eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
201 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
740 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
22.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 مستند کوتاه 📹 روایت شنیده‌نشده‌ای از اعضای تیم حفاظت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از حادثه سوءقصد به ایشان در ششم تیرماه۶۰ 👆 برخی تصاویر برای نخستین منتشر شده است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
☫﷽☫ـــ 📚🌺 🌺📚 موضوع 🔷ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻧﻬﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ، ﻫﺠﺮﺕ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ی ﻓﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ 📖❀‏ سوره الشعراء/ آیہ (۵۲و۵۳) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي إِنَّكُم مُّتَّبَعُونَ 🔻ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﻭﺣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﺍ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﻛﻮﭺ ﺑﺪﻩ ﻛﻪ ﺣﺘﻤﺎً ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﻲ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻣﺪ .(٥٢) 🔺فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ 🔻ﭘﺲ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻧﺪﻩ ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻴﺮﻭ ] ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ(٥٣) ‎‌‌‎‌ 🔹✍🏻ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:👇 ﻛﺎﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺳﻪ ﺑﺨﺶ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ: ﺑﺨﺶ ﺍﻭّﻝ، ﺩﻋﻮﺕ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﺨﺶ ﺩﻭّم، ﮔﺮﻭﻳﺪﻥ ﺳﺎﺣﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭ ﻓﺮﺍﺯ ﻭ ﻧﺸﻴﺐ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﻮﺩ. ﺑﺨﺶ ﺳﻮّم، ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﻭ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭ ﻛﻔّﺎﺭ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﺎ ﻭ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﻛﻔّﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻣﻴﺪ. ﺩﺭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺣﺸﺮ»، ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺘﻦ ﻭ ﺳﻮﻕ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻣﻨﺎﻓﻌﻲ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺍﺯ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻲ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺼﺮ ﻛﻮﭺ ﺩﻫﺪ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﭙﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺍﺳﺘﺪﻟﺎﻝ، ﻧﻮﺑﺖ ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻛﻮﭺ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺷﺮﻭﻉ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ، ﺑﺎ ﻏﺮﻕ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ. «ﻭ ﺍﻭﺣﻴﻨﺎ ﺍﻟﻲ ﻣﻮﺳﻲ ﺍَﻥ ﺃﺳﺮِ» ٢- ﺗﻤﺎم ﺣﺮﻛﺎﺕ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺣﺘّﻲ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺠﺮﺕ، ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻭﺣﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻭﺣﻴﻨﺎ...» ٣- ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻓﺮﻋﻮﻥ، ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺷﺐ ﻧﻴﺰ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ. «ﺃﺳﺮِ» ٤- ﻳﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻓﺎﺳﺪ ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻛﻨﻴﻢ ﻭﻳﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﻴﻢ. «ﺃَﺳﺮِ» ٥ - ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﻨﺪ، ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻧﻬﻀﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺳﺮِ ﺑﻌﺒﺎﺩﻱ» ٦- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻧﻬﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ، ﻫﺠﺮﺕ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻱ ﻓﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺳﺮِ ﺑﻌﺒﺎﺩﻱ» ٧- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻬﻠﻜﻪ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﺃَﺳﺮِ ﺑﻌﺒﺎﺩﻱ» ٨ - ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺷﺎﻳﻌﻪ ﭘﺮﺍﻛﻨﻲ ﻭ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﻣﻨﻔﻲ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ. «ﻓﺎﺭﺳﻞ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺪﺍﺋﻦ ﺣﺎﺷﺮﻳﻦ ‎‌‌‎‌‌‎‌ 🕋الإمامُ الصّادقُ عليه السلام 🔺 مَن لَم يُغفَرْ لَهُ في شهرِ رمضانَ لَم يُغفَرْ لَهُ إلى مِثلِهِ مِن قابِلٍ إلاّ أن يَشهَدَ عَرَفَةَ . 🔻 كسى كه در ماه رمضان آمرزيده نشود ، تا رمضان آينده آمرزيده نگردد مگر آن كه در عرفه حاضر شود 📚✍🏻بحار الأنوار : 96/ 342/6 . ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ‎‌‌‎‌‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_317.wma
10.68M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۸۹۲ إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰) الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢چندی قبل يك خانم آلمانی به من تلفن كرد و گفت: آنجا مسجد است. گفتم: بله. گفت: شما امام مسجد هستيد. گفتم: بله. گفت: من از شما خواهش می‌كنم يك حرز* فاطمه، حرز حضرت زهرا برای من بفرستيد. گفتم: ما چنين چيزی نداريم. چه هست؟ مقصودتان چيست؟ ✅گفت: من چندی پيش به پاريس مسافرت كرده بودم، در مسجد پاريس چيزی به من فروختند به نام حرز فاطمه و من بچه اولم همراهم بود، اين حرز را پيش او گذاشتم و در اين مدت تجربه كرده‌ام كه او از بيماری و رنج و ناراحتی دور بوده است، حالا بچه دومی دارم و برای او هم يك چنين چيزی ميخواهم. به او گفتم: خانم، من نماينده اين اسلام حِرزساز نيستم. اسلام، اين نگهبانی ‌ها را به صورت غيبی و الهی اش مخصوص خدا میداند و بعد هم به ما انسان‌ها می ‌گويد برای نگهبانی كوچك و بزرگ در برابر خطرها و بيماريی ها تنها از دو عامل می ‌توانيد استفاده كنيد: دعا به درگاه خدا و استفاده از وسايلی كه خدا در اين طبيعت برای مبارزه با بيماریها، رنج‌ها و مشكلات آفريده است و در اختيار شما نهاده است. ✅به او گفتم: شما بهتر است به جای اينكه از من حرزی بخواهيد، از من نشريه‌ای بخواهيد كه فكر شما را درباره اسلام روشن كند. 📚کتاب "اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی در اروپا صفحه ۱۳۳ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ـــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀ 🔷ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺳﻨّﺖ ﻫﺎی ﺍلهی ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣﺴﺘﺒﻜﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ 📖❀‏ سوره الشعراء/ آیہ (۵۴ تا۵۸) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ 🔻[ ﻭ ﮔﻔﺖ : ] ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺍﻳﻨﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﻦ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ ] ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﻧﺪﻛﻨﺪ ،(٥٤) 🔺وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ 🔻ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ]ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ،(٥٥) 🔺وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ 🔻ﻭ ﻣﺎ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﻮﺷﻴﺎﺭ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﺎﺵ ﻭ ﻣﻬﻴﺎﻱ ﺩﻓﺎﻋﻴﻢ .(٥٦) 🔺فَأَخْرَجْنَاهُم مِّن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 🔻ﭘﺲ ﻣﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ] ﺍﺯ ﺑﺎﻍ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭﻫﺎ [ ﻛﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺼﺮ ﺑﻮﺩ ] ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(٥٧) 🔺وَكُنُوزٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ 🔻ﻭﺍﺯ ﮔﻨﺞ ﻫﺎ ﻭﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻧﻴﻜﻮ [ﻭﻗﺼﺮﻫﺎﻱ ﺑﺎﺷﻜﻮﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ ] .(٥٨) 🔺كَذَٰلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا بَنِي إِسْرَائِيلَ 🔻ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ [ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﻨﮓ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ] ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﺩﺍﺩﻳﻢ . ‎‌‌‎‌‌‎ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇 ١- ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺣﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﺭﺍ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻣﻲ ﺍﻧﮕﺎﺭﻧﺪ. «ﻟَﺸِﺮﺫﻣﺔ ﻗﻠﻴﻠﻮﻥ» ٢- ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻣﺮﺩم، ﺷﻴﻮﻩ ﺍﻱ ﻃﺎﻏﻮﺗﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻟَﺸِﺮﺫﻣﺔ ﻗﻠﻴﻠﻮﻥ» ٣- ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻨﻔّﺮﻧﺪ. «ﻭ ﺍِﻧّﻬﻢ ﻟﻨﺎ ﻟﻐﺎﺋﻈﻮﻥ» ٤- ﺑﻐﺾ ﻭ ﺧﺸﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺒﺮّﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ، ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻭ ﺍِﻧّﻬﻢ ﻟﻨﺎ ﻟﻐﺎﺋﻈﻮﻥ» ٥ - ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﺍﺑﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ، ﻇﻠﻢ ﻛﻠﻴﺪ ﺯﻭﺍﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺧﺮﺟﻨﺎﻫﻢ ...» ٦- ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺗﻤﺪّﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ. «ﻭ ﻛﻨﻮﺯ ﻭ ﻣﻘﺎم ﻛﺮﻳﻢ» ٧- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺳﻨّﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻣﺴﺘﺒﻜﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬﻟﻚ ﻭ ﺍﻭﺭﺛﻨﺎﻫﺎ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ» ٨ - ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ، ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﻍ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ، ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺭﺳﻴﺪ. «ﺍﻭﺭﺛﻨﺎ» ٩- ﺧﺮﻭﺝ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ، ﻳﻚ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ. «ﻓﺎﺧﺮﺟﻨﺎ - ﻓَﺎﺗﺒَﻌﻮﻫﻢ مشرقین 🕋پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺إنَّما جَعَلَ اللّه ُ الأضحى لِشبَعِ مَساكِينِ كُم مِنَ اللَّحمِ فَأطعِمُوهُم ؛ 🔻خداوند عيد قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سير شوند ؛ پس از گوشت قربانى به ايشان بخورانيد . 📚✍🏻ثواب الأعمال ، ص 59 . ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ ‎‌‌‎‌‌‎ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_318.wma
11.47M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۸۹۳ إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰) الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🌹ذبیحی بزرگتر از اسماعیل(ع) (وَ فَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ) آیه ۱۰۷ سوره صافات ♦️در عیون اخبار الرضا(علیه السلام)، خصال شیخ صدوق و دیگر كتب معتبر از امام رضا(ع) چنین نقل شده است: لَمَّا أَمَرَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِبْرَاهِيمَ (علیه السلام) أَنْ يَذْبَحَ مَكَانَ ابْنِهِ إِسْمَاعِيلَ الْكَبْشَ الَّذِي أَنْزَلَهُ عَلَيْهِ تَمَنَّى إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) أَنْ يَكُونَ يَذْبَحُ ابْنَهُ‏ إِسْمَاعِيلَ (علیه السلام) بِيَدِهِ وَ أَنَّهُ لَمْ يُؤْمَرْ بِذَبْحِ الْكَبْشِ مَكَانَهُ لِيَرْجِعَ إِلَى قَلْبِهِ مَا يَرْجِعُ إِلَى قَلْبِ الْوَالِدِ الَّذِي يَذْبَحُ أَعَزَّ وُلْدِهِ بِيَدِهِ فَيَسْتَحِقَّ بِذَلِكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ مَنْ أَحَبُّ خَلْقِي إِلَيْكَ فَقَالَ يَا رَبِّ مَا خَلَقْتَ خَلْقاً هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حَبِيبِكَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ أَ فَهُوَ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ نَفْسُكَ قَالَ بَلْ هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ نَفْسِي قَالَ فَوَلَدُهُ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَوْ وَلَدُكَ قَالَ بَلْ وَلَدُهُ قَالَ فَذَبْحُ وَلَدِهِ ظُلْماً عَلَى أَعْدَائِهِ أَوجَعُ لِقَلْبِكَ أَوْ ذَبْحُ وَلَدِكَ بِيَدِكَ فِي طَاعَتِي قَالَ يَا رَبِّ بَلْ ذَبْحُهُ عَلَى أَيْدِي أَعْدَائِهِ أَوْجَعُ لِقَلْبِي قَالَ يَا إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ طَائِفَةً تَزْعُمُ أَنَّهَا مِنْ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) سَتَقْتُلُ الْحُسَيْنَ (علیه السلام) ابْنَهُ مِنْ بَعْدِهِ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ فَيَسْتَوْجِبُونَ‏ بِذَلِكَ سَخَطِي فَجَزِعَ إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) لِذَلِكَ وَ تَوَجَّعَ قَلْبُهُ وَ أَقْبَلَ يَبْكِي فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا إِبْرَاهِيمُ قَدْ فَدَيْتُ‏  جَزَعَكَ عَلَى ابْنِكَ إِسْمَاعِيلَ لَوْ ذَبَحْتَهُ بِيَدِكَ بِجَزَعِكَ عَلَى الْحُسَيْنِ (علیه السلام) وَ قَتْلِهِ وَ أَوْجَبْتُ لَكَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ أَهْلِ الثَّوَابِ عَلَى الْمَصَائِبِ فَذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ فَدَيْناهُ‏ بِذِبْحٍ‏ عَظِيمٍ‏  وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ‏. ♦️هنگامى كه حق تعالى به ازاى ذبح اسماعیل قوچى را فرستاد تا به جاى او ذبح شود، حضرت ابراهیم(علیه السلام) آرزو كرد؛ كاش مى شد فرزندش را به دست خود ذبح كند و مأمور به ذبح گوسفند نمى شد تا سوزش پدرى كه عزیزترین فرزندش را به دست خود در راه خدا ذبح كرده به قلب او وارد شود تا از این طریق بالاترین درجات اهل ثواب در مصیبت ها را به دست آورد. در این اثنا خطاب وحى از پروردگار جلیل به ابراهیم خلیل رسید كه محبوب ترین مخلوقات من نزد تو كیست. ♦️ابراهیم(علیه السلام) فرمود: هیچ مخلوقى پیش من محبوب تر از حبیب تو محمد(صلی الله علیه و آله) نیست. پس وحى آمد كه آیا او را بیشتر دوست دارى یا خودت را ابراهیم(علیه السلام) گفت: ♦️او پیش من از خودم محبوب تر است. خداوند متعال فرمود: فرزند او را بیشتر دوست دارى یا فرزند خود را ابراهیم(علیه السلام) عرض كرد: فرزند او را بیشتر دوست دارم. ♦️پس حق تعالى فرمود: آیا ذبح فرزند او (امام حسین علیه السلام) به دست دشمنان از روى ستم، بیشتر دل تو را مى سوزاند یا ذبح فرزند خودت به دست خودت در اطاعت من ! عرض كرد: ♦️پروردگارا! ذبح او به دست دشمنان بیشتر دلم را مى سوزاند. در این هنگام خداوند خطاب كرد: اى ابراهیم! پس به یقین جمعى كه خود را از امت محمد(صلی الله علیه و آله) مى شمارند،بزودی فرزند وی( امام حسین(ع) ) را از روى ظلم و ستم و با عداوت و دشمنى، ذبح خواهند كرد همان گونه كه گوسفند را ذبح مى كنند و به این سبب مستوجب خشم و عذاب من مى گردند. ♦️ابراهیم(علیه السلام) از شنیدن این خبر جانكاه، ناله و فریاد بر آورد و قلب و جان او به درد آمد و بسیار گریه نمود و دست از گریه بر نمى داشت تا این كه وحى از جانب پروردگار جلیل رسید: ♦️« اى ابراهیم! جزع و مصیبت تو بر فرزندت اسماعیل را که اگر او را به دست خود ذبح مى كردى در قلبت هویدا می شد ، با جزع و ناله ای كه تو بر حسین(علیه السلام) و شهادتش كردى فدیه و جایگزین نمودم و بدین سبب بالاترین درجاتی که اهل ثواب برای تحمل مصیبت ها می برند به تو دادم. در پایان امام رضا(علیه السلام) فرمود: این است مفهوم قول خداوند عز وجل «وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ». 📚(عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 209)   مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمدن بر هفت ستون تصور غالب در مورد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اینه که این بناها و ادارات و نظامات و دولت‌ها هستند که تمدن را می‌سازند. اما در حقیقت زیرساخت اصلی هر تمدنی، ساخت باورها، ذهن‌ها و قلب‌های مردم است. به و ایامی از این دست می‌توان از این منظر نگاه کرد. توضیحات خانم مدرس در این باره را ببینید. . . . . ———————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
﷽ ✍سردار قاسم سلیمانی : انسان باید مراقب کلام خود باشد و اگر موعظه بصورت حسنه نباشد نمی تواند منشاء خیر باشد و اگر محتوا برجسته بود در هر قالبی به چشم می آید 🌷 هر هفته حوالی ساعت ۱:۲۰ بامداد جمعه، به یاد شهید‌ سلیمانی ❤️🇮🇷شهدا🇮🇷❤️ 🆔
☫﷽☫ـــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀ 🔷ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺳﻨّﺖ ﻫﺎی ﺍلهی ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣﺴﺘﺒﻜﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ 📖❀‏ سوره الشعراء/ آیہ (۵۴ تا۵۸) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺إِنَّ هَٰؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ 🔻[ ﻭ ﮔﻔﺖ : ] ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺍﻳﻨﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﻦ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ ] ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﻧﺪﻛﻨﺪ ،(٥٤) 🔺وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ 🔻ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ]ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ،(٥٥) 🔺وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ 🔻ﻭ ﻣﺎ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﻮﺷﻴﺎﺭ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﺎﺵ ﻭ ﻣﻬﻴﺎﻱ ﺩﻓﺎﻋﻴﻢ .(٥٦) 🔺فَأَخْرَجْنَاهُم مِّن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 🔻ﭘﺲ ﻣﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ] ﺍﺯ ﺑﺎﻍ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭﻫﺎ [ ﻛﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺼﺮ ﺑﻮﺩ ] ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(٥٧) 🔺وَكُنُوزٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ 🔻ﻭﺍﺯ ﮔﻨﺞ ﻫﺎ ﻭﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻧﻴﻜﻮ [ﻭﻗﺼﺮﻫﺎﻱ ﺑﺎﺷﻜﻮﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ ] .(٥٨) 🔺كَذَٰلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا بَنِي إِسْرَائِيلَ 🔻ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ [ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﻨﮓ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ] ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﺩﺍﺩﻳﻢ . ‎‌‌‎‌‌‎ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇 ١- ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺣﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﺭﺍ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻣﻲ ﺍﻧﮕﺎﺭﻧﺪ. «ﻟَﺸِﺮﺫﻣﺔ ﻗﻠﻴﻠﻮﻥ» ٢- ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻣﺮﺩم، ﺷﻴﻮﻩ ﺍﻱ ﻃﺎﻏﻮﺗﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻟَﺸِﺮﺫﻣﺔ ﻗﻠﻴﻠﻮﻥ» ٣- ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻨﻔّﺮﻧﺪ. «ﻭ ﺍِﻧّﻬﻢ ﻟﻨﺎ ﻟﻐﺎﺋﻈﻮﻥ» ٤- ﺑﻐﺾ ﻭ ﺧﺸﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺒﺮّﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ، ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻭ ﺍِﻧّﻬﻢ ﻟﻨﺎ ﻟﻐﺎﺋﻈﻮﻥ» ٥ - ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﺍﺑﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ، ﻇﻠﻢ ﻛﻠﻴﺪ ﺯﻭﺍﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺧﺮﺟﻨﺎﻫﻢ ...» ٦- ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺗﻤﺪّﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ. «ﻭ ﻛﻨﻮﺯ ﻭ ﻣﻘﺎم ﻛﺮﻳﻢ» ٧- ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺳﻨّﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻣﺴﺘﺒﻜﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬﻟﻚ ﻭ ﺍﻭﺭﺛﻨﺎﻫﺎ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ» ٨ - ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎ، ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﻍ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ، ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺭﺳﻴﺪ. «ﺍﻭﺭﺛﻨﺎ» ٩- ﺧﺮﻭﺝ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ، ﻳﻚ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ. «ﻓﺎﺧﺮﺟﻨﺎ - ﻓَﺎﺗﺒَﻌﻮﻫﻢ مشرقین 🕋پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺إنَّما جَعَلَ اللّه ُ الأضحى لِشبَعِ مَساكِينِ كُم مِنَ اللَّحمِ فَأطعِمُوهُم ؛ 🔻خداوند عيد قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سير شوند ؛ پس از گوشت قربانى به ايشان بخورانيد . 📚✍🏻ثواب الأعمال ، ص 59 . ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ ‎‌‌‎‌‌‎ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_319.wma
13.56M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۸۹۴ إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰) الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔻 شما بیشتر امیرالمؤمنین را دوست دارید یا این مسیحی؟! 🔹 به جرج جرداق گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟ 🔹 به گریه افتاد و گفت مرحوم هنگامی که کتاب الغدیر را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری می‌کنی، کار تو دفاع از مظلوم است. ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما می‌گوییم حق با علی است آنها می گویند نه. حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشته‌ام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید. 🔹 جرداق می گوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی‌انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم. وقتی کتاب‌ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم‌تر نمی‌شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم. 🔹 نزدیک است. یک مسیحی اینطور از مظلومیت امیرالمومنین دفاع کرد. برنامه من و شما چیست؟ در سطح خانواده، در بین محله، در شهرتان، در کشورتان و در دنیای تشنه عدالت امروز، چه سهم و برنامه‌ای برای معرفی غدیر داریم؟ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar