eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
زنگ زدم ۱۶۲. اول از گزارش شبکه خبر تشکر کردم. در مورد وضع پوشش در رشت بود( ) در مورد برنامه شبکه یک. این نقش حاج آقای . گفتم معلوم نبود مجری اند یا کارشناس!؟ گفتند مجری_کارشناس بودند. گفتم اکر از جهت مجری گری است خیلی ضعیف بودند‌ اگر از جهت کارشناس بودن است چون لباس دین پوشیدند توقع می رفت حرف از دین بزنند که نزدند. یک ملاک ازدواج اسلامی یا اخلاق خانواده اسلامی را نگفتند بلکه بعضا خیلی برعوس هم بود. موردسوم . خیلی موقع براساس موازین شرعی نیست گفت مثلا چی؟ گفتم دست زدن و خنداندن خانم ها! بعد چرا این شبکه چندتا مجری خوب درست نمی کند که چندتا وحود داشته باشد مثل در اجرا که یک وقت یکی اس خراب کرد گند زد با اون نشر تصویر نامناسب کس دیگری نباشد مجبور بشوید برنامه را جمع کنید
#شمقدری_انحرافات
#سکولاریسم
#سکولاریسم
هدایت شده از دوتا کافی نیست
✅ فرزند سید محتشم علی نقوی کارگردان «مستند فرزند» امام به دنیا آمد.😍😍 کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش دوم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت (پژوهشگر در نظام خانواده و سلامت) عن النبیّ (ص): إنَّ خیر نسائکم الولود الودود العفیفة العزیزة فی أهلها، الذلیلة مع بعلها... کافی (ط - دار الحدیث) / ج10 / 570 / 4 . ص : 570 ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش چهارم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت خیلی از نزاع های همسری به خاطر تقاضای یکی از دو جنس در شخصیت دیگری است (بخاطر عدم وجود شخصیت مقابل در خانواده یا در صورت وجود، مسئولیتش بدرستی انجام نداده مثلا برادر نداشته یا برادرش مسئولیتش را به درستی انجام نداده) لذا تربیت در خانواده هایی که شلوغ است بطور طبیعی بهتر اتفاق می افتد. @hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش سوم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت 1) امام باقر(ع) فرمود: برای زن شفیعی مؤثرتر از رضایت همسرش نیست. رضایت شوهر برای همسر چنان اهمیت دارد که وقتی حضرت فاطمه(س) در گذشت، امیر مؤمنان بر سر تربت او گفت: خدایا! من از دختر پیامبرت راضی هستم. 2) جهاد المرأة حسن التّبعّل جهاد زن، حسن شوهرداری است.(نهج البلاغه حكمت 252) @hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ پرسش: آیا با وجود فزونی تعداد مردان برزنان، باز هم باید تبلیغ چندهمسری برای مردان نمود؟ . پاسخ: بله، چون این فزونی به معنای فزونی مردان مایل به ازدواج نسبت به زنان مایل به ازدواج نیست. توضیح مطلب: مهمترین یا لااقل یکی از مهمترین عامل محرک مرد برای ازدواج، ارضای منظم وبی دغدغه اوست اما مهمترین عامل محرک زن ارضای غرایز عاطفی و تحت حمایت مرد، قرار گرفتن است. حال چنانچه برای عده ای از مردان زمینه کامجویی و در خارج از چهارچوب رسمی فراهم گردد-اعم از راههای مشروع ویا غیر مشروع- انگیزه ورسمی ازبین میرود ویا لااقل کاهش می یابد اما برای زن چنین موضوعی اتفاق نمی افتد ویا بسیار نادر رخ میدهد. این واقعیت سبب میشود که روز به روز نسبت زنان آماده به ازدواج بر مردان آماده به ازدواج ، بیشتر شود. از این روست که بر دلسوزان اجتماع، لازم است نسبت به تبیین وترویج قانون مترقی تعدد زوجات، کوشا باشند. پرواضح است که باید افرادی را تشویق به این کار نمود که شرایط و صلاحیتهای لازم را داشته باشند وگرنه، قانون اسلامی تعدد زوجات، مانند هر قانون خوب دیگری میتواند در صورت بد عمل کردن به آن، موجب ایجاد مشکلات متعددی شود. یعنی هم برای شخص اقدام کننده،هم همسر اول او و هم همسر جدیدش معضلات گوناگونی را سبب شود.
⚡️داستانی که آیت الله العظمی شبیری زنجانی در درس خارج خود بیان نمودند: يكي از آقايان نقل مي كرد كه «در زمان رضا خان براي گرفتن جواز عمامه به زنجان رفته بودم، در منزل يكي از اعيان زنجان با رئيس يكي از ادارات كه مسئول اعطاي جواز عمامه بود، مواجه شدم؛ در آنجا دربارۀ تعدد زوجات بحث درگرفت، مي گفتند: كتبي بر جواز تعدد زوجات و كتبي بر ردّ آن نوشته شده، آن رئيس اداره مي گفت: بنظر من تعدد زوجات جايز نيست، چون آيه شريفه مي گويد: «و ان خفتم ان لاتعدلوا فواحدة» و چون نمي توان ميان همسرهاي متعدد عدالت را مراعات كرد، قهراً شرطش مفقود است و لذا در اين زمان نمي توان بيش از يك همسر داشت. آن آقاي محترم مي گفت: احساس كردم كه حرف بي ربط و باطلي است، از طرفي احتمال دادم كه اگر سخن او را ردّ كنم، دريافت جواز عمامه منتفي خواهد شد و به احتمال زياد به من جواز نخواهند داد، معذلك پيش خود گفتم: از عمامه هم صرف نظر مي كنم ولي جواب اين حرف را مي دهم. لذا گفتم: در روايت وارد شده كه ابن أبي العوجاء با هشام برخورد كرد و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتي وجود دارد؛ مثلاً در يكي از آيات آمده: «فأن خفتم أن لا تقسطوا في اليتامي فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثني و ثلاث و رباع و ان خفتم ان لاتعدلوا فواحدة»(نساءآیه3) از اين كه دو قسم مي كند و مي گويد: اگر خوف عدم رعايت عدالت بود، به يكي اكتفا شود و اگر خوف عدم عدالت نبود، به ازدواج با دو، سه يا چهار نفر مجازيد، معلوم مي شود كه براي اشخاص دو حالت پيش مي آيد و ناظر به عالم خيال نيست، بلكه ناظر به عالم واقع است و تكليف هر دو حالت را مشخص مي كند. از طرف ديگر در سوره نساء مي گويد: «و لم تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم»(نساءآیه129) شما قدرت بر تعديل بين نساء نداريد، هر چند اصرار بر اين معنا هم داشته باشيد. اين دو با يكديگر متناقض اند. هشام نتوانست پاسخ اين شبهه را بدهد، مي گويد: جوابي نداشتم، به مدينه مشرف شدم خدمت حضرت صادق (سلام الله عليه) رسيدم، حضرت فرمود: هشام، چه شده كه الان آمدي؟ نه وقت حج است و نه وقت عمره (معلوم مي شود كه رفتن به عمره هم زمان مشخصي ـ مثل رجب يا رمضان ـ داشت)؟ جريان را براي حضرت نقل كرد، حضرت مي فرمايند: تناقضي در كار نيست، عدالت در آيه اول همان معنايي است كه در صدر آيه آمده يعني عدالت حقوقي. بدين معنا كه اگر شما مي توانيد نفقه زن را اداء كنيد و به او رسيدگي نمائيد، مجازيد كه تا چهار زن بگيريد، ولي اگر نمي تواني، حق نداري بيش از يك زن اختيار كني. ولي آيه دوم ناظر بر اين است كه شما نمي تواني در ميل قلبي بين زنها عدالت برقرار كني، چون در اختيار شما نيست، بنابراين نفي و اثبات در آيات، به دو موضوع مربوط مي شود. چون استقامت از امور نسبي است، لذا به اختلاف موضوعات، متفاوت است. سپس هشام جواب را براي ابن أبي العوجاء مي برد و او مي گويد: اين جواب مال تو نيست، مربوط به حجاز و يا جاي ديگر است،» آن آقا مي گفت: ما اين جواب را كه داديم، از دريافت جواز عمامه مأيوس شديم، معذلك وقتي به اداره مربوطه مراجعه كرديم، خيلي احترام كردند و دستور پذيرايي دادند و با ادب و احترام جواز عمامه را صادر كردند.» اين اثر مجاهده با نفس بود كه علاوه بر پاداش اخروي در دنيا هم اثر داد. منبع: http://zanjani.net/index.aspx?pid=10472&articleid=46038 سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna آدرس ایمیل: hayatehosna@gmail.com
#سکولاریسم
او با جدیت هم درس دانشگاه را دنبال کرد در #آمریکایی که مخالف اش بود، هم هم زمان مطالعات اسلامی داشت و #معرفت_دینی خود را بالا می برد در حدی که در همان #آمریکا سخنرانی می کرد باز سخنرانی اش در حدی جذاب بود که یک روز بعد پایان سخنرانی، دکتر را صدا زدند گفتند، این خانم با شما کار دارد خانم: من شدیدا مجذوب سخنان شما شدم خیلی زیبا سخن می گویید . . .حقیقتا مجذوب تان شدم شهیدچمران: اگر می خواهی باور کنم این هایی که می گویی حقیقت دارد، باید مسلمان بشوی تا باور کنم ... بعدها خبر می رسد که این خانم بعد مسلمان شدن اش با شهید ازدواج می کنم. البته شهید در همان آغاز ، تکلیف زندگی خودش را و اینکه همیشه در مبارزه خواهد بود بیان می کند و آن خانم با آگاهی وارد زندگی شهیدچمران می شود ... . به دکتر پیشنهاد هیئت علمی و استادی #دانشگاه_آریامهر (#دانشگاه_شریف کنونی) می شود اما او مدیریت یک مدرسه در جنوب #لبنان که برای شیعیان ست را در سر دارد. .. بعد یک سال در لبنان بودن و با سختی تمام برای دختر و پسر های ضعیف شیعه لبنانی کار کردن ... #خانم_آمریکایی زیر حرف و قرار گذشته می زند و سر حرف خود نمی مانو و می گوید من با بچه ها می خواهیم به آمریکا برگردیم ... ... شهید به ناچار موافقت می کند ... یکی از اطرافیان شهید: تو که این همه علاقمند بودی به خانم ات و بچه هات، چطور دلت آمد بگذاری بروند و خودت هم نرفتی باهاشان؟ ...شهیدچمران: تو از دل من خبر نداری بر من چه گذشت ... من از بهترین چیزم گذشتم تا یک هدف مهم را از دست ندهم. من از زن و بچه ام گذشتم اما الان پدر دختران و پسران لبنانی هستم که هیچ پناهی ن
#وفا_داری