eitaa logo
مطلع ِعشقانه
222 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
خدایا درد دارم
لیست دروس 99 - 400 a3 - Copy.pdf
550.1K
سطوح عالی و خارج حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام ویرایش 16شهریور سالتحصیلی 1400-1399
هدایت شده از کلاس مجازی استاد موسوی فراز
recording-20200915-091006.mp3
29.3M
رسائل ۳ پایه هشتم جلسه اول
هدایت شده از کلاس مجازی استاد موسوی فراز
recording-20200915-101340.mp3
32.36M
مکاسب ۳ پایه هشتم جلسه اول
هدایت شده از دوتا کافی نیست
⁉️ یا ادامه علامه طباطبایی پاسخ می دهند... ✅ درباره دخترها، ایشان معتقد بودند که ازدواج، در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد و پس از ازدواج، امکان ادامه تحصیل هست. 📚دختر علامه،یادها و یادگار ها،ص ۵٠ کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
هدایت شده از دوتا کافی نیست
🚨۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد. 👈 هر چند این گزارش با تاکید بر عدالت آموزشی انجام شده اما لایه های دردناک تحول جمعیتی را نشان می دهد. در این گزارش اشاره ای به مدارس چند نفره نشده، اما قطعا آمار آنها نیز قابل توجه می باشد. کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
هدایت شده از دوتا کافی نیست
به وعده ی خدا اطمینان داشت به همین خاطر زمانی رفت خواستگاری که ... "سربازی نرفته ام، کار هم ندارم، درسم هم تمام نشده. بعد از بسم الله، اینها اولین کلمات خواستگاری بود که آقا مصطفی به خانمش گفت. بعدش لبخند زد و در آمد که : توکل به خدا داریم..." "خانواده ام قبول نکردند و به مصطفی گفتند: سربازیت را که رفتی و کار پیدا کردی، بیا حرف بزنیم. دوسال طول کشید. آن قدر رفت و آمد و با پدر و مادرم صحبت کرد تا راضی شان کرد. مهریه را خانواده ها گذاشتند؛ پانصد سکه. ولی قرار بین من و مصطفی چهارده سکه بود. بعد از ازدواج هم، همه ی سکه ها را داد. مراسم عقد و عروسی را خانه خودمان گرفتیم؛ خیلی ساده. مصطفی هنگام ازدواج ۲۳ سالش بود." ✨پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله : هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد به او روزى مى دهد. 📚كنزالعمال، ج۳، ص۱۰۳ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله : با بركت ‏ترين زنان، كم مهريّه‏ ترين آنان است. 📚السنن الكبرى، ج ۷، ص ۲۳۵ ✨امام علی علیه السلام : هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏ آورد كه : واى برمن ، واى بر من! دو سوم دينش را از دستبرد من، مصون نگه داشت. پس بنده بايد براى حفظ يك سومِ باقى مانده دينش، تقواى الهى پيشه سازد . 📚بحارالانوار، ج۷۸، ص ۳۴۷ «همسر شهید مصطفی احمدی روشن» کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
هدایت شده از نصاب الصبیان
حضرت آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی می گوید: مرحوم آیت الله بروجردی یک روز سر درس فرمود: یک عده از طلاب و مبلغین اسلامی مرتب سؤالاتی از من می‌کنند، امروز می‌خواهم جواب دهم، سؤال می‌کنند ما چه وقت به مقصد می‌رسیم؟ ‌از وقتی که طلبه می‌شویم تا چه زمانی باید تلاش و کوشش کنیم تا به نتیجه و مقصد برسیم؟‌ و از کجا بفهمیم که به مقصد رسیده‌ایم یا نه؟‌مرحوم آیت الله بروجردی در پاسخ فرمودند:همه محصلین علوم دینی و همه مبلغین و مروجین شریعت نبوی باید بدانند که اگر برای دنیا و رسیدن به زخارف مادی دنیا به حوزه و سلک روحانیت آمده‌اند، هیچگاه به مقصد نمی‌رسند و از اول اشتباه کرده‌اند و باید تغییر مسیر دهند. این راه ، راهی نیست که انسان را به مادیات دنیا برساند، مادیات هم انسان را به رشد و پیشرفت واقعی نمی‌رساند. اگر برای خدا و انجام وظیفه و رسیدن به مقام قرب ربوبی به این مسیر آمده‌اند بدانند که از روز اول که وارد شده‌اند به مقصد رسیده‌اند و هر روزی که می‌گذرد در مقصد سپری می‌شود. منبع : بر گرفته از ماهنامه بصائر/ سال دوم، شماره ۱۴ و۱۵
📝چون فقر حل نشده پس بشویم پاتایا 🔹حجاب بازیچه‌ای شده تا هر کس می‌خواهد عوامفریبی کند دستش بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی که عمدتا تحت تأثیر مخالفان هستند جلب توجه کند. سال‌های سال زائری با حرف‌های ژورنالیستی و صد من یک غاز در این حوزه خودنمایی کرد و حالا نصیری که او هم ژورنالیست حرفه‌ای است همان حرف‌ها را عینا تکرار می‌کند. 🔸صدا و سیما هم به بخشی از این بازی تبدیل شده و برای بار چندم برنامه‌ای تکراری با قالب تکراری (مناظره یک ژورنالیست زبان‌دار با یک مدافع پژوهشگر) برگزار می‌کند و تا به حال موفق نشده دو نفر که هر دو الگویشان حرف‌های عوامانه و تعمیمِ مثال‌های جزیی است (مثلا مطهری دربرابر زائری یا نصیری) را در برابر هم قرار بدهد. 🔹الگوی اینها یک حرف ثابت است که چون در فلان حوزه وضع‌مان خراب است پس قانون حجاب را هم رها کنید. مثال‌های دلخراش می‌زنند تا احساسات مخاطب را تحریک کنند بعد نتیجه می‌گیرند که پس قانون حجاب را بردارید! چون فقر حل نشده و عدالت نداریم پس اجازه بدهید تا جماعت رها مملکت را تبدیل به ترکیه و تایلند کنند. مغالطه که ما بهش می‌گوییم: جابجایی. 🔸مسخرگی به حدی رسیده که نصیری در مناظره جدید زاویه می‌گوید ما مسائل مهم‌تری داریم مثل سقط جنین و طلاق و فروپاشی خانواده پس قانون حجاب را برداریم! کدام عقل سالمی حاضر است انکار کند که با وا دادن فضای فرهنگی مشکلات ناشی از آزادی و سبک زندگی غربی ممکن است کمتر شود؟ در ترکیه که دائم مثالش می‌زنند این چیزها را ندارند؟! 🔹رسما دروغ می‌گویند که قانون حجاب است که دوقطبی درست کرده و اینطور القا می‌کنند که اگر برش داریم مسئله حل و تمام می‌شود! دوقطبی را اما رضاخان درست کرد که طبقه جدید غربزده ساخت. دوقطبی را محمدرضا و فرح ساختند که برهنگی و هرزگی را تشویق می‌کردند و رهبران واقعی انقلاب اسلامی هم خودشان بودند. 🔸خیال می‌کنند اگر حجاب را بردارند دوگانه‌ای که خودشان دامن می‌زنند و بهش می‌گویند منکر تمام خواهد شد اما تازه دعوا به حوزه‌های دیگر کشیده می‌شود؛ که چرا مشروب ممنوع شده؟ چرا ربا قانون نشود؟ چرا زنا جرم است؟ چرا قصاص اجرا می‌شود؟ چرا هرزه‌نگاری آزاد نیست؟ ساده‌لوحی جز با نقض غرض تمام نمی‌شود. 🔹همیشه این دوگانه چرک و نخ‌نما مصرف دارد که آنها دیوند و به گرسنگی اهمیت نمی‌دهند ولی ما فرشته‌ایم و به بی‌حجابی اهمیت نمی‌دهیم. حکایت نومن ببعض و نکفر ببعض در کشور ما و نگاه‌های سیاه و سفید ظاهرا تمامی ندارد. سابقه فرهنگی‌مان پر از پیچیدگی است اما افکار عمومی‌مان به شدت ساده‌اندیش. 🔸بدنِ زن اقتصاد بزرگی دارد که انقلاب اسلامی از بین بردش. این اقتصاد از مدلینگ و سینما تا کنسرت و کاباره و فحشا گسترده است و در سالهای اخیر در ترکیه و امارات متمرکز شده. قانون حجاب ضامن عدم بازگشت است طوری که حتی جرأت طرحش را هم پیدا نمی‌کنند اما اگر ضامن را بردارند می‌توانند به فحشا هم برسند. 🔹امثال نصیری اما صفر و صدی نگاه می‌کنند. در مورد تمدن هم که حرف می‌زنند همین است، چون قرار است تمدن آرمانی بعد از ظهور محقق شود پس ما هر چه بسازیم به معنای واقعی تمدن اسلامی نیست و خلأ امام معصوم را پر نمی‌کند پس اصلا به درد نمی‌خورد! آخر این اخباری‌بازی و کمال‌گرایی تسلیم اجتماعی و سیاسی است. @women92 فیلم صحبت های نصیری درباره حجاب 👇🏼: t.me/maktubaat/20428 instagram.com/mak.tubat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دردناکترین حرفی که به شما زدن چی بوده؟ ببینید با بعضی حرفهای به ظاهر ساده چقدر باعث ازار همدیگه میشیم😔 ✅ @women92
🔹حجاب در کلام شهدا 🔸اگر حجاب شما کم رنگ شد سر مزار من نیایید 👈شهید مدافع حرم «مجتبی بابایی‌زاده»: 💯چه زیباست سیاهی چادر شما، نمی‌دانم این چه حسی بود که چادر شما به من می‌داد اما می‌دانم که با دیدن آن امید، قوت قلب و آبرو می‌گرفتم. ✅باور کنید چادر شما نعمت است، قدر این نعمت را بدانید که به برکت مجاهدت حضرت زهرا (س) بدست آمده است. 🔹 امیدوارم که هرگز رنگ سیاه چادر شما کم رنگ و پریده نشود و خدا نکند که روزی حجاب شما کم رنگ و کم اهمیت شود که اگر خدای ناخواسته این چنین شود اصلا دوست نمی‌دارم به ملاقات من سر مزار بیایید. @women92
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 اعتراف مصي علي‌نژاد به هدف اصلي كمپين ضدحجاب: حجاب بهانه است؛ ما براندازيم! 🔻علي نژاد با انتشار ويديويي در صفحه اينستاگرامش رسما اعلام كرد: 🔹 هدف من و زنان كمپين نه به حجاب اجباري از برداشتن روسري فقط حجاب اجباري نيست، بلكه ما وقتي مي‌گوييم حجاب اجباري نمي‌خواهیم يعني حكومت جمهوري اسلامي را نمي‌خواهیم. سعي نكنيد هدف ما را فقط حجاب اجباري نشان دهيد چون هدف ما براندازي حكومت جمهوري اسلامي است 🔺اين سخنان در نشان دادن ماهيت فعاليت‌هاي به ظاهر حقوق بشري و آزاديخواهانه ضدانقلاب، صريحتر از آن است كه نياز به شرح و تحليل داشته باشد. 🔥 @mahramaneh1
✳️ از علی‌نژاد تا نصیری بانی کمپین مخالفت با حجاب اجباری گفت: هدف من و "كمپين نه به حجاب اجباری" از برداشتن روسری، فقط مبارزه باحجاب اجباری نيست، وقتی می‌گوييم حجاب اجباری نمی‌خواهيم يعنی رژیم جمهوری اسلامی را نمی‌خواهيم. سعی نكنيد هدف ما را فقط مقابله با حجاب اجباری نشان دهيد چون هدف ما براندازی جمهوری اسلامی است. قابل توجه آقای مهدی نصیری و باقی عزیزانی که بدون توجه به نسبت حجاب و حکومت دینی از قانونی شدن "بی‌حجابی" در تنها حکومت فقهی و شریعت محور دنیا حمایت می‌کنند! @pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Part26_علی از زبان علی.mp3
13M
کتاب صوتی 📗 "زندگی و زمانه امام علی (ع) از زبان خودش" اثر حجت الاسلام محمد محمدیان قسمت 6⃣2⃣ ..........دوران جنگ نهروان............. *گفتگو و مباحثه با خوارج *صبر امام در برابر آزار خوارج *پاسخ به شعار لا حکم الا للله *دلیل حذف لقب امیرالمومنین در معاهده حکمیت *مناظره امام با خوارج @audio_ketab
😒 تبلیغ گوشی جدید ژاپنی با شعار "راحت توی جیب جا میشه" در حال پخش از شبکه‌های بین‌المللی‌ست... ❌ اونایی که با داس افتادند به جان آبروی گوشی GLX با همین بهانه رو پیدا کنید و یادشون بیارید که وقتشه تخریب ژاپن رو شروع کنند! جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ دکتر غلامی به ادعای مهدی نصیری در مورد حجاب 🔥 @mahramaneh1
‏فیلم از طرف .
هدایت شده از کتابخانه صوتی
Part27_علی از زبان علی.mp3
8.58M
کتاب صوتی 📗 "زندگی و زمانه امام علی (ع) از زبان خودش" اثر حجت الاسلام محمد محمدیان قسمت 7⃣2⃣ ..........دوران جنگ نهروان............. *گفتگوی عبدالله بن عباس با خوارج *پاسخ امام (ع) به شبهات خوارج *شکست خوارج در مناظره با امام (ع) *واقعه حکمیت *خیانت نمایندگان در حکمیت *سخنان امیرالمومنین(ع) پس از حکمیت @audio_ketab
🔶خط دشمن علیه حجاب؛ بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب من می خواهم مسئله‌ حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پول های زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی می کنند، صدها رسانه را از انواع و اقسام رسانه‌ها به کار می گیرند برای این که بتوانند روی این نقطه‌ حسّاس، نقطه‌ هویّت مستقلّ فرهنگی زن مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند. از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج می شود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. این‌ همه خرج، این‌ همه زحمت، این‌ همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر حالا چهار دختر در گوشه کناری فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند. بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ همه‌ی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. خب، تا اینجا مسئله‌ ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس می کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می شوند، مسئله‌ حجاب اجباری مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌ شاء الله نادانسته است همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال می کنند. در بین این ها روزنامه‌نگار هست، در بین این ها روشنفکرنما هست، در بین این ها آخوند و معمّم هست. [می گویند] امام که فرمودند باید زن ها با حجاب باشند، همه‌ زن ها را نگفتند! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌ وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [می گوید] که آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید. ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آن چه انسان [از آن] رنج می برد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌ اش را برداشت، ما او را تعقیب می کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سر کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌ صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
خب، تا اینجا مسئله‌ ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس می کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می شوند، مسئله‌ حجاب اجباری مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌ شاء الله نادانسته است همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال می کنند. در بین این ها هست، در بین این ها هست، در بین این ها و هست. [می گویند] امام که فرمودند باید زن ها با حجاب باشند، همه‌ زن ها را نگفتند! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ امام در مقابل یک که به‌ وسیله‌ی پهلوی و در کشور به وجود آمده بود، ایستاد، گفت: "باید حجاب وجود داشته باشد." ، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ و محکم ایستاد؛ در مقابل ، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [می گوید] که آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید. ببینید چه [خطایی]؟ ؛ آن چه انسان [از آن] رنج می برد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌ اش را برداشت، ما او را تعقیب می کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ "این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سر کار آمده است تکلیف ایجاد می کند." حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌ صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. ۱۳۹۶/۱۲/۱۷