eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
494 دنبال‌کننده
315 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاع‌نگاشت | عراق مستقل و قوی 🔻رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر عراق (۱۳۹۹/۰۴/۳۱) به مؤلفه‌هایی برای عزت و اقتدار عراق اشاره کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را مرور میکند. 💻 @Khamenei_ir
🔻 🔹آن فریادی که در دل‌ها اثر می‌کند؛ جوامع را عوض می‌کند؛ دشمن را حقیقتاً می‌ترساند و راه را واقعاً روشن می‌کند، فریادی است که از روی ایمان و از دلِ با تقوا و از انسان عاملِ صالح ناشی شده باشد؛ همان‌طور که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد. پس، خودسازی، مقدّمه و شرط اساسی برای دیگرسازی و جهان‌سازی و ایجاد تحوّل و پیمودن راه‌های دشوار است. ۱۳۷۱/۲/۱۶ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖شرح حدیثی از امام رضا (علیه‌السلام) ✅راه جذب دل‌ها، منتقل کردن سخن نیک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 💠رهبرانقلاب: امام علی‌بن‌موسی‌الرّضا (علیه الصّلاة و السّلام) به یکی از یاران خود فرمود: «رحم اللَّه عبدا احیا امرنا»؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند. این راوی میگوید: «فقلت له کیف یحیی امرکم»؛ چه جوری میشود که امر شما، مطلب شما، موضوع مورد اهتمام شما زنده شود؟ «قال یتعلّم علومنا و یعلّمها النّاس»؛ علوم ما را فرا بگیرند، معارف اهل‌بیت را فرا بگیرند، آن را به مردم، به دلهای مشتاق، به ذهنهای جستجوگر منتقل کنند. «فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا».(۱) 🔸برای گسترش معارف اهل‌بیت هیچ لازم نیست شما به این در و آن در بزنید؛ هیچ نیازی ندارد به بداخلاقی کردن و متعرض این و آن شدن؛ همین اندازه کافی است که معارف اهل‌بیت را درست فرا بگیریم، آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسان‌شناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه می‌اندازد. ۱۳۸۹/۰۸/۰۳ ١) معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص ۱۸۰ ؛ 💻 @khamenei_maaref 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
⛔️نقطه فساد بشر 🔸خداى متعال به مبارزان فداكارى كه به ميدان جنگ رفتند؛ جانهايشان را در مقابل تيرهاى دشمن سپر كردند؛ جنگيدند و بينى دشمن را به خاك ماليدند و نهايتاً دشمن را شكست دادند، مى‏گويد: «وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‏. اين تيرى كه تو قبلًا نحوه‏ى انداختنش را ياد گرفتى، سپس نشانه گرفتى، دقّت كردى و زدى تا اينكه به هدف خورد، كارِ تو نبود. تو آن را به هدف نزدى، بلكه خدا زد. نيروى من هم مالِ خداست، اراده‏ى من هم مالِ خداست. دقّت نظر من هم مالِ خداست. اصلًا هرچه دارم مالِ خداست. آن وقت در مقابل اين قدرتِ مالكِ محيطِ مدبّرى كه همه چيز من در قبضه‏ى قدرت اوست، گردن بالا بگيرم و بگويم «من»!؟ اين، آن نقطه‏ى فسادِ بشرى است. هرجا اين باشد، بد است و موجب فساد مى‏شود. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1373/11/28 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ هفتم: معنای مبارزه فرهنگی در سیره مبارزاتی امام باقر 🗒 نمازجمعه تهران ۱۳۶۶/۵/۹ @Sahba_nashr1 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | عمر مثل سایه است ◾ یا جابِرُ الدُّنیا عِندَ ذَوِی الاَلبابِ کَفَی‌ءِ الظِّلال  [عمر] مثل سایه است؛ فَیء، آن سایه‌ی بعد از زوال [روز] را میگویند. همچنان که این سایه اعلام پایان روز است و هر لحظه به لحظه‌ای که این سایه طولانی میشود، نشان میدهد که روز دارد تمام میشود. این عمر ما هم همین جور است. اینجا «دنیا» یعنی عمر من و شما که مثل همین سایه است؛ هر چه این سایه طولانی‌تر میشود، معنایش این است که به آن آخِر داریم نزدیک‌تر میشویم... ◾حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ به شرح حدیثی از امام باقر علیه‌السلام درباره گذرا بودن دنیا پرداختند. 📥 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43194 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸امام جمعه محترم پردیسان حجت الاسلام قوامی: امام جمعه همان اختیارات ولی فقیه را در حیطه محدود خود داراست. 🔰یادداشت اختصاصی امین انقلاب را در اینباره بخوانید👇👇👇 ☑️ @amin_enqelab
🕌امام جمعه یا امامت جامعه؟ 🔹نماز جمعه مظهر اسلام سیاسی است، تجلّی معنویت در دل سیاست است، نشان دهنده این است که تعالی فردی به تعالی جامعه گره خورده و می بایست جامعه مومنین هر هفته گردهم آمده و با محوریت امام جمعه خط مبارزه و جهاد را روشن کنند. فضایی است برای بالا بردن بصیرت سیاسی و فرهنگی و نیز ازدیاد ولایت و هم بستگی بین مومنین. فرصتی است برای امام جمعه که بتواند با تبیین روشن، خط امت را همواره در خط امام نگه دارد. 🔹پویایی، صلابت و سخن نوِ بصیرت افزا، از ارکان این مراسم دینی است و آنچه دل مومنین را به درد آورده تبدیل شدن نماز جمعه به یک مراسم یکنواخت و ارائه مطالبی که میتوان آن ها را در محیط های دیگر هم دریافت نمود. 👈اما آنچه امام جمعه محترم پردیسان حجت الاسلام و المسلمین قوامی میفرمایند نظریه ای دیگر است و لوازم خاص دیگری دارد. ایشان رابطه امام جمعه را همان رابطه ولی فقیه با امت در حیطه محدود خود میدانند. ❓از آنجا که در حیطه عمل، نگاه ولی جامعه مقدم بر نظرات دیگر است باید بپرسیم در منظر مقام معظم رهبری هم رابطه امام جمعه با امت همان رابطه ولایتِ ولی فقیه است؟ در اینکه برای این نظریه ادله ای وجود دارد شکی نیست و باید صاحب نظران بررسی کنند اما آنچه باید در سطح جامعه جاری بشود نظر ولی امر است و الا اگر هر بزرگواری طبق نظر اجتهادی خود عمل کند حتما جامعه چنددسته خواهد شد. مظلومیت رهبر معظم انقلاب مظلومیت اندیشه و نظریات اوست و تبعیت از امام خامنه ای که در بیان امام جمعه پردیسان بسیار دیده میشود تبعیت از اندیشه و نظریات آقاست. 🌀بدین جهت نگاه حضرت آقا را نسبت به نمازجمعه مختصرا مرور میکنیم:  "در مورد مسئله‌ی نماز جمعه باید عرض کنم که نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق. از تعبیر قرارگاه نباید ما وحشت بکنیم، چون قرارگاه جزو تعبیرات و اصطلاحات مربوط به جنگ و مبارزه و این چیزها است. ...به ایمان مردم ما حمله میکنند، به بصیرت مردم ما حمله میکنند، به تقوای ما حمله میکنند، به اخلاق ما حمله میکنند، ویروس‌های گوناگونِ خطرناکِ معنوی را در میان ما پراکنده میکنند؛ خب، ما چه کار کنیم؟ باید دفاع کنیم. این، قرارگاه لازم دارد، مثل قرارگاه‌های میدان جنگ؛ نماز جمعه یکی از مهم‌ترینِ این قرارگاه‌ها است؛ قرارگاه ایمان است، قرارگاه تقوا است. با این چشم به نماز جمعه نگاه کنیم. شما هم فرمانده قرارگاهید؛ قرارگاه‌های میدان جنگ هرکدام فرماندهی دارند؛ فرمانده قرارگاه امامت جمعه، شخص امام جمعه است. ...خب، عمده‌ی [هدف‌] در این قرارگاه تبیین است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب میشود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است." ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ پس عمده فعالیت این قرارگاه با فرماندهی امام جمعه مسئله تبیین و روشنگری است. ایشان در بیان دیگر میفرمایند: 🔹"نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است." ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ "پیگیری مشکلات مردم؛ خب ائمّه‌ی جمعه مرجع حوائج مردمند؛ یعنی مردم هر مشکلی دارند -مشکلات مالی، مشکلات کسبی- مراجعه میکنند به ائمّه‌ی جمعه، به خیال اینکه اینها مثلاً معجزه میتوانند بکنند؛ در حالی که ائمّه‌ی جمعه پولی در اختیار ندارند، امکاناتی در اختیار ندارند؛ امّا پیگیر باشید مشکلاتشان را. بله، شما امکانات ندارید، پول ندارید، بودجه‌ی خاص برای رسیدگی به مردم ندارید، امّا میتوانید به‌عنوان یک شخصیّت، به‌عنوان یک عنصر محترم، حوائج آنها را منتقل کنید به کسانی که میتوانند برطرف کنند. ...  نفْس اینکه شما با چهره‌ی باز برخورد کنید و وقتی کسی به شما مراجعه میکند بفهمد که شما درد او را درک میکنید و به رنج او اهمّیّت میدهید، خود این برای او یک نوع شفا است. ...امروز جوانهای ما درباره‌ی مسائل [مختلف] سؤالاتی دارند؛ چه سؤالات سیاسی، چه سؤالات دینی، چه سؤالات شخصی نسبت به ماها؛ باید بتوانیم این سؤالات را پاسخ بگوییم. بهترین جا هم نماز جمعه است، چون هر هفته است." ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ✅بیانات دیگری هم هست که در این مختصر نمی گنجد لکن آنچه به دست می آید این است که وظیفه امام جمعه یک وظیفه تبیینی است و امتداد جایگاه ولایت به امام جمعه نظر رهبر معظم انقلاب نیست. 🔰 مرکزگفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔸روز اعتراف 🔰روز عرفه كه در پيش است، يكى از... روزهاى دعا و تضرّع و انس با پروردگار است. روز عرفه را قدر بدانيد. در روايتى ديدم كه «عرفه و عرفات را بدين خاطر چنين اسمى داده‏اند كه در اين روز و آن مكان، موقعيّتى براى اعتراف به گناه در نزد پروردگار پيش مى‏آيد.» اسلام، اعتراف به گناه را در پيش بندگان، مجاز نمى‏داند. كسى نبايد گناهى را كه انجام داده است بر زبان آورد و پيش كسى به آن اعتراف كند. اما پيش خدا، چرا. بين خودتان و خدا، بين خودمان و خدا، خلوت كنيم و به قصورهايمان، به تقصيرهايمان، به خطاهايمان و به گناهانمان كه مايه‏ى روسياهى ما، مايه‏ى بسته شدن پر و بال ما و مانع پرواز ماست، اعتراف نماييم و از آن‏ها توبه كنيم. اگر فردى بخواهد اصلاح شود، بايد گناه و عيب خود را بپذيرد و در پيش خود و خدا، به آن عيب و گناه اعتراف كند. كسانى كه براى خودشان هيچ عيب و خطايى قائل نيستند، هرگز اصلاح نخواهند شد. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1373/02/28 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
✅خاطرات روزهای عرفه 🔸يادم است هنوز بالغ نبودم كه اعمال روز عرفه را بجا آوردم. اعمال آن روز، طولانى هم هست لا بد آشنا هستيد؛ خيلى از جوانان با آن اعمال آشنا هستند چند ساعت طول مى‏كشد. اعمال، از بعد از نماز ظهر و عصر شروع مى‏شود و اگر انسان بخواهد به همه آن اعمال برسد، شايد تا نزديك غروب روزهاى نه‏چندان بلند به طول مى‏انجامد. آن وقت من يادم است كه با مادرم چون مادرم هم خيلى اهل دعا و توجّه و اعمال مستحبّى بود مى‏رفتيم يك‏گوشه حياط كه سايه بود منزل ما حياط كوچكى داشت آنجا فرش پهن مى‏كرديم چون مستحب است كه زير آسمان باشد هوا گرم بود؛ آن سالهايى كه الآن در ذهنم مانده، يا تابستان بود، يا شايد پاييز بود، روزها نسبتاً بلند بود. در آن سايه مى‏نشستيم و ساعتهاى متمادى، اعمال روز عرفه را انجام مى‏داديم. هم دعا داشت، هم ذكر و هم نماز. مادرم مى‏خواند، من و بعضى از برادر و خواهرها هم بودند، مى‏خوانديم. دوره جوانى و نوجوانى من اين‏گونه بود؛ دوره انس با معنويات و با دعا و نيايش. البته ما آن وقت از يك امتياز برخوردار بوديم كه اگر آن امتياز، امروز در جوانى باشد، دعا و ذكر و نماز براى او شيرين خواهد بود و مطلقاً خسته‏كننده نخواهد شد؛ و آن توجّه به معانى است. 📆گفت و شنود صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى با گروهى از جوانان و نوجوانان 1376/11/14 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اختصاصی | 💠 مقام معظم رهبری: لحظه لحظه روز عرفه مثل کیمیاست. 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔶پای درس خمینی مشهد🔶 📜رهبران الهی و سیاستمداران جهانی📜 📘ایمان یک خصلت برجسته پیامبران خدا و مومنان و دنباله روان آنهاست، ایمان داشتن، باور داشتن به رسالت خود، فرق میان رهبران الهی و رهبران سیاستمدار جهانی در همین جاست. 📙رهبرالهی مانند راهرو این راه، به آنچه می گوید، به گامی که بر می دارد، به راهی که می پیماید، با همه وجودش صمیمانه مومن است. در حالی که سیاستمداران عال، احیانا سخنان زیبایی و بیانات دلکش و شیوایی ممکن است داشته باشد، اما به آنچه می گویند، ایمان ، یا ایمان به قدر لازم ندارند. 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖خلاصه نشست مطالعاتی امین 🔸 تبیین اندیشه مقام معظم رهبری 🔹 استاد مهدیان 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
📸 طرح | فیلسوف سالک 🔸ما نباید عرفان را به معنای الفاظ و تعبیرات و فرمول‌های ذهنی مثل بقیه‌ی علوم ببینیم...مرحوم آقای طباطبائی خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشك در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه كه در عرفان از ایشان معهود است، است؛ یعنی سلوك، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معنای سالك. عرفان نظری باید به سلوك بینجامد. ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆خورشیدِغدیر روشنایی‌بخش بشریّت است. غدیر پیامی است که به سوی تمام عالم ابلاغ گشته است. اگر چه هویت تشیّع به واقعه غدیرخم گره خورده اما نگاه غدیر عالم گیر است. غدیر یک واقعه سه بعدی است شایسته نیست که آن را تک بعدی معرفی کنیم. 🔅بعد اول آن پیام غدیر به شیعیان و مومنین است: از این زاویه که کامل ترین تفسیر از واقعه غدیر است ولایت به معنای پیوستگی عمیق و ناگسستنی دینی و سیاسی امّت با امیرالمومنین علی بن ابی طالب است در این دیدگاه ولایت استمرار خط رسالت است. 🔅بعد دوم: اختصاص به شیعیان ندارد، از این زاویه مخاطب غدیر تمام مسلمانان می باشند چرا که حتی اگر انتصاب امیرالمومنین به معنای استمرار حرکت خاتم الانبیاء مورد پذیرش واقع نشود حداقلِ پیام غدیر معرفی امام علی (ع) به عنوان بهترین الگو و اسوه و نمونه انسان کامل از سوی پیامبر(ص) است لذا بر هر مسلمانی واجب است که خود را قدم به قدم به امیرالمومنین نزدیک سازد. 🔅بعد سوم: پیام غدیر به تمام بشریت و به تمام عدالت خواهان عالم است. بالا بردن دست امیرالمومنین یعنی بالا بردن عدالت و معرفی کسی که عمر باارزش خود را صرف مبارزه با فساد و مفسدین کرده است. از این زاویه تمام بشریت مخاطب غدیر هستند. برماست که هر سه بعد و زاویه غدیر را متناسب با مخاطب توضیح دهیم. 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|1 🔸تعیین قاعده 🔰ماجراى تعيين غدير، ماجراى تعيين ضابطه است، تعيين قاعده است. يك قاعده‏اى در اسلام درست شد؛ پيغمبر اكرم در ماه‏هاى آخر عمر، اين قاعده را وضع كرد؛ آن قاعده چيست؟ قاعده‏ى امامت؛ قاعده‏ى ولايت. جوامع بشرى از ديرباز حكومت داشتند؛ بشر انواع و اقسام حكومتها را تجربه كرده است؛ اسلام اين حكومتها را، اين نوع قدرتمندى‏ها و قدرت‏مدارى‏ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. اين قاعده‏ى اسلام است؛ غدير اين را بيان ميكند. ...اهمّيّت غدير فقط اين نيست كه اميرالمؤمنين را معيّن كردند؛ اين هم مهم است امّا از اين مهم‏تر اين است كه ضابطه را معيّن كردند، قاعده را معيّن كردند؛ معلوم شد كه در جامعه‏ى اسلامى، حكومت سلطنتى معنا ندارد، حكومت شخصى معنا ندارد، حكومت زَر و زور معنا ندارد، حكومت اشرافى معنا ندارد، حكومت تكبّر بر مردم معنا ندارد، حكومت امتيازخواهى و زياده‏خواهى و براى خود جمع كردن و افزودن معنا ندارد، حكومت شهوت‏رانى معنا ندارد؛ معلوم شد كه در اسلام اين‏جورى است. اين قاعده در غدير وضع شد. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1395/06/30 ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | ویژه عید غدیر 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: « ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|2 🔸استقرار ولایت 🔰اهميت اين عيدى كه طبق روايات ما برترين اعياد است، در همين است كه متضمن موضوع ولايت است. شايد بتوان گفت كه هدف از همه‏ى زحماتى كه پيغمبر اكرم و بزرگان دين و انبياء الهى عليهم الصّلاة و السّلام، متحمّل شده‏اند، استقرار ولايت الهى بوده است. گويا در روايتى از امام صادق عليه الصّلاة و السّلام است كه در مقام هدف جهاد فى سبيل الله مجموعه‏ى تلاش‏هايى كه براى دين مى‏شود فرموده‏اند: «ليخرج الناس من عبادة العبيد الى عبادت الله و من ولايت العبيد الى ولايت الله.» هدف اين است كه انسانها را از ولايت بندگان و بردگان با معناى وسيعى كه اين كلمه دارد خارج سازند و به ولايت اللّه نائل كنند. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1372/03/19 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|3 🔸حاکمیت بر دل و جسم «من كنت مولاه فهذا علىّ مولاه»، هيچ معنائى جز تعيين خط حكومت و ولايت در اسلام بعد از رحلت پيغمبر اكرم ندارد. معناش فقط همين است. محققين دنياى اسلام در طول تاريخ همين معنا را احساس كرده‏اند و فهميده‏اند از اين حادثه و اين عبارت پيغمبر. معلوم مى‏شود كه از نظر اسلام، مسئله‏ى حكومت فقط اين نيست كه يك قدرتى بيايد در رأس جامعه‏ى اسلامى قرار بگيرد و كارائى داشته باشد براى اداره‏ى حكومت و زندگى مردم با نظم و انضباط اداره بشود؛ مسئله فقط اين نيست از نظر اسلام، بلكه حكومت در نگاه اسلامى معناى امامت دارد. امامت يعنى پيشوائى جسم و دل؛ هر دو. فقط حاكميت بر اجسام نيست، اداره‏ى زندگى دنيائى و روزمره‏ى متعارف مردم نيست؛ مديريت دلهاست، تكامل بخشيدن به روحها و جانهاست، بالا بردن فكرها و معنويتهاست. اين معناى امامت است. اسلام اين را مى‏خواهد. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1386/10/08 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|4 🎯مقابله با نگاه سکولاری 🔹يك عدّه هستند كه تصوّر مى‏كنند مى‏شود ملتى مسلمان بود؛ امّا به احكام اسلامى عمل نكرد! اين تصوّر، معنايش جدايى دين از سياست است. معنايش اين است كه اسمتان مسلمان باشد، امّا به احكام اسلامى عمل نكنيد و سيستم بانكدارى، اقتصاد، آموزش و پرورش، شكل و محتواى حكومت و ارتباطات فرد و جامعه‏تان، به خلاف اسلام و طبق قوانين غير اسلامى و حتّى ضد اسلامى باشد. البته، اين، در مورد كشورهايى است كه قانون دارند؛ اگرچه طبق اراده و خواست يك انسان قاصر و ناقص باشد. 🔹امروز در بعضى كشورهاى اسلامى، حتّى قانون هم نيست؛ حتّى قانون غير اسلامى هم وجود ندارد و اراده‏ى اشخاص مهمّ است. در رأس قدرت يك نفر نشسته است و دستور مى‏دهد: اين‏طورى شود، آن‏طورى شود. 🔹 نمى‏شود كه ما فرض كنيم عدّه‏اى مسلمانند، امّا از اسلام فقط نماز، روزه، طهارت و نجاست و امثال اين چيزها را دارند. در جوامعى كه مى‏خواهند مسلمان باشند، اسلام بايد حاكم باشد. غدير، اين پيام را داشت. امروز بسيارى از جوامع، چوب عدم اعتقاد به اين معنا را مى‏خورند. ببينيد ماجراى غدير، اينجا چقدر مى‏تواند الهام‏بخش باشد! 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1374/02/28 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|5 🎯حضور در صحنه 🔹هركس متديّن به عقيده و شريعت اسلامى باشد، در امر حكومت داراى مسئوليت است. هيچ‏كس نمى‏تواند خود را از موضوع حكومت كنار بكشد. هيچ‏كس نمى‏تواند بگويد: «كارى انجام مى‏گيرد؛ به من چه!؟» در موضوع حكومت و مسائل سياسى و مسائل عمومى جامعه در نظام اسلامى، «به من چه» نداريم! مردم بركنار نيستند. بزرگترين مظهر دخالت مردم در امور حكومت، غدير است. خودِ غدير اين را به ما آموخت و لذاست كه عيد غدير، عيد ولايت است، عيد سياست است، عيد دخالت مردم در امر حكومت است، عيد آحاد ملت و امّت اسلامى است. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1375/02/18 ☑️ @amin_enqelab
🔻پیام های غدیر|6 🎯وحدت 🔹همين مسأله‏ى غدير هم مى‏تواند مايه‏ى وحدت باشد؛ همچنان كه مرحوم آيت‏اللّه شهيد مطهرى مقاله‏اى با عنوان «الغدير و وحدت اسلامى» دارد. او كتاب الغدير را كه در باره‏ى مسائل مربوط به غدير است يكى از محورهاى وحدت اسلامى مى‏داند كه درست هم هست. ممكن است به نظر عجيب بيايد، اما واقعيت مطلب همين است. خودِ مسأله‏ى غدير، غير از جنبه‏اى كه شيعه آن را به عنوان اعتقاد قبول كرده است يعنى حكومت منصوب امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام از طرف پيامبر كه در حديث غدير آشكار است اصل مسأله‏ى ولايت هم مطرح شده است. 🔹اين ديگر شيعه و سنّى ندارد. اگر امروز مسلمانان جهان و ملتهاى كشورهاى اسلامى، شعار ولايت اسلامى سر دهند، بسيارى از راههاى نرفته و گره‏هاى ناگشوده‏ى امت اسلامى باز خواهد شد و مشكلات كشورهاى اسلامى به حل نزديك خواهد گشت. 🔹مسأله‏ى حكومت و نظام سياسى و حاكميت سياسى، يكى از دشوارترين مسائل براى كشورهاست. بعضى كشورها دچار استبداد و ديكتاتورى‏اند؛ بعضى دچار حكومتهاى فاسدند؛ بعضى دچار حكومتهاى ضعيفند؛ بعضى دچار حكومتهاى دست‏نشانده‏اند. اگر حكومت اسلامىِ به معناى حقيقى يعنى همان ولايت به عنوان شعار براى مسلمانان مطرح شود، علاج ضعف را هم مى‏كند؛ علاج اقتصاد را هم مى‏كند؛ علاج دست‏نشاندگى را هم مى‏كند؛ علاج ديكتاتورى را هم مى‏كند. بنابراين، پرچم ولايت، يك پرچم اسلامى است. 📆بیانات رهبر حکیم انقلاب 1379/01/06 ☑️ @amin_enqelab
🚩 عاشورا، مباهله‌ای دیگر 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین، دست عزیزان خود را بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت چقدر مهم است. 🔹 همین قضیه در محرم اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی (ع) هم برای بیان حقیقت، عزیزترین عزیزان خود را می‌آورد وسط میدان؛ با آنکه میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
41.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸جواب متقن مدیر حوزه علمیه اصفهان به صحبت های آقای سید مهدی فقیه امامی در خصوص پر کردن مجالس محرم و بی توجهی به کرونا ☑️ @amin_enqelab