eitaa logo
مسیر طلبه
5.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
273 ویدیو
49 فایل
📌طراحی چشم انداز و نقشه راه فردی برای طلاب 📌آشنایی با کارویژه های طلاب و مشاغل طلبگی masirtalabe.ir 📌ارتباط با ادمین: @fattahimaasoom 📌 هماهنگی مشاوره @saeeds_2000
مشاهده در ایتا
دانلود
فردا منتظر یک خبر جذاب باشید. شما می زنید چی باشه؟ خودتون رو انتخاب‌کنید https://instagram.com/stories/masirtalabe/2646066023435935771?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet @masirtalabe
: رشته های تخصصی حوزه علمیه خراسان : حجه الاسلام صالحی مقدم مدیر آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان : سه شنبه ساعت ۲۰ ارسال در صفحه مسیر طلبه https://instagram.com/stories/masirtalabe/2646427429389753636?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet @masirtalabe
نمونه جدید.pdf
3.37M
نمونه کارنامه خروجی بعد از انجام مراحل فوق الذکر @masirtalabe
سلام دوستان شهادت جانسوز امام سجاد علیه السلام را تسلیت عرض می کنیم یک از موسسه‌مسیر طلبه برای ترسیم یک آینده روشن و شفاف برای شما عزیزان ارائه شده است. ما تا کنون برای قریب به در سراسر کشور کارنامه استعداد سنجی صادر کردیم. ابزارهای ما برای استعداد سنجی ویژه طلاب: 👈تست شخصیت شناسی 👈آزمون هوش هیجانی EQ 👈مصاحبه تخصصی با مشاوران 👈تطبیق با جدول کارویژه های طلبگی 👈تطبیق با رسالت های طلبگی در سند چشم انداز حوزه در افق ۱۴۱۴ شما می توانید ارائه شده را ملاحظه و بررسی بفرمائید. اگر تمایل دارید در این طرح شرکت کنید با شماره زیر تماس بگیرید. ۰۵۱۳۷۲۳۲۵۳۹ و یا به آیدی زیر پیام بدید @samoosavi @masirtalabe
قسمت پنجم:کارویژه ها و مشاغل طلبگی۲ در این ویدیو کارویژه ها و مشاغل طلبگی در عرصه های ابلاغ، اقامه و خدمات حوزوی معرفی می شود. در این ویدیو نزدیک به ۶۰ کارویژه و شغل طلبگی با دسته بندی های مختلف ارائه می شود، تا طلاب بتوانند خودرا با دید روشنی انتخاب نمایند. سایر قسمت های نقشه راه مسیر طلبگی: https://b2n.ir/u08211 @masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برای ادامه مسیر طلبگی‌دارین؟ آیا طلبگی خودتون‌ رو انتخاب کردین؟ آیا مناسب شخصیتتون رو میشناسید؟ سامانه آموزش مهارت های طلبگی، در‌کنار شماست تا بتونین خودتون رو به صورت اختصاصی دنبال کنین. @masirtalabe
معلم کار بلد: https://b2n.ir/233141 مهارت های موجود در بسته مهارت آموزی : 1. کارگاه روش تدریس: https://b2n.ir/414538 2. یادگیری https://b2n.ir/437798 3. روش تربیت دینی: https://b2n.ir/217498 4. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی https://b2n.ir/222176 5. روانشناسی رشد https://b2n.ir/249617 6. اصول مشاوره https://b2n.ir/721755 به دوستانی که در مهارت های فوق شرکت کنند، دریافت می کنند. @masirtalabe
با توجه به فرارسیدن و ، می توانید نمونه سوالات دروس خود را از لینک های زیر دریافت کنید. 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه یک: (124 نمونه سوال) 🌐 https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-یک-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه دو: (115 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-دو-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه سه: (153 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-سه-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه چهار: (99 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-چهار-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه پنج: (25 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-پنج-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه شش: (44 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-شش-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه هفت: (22 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-هفت-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه هشت: (19 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-هشت-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه نه: (28 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-نه-حوزه-علمیه/ 📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه ده: (25 نمونه سوال) 🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-ده-حوزه-علمیه/ @masirtalabe
! (قسمت اول) قطعا همه شما تا به حال جلسات با همایش های مختلفی شرکت کرده اید. رسم معمول این جلسات آن است که در آغاز یا پایان برنامه، بسته ای [موسوم به] فرهنگی به مدعوین اهداء می شود که در آن [غیر از کاغذ/دفترچه و خودکار] کتاب (ها) و سی دی (هایی) رایگان قرار دارد. به نظر شما چنددرصد مخاطبان آن برنامه، پس از دریافت بسته، حتی یک بار به آن کتاب و سی دی مراجعه کرده اند؟ بله؛ خیلی کم. و این در حالی است که برای تولید آن محصولات زحمات زیادی کشیده شده است. اما مشکل کجاست؟ شاید یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق، روحیات ما ایرانی ها باشد. ما معمولا تا برای چیزی هزینه نکنیم، چندان اهمیتی برایمان ندارد! بگذریم؛ فقط مثالی بود برای مقدمه. غرض اصلی این متن، نقدی است بر موضوع البته با توجه به آنچه در حال حاضر و در عرصه عمل با آن مواجهیم و صدالبته روی سخن با جهادیون عزیز -که از جان و دل برای پیشبرد اهداف مقدس خود تلاش می کنند و می توان آن ها را پیامبران عصر حاضر نامید (که البته خودم شک دارم تعبیر درستی است یا نه!)- نیست بلکه با دعوت کنندگان به کارجهادی است. اجازه بدهید با یک سؤال ادامه بدهم: به نظر شما، کار کردن به معنای کار کردن است؟ چرا بسیاری از طلاب عزیز جنین برداشتی دارند؟ برداشتی که باعث شده دیگران هم متوقع شوند و از طلبه ها [یا حتی سایرین] انتظار کار رایگان (بلاعوص) داشته باشند! بارها در "کانال های طلبگی" اطلاعیه هایی را دیده ایم که با ظاهری مقدس و متواصع، برای برخی امور از طلاب محترم دعوت می شود و در انتهای پیام با درج هشتگ تکلیف را روشن می کند؛ پولی در کار نیست! البته قطعا افرادی هستند که از این کار استقبال می کنند و باید همین جا بگویم که دستشان را می بوسم. این عزیزان، به احتمال زیاد [و بر خلاف برداشت ما] معتقدند که این کارها نه تنها بلاعوض نیست بلکه چون با نیت قربة الی الله و قرین شده و هیچ چشمداشت مالی در آن نیست، برکات غیرقابل وصفی دارد. اما من معتقدم، آنچه که درحال حاضر از رواج و استفاده از این تعبیر مشهود است به نوعی بی ارزش کردن کار جهادی است! یعنی کسانی که با این ها، طلاب را برای انجام کارهایشان انتخاب می کنند، بار معنایی کلمه مقدس را به تقلیل داده اند. از این عزیزان سؤالی دارم: آیا پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) وقتی اصحاب را برای جهاد دعوت می کرد همان ابتدا می گفت هیچ غنیمتی از جنگ به تو تعلق نمی گیرد؟ آیا نیروهای جان بر کف سپاه و ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی هیچ حقوقی دریافت نمی کردند؟ آیا به تلاشگران مخلص «جهادسازندگی» حقوقی پرداخت نمی شد؟ و آیا مدافعان حرم برای حضور در جبهه جهاد علیه داعش هیچ مابإزائی دریافت نمی کردند؟ پاسخ به سؤالات فوق کاملا روشن است و با مروری در سیره اهل بیت علیهم السلام و تاریخ اسلام، نمونه های فراوان دیگری هم خواهیم یافت. جالب آنکه در اندیشه امامین انقلاب هم چنین معنایی ارائه نشده است. پس این رویه جطور جا افتاده؟! به نظر نگارنده پاسخ از دو حال خارج نیست: 1. خدمتی که انجام آن را از طلاب محترم انتظار دارند آن قدرها ارزش ندارد که بخواهند برای آن به دیگرانی -که بعضاً متخصص در آن زمینه هم هستند- هزینه ای پرداخت کنند. متإسفانه طلبه ها و خدمات ایشان را لایق دریافت ما بإزاء نمی دانند و ارزشی برای کار جهادی آن ها قائل نیستند. 2. دعوت به کار جهادی در واقع سوءاستفاده از اخلاص و روحیه مسئولیت پذیری طلاب گرانقدر است و این افراد [یا حتی سازمان ها] تنها قصدشان این است که بدون پرداخت هزینه و حق الزحمه، کار خود را پیش ببرند. طبیعتاً با من موافقید که هر دو این نگاه ها، نه تنها از تکریم و احترام طلاب و اعتقاد و اعتماد به کار آن ها بر نخاسته بلکه بی تعارف بگویم: سر ما را با این مفاهیم کلاه گذاشته اند! و راستش را بخواهید هیچ کاری به تقوا و اخلاص من و شما هم ندارند. اگر با این دید نگاه کنیم، اتفاقاً تک تک ما طلبه ها نسبت به حفظ حرمت این جایگاه و شأن و عزت خودمان وظیفه داریم و نباید بگذاریم اینچنین از وقت و تخصصی ما سوءاستفاده شود. @masirtalabe
مسیر طلبه سلام دوستان همراه و یاران‌ حامی شما می تونید با دنبال کردن های پر تکرار در کانال مطالب‌ مفید را دنبال و‌مطالعه کنید هر کدام‌از این‌ هشتگ ها مطالب مرتبط و آموزشی مفیدی را به شما ارائه خواهند کرد. با ما‌همراه باشید🌹🌹 @masirtalabe
مسیر طلبه
#ارسالی_کاربران #یادداشت_روز_چهاردهم #در_باب_طلبگی #اشتباه_جهادی! (قسمت اول) قطعا همه شما تا به
! (قسمت دوم) ✍🏻 مرور قسمت اول: نوع نگاه موجود به کار جهادی، بار معنایی کلمه مقدس را به تقلیل یافته است. این نگاه، اصلاً برخاسته از تکریم و احترام طلاب و اعتقاد و اعتماد به کار آن ها نیست و شاید بتوان ادعا کرد تنها نیت آن، سوءاستفاده از یک نیروی کار متخصص و متعهد است! بنابراین تک تک ما طلبه ها نسبت به حفظ حرمت این جایگاه و شأن و عزت خودمان وظیفه داریم و نباید بگذاریم اینچنین از وقت و تخصصی ما سوءاستفاده شود. 💠 قسمت دوم: حتما این آیه را شنیده اید که فرمود: «هل ادلکم علی الأخسرین أعمالا؟ الذین ضل سعیهم فی الحیاة الدنیا و یحسبون أنهم یحسنون صنعاً !» اگر این آیه را در بحث خودمان مدنظر قراردهیم، معنی آن به زبان ساده این خواهدبود: عمری به دنبال جهاد و قرب الهی، کار مجانی کردیم، همه اش باد هوا! (البته متوجه برخی تفاوت های دو مقام هستم اما به هر حال، پیام کلی آیه سرجای خودش هست) خصوصاً در فرض حالت اول که با توضیحی که داده شد و در حالی که انجام آن از سایرین هم ساخته است، حقیقتاً اگر من و شمایی طلبه آن کار را انجام ندهیم، ثُلمه ای به اسلام وارد نمی شود. اصلاً چه ضرورتی دارد که وقت ارزشمند خود را صرف کاری بکنم که قدرش دانسته نمی شود؟ آن هم با آن همه مأموریت و رسالتی که به عهده داریم و وظیفه اولیه ما تلاش برای رسیدن به آن است؛ که اگر یه این جنبه دقت کنیم، اتفاقا این کارها نه تنها جهاد نیست بلکه مصداق کاملی از و -_عمر خواهد بود. مثل معروف «آمدیم ثواب کنیم، کباب شدیم.» هم توصیف خوبی از این حال ماست؛ چرا که خودمان با دست خودمان ارزش خدماتمان را کاهش داده ایم تا جایی که دیگر، دیگران برای هم کار فرهنگی ارزشی قائل نیستند. (دقیقا شبیه همان کتاب و سی دی های بسته های فرهنگی رایگان همایشی!) به نظر این قلم مصداق کار جهادی آن است که اگر ما را برای کارهایی در حوزه تخصصمان دعوت کردند، تمام تلاش خود را برای انجام آن کار به نحو أحسن و أکمل انجام دهیم؛ خستگی و ننبلی را بهانه ای برای کم کاری و تأخیر نکنیم و البته حق الزحمه اش را هم مطالبه کنیم. بله؛ گاهی با مشاهداتی که داریم، احساس میکنیم می شود از این حق الزحمه گذشت و آن را دریافت نکرد که قطعاً این کار، ضمن توجه سایرین به اهمیت کاری که کرده ایم، موجب تبلیغ و ترویج روحیه جهادی در بین سایرین و بهره مندی از فیوضات و برکات فراوان خواهدشد. پیشنهادمان به دعوت کنندگان به کار جهادی نیز این است که حق و اختیار دریافت یا عدم دریافت حق الزحمه را برای افراد قائل باشند؛ یعنی: اولا ذهنیتشان نسبت به کار جهادی را به جای پول، بر روی کیفیت و دغدغه مندی افراد نسبت به کار متمرکز کنند ثانیا حتما برای کاری که مدنظر دارند، ارزش گذاری و آن را اعلام کنند و ثالثا در مرحله عمل، کسانی که دعوت می شوند را توجیه کنند که به فلان دلیل، از دریافت آن صرف نظر کرده و آن را در صندوق اخروی خود سرمایه گذاری کنند. راستی یک سؤال: دولتمردان مخلص، کارآمد و انقلابی کابینه آیت الله رئیسی هم کار جهادی می کنند؟ جوابش را از همان ها که در پیامشان می زنند بپرسید 😊 پینوشت: اخلاص و تقوا و ... مفاهیمی درونی و ناظر به ارتباط خاص خالق و مخلوق است و دیگران نمی توانند برای آن خط کش بگذارند. ای بسا کارهای رایگانی که تماماً به نیت ریا و خودنمایی و رسیدن به مطامع دنیایی باشد و در مقابل، کارهای پولی ای که با نگاه خدمت به خلق بوده و ثمره حقیقی اش، بندگی خداست. @masirtalabe
مدرسه علمیه حضرت خاتم الانبیاء(ص) از میان طلاب مستعد انقلابی به صورت محدود در مقطع سطح عالی (پایه های هفتم و هشتم) طلبه می پذیرد. : ۱. اتمام پایه ششم با معدل بالای ۱۶ ۲. قبولی در مصاحبه حضوری ۳. تعهد به شرکت منظم در برنامه ها ۴. تعهد به عدم اشتغال در دیگر مجموعه ها : ۱. تلاش در راستای تحقق منویات حضرت امام خامنه ای در تربیت طلاب ۲. تلاش جهت استعداد سنجی و استعداد پروری در یکی از رسالت های مدیریت فرهنگی و تربیتی، تبلیغ ، تدریس و پژوهش. ۳. حضور در اردوهای جهادی و تبلیغی. شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اولیه : ۰۹۱۹۱۹۸۷۴۰۰
سید حمیدرضا حسینی دانشور معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی : ۱۷و ۱۸ شهریور ماه : ۱۷:۳۰ تا ۱۹ ۷۵ درصد تخفیف تا ۱۰ شهریور : https://eseminar.tv/wb33228 ۱. ارائه گواهی شرکت در دوره ۲. کد تخفیف برای دوره های بعدی ۳. عضویت در گروه پرسش و پاسخ @masirtalabe
سلام دوستان عکس رو باز کنید. یک خبر داریم فقط تا ده شهریور محدود MASIRTALABE https://eseminar.tv/wb33228 لطفا باشید به دوستان طلبه اطلاع رسانی کنید @masirtalabe
: ثروت آفرینی طلبگی خدمت یا خیانت؟ : سید حمید هاشمیان فلاح مدرس دوره های کارآفرینی فعال در عرصه زیارت و گردشگری : چهارشنبه ساعت ۲۰ از صفحه اینستاگرام مسیر طلبه https://instagram.com/stories/masirtalabe/2652246405382658696?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet @masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا یک طلبه لازمه در شرکت کنه؟ حجه الاسلام حسینی دانشور به این سوال👆👆👆👆 ۱۷و ۱۸ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ محدود MASIRTALABE https://eseminar.tv/wb33228 لطفا باشید به دوستان طلبه اطلاع رسانی کنید @masirtalabe
✔️انتخاب رشته کارشناسی ارشد (ویژه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند) 📅از چهارشنبه 10 شهریور در رشته هاي: فلسفه دين12706 دين شناسي12516 علوم قرآني(اعجاز)12237 تاريخ اسلام11802 تاريخ تشيع11803 انديشه سياسي در اسلام14000 📚📚📚 👈طلاب و غیر طلاب؛ 👈خواهران و برادران؛ 👈تخفیف و تقسیط شهریه؛ 👈تحصیل مجازی؛ 👈آموزش محور(بدون پایان نامه)؛ 👈بهترین اساتید حوزه و دانشگاه؛ 👈پیامگاه پرسش و پاسخ اساتید؛ 👈مدرک معتبر وزارت علوم؛ 👈مراکز آزمون در سراسر کشور؛ 👈ارائه خدمات دانشجویی. 🔷🔷🔷 مرکز آموزش مجازی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره اطلاعات بیشتر و ثبت نام http://ikvu.ir/node/3143 @ikvu1400 02532113755
: ثروت آفرینی طلبگی خدمت یا خیانت؟ : سید حمید هاشمیان فلاح مدرس دوره های کارآفرینی فعال در عرصه زیارت و گردشگری : چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از صفحه اینستاگرام مسیر طلبه https://instagram.com/stories/masirtalabe/2652246405382658696?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet @masirtalabe
مسیر طلبه
#گفتگوی_زنده #موضوع: ثروت آفرینی طلبگی خدمت یا خیانت؟ #میهمان: سید حمید هاشمیان فلاح مدرس دوره
سلام دوستان ساعت گفتگو بنا به درخواست برخی از شما عزیزان به ۲۱:۳۰ تغییر کرد با تشکر از همراهی شما
✳️ اگر کسی حقیقت علم حوزه را دریافت کرد دیگر از تعلیم و تعلم خسته نمی شود 🔴 آیت‌‌الله فاضل لنکرانی در جمع طلاب جدیدالورود بیست و چهارمین دوره آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به مقوله مهم و اساسی اجتهاد ابراز داشت: اجتهاد مفید به حال اجتماع و نظام اسلامی است، اجتهاد کلید فهم دین است و اگر کسی اجتهاد نداشته باشد دین را به صورت کامل نمی فهمد و نمی‌تواند کتاب الهی را تفسیر کند. 🔴 عضو جامعه مدرسین درادامه ابراز داشت: یکی از نکاتی که گاهی برای ما طلاب مبهم است و باید تحت برنامه هایی برای طلاب مشخص و تبیین شود حقیقت علم حوزه است، اگر کسی حقیقت علم حوزه را دریافت کرد دیگر از تعلیم و تعلم خسته نمی‌شود، برای او تعطیلی و تحصیلی معنا ندارد چنین شخصی دیگر علم حوزه را وسیله ای برای رسیدن به مناصب پوچ دنیایی قرار نمی دهد. @masirtalabe
الگوریتم اجتهاد فرایندهای برای تحلیل یک لغت از متون دینی چیست؟ چه مهارتهایی از به کمک یک فقیه می‌آید تا عبارت قرآن و روایات تجزیه و تحلیل معنایی شود؟ و چگونه؟ مراحل و /گذاری متن یک آیه یا حدیث شود چیست؟ در استفاده چه متغیرها و ابزارهایی را باید مورد توجه قرار گیرد؟ دوره فشرده سعی می‌کند به این سئوالات بصورت دقیق پاسخ دهد!! حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده https://masirtalabe.ir/lms/دوره/درسنامه-اجتهاد/ @masirtalabe