eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
844 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ دوستان و مخاطبان عزیز هر شب فراز هایی از دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ( دعا به وقت فرارسيدن ماه رمضان) را با تعمق و تفکر مطالعه کنیم و از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر بهره مند شویم اَللَّهُمَّ‌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ ، وَ إِذَا كَانَ‌ لَكَ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِي شَهْرِنَا هَذَا رِقَابٌ يُعْتِقُهَا عَفْوُكَ‌، أَوْ يَهَبُهَا صَفْحُكَ فَاجْعَلْ رِقَابَنَا مِنْ تِلْكَ‌ اَلرِّقَابِ‌، وَ اِجْعَلْنَا لِشَهْرِنَا مِنْ خَيْرِ أَهْلٍ وَ أَصْحَابٍ‌. خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و چنانچه در هر شب از شب‌های این ماه رمضانمان، بندگانی هستند که بخششت آن‌ها را آزاد می‌کند و گذشت و چشم‌پوشی‌ات آنان را می‌بخشد، پس ما را از آن بندگان محسوب کن و ما را برای ماه رمضانمان، از بهترین اهل و اصحاب قرار ده. اَللَّهُمَّ صَلِّ‌ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ ، وَ اِمْحَقْ‌ ذُنُوبَنَا مَعَ اِمِّحَاقِ‌ هِلاَلِهِ‌، وَ اِسْلَخْ عَنَّا تَبِعَاتِنَا مَعَ اِنْسِلاَخِ أَيَّامِهِ حَتَّى يَنْقَضِيَ عَنَّا وَ قَدْ صَفَّيْتَنَا فِيهِ‌ مِنَ اَلْخَطِيئَاتِ‌، وَ أَخْلَصْتَنَا فِيهِ مِنَ اَلسَّيِّئَاتِ‌. خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و با محو شدن هلالش، گناهانمان را محو کن؛ و با سپری شدن روزهایش، گناهان را از وجود ما برکن؛ تا ماه رمضان در حالی از ما بگذرد که وجودمان را از خطاها پاکیزه و از بدی‌ها خالص و آراسته، فرموده باشی. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ ، وَ إِنْ مِلْنَا فِيهِ فَعَدِّلْنَا، وَ إِنْ زُغْنَا فِيهِ فَقَوِّمْنَا ، وَ إِنِ اِشْتَمَلَ‌ عَلَيْنَا عَدُوُّكَ اَلشَّيْطَانُ‌ فَاسْتَنْقِذْنَا مِنْهُ‌. خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست؛ و چنانچه ما در این ماه، از حق و عدالت و بندگی و طاعت منحرف شویم، به دایرۀ عدل و درستی برگردان؛ و اگر از راه هدایت به گمراهی افتیم، استوارمان ساز؛ و اگر دشمنت شیطان، بر ما چیره شود، از کید و مکرش ما را رهایی بخش. دانلود برنامه اندرویدی صحیفه سجادیه: http://noo.rs/sahifa_share
از مخاطبین محترم تقاضامندیم خادمین خود را در این شبهای عزیز از دعای خیر خود محروم نفرمایند🌱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره الرحمن آیات 62 تا 67 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ مِنْ دُونِهِمٰا جَنَّتٰانِ (٦٢) و جز آن دو بهشت، دو بهشت ديگر [هم] هست فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٦٣) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ مُدْهٰامَّتٰانِ (٦٤) آن [دو بهشت ديگر] در نهايت سرسبزى اند فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٦٥) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ فِيهِمٰا عَيْنٰانِ نَضّٰاخَتٰانِ (٦٦) در آن دو بهشت دو چشمه همواره جوشان و در حال فوران است فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٦٧) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ نکته ها: «دون»، گاهى به معنى غير است و گاهى به معناى پائين. لذا براى آيه «و من دونهما جنّتان» دو معنا مطرح شده است: الف) غير از آن دو بهشت، دو بهشت ديگر نيز هست. ب) براى اولياى خدا، آن دو بهشت است كه گفته شد: «و لمن خاف... جنتان» امّا براى مؤمنان عادّى دو بهشت ديگر است كه پايين تر از بهشت اولياى خداست.(141) «مدهامّة» از ريشه «دَهَم» و باب «ادهيمام» به معناى سياهىِ شديد است و در اينجا منظور باغ و بستانى است كه از شدّت سبزى به سياهى مى زند. «نضّاخ» به معناى فوران كننده و جوشان است. در حديث آمده است كه آب و سبزه و روى نيكو، نشاط و شادابى مى آورد.(142) شاعر اين حديث را به شعر در آورده است: ثلاثةٌ يُذهبن عن قلب الحَزن الماءُ و الخَضراءُ و الوجهُ الحَسن سه چيز است كه حزن و اندوه را از قلب مى زدايد: آب، سبزى و سيماى نيكو. در اين آيات هر سه مورد در ميان نعمت هاى بهشتى مطرح شده است: آب، «عينان نضّاختان» سبزى، «مدهامّتان» و صورت زيبا. «كانهنّ الياقوت و المرجان» ----- 141) تفسير برهان. 142) بحار، ج 59، ص 144. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 62 تا 67 سوره الرحمن - درختان بهشتى همواره سرسبز و شاداب هستند. «مدهامّتان»،(رنگ سبز براى شاداب سازى محيط مفيد است) - قرآن به رنگ سبز، توجّه دارد. «مدهامّتان» - بهترين لذت ها، لذّت مشاهده مناظر طبيعى است. «عينان نضّاختان» - آب، يك نعمت است و جوشش آن نعمتى ديگر. «عينان نضّاختان» - جوشش چشمه ها، «نضّاختان» همراه با جريان نهرها، «تجرى من تحتها الانهار» و وجود آبشارها، «و ماء مسكوب» و تنوّع نهرهايى از شير و عسل و شراب و آب، نعمت هايى غير قابل وصف هستند. «فباىّ آلاء ربّكما تكذّبان» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
صبح روز یک‌شنبه شما مخاطبین عزیز بخیر و شادی، موفقیت و عاقبت بخیری، قبولی طاعات و عبادات شما در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام (ای صاحب شکوه و بزرگواری) 100 مرتبه ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.
🎥 امر به معروف از نوع ژاپنی آتسوکو هوشینو (معروف به فاطمه هوشینو) می‌گوید چقدر ساده و روان ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره الرحمن آیات 68 تا 78 آخرین آیات این سوره أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فِيهِمٰا فٰاكِهَةٌ وَ نَخْلٌ وَ رُمّٰانٌ (٦٨) در آنها ميوه هاى فراوان و درخت خرما و انار است فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٦٩) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ فِيهِنَّ خَيْرٰاتٌ حِسٰانٌ (٧٠) در آنها زنانى نيكو سيرت و زيبا صورت اند فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٧١) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ حُورٌ مَقْصُورٰاتٌ فِي الْخِيٰامِ (٧٢) حوريانى كه در سراپرده ها مستورند فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٧٣) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لاٰ جَانٌّ (٧٤) پيش از آنان دست انس و جنّى به آنان نرسيده است فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٧٥) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ مُتَّكِئِينَ عَلىٰ رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَ عَبْقَرِيٍّ حِسٰانٍ (٧٦) بر بالش هاى سبز و فرش هاى زيبا تكيه مى زنند فَبِأَيِّ آلاٰءِ رَبِّكُمٰا تُكَذِّبٰانِ (٧٧) پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى كنيد؟ تَبٰارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلاٰلِ وَ الْإِكْرٰامِ (٧٨) هميشه سودمند و با بركت است نام پروردگار با شكوه و ارجمندت نکته ها: «رَفرف» نوعى پارچه سبزرنگ است كه ظاهرى شبيه بوستان سرسبز دارد. «عَبقرىّ» در اصل به معناى مكان مخصوص جنّ است كه براى عموم ناشناخته است، سپس به هر چيز كمياب و نادر گفته مى شود و در اينجا مقصود فرش هاى نادر و كمياب است. در ميان ميوه هاى بهشتى، خرما و انار جايگاه ويژه اى دارند و لذا در كنار عنوانِ كلّى «فاكهة» كه شامل همه گونه ميوه مى شود، اين دو ميوه جداگانه ذكر شده است. كاميابى هاى دنيا معمولاً همراه با غفلت و گناه است، ولى در بهشت، هرگز چنين نواقصى راه ندارد و ويژگى همسران بهشتى زيبايى درون و برون در مكان هاى اختصاصى، «خيرات حسان» و پوشش مناسب «حور مقصورات فى الخيام» است. پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: زنان بهشتى داراى اخلاق نيك و صورت زيبا هستند. «خيرات الاخلاق حسان الوجوه»(143) «حور مقصورات» غير از «خيرات حسان» هستند. جمله «لم يطمثهن» براى «حور مقصورات» است نه براى «خيرات حسان». زيرا با حوريه ها هيچ انسان و جنّى آميزش نكرده است، ولى خيرات حسان، زنان دنيوى هستند. در روايات مى خوانيم: «خيرات حسان» زنان صالحه دنيا هستند كه در قيامت زيباتر از حورالعين مى باشند.(144) ميان دو دسته باغ هايى كه در اين سوره مطرح شده است، تفاوت هايى است، از جمله: الف) در دو باغ اول، حتّى پوشش داخلى بسترها ابريشم است، «بطائنها من استبرق» ولى در باغ دوم، تنها ظاهر پارچه ها، زيبا و رنگارنگ است. «رفرف» ب) در دو باغ متقين، از هر ميوه دو نوع وجود داشت، «فيهما من كلّ فاكهة زوجان» ولى در دو باغ مؤمنان عادّى تنها به وجود ميوه اشاره شده است. «فيهما فاكهة» ج) در مورد همسرانى كه در دو باغ اول هستند، تعبير «قاصرات الطرف» آمده و در دو باغ دوم «مقصورات فى الخيام». د) آنچه كه در چهار باغ يكسان است، باكره بودن همسران است. در هر دو مورد آمده است: «لم يطمثهنّ انس قبلهم و لاجان» در تمام قرآن، عبارت «ذوالجلال و الاكرام» دو بار آمده، آنهم در همين سوره است. آغاز سوره با «رحمن» و پايان آن با «اكرام» است، يعنى سرچشمه ى آن همه نعمت، رحمت و كرامت خداوند است. 143) تفسير نورالثقلين. 144) كافى، ج 8، ص 156. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر