منهاج|| محمدمهدی حسینزاده
#هویت_انقلاب_اسلامی ✌️ قسمت 2⃣ 🤔 یا به شکل دیگری بیان کنیم و بگوییم جامعه به سمتی حرکت کرده بود
#هویت_انقلاب_اسلامی
قسمت3⃣
🔹 اگر چه هیچ کدام از این روایت ها به صورت کلی غلط نیستند؛ اما نمیتوان آن ها را کامل دانست و قطعا نمی توانند یک روایت درست و جامعی ازانقلاب اسلامی را ارائه بدهند.
ما معتقدیم که هیچ کدام از این ها نمیتوانند بیان درستی از حقیقت انقلاب اسلامی باشد من یک بیانی را از حضرت اقا برای شما می خوانم تا یک مقدار فضای بحث روشن شود.
👈حضرت آقا میفرمایند: انقلاب اسلامی باهمه انقلاب های دیگر متفاوت است نه یک انقلاب صرفا معنوی وفرهنگی است ونه یک انقلاب صرفا اقتصادی است نه یک انقلاب صرفاسیاسی است بلکه یک انقلاب همه جامعه ومثل خود اسلام است؛ همانطوری که اسلام ابعاد معنوی واخلاقی والهی دارد در عین حال ناظر بر زندگی مردم است بعد اقتصادی بعد سیاسی واجتماعی دراسلام وجود دارد انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود وراز ماندگاری انقلاب اسلامی وروز به روز زنده تر شدن این انقلاب درسطح منطقه و جهان همین ابعاد گوناگون است که با نیاز های بشر متوازن وهمراه هست پس نباید نزدیک بودن ما به این انقلاب این که ما درون این انقلاب واین نظام در حال زندگی کردن هستیم نباید باعث بشود که شناخت ما از حقیقت انقلاب یک شناخت تقلیل یافته وحداقلی باشد.
📗 گزیده دوره #هندسه_معرفتی_انقلاب | جلسه دوم
📲 @menhaj_hoseinzade
♨️ مسالهی تبلیغ در نبرد تمدنی
🖋نگاهی تحلیلی به سخنرانی مقام معظمرهبری در دیدار با طلاب و مبلغان
🔸طرح کلان #جهاد_تبیین که ترسیمکنندهی شیوهی آرایش جنگی در مقابل استکبار جهانی است، اولویتهای هر مجموعهای از انقلاب را مشخص میسازد. به نظر بنده نکاتی که مقام معظم رهبری در این سخنرانی ارائه فرمودند میبايست در کلان پروژه جهاد تببین که در سالهای اخیر بارها از طرف ایشان ارائه شده است، خوانش شود تا طراحی کلان شبکه تبیین روشن گردد.
🔹در این جبهه، #حوزه_علميه تنها نهادی است که با به دوشداشتن ذاتی رسالت #تبلیغ دین، میبایست جلودار جهاد تبیین باشد.
مقام معظم رهبری با ذکر مثالهایی در زمینه فعالیتهای تبلیغی تُراث، نشان دادند که تبلیغ فقط به منبر محدود نمی شود و اصحاب قلم را نیز شامل است.
نکتهی حائز اهمیت در سخنرانی ایشان روشنکردن ابعاد فعالیت تبلیغی تراز است.
🔸در تشریح تبلیغ مطلوب، نخست به اهمیت شناخت مخاطب، فضا و شرایط او اشاره کردند و سپس در انتخاب رویکرد تبلیغی فرمودند: تبلیغ، میبایست تهاجمی باشد. مبلغ آگاه، مبانی دشمن را هدف گرفته و به آنها حمله میکند.
اشارهی ایشان به داشتن رویکرد فعال در عرصهی تبلیغی، بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در این #نبرد_تمدنی آن جبههای که زمین جنگ را طراحی میکند و دشمن را در موضع دفاع قرار میدهد، در نهایت پیروز است.
🔹نکتهی بعد که مورد اشاره معظمله قرار گرفت اهمیت شناخت صحنه است. بسیاری از اوقات دشمن با طراحی پیچیده، نیرو های اصلی و فرعی شبههافکن را به شکلی در خط مقدم میچیند که ما را دچار خطای محاسباتی کند. گاهی نیروی دشمن با چهره خودی گرفتن و دفاع ضعیف و خرافی از انقلاب درصدد سستکردن پایههای فکری انقلاب است. گاهی شبهه اصلی در بیانهای متنوع و رنگارنگ به سمت جبهه انقلاب پرتاب میشود که یک مبلغ آگاه میبایست عالمانه ریشهی مشترک بین شبهات را بفهمد و حمله خود را به سمت توپخانه دشمن ببرد و نه توپهای جنگی!
آخرین نکتهی در تبیین ابعاد تبلیغ تراز داشتن روحیه جهادی است. در اندیشه معظمله چنانچه مومن، خود را در موقعیت جهادی قرار دهد عنایت خدا به او صدچندان خواهد شد و میزان موفقیت دنیوی و اخروی او نسبت به مومن غیر مجاهد، غیر قابل مقایسه است. در یک جمله میتوان گفت مجاهدت در کلام ولی امر به تلاش در جهت رفع نیاز اولویتدار و رفع مانع برای رسیدن به هدف تعریف میشود.
✅ با پیشفرض گرفتن اینکه در نبرد تمدنی، معظمله به عنوان فرمانده و طراح جنگ، #تبیین و تبلیغ را به عنوان رسالت اصلی #جبهه_حق در نظر گرفته و بر این اساس، اولویتها و وظایف را مشخص میفرمایند، ما باید با فهم این شبکهی عظیم و طرح کلان، نقش خود را به درستی تشخیص بدهیم.
✍ محمدمهدی حسینزاده
#تبلیغ
#جهاد_تبیین
📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیههای #سلوکی علامهطباطبایی (رضواناللهعلیه) در #ماه_محرم، در بیان آیتالحق مرحوم جعفری تهرانی(رحمةالله)🌹
📲 @menhaj_hoseinzade
💢 پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد:
🔸متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثهای تلخ و #توطئهآمیز و #خطرآفرین است. #اشد_مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از #جنایتکار، در برابر دنیای اسلام #آرایش_جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملتهای مسلمان و بسیاری از دولتهای آنان را به سوی خود جلب کرده است.
وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاههای قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئهگران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشانتر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه
سیدعلی خامنهای
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
💢 با دقت در متن پیامهایی که تاکنون در پی جسارت به قرآن نوشته شده دو نگاه متفاوت مشاهده میشود:
🔢 نگاه اول:
یک شهروندِ شرورِ ضد اسلام در کشور سوئد با قصد شخصی اقدام به آتش زدن قرآن نموده و دولت سوئد به جای احترام به کتب مقدس، زمینه این کار شنیع را فراهم آورد لذا لازم است دولت سوئد از انجام این کار جلوگیری به عمل آورد و از مسلمان جهان عذرخواهی کند.
🔢 نگاه دوم:
آتش زدن قرآن توطئهای است که صحنهگردان آن موساد است و به هدف عادیسازی توهین به قرآن و مقدسات مسلمانان و ترویج این کار به انجام گرفته و در صورت مقابله نکردن مسلمانان روز به روز گسترده تر میشود.
سوئد هم به عنوان یک کشور خوشنام در آزادی بیان زمین این بازی خطرناک را فراهم آورد و به اسم آزادی بیان اجازه همچین جنایتی را داد.
در این نگاه میبایست با کسی که قرآن را به آتش کشید به اشد مجازات رفتار نمود و دولت سوئد را به آرایش جنگی گرفتن در مقابل تمام مسلمانان با قدرت تهدیدکرد.
〽️در این نگاه مقوله قدرت و اقتدار در اقدام بسیار مهم است. متن ها، بیانیه ها، سخنرانی ها، مواضع بینالمللی باید از موضع قدرت و اقتدار و ایستادن عملی در مقابل این فتنه باشد. در این رویکرد، همجبهگی مسلمانان و یک صدایی آنان بسیار اهمیت دارد.
❇️ این موضع مقام معظم رهبری است که متاسفانه این رویکرد در بسیاری از متن ها و واکنش های مهم دیده نمیشود.
✍محمدمهدیحسینزاده
📲 @menhaj_hoseinzade
❌ سوئد یکمیلیارد کرون اسلحه به خاورمیانه به خصوص عراق در زمان جنگ تحمیلی فروخت و این منطقه را انبار مهمات کرد!
⛔️ فروش اسلحه به کشور درحال جنگ در قوانین بینالمللی هم پذیرفته نیست.
⭕️ این #سند #جنایت_سوئد را برای کسانی منتشر میکنم که این کشور را ذاتا بیطرف و معتدل میدانند و نمیتوانند انزجار خود از بیحرمتی دولت سوئد به #قرآن_کریم را آنطور که باید ابراز کنند.
#ویراست
📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تحلیل سید حسن نصرالله از تعبیر #آرایش_جنگی در بیانیه مقاممعظمرهبری در خصوص آتش زدن قرآن
📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خطر بزرگی که آیت الله مصباح در اواخر عمر خودشان به انقلابیها گوشزد کردند چه بود؟!
▫️برخی می گویند فکر یک رهبر دیگر باشیم...
#انقلابی_گری
#یادداشت_جدید با موضوع: "مراقبت از خود"
✍ نگاهی به جایگاه #تقوا و مراقبت از خود در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب بر اساس بيانات حضرت آیتالله خامنهای
محمدمهدیحسینزاده
هدایت شده از خط حزب اللّه
شماره ۴۰۷ خط حزب الله.pdf
2.74M
هدایت شده از موسسه طلوع آفتاب توحید
🕌 معرفی موسسه "طلوع آفتاب توحید"
🔹مؤسسه علمیپژوهشی "طلوع آفتاب توحید" در سال ۱۴۰۱ در راستای دغدغههای مقاممعظمرهبری در حوزه تربیتی و تهذیبی تأسیس گردیده است.
🔸محورهای اصلی فعالیت مؤسسه برای نیل به هدف پیشگفته از این قرار است:
✅طراحی و اجرای دورههای آموزشی در جهت تربیت نیروهای جوان انقلابی
✅تولید کتب و دیگر محصولات علمی در موضوعات معرفتی
✅ گسترش اندیشههای مقام معظم رهبری و امتداد آن تا ساحت تربیت
🌐موسسه " #طلوع_آفتاب_توحید"
💥همراه شوید👇
🕌https://eitaa.com/joinchat/13697412C12b1fb760c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | گزیده نشست مطالعاتی امین
📝 جایگاه اندیشه امام خامنهای و شهیدمطهری در فرآیند تمدن اسلامی
🔹گفتگوی بنده با استاد اسدپور| ۱۳۹۸
🔗ویدئو در آپارات👇
https://www.aparat.com/v/iwNIk
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
#شهیدمطهری
📲 @menhaj_hoseinzade
هدایت شده از موسسه طلوع آفتاب توحید
✍️آيتالله سعادتپرور پهلوانی :
اگر انسان ساخته شود، آثار وجودی او بی سر و صدا، خانه به خانه سرایت میکند.
#آیتالله_سعادتپرور
📚 کیمیای وصل، ج۲، ص۱۵۹
🕌@tolooaftabtohid
🤛 پوستر #حماس برای نبرد با کفار حربی
💥پینوشت: برای مردم مظلوم و مقتدر #فلسطین که در خط مقدم #جبهه_مقاومت قرار دارند دعا کنیم🤲 "امن یجیب" بخوانیم. اگر رسانهای داریم تبیین کنیم اگر نداریم اهل تبیین را حمایت کنیم فقط جزو #بیتفاوت_ها نباشیم...
💔این صحنه، معرکهای است برای امتحان قلبها. گرچه دستها به اسلحه نمیرسد و مامور به صبریم؛ اما قلبها باید بخروشد.
خدا به #قلب ها نظر دارد. قلبی که در این جنایت وحشیانه برای مجاهدان فلسطینی نتپیده باشد مثل کسی است که از دستش کاری بر میآمد و هیچ نکرد. چه فرقی میکند؟ از قلبش کاری برمیآمد و از دعایی دریغ کرد...
✍محمدمهدی حسین زاده
📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ_ویژه | #سید_عزیز
🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی قدس سره درباره صفا و خلوصِ سیدحسن نصرالله،
۱۳۸۸/۱۲/۲۴
✅️ آیت الله مصباح یزدی(قدس سره): «من واقعا در مقابل ایشان احساس حقارت می کنم.»
#سید_حسن_نصرالله
#حزب_الله
📲 @menhaj_hoseinzade
🖋امروز چند خطی در خصوص تاریخ سینما و اولین کسانی که سینما را تعطیل کردند خواهم نوشت...
بعضی بستن سینما را در زمان ورود به ایران به مخالفت فقها به خصوص شیخ فضل الله نوری نسبت میدن. اما واقعیت چیست؟
📺تهمتی به جان شیخ
🔗سینما در ایران برخلاف دیگر کشورها نه درمیان مردم متولد شد و نه در میان مردم رشد کرد. مظفرالدینشاه قاجار در سالهای آخر سلطنت خود سفری به فرانسه رفت تا از نمایشگاه پاریس دیدن کند. در این هنگام بود که او با سینما یا به گفته خودش «سینموفتوگراف» آشنا شد.
🔗 شاه با دیدن سینما مسحور این پدیده مدرن میشود و دستور خرید آن را صادر میکند.
جالب است که قصد او از وارد کردن سینما به ایران خدمت به مردم نبوده بلکه نمایش فیلم درمیان درباریان یا به قول خودش "نوکران" بوده است. چهار سال ابتدایی فیلم تنها در میان درباریان پخش میشده و مردم از این پدیده بی خبر بودند تا اینکه . «میرزا ابراهیمخان صحافباشی» مرد متجدد و مشروطهخواه سالنی برای پخش فیلم های کوتاه احداث نمود. در این هنگام شاه از ترس فراگیری محبوبیت یک مشروطه خواه اقدام به بستن این سالن سینمایی می کند.
🔗پس از او روسی خان که فردی درباری و مورد حمایت محمدعلی شاه بود سالن سینمایی تاسیس کرده و برای مردم فیلم نمایش میدهد تا اینکه مشروطه خواهان قدرت میگیرند و سالن او را اشغال میکنند. بنابرین اولین سالن سینما را یک مشروطه خواه احداث میکند و دربار آن را میبندد و دومین سالن را یک درباری باز میکند و مشروطه خواهان میبندند.
💢آنچه باعث تاسف است تهمتی است که پیش از انقلاب(مجله ستاره سینما) تا به امروز نسبت به شیخ فضل الله نوری نسبت داده اند. بسیاری از اهل قلم شیخ فضل الله نوری را عامل تعطیلی سینما دانسته و اساسا او را مخالف تکنولوژی می دانند درحالی که واقعیت تاریخی نشان می دهد نزاع دو جریان غالب سبب تعطیلی شده است.
✅بر همان مبنای فرمایش امام خمینی ره که فرمود ما مخالف سینما نیستیم؛ بلکه با فحشا مخالفیم، شیخ فضلالله نوری هم با اشاعه فحشا و منکر مخالف بوده چه آن که منکر از قانون مشروطه باشد و چه از دل سینما برون آید و بنابر نظر ایشان هم مشروطه میتواند مشروعه باشد و هم سینما.
✍ محمدمهدی حسین زاده
#شیخ_فضل_الله_نوری
#سینما
@menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤"چرا هوا زمستونیه...
نماهنگ "چرا هوا زمستونیه" به مناسیت ایام فاطمیه
#فاطمیه
#روضه
@menhaj_hoseinzade
رسالت طلبگی هدایت اجتماعی(3).mp3
15.01M
🎙 رسالت طلبگی هدایت اجتماعی
⁉️چگونه میتوان در ابتدای طلبگی با وجود تمحّض در درسوبحث از فهم مسائل اجتماعی نیز باز نمانیم؟
🕌 مدرسه امام باقر(ع)| ۱۴۰۲/۹/۲۲
#طلبگی
#رسالت_طلبگی
📲@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از نفی و اثبات
📱این کانالها متعلق به تعدادی از طلاب است که به واسطه حوزه مشترک مطالعات با یکدیگر همکاری داریم.
🎯شرح حال
🏷کانال شخصی حمیدرضا باقری (یاداشتهایی در شرح امروز و دیروز)
👉 @sharhe_hal
🎯 آیات و روایات کاربردی
🏷 آیات و روایات کاربردی (آیات و روایات کاربردی برای زندگی که مورد غفلت واقع شدهاند.)
👉 @ayat_va_revayat
🎯 ترور رسانه
🏷راهبردها و اقدامات آمریکا در مواجهه با ایران همراه با تاریخ معاصر،اطلاعاتی از اقدامات سازمانهای امنیتی
👉 @terrorofmedia
🎯کتاب تاریخی سیاسی
🏷کتابها از دسته محتواهایی است که نشر مجازیاش بلامانع است. هرکتابی که در کانال بارگزاری میشود به معنای تایید محتوای آن نیست
👉 @book_article
🎯 نفی و اثبات
🏷یادداشتهای محمدطلایی
👉 @nafy_va_esbat
🎯 مِنهاج
🏷تاملات، دغدغه ها و یادداشتهای محمدمهدی حسینزاده
👉 @menhaj_hoseinzade
🎯 غرب از نگاه غرب
🏷 آرشیو محتوایی است درباره مسائل غرب مدرن؛ تا دنباله روی《کور》و حتی گاهی《خیال دنباله روی》را از فکر ایرانی بزداید.
👉 @westernwfw
🎯اضغاث احلام
🏷نوشتجات و خواب های پریشان مصطفی عیدی
👉 @asghaseahlam
🎯 مدرسه تاریخ پژوهی صاد
🏷تبارشناسی واقعیت های امروز
👉 @sadtarikh
🎯 نواظر
🏷دیدنی هایی از یک طلبه
👉 @navazer
🎯 سطور
🏷یادداشتهای حمید آقانوری
👉 @sotoor_ra
🔅فرهیخته گرامی، از شما دعوت میشود در کانالهای فوق عضو شوید🌹
📝دغدغههای پژوهشی
🖋دیروز(۱۴۰۲/۹/۲۲) به دعوت خبرگزاریرسا به نشستی با حضور معاونمحترمپژوهش حوزهعلميه، جناب استاد مقیمیحاجی دعوت شدم. این نشست صمیمی به مناسبت هفته پژوهش در سالن نشستهای خبرگزاری رسا برگزار شده بود. قرار شد هرکس دغدغههای پژوهشی خود را بیان کند و از معاون پژوهش حوزههای علمیه کشور پاسخ بشنود.
🖋بنده نیز تاملات خام خود را به عنوان شاگرد به محضر استاد عرضه کردم و با تاکید بر محوریت "حل مساله" در پژوهش و تقویت چرخه پژوهشی اینچنین بحثم را آغاز نمودم:
🖋بنابر نظر مقاممعظمرهبری معیار نخبگی "حل مسأله" است. (پیرامون این گزاره ماهها پیش یادداشتی نوشته بودم که بازنشر میکنم) تاکید معظمله بر "حل مسأله" ریشه در دیدگاه ایشان در باب "جهاد" دارد. حضرتآقا جهاد را کار پرتلاش، پرزحمت و پرحجم نمیدانند؛ بلکه به کاری که با تلاش انجام گیرد و خلا و نیاز اولویتداری را حل نماید جهاد مینامند. بنابراین جهاد علمی همان تلاش برای "حل مسأله" و پر کردن خلا های واقعی است.
🖋محوریت "حل مساله" با "موضوع محوری" در پژوهش قدری متفاوت است. چه بسا موضوع واحدی صدهاسال محل بحث علما قرار گیرد و هر پژوهشگری یک مدل حل مسأله ذیل آن موضوع ارائه کند. سیر تطور "اصول فقه" مویّد این روش است؛ چرا که هزارسال علمای اصولی پیرامون موضوعات مشترک بحث کردهاند و مدلهای مختلفی را برای "حل مسأله فقهی" ارائه فرمودند.
🖋از زمان قدمایی چون شیخ طوسی تا معاصرینی چون امام خمینی(ع) موضوعات آنچنان تغییر نکرد؛ اما شیوه حل مسألهفقهی متحول شد و موضوعات هم به تبع محتوا تغییر یافت.
ادامه یادداشت👇
📲@menhaj_hoseinzade