eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر در ارتباط با مال و معیشت است، برای پول به دست آوردن و زندگی گذراندن در وادی مسخره کردن دیگران افتاده ای این کار برایت جنبه ی حرفه ای پیدا کرده و شغل تو شده است. چه کنیم؟! گاهی اسمش را می گذارند. کدام هنر؟! اگر این چنین برای مال به دست آوردن و زندگی کردن ، می کند، بداند طرف مقابلت هم مرزوق است و خودش نمی تواند روزی خودش را به دست بیاورد. روزی دهنده کس دیگری ست. برای خوشایند چه کسی این کار را می کنی؟ برو رضای خالق و رازق را به دست بیاور، نه رضای مخلوق و مرزوق ِعاجر ِبیچاره را؛ برو به خدا تکیه کن. همه به دست قدرت اوست؛ رضایت مخلوق را به سخط خالق نخر. ص بیست و هفت از کتاب آفات زبان جلد نُه و و
#شوخی
#شوخی
مجوز ِبی ادبی و بی اخلاقی و ایذای مومن نمی شود. تا چیزی بگویی در کمال پررویی بگوید شوخی کردم یا طنز است وقتی این کتاب را بخوانی می فهمی غالب برنامه ها اخلاق_اسلامی است . مسئله کیفیت ادا است. ممکن است انگیزه حق باشد، مواد سخن حق باشد، اما از نظر کیفیت ادا طوری ادا کند که کسی را اذیت یا تخفیف کند. با شوخی قصد اذیت، سبک کردن با کوچک کردن نداشت، اما حق را با انگیزه ی حق طوری ادا کرد که نتیجه اش اذیت کردن طرف مقابل شد. این مباحث از عناوین قصدیه نیست. ممکن است کسی قصد تحقیر نداشته باشد ولی بحث جنبه ی انتزاعی خارجی است. فرض کنید شخصیت بزرگی نشسته و چون پای انسان درد می کند، آن را دراز می کند، آن بزرگ را کوچک می کند. او قصد تحقیر ندارد، اما هرکسی وارد شود می گوید، دارد آن بزرگ را کوچک می کند. این حساب جنبه های انتزاعی است. مسئله ی تعظیم هم همینطور است. در باب و ممکن است که قصد تخفیف و تحقیر نداشته باشد و نمی خواهد سبک و کوچک کند؛ نمی خواهد اذیت بکند؛ کلمه ای هم که می گوید، غیبت و .. نیست. ولی این ثمره، از آن انتزاع و مترتب می شود. با همین شوهی و بذله گویی که کرده، بدون توجه به کسی ضربه می زند؛ لذا در باب شوخی مسئله ی کیفیت ادا هم مطرح است که چگونه ادا کند. ۳۹ آفات زبان حاج آقا رحمت الله . تابع هوای نفسانی مردم نشوید که شهوت شان چه جیزی می پسندد. برای خوشی جهات نفسلنی مردم عمل نکنید. بروید دنبال این که خدا از چه خوشش می آید، نه اینکه مردم از چه خوششان می آید. از نظر واقعی اگر بشکافی معنای بر محور خوشایند مردم، شرک است؛ محکم می گویم که شرک است. هرچه را مردم بیشتر خوششان می آید، نباید بیشتر انجام بشود! معیار باید خدا باشد. ۲۸ص .. اگر در ارتباط با مال و است، برای پول به دست آوردن و زندگی گذراندن در وادی دیگران افتاده ای این کار برایت جنبه ی حرفه ای پیدا کرده و شغل تو شده است. چه کنیم؟! گاهی اسمش را می گذارند. کدام هنر؟! اگر این چنین برای مال به دست آوردن و زندگی کردن ، می کند، بداند طرف مقابلت هم مرزوق است و خودش نمی تواند روزی خودش را به دست بیاورد. روزی دهنده کس دیگری ست. برای خوشایند چه کسی این کار را می کنی؟ برو رضای خالق و رازق را به دست بیاور، نه رضای مخلوق و مرزوق ِعاجر ِبیچاره را؛ برو به خدا تکیه کن. همه به دست قدرت اوست؛ رضایت مخلوق را به سخط خالق نخر. ص۲۷ از کتاب آفات زبان جلد نُه و و
به طرف می گویی با این حرف ات ناراحت کردی... فقط اصرار می کند من قصد ناراحتی نداشتم... داشتن یا نداشتن مهم نیست در ایذای مومن که شرط قصد نیامده است...
🔺️ رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی: 👈 امروز مسئله‌ی اصلی کشور است. البته مسائل و مسائل امنیتی هم مهم است ۹۸/۳/۱۴
در قرن بیستم نقش های جنسیتی تحول پیدا کردند. امروز زنان تحصیل کرده، در حوزه هایی که زمانی مردانه محسوب می شدند، مانند ، و ، حضور چشم گیزی پیدا کرده اند و تعداد مادران که بیرون از منزل به کار مشغول اند، رقمی بی سابقه است. اما دیترسی به امکاناتی که مربوط به حل است و تسهیل کننده مادر شدن حل نکرده است. . در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ وقت گذاشتت برای عرزندان را مانعی در مقابل تحقق آرزوهای فرد می دانستند. امروز حضوز موفق و درخشش زنان در عرصه ی کار به مانعی در برایز صرف وقت با فرزندان تبدیل شده است. . فارغ از اینکه در چه زمانی قرار داریم، گویا "هیچ وقت" وقت ِخوبی برای نیست.! از کتاب نویسنده: دافنه دیارنف صحفه ۲۰ ؛ نشر معارف
برخی از "بازگشت" مداوم زنان[شاغل] به ناراحت اند... ص۲۱
یکی از اهداف در ۲۵ سال اخیر، برچیدن ِآرمان ِمادر ِفداکار و از خود گذشته بوده است. ص۲۳ کتاب غریزه ی مادری .. اکثرا تلاش شان مقابله با آرمان ِمادر ِفداکار نیست، بلکه ایشان بیشتر از این به ستوه آمده اند که چطور از الگوی 《 》 چنان رها شوند که وقت ِآسوده ای نیز برای گذراندن، با فرزندان ِخود داشته باشند. ص۲۴ غریزه ی مادری .. پرداختن به غریزه ی مادری به عنوان یکی از منابع معتبر ِ ، نه گامی به عقب که قدمی به پیش است. ص۱۹ . گویا امروز ، از لحاظ ، و میل او به جای خود را با هم عوض کرده اند. ص ۱۸ غریزه ی مادری . تابویی که علیه میل به مادری وجود دارد، به عامل بازدارنده ی جدیدی بر سر راه زنان تبدیل شده است. برخی تلاش می کنند حین پی گیری شغل خود، اصلا به مادری فکرهم نکنند. برخی به را انکار می کنند. ص۱۸ ..
طبیعی است وقتی ، محدودیت آفرین [و مانع رسیدن به آنچه آرزو و رویاست] تلقی شوند، مورد نیز قرار بگیرند. ص۲۲
نیاز و ، در مورد توجه، واقع می شود، اما نیاز و علاقه او به فرزندش کمتر به طور جدی مورد بحث قرار می گیرد. ص۲۵
در محیط اجتماع کنونی، را امر ارزشمند و مهم در زندگی یک زن ، محسوب نمی کنند. ص۲۵
پرسشی محل تامل: " آیا و به آسیب می زنند یا خیر ؟ "
در قرن بیستم نقش های جنسیتی تحول پیدا کردند. امروز زنان تحصیل کرده، در حوزه هایی که زمانی مردانه محسوب می شدند، مانند ، و ، حضور چشم گیری پیدا کرده اند و تعداد مادران که بیرون از منزل به کار مشغول اند، رقمی بی سابقه است. اما دیترسی به امکاناتی که مربوط به حل است و تسهیل کننده مادر شدن حل نکرده است. . در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ وقت گذاشتت برای فرزندان را مانعی در مقابل تحقق آرزوهای فرد می دانستند. امروز حضور موفق و درخشش زنان در عرصه ی کار به مانعی در برابر صرف وقت با فرزندان تبدیل شده است. . فارغ از اینکه در چه زمانی قرار داریم، گویا "هیچ وقت" وقت ِخوبی برای نیست.! از کتاب نویسنده: دافنه دیارنف صحفه ۲۰ ؛ نشر معارف