eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
260 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ دعا کردن از نظر حجت الاسلام قرائتی: ما وظیفه داریم دعاکنیم چه اجابت بشه چه نشه.. مگه شما شیرجه تو آب میزنی هر دفعه چیزی از زیر آب میاری بالا.. دعا هم همینطوره.. قرار نیس هرچی بخوای از خدا بهت بده.. ادعونی یعنی منو بخوان تا اجابتت کنم نه اینکه هم بمن بگی هم به دیگران رو بزنی. در دعا تکلیف مشخص نکن! حضرت یوسف(ع) گفت خدایا زندان بهتره واسه من تا اینکه اسیر دام زنان بشم. یوسف(ع) تو زندان فهمید با دعایی که خودش کرده افتاده زندان.. بایدمیگفت خدایا نجاتم بده از شر زنان. حضرت موسی(ع) گفت خدایا من به خیری که ازجانب تو بهم برسه نیازمندم. خدا جریان را طوری چید که بخاطر آب دادن به بزغاله ها هم صاحب زن شد. هم مسکن.هم شغل.هم سرمایه.هم امنیت.. موسی بخاطر خدا رفت جلو کمک دختران شعیب کرد خدا هم کمکش کرد همه چی بهش داد.. این یه قانونه ان تنصرالله....ینصرکم خدارو یاری کن تا خدا یاریت کنه.. حدیث داریم از دعا خسته نشو یا اجابت شود. یا مشابهش بهت میدن. یا دفع بلا میکنن. یا اونو به نسلت میدن یا بجاش نسل صالح میدن. یا ذخیره آخرت میکنن. یا کفاره گناهات میکنن. و قیامت که میبینی چی بجای دعاهای اجابت نشدت دادن آرزو میکنی ایکاش هیچ حاجتمو نمیدادن.. هیچ دعایی پیش خدا گم نمیشه.. تو صلاحت رو نمیدونی همیشه بگو خدایا اگر اینکار خیر داره برام بهم بده.. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅ محرومیت از نور 🔸 جامعه شیعه ، جامعه قرآن و عترت و جامعه علم و عقل است و اگر جامعه عقلی و علمی شد ، به خوبی می شود آن را اداره کرد . اگر می بینید که در جامعه به زحمت باید یک عده را به معروف وادار کرد و از منکر بازداشت ، به خاطر این است که نگذاشتند آن معارف الهی حکومت کند . اگر غدیر حکومت می کرد نه سقیفه ، جریان کربلا ظهور پیدا نمی کرد . مرحوم صدرالمتألهین در یک رساله اش می نویسد : «قُتِلَ الحُسَینُ بنُ عَلِیٍّ بنِ اَبِی طالِبٍ ( علیه السلام ) یَومَ السَّقِیفَةِ»؛ یعنی حسین بن علی را روز سقیفه شهید کردند . بنابراین ، تمام این ناله ها و دردها و اشک ها برای محرومیت جامعه از آن مقامات نورانی است. 📚 حوزه و روحانیت ، ص202 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ یک ترجمه قرآن که با المیزان هماهنگ است إسراء، ۹۵: قُل لَّوْ كَانَ فِي الْأَرْضِ مَلَائِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ مَلَكًا رَّسُولًا. آیتی: بگو: اگر در روى زمين فرشتگان به آرامى راه مى‌رفتند، برايشان به پيامبرى فرشته‌اى از آسمان نازل مى‌كرديم. مکارم: با آرامش گام برمی‌داشتند فولادوند: كه با اطمينان راه مى‌رفتند انصاریان: که با آرامی راه می رفتند خرمدل: و در آن راه می‌رفتند خرمشاهی: که آرام و آهسته [به این سو و آن سو] می‌رفتند بهرام‌پور: كه آسوده خاطر راه مى‌رفتند مجتبوی: كه با آرامش راه مى‌رفتند الهی ق.: در زمین مسکن و قرارگاه بودی گرمارودی: با آرامش راه می‌پیمودند صفارزاده: سبکبال و با آرامش گام برمی‌داشتند رضایی: با آرامش گام برمی‌داشتند طاهری: به‌طور عادی آمدوشد داشتند. 👈ترجمۀ علی ملکی: بگو: «اگر به‌فرض محال، روی زمین فرشتگانی بودند که زندگی مادی می‌کردند، حتماً برایشان پیامبری از جنس همان فرشتگان از آسمان می‌فرستادیم.» علامۀ طباطبایی: «...و از لطائف قرآن كريم تعبيرى است كه در آيۀ مورد بحث از زندگى زمينى كرده و فرموده: "فِي الْأَرْضِ مَلائِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ" زيرا رفتن و انتقال مكانى از اين سو به آن سوى زمين و قرارداشتن تحت جاذبۀ زمين از روشن‏ترين خواص زندگى مادى زمين است.» انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mavarai حلال است؟ باسلام و خسته نباشید خدمت حضرتعالی بعضی از افراد که ادعا علوم غریبه دارند دیدم که برای یافتن منزل یا حادثه که رخ داده فرد صغیر رو به نگاه در تشت آب وا می دارند و اون بچه ماجرا و حتی سارق که در حال سرقتی که در گذشته بوده هست رو می‌بیند، سؤالم این است که این امکان آیا دخیل است؟ یا قدرت روحی بچه صغیر است؟ یا قدرت روحی فرد که مدعی است؟ یا غیر اینها؟ اگه میشه تحلیل این فرآیند رو توضیح بدید! با تشکر از شما 🖋 : علیکم السلام درمانده نباشید بچه نابالغ بعلت پاکی که دارد سریعتر در تسخیر جن قرار می گیرد و در چنین زمانی جن ذهن بچه را تسخیر و چیزهای در ذهن او مجسم میکند به هرحال این مورد حرام و مردود است چون آثار سوء بر بچه خواهد داشت و تا آخر عمر او را رها نخواهند کرد. ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی https://eitaa.com/joinchat/1053818938Cfbc88f9a55 کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb 🖤تنها چیزی که انسان می‌تواند نسبت به آن ادعای اختیار و مالکیت داشته باشد عمل اوست اما مدیریت تأثیر عمل در اختیار خداست. ما مأمور به انجام وظیفه‌ایم تا صلاح و حکمت خدا چه باشد. 📖یونس : ۴۱ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 ✅گلدان تعلّقات گاهی انسان، مثل درختی‌ست که آن‌را می‌کاری، اما می‌بینی که رشد نمی‌کند. مگر می‌شود درختی در زمین بکاری و رشد نکند؟ چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ وقتی در گلدان بود رشد نمی‌کرد، اما حالا که در زمین است چرا رشد نمی‌کند؟ وقتی دیدی درختی در زمین است اما رشد نمی‌کند، زمین را بکن تا دلیلش را ببینی. درخت وجود انسان در گلدان است، اما گلدان زیر خاک است. در غیبِ گلدانی است. انسان ظاهراً [بالغ و بزرگ شده و ریشه‌اش] در زمین است، اما از رشد نکردنش می‌فهمیم که در زیرِ خاک، با گلدان محصور است. هنوز از درون کیسه بیرون نیامده است. چطوری این کیسه را پاره کنند تا این درخت با زمینِ اطرافش مرتبط شود و ریشه بزند و از آن آب و امکانات بهره‌مند شود؟! خداوند برنامه‌ای برای این کار دارد. نگاه کنید به این آیه: "ولنبلونکم بشیٍ من الخوف و الجوع و نقص من الأموال و الأنفس و الثمرات و بشر الصابرین الذین إذا أصابتهم مصیبۀ قالوا إنا لله و إنا إلیه راجعون" ببین چه زیبا بیان کرد. گفت: عزیزم! تو دل به مال بستی و این گلدانِ تو شد. اولاد را برای تربیت و بندگی نخواستی و برای خودش خواستی؛ این هم گلدان تو شد. به عزت و قدرت و ریاست دل بستی و اینها را برای خودش خواستی؛ اینها تو را در بند می‌کند، تو را در گلدان می‌کنند. حالا وقتی خدا می‌خواهد آزادت کند، چه کار می‌کند؟ چیزی را مایۀ ترس تو می‌کند تا بگویی "إنا للّه!" . اگر به هیچ قدرتی جز خدا پناه نبری و در هیچ‌چیز مستحیل نشوی، آزاد می‌شوی. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ⁣✅ تبرک علامه طباطبایی به در و دیوار مجلس ! حجت الاسلام پناهیان: حاج آقا صدیقی ماجرایی را به بنده می‌فرمودند. این‌طور که به یاد می‌آورم حضرت آیت الله صدیقی این داستان را به من می‌فرمودند اگر از خود ایشان سؤال کنید برای شما و دوستان دیگر که اهل مسجد هستید زیباتر تعریف می‌کنند. یک مجلس روضه برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) در قم برقرار می‌شد. ایشان فرمودند: من در آن خانه‌ای که این روضه برقرار می‌شد رفته‌ام. همسایگی حضرت علّامه طباطبایی بود. علّامه هم برای روضه به آن‌جا می‌رفت. هر بار که می‌رفت نزدیک در می‌نشست. به او می‌گفتند آقای علّامه بفرمایید بالا بنشینید. خیر، من همین‌جا می‌نشینم و مختصر حضور خود را در آن جلسه برقرار می‌کرد. 🔸یک سال علّامه وارد این مجلس می‌شود. آن محفل سیاهکوب شده بود منتها بعضی از در و دیوارها عوض شده بود. ایشان می‌گویند: بنّایی کردید؟ می‌گویند بله، دو تا از این دیوارها را عقب بردیم جا بزرگتر بشود. ایشان می‌فرماید از دیوارهای سال‌های قبل چیزی مانده یا همه را عوض کردید؟ می‌گویند پشت جایگاه روضه‌خوان از دیوار سال‌های قبل است. علّامه طباطبایی، فیلسوف است، عوام نیست. می‌گوید امکان دارد من آن‌جا بنشینم؟ می‌گویند حاج آقا ما که هر سال می‌گوییم شما بفرمایید بالای جلسه بنشینید امّا شما قبول نمی‌کردید. پیرمرد دست او را می‌گیرد و او را بالای جلسه می‌برد. از او می‌پرسند چرا بالای جلسه رفتید؟ فرمود: به آن دیوارها ناله‌ی یا زهرا خورده است، این نور را در خود حفظ کرده است! انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb حضرت آیت الله محفوظی : خوشبخت کسی است که در روز قیامت و در پیشگاه الهی سرفراز و کارنامهٔ عملش درخشان باشد . اگر کسی بخواهد به این مهم دست یابد یکی از راه های آن، داشتن چشم پاک است. پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و ) فرمود: در روز قیامت ، همهٔ چشم ها گریان اند، غیر از سه دسته : چشمی که از ترک و خشیت خدا گریان باشد چشمی که از محارم خدا و حرام ها فرو بسته شده باشد و چشمی که در راه خدا تا صبح بیداری کشیده باشد . 📚برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🖤هر بار پیامبر خدا از آزارها و زخم‌ زبان‌های بت‌پرست‌ها دل‌گیر می‌شد از سوی خدا دستور می‌آمد صبور باش و خدا را تسبیح کن. این موضوع در ۵ جای قرآن تکرار شده. پیداست تسبیح راهکار توسعۀ ظرفیت وجودی وبالابردن آستانۀ تحمل است. 📖ق: ۳۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅آیت الله حائری شیرازی ✍تو پادشاه را انتخاب کن! قرآن دربارۀ «داوود، طالوت و جالوت» مطلبی گفته که می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم. امت بنی اسرائیل به پیامبرشان عرض کردند: «پادشاهی برای ما مبعوث کن که در خدمت او در راه خدا بجنگیم». خیلی مطلب در این آیه هست؛ یکی از آن‌ها این است که پادشاه را باید پیغمبر انتخاب کند و می‌آمدند از پیغمبر می‌خواستند که . وقتی خدا این مطلب را نقل می‌کند معنایش این است که در اسلام هم همین‌طور است. به همین دلیل، رئیس جمهور که مسئول قدرت اجرایی است، با اینکه مردم به او رأی می‌دهند اما رئیس جمهور نمی‌شود مگر بعد از تنفیذ مقام رهبری. یعنی رهبری، او را رئیس جمهور می‌کند. به همین خاطر، قبل از تنفیذ، به او می‌گویند «رئیس جمهور منتخب»، اما بعد از تنفیذ به او می‌گویند «رئیس جمهور». همین رهبر بزرگوار هم وقتی رئیس‌جمهور شدند، امام راحل در حکم تنفیذشان نگفت من ریاست جمهوری شما را تنفیذ می‌کنم بلکه گفت: «رأی ملت را تنفیذ‏‎ ‎‏و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران ». آیه هم همین را می‌گوید: «إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّه». وقتی مردم خودشان فردی را صالح دانستند و انتخاب کردند، او آراء مردم را دارد، اما حکم او نافذ نیست. وقتی «ولی فقیه» امضاء کرد، یعنی از این به بعد حکم رئیس جمهور نافذ می‌شود. تنفیذ به معنای دریافت مشروعیت است. البته رهبری به رأی مردم احترام می‌گذارد و بر مبنای انتخابی که مردم کنند تصمیم می‌گیرد. مردم هستند که چشم دارند و انتخاب‌گر هستند. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mazahb ✍امام على عليه السلام: زكات زيبايى، پاك دامنى است 📚غررالحكم حدیث5449 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✅ واعظِ مرگ ✍مرگ بهترین کننده انسان هاست، (کفی بالموت واعظاً)*. و لذا به آن کسی که در مردی می خندید، فرمودند که خیال می کنی مرگ تنها برای دیگران است؟! انسان باید در تشییع جنازه هایی که شرکت می کند، متّعظ بشود و باور کند که مرگ برای همه است*. چون مرگ عصاره و نتیجه حیات انسانی است، پس ای انسان موعظه بپذیر و به گونه ای زندگی کن که نه باری بر دوش دیگری بگذاری و نه بگذاری کسی باری بر روی دوشت بگذارد. 📚 الکافی / جلد ۲ / صفحه ۲۷۵ 📚 ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۱۲۲ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝