#خبر
کارگاه حضوری و مجازی
شیوه های جذب، توسعه فردی و هدایت تحصیلی و شغلی به میزبانی #شتاب_دهنده_استعداد_اوجمان
#ویژه_مشاورین_استعداد_سنجی
در شهر قم برگزار شد.
@masirtalabe
#نتایج_نظر_سنجی
هفتهگذشته در مورد پیشنهاد شما برای ایجاد #یک_تغییر در حوزه نظر سنجی کردیم.
#نتایج_حاصله از مجموع ۱۰۰ پیام ارسالی شما ارائه شده است. این پیشنهادات در ده دستهکلی تقسیم بندی شده است.
#تحلیل
لطفا به تعداد پیام ها در گزینه اول و آخر توجه کنید.
@masirtalabe
مسیر طلبه
#لذت_شخصیت_شناسی 👆👆👆 #کارگاه_شخصیت_شناسی_mbti #ظرفیت_محدود #خواهران #برادران ✔️شناخت ظرافتهای ش
#آخرین_مهلت
سلامدوستان
فقط تا ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه فرصت دارید در کارگاه حضوری و مجازی #شخصیت_شناسی شرکت کنید.
#ظرفیت_باقیمانده ۳ نفر
#ثبت_نام
@samoosavi
@masirtalabe
#پنجشنبه_ها_با_مهارت
#مهارت_آموزی
#اصول_مشاوره
امروزه با تغییر جهان، جامعه وضعیت کاملا متفاوتی پیدا کرده است و با ورود فناوری جدید، مسئله های جدیدی در زندگی انسانی مطرح شده است. پیدایش #شغل های گوناگون، گسترش حوزه های #تحصیلی، پیشرفت های علمی، رشد مکتب های مادی و مدرنیته و عامل های طبیعی و غیر طبیعی از جمله عامل هایی هستند که باعث #تبدیل_جامعه ساده به #جامعه_پیچیده شده اند.
✍در نتیجه پیچیدگی جامعه اهمیت و ضرورت #مشاوره_وراهنمایی را دوچندان کرده است.
📌با دریافت و مطالعه #درس_نامه اصولمشاوره خود را در ارائه مشاوره های دینی و مذهبی #توانمند نمایید
https://b2n.ir/721755
بازدید از سایر درس نامه ها:
https://masirtalabe.ir/مهارت-های-طلبگی/
@masirtalabe
#پنجشنبه_ها_با_مهارت
#پودمان_مهارت_آموزی
معلم کار بلد:
https://b2n.ir/233141
مهارت های موجود در بسته مهارت آموزی #معلم_کار_بلد:
1. کارگاه روش تدریس:
https://b2n.ir/414538
2. یادگیری
https://b2n.ir/437798
3. روش تربیت دینی:
https://b2n.ir/217498
4. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
https://b2n.ir/222176
5. روانشناسی رشد
https://b2n.ir/249617
6. اصول مشاوره
https://b2n.ir/721755
به دوستانی که در مهارت های فوق شرکت کنند،
#گواهی_معتبر_شرکت_دردوره_مهارت_آموزی
دریافت می کنند.
@masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر_خوب
#نقشه_راه_مسیر_طلبگی
سلام دوستان
پس از 10 ماه تلاش مستمر برای #تدوین نقشه راه مسیر طلبگی و به کار گرفتن تمام #تجربیات سال های گذشته در این اقدام...
این نقشه در قالب #ده_ویدیو_کوتاه_آموزشی تبیین و برای ارائه به طلاب گرانقدر به #رایگان در سایت بارگذاری شد.
شما می توانید با مراجعه به لینک زیر:
1. همه قسمت های نقشه راه را مشاهده کنید.
2. مطالب و سرفصل محتوای هر ویدیو را جداگانه مطالعه کنید
3. این مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
https://b2n.ir/u08211
@masirtalabe
#آکادمی_مهارت_آموزی_مسیرطلبه
#اعطای_گواهی_شرکت_در_دوره
کارگاه شخصیت شناسی
#پنجشنبه_ها در تیرماه
حضوری و مجازی
@masirtalabe
#نظر_سنجی
سلام دوستان
امروز یک رشته نظرسنجی از دوراهی های #تلبس در صفحه اینستاگرام منتشر کردیم.
لطفا #شرکت کنید و #رای بدید
https://instagram.com/stories/masirtalabe/2608673459520369303?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet
@masirtalabe
#تحلیل_نظر_سنجی
سلام دوستان
در یک رشته نظرسنجی در مورد #لباس_روحانیت در صفحه اینستاگرام از حدود ۵۰۰ نفری که استوری را دیده اند تقریبا نیمی از افراد رای داده اند
این نتایج #در_عکس به دست آمده است.
#تحلیل
دو سوم رای دهندگان لباس روحانیت را فقط درمواقع نیاز کاری به تن میکنند. یعنی آن را لباس ویژه خدمت می دانند و برای به تن داشتن آن در همه اوقات لزومی نمی بینند.
@masirtalabe
#تحلیل_نظر_سنجی
#لباس_روحانیت
بیش از #نیمی از طلاب که هنوز ملبس نشده اند در مورد این تصمیم مردد هستند. شاید بتوان گفت این دسته از افراد هنوز با هویت طلبگی خود کنار نیامده و آن را نپذیرفته اند.
@masirtalabe
#تحلیل_نظر_سنجی
#لباس_روحانیت
یک سوم رای دهندگان اعلام کرده اند که قطعا با ظاهر طلبگی مشکل دارند. شاید بتوان گفت این دسته از افراد از موقعیت فعلی خود ناراضی هستند و برای ادامهاینمسیر مردد و بلاتکلیف هستند.
@masirtalabe
#تحلیل_نظر_سنجی
#لباس_روحانیت
تنها ۲۱ درصد از طلاب چنین برداشتی از خود دارند که با ظاهر غیر طلبگی در جامعه تردد می کنند.
شاید بتوان گفت آنها افرادی هستند که حتی خودشان به باوری از طلبگی در مورد خودشان نرسیده اند
@masirtalabe
#تحلیل_نظر_سنجی
#لباس_روحانیت
بیش از #یک_سوم رای دهندگان در این نظرسنجی لباس روحانیت را لباس شهرت و غیر شرعی می دانند.
شاید بتوان گفت این دسته از افراد به داشتن این لباس اشکال مبنایی وارد می کنند و از اصل آن را قبول ندارند.
و یا شاید عدم تمایل به پوشیدن آن را اینگونه توجیه می کنند.
@masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نقشه_راه_مسیر_طلبگی
قسمت اول: چرا نقشه راه؟
طلبگی، مشاغل و کارویژه های آن.
در این سلسله ویدیوهای کوتاه به شما خواهیم گفت یک طلبه برای #موفقیت در مسیری که انتخاب کرده است، از #ابتدا_تا_انتهای_طلبگی و برای آماده سازی خود در جهت انجام یکی از رسالت ها و مشاغل طلبگی، چه دانشی، چه مهارتی و چه شناختی را باید تحصیل کند و با چه نقشه ای این مسیر پر پیچ و خم را طی کند.
📌ضرورت و اهمیت مسلح شدن به این نقشه راه چیست؟
📌و چرا باید از این نقشه تبعیت کند؟
سایر قسمت های نقشه راه:
https://b2n.ir/u08211
@masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ما_طلبه_ایم؟؟
قسمت پنجم: رشته تخصصی رو با چهملاکی انتخاب میکنی؟
سلام دوستان
قسمت های مختلف کلیپ های #یک_دقیقه_ای و #انگیزشی ((ما طلبه ایم؟؟)) رو می تونید در لینکزیر مشاهده کنید
سایر قسمت ها:
https://masirtalabe.ir/ما-طلبه-ایم/
با ما همراه باشید
@masirtalabe
#اطلاعیه_پذیرش
#دانشگاه_قرآن_و_حدیث
🔻 پذیرش دانشجو از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب برادر و خواهر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دو شیوه آموزش مجازی در سراسر کشور و حضوری در تهران، قم، مشهد و اصفهان
💢 ارائه مدرک معتبر و رسمی از وزارت علوم تحقیقات وفناوری
✅ %80 تخفیف در شهریه ثابت
🔹 ثبت نام تا 20 تیرماه
📱0935295129
☎️021- 51290
🌐 http://qhu.ac.ir
@masirtalabe
#یادداشت_روز
#در_باب_طلبگی
#اخراج_در_روز_اول_کلاس
تا بحال چنین نشده بود که شاگردم را روز اول سال جدید درسی از کلاس اخراج کنم. اما امسال چنین شد و شاید #دلیلش برای شما هم #جالب باشد.
کار اینگونه رقم خورد که وقتی به رسم جلسه اول کلاس، قرار شد دوستان خود را معرفی کنند، از نفر اول پرسیدم که در حوزه چه #هدفی را دنبال می کند و اینجا بود که #طومار_مراسم_معارفه پیچیده شد و کار گره خورد. نشان به این نشان که تا انتهای وقت کلاس نوبت به معرفی نفر بعد نرسید.
وقتی ایشان جواب داد که می خواهد #مجتهد شود، بنده مجددا پرسیدم که چرا؟ یعنی برای من واضح بود که #اجتهاد_هدف_نیست بلکه #وسیله ای برای تحقق اهداف حوزه است ونباید به عنوان یک هدف به آن نگاه کرد. اما گویا حتی در ذهن ایشان چنین مفهومی خطور نکرده بود و اجتهاد را به عنوان #انتهای_آمال_و_آرزوهای_طلبگی خود می دید، اما هیچ شناختی حتی نسبت به همین هدف به اصطلاح غایی خود نداشت.
این بود که باب بحث های طولانی باز شد و هر چه تلاش کردم برای او تبیین کنم که اجتهاد ابزاری برای انجام #رسالت_های_مهم_طلبگی است و تو باید حرکت خود را در کسب اجتهاد #جهت_دهی کنی (بخوانید انتخاب هدف و رسالت طلبگی و کسب مهارت برای انجام آن پس از دوران تحصیل) تا بتوانی یکی از انتظارات جامعه از طلاب را با آن پاسخ دهی به خرجش نمی رفت.
او در جواب من می گفت که آنچه می گویی با اصل اجتهاد منافات دارد و حتی اگر سر سوزنی مرا به خود مشغول کند مانع از رسیدن من به اجتهاد می شود.
با خود سخت اندیشیدم که چگونه می شود یک طلبه #پس_از_پنج_سال_تحصیل در حوزه علمیه هنوز فرق بین هدف و ابزار رسیدن به آن را نفهمد و حتی در مقابل فهمیدن آن مقاومت کند.
چرا که پس از سعی بلیغ در تبیین اهداف حوزه و رسالت های طلبگی مجددا پرسیدم حالا بگو پس از کسب اجتهاد چه هدفی داری؟ خیلی قاطع و استوار فرمودند: اگر هدف چیزی است که تو می گویی، من هیچ هدفی ندارم (با لحنی بخوانید که گویا حرفهایت باد هواست).
نگارنده نیز #مجبور شد این فرد را با کمال احترام به خارج از کلاس #هدایت کند تا مایه عبرت دیگران شود.
@masirtalabe
#گفتگوی_زنده
سلام دوستان
اینگفتگو رو از دست ندید.
#موضوع اینگفتگو خیلی جذابه
باب جدیدیرو برای شما در فعالیتهای #فرهنگی دانشبنیان و #اقتصادی باز میکنه.
لینک دسترسی به صفجه اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/CRA8ruAAEAl/?utm_medium=copy_link
@masirtalabe
#کارگاه_تبیین_نقشه_راه_مسیر_طلبگی
#مدرسه_علمیه_حضرت_حجت(عج)
دیروز اینکارگاه رو بهمدت ۱۸۰ دقیقه برای دوستان برگزار کردیم.
هیچ راهی رو بدون #هدف و #نقشه شروع نکن.
@masirtalabe
#نمونه_سوال
#امتحانات_حوزه_علمیه
#تمامی_پایه_ها
#به_همراه_پاسخنامه
با توجه به فرارسیدن #ایام_پایانی_سال_تحصیلی و #امتحانات، می توانید نمونه سوالات دروس خود را از لینک های زیر دریافت کنید.
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه یک: (124 نمونه سوال)
🌐 https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-یک-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه دو: (115 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-دو-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه سه: (153 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-سه-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه چهار: (99 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-چهار-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه پنج: (25 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-پنج-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه شش: (44 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-شش-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه هفت: (22 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-هفت-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه هشت: (19 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-هشت-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه نه: (28 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-نه-حوزه-علمیه/
📌لینک دانلود نمونه سؤالات پایه ده: (25 نمونه سوال)
🌐https://masirtalabe.ir/downloads/نمونه-سوال-پایه-ده-حوزه-علمیه/
@masirtalabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 برگزاری اولین دوره استعداد سنجی ویژه طلاب در حوزه علمیه تخصصی حفظ قرآن شهید طباطبایی نژاد اصفهان
#خدمتی_از_مسیر_طلبه
#کشف_استعداد و انتخاب آینده ای روشن مطابق با استعداد برای موفقیت در مسیر طلبگی
#انتخاب_آگاهانه ✅
#آینده_روشن 💡
#طلبه_برتر 🏆
══✼🌱🌹🌱✼══
🦋 @hozehefz_esf
#یادداشت_روز
#در_باب_طلبگی
#از_کی_شروع_کنیم
وقتی به مدارس علمیه می روم و در جمع طلاب عزیز مطالبی را با هدف #انگیزه_بخشی و تبیین رسالت های طلبگی بازگو می کنم، بالاتفاق چنین #سوالی به ذهنشان خطور می کند که از چه زمانی و از کجا و چگونه باید کار طلبگی را شروع کنند. ( گرچه می دانم که این حاصل جوی است که خودم ایجاد کرده ام و می دانم که به همان سرعت این حرارتشان نیز سرد خواهند شد و دیگر پیگیر نخواهند شد)
این اشتیاق طلاب به #شروع_کار_طلبگی در سطح یک و دو همان چیزی است که مایه نگرانی #مدیران مدارس علمیه است. آن ها معتقدند با ارائه این سخنان، طلاب گرامی برای انجام کارهای طلبگی و خدمت به جامعه احساس ضرورت کرده و قبل از اینکه دوران تحصیلشان به #پایان برسد و به اصطلاح میوه ای رسیده و آماده چیدن شوند، از شاخه جدا شده و #تمرکز لازم برای تحصیل را از دست بدهند. چه بسا این نگرانی در فکر نگارنده نیز وجود دارد که چنین پیامدی در واقع هم رخ بدهد و چنین اعتقادی در عالم خارج نیز اتفاق بیفتد.
لذا باید گفت آنچه خروجی مطالب ما برای تبیین #نقشه_راه_مسیر_طلبگی را تشکیل می دهد و باید مشت طلاب را پر کند تنها #هدف_گذاری و تعیین #چشم_انداز_طلبگی است، نه پرداختن به حواشی و موضوعات جنبی طلبگی قبل از اتمام دوران مهم تحصیل. چرا که به فرموده مقام معظم رهبری و همچنین باور راسخ ما: بی مایه فطیر است.
شاید بپرسید هدف گذاری تنها بدون تلاش برای آموختن #مهارت های لازم برای تحقق هدف چه فایده ای دارد؟ جواب ساده و کاربردی است. شما وقتی می خواهید یک ماشین ناشناخته بخرید، با خود می اندیشید که آیا دیگران اصلا چنین ماشینی را دیده اند؟ اما وقتی توجه شما به آن جلب می شود در هر کوچه و خیابانی خواهید دید که چقدر از این نوع ماشین فراوان است و شما تا بحال اصلا ندیده اید.
این همان #فایده_هدف_گذاری و تعیین جهت در طلبگی است. پس نیاز نیست در سطح یک و دو کاری غیر از تحصیل انجام دهید. فقط #جهت_گیری کنید.
@masirtalabe