eitaa logo
مسیر طلبه
5.8هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
283 ویدیو
49 فایل
📌طراحی چشم انداز و نقشه راه فردی برای طلاب 📌آشنایی با کارویژه های طلاب و مشاغل طلبگی masirtalabe.ir 📌ارتباط با ادمین: @fattahimaasoom 📌 هماهنگی مشاوره آنلاین https://zeeg.me/masirtalabeirmoshavere/online
مشاهده در ایتا
دانلود
عیدتون مبارک اگه امروز حضرت تشریف میاوردن، برنامه شما چی‌بود؟ اگه میخواستید بگید آقاجان، ما‌ پای کار شما هستیم، و حضرت می‌پرسیدن کدوم رو میتونی پاسخ بدی؟ به‌چه‌کاری میای؟ چی جواب میدادی؟ ✍سید حمید فتاحی معصوم https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
سلام دوستان مدیر حوزه به مدرسه شما هم اومده؟ https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
مسیر طلبه
#تقدیر_از_عملکرد_مثبت سلام دوستان مدیر حوزه به مدرسه شما هم اومده؟ https://eitaa.com/joinchat/367
تقدیر از عملکرد مثبت سلام دوستان توی خبرهای حوزه دیدم که حجه الاسلام خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان دارن شهر به شهر به مدارس علمیه شهرستان های دوردست سر میزنن و از نزدیک با طلبه ها صحبت می کنن. 1. این خیلی و انگیزه بخش هست. هم برای طلبه ها هم برای مسئولین مدارس 2. یک روح تازه در مدارس دمیده میشه و میفهمن هنوز که به فکرشون باشه 3. مشکلات و معضلات از لمس میشه و مستقیم از احوالات صف و مجریان مطلع میشن 5. یک دید جامع و واقعی از میدان عملیات به دست میاد و تصمیمات در گرفته نمیشه 6. احتمال داره همونجا داده بشه و برخی مشکلاتی که توی بروکراسی گیر می کنه سریعتر حل بشه اینارو که گفتم یاد افتادم از اجرای طرح 1. سال 99 آخرین باری که به همه مدارس هر 3 استان سرزده بودم ازشون پرسیده بودم که تا حالا خود مسئولین به مدارس شما سر زدن؟ جواب همه شون این بود که خیر. البته بماند که همونجا تماس گرفتند و توبیخ کردند و گفتند سمپاشی نکن. 2. ما وقتی می رفتیم گاهی مجبور بودیم روی موکت بخوابیم و یک دونه لحاف چرک یا زیرمون بندازیم یا رومون حالا بماند که همبرگر سوخته سرد هم گوشه اتاق گذاشته بودن که هر وقت رسیدیم خودمون بخوریم. 3. البته بسیاری از مدارس بسته به مسئولینشون، همیشه مهمون رو تحویل می گرفتن و فرقی نمی کرد که در چه سطحی باشه. 4. در گعده های شبانه شکل می گرفت و اونجا بود که بسیاری از مشکلات رو منتقل می کردند و البته احساس امنیت هم داشتند. اینجوری رفتن به مدارس با هیات همراه و اطلاع قبلی و عکس و خبر شاید تصویر واقعی از وضعیت مدارس در شهرستان ها رو نشون نده. اما بازم جای شکرش باقی است و همین که میرید و خداقوتی میگید مطمئنا تا مدتها تاثیر گذار خواهد بود. ✍سید حمید فتاحی معصوم https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
جام جهانی است نه‌لیگ‌محلات.mp3
1.44M
🛑 جام‌جهانیه نه لیگ‌محلات 💥 با ما‌همراه باشید و به ما بازخورد بدید تولید و ارائه از‌ما با شما https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
🛑 یک‌کارگاه بسیار‌مفید و جذاب تربیت مربی طراح چشم انداز فردی و سازمانی با همکاری برگزار می شود: تمامی به طراحی چشم انداز فردی و سازمانی 24 جلسه آموزشی در ۱۲ هفته 🙍‍♀️ مدرس : خانم ریحانه صباغ متخصص آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری راهبردی از اولین اتاق فکر کشور، اندیشکده صنعت و فناوری(آصف) ⏰ زمان برگزاری دوره : از پنج شنبه 25 اسفندماه ✅ پیش نیاز دوره حضوری: آشنایی با مدل شخصیت شناسی mbti برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر لطفا به آیدی زیر پیام بدهید👇 @saeeds_2000 https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
💢 هم اکنون در چه وضعیتی هستید؟ سلام دوستان در صفحه اینستاگرام مسیر طلبه یک گذاشتیم که اون رو با تحلیلی کوتاه تقدیم شما می کنیم. در این سلسله استوری ها که حدود 400 نفر مشاهده کرده اند نتایج فوق به دست آمده است. تنها 44 درصد رای دهندگان به آینده طلبگی و برای آن هستند. و حدود 54 درصد یا ، یا هیچ از آینده ندارند و یا درصورت نبودن موانع امیدی با نیست. یعنی بیش از نیمی از شرکت کنندگان انگیزه واقعی برای تلاش در مسیر تحقق اهداف طلبگی ندارند و نیاز جدی به بررسی طلاب احساس می شود. در به بررسی این عوامل پرداخته شده است. https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
💢 مشکل اصلی طلبه ها چیست؟ همانطور که در مشاهده می کنید مهمترین مشکل شرکت کنندگان است. بیش از یک سوم طلاب تصویر روشنی از آینده ندارند و از افق های پیش روی طلاب اگاهی کامل ندارند. مشکل بزرگ دیگر درسی حوزه با انتظارات و اهداف طلاب است. یعنی هدف از برنامه درسی به درستی تبیین نشده است و یا برای تربیت طلاب به جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه صورت نگرفته است. این نتایج به ما می گوید که اگر و روشنی از آینده طلبگی و رسالت های مهم آن صورت گیرد، و همچنین برنامه های آموزشی مطابق وظایف و از روحانیت شود، مشکل طلاب نیز حل خواهد شد. https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
💢راهکار شما برای کارآمدسازی طلاب چیست؟ موید تحلیل نظرسنجی در قسمت قبل راهکاری است که خود طلاب برای با انگیزه شدن و کارآمد شدن بیشتر ارائه کرده اند. حدود 40 درصد از افراد که بیشترین رای را نیز به خود اختصاص داده است، اذعان کرده اند که اگر بدانند برنامه آموزشی فعلی، قطعا مفید است و به درد جامعه می خورد، برای فراگیری آنها مصمم خواهند بود. لذا این نتیجه به دست می آید که طلاب با اصل طلبگی مشکلی ندارند اما آنچه ایشان را بی انگیزه می کند، عدم آگاهی و نداشتن قطعیت از فواید برنامه آموزشی فعلی است. آنها تشخیص داده اند که این برنامه نمی تواند آنان را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده سازد. و در نتیجه انگیزه ای برای تلاش در این مسیر ندارند. در این نظرسنجی گزینه های و داشتن نیز کمترین میزان رای را به خود اختصاص داده است که نویدبخش به نظر می رسد. https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
نکته شانزدهم تیتر مصاحبه شما_چی باشه .mp3
1.22M
🛑 تیتر مصاحبه با شما چی باشه؟ 💥 با ما‌همراه باشید و به ما بازخورد بدید تولید و ارائه از‌ما با شما https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه مفید ویژه طلاب درمقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری http://azmoon.mofidu.ac.ir تحصیل طلاب بورسیه، رایگان است https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اجتهادی بخونیم یا برای اجتهاد؟ 💥 با ما‌همراه باشید و به ما بازخورد بدید تولید و ارائه از‌ما با شما https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e
مسیر طلبه
💢 مشکل اصلی طلبه ها چیست؟ #تحلیل_نظر_سنجی #قسمت_دوم همانطور که در #عکس مشاهده می کنید مهمترین مشکل
یکی از دوستان گرامی در‌مورد مشکلات طلاب مطلبی کردند که منعکس کردیم با سلام خدمت شما آقا بین مشکلاتی که برای طلبه ها هست ما هم یه چیزی به ذهنمون رسیده انشالله خالی از لطف نباشه. به نظر میرسه طلبه علم که شدیم ، توی این جهان به این بزرگی ، بهترین و والاترین کالای این نظام هستی رو انتخاب کردیم . علم یک کالایی است که هیچ وقت زوال ندارد و روح و نفس انسانی رو برای ابد میسازه . ابد یعنی یک زمان بی نهایت که ما هستیم که هستیم و جهان ها و عالَم های زیادی پیش رو داریم . حالا به نظر این کمترین مشکل کسی که دنبال علم میره ، طلبه ها یا فرقی نمیکنه مردم عادی ، هر کسی میخواد علم بدست بیاره اینه که علم رو از صاحب علم نمیگیریم . علم رو باید از کسی گرفت که واقعا عالم با عمل باشه . مثلاً ما که میخواهیم علم توحید رو بفهمیم و درک کنیم و به اون متصف بشیم باید این علم توحید رو از کسی بگیریم که واقعا خودش موحد باشه . یا علم عدل رو از کسی باید بگیریم که خودش عادل در تمام امور باشه . خب این اشخاص خیلی کم هستند متاسفانه و باعث انگیزه برای طلبه نمیشه . طلبه اگر واقعا طلبه علم باشه و خود طلبه مشکل نفسی و روحی برای کسب علم نداشته باشه . یکی از ضروری ترین چیزها بنظر همین صاحب علمه که ما بهش میگیم استاد . استادی که خودش به صفت علم متلبس شده و در اعمال و رفتار و سکنات او این ملکه علم آنچنان تاثیر گذاشته که آدم دوست داره فقط نگاهش کنه و آرزو کنه که کاش ما هم مثل او باشیم . منظور از این استاد خیلی از اوقات صرفا مرجع تقلید هم نیست . همچنین که میبینیم بعضی از مراجع تقلید اصلا اون روح علم در اونها هویدا نیست و آدم نمیتونه ازشون انگیزه بگیره . انگیزه رو از استادان الهی باید بگیریم . اینه که طلبه اگر واقعا طالب علم باشه از مصاحبت و کلاس درس همچنین استادی اونقدر مست میشه که تمام مشکلات معیشتی ، کار و شغل و درگیری‌های زندگی ، تاثیرشون واقعا کم میشه ، خیلی هم کم میشه . انشالله امیدواریم در در راه کسب علم زنگارهای درونمون رو از بین ببریم تا لایق درک محضر اون استادان الهی شویم . برای مجموعه مسیر طلبه آرزوی موفقیت میکنیم . موفق و پیروز باشید. https://eitaa.com/joinchat/36700162C84fd213a8e