eitaa logo
منبر روزانه «ائمه جماعات استان اصفهان»
290 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
296 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴حضرت ابالفضل العباس علیه السلام🏴 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بسته مقتل https://eitaa.com/khaneh_emam/767 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بسته شب تاسوعا https://eitaa.com/khaneh_emam/781 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️متن مقتل ▪️متن روضه فایل word و pdf ▪️متن و صوت نوحه کوتاه بعد از منبر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
مجلس نهم-دست های هم آهنگ.pdf
541.4K
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مجلس نهم: دست‌های هم‌آهنگ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
◾️پرسش‌ها و پاسخ‌های عاشورایی ▪️قسمت نهم ✍ سیّد محمّدتقی قادری دهه اول محرم الحرام فرصت مناسب و ویژه‌ای است به تحلیل و تفسیر پرسش و پاسخ عاشورایی بپردازیم که بتواند به بخشی از نیازهای معنوی، فکری، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی ما پاسخ دهد تا بتوانیم خروجی متناسب با ورودی و حضورمان در مجلس عزاداری سیّدالشهداء (علیه السلام) داشته باشیم. ▫️شکسته شدن طلسم مرگ در واقعه عاشوراء 🌐 متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/13515 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
🏴 ویژه‌نامه منتشر شد 📥◾️سخنرانی مکتوب 📥◾️کلیپ و نماهنگ 📥◾️عکس و پوستر 📤◾️مقالات 📤◾️اشعار و پیامک 📥◾️مداحی و سخنرانی 📥◾️استوری‌های ویژه 📥◾️پرسش و پاسخ 📥◾️نرم افزار 🌐 مشاهده ویژه‌نامه در لینک زیر: https://www.balagh.ir/content/16072 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
💠 تحلیلی بر خطبه امام حسین (ع) در شب عاشوراء ✍ حجةالإسلام میر تقی قادری امام حسین (ع) در شب عاشوراء، در جمع اصحاب خود خطبه‌ای ایراد فرمود که در آن، یاران خود را نزدیک‌ترین و بهترین یاران معرفی کردند. این توصیف ارزشمند امام (ع) از اصحاب، عللی دارد که فهم و تبیین آن علل، پیام‌ها و درس‌هایی را به همه پیروان حضرت سیدالشهداء (ع) خواهد آموخت. ▫️تصمیمی سخت و ماندگار ▫️عشق به شهادت ▫️بصیرت و روشن‌بینی ▫️سلوک عرفانی 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/17981 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این صحنه واقعی است! و این صحنه‌ها هیچگاه در تاریخ برای کسی تکرار نخواهد شد ... 🌹 این بچه داشته تعزیه نگاه می‌کرده وسط مراسم میره از شمر خواهش میکنه که امام حسین رو نکشه 😔کاش یکی هم اون موقع بود حضرت رقیه رو بغل میکرد و حداقل به او آب میداد ... 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه شب عاشورا استاد عالی .mp3
3.7M
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ◾️روضه و مرثیه◾️ 🔘شب دهم محرم 🔘 🔻موضوع🔻 ▪️حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سلام الله علیه ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🚩 کانال روضه و مرثیه 👇 🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇 ╭┅─────────┅╮ ▶️   @rovzeha      ◀️ ╰┅─────────┅╯ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
12-mirzamohammadi-rozehshabe10(rasekhoon.net).mp3
20.46M
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ◾️روضه و مرثیه◾️ 🔘شب دهم محرم 🔘 🔻موضوع🔻 ▪️حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سلام الله علیه ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🚩 کانال روضه و مرثیه 👇 🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇 ╭┅─────────┅╮ ▶️   @rovzeha      ◀️ ╰┅─────────┅╯ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
شخصیت شناسی امام حسین علیه السلام .pdf
811.5K
🔖منبر کامل🔖 💎شب و روز ✍شخصیت شناسی امام حسین علیه السلام 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
RT_Volume 1438_Issue شماره 146 محرم_Pages 161-175.pdf
682.6K
🔖منبر کامل🔖 💎شب و روز ✍زمینه ها و عوامل شقاوت دشمنان امام حسین علیه السلام 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
اهداف قیام عاشورا.pdf
802.5K
🔖منبر کامل🔖 💎شب و روز ✍اهداف قیام عاشورا از نگاه امام حسین علیه السلام 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
🏴 ویژه‌نامه منتشر شد 📥◾️سخنرانی مکتوب 📥◾️کلیپ و نماهنگ 📥◾️عکس و پوستر 📤◾️مقالات 📤◾️اشعار و پیامک 📥◾️مداحی و سخنرانی 📥◾️استوری‌های ویژه 📥◾️پرسش و پاسخ 📥◾️نرم افزار 🌐 مشاهده ویژه‌نامه در لینک زیر: https://www.balagh.ir/content/16074 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
اهلِ زیارت عاشوراء.mp3
2.12M
🏴 ویژه ماه ▪️مداومت در سلام بر حسین (علیه السلام) 👤 حجةالإسلام عالی 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
◾️اعمال روز عاشورا ۱ـ عزاداری بر امام حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا، در این مورد از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است: هر کس کار و کوشش را در این روز، رها کند، خداوند خواسته‌هایش را برآورد و هر کس این روز را با حزن و اندوه سپری کند، خداوند قیامت را روز خوشحالی او قرار دهد. ۲ـ زیارت امام حسین(علیه السلام). ۳ـ روزه گرفتن در این روز کراهت دارد؛ ولی بهتر است بدون قصد روزه، تا بعد از نماز عصر از خوردن و آشامیدن خودداری شود. ۴ـ آب دادن به زائران امام حسین(علیه السلام). ۵ـ خواندن سوره توحید هزار مرتبه. ۶ـ خواندن زیارت عاشورا. ۷ـ گفتن هزار بار ذکر «اللّهم العن قتلة الحسین(علیه السلام).» 📚پی‌نوشت‌ها: ۱- مصباح کفعمی، ص ۵۰۹٫ ۲- فرهنگ عاشورا، ص ۴۰۵، جواد محدثی. ۳- وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۳۹۴، حدیث ۸٫ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
🏴«دستور اربعین زیارت عاشورا به سبک مرحوم علامه طباطبایی» از روز عاشورا تا اربعین ▪️بدانید که زیارت عاشورا برای اهل سیر و سلوک، کبریت احمر است؛ چنان که مرحوم حداد می‏فرمود: «درک من از مقام توحید، اثر زیارت عاشوراست.» ▪️دستور العمل مرحوم علامه در انجام زیارت عاشورا به مدت یک اربعین بدین ترتیب بود که شخص در صبح روز عاشورا و در مجلس واحد ابتدا نماز زیارت عاشورا را زیر آسمان بخواند و سپس زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام کامل به همان حال بخواند و زیارت را تمام کند. ▪️سپس از روز یازدهم محرم، هر صبح نماز و زیارت عاشورا را به همان نحو تا ابتدای صد لعن بخواند و یک بار هم لعن بخواند و سپس به سراغ امور روزانه‏ اش برود و تا هنگام غروب و به تدریج نود و نه لعن و صد سلام را بگوید و تا غروب آفتاب زیارت را تمام کند. ▪️بدین ترتیب گویی که شخص در تمام طول روز مشغول زیارت عاشورا بوده است. اگر انسان این کار را چهل روز، یعنی تا روز اربعین، ادامه دهد بسیار مطلوب است و اثرات بسیار عجیبی دارد. زیرا زیارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات و رفع گرفتاری‌ها بسیار مفید است. 📚منبع: ادب حضور، دفتر پنجم (آداب و مراقبات ماه محرم ؛ عزاداری اباعبدالله علیه السلام)، استاد فیاض بخش. 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
⚫️زیارت تسلیت به حضرت رسول صلی الله علیه وآله واهلبیت علیهم السلام درعزای سیدالشهدا از مهمترین اعمال روزعاشورا: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ ادَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ نُوحٍ نَبِىِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ‏ اِبْراهيمَ خَليلِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ مُوسى‏ كَليمِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ‏ علَيْكَ يا وارِثَ عيسى‏ رُوحِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ مُحَمَّدٍحَبيبِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ عَلِىٍّ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ وَلِىِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ الْحَسَنِ الشَّهيدِ سِبْطِ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ‏ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، السلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ الْبَشيرِ النَّذيرِ وَابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ اَلسَّلامُ‏ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِيَرَتِهِ، اَلسَّلامُ‏عَلَيْكَ يا ثارَ اللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوِتْرُ الْمَوْتُورُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْإِمامُ الْهادِى الزَّكِىُّ وَعَلى‏ اَرْواحٍ حَلَّتْ بِفِنآئِكَ،وَاَقامَتْ فى‏ جِوارِكَ، وَوَفَدَتْ مَعَ زُوَّارِكَ، السَّلامُ عَلَيْكَ مِنِّى‏ مابَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ، فَلَقَدْ عَظُمَتْ بِكَ الرَّزِيَّةُ، وَجَلَّ الْمُصابُ‏ فِى الْمُؤْمِنينَ وَالْمُسْلِمينَ، وَفى‏ اَهْلِ السَّمواتِ اَجْمَعينَ، وَفى‏سُكّانِ الْأَرَضينَ، فَاِنَّا للَّهِ‏ِ وَاِنَّا اِلَيْهِ راجِعُونَ، وَصَلَواتُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ‏ وَتَحِيَّاتُهُ عَلَيْكَ، وَعَلى‏ ابآئِكَ الطّاهِرينَ الطَّيِّبينَ الْمُنْتَجَبينَ، وَعَلى‏ذَراريهِمُ الْهُداةِ الْمَهْدِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ وَعَلَيْهِمْ، وَعَلى‏[رُوحِكَ وَعَلى‏] اَرْواحِهِمْ، وَعَلى‏ تُرْبَتِكَ وَعَلى‏ تُرْبَتِهِمْ، اَللّهُمَّ لَقِّهِمْ‏ رَحْمَةً وَرِضْواناً وَرَوْحاً وَرَيْحاناً، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ، يَا بْنَ خاتَمِ النَّبِيّينَ، وَيَا بْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ، وَيَا بْنَ سَيِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا شَهيدُ يَا بْنَ الشَّهيدِ، يا اَخَ الشَّهيدِيا اَبَا الشُّهَدآءِ، اللّهُمَّ بَلِّغْهُ عَنّى‏ فى‏ هذِهِ السَّاعَةِ وَفى‏ هذَا الْيَوْمِ، وَفى‏ هذَا الْوَقْتِ وَفى‏ كُلِّ وَقْتٍ، تَحِيَّةً كَثيرَةً وَسَلاماً، سَلامُ اللَّهِ عَلَيْكَ‏ وَرَحْمَةُاللَّهِ‏وَبَرَكاتُهُ يَابْنَ سَيِّدِالْعالَمينَ، وَعَلَى الْمُسْتَشْهَدينَ مَعَكَ‏ سَلاماً مُتَّصِلاً مَا اتَّصَلَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ‏ عَلِىٍ‏ّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ الشَّهيدِ، اَلسَّلامُ عَلَى‏الْعَبَّاسِ بْنِ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلَى الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ اَمِيرِ الْمُؤْمِنينَ، السَّلامُ عَلَى الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ الْحَسَنِ، اَلسَّلامُ عَلَى‏ الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَى الشُّهَدآءِ مِنْ وُلْدِ جَعْفَرٍ وَعَقيلٍ، السَّلامُ عَلى‏ كُلِّ مُسْتَشْهَدٍ مَعَهُمْ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، اَللّهُمَّ صَلِ‏عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَبَلِّغْهُمْ عَنّى‏ تَحِيَّةً كَثيرَةً وَسَلاماً، اَلسَّلامُ‏عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَكَ الْعَزآءَ فى‏ وَلَدِكِ الْحُسَيْنِ، اَلسَّلامُ‏عَلَيْكِ يا فاطِمَةُ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَكِ الْعَزآءَ فى‏ وَلَدِكِ الْحُسَيْنِ، اَلسَّلامُ‏عَلَيْكَ يا اَميرَ الْمُؤْمِنينَ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَكَ الْعَزآءَ فِى وَلَدِكَ الْحُسَيْنِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ، اَحْسَنَ اللَّهُ لَكَ الْعَزآءَ فى‏ اَخيكَ‏الْحُسَيْنِ، يا مَوْلاىَ يا اَبا عَبْدِاللَّهِ اَنَا ضَيْفُ اللَّهِ وَضَيْفُكَ، وَجارُ اللَّهِ‏وَجارُكَ، وَلِكُلِّ ضَيْفٍ وَجارٍ قِرىً، وَقِراىَ فى‏ هذَا الْوَقْتِ، اَنْ تَسْئَلَ‏اللَّهَ سُبْحانَهُ وَتَعالى‏ اَنْ يَرْزُقَنى‏ فَكاكَ رَقَبَتى‏ مِنَ النَّارِ، اِنَّهُ سَميعُ‏ الدُّعآءِ قَريبٌ مُجيبٌ. 📚منبع:مفاتیح الجنان 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ــــــــــــــــ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
حجه الاسلام والمسلمین میرزا محمدی_روضه شام غریبان 19-6-1398-1581246576.mp3
4.65M
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ◾️روضه و مرثیه◾️ 🔘شام غریبان حسینی 🔘 🔻موضوع🔻 ▪️حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سلام الله علیه ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🚩 کانال روضه و مرثیه 👇 🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇 ╭┅─────────┅╮ ▶️   @rovzeha      ◀️ ╰┅─────────┅╯ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر سازی غروب عاشورا.... ناحیه مقدسه: تُدِيرُ طَرَفاً خَفِيّاً إلى رَحْلِكَ وَبَيْتِكَ... آقا وقتی توی گودال بودن، با گوشه چشم به خیمه ها نگاه میکردن😭 السَّلامُ عَلى مَن هُتِكَتْ حُرْمَتُهُ... وَسُبِيَ أهْلُكَ كَالعَبِيدِ، وَصُفِّدُوا فِي الحَدِيْدِ، فَوقَ أقْتَابِ المطِيَّاتِ، تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ حَرُّ الهَاجِرَات، يُسَاقُونَ فِي البَرَارِي وَالفَلَوَاتِ، أيْدِيهُمُ مَغْلُولَةٌ إِلَى الأعْنَاقِ، يُطَافُ بِهِم فِي الأسْوَاقِ.... 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
روضه شام غریبان.mp3
3.37M
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ◾️روضه و مرثیه◾️ 🔘شام غریبان حسینی 🔘 🔻موضوع🔻 ▪️حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سلام الله علیه ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🚩 کانال روضه و مرثیه 👇 🌴🌴روضه های جانسوز اساتید 👇 ╭┅─────────┅╮ ▶️   @rovzeha      ◀️ ╰┅─────────┅╯ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
الناس عبید الدنیا..pdf
350.6K
🍃 ما آدامسی هست یا نه؟ 🍃 علیه السلام دین عده ای را به دین آدامسی تشبیه میکند . حدیث : وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ. و آماده با بیان جذاب و متفاوت. 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
🏴 ویژه‌نامه منتشر شد 📥◾️سخنرانی مکتوب 📥◾️کلیپ و نماهنگ 📥◾️عکس و پوستر 📤◾️مقالات 📤◾️اشعار و پیامک 📥◾️مداحی و سخنرانی 📥◾️استوری‌های ویژه 📥◾️پرسش و پاسخ 📥◾️نرم افزار 🌐 مشاهده ویژه‌نامه در لینک زیر: https://www.balagh.ir/content/16075 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
☑️ الإمامُ الحسينُ عليه السلام اعتَبِروا أيُّها النَّاسُ بِما وَعَظَ اللّه ُ بِهِ أولِياءَهُ مِن سوءِ ثَنائهِ عَلَى الأحبارِ ؛ إذ يَقولُ ; «لَولا يَنهاهُمُ الرَّبّانِيُّونَ ···» و قالَ ; «لُعِنَ الّذينَ كَفَروا مِن بَني إسرائيلَ ···» و إنّما عابَ اللّه ُ ذلكَ عَلَيهِم لأِنَّهُم كانوا يَرَونَ مِنَ الظَّلَمَةِ الّذينَ بَينَ أظهُرِهِمُ المُنكَرَ و الفَسادَ فلا يَنهَونَهُم عَن ذلكَ ، رَغبَةً فيما كانوا يَنالونَ مِنهُمُ ، و رَهبَةً مِمّا يَحذَرونَ ، و اللّه ُ يَقولُ ; امام حسين عليه السلام اى مردم! از پندى كه خداوند، با بدگويى از عالمان يهود، به دوستان خود داده است عبرت گيريد، آن جا كه مى فرمايد; «چرا علمايشان آنها را نهى نكردند···» و فرمود; «كسانى از بنى اسرائيل كه كافر گشتند لعنت شدند···». خداوند بدين سبب بر علماى يهود خُرده گرفته است كه آنان از ستمگران جامعه خود زشت كارى و تبهكارى مى ديدند، اما به طمع بهره اى كه از آنان مى بردند، و نيز به سبب ترس از آنچه مى ترسيدند، آنان را از زشت كارى منع نمى كردند، حال آن كه خدا مى فرمايد; «از مردم نترسيد و از من بترسيد».; تحف العقول : 237. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
💠 راهبردهای امام سجاد (ع) در هدایت مردم و احیای اسلام محمدی (ص) ✍ حجةالإسلام سعید روستا آزاد محققان مسلمان عصر امام سجاد (ع) را از نظر سیاسی و فرهنگی، تاریک‌ترین عصر‌ها می‌دانند و از آن، به دوره سقوط فرهنگ اسلام یاد می‌کنند. بر این اساس جامعه عصر امام سجاد (ع)، دارای شاخصه‌هایی است که آن را از جامعه عصر امامان دیگر متفاوت می‌‌کند. ▫️اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر امام سجاد (ع) ▫️راهبردهای امام سجاد (ع) 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/17983 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بنابر‌قولی دوازدهم محرم روز شهادت امام (علیه‌السلام) است. 🔻آنچه قطعی است، این است که در این ایام اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شدند و به سمت کوفه و شام برده شدند. ▫️شایسته است احترام سیدالشهدا(علیه‌السلام) در این ایام حفظ شود. حقیقتاً جلساتِ متعلق به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برکت بزرگی برای ماست. ▪️شایسته است خدمت حضرت‌بقیةالله(ارواحنافداه) و همچنین خدمت همۀ ارادتمندان و محبان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تسلیت عرض کنیم. 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
▪️ حماسه‌ای که امام زین‌العابدین (علیه السلام) در مجلس یزید آفرید! 🔹 در روز جمعه‌اى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى این‌ها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) به عنوان اینکه این‌ها -العیاذ بالله- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند. 🔸 زین‌العابدین (علیه السلام) از پاى منبر نهیب زد: «أیهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ المَخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى. بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مى‌دهى من بروم بالاى این چوب‌ها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد. 🔹 آن‌هایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن الحسین (علیهماالسلام)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانى‌اش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مى‌خواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مى‌کند. گفت: من از این‌ها مى‌ترسم. این‌قدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد. 🔸 ببینید این زین‌العابدین (علیه السلام) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمى‌کرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولوله‌اى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مى‌ریزند و مرا مى‌کشند. 🔹 دست به حیله‌اى زد. ظهر بود، یک‌دفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مى‌شود. صداى مؤذّن بلند شد. زین‌العابدین (علیه السلام) خاموش شد. مؤذّن گفت: «الله اکبَرُ، الله اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «الله اکبَرُ، الله اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا الله»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله). تا به اینجا رسید، زین‌العابدین (علیه السلام) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مى‌شود و گواهى به رسالت او مى‌دهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آورده‌اید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مى‌دهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کرده‌اند. 🔸 آن‌وقت شما مى‌شنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرم‌تر و ملایم‌ترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با این‌ها از شام تا مدینه بکن. 🔹 این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مى‌شنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مى‌کرد و مى‌گفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین‌العابدین (علیه السلام) و زینب (سلام الله علیها) اوضاع و احوال را برگرداندند. 📚 حماسه حسینی [شهید مطهری] ؛ ج ۱ ص ۲۹۳ (با تلخیص) 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
masaebe hazrate sajjad.mp3
7.86M
🏴 ویژه ماه ▪️ مصائب حضرت سجّاد (علیه السلام) 👤 حجةالإسلام انصاریان 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan
💠 مروری بر خطبه حضرت زینب (س) در کوفه ✍ حجةالإسلام کاظم دلیری حضرت زینب (س) در نخستین روز اسارت و در جمع کوفیان، لب به سخن گشود و ضمن معرفی خود، به عتاب و خطاب کوفیان پرداخت و آنان را به شدت محکوم و از عمق فاجعه‌ای که آنان شریکش بودند، آگاه کرد. ▫️ترسیم زمینه و بستر خطبه ▫️آمیختن حیا و خطابه ▫️ساکت ‌کردن مردم با اشاره ولایی ▫️حمد خدا و صلوات بر رسول‌خدا (ص) ▫️خطاب به اهل کوفه و علت آن ▫️تشبیه کوفیان به بافنده نادان ▫️و ... 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/17982 🏴🌷🏴🌹🏴🌷🏴 @menbarisfahan