eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
211 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋🕋 امروز یکشنبه بیست ویکم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز هشتم ماه رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 یا ذالجلال والاکرام 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز این ماه 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء هفتم قرآن کریم❤️ ۱-احكام سوگند. آيه 89:"خداوند شما را به خاطر سوگند هاي بيهوده مؤاخذه نمي كند, اما در مقابل سوگندهايي كه با ايمان وقصد بوده است مؤاخذه مي كند". اقسام سوگند: سوگندهايي كه داراي هدف مشخصي نيست و از روي اراده محكم و تصميم قاطع نيست. سوگندهايي كه با اراده و عزم است. كفاره سوگند.اگر كسي بنام خدا سوگند ياد كند كه عمل نيك يا عمل مباحي را انجام دهد, واجب است به سوگند خود عمل كند و اگر آنرا زير پا گذاشت ,كفاره دارد و نيز سوگند جز به نام خدا معتبر نيست.كفاره سوگند نيز يكي از اين سه چيز است: اطعام ده نفر مسكين. پوشاندن ده نفر نيازمند. آزاد كردن يك برده و اگر كسي توان هيچكدام از اينها را ندارد ,بايد سه روز روزه بگيرد. ۲- احكام شراب و قمار و بخت آزمايي. آيه 91 و 92:"شيطان مي خواهد با آشاميدن شراب و قمار, شما را از ياد خدا و نماز گذاردن بازدارد".يادآوري مي شود در مورد شراب در آيه 219 سوره بقره نيز مطالبي آمده است. ۳- احكام صيد درحال احرام: خداوند در آيه 95 سوره مائده خطاب به مؤمنين مي فرمايد:" در حال احرام شكار نكنيد و هر كس از شما كه بداند مُحرم است و شكار نمايد, بايد از چهار پايان قرباني كند و يا كفارۀ آن رابپردازد كه اطعام چند مسكين است و يا برابر همان اطعام روزه بگيرد" و در آيه بعدي مي فرمايد: "صيد دريا در حال احرام حلال است". ۴- احكام وصيت, خداوند در آيه 106 سوره مائده مي فرمايد: "زمانيكه مرگ يكي از شما فرا مي رسد هنگام وصيت نمودن , دو نفر عادل را به شهادت بگيريد و..." و بدينوسيله خداوند سعي در حفظ حقوق و اموال مردم كرده است. ۵-سؤالات بيجا, آيه 101:" از چيزهايي نپرسيد كه اگر براي شما آشكار شود شما را ناراحت مي نمايد". لازم به ذكر است كه گرچه سؤال , كليد فهم حقايق است ,اما اين مورد هم مانند مسائل ديگر ,استثنايي دارد كه به چند نمونه اشاره مي كنيم: الف- بيشتر مردم اگر ازعمق بيماري خود اطلاع داشته باشند, به وحشت مي افتند. لذا گاهي پزشك صلاح مي داند كه بيماري شخص را به اطرافيانش بگويد و بهتر است خود بيمار سعي در فهميدن بيماري خود نداشته باشد. ب‌- در روايت آمده است كه در هر مورد كه خداوند سكوت كرده است, پرسش نكنيد كه حكمتي در آن است. ج‌- در روايتي از امام رضا (ع) درباره داستان گاو بني اسرائيل و سؤالات پي درپي قوم يهود از حضرت موسي (ع) در رابطه با مشخصات گاوي كه مأمور ذبح آن بودند, آمده است كه اگرقوم يهود در همان آغاز يك ماده گاو سر مي بريدند كافي بود, اما آنان سخت گيري كردند و خداوند هم بر آنان سخت گرفت. ۶-در آيه 110 سوره مائده مواهب پروردگار به حضرت عيسي(ع) ذكر شده است.وهمچنين در آيات پاياني اين سوره داستان نزول مائده بر حواريون حضرت عيسي(ع) و تقاضاي عيسي(ع) از خداوند براي نزول مائده آسماني بعنوان عيدي و همچنين گفتگوي خداوند با حضرت عيسي(ع) و اعلام بيزاري آن بزرگوار از شرك پيروانش آمده است. موضوع مطالب سوره مباركه انعام در جزء هفتم: ۷-درصفحه 144 جلد 5 تفسير نمونه در مورد جلسات ختم انعام نوشته شده است كه بعضي ها از اين سوره تنها به خواندن الفاظ آن قناعت مي كنند و جلسات عريض و طويلي براي ختم انعام و حل مشكلات شخصي و خصوصي خود با تشريفات ويژه اي ترتيب مي دهند. مسلما اگر در اين جلسات به محتواي سوره انعام دقت شود, نه تنها مشكلات شخصي ,بلكه مشكلات عمومي مسلمانان نيز حل خواهد شد. ۸- عكس العمل هاي مشركين در مقابل دعوت به توحيد: الف- اعراض از آيات الهي; آيه۴:" هيچ آيه اي ازطرف پروردگارشان نمي آيد مگرآنكه از آن روي گردانند". ب‌- تكذيب حق; آيه 5:" هر زمان حق به سراغشان آمد تكذيب كردند". ج‌- لجاجت مشركين; آيه 7:" اگر نامه اي روي صفحه اي بر تو نازل كنيم و‌ آن را با دست خود لمس كنند, آنگاه مي گويند كه اين جز سحر آشكار نيست. د‌- بهانه هاي مشركين; آيه 8:" مي گويند چرا فرشته اي به پيامبر نازل نشده است" و در آيه 37 مي فرمايد:" گفتند چرا معجزه اي بر او نازل نمي شود". ه‌- كتمان اهل كتاب; خداوند مي فرمايد اينها پيامبر را مي شناسند همانگونه كه فرزندان خود را مي شناسند ]اما معرفي نمي كردند[. و‌- دلهاشان تاريك و گوشهاشان كر است. آيه 25 و۲۶ بر دلهاشان پرده اي افكنده ايم و در گوشهاشان سنگيني نهاده ايم. ز‌- ايمان نمي آورند; آيه 25:" اگر تمام نشانه ها را هم ببينند ايمان نمي آورند". ج‌- منكر معادند; آيه 29:" آنها معتقدند كه جز اين زندگي دنيا زندگي ديگري وجود ندارد و ما هرگز برانگيخته نخواهيم شد. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَهِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین. 🔹 ای خدا در این روز مرا ترحم به یتیمان و اطعام به گرسنگان و افشا و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت نیکان نصیب فرما به حق انعامت ای پناه آرزومندان عالم. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠شیطان آدم را با وعده قدرت فریب داد «یا آدَمُ هَلْ اَدُلُّكَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْک لا يَبْلى.» (طه ۱۲۰) «ترجمه: پس شيطان او را وسوسه كرد، گفت: اى آدم، آيا تو را به درخت جاودانى و ملكى كهنه نشدنى راهنمايى كنم ؟ (درختى كه تا ابد ميوه دهد و يا ميوه‌اش حيات ابدى بخشد و سلطنتى كه به هيچ حادثه‌اى ضعيف يا زايل نگردد).» 🔹️شیطان براى آدم و فریب دادن او روى قدرت تکیه کرد و خواست از مطلوب بودن آن و گرایشى که آدم نسبت به آن دارد سوء استفاده کند و آدم را به بیراهه بکشاند. از این رو، به وى گفت: آیا مى‌خواهى ترا به سلطنت بى‌زوال و کهنه نشدنى هدایت کنم؟ «سلطنت» و به تعبیر موجود در خود آیه «ملک» در واقع سمبل قدرت است. بزرگترین قدرت انسان عبارت از تسلط بر دیگران؛ یعنى، قدرت اجتماعى است. و تسلّط بر دیگران یا همان است که، ما از آن به «سلطنت» تعبیر مى‌کنیم و در قرآن از آن به «ملک» تعبیر شده است. 🔸️آری شیطان به آدم گفت: اگر جاودانگى و قدرت بى‌زوال مى‌خواهى باید از این شجره (شجرة الخلد یا درخت جاودانگى) تناول کنى. سپس قرآن حکایت مى‌کند که آدم و حوّا تحت تأثیر وسوسه‌هاى قرار گرفتند و فریب وعده وعیدهاى او را خوردند. در واقع، از داستان فوق، مى‌توان فهمید که شیطان روانشناس ماهرى بود و مى‌دانست که در نهاد انسان میل به قدرت وجود دارد و نقشه‌اش این بود که از وجود این میل سوء استفاده کند و و را به بیراهه بکشاند و او این کار را کرد و موفّق هم شد و این نشانگر وجود این میل در فطرت انسان است و دلالت دارد بر این که آدم حتّى قبل از آنکه هبوط کند و به این عالم بیاید، از چنین میل فطرى برخوردار بوده و همین میل او منشأ سوء استفاده شیطان و فریب خوردن آدم از وى گردیده است. اخلاق در قرآن صفحه ۱۱۵ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_131.wma
10.2M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۰۹ قسمت ۳ وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ(۵۴) إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋🕋 امروز دوشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱👈 و روز نهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇👇 🕋 یا قاضی الحاجات 🕋🕋🕋 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 آیات برگزیده جزء هشتم قرآن❤️ 💥طالب هدایتی از اکثریت پیروی نکن وَ إِن تُطِعْ أَكْثرََ مَن فىِ....(116- انعام) این هشدار می دهد که اگر مسلمانان به دنبال اکثریت بیفتند گمراه می شوند. به این علت که اکثر مردم بر حقیقت عمل نکرده و سخن نمی گویند ملاک کار بیشتر مردم بر گمان استوار است در حالی که یافتن جاده سعادت نیاز به علم حقیقی دارد که آن در مکتب وحی و عقل سلیم (عقل و نقل) یافت می شود. از ترس نداری، فرزندان خود را سقط نکنید! 💥وَ لَا تَقْتُلُواْ أَوْلَادَكُم مِّنْ.... (151- انعام ) خداوند کسانی را که از ترس فقر به فکر کشتن فرزندان خود می افتند را مخاطب قرار داده و آنها را از این کار نهی کرده است و چون هر انحراف عملی ریشه در انحراف فکری دارد از این رو سخنی گفته تا اندیشه آنها را اصلاح کند: شما که نگران روزیتان هستید بدانید که رزق مخلوقات به دست ماست. ما هستیم که شما و فرزندانتان را روزی می دهیم پس دیگر نگران چه هستید؟ شاید به ذهن بیاید که این آیه امروز، مخاطبی ندارد؛ زیرا در دنیای علم و تمدن دیگر کسی پیدا نمی شود که بخواهد فرزند خود را آن هم برای نان به قتل برساند؛ اما این سخن با واقعیت جامعه در تضاد است و هشدار قرآن همچنان مخاطبان فراوانی دارد. کم نیستند کسانی که از ترس مخارج تصمیم به سقط کودکان می گیرند که هنوز چشم به جهان نگشوده اند. آیا این عده که متاسفانه عده شان کم هم نیست مخاطب آیه نیستند؟ ایمان لازم است؛ اما کافی نیست  یَوْمَ یَأْتىِ بَعْضُ .....(158- انعام) لحظه ای که مرگ فرا می رسد کسی که تا کنون ایمان نیاورده در این شرایط ناگهان برگشته و ادعای ایمان می کند پیام آیه این است که چنین ایمانی که از روی ناچاریست سودی به حال صاحبش ندارد و نیز اگر قبلا ایمان آورده ولی تا این زمان عمل صالحی از او سر نزده است چنین ایمانی هم نمی تواند دردی از او دوا کرده و مایه نجاتش از جهنم شوند. نکته مهمی که در آیه وجود دارد این است که ایمان در روز (وقوع عذاب و یا موقع مرگ) وقتى مفید است كه آدمى در دنیا و قبل از ظهور آیات نیز به اختیار ایمان آورده و دستورهاى خداوند را عملى كرده باشد؛ ولی كسى كه در دنیا ایمان نیاورده و یا اگر آورده در پرتو ایمانش خیرى كسب نكرده و عمل صالحى انجام نداده و در عوض سرگرم گناهان بوده؛ چنین كسى ایمانش در وقت وقوع عذاب و یا در موقع مرگ سودى به حالش نمى‏دهد. بیچاره کسی که ده تایی های او بر یکی هایش بچربد 💥مَن جَاءَ بِالحَْسَنَةِ فَلَهُ....(160- انعام) این آیه به یكى از منت‏هاى خداوند اشاره میكند و آن این است كه: خداوند عمل نیك را ده برابر پاداش میدهد و گناهان را جز به مثل، کیفر نمی دهد و اینکه در پایان می فرماید به کسی ظلم نمی شود معنایش این است که از پاداش عملی نمیكاهد و كیفر گناهی را بیشتر از آنچه باید نمیدهد. در ارتباط با این آیه شریفه سخنی از امام سجاد ع نقل شده است که حضرت مرتب می فرمود: 💥«وَیْلٌ لِمَنْ غَلَبَتْ آحَادُهُ أَعْشَارَهُ»؛ وای بر کسی که جمع کیفرهای تک تک او از ده تا ده تا ثوابی که به او می دهند بیشتر شود. امتیازات اجتماعی برای امتحان است 💥وَ هُوَ الَّذِى جَعَلَكُمْ ..... (165- انعام) اوست كسى كه شما را در زمین، جانشینان [نسل‏هاى گذشته‏] قرار داد و بعضى از شما را نسبت به بعضی دیگر ازجهت مادی و معنوی چند پله بالاتر برد تا شما را به آنچه عنایت فرموده، امتحان كند. بی شک اختلافات طبقاتی که زاییده استعمار و استثمار است را نمی توان به حساب دستگاه آفرینش گذارد و دلیلى هم ندارد كه از وجود اینگونه اختلافات بیجهت دفاع كنیم. در عین حال نمیتوان انكار كرد كه هر قدر اصول عدالت رعایت شود باز همه انسانها از نظر استعداد و هوش و فكر و ....یکسان نخواهند بود. نکته اینجاست که قرآن میگوید تفاوتها وسیله آزمایش است‏ ؛ نه دستمایه ای برای فخرفروشی دیگران. هدف شیطان بی آبرو کردن بشر است 💥فَوَسْوَسَ لهَُمَا......(20- اعراف) «وسوسه» یعنی دعوت كردن به کاری با صدایی آهسته ؛ «موارات» هم یعنی پوشاندن چیزی ؛ «سوآت» هم جمع «سوأة» به معناى عضوى است كه آدمى از برهنه كردن آن شرم ‏دارد. این نکته ایست برای بشر که شیطان هر چه می کند برای این است که حیثیت او را لکه دار کند و او را بی آبرو کند. در آداب دعا «نعره زدن» نیست 💥ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَ....(55- اعراف) «تضرعبه معناى اظهار ضعف و ذلت است. «خفیة» هم به معناى پوشیده داشتن است‏. ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ و خُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. 🔹 ای خدا مرا نصیبی از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله روشن خود هدایت فرما و پیشانی مرا بگیر و به سوی رضا و خشنودی که جامع (هر نعمت) است سوق ده به حق دوستی و محبتت ای آرزوی مشتاقان. 🌙 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
مسجد مجازی حضرت عمار ره
🔰 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی ف
شرح دعای روز نهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَی مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِین» «خدایا برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانت کن؛ و در این روز به و راه‌هاى درخشانت هدایتم فرما؛ پیشانی مرا بگیر و به طرف رضایت همه جانبه‌ی خودت ببر؛ به حق دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.» 🔺و اگر (ص) برهان پروردگارش را ندیده بود... 🔺زمانی که زلیخا قصد یوسف کرد، یوسف نیز به او متمایل بود اما او در فؤاد خود خود را رؤیت کرد و همین سبب شد تا رهایی یابد: «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ ۖ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ» ❓آن برهان و نشانی که یوسف(ص) از پروردگار خود دید، چه بود؟ 🔹 هر چیزی در عالم نشانی‌ست. در قرآن کریم به دفعات واقعه یا حقیقتی بیان شده و در ادامه‌ی آن آمده که: «إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً» در این برای مؤمنین و قومی که اهل فکر، اهل بصیرت و اهل یقین هستند، نشانی‌ست. هر یک از آیات الهی، نشانی از نشانی‌های الهی را در خود حبس کرده‌اند. 🔹 آیات الهی، معجزه‌ی خدا هستند چراکه از عجز انسان حکایت می‌کنند. کشف این علامت‌هایی که در پدیده‌های خلقت و در حوادث و وقایع حبس شده است، سرِ تسلیم فرود آوردن انسان به پیشگاه خداست. و از همین روست که شناخت آیت‌ها، به ایمان و یقین انسان می‌افزاید: «وَ فِي الْأَرْضِ آياتٌ لِلْمُوقِنِينَ * وَ فِي أَنْفُسِكُمْ أَ فَلا تُبْصِرُونَ» در زمین و در درون جان شما برای اهل یقین، آیاتی‌ست. افلا تبصرون؟ 🔹 نور و تاریکی، آیتی برای بینایی و کوری دل است. اسب چموش و وحشی، آیت فکر و خیال انسان است که بی‌مهابا به هرکجا سرک می‌کشد؛ ولی این اسب چموش با دهانه یا لگام یا عِقال، مهار شده و رام می‌شود. دهانه‌ی اسب، آیت عقل انسان است که بر فکر و تخیل او حد می‌زند. 🔹 ایمان به آیه‌های الهی، یکی از هفت متعلَّق ایمان است؛ یعنی یکی از هفت گیره‌ای که ایمان ما به آن بند است. 📕 داستانک: ⬅️ «بار اول که سایت رو باز کرد، صفحه قفل شد. بار دوم هم صفحه قفل شد! گفت اگه بار سوم هم قفل بشه، دیگه تو این سایت نمی‌رم. برای بار سوم هم قفل شد! به خودش گفت: بابا اینترنت اکسپلورر مشکل داره، ربطی به خدا نداره که پیش خودت فکر کردی خدا نمی‌خواد تو به گناه بیفتی! دیگه هیچ صفحه‌ای قفل نشد...» ✅ نشانی‌های الهی را دریابیم. ▫️شرحی بر دعای روز نهم ماه رمضان - برگرفته از رویکرد " " strategistkids.ir/?page_id=2&id=1 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_132.wma
10.6M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۰ قسمت ۴ إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋امروز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇 🕋 یا الرحم الراحمین🌸 🕋 انجام اعمال و ادعیه مخصوص هر روز 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء 9 قرآن کریم 🌸 ایمان و عمل ما درست شود، برکات هم نازل می‌شود 💥وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی.....(96- اعراف) این آیه وعده می‌دهد که اگر باورهای مردم توحیدی شود و از شرک پاک گردد و در عمل هم به آنچه خدا گفته است به قدر عمل کنند برکت الهی از آسمان و زمین به روی مردم گشوده می‌شود.از اهل القری؛ مردم یک منطقه به دست می‌آید که ملاک نزول برکات، ایمان و عمل اکثری مردم است پس اگر بیشتر مردم دین باور بودند وعده حق عملی خواهد شد و بی مبالاتی تعدادی از مردم، تأثیری در عملی شدن آن وعده نخواهد داشت اما اگر برعکس شد درهای رحمت نیز بسته می‌شوند و دین داری عده‌ای هم نمی‌تواند آن‌ها را باز کند. سه ویژگی که متکبران دارند 💥سَأَصْرِفُ عَنْ ءَایَاتیِ‌َ ......(146- اعراف) طبق این آیه متکبرانی که مانند ابلیس(2) از دین و دستور خداوند متعال روی برمی گردانند کسانی‌اند که دارای این سه ویژگی‌اند: 1. آن‌ها اگر تمام آیات الهی را ببینند، ایمان نمی‌آورند. 2. اگر راه راست را مشاهده کنند، انتخاب نخواهند کرد. 3. اگر راه منحرف را ببینند، راه خود انتخاب می‌کنند. بشارتی که قرآن به گنه‌کاران پشیمان می‌دهد 💥الَّذِینَ عَمِلُواْ........ (153- اعراف) کسانی که گناه کردند اما بعد پشیمان شده و به واقع توبه کنند و ایمان بیاورند، یعنی از عقاید گذشته خود که ریشه گناهانشان بوده دست شسته و باورهای خود را بر اساس اسلام قرار دهند؛ خداوندی که بسیار آمرزنده و رحیم است از گناهانشان در گذشته و سعادت دنیا و آخرت آن‌ها را تضمین می‌کند. هر چند توبه برای همه ممکن است اما نباید پنداشت که هر بازگشتی با یک استغفاری که به زبان جاری می‌شود محقق می‌گردد. توبه شرایطی دارد که پشیمانی قلبی و جبران کاستی‌های گذشته از شرایط آن است. کسی که در قرآن تشبیه به سگ شد 💥وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ........ (176- اعراف) این دو آیه مربوط به کسی است که با وجود علم خدادادی؛ خدا او را به سگ تشبیه کرد. قرآن کریم به عنوان کتابی که هم بیماری را نشان می‌دهد و هم ریشه و درمان آن را بیان می‌کند علت این سقوط را چنین تحلیل کرده است: «فَانسَلَخَ مِنْهَا؛ او از پوست به در آمد» این عبارت کنایه از این است که او علم را گرفت اما آن‌ها را به درونش نفوذ نداد تا بشود عقیده؛ بلکه در حد پوست و پوستین در بر خود نگه داشت تا اینکه بالاخره در آزمون‌های الهی این پوستین را انداخت و ماهیت واقعی خود را آشکار کرد قرآن قدمی جلوتر رفته و علت این مشکل او را هم بیان می‌کند و آن میل او به دنیا و تبعیتش از هوای نفس بود که سبب شد دانسته‌ها و «دین دانی» اش تبدیل به «دین داری» نشود. وقتی آژیر شیطان را شنیدید به پناهگاه خدا بروید 💥وَ إِمَّا یَنزَغَنَّکَ مِنَ .....(200- اعراف) زمانی که در جنگ آژیر خطر به صدا در می‌آمد گوینده‌ای با صدای دلهره‌آورش چنین می‌گفت: توجه! توجه! علامتی که هم اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است بعد می‌گفت محل کار خود را ترک و به پناهگاه بروید. بلافاصله بعد از پیام او صدای آژیر گوش خراشی در همه جا طنین انداز می‌شد و مردمی را می‌دیدی که با دستپاچگی برای حفظ جان خود به سوی محل امنی در حال دویدن‌اند. قطعاً خیلی مضحک و خنده دار خواهد بود که کسی در این وضعیت قرار بگیرد و به جای فرار به سوی پناهگاه در معرض خطر بایستد و زیر لب مدام تکرار کند «من به پناهگاه می‌روم». این داستان بسیار شبیه جریانی است که قرآن کریم نقل می‌کند. قرآن می‌فرماید: وقتی وسوسه شیطان را حس کردید به خدا پناه ببرید که او هم به خواسته شما ترتیب اثر می‌دهد و هم اینکه می‌داند شما را چگونه نجات دهد. پناه بردن به خدا باید با تمام وجود باشد درست به مانند همان مضطر زیر بمباران؛ والا اگر مدام بگوید اعوذ بالله کاری از پیش نخواهد برد. این گروه حقاً که مؤمن اند إِ💥نَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا .....(4- انفال) قرآن کریم به پنج ویژگی کسانی که مؤمن هستند اشاره می‌کند و در پایان با عبارت «أُوْلَئکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا» حقانیت ایمان آن‌ها را امضاء می‌کند. آن ویژگی‌ها که سه قسمت آن جنبه معنوی و باطنی دارد و دو قسمت آن جنبه علمی و خارجی، عبارتند از: احساس مسئولیت، تکامل ایمان، توکل، ارتباط با خدا و ارتباط و پیوند با خلق خدا.که در آیه به این ترتیب آمده است: 1. هر وقت نام خدا برده شود، دل‌های آن‌ها به خاطر احساس مسئولیت در پیشگاهش ترسان می‌گردد. 2. هنگامی که آیات خدا ادامه ... ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ و اجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبین. 🔸 ای خدا مرا در این روز از آنان که بر تو توکل کنند و نزد تو فوز و سعادت یابند قرار ده و مرا از آنان که مقربان درگاه تو باشند قرار ده به حق احسانت ای منتهای آرزوی طالبین. 🤲 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
مسجد مجازی حضرت عمار ره
💢 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزی
شرح دعای روز دهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِین» «خدایا در این روز مرا از بدرگاهت کن (قرار بده) و از كامروایان حضرتت قرار بده؛ و از مقربان درگاهت کن؛ به احسانت اى نهایتِ خواست و همت جویندگان» ❓جایگاه یا وکالت دادن به خدا در زندگی اجتماعی و در سیاست و چاره‌اندیشی ما کجاست؟ 🔹 نقیصه‌ی مهم دانش مدیریت غربی (علم سیاست) در این است که بعد از چاره‌اندیشی، جایی برای ، الهی و نمی‌بیند. 🔹 سیّاس کسی است که تصمیم و تدبیر خوبی زده باشد و آن را به نحو احسن اجرا نماید. 🔹 زمانی می‌توانیم بگوییم تصمیم خوبی اندیشیده شده که در ماهیت آن به ایمان و یقین رسیده باشیم. اما حتی در همین حین، باید نگاهمان به مشیت الهی باشد؛ آنچه خدا بخواهد، همان می‌شود: «اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشاءُ»، «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و... 🔹 گرچه خواست و مشیت الهی، هرگز تفننی و بی‌حساب نیست، اما در هر شرایطی، به جایی خواهیم رسید که هرچه تدبیر و تصمیم کنیم، کاری از ما ساخته نیست؛ چطور مشیت و خواست الهی در دانش مدیریت، نادیده انگاشته می‌شود؟ 🔹 اما هر تصمیم خوب، که به ایمان و یقین رسیده و بر مشیت الهی نیز چشم دوخته باشد، در حد تصمیم نباید بماند؛ جایی که دیگر مصمم بر تصمیم خود شده‌ایم، نیاز به نیکو داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم و از حداکثر ظرفیت خود و تجربه‌ی بشری نیز بهره می‌بریم تا بهترین تدبیر را زده باشیم؛ اما در همین حین، باید بدانیم زمانی‌ست که تمام قد به خدا وکالت داده باشیم: 🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، بایدش (حافظ) 🔹 زمانی که با ایمان به تصمیم خود و منوط به مشیت الهی، مصمم شده و به بهترین کیفیت نیز تدبیر کردیم و به خدا هم وکالت دادیم، سپس موعد اجرای آن به نحو احسن است. اجرای احسن، عمل صالح ما است که در مقابل عمل مفسد قرار دارد؛ عمل صالحی که آن نیز محدود به تقدیر الهی‌ست؛ تا چه مقدر ما باشد.«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» 🔹 شب‌های قدر که مقدرات امت اسلامی در آن تدبیر و ثبت می‌شود، در قلب ماه رمضان جای دارد. چطور می‌توانیم از لحظات به این مهمی و مقدراتی که در آن ثبت و ضبط می‌شود در زندگی اجتماعی و در سیاست‌ورزی برای جامعه بی‌توجه بمانیم؟ ما حتی اگر بهترین سیاست‌مدار هم باشیم، برخلاف مقدرات و مشیت الهی و آنچه وکالت آن باخداست، نمی‌توانیم عمل کنیم؛ دست‌مان کوتاه است... 🔹 در نظر گرفتن این معیارها در ساختار علم مدیریت و سیاست، سیاست دینی ما را ممکن می‌سازد؛ در غیر این صورت، به جای تکیه بر خدا، به سخن گفتن با کدخدا فخر می‌کنیم و سیاستی پیاده می‌کنیم که حل تمامی مشکلات یک جامعه‌ی هشتاد میلیونی را منوط به مشیت کدخدا در رفع تحریم‌ها می‌دانست، پس با توکل به تضمین بودن امضای کری پا به میدان مذاکره نهاد؛ نه تصمیم درستی بود و نه تدبیر خوبی بر آن زده شد و نه حتی اجرای آن کم عیب و نقص بود. ✅ بیاییم در ماه رمضان، افتخار تکیه بر مشیت الهی و توکل را برای خود رقم بزنیم تا در شب‌های قدر، رقم خوردن بهترین تقدیرها برای خود و امت اسلامی را شاهد باشیم. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه 32 «جایگاه دکترین در سیاست و چاره» ( خرداد 87): kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/680 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🚨 افطاری مورد علاقه‌ 💠 رهبر انقلاب نقل می‌کنند ۱۳۹۰(قمــری) در زندان از راه رسید. با فرا رسیدن این ماه، دلم غرق شادی شــد؛ چون از کودکی این ماه را دوست می‌داشتم. هنگام افطار فرا رسید، اما چیزی برای من نیاوردند. نماز را خواندم. 🔹 لحظات شادی‌آور سر سفره افطار در کنار خانواده، با که در برابر ما می‌جوشید، در خاطرم گذشت. خوردنی‌های سبک مخصوص افطار را به یاد آوردم؛ بویژه مختص خود را(غذای معروف مشهدی‌ها که ظاهراً مختص خود آنها است) به یاد آوردم؛ که از هر غذایی برای افطار، آن را بیشتر دوست می‌داشتم. این «ماقوت» از آب و نشاسته و شکر تهیه می‌شود و به شیوه خاصی آن را می‌پزند. من نیز در پختن آن، همانند پختن سایر غذاها، بخوبی وارد است. ناگهان به خود آمدم و از خداوند مغفرت طلبیدم. شاید این گرسنگی بود که خاطرات یاد شــده را در ذهنم برانگیخت. شاید تنهایی بود. به هر حال باید صبر کرد. نیم ساعت پس از مغرب، یک فنجان چای به دست آوردم. مدتی بعد شــام آوردند، که به خاطر نامرغوبی، دل بدان رغبت نمی کرد. اما قدری از آن را خوردم و بقیه را برای سحری گذاشتم. در سحر هم مابقی آن را با اکراه خوردم، زیرا این غذا از اصل نامطبوع بود و بعد از مانده شدن نیز نامطبوع‌تر شده بود. نخستین روز بر این منوال گذشت. 🔹 ، نگهبــان اطلاع داد که چیزی برای شــما فرستاده شــده. آن را گرفتم و باز کردم، دیدم انواع غذاهایی که در افطار به آنها میل دارم، در چند بشقاب برایم فرستاده شده اســت. این غذاها برای چند نفر کافی بود. همسرم آن را آماده ساخته بود و توانسته بود به برساند. همچنین در همان روز، از منزل برایم وســایل تهیه و صرف چای آوردند. لذا افطاری خوشــمزه و مطبوعی بود که به قــدر کفایت از آن برداشتم و باقی را برای زندانیان فرستادم. این کار هر روز تکرار شد.  📙 کتاب خون دلی که لعل شد... ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌸@IslamLifeStyles مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠انسان نباید فقر ذاتی خویش را فراموش کند «اَنْتُمُ الْفُقَراءُ اِلَى اللّهِ وَاللّهُ هُوَ الْغَنىُّ الْحَمیدُ.» (فاطر ۱۵) «ترجمه: اى مردم، همۀ شما به خدا نيازمنديد و خداست كه بى نياز و ستوده صفات و افعال است.» 🔹️خداوند با این تعبیر توجّه مى‌دهد که انسان نباید هیچ گاه فقر ذاتى خویش را فراموش کند تا برسد به آن کمالى که مى‌تواند برسد. اولیاى خدا هر چه بر علمشان افزوده مى‌شود به همان نسبت بر تواضعشان افزوده مى‌شود و بیشتر اقرار به جهل مى‌کنند و هر چه بر قدرتشان افزوده شود، بیشتر در پیشگاه خداوند اظهار عجز مى‌کنند و نسبت به مردم متواضعتر مى‌شوند که البته در هر دو مورد این روند، نتیجه درجات بالاى معرفت ایشان خواهد بود. اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه ۱۲۸ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 قاتل اصلی که بود و چطور مجازات شد؟ 💬 امیرحسین ثابتی 🔹 در ششمین قسمت از برنامه حافظه تاریخی ایرانی علاوه بر پاسخ به این سوال، به یکی از مهم ترین موضوعات تاریخی دهه شصت نیز پرداخته ایم. 🔹 در این ویدئوی هفت دقیقه ای اطلاعات کاربردی و مفیدی به دست خواهید آورد. youtu.be/Z-F7VJXt-yw مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: امروز جوانهای فلسطینی در سرزمینهای ۱۹۴۸ بیدار شده‌اند و پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: در مذاکرات هسته‌ای کار به گونه خوبی پیش میرود / آمریکا در بدعهدی کرده و حالا هم در بن‌بست گیر کرده است / در برنامه‌ریزی‌ها مطلقاً معطل نشوید 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعیین شود. نباید شرکتی که با فناوری چهل سال قبل دارد کار میکند بیاید بعنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت نام کند و از تسهیلات استفاده کند. 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: سفرهای استانی دولت کار بسیار با ارزش و گره‌گشا است. یکی از مهمترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است. مردمی بمانید، خسته نشوید! 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: منابع ارزی را مراقب باشیم که اگر چنانچه یک گشایش ارزی‌ای از یک ناحیه‌ای بوجود می‌آید این صرف واردات بی‌رویه نشود. صرف کارهای زیربنایی کشور بشود. کشور به کارهای زیربنایی احتیاج دارد. 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 مطلقاً معطل مذاکرات نشوید 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان نظام: در برنامه‌ریزی‌های کاری خودتان مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید. ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد؛ جاهای مثبتی، نیمه‌مثبتی، ‌منفی‌ای، هرچه بشود شما کار خودتان را بکنید. 🌙 @Khamenei_ir
ale emran_133.wma
9.83M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۱ قسمت ۵ إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز چهارشنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا حی یا قیوم 🕋 انجام مخصوص هر روز ماه مبارک رمضان 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء10 قرآن❤️ آیه‌ای که خمس را واجب کرد 💥وَ اعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم .... (41- انفال) بدانیدهرغنیمتی که نصیب شمامی‌شود یک پنجم آن، از آن خدا و پیامبر صل الله علیه وآله وذی القربی (امامان ع) و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه (از خاندان پیامبر خدا پیامبر ص) می‌باشد. اینکه شیعه ذی القربی رامنحصردر امامان و سه گروه آخر را مختص بنی هاشم و سادات می‌داند بر اساس روایات معتبری است که از اهل بیت ع به ما رسیده است.چرا که بر اساس حدیث ثقلین که منبع اسلام را قرآن و اهل بیت ع معرفی می‌کند؛ اسلام منحصر در قرآن نیست بلکه سخنی را می‌توان به اسلام استناد داد که برآیند قرآن و عترت باشد. لازم به ذکر است که اهل سنت برخلاف ظاهر آیه(2) که غنیمت را به صورت مطلق آورده است، سرنوشت انسان به اختیار خودش رقم می‌خورد 💥أَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ ...(53- انفال) نعمتی را که خداوند به جامعه و ملتی عطا می‌کند کم یا نابود نمی‌کند مگر آنکه خود قدرش ندانند و آن را از دست بدهند. به تعبیر دیگر فیض خدا بیکران و همگانی است ولی به تناسب شایستگی‌ها به مردم می‌رسد. در ابتدا خدا نعمت‌های مادی و معنوی خویش را به تمام ملت‌ها عطا می‌کند؛ چنانچه نعمت‌های الهی را وسیله‌ای برای تکامل خویش ساختند و شکر آن را که بجا آوردند؛ نعمتش را پایدار و افزون می‌سازد؛ اما هنگامی که این مواهب وسیله‌ای برای طغیان و آلودگی گردد نعمت‌ها را می‌گیرد و یا آن را تبدیل به مصیبت می‌کند؛ بنابراین دگرگونی نعمت‌ها همواره از ناحیه ماست و گرنه مواهب الهی از بین رفتنی نیستند در برابر کسانی که به هیچ قراردادی پایبند نیستند محکم بایستید 💥وَ إِن نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُم ......(12- توبه) زندگی مسلمت آمیز در کنار تمام انسان‌ها از قوانین بین‌المللی قرآن است اما اگر عده‌ای که به هیچ یک از قراردادهایی که با حکومت اسلامی بسته‌اند پایبند نبودند آنگاه قرآن دستور مقابله با آن‌ها را می‌دهد. دستور اول: تا زمانی که آن‌ها به قراردادهایی که با شما بسته‌اند پایبند بودند شما هم پایبند باشید؛ « فَمَا 💥اسْتَقَمُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لهَُمْ»(5) دستور دوم: اگر آن‌ها هم چنان به پیمان شکنی و به تبلیغات سوء خود ادامه دادند؛ شما با رهبران این گروه کافر پیکار کنید؛ زیرا آن‌ها ارزشی برای قرارداد قائل نیستند. تا شاید به این شدت عملی که شما به خرج می‌دهید از کار خود پشیمان شوند و دست بردارند. کاری که خدا با سرمایه داران بی درد خواهد کرد الَّذِینَ یَکْنزُِونَ الذَّهَبَ ..(34) یَوْمَ یحُْمَی‌ ... (35- توبه) کسانی که زر اندوزی می‌کنند و از انفاق اموال خود به نیازمندان واقعی امتناع می‌ورزند به عذابی سخت تهدید شده‌اند. عذابی که در آن این سکه‌ ها را در آتش سوزان دوزخ، داغ می‌کنند و پیشانی و پهلو و پشتشان را با آن داغ خواهند کرد و در همین حال فرشتگان عذاب به آن‌ها می‌گویند: این همان چیزی است که برای خود جمع کردید و به صورت اندوخته در آوردید و آن را در راه خدا به محرومان انفاق نکردید اکنون بچشید آنچه را برای خود اندوختید و عواقب شوم آن را دریابید. اما چرا از میان تمام اعضاء بدن تنها پیشانی و پشت و پهلو را می‌سوزانند برای این است که آن‌ها با این سه عضو در مقابل محرومان عکس‌العمل نشان می‌دادند: گاهی صورت را در هم می‌کشیدند و زمانی به علامت بی اعتنایی از روبرو شدن با آن‌ها خود داری می‌کردند و منحرف می‌شدند و گاهی به آنان پشت می‌نمودند؛ آیه‌ای که مصرف زکات را بیان می‌کند 💥إِنَّمَا الصَّدَقَتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ ....(60- توبه) این آیه همان آیه‌ای است که فقها بعد اثبات اصل وجوب زکات با استناد به آن موارد وجوب پرداخت صدقات واجب (زکات مال و زکات فطر) را بیان می‌کنند. آیه زکات را در هشت مصرف خلاصه می‌کند: 1. فقرا 2. مساکین 3. جمع‌آوری کنندگان زکات 4. کسانی که با تشویق مالی می‌توان محبت آنان را جلب نمود. 5. آزاد ساختن بردگان 6. اداء دین بدهکاران 7. در راه خدا که منظور از آن تمام راه‌هایی است که به گسترش و تقویت آئین الهی منتهی شود؛ اعم از مسأله جهاد و تبلیغ و مانند آن 8. مسافرانی که بر اثر علتی در راه مانده‌اند بالاتر از بهشت 💥وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَ ....(72- توبه) در این آیه پس از آنکه خداوند مؤمنین را به بهشت وعدهمی‌دهد اشاره‌ای هم به پاداشی فراتر از بهشت می‌کند و آن را فوز عظیم می‌خواند. علامه طباطبایی با سیاق آیه، جمله « وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ » را این‌گونه معنا می‌کند: .. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ و کَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ و حَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ و النّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین. 🔸 ای خدا در این روز احسان و نیکویی را محبوب من و فسق و معاصی را ناپسند من قرار ده و در این روز خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان به یاری خود ای فریادرس فریادخواهان. 🤲 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
شرح دعای روز یازدهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ وَ حَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَ النِّیرَانَ بِعَوْنِکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِین» «خدایا در این روز، را محبوب من گردان؛ و فسق و نافرمانی تو را ناپسندِ من بگردان؛ و آتش خشم خودت را بر من حرام کن؛ به یاریت اى دادرس داد خواهان» 🔹 احسان، کمال انسان است: ۱- جایی که او نخست به نور فطرت خود یعنی قرآن درون وجودش رجوع می‌کند. او در لایه‌ی نخست وجود خود یعنی در مسلمان می‌شود و به (کتاب، خدا، انبیا(ص) و ائمه(ع)، آخرت، غیب، ملائکه و آیات الهی) اسلام می‌آورد. ۲_ سپس، در لایه‌ی خود با این هفت متعلَّق، اُنس می‌گیرد و با آن‌ها مونس می‌شود. (اگر به تأکید بسیار دارند، به این علت است که اَنس با همه‌ی هفت متعلَّقِ ایمان، زمینه‌ی ایمان کامل انسان را فراهم می‌کند. تا انس با قرآن نداشته باشیم، به مرحله‌ی ایمان نمی‌رسیم؛ پس، از مکشوف شدن حقایق ناگفته‌ی آن محروم می‌مانیم.) ۳_ سپس ایمان به ما وارد می‌شود و به متعلقات ایمان، مؤمن می‌شویم؛ که: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» آنگاه چنانچه در اثر تقوا میان حق و باطل فرق بگذاریم که: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» یعنی جای حق و جای باطل را دانستیم، سپس قائل می‌شویم که باید هر چیزی بر سر جای خود قرار گیرد. ۴_ زمانی که با باور به متعلقات ایمان، به یقین دست‌یافتیم، موقن شده‌ایم. پس در عمل می‌باید هر چیزی را بر سر جای خود بگذاریم و اگر چنین کردیم: ۵_ آنگاه در یعنی لایه مرکزی وجودمان، به یقظه ‌رسیدیم؛ چشم دل‌مان باز می‌شود و بیدار می‌شویم؛ در این حال، هر چیزی را بر سر جای خود می‌بینیم. دیدن هر چیز و هر کس بر سر جای خود، زیباست، حُسن دارد. در اینجا انسان به مرحله‌ی احسان رسیده است. 🔹 زیبایی شناسی، استتیک یا علم الاستحسان در هنر دینی، جایی‌ست که هنرمندِ مؤمن با عبور از لایه‌های وجود خود از صدر تا شغاف و از قلب تا فؤاد به یقظه برسد و بیدار شود و مخاطب اثر هنری خود را هم از این لایه‌ها عبور داده و بیدار کند. از این منظر، عجیب نیست که کار هنرمند قرآنی، خدایی کردن است. 🔹 اما حُسن و احسان در مقابل قُبح و فحشا است. قباحتی که ریشه در ظلمات و باطل دارد؛ هنرمند غیر دینی، در اغلب موارد قبیحه‌نگار است و به قباحت، رنگ زیبایی می‌پاشد و تولید فحشا می‌کند. اینجا بود که امام راحل(ره) در نهایت هوشمندی و باور عمیق دینی خود فرمود: «ما با هنر مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم.» 🔹 فحشا، تنها در فحشای جنسی خلاصه نمی‌شود، بلکه تمام زشتی‌هایی که به نام زیبایی به خوردمان می‌دهند، فحشا‌ست. در (ع) نقش طبقه‌ی یا اکثریت مخنث یک جامعه چنین بود که به هر فحشایی که دعوت می‌شوند، اجابت می‌کنند. ✅ بیاییم نباشیم؛ هر چیزی که بر سر جای خود نیست را زیبا نبینیم و به قباحت آن پی ببریم تا به هر فحشایی که دعوت می‌شویم، اجابت نکنیم. ✅ و محسن باشیم و جامعه‌ و تمدنی از احسان و زیبایی بسازیم که در آن هر چیز و هر کسی بر سر جای خود جای گرفته باشد. «مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ» ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه ۳۵۷ «هستی و ایمان» (در تیرماه ۹۱): 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/558 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
در تل‌آویو با چه می‌کند؟ - ۱ ✍ محمد ایمانی 4⃣ تکرار زنجیره‌وار عملیات مقاومت، افزایش استفاده از سلاح گرم، و دقت بالا در تلفات‌گیری، فروپاشی نظم امنیتی-سیاسی رژیم صهیونیستی را برجسته می‌کند. «ضربات امنیتی ترکیبی» در حالی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد می‌شود که سران تل‌آویو طی یکی دو سال کوشیدند با برگزاری شوهای سیاسی مانند «توافق ابراهیم» و «نشست نقب» (با مشارکت برخی مقامات خودفروخته عرب)، شرایط سیاسی خود را عادی و با ثبات وانمود کنند. این رژیم، صرفنظر از عدم مشروعیتش، پلیسی‌ترین و امنیتی‌ترین حکومت در جهان محسوب می‌شود. اسرائیل در ۷۴ سال اشغالگری، دیوار امنیتی کاملی را به دور خود کشیده و مناطق اشغالی را به «زندان- پادگان» بزرگ با انواع دوربین‌ها و یگان‌های نظامی تبدیل کرده بود که ظاهرا هر تحرکی در آن، تحت نظر است. بر این مبنا، باید اسرائیل را یک «پانوپتیکون- Panopticon» (زندان مدوّر و سراسر بین) نامید که نمونه اولیه آن، اواخر قرن ۱۸ میلادی در انگلیس طراحی شد و به زندان‌‌بان‌‌ها اجازه می‌داد تمام زندانیان را زیر نظر داشته باشد. 5⃣ دقت و مرگباری سلسله عملیات چند هفته اخیر، با وجود حاکمیت شرایط امنیتی ویژه، آن هم با فاصله‌های زمانی‌ اندک و در یک منطقه جغرافیایی محدود، از استقرار و فعالیت سازمان عملیاتی خبره حکایت می‌کند. امنیت پادگانی و حکومت بر مبنای ترس، همه چیز اسرائیل برای برقرار ماندن بوده؛ اما حالا این تار عنکبوت امنیتی فرو ریخته است. ضربات پیاپی مقاومت در کف خیابان‌های تل‌ آویو، بیت‌المقدس، بئرالسبع و...، صد برابر کاری‌تر و دردناک‌تر از اثر موشک‌ هایی است که در آخرین جنگ، سپر موشکی «گنبد آهنین» را از اعتبار ‌انداخت و به عمق مراکز صهیونیست ‌نشین رسید. به اینها، ضربات چند لایه یک سال گذشته را علاوه کنید که نشان می‌دهد جای سالم (رخنه نشده) در پیکره نظامی- امنیتی اسرائیل باقی نمانده است. این در حالی است که نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل، چند ماه قبل، از اقدام علیه ایران در قالب «مرگ با هزاران ضربه چاقو» سخن گفته بود؛ اما حالا معلوم شده که رژیم صهیونیستی در میدان واقعیت، با جنگ ترکیبی در عمق فلسطین اشغالی دست به‌گریبان است و با متهم کردن ایران می‌خواهد ضعف خود در مقابل مقاومت فلسطین را بپوشاند. 6⃣ ضربه مهم دیگری که در جنگ ترکیبی چند ماه اخیر به صهیونیست‌ها وارد آمد، حملات سایبری گسترده بود. سازمان امنیت سایبری، از نخستین اهداف حمله مذکور بود. خبرنگار فاکس‌نیوز و روزنامه ‌هاآرتص به نقل از مقامات دفاعی گزارش دادند «این بزرگ‌ترین حمله سایبری است که تاکنون علیه اسرائیل و زیرساخت‌های آن اتفاق افتاده است». پس از عملیات چند ماه قبل مهاجمان سایبری، گروه سایبری « » (Moses Staff‌) فهرست برخی از اعضای ارتش اسرائیل و تصاویر سه بعدی از مراکز مهم اسرائیل با دقت ۵ سانتیمتر را منتشر کرد. در اثر ضربات امنیتی پیاپی، سه معاون موساد، شامل بخش‌‌های جذب نیرو، فناوری و مبارزه با تروریسم استعفا کردند. 7⃣ اگر اطلاعات سرّی مراکز حکومتی اسرائیل در سلسله عملیات سایبری یک سال اخیر هک شده باشد که شده، به احتمال قوی این نفوذ اطلاعاتی می‌تواند مبنای طراحی عملیات‌های بی‌سابقه در دوره جدید باشد. 🔹 به نظر می‌رسد آنچه طی عملیات دو هفته اخیر در سرزمین‌های اشغالی شاهد بوده‌ایم، با همه اهمیت، دست گرمی باشد. این روند، بیشتر به طلیعه فوران آتشفشانی می‌ماند که تازه، دود آن به هوا برخاسته است. @IMANImohamad51 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar