⭕️برخی تکنیک های عملیات روانی در پیام های رسانه ای
🔺درباره نوع و ميزان اثر رسانه ها بر مخاطب نظرات مختلفی وجود دارد. با چند روش متداول برای تاثیرگذاری آشنا شوید:
💢کاشت: مخاطبان در دريافت پيامهاي رسانه ها به خصوص تلويزيون، مانند زمين مستعدي هستند که مي توان هرچه را خواست در آنها کاشت و پرورش داد. بنابراين، معنا توسط رسانه ها توليد مي شود و مخاطبان با پذيرش چنين معناهايي به همديگر نزديک تر مي شوند. نظریه پردازان میگویند تلويزيون آثار درازمدتي دارد؛ آثار تدريجي و غيرمستقيم اما متراکم و با اهميت.
💢برجسته سازي يا تعيين دستور کار: چيزي که برجسته شود اهميت پيدا مي کند. رسانهها با اهميت دادن و برجسته کردن برخي اخبار و موضوعات، آنها را در دستور کار جامعه قرار مي دهند و با وزن دادن به آنها، نيروهاي جامعه را به آن مشغول مي کنند. برجسته سازي از شناخته شده ترين تاکتيک هاي جنگ نرم محسوب مي شود.
این روش از کارکردهاي اصلي رسانه ها در انحراف افکار عمومي به سمت دلخواه است. به عبارت سادهتر رسانهها از اين طريق به مردم ديکته مي کنند که به چه موضوعاتي و چگونه بينديشند.
1رسانه ها واقعيت را منعکس نمي کنند، بلکه واقعيت را دستکاري کرده و به آن شکل تازه اي مي دهند.
2. تمرکز رسانه ها بر تعداد خاصي از مسائل و موضوعات باعث مي شود تا آن مسائل و موضوعات، نزد مخاطبان مهم جلوه کنند و در اولويت قرار گيرند.
💢الگوبرداري: در این روش رسانه هاي جمعي بهخصوص تلويزيون و سينما، مردم را طبق الگوهاي مختلف رفتاري به عمل وامي دارند. اين تصاوير مي توانند به عنوان «الگوهاي رفتار» عمل کنند و قابل تقليد باشند، و مردمي که بيننده کنش تصوير شده هستند، ممکن است از آن به عنوان بخشي از مجموعه رفتاري خود استفاده کنند.
#سواد_رسانه_ای
#عملیات_روانی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️هشتگ، تلاشی برای دسته بندی محتوا
🔸 این تصویر کریس مسینا است . خالق هشتگ . او در سال 2007 میلادی برای اولین بار در یک توئیت از این نشان جدید استفاده کرد و از قضا مورد توجه قرار نگرفت. واکنش ها به اقدام او مثبت نبود.
🔸 کریس مسینا البته مالکیت فکری هشتگ را از آن خود نمیداند. او بر این عقیده است که هشتگ از دل اینترنت بیرون آمده و متعلق به همهی افرادی است که از آن استفاده میکنند.
🔸 مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد در سال 2016 واژه هشتگ Hashtag را که در میکروبلاگها و شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگرفت به مجموعه لغات خود اضافه کرد. / کانال مدیریت رسانه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔸 تحلیل مطالبی که در شبکه های اجتماعی فراگیر میشوند بر اساس چرخه احساسی
🔸 طبق پژوهش سایت ebay بیشتر محتوایی که در شبکه های اجتماعی فراگیر (Viral) شده اند در نقاط زرد رنگ چرخه احساس رابرت پلاچیک بوده اند (شکل بالا)
🔸 شگفتی، جلب توجه، تحسین وعدم قطعیت احساس هایی بودند که مطالب فراگیر شده بیشتر آنها را تحریک میکنند.
#سواد_رسانه_ای
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ حذف لایکهای اینستاگرام از هفته آینده آغاز میشود
🔹اینستاگرام حذف لایکها را هفته آینده از کاربران آمریکایی شروع خواهد کرد تا به قول خود مبنی بر این طرح عمل کند.
🔹به گفته آدام مُسِری، رئیس اینستاگرام، این تغییر در شرف اجرا شدن است. مسری در مصاحبهای در کنفرانس Wired ۲۵ توضیح داد که هفته آینده آزمایش تغییرات حذف لایک در ایالات متحده آغاز خواهد شد و البته به صورت یکباره در کل ایالات متحده نیست، بلکه در بخشهای مختلف آزمایش میشود. به اندازه ای که برخی از افراد آن را در پروفایلهای خود داشته باشند
#اخبار
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️توئیتر ابزار دولت سعودی برای سرکوب مخالفان
💢وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه گذشته دو کارمند سابق توئیتر به نامهای «احمد المطیری» و «علی آل زباره» را متهم به جاسوسی برای عربستان سعودی کرد.
🔺آنها اطلاعات کاربران توئیتر به خصوص معارضان را در اختیار ریاض قرار میدادند.
🔺سهشنبه نیز پلیس آمریکا فردی به نام «احمد ابویاما» را به جرم جاسوسی برای دولت سعودی در توئیتر بازداشت کرد.
🔺به گفته «ریم الحرمی» خبرنگار قطری، جاسوسان سعودی شماره تلفن، ایمیلها و آدرس IP مخالفان را به دولت سعودی میدادند و بخشی از سیستم سرکوب محسوب میشوند.
🔺ریاض در واکنش به بازداشت این دو جاسوس مدعی شده آنها هیچ ارتباطی با مقامات سعودی ندارند.
🔺اما کاربران، تصاویری را منتشر کردهاند که نشان دهنده رابطه نزدیک یکی از جاسوسان با شاه، ولیعهد و «بدرالعساکر» مدیر دفتر بنسلمان است
💢همچنین پایگاه اینترنتی میدل ایست آی فاش کرد، شش ماه پس از آنکه توئیتر مطلع شد یک جاسوس بدستور دستیار نزدیک محمد بن سلمان به این شرکت نفوذ کرده بود، جک دورسی مدیر اجرایی این غول رسانه های اجتماعی با ولیعهد عربستان ملاقات کرده بود.
💢ولیعهد عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ که عملا زمام امور این پادشاهی را بدست گرفت، عملیات شدید سرکوب را ضد فعالان حقوق بشر و ناراضیان به اجرا گذاشته و بخش زیادی از آن از طریق شبکه مجازی صورت گرفته است.
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📲توئیت عجیب عباس عبدی درباره توقف پخش مستند صداوسیما درباره جاسوسان محیط زیستی: خوشبختانه پس از چند دقیقه جلوی پخش این برنامه گرفته شد
🎞در این مستند قرار بود درباره جاسوس های یهودی مسلک با پوشش فعالان محیط زیست به مردم اطلاعاتی داده شود که ظاهرا با فشارهای پشت پرده جلوی پخش آن گرفته شد. مگر قرار بود چه حقایقی از شبکه نفوذ دشمن به اطلاع مردم برسد؟!
اما ظاهرا آنقدر مهم بوده که توقف پخش آن باعث خوشحالی جریانات برانداز و فتنه گران شده است.
#سلبریتی_بیسواد
#توییت_گشت
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رازهای زبان بدن که افراد موفق به کار می گیرند
🔺بدن ما زبان مخصوص به خود را دارد و کلماتی که از آن خارج می شود، همیشه خوشایند نیستند. زبان بدن شما می تواند بخش عمده ای از شخصیت شما را تشکیل دهد، تا اندازه ای که گاهی اوقات حتی به ذهن شما نیز خطور نمی کند. در این صورت باید نگاه دقیق تری به آن داشته باشید، چرا که ممکن است آینده ی شغلی شما را به خطر بیاندازد.
💢کمپانی TalentSmart آزمایشی را روی بیش از یک میلیون نفر انجام داده و در آن، عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داده است. این بررسی ها نشان می دهد که افراد با هوش احساسی بالا، عملکردی بالاتر از حد میانگین افراد سخت کوش را به اجرا می گذارند. اینگونه از افراد به خوبی از قدرت نشانه هایی که در طول مکالمه ها بر زبان جاری نمی شوند، آگاه هستند و زبان بدن خود را مطابق با آنها تنظیم می کنند.
مواردی که در ادامه می خوانید، اشتباهات رایج در به کار گیری زبان بدن هستند که افراد با هوش احساسی بالا از آنها خودداری می کنند:
۱. قوز کردن یا حالت های خمیده
🔺شل و وارفته ایستادن، نشانه ی بی احترامی است. این حالت نشان می دهد که از بودن در آن مکان و زمان، کلافه شده اید و ترجیح می دهید که در جای دیگری حضور داشته باشید.
مغز ما به گونه ای طراحی شده که قدرت را با میزان فضایی که اشغال می کنیم، برابر می کند. محکم و استوار ایستادن با شانه هایی که در عقب قرار دارد، یک حالت قدرتمند است؛ این حالت، بیشترین فضا را توسط شما اشغال می کند.
۲. نگاه کردن به ساعت
🔺اگر در حال گفتگو با فردی هستید و دائما به ساعت خود نگاه می کنید، در واقع به او بی احترامی کرده اید؛ این حالت از عدم شکیبایی و خود شیفتگی شما خبر می دهد. این حالت نشان می دهد که کارهای بهتری برای انجام دادن دارید و ترجیح می دهید که هرچه سریع تر، فرد مخاطب را ترک کنید.
۳. دور شدن یا فاصله گرفتن از دیگران
🔺فاصله گرفتن از طرف مقابل در طول مکالمه ها نشان می دهد که تعامل ندارید، ناراحت هستید، علاقه ای به این موضوع ندارید و یا حتی برای طرف مقابل هیچ ارزشی قائل نیستید.
تلاش کنید که در طول مکالمه ها، به طرف مقابل نزدیک تر شوید و زمانی که او حرف می زند، کمی سر خود را خم کنید.
۴. دست به سینه بودن
🔺دست به سینه بودن یا پاهایی که در هم گره خورده اند در واقع سدهای فیزیکی هستند که نشان می دهند به حرف های طرف مقابل، علاقه ای نداشته و یا آنها را قبول ندارید. حتی اگر در حال لبخند زدن یا برقراری تعامل هستید، طرف مقابل می تواند احساس کند که شما علاقه ای به شنیدن حرف های او ندارید.
۵. سر تکان دادن های اغراق آمیز
🔺اینگونه از سر تکان دادن ها نشانه ی اضطراب درباره ی تصدیق و تایید شدن است. زمانی که به صورت اغراق آمیزی این کار را انجام می دهید، مردم تصور می کنند که شما به ظاهر موضوعی را درک کرده و یا با آن موافق هستید.
۶. بی قراری
🔺بی قراری یا درست کردن دائمی موی سر نشان می دهد که مضطرب هستید، بیش از حد انرژی دارید و پریشان حال هستید.
۷. عدم تمایل برای برقراری تماس چشمی
🔺اگر در طول مکالمه ها، با دیگران تماس چشمی نداشته باشید، نشان می دهد که چیزی برای مخفی کردن دارید و باعث می شوید که طرف مقابل دچار شک و تردید شود. عدم برقراری تماس چشمی همچنین نشان از عدم اعتماد به نفس و علاقه به موضوع دارد.
۸. تماس چشمی بیش از حد
🔺اگر بیش از حد و با نگاه نافذ به دیگران نگاه کنید، ممکن است فردی گستاخ به نظر برسید؛ علاوه بر این باعث می شود دیگران تصور کنند که شما قصد تسلط بر آنها را دارید.
۹. گرداندن چشم ها به اطراف
🔺گرداندن سریع مردمک چشم ها به اطراف یکی از اصلی ترین نشانه های عدم احترام است. این حالت یکی از عادت های غلط به شمار می رود، با اینحال می توان روی آن تسلط پیدا کرد.
۱۰. دست دادن های ضعیف
🔺دست دادن شل و وارفته نشان از عدم اعتبار و اعتماد به نفس دارد؛ این در حالیست که دست دادن بیش از حد قوی نیز نشان می دهد که قصد تسلط بر طرف مقابل را دارید. به تناسب هر فرد، نحوه ی دست دادن خود را تنظیم کنید و حالت پایدار آن را حفظ کنید، اما همیشه از محکم بودن آن اطمینان داشته باشید.
۱۱. بیش از اندازه نزدیک شدن
🔺اگر بیش از اندازه به فردی نزدیک شوید، نشان می دهد که ارزشی برای فضای شخصی افراد قائل نمی شوید. این کار باعث می شود که دیگران از بودن در کنار شما، احساس ناخوشایندی را تجربه کنند.
📚 entrepreneur
#اقناع_سازی
#عملیات_روانی
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رسانه و تصویرسازی
💢به تصویرسازی که رسانه ها برای ذهن ما انجام می دهند با تحلیل نگاه کنیم
#سواد_رسانه_ای
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ترور شخصیت در رسانه های خبری
✍️بخش اول
💢یکی از روش های ترور شخصیت ، درج اخبار با سوگیری خاص در رسانه هاست
🔺مطلبی که روزنامه ی اعتماد در مورد علی اکبر #رائفی_پور منتشر کرده دارای برخی تکنیک های عملیات روانی در حوزه خبراست که منجر به تخریب و ترور شخصیت ایشان در ذهن مخاطب می شود
به برخی از این تکنیک ها در چند بخش خواهیم پرداخت
🔺تحریف برای تکذیب:
ابتدا مسئله ای را غلط طرح کرده و سپس با استناد به ایراد آن، بلکل نفی اش میکنند(همانطور که در متن خبر آمده مطلبی به ایشان نسبت داده شده و سپس توسط علی مطهری نفی شده است)
🔺توهین، تحقیر، تمسخر
هدف از آن از اعتبار انداختن موضوع است که برای این منظور معمولاً از زبان طنز استفاده می شود.
اصولاً با نزدیکی به ایام انتخابات های مختلف در جهان، استفاده ی رسانه ها از این حربه به اوج می رسد. (همانطور که در متن خبر توهین و تحقیر نسبت به صحبت های ایشان صورت گرفته)
جنگ نرم مبتنی بر "کاشت، داشت، برداشت" است. در این روش ابتدا بذر شبهه در ذهن مخاطب کاشته و پرورانده می شود و پس از آن به بهره برداری می رسد
ادامه دارد ...
#عملیات_روانی
✍️کارگروه رصد و تحلیل آرما
@media_arma
⭕️اخبار جعلی
شکلی از روزنامه نگاری مبتنی برپاسخگو سازی
accountability journalism
💢این نقلقول مشهور از دانیل پاتریک موینیان سناتور ایالت نیویورک و سفیر آمریکا در هند و سازمان ملل متحد (1927-2003) است که میگوید: «همه افراد دیدگاههای مختص به خود را دارند، اما این بدان معنا نیست که دیدگاهشان حقیقت دارد.»
🔺واژه حقیقت یابی در روزنامهنگاری می تواند به دو موضوع متفاوت اشاره کند. از لحاظ سنتی، کنترلکننده حقیقت افرادی هستند که در اتاقهای خبری به تصحیح و بازبینی حقایقی می¬پردازند که توسط گزارشگران در مقاله هایشان بیان شده است. این نوع حقیقت یابی به ارزیابی انسجام گزارشها و کنترل دوگانهی حقایق و ارقام اطلاق میشود و بهعنوان دور نهایی کنترل کیفیت خروجی اخبار قبل از انتشار عمل می کند. اولین بار این شیوه در روزنامهنگاری مدرن ـ حداقل در غرب ـ توسط مجلات هفتگی آمریکایی مثل تایم در دهه 1920 به کار رفته است.
🌐https://www.poynter.org/news/who-decides-whats-true-politics-history-rise-political-fact-checking
🔺بحرانهای اقتصادی که اکثر سازمانهای خبری در سراسر دنیا تا اواخر قرن بیستویکم تجربه کردهاند به معنای آن بوده که بخشهای حقیقت یابی رو به کاهش است و بیشتر با بخشهای ویرایش، ادغام یا کاملاً حذف شده است. امروزه، این مجلات هفتگی با تیراژ بالا مانند نیویورکردر ایالات متحده و یا اشپیگل در آلمان هستند که هنوز از متخصصان کنترلکننده حقیقت در بخشهای تحریریه استفاده میکنند.
🌐https://www.cjr.org/b-roll/magazine-fact-checking-online.php
💢نوعی از حقیقت یابی که اینجا مدنظر است، قبل از این که چیزی منتشر شود انجام نمیشود، بلکه زمانی اتفاق میافتد که ادعایی عمومی مطرح میشود. این شکل از «حقیقت یابی مبتنی بر نتایح واقعی»به دنبال آن است که سیاستمداران و دیگر افراد مشهور و شناخته شده مسئولیت صحت سخنان و گفتار های خود برا بپذیرند.«کنترلگران حقیقت »در این خط¬ کاری به دنبال منابع دست اول و موجه هستند تا بتواند اعاهایی را که برای عموم مردم مطرح شده است تأیید یا تکذیب کنند.
🔺 «حقیقت یابی مبتی بر نتایج واقعی» عمدتاً (و نه منحصراً) بر تبلیغات سیاسی، سخنرانیهای کارزاری (انتخاباتی) و برنامه های حزبی متمرکز است. پروژههای اولیه اختصاص یافته شده (وقف )به این شکل از حقیقت یابی سیاسی شامل سازمان حقیقت یاب (Factcheck.org) است که پروژه¬ای است از مرکز سیاست عمومی اننبرگ(Annenberg) در دانشگاه پنسیلوانیا که در سال 2003 و «کانال 4 حقیقت یاب »که در سال 2005 راه اندازی شده است .
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️عناصر اساسی فرهنگ رسانه ای در قرن ۲۱
🔻در قرن جدید در سازمانها تغییرات زیادی درساختار، استراتژی، اندازه و محیط خارجی روی داده است. این تغییرات موجب تغییر در مفروضات بنیادی آنها شده است که عباتند از:
💢معرفت شناسی: در سالهای اخیر، تغییر مهم معرفتی، انتقال از واژه و کلام به تصویر بوده است. در فرهنگ رسانهای یک تصویر خوب ارزش هزار واژه را دارد. صدای آمریکا VOA که همراه با تصویر بر روی ماهواره پخش می شود نشانه ای از این تغییر معرفت شناسانه است.
💢 چاپ، جهان واژهها را بصورت ایده ای که باید کشف شود، نشان می دهد، درصورتی که صدا، جهان را به درون فرد میکشاند و تصویر جهان را به بیرون از وجود فرد می آورد. نظریه "کشت" حاکی از نتیجه استفاده زیاد از تصویر در دریافت اطّلاعات در شکل تصویری است.
💢فناوری جدید: همانگونه که در دهه 50 میلادی، ترانزیستور موجب انقلابی در استفاده از رادیو شد، فناوری دیجیتال و رایانه های مختلف در فضای اینترنت تغییرات ناباورانه ای را برای دسترسی سهل و سریع به انواع اطّلاعات فراهم کرده است.
💢شخصی شدن رسانه: وبلاگها نمادی از این امر هستند. شخصی شدن سبب می شود افراد در ایجاد فرهنگ جدید رسانه ای نقش داشته باشند.
💢 همگرایی ساحتهای رسانهها: مرزهای بین رسانه ها از بین می رود. ترکیب آنها را در یک رسانه جدید شاهد هستیم.
5- فرا تجارتی شدن فرهنگ رسانه ای: برخی شبکههای تلویزیونی مانند ( MTV) اساساً مرکزی برای تأمین انواع درخواستهای تجارتی شدهاند.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اکانت «اسرائيل به فارسي» در ایران بارگذاری میشود!
💢همزمان با محدوديت اينترنت كشور، اکانت «اسرائيل به فارسي» از دسترس خارج شد.
بررسيها نشان ميدهد همزمان با محدوديت اينترنت كشور (۱۵ نوامبر) اكانت توييتري و تلگرامي «اسرائيل به فارسي» نيز تا (۱۹ نوامبر) از دسترس خارج شده است.
🔺وزارت ارتباطات و همچنین وزارت اطلاعات میبایست این موضوع را پیگیری کنند که چرا همزمان با محدوديت اينترنت كشور، اکانتهای معاند نیز از دسترس خارج شده است.
💢این مسئله این شائبه را ایجاد کرده است که این اکانتها در داخل کشور بارگذاری و مدیریت میشود.
پيشتر نیز رسانهها اعلام کردند كه كانالهاي ضدانقلابي چون كلمه، فاكسنيوز، امتداد، مملكته، سحامنيوز، راسوياب، آژانس ايران خبر و جهان باستان همزمان با قطع اينترنت در ايران با اختلال مواجه و فعاليتشان در اين مدت متوقف يا محدود شده است.
🔺همچنين كانالهاي «عاليجناب»، «فيگارو فارسي» و «تقاطع» از ديگر كانالهاي شاخص ضدانقلاب هستند كه همزمان با قطع اينترنت با اختلال مواجه شده و چند روز در دسترس نبودهاند و اكنون با فيلترشكنهاي ارائهشده مجدداً فعال گشتهاند.
لازم است که وزارتخانههاي اطلاعات و ارتباطات نسبت به پيگيري اين موضوع بهطور جدي ورود كنند.
#جنگ_سایبری
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️اخبار جعلی! فراموش نشود
🔺اطلاعات نادرست می تواند به راحتی منتشر شود
⁉️اخبار خوب؟
هر کس می تواند یاد بگیرد که چگونه اخبار جعلی را کشف کند و جلوی انتشار آن را بگیرد.
در اینجا چند راه برای ارزیابی صحت یک داستان آورده شده است.
💢 وبسایت را چک کنید
سایتهای خبری جعلی غالباً از یک URL واقعی استفاده می کنند، اما این کار را انجام می دهند
پسوندهای غیر معمول مانند ".com.co" به جای ".com"
⁉️بپرسید از کجا آمده است؟
در مورد چگونگی یافتن منبع فکر کنید. چرا برای شما به اشتراک گذاشته شد. از طریق رسانه های اجتماعی به دست شما رسیده است یا خودتان آن را جستجو کردید؟داستان های دروغین را اغلب خوانندگان به اشتراک می گذارند تا با استفاده از رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
⁉️منبع را در نظربگیرید
اهداف (مشخصات ) سازمان (منبع ) و اطلاعات تماس با آن را بررسی کنید.آیا می توانید دیدگاه سیاسی آنرا تعیین کنید؟ آیا سایت بیشتر محتوای طنزآمیز تولید می کند؟
⁉️در مورد نویسنده تحقیق کنید
برای اطمینان از واقعی بودن نویسنده، یک جستجوی سریع انجام دهید.آیا واقعی است و اعتبار دارند ؟
⁉️کل داستان را بخوانید
عناوین مطلب برای کلیک می توانند ناخوشایند و یا گمراه کننده باشند.آیا محتوا با عنوان مطابقت دارد؟ داستان واقعیت دارد ؟آیا واقعیت های مهم گم شده اند؟ آیا تاریخ مقاله به روز است؟
⁉️به شواهد فکر کنید
از منابع پشتیبانی مورد اعتماد بررسی کنید که شواهد موضوع واقعیت دارد یا خیر؟اگر می توان از آن استفاده کرد تا نتیجه گیری متفاوتی حاصل شد
⁉️ نظر دوم را بگیرید!
دریابید که چگونه سایر رسانه های خبری همان داستان را گزارش می کنند.برخی سایت ها به شما این کمک را می کنند. با یک سایت معتبر بررسی واقعیت مشورت کنید.(در خارج از ایران Snopes.com و Factcheck.org دو نمونه از سایتهایی هستند که تحقیق کاملی اخبار واقعی و داستهای عمومی ارائه می دهند و حقیقت را کنترل می گنند )
🌐https://b2n.ir/631639
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما محکوم به مصرف هستید!
💢کارخانهداران و ابرسرمایهداران عصر #سرمایهداری چگونه حجم فروش محصولات خود را افزایش میدهند؟
🔺با استفاده از تبلیغات کاری کنید که مشتریان از داشتن نسخه قدیمی خجالت بکشند
کاری کنید محصولات بعد از مدت معینی خراب شوند
💢در یک کارخانه تولید تلویزیون مسطح قطعهای بسیار مهم را در نزدیکی منبع حرارتی قرار دادند تا زودتر خراب شود..
💢در مورد آیفون هم گزارش های متعددی وجود دارد که می گوید، این شرکت آمریکایی بعد از هر آپدیت، گوشی های قدیمی ترش را از عمد کند می کند تا شما گوشی نویی بخرید
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی فکر میکنی اینترنت سیمکارت ها وصل شده ولی با واکنش وزارت ارتباطات مواجه میشی
خدا هیشکیو اینجوری ضایع نکنه😂😂
#خنده_فیکیشن
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔺تحلیل احساسات کاربران توییتر فارسی با خبر افزایش قیمت بنزین
💢 هوش مصنوعی به کمک ابزارهای فناورانه توانسته است واکنش انسانها به موضوعات مختلفی چون سیاست و برنامههای دولتها در عرصههای گوناگون به ویژه حوزه اقتصاد و کسب و کار جمعآوری، ارزیابی و تحلیل کند. از جمله پیشرفتهای فناورانه هوش مصنوعی در زمینه افکارسنجی و دادهکاوی، تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) و ارزیابی عواطف انسانی است.
💢به رغم استفاده از این دانش در کسب و کار، سیاستگذاری و افکارسنجی در کشورهای گوناگون دنیا، و همچنین وجود برنامهنویسان خلاق و مبتکر در ایران، کشور ما در آغاز راه استفاده کاربردی و مؤثر از این دانش است .
🔺لایفوب در نخستین رونمایی از سرویس تحلیل احساسات خود، نمودار چهار احساس بنیادین کابران توییتر فارسی را در موضوع جنجالی و تنشزای بنزین ارائه میکند.
💢مطابق نمودار که مربوط به یک هفته منتهی به تصمیم برای گرانی سه برابری بنزین (یکشنبه ۱۹ آبان ماه تا شنبه ۲۵ آبانماه) است، خشم کاربران از این تصمیم به شکلی ناگهانی و در روندی تصاعدی بالا رفته و رکورد زده است.
💢در نقطه مقابل، شادی که احساسی متضاد با خشم است، به شکلی کاملاً محسوس کاهش یافته و دو احساس دیگر یعنی توقع که نوعی «انتظار برای تغییر» تعریف میشود، نیز اوج گرفته است. احساس چهارم مربوط به تعجب است که همراستا با خشم صعود داشته است.
🔺جمع سه احساس خشم، توقع و تعجب، سبب شده توییتر فارسی به یک باره به دنبال کنشی تقابلگرایانه با تصمیم گرانی بنزین باشد. از این روست که محتوای غالب دادهها نیز علیه مجریان و تصمیمگیران منتشر شده است.
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma