هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 جسارت بیشرمانه آذری جهرمی به رهبر انقلاب!
🔺 منتظر برخورد قاطعانه دادستانی با این وزیر هتاک هستیم
🔸آذری جهرمی: اینترنت ملی، جعلی است!! هيچگاه يك انديشكده با ظرفيت ۸۰ ميليون فكر از يك انديشكده با ظرفيت ۸ ميليارد فكر برتر نيست و كسي كه دنبال اين برود، خيانت به مردم است
🔹 رهبر انقلاب: بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم.
🔹 این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود
🔹 سیاستهای اصولی وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است ولی آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند!
🔥 @Moohem
در برخی از روایات آمده که اگر زوجه شرط کند که زوج زن دیگری نگیرد و در صورتی که به این شرط عمل نکرد زوجـه طـلاق داده باشـد چنین شرطی صحیح نیست. روایت دوم: «محمد بن قیس عن أبی جعفر فی رجل تزوج امرأة وشـرط لهـا أنّ هو تزوج علیها امرأة أو هجرها أو اتّخذ علیهـا سـرّیة فهـی طـالق فقضی فی ذلک أنّ شرط االله قبل شـرطکم فـإ ن شـاء وفـی لهـا بمـا اشترط و إن شاء أمسکها واتّخذ علیها »؛ (همان، ص 46، ح 1) محمد بن قیس می گوید: از امام باقر سؤال کردم در مورد مردی که زنی را به ازدواج خـود درمی آورد و با وی شرط می کند که اگر زن دیگری گرفت یا با این زن قهر کرد و از او دوری کرد یـا سر او هـوویی آورد، ایـن زن طلاق داده باشد. حضرت حکم فرمود که شرط خدا قبل از شرط شما است؛ مرد اگر بخواهد به شرط خود وفا می کند و اگـر مایـل باشد زوجه خود را نگه می دارد و با زن دیگری نیز ازدواج می کند.
روایاتی که شرط حق طلاق برای زن را باطل می دانند از بعض روایات استفاده می شود که زوج حق ندارد امر طلاق را ـ کـه از آن خود او است ـ به زوجه تفویض کند. روایت اول: مروان بن مسلم می گوید: از امام صادق سـؤال شـد : چه می فرمایید در مورد مردی که اختیـار طـلاق را بـه همـسر خـود داده است؟ حضرت فرمود: «ولی الأ مر من لیس أهله وخالف السنة ولم یجز النکاح »؛ (وسائل الشیعه، ج 15، ص 337، ح 5) کـسی کـه اهلیت نداشته متولّی این کار کـرده و بـا سـنّت مخالفـت نمـوده و نکاح هم جایز نیست.
روایت سوم: محمد بن سنان از امام صادق سؤال می کند در مورد مردی که بـه همسر خود می گوید اگر با زن دیگری ازدواج کـردم یـا بـر تـو هـوویی آوردم او طلاق داده باشد، حضرت فرمود: «لیس ذلک بشیء إنّ رسول االله(ص) قال من اشترط شرطاً سوی کتاب االله فلا یجوز ذلک له ولا علیه »؛ (2. همان، ص 47، ح 2) چنین شرطی اعتبار ندارد، همانا رسول خدا(ص) فرموده: کسی که شرطی کند که بـا کتـاب خدا منافات داشته باشد بی اعتبار است و چنین شرطی نه به نفـع او و نه به ضرر و علیه او است
از روایت منصور بن یونس بزرج جواز چنین شرطی به خوبی استفاده می شود و مدعای ما ثابت م یشود. در این روایت گرچه امـام مـرد را بـه خـاطر پـذیرفتن چنـین شـرطی سرزنش کرده است، ولی این امر کاشف از بطلان شرط نیست، بلکه بیانگر این است که مرد با این شرط خود را در مشقت قرار داده و چه بـسا بعـداً پشیمان شود. به همین علت امام در پایان حکم به نفوذ شرط کرد.
از روایت منصور بن یونس بزرج جواز چنین شرطی به خوبی استفاده می شود و مدعای ما ثابت م یشود. در این روایت گرچه امـام مـرد را بـه خـاطر پـذیرفتن چنـین شـرطی سرزنش کرده است، ولی این امر کاشف از بطلان شرط نیست، بلکه بیانگر این است که مرد با این شرط خود را در مشقت قرار داده و چه بـسا بعـداً پشیمان شود. به همین علت امام در پایان حکم به نفوذ شرط کرد.
مطلع ِعشقانه
از روایت منصور بن یونس بزرج جواز چنین شرطی به خوبی استفاده می شود و مدعای ما ثابت م یشود. در این رو
قال بئس ما صنع یعنی بد کاری کرده است به مصلحت اش نبوده است
نتیجه گرچه شروط ضمن عقد(خروج از منزل و کشور و تحصیل و طلاق به شکل صحیح اش) صحیح باشد و جایز است اما به مصلحت مرد نیست
ماده 2 - هرکس محکوم به پرداخت مالی به دیگری شود چه به صورت استرداد عین یا قیمت
یا مثل آن و یا ضرر و زیان ناشی از #جرم یا #دیه و آن راتأدیه ننماید #دادگاه او را
الزام به تأدیه نموده و چنانچه مالی از او در دسترس باشد آن را ضبط و به میزان
محکومیت از مال ضبط شده استیفاء مینماید و در غیر این صورت[اگر مالی در دسترس نباشد] بنا به تقاضای محکوم
له ، #ممتنع [می دانیم مال دارد اما پرداخت نمیکند] را در صورتی که #معسر نباشد تا زمان تأدیه #حبس خواهد کرد.
تبصره - چنانچه موضوع این ماده صرفاً #دَین بوده و در #ذَمّه مدیون باشد دادگاه در حکم
خود #مستثنیات_دین را منظور خواهد داشت و در مورداستردادعین در صورتی مقررات فوق
اعمال میشود که عین موجود نباشد بجز در بدل حیلوله که برابر مقررات مربوطه عمل
خواهد شد.
بدل حیلوله چیه!؟
قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی
ماده 1 - هرکس به موجب حکم دادگاه در امر جزایی به پرداخت جزای نقدی محکوم گردد و
آن را نپردازد و یا مالی غیر از #مستثنیات_دین از او بدست نیاید به دستور قاضی صادر
کننده حکم به ازای هر پنجاه هزار ریال یا کسر آن یک روز بازداشت میگردد.
.
چرا؟ عوض جزای نقدی (جریمه) چون ندارد بپردازد زندان می شود