هدایت شده از مطالعات اسلامی زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینقدر #خانهداری زن را تحقیر نکنید!
📌 #رهبر_انقلاب: معنای خانهداری زن #تربیت_انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.
✅ @women92
145. مسئله: خانمها باید عورتین خود را از زنهای دیگر بپوشانند و پتوشانیدن بقیه بدن را آنها واجب نیست.
#پوشش_زن_از_زن
هدایت شده از غیرتی ها : اخلاق خانواده ، همسرداری و آرامش
🌸 ازدواج با دختر مذهبی ، یعنی خوشبختی
💞 چون دخترای مذهبی ، همهی عالم را ،
💞 محـضـر خـدا می داننـد .
💞 بخاطر همین ،
👈 نه گناه می کنند .
👈 نه اهل خیانت هستند .
👈 نه همسرشان را آزار می دهند .
👈 و نه تجملاتی و پر توقع و غرغروند .
👌 البته به شرط اینکه ،
💞 پسره هم مذهبی واقعی باشه
@ghairat
هدایت شده از غیرتی ها : اخلاق خانواده ، همسرداری و آرامش
🌸 اگـر زنــے ،
🌸 بی اجازه شوهرش ،
🌸 از خانه اش خارج شـود ،
🌸 هـم مـلائـکه آسمـان و زمین ،
🌸 و هم فرشته های غضب و رحمت ،
🌸 تـا وقتــے کـه بـه خـانه اش بـر گـردد .
🌸 👈 👈 👈 او را لعنت و نفرین می کنند .
🌷 حضرت صلی الله علیه و آله 🌷
📚 مکارم اخلاق فی حق الزوج علی المراة
📚 چاپ بیروت ص ۲۱۴
@ghairat
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
مَنْ خَطَبَ إلَیْكُمْ فَرَضیتُمْ دینَهُ وَأمانَتَهُ فَزَوِّجُوهُ، إِلاَّ تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِی الأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِیرٌ. [تهذیب الأحكام، ج ۷، ص ۳۹۶، ح ۹]
هر كه به خواستگاری دختر شما آید و به تقوا و تدیّن و امانتداری او مطمئن می باشید با او موافقت كنید و گرنه شما سبب فتنه و فساد بزرگی در روی زمین خواهید شد.
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً كانَ شَریكاً فیهِ. [كشف الغمّه، ج ۲، ص ۳۴۹]
هر كه كار زشتی را تحسین و تأیید كند، در عقاب آن شریک می باشد.
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
مَنِ اسْتَغْنی بِاللهِ إفْتَقَرَ النّاسُ إلَیْهِ، وَ مَنِ اتَّقَی اللهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ كَرِهُوا. [بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۷۹، ح ۶۲]
هر كه خود را به وسیله خداوند بی نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر كه تقوای الهی را پیشه خود كند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
لَنْ یَسْتَكْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ، وَ لَنْ یُهْلِكَ حَتّی یُؤْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلی دینِهِ. [بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۸۰، ح ۶۳]
بنده ای حقیقت ایمان را نمی یابد مگر آن كه دین و احكام الهی را در همه جهات بر تمایلات و هواهای نفسانی خود مقدّم دارد. و كسی هلاک و بدبخت نمی گردد مگر آن كه هواها و خواسته های نفسانی خود را بر احكام الهی مقدّم نماید.
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
الاْمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْی عَنِ الْمُنْكَرِ خَلْقانِ مِنْ خَلْقِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ، فَمْن نَصَرَهُما أعَزَّهُ اللهُ، وَمَنْ خَذَلَهُما خَذَلَهُ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ. [خصال صدوق، ص ۴۲، ح ۳۲]
امر به معروف و نهی از منكر دو مخلوق الهی است، هر كه آن ها را یاری و اجراء كند مورد نصرت و رحمت خدا قرار می گیرد و هر كه آن ها را ترک و رها گرداند مورد خذلان و عِقاب قرار می گیرد.
قالَ الإمام الجواد (علیه السلام):
الاْدَبُ عِنْدَ النّاسِ النُّطْقُ بِالْمُسْتَحْسَناتِ لا غَیْرُ، وَهذا لا یُعْتَدُّ بِهِ ما لَمْ یُوصَلْ بِها إلی رِضَااللهِ سُبْحانَهُ، وَالْجَنَّةِ، وَالاْدَبُ هُوَ أدَبُ الشَّریعَةِ، فَتَأدَّبُوا بِها تَكُونُوا أُدَباءَ حَقّاً. [ارشاد القلوب دیلمی، ص ۱۶۰]
مفهوم و معنای ادب از نظر مردم، تنها خوب سخن گفتن است كه ركیک و سبک نباشد، ولیكن این نظریّه قابل توجّیه نیست تا مادامی كه انسان را به خداوند متعال و بهشت نزدیک نگرداند. بنابراین ادب یعنی رعایت احكام و مسائل دین، پس با عمل كردن به شریعت [دستورات الهی و ائمّه اطهار (علیهم السلام)]، ادب خود را آشكار سازید.