eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
256 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
@mazahb ✨﷽✨ ✍این پرده‌های غفلت، پرده‌های حجاب گناه که کنار برود شما قلبا امام خود را دارید می‌بینید و لحظه‌به‌لحظه با او مرتبط هستید. و این را شما دارید. نگویید چه وقت می‌شود که ما برسیم؟! بگویند: نه آقا، کار شما نیست، مال یک سری افراد خاص، صلحا و یک اوحدی از مردم است! نه، همه‌ی شما این ارتباط را دارید. چطور؟ مگر محبت امام زمان ارواحنافداه در قلبتان نیست؟ مگر شما رضایت امام زمانتان را دنبال نمی‌کنید؟ مگر زندگی‌تان را بر اساس این که تحت نظارت امام زمان ارواحنافداه هست شکل نداده‌اید؟ مگر هر صبح و شام متوسل به امام زمان ارواحنافداه نیستید و خدمت امام زمانتان سلام نمی‌دهید؟ همین سلام‌دادن یک نوع ارتباط است. 🔹استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ آیت ﺍﻟﻠﻪ العظمے بهجت (ره) فردمودند : ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺎ ﺳﻨﮓ ﻗﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ، ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ، ﺍﺳﻢ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ. ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ، ﭘﺴﺖ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ و ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺁﻳﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭﺯﻳﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺍﺻﻼ ﻣﻼﮎ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺖ : 1⃣ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﻬﺸﺖ. 2⃣دوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﻬﺸﺖ. 3⃣سوم ﺁﻧﻬﺎﻳﻲ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺍﺷﮏ ﺑﺮﺍﻱ امام حسین و ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ و عمل صالح انجام دادند ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﻬﺸﺖ. ﺳﭙﺲ ﻣﻼﺋﮑﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ : ﺍﻱ ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﭘﺲ ﺷﻬﺪﺍ ﻭ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ وایثارگران ﭼﻪ؟ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﻨﺪ : ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻧﻴﺴﺖ. ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﻴﻢ، ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﮐﺠﺎ ﺧﻮﺷﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻭ ﮐﺠﺎﻱ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﻭﻧﺪ؟ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺭﺿﺎﻳﺘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﻴﻢ. "اللهم ﺍﺭﺯﻗﻨﺎ ﺷﻬﺎﺩﺓ ﻓﻲ ﺳﺒﻴﻠﮏ. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍️شب اول قبر شب زفاف حقیقی مومن است ﺷﺐ ﺍﻭﻝ ﻗﺒﺮ ، ﺷﺐ ﺯﻓﺎﻑ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻭﺻﺎﻝ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺆﻣﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺒﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ : ‏(ﻧﻢ ﮐﻨﻮﻡ ﺍﻟﻌﺮﻭﺱ ‏) : ﺑﺨﻮﺍﺏ ﻣﺜﻞ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﻋﺮﻭﺱ . ﺧﺪﺍ ﻧﮑﻨﺪ ﻋﺮﻭﺱ ﻏﻤﻨﺎﻙ ﺑﻪ ﺣﺠﻠﻪ ﺑﺮﻭﺩ . ﺍﮔﺮ ﺁﻣﺎﻝ ﻭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺗﻘﻮﺍ ﭘﯿﺸﻪ ﮐﻨﯿﻢ، ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﻣﻮﺕ ﺭﺍ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ▪️حاج اسماعیل دولابی رحمة‌الله‌علیه 📚«طوبای محبت» انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ما اغلب می‌پنداریم که اگر دعایمان مستجاب گردد، به معنای محبت خداوند نسبت به ماست و اگر اجابت نشود، گویا از لطف الهی دوریم. اما حقیقت این است که گاه اجابت نشدن دعا نیز نشانه‌ای از مهر و مراقبت خداوند است. او به نیکویی می‌داند که چه چیز برای ما بهترین است و بر همین اساس از ما حفاظت می‌کند. اینکه خداوند اجازه می‌دهد نامش را بر زبان آوریم، به یادش باشیم و با او سخن بگوییم، خود بزرگترین نعمت و نشانه‌ای از توجه اوست. بسیاری از افراد حتی فرصت و توفیق فکر کردن به خداوند و درخواست کمک از او را نمی‌یابند. پس به دعا کردن ادامه بده و از رحمت الهی ناامید مباش. اطمینان داشته باش که خداوند دوستت دارد و همواره مراقب توست. وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ ﴿۱۸۶﴾ و هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:] یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می‌کنم؛ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند، تا [به حقّ و حقیقت] راه یابند. (سوره بقره، آیه ۱۸۶) انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شکر نعمت 👤استاد قرائتی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 🔴خیانت به خلق چه عذابی را به همراه دارد؟ بیهقی از عبد الحمید بن محمود نقل می کند: که نزد ابن عباس بودیم که مردی آمد و گفت: به حج می‎آمدیم که در محلّی به نام صفاح یکی از همراهان ما از دنیا رفت برایش قبری کندیم که دفنش کنیم دیدیم مار سیاهی لحد را پر کرد قبر دیگری کندیم باز دیدیم مار آن قبر را پر کرده قبر سوّم را کندیم باز هم مار در آن نمایان شد جنازه را بی دفن گذاشته پیش تو برای چاره جویی آمدیم. ابن عباس گفت: آن مار عمل اوست او را در یک طرف قبر بگذارید اگر تمام زمین را بکنید مار در آن خواهد بود برگشته و او را در یکی از قبر ها انداختیم چون از سفر برگشتیم پیش همسرش رفته و خبر مرگ او را داده و از کار های شخص مرده سؤال کردیم زن می گفت: او آرد می‌فروخت غذای خانواده خود را از خالص آن بر می‎داشت سپس به مقداری که بر می‎داشت کاه و نی خرد کرده قاطی نموده می‎فروخت. 📚 قصّه های اسلامی و تکه های تاریخی ص47 ‌‎ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️عقب‌نشینی در جنگ تنها زمانی مجاز است که به‌عنوان یک تاکتیک برای حفظ نیروها، تغییر استراتژی، کسب زمان یا فریب دشمن انجام شود. در غیر این صورت، کسانی که از میدان نبرد فرار می‌کنند، مورد خشم خداوند قرار می‌گیرند و هر مسلمان وظیفه دارد که در هر نماز، دست‌کم ۱۰ بار از این افراد اعلام برائت کند. 📖انفال: ۱۶ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍يكی از آثار اخلاص آن است كه می‌تواند به همه كارهای روزمره، رنگ عبادت بدهد؛ بدين معنا كه كارهايی نظير خوردن، آشاميدن، خوابيدن، كسب كردن، سخن گفتن، شنيدن و... اگر به انگيزه‌هايی همانند نيرو گرفتن برای عبادت، كمك به دين الهی، تقويت نظام اسلامی،گره‌گشايی از مشكلات بندگان خدا و... باشد،رنگ عبادت به خود می‌گیرد. بنابراين عبادت آدمی، منحصر در نماز خواندن، تلاوت قرآن، دعا خواندن، روزه گرفتن و مانند آن نمی‌شود، بلكه سراسر عمر او طاعت و عبادت خواهد شد. در سخنان حضرت صدّيقه طاهره سلام الله علیها آمده است:  هر كس خالص‌ترين عبادت خود را به سوی خدا صعود دهد، خداوند متعال در مقابل آن بهترين مصلحت وی را به سوی او نازل مي‌كند: «من أصعد إلي الله خالص عبادته أهبط الله عزّوجلّ إليه أفضل مصلحته».[۱] [۱]معراج السعادة ص۶۲۹ 📚ادب فنای مقربان ج۲ ص۱۶۸ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: همانا مَثَل خاندان من در ميان شما به كشتى نوح مى ماند كه هر كه بر آن سوار شد نجات يافت و هر كه از آن بازماند غرق شد. 📚بحار الأنوار ج۲۳ ص۱۰۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ آمیختگی (بندگی) و (زندگی) بارها به عرضتان رسید که ما یک ( ) داریم و یک ( )؛ متاسفانه بندگی ما از زندگی ما جداست! شما می بینید از مرحوم _لله_قاضی و امثال آقای قاضی فضائل زیاد نقل می شود. قسمت مهم یا همه فضائلشان در این است که " بندگی " اینها در " زندگی " اینهاست. اینجور نیست که مثل ما یک نماز و روزه داریم و یک حج و زکات و عمره داریم، یک زندگی هم داریم؛ آنها بندگی شان در زندگی بود‌. در آن مثال هایی که قبلاً می زدیم این بود که اگر یک سبد میوه ای کسی برای ما بیاورد، می گوئیم: این چیست؟ (این رسم همه ماست)، می گویند این میوه است. می گوئیم چه کسی داد؟ می گویند فلان باغبان؛ این طرز رفتار ماست. امّا مرحوم آقای قاضی و امثال قاضی اینجور حرف نمی زدند. می گفتند: این چیست؟ می گفتند: میوه است. می گفتند: چه کسی آورد؟ می گویند فلان باغبان. چه کسی داد؟ (خدا). هرگز نمی گفتند چه کسی داد! چه کسی داد، معلوم است چه کسی داد!! یک موحد می داند در این جمله پایانی سوره مبارکه ذاریات با کلمه ضمیر فصل، یک؛ و الف _ لام در خبر، دو؛ مفید حصر است. (انّ الله هو الرّزاق ذوالقوّه المتین)*. نه اینکه خدا رازق است، دیگران هم؛ اوّل خدا، دوّم فلان. خدا اوّل، خدا دوّم، خدا سوّم، خدا چهارم؛ خدا اوّلی نیست که دیگری دوّمش باشد! گاهی ما عادت کردیم بگوئیم اگر فلان کس نبود، مشکل ما حل نمی شد؛ یا اوّل خدا، دوّم فلان! از وجود مبارک معصوم (سلام الله علیه) سئوال کردند این آیه مضمونش چیست؟ این آیه یک اعلام خطری است؛ دارد (و ما یومن اکثرهم بالله الّا و هم مشرکون)*. آیه دارد که اکثر مومنین مشرک اند، این یعنی چه؟ فرمود: خیلی ها مواظب زبانشان نیستند، می گویند: (اوّل خدا، دوّم فلان شخص)! خب خدا (هو الاوّل) است که (هو الآخر)* است؛ در برابر خدا که کسی نیست! یا (لولا فلان لهلکت)*، اگر فلان کس نبود کار ما حل نمی شد! عرض کردند: چه بگوئیم? فرمود: بگوئید خدا را شکر که از این راه مشکل ما را حل کرد. اگر همه مشکلات به وسیله خدا حل می شود، اینها (وسیله) می شوند، اینها آورنده اند نه اینها بخشنده! سوره ذاریات / آیه ۵۸ سوره یوسف / آیه ۱۰۶ ر.ک سوره حدید / آیه ۳ وسائل الشیعه / جلد ۱۵ / صفحه ۲۱۵ 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۱/۱۰/۰۷ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍قرآن كريم در تبيين عوامل تشكيل خانواده و تحكيم اساس آن، دو اصل مهم را ذكر می‌کند: ۱.محبّت و مودّت عاقلانه به يكديگر و گذشت كريمانه از اشتباهات همديگر: «وجَعَلَ بَينَكُم مَوَدَّةً ورَحمَة»؛«هُنَّ لِباسٌ لَكُم وأنتُم لِباسٌ لَهُنّ»؛«وإن تَعفوا وتَصفَحوا وتَغفِروا فَإنَّ اللهَ غَفورٌ رَحيم»  ۲.به مردان كه مدير خانواده‌اند، دستور می‌دهد كه با زنان خود با نيكی رفتار كنند:«وعاشِروهُنَّ بِالمَعروف» و حقوق آنها را به شكل پسنديده يعنی مورد تأييد عقل و نقل، رعايت كنند:«ولَهُنَّ مِثلُ الَّذی عَلَيهِنَّ بِالمَعرُوف» معنای زندگی مشترك زن و مرد هماهنگی عفيفانه و مهربانانه برای مظهريت خدای سبحان و خلافت الهی خود و فرزندی است كه پدر و مادر مجرای فيض خالقيت اويند. 📚تسنیم ج11 ص262 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅دلبستگی به دنیا، مانع درک حقایق 🔸️پیامبراکرم‌ (صلى الله علیه وآله) با شیوه‌ هاى گوناگون عیوب دنیا و دنیاگرایى را یادآور مى‌شوند و در مقابل، مزيّت زهد و بى‌رغبتى به دنیا را گوشزد می فرمایند. اینکه پیامبر با بیانات گوناگون و با شیوه ‌هاى مختلف، مطالب تربیتى را در یک زمینه خاص ارائه داده‌اند، کارى است شبیه به معجزه؛ تا هر کس در خور فهم و استعدادش از آن بهره ببرد. یکى از شیوه‌هایى که حضرت برگزیده‌اند ستایش زهد و تشویق به آن و ذکر آثار ارزشمندى است که بر بى‌رغبتى به دنیا مترتب مى‌شود: «یا اباذرّ؛ ما زهد عبد فى الدّنیا الا اثبت اللّه الحکمة فى قلبه و انطق بها لسانه و یبصّره عیوب الدّنیا و دائها و دوائها و اخرجه منها سالماً الى دارالسلام» ترجمه: اى‌ابوذر؛ بنده‌اى در دنیا زهد نورزید، مگر خداوند حکمت را در قلب او جایگزین و زبانش را به آن گویا ساخت و او را به عیبهاى دنیا، دردها و دواهاى آن آشنا گردانید و او را سالم به سوى بهشت بیرون برد. 🔸️در این بخش تاکید حضرت بر این است که زهد و بى‌رغبتى به دنیا، قلب آدمى را آماده دریافت حکمت مى‌کند و حقایق را درک مى‌کند. کسانى که به دنیا دلبسته‌اند نمى‌توانند حقایق دنیا را درک کنند. «حب الشىء یعمى و یصم؛ عشق تو به چيزى، كور و كرت مى كند.»(عوالی اللآلی،۱۴۹/۲۹۰/۱) محبت به دنیا موجب غفلت انسان مى‌گردد. در مقابل، کسانى که به دنیا بى‌رغبتند، حقایق را درک مى‌کنند؛ چون بر دنیا اشراف دارند و پس از مقایسه آن با آخرت، بهترین را انتخاب مى‌کنند. 📚 ره توشه، جلد۱، صفحه ۲۱۵ و ۲۱۶ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✍استاد میرباقری: ✅ كسی كه در محيط ولايت دشمنان نبی‌اكرم(ص) زندگی می‌کند، او اهل دنيا و اهل لهو و لعب است؛ چه «لهو و لعب قديم» (در جاهلیت اُولیٰ) و چه «لهو و لعب جدید» (در جاهلیت مدرن). «چه دنيای جاهليت اولی و چه جاهلیت مدرن، همه لهو و لعب است. لهو آن چيزی است كه انسان را از هدف بزرگ‌تر، يعنی از خدای متعال، بازمی‌دارد. اينكه می‌فرمايد: ای مؤمنين مال‌تان و فرزندتان، لهو شما نشوند، و شما را از ذكر الله باز ندارند («يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُلْهِكُمْ أَمْوالُكُمْ وَ لا أَوْلادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ»)، به آن معناست که هرچه ما را مشغول كند لهو است. «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ». انسان اگر در حيات دنيا بود، پير هم كه شود باز كودك است و مشغول بازی و لعب است؛ ولو مشغول مهم‌ترين امور مثل مديريت دنيا در قرن بيست و يكم باشد؛ هم لهو است و هم لعب. (قبلاً تیله‌اش کوچک بود، حالا تیله‌اش کره زمین است.) انسان بايد از دار دنيا بيرون برود و به دار آخرت وارد شود؛ «وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ». در روايت ذيل آيه سوره أعلي («بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا؛ وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏») فرموده‌اند: حيات دنيا، ولايت دشمنان ماست و آخرت ولايت ماست. پس، كسی كه در محيط ولايت دشمنان نبی‌اكرم(ص) است او اهل دنيا و اهل لهو و لعب قديم و لهو و لعب جدید است؛ فقط بازيچه‌ها عوض می‌شود و اشتغالات و دلمشغولی‌ها فرق می‌كند! انسان تا وارد محيط ولايت نشود، به فضای نور و حيات و بندگی خدای متعال و به دارالحيات نمی‌رسد؛ كأنّه دار دنيا، دار مردگی است، لذا اهل دنيا به حيات طيبه و به آن چيزی كه آنها را از لهو و لعب نجات می‌دهد و به خدای متعال می‌رساند، رو نمی‌آورند.» انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أُولَٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَٰئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ مصیبت بزرگ شهادت فرزند زهرای اطهر سیدحسن نصرالله را به آقایمان بقیة الله الاعظم و بعد سید و رهبر ما و همچنین علمای اسلام و همچنین شما مسلمانان غیور تبریک و تسلیت عرض می نماییم @mavarai @mazahb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mazahb 🎥فرمانده‌های نظامی اکنون در مقابل رژیم بایستند 🔹حسین یکتا در شبکه سه: فرمانده‌های کنونی ما همان فرمانده‌های بیت‌المقدس، کربلایی پنج، فتح‌المبین و دفاع مقدس هستند. مردم توقع دارند کسانی که دستشان روی ماشه هست هم‌اکنون اقدام کنند.. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✨﷽✨ ✍آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): هفت چیزی که مسخره دارد چیست؟ امام رضا (علیه السّلام) فرمودند: 1) کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده. 2) کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده. 3) کسی که از خدا بهشت بخواهد و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده 4) کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده. 5) آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده. 6) کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده. 7) کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند، خودش را مسخره کرده است. 📚نصایح مشکینی صفحه 274 📚بحارالانوار مجلسی جلد 78 ص 356 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ توبه یعنی چه؟! یا ايها الذين آمنوا توبوا الي الله توبة نصوحا . آیه ۸ سوره تحریم اي كساني كه ايمان آورده ايد باز گرديد به سوي خدا بازگشتي كاملاً  با اخلاص .    ▪️تعريف هاي زيادي براي توبة نصوح ذكر كرده اند برخي بالغ بر 23 تعريف ذكر كرده اند . ▪️ از مجموع تفاسير استفاده مي شود توبة‌ نصوح توبه اي است خالص و كامل كه از روي آگاهي و صداقت انجام شود و با بيم و اميد و تزكيه و اداي حق الله و حق النّاس همراه باشد و با عزمي استوار و برگشت ناپذير نردبان رشد و تكامل و معنويت و عزّت را طي نمايد . ▪️و اما چرا توبه ؟! آيا كسي كه به فكر همه چيز باشد امّا به فكر جان و روح خويش نباشد به فكر مركب روح و گاو تن، جفت جان باشد اما از عيساي روح و فرشتة جان و عصارة خلقت غفلت نمايد خطا كار نيست . همي ميردت عيسي از لاغري تو در بند آني كه خر پروري انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) : چیزهایی که به درد شما نمی خورد را نگویید. آقای فلسفی در کتاب خود این مطلب را این گونه توضیح داده اند که مثلا در ماه رمضان شما به چه مناسبتی از دیگران سوال می کنید که روزه ای یا نه؟ این حرف بی خودی هست. زیرا اگر آن شخص روزه باشد ، شاید دلش نخواهد ریا شود و اگر روزه نباشد ، شاید دلش نخواهد که شما متوجه بشوید. شاید بدلیل بیماری روزه نیست ، اما دلش نمی خواهد کسی بفهمد. خیلی حرفها هست که ما می زنیم و بخاطرش نامه عملمان را سنگین می کنیم. بعضی از سوالاتی که ما از افراد می پرسیم ، باعث می شود آنها یا مجبور به دروغگویی شوند یا وادار به ریاکاری بشوند. حرف‌های بیهوده را ترک کنید. به شنیده ها هم ترتیب اثر ندهید. یک ساعت هم که پیش آقای بهجت می نشستید ، ایشان هیچ حرفی نمی زدند ، مگر زمانی که سوالی مطرح می شد. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✳️ منتظر واقعی از شلوغی‌های آخرالزمان کلافه نمی‌شود! عارف بالله مرحوم «حاج اسماعیل دولابی»: کسانی که سال‎‌ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‌‎گفتند، چرا از ظهور «مشکلات» و «نابسامانی‌ها» کلافه‌‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمۀ «ظهور» است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در «آخرالزمان» شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر می‌‎کند و جمعی جمع دیگر را لعنت می‌‎کند. 📚 از کتاب .مهدی طیّب انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅وطن‌پرستی یا دفاع از اسلام، کدام ارزشمندتر است؟ در این عالم کسانی هستند که دفاع می‌کنند و جانشان را به خطر می‌اندازند اما فقط برای آب‌ و خاکشان. به این موضوع افتخار هم می‌کنند که ما وطن‌پرستیم و برای وطنمان جانمان را فدا می‌کنیم. خب ارزش این کار چیست؟ همه این تلاش‌ها نهایتاً ارزش خود آن وطن را پیدا می‌کند. برای مثال فرض کنید که ما در یک بلاد کفر، مسلمان به دنیا می‌آمدیم، دیگر دفاع از آن وطن کفر اهمیتی ندارد. دفاع از آن وطن کفر با دفاع از وطن اسلامی خیلی فرق می‌کند. چرا؟ برای اینکه این وطن اسلامی، ارزشش را از اسلام گرفته است. اگر کسی از وطن دفاع کند و جان خودش را به خطر بیندازند برای این است که در این وطن، اسلام پایدار باشد. من اگر جانم را فدا می‌کنم برای این است که سرزمین اسلامی در دست مسلمان‌ها و تحت حکومت اسلامی باقی بماند. ارزش کار من ارزش دفاع از اسلام است. چون وطن مقدمه وجود اسلام است، می‌خواهم این وطن باشد تا اسلام زنده باشد؛ تا امکانات این وطن صرف ترویج اسلام بشود و مردمی که در این سرزمین زندگی می‌کنند با خدا آشنا و به مقام انسانِ کامل نزدیک بشوند. دفاع از این آب و خاک دیگر مثل دفاع یک مارکسیست و کمونیست که از آب‌وخاکش دفاع می‌کند، نیست. این دو بسیار تفاوت می‌کند و دیگر قابل‌مقایسه نیستند. ۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ✍حضرت آیت الله مصباح یزدی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ استاد مرحوم فاطمی نیا: به قول آیت الله بهاء الدّینی رضوان الله علیه شاید به نظر ما چیزی نباشد ولی مبدأ میل را عوض می کند در جوانی به مکّه مشرّف شدم -شاید این‌طور بوده است- یک شیخی بود، یک بنده‌ی خدایی در کاروان بود، مردم از او فرار می‌کردند، دفع می‌شدند. یک لیوان آب به یک سیّدی داد، هوا گرم بود، در جدّه بودیم، این محبوب القلوب شد. پدر من اعلی الله مقامه می‌گفت: در اصفهان طلبه‌ای بود، درس‌ها را نمی‌فهمید، فهم او بسته بود. به یک موردی یک احسانی کرد، یک نیکی کرد فهم او باز شد. خدا این ابزار را برای ما گذاشته است، قدردان باشید. فقط فکر نکنید با نماز شب است، نماز شب یکی از آن ابزار است. دل شاد کردن به اندازه‌ی وسع خود شما، به یک تلفنی دلی را شاد بکن. یک وقت دیدید یک کسی با یک چیز کمی دلشاد می‌شود. اگر قدرت دارید با چیزهای زیاد دل‌ها را شاد بکنید. به هر حال یک کاری بکنید که این سیّئات از شما دور بشود. چرا؟ چون «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئاتِ»، چقدر قرآن زیبا است! می‌فرماید: حسنات سیّئات را می‌برد. بعد می‌گوید: «ذلِکَ ذِکْرى‏ لِلذَّاکِرینَ‏» این یک تذکّری است که مردم به هوش بیایند. شما ابزار دارید، تعداد زیادی ابزار دارید که می‌توانید سیّئات را ببرید. می‌توانید نماز بخوانید، می‌توانید قرآن بخوانید، پیش پدر و مادر خود بروی دلی را شاد بکنی، زنگ بزنی. این‌قدر ابزار وجود دارد. برای همین قرآن می‌گوید: «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئاتِ ذلِکَ ذِکْرى‏ لِلذَّاکِرینَ‏» در واقع داریم تذکّر می‌دهیم از ابزار خود غافل نشو. 📚سیری در صحیفه ۸۶ 07 / آذر / 1396 . انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍ امام علی علیه السلام: هر كس خود را در جايگاه هاى تهمت قرار دهد، نبايد كسى را كه به او گمانِ بد مى برد سرزنش كند 📚حکمت 159 نهج البلاغه انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ✅گروهی غذا خوردن رسول خدا (ص) می فرمایند: «محبوب ترین غذا نزد خدا آن است که دست ها بر آن بسیار باشد. جمعی غذا بخورید و پراکنده نباشید چرا که برکت در اجتماع است.» همچنین می فرمایند: «بدترین مردان شما کسانی اند که تنها غذا می خورند؛» نیز می فرمایند: «برکت در سه چیز است: با هم غذا خوردن، سحرگاهان خوردن و تلیت کردن» و نیز می فرمایند: «هر گاه غذا خوردن با چهار ویژگی همراه باشد، کامل خواهد بود: از حلال باشد، دست بر آن بسیار باشد و با بسم الله آغاز شود و با الحمدالله پایان پذیرد.» به نقل امام کاظم (ع) یکی از کسانی که رسول خدا (ص) آنان را نفرین کرد: کسی است که در سفر توشه اش را تنها بخورد .» راوی گوید: هرگاه امام رضا (ع) سفره اش را می گسترد، بردگان و غلامانش و حتی دربانان و تیمارگران حیوانات را نیز کنار سفره با خود می نشاند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ❤️مجاهدی که در راه خدا مقاوم است یکی از این دو سرنوشت در انتظار اوست: یا پیروزی یا شهادت. رفتن يا ماندن مهم نيست، مهم در خط بودن است و این است که فتح يا شهادت، خودِ پيروزى است. 📖توبه: ۵۲ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ آیت الله العظمی جوادی آملی: شهادت اجر و مزد جهاد است. يعنی آن كس كه در راهِ احيای دين خدا و زنده كردن ارزشهای معنوی و اخلاقی و اِماته و اضمحلال ضد ارزشها قيام و اقدام می كند، از سرپل می گذرد و همراه با خيل عظيم انبيا، شهدا، صديقان و صالحان به روح و رضوان بار می‌یابد و با ديدن آن نعمت ها و نيل به آن تنعّمات آرزو می كند كه ای كاش بازماندگان من می دانستند كه خداوند با من چه كرد وچه كرامت و مقامی در انتظار من بوده است:«يا ليْت قوْمی يعلمون بما غَفَرلی ربّی وجعلنی من المكرمين»[۱] لذا هيچ گونه نگرانی و اضطرابی برای او نيست.  آن كس كه به اين مقامات آشناست و از آنها خبر دارد به ما می گويد: شما نيز قبل از حركت برای زيارت سيّد و سالار شهيدان سلام الله علیه سه روز روزه بگيريد و پيش از حركت غسل كنيد و آن گاه كه به كنار فرات رسيديد غسل را تجديد كنيد و پس از باريافتن به محضر آن امام همام(سلام الله علیه) از خدا بخواهيد و آرزو كنيد كه شما نيز به چنين مقامی باريابيد: «فياليْتنى كنْتُ معكم فأفوز معكم»[۲] ای كاش من نيز با شما می بودم و همراه شما به فوز و رستگاری می رسيدم. آن كه سبقت گرفت و به كوی محبوب رفت، به بازماندگان می گويد: ای كاش می آمديد و می ديديد كه اينجا چه خبر است. چنانكه ادامه دهنده‌ی راه او، در انتظار به سر می‌برد و می گويد:ای کاش با شما می بودم. به هر صورت هر دو گروه بر سر پيمانی كه برای جهاد در راه دين و فداكاری در راه آيين الهی بسته اند صادقانه ايستادگی كرده و می كنند: «من المؤمنين رجالٌ صدقوا ما عاهدوا الله عليْه فمنْهم من قضی نحْبه ومنهم من ينتظر وما بدّلوا تبديلا».[۳] [۱]سوره یس آیات ۲۶و۲۷ [۲]زیارت وارث [۳]سوره احزاب آیه ۲۳ 📚حماسه و عرفان ص۲۱۳،۲۱۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ ꧁ @mazahb ꧂ ╚══❖•°🕋 °•❖══╝