#فوری
رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز:
🔹معامله قرن قبل از مردن ترامپ، خواهد مرد.
🗳هرکسی که به ایران و امنیت آن علاقهمند است باید در انتخابات شرکت کند
🔻بیانات رهبر انقلاب درباره #انتخابات مجلس شورای اسلامی، در دیدار اقشار مختلف مردم: علاج مشکل ما با دشمنان قویپنجه و بیرحم این است که قوی شویم. «مجلس قوی» از مؤلفه های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.
🔹مردم گلههایی از وضع معیشتی دارند که در اغلب موارد بجاست و مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی است. گلایههای مردم به اصل انتخابات مربوط نمی شود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، می داند.
🔹ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقهمند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.
🔹افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید.
13981116_35381_128k.mp3
9.43M
بشنوید |گزیده بیانات صبح امروز رهبر انقلاب درباره #انتخابات مجلس شورای اسلامی.
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تشریح شاخصهای انتخاب درست در انتخابات مجلس توسط رهبر انقلاب
حضرت آیتالله خامنهای در دیدار اقشار مختلف مردم:
🔹باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.
🔹فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.
🔹باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.
🔹مردم باید افرادی با چنین ویژگی هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی شناسم رأی نمی دهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.
☘☘☘☘☘☘☘
کلاس نهج البلاغه (حکمت چهاردهم)درس۱۴
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
قَالَ (علیه السلام): مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ، أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ.
نتيجه بى مِهرى بستگان:
امام(عليه السلام) در اين جمله به کسانى که بستگان نزديکش نسبت به او بى مهرى مى کنند و رهايش مى سازند دلدارى و اميدوارى مى دهد که نبايد از اين جريان مايوس گردند; خداوند راه ديگرى به روى او مى گشايد و مى فرمايد: «کسى که نزديکانش او را رها سازند آنها که دورند براى (حمايت از او و يارى اش) آماده مى شوند»; (مَنْ ضَيَّعَهُ الاَْقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الاَْبْعَدُ).
در واقع اين حکمت و رحمت الهى است که انسان ها به وسيله بستگان و دوستان نزديک حمايت شوند; ولى اگر آنها به وظيفه خود عمل نکردند و به صله رحم و مسئوليت هاى دوستى پشت پا زدند اين مسئوليت را بر عهده ديگران مى گذارد تا بنده اش در ميان توفان حوادث تنها نماند.
مثلا پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) طائفه قريش که نزديک ترين نزديکان او بودند نه تنها حمايتش نکردند بلکه به دشمنى او برخاستند; اما خداوند دورافتاده ترين قبائل را از قبيله قريش يعنى اوس و خزرج را به حمايت او برانگيخت که از جان و دل او را حمايت کردند و آئين او را پيش بردند و جالب اين که اوس و خزرج با هم عداوت و دشمنى ديرينه اى داشتند ولى در حمايت از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) متحد و متفق بودند و امثال اين موضوع در طول تاريخ بسيار ديده شده است.
در حديث پرمعنايى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم که براى دلدارى و تسلى خاطر مى فرمايد: «کُنْ لِمَا لاَ تَرْجُو أَرْجَى مِنْکَ لِمَا تَرْجُو; نسبت به آنچه اميدى به آن ندارى از آنچه اميد به آن دارى اميدوارتر باش» و جالب اين که در ذيل اين حديث اشاره به داستان موسى(عليه السلام) شده و مى فرمايد: «موسى براى به دست آوردن شعله آتشى به دنبال نورى که از درخت برمى خواست روان شد ولى در آنجا پيام نبوت را دريافت داشت».(1)
احتمال ديگرى که در تفسير اين کلمه حکمت آميز وجود دارد اين است که امام مى خواهد بفرمايد: در صورتى که نزديکان و بستگان از نيروهاى يکديگر استفاده نکنند و نسبت به هم بى اعتنا باشند اى بسا دورافتادگان آنها را مى ربايند و از وجود آنان بهره مى گيرند.
نمونه اين مطلب مسئله اى است که در اين ايام کشور ما و بسيارى از کشورها با آن روبرو هستند که به نام فرار مغزها معروف است; هنگامى که ما از مغزهاى لايق و آماده و افکار بلند و استعدادهاى سرشار جوانانمان استفاده نکنيم آنها از ميان ما فرار کرده و دورافتادگان از نيروهاى آنها استفاده مى کنند که اين ضايعه اى است بزرگ و غير قابل جبران.
در واقع تفسير اول دلدارى و تسلى خاطرى است به تضييع شدگان و تفسير دوم سرزنشى است نسبت به تضييع کنندگان. البته تفسير اول مناسب تر به نظر مى رسد، هرچند جمع ميان دو تفسير نيز امکان پذير است.
«أُتيحَ» از ماده «تَيح» (بر وزن شَىء) در اصل براى مهيا شدن براى انجام کارى است و هنگامى که به باب افعال مى رود به معناى مهيا کردن است و گاه به معناى مقدر ساختن نيز آمده که آن هم نوعى مهيا کردن است
پی نوشت:
(1). کافى، ج 5، ص 83، ح 2.
☘☘☘☘☘☘☘
52.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلنگر 🤔🤔🤔
آیا امام زمان عج رو با زبان دوست داریم
یا علاوه بر محبت زبانی با اعتقاد باورش داریم ؟
کتاب زیبای (دمی با علی ع)
کلاس اخلاق درس پانزدهم
بسم الله الرحمن الرحيم
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
حضرت علي (ع) فرمود (اُحْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَيرِكَ بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِكَ)نهج البلاغه٬ حکمت 178
يعني کينهها شر و بديها را از سينهي طرف مقابلت درو کن با کندن آن شر و بديها و کينهها از ته دل
خودت يعني اين طرف را هر چقدر صاف ميکني صفا جلا ميدهي او هم اگر انساني باشد واقعا وارستگي
داشته باشد انسانيت داشته باشد او هم واقعا پاک ميشود مثل اين که وقتي جلوي آينه وقتي صورتمان را پاک
ميکنيم عکس مقابل هم پاک ميشود خودمان را کينهها را بريزيم دور خودمان را پاک کنيم. درو کن شر را
يعني هر چه ميتواني روي خودت کار بکن اين جا را که قشنگ تميز کردي روي او هم کم کم اثر ميکند
پاک ميشود اگر هم پاک نشد شما رشد ميکني بالا ميروي اين براي شما خيلي خوب است يکي از چيزهايي
که باعث ميشود به انسان آرامش فوق العاده برسد خود انسان آنهايي که حالت انتقام و کينه ورزي و قصاص
را دنبال ميکنند خودشان آرامش ندارند دائم طرف مقابل در ذهنشان است مرور ميکند فلاني به من بدي کرده
چنين کرده چهل پنجاه سال است همين طور کينه کدورت است دنبال اين است که فرصت باشد انتقام بگيرد
طرف نابود شود يا بلايي به سرش بيايد او آرامش خودش را به هم زده حضرت رسول ص ميفرمايد( تَعافَوا تَسـقُطِ الضَّغائنُ بَينَكُم )
..اگر اين عفو و گذشت را سيرهي خودتان قرار بدهيد اين آتشها کينه
ها کدورتها بين شما از بين ميرود يعني با بخشيدن کينهها کدورتها از بين خواهد رفت يکي از چيزهايي
که کينه کدورتها از بين ميبرد خوبي کردن به کساني است که به ما بدي کردند احسان بکنيم اين ديگر خيلي
فوق العاده است اولا خدا ميفرمايد کظم غيض بکنيد متقين کساني هستند که خشمشان را فرو ميبرند مرحلهي
دوم عفو و گذشت بکنيم قصاص نکنيم انتقام نگيريم از اين بالاتر که قشنگ خودمان را تميز ميکند به آن
کسي که به ما فحش داده جسارت کرده بي ادبي کرده دعا بکنيم يک کاسه آش هم ببريم در خانه اش ببريم از
او تشکر بکنيم اين ديگر فوق العاده است واقعا سيرهي پيغمبرها سيرهي امامان سيرهي اولياء خدا همين روش
بوده واقعا اين کار تمرينش هم آدم را بزرگ ميکند ولو به خودمان به زور عيب ندارد ما بارها عرض کرديم
بعضي چيزها تکلفش هم خوب اگر هم حليم نيستي خودت را به حلم زدن و بردباري بزن حضرت امير فرمود کم کسي
است که خودش را شبيه دسته و جمعي بکند الا اين که مثل آنها شود جزئشان ميشودَ...(مَنْ يَتَصَبَّرْ يُصَبِرْهُ اَللَّهُ)
..ميزان الحكمه٬ج ٬2 حديث 10128 (حضرت علي فرمود کسي که خودش را به صبر وادار بکند خدا هم به او
صبر ميدهد چطور گفتند گريه به امام حسين نميتواني بکني تباکي بکن حالت گريه بگير خيلي مواقع حالت
گريه که ميگيرد اشکش هم جاري ميشود جاري هم نشود ثواب را ميدهند بعضي چيزها اين قدر خوب است
که تشبه اش هم برکاتش را دارد ولو دلمان راضي نيست ولي با عدم رضايت قلب به کسي که با ما قهر کرده
بدي کرده پيامک ميدهيم تلفن ميزنيم دعا ميکنيم محبت ميکنيم هديه ميدهيم خدا ميگويد ميپذيرم بلکه مي
خواهم بگويم اين جا ثوابش از همه جا بيشتر و فوق العاده است به کسي که به ما خوبي کرده خوبي ميکنيم
هنر نيست در يک روايتي امام به کسي فرمودند اين که آدم به خوبها خوبي بکند با بدها بدي بکند حيوانات
هم بلا نسبت دارند به حيوان وقتي محبت ميکنيد دم تکان ميدهد سر تکان ميدهد بدي بکني پرخاشگري مي
کند اين که هنر نيست هنر انسان خيلي بالاتر از اين هاست مرحوم بهاء الديني بارها ميفرمودند من سابق فکر
ميکردم خوبي را با خوبي بايد مقابله کرد بدي را با بدي ديدم اين خيلي کلاسش پايين تر است هنر اين است
که کسي که به ما اذيت رسانده ما دعا بکنيم در آغوش بگيريم کسي که به ما بدي کرده بغل ميکنيم نوازش
ميکنيم چه کار ميتواند بکند او زمين خورده و اسير ماست خلع سلاح ميشود ..
☘☘☘☘☘☘☘