50.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅نقد استاد خسروپناه به سخنان استاد علوی بروجردی درباره اقتصادی اسلامی
جلسه فقه حکومتی ۱۰مهر۹۹
☑️ @amin_enqelab
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی
🔰بحث سر این نیست که ما جامعهشناسی یا روانشناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایدهای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشتهی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک جهانبینی است غیر از جهان بینی ما.
👌علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاستهی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانیای وجود نداشته است؛ آنها آمدهاند همین اقتصاد را، همین جامعهشناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیتشده و دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است.
بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۸/۲
#علوم_انسانی
☑️@amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️این نتیجه علوم انسانی غربی است، این نتیجه نگاه غرب به انسان است.
‼️وقتی که آبشخور علوم انسانی شد نگاه غرب، درمان افسردگی با همنشینی با حیوانات حل می شود،چون کم هزینه است! انسانی که اشرف مخلوقات است، باید به جای هم نشینی با همسر و فرزندان خود با یک گربه و خرگوش وسگ انس بگیرد!!
🎯چرا بعضی ها باورشان نمی آید غرب در آستانه انحطاط اخلاقی است، چرا راهی را می روند که اندیشمندان غربی خود به سقوط این تفکر و تمدن اعتراف می کنند.
▪️البته این نتیجه کوتاهی حوزه علمیه قم است،که این گونه افراد در صدا و سیمای ما عرض اندام می کنند
این دغدغه مقام معظم رهبری مانند بقیه دغدغه ها سال ها بر زمین مانده ، که علوم انسانی باید اسلامی شود.
حوزه انقلابی باید تلاش خود را مضاعف کند.
#علوم_انسانی
☑️@amin_enqelab
📷 دعوت استاد خسروپناه به مناظره علمی با استاد علوی بروجردی
#مناظره
🔸فعالیت های علمی استاد خسروپناه در لینک زیر 👇
http://khosropanah.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%b9%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%ae%d8%b3%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%86%d8%a7%d9%87/
☑️ @amin_enqelab
⭕️علوم مسموم
🔰اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد.
👌وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون.
بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۹/۷/۲۹
#علوم_انسانی
☑️@amin_enqelab
🔹بخشی از زیارت اربعین
🔸به نیابت از حاج قاسم و ابو مهدی
#زیارت_اربعین
☑️ @amin_enqelab
🎯خلاصه نهضت
🔰«و بذل مهجته فیک» یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة» تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة» و آنها را از سرگردانىِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. این یک طرف قضیه، یعنی طرفِ قیام کننده؛ حسینبنعلی علیهالسّلام است.
🔹طرف دیگر قضیه، در فقره بعدی معرفی میشود: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی» نقطه مقابل، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ «و باع حظّه بالارذل الأدنی» سهمی را که خدای متعال برای هر انسانی در آفرینش عظیم خود قرار داده است -این سهم عبارت است از سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت- به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروخته بودند. این، خلاصه نهضت حسینی است.
بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۷۹/۱/۲۶
#زیارت_اربعین
☑️@amin_enqelab
🎯شاخص روشن
🔹گاهی انسان در میان هیاهو و هوچی گری های دشمنان و منافقین داخلی و خارجی، دچار تردید می شود، در این حال رجوع به قرآن همانند آبی بر شراره آتش ها و فتنه هاست، گاهی تفکر در یک آیه انسان را از تمام جهالت ها و تردید ها در می آورد.
💎شاخص های قرآنی واضح است برای سنجش و ارزشیابی خود و دیگران. یکی از این شاخص های روشن، آیه آخر سوره مبارکه فتح است،مراجعه کنیم و با دقت بخوانیم تا ببینیم چه کسانی همراه و هم مسیر با پیامبرند؟ و مدعیان دروغین چه کسانی هستند؟
🔰مقام معظم رهبری: قرآن، جبههگیری مقتدرانه در برابر دشمنان، عطوفت و مهربانی در میانهی مومنان و عبودیت و خشوع در برابر خداوند را سه نشانهی جامعهی اسلامی دانسته است:
محمد رسولالله والذین معه اشداء علی الکفار، رحماء بینهم، تراهم رکعاً سجداً یتغون فضلاً من الله و رضواناً..
۱۳۸۳/۱۰/۲۹
#شاخص
☑️@amin_enqelab
✅راز عبودیت پیامبر
🔰خدای متعال در همهی صحنهها به یاد پیامبر بود، و رسول اکرم در همهی صحنهها از خدا استمداد کرد، از خدا خواست و از غیر خدا نترسید و نهراسید.
🔸راز اصلی عبودیت پیامبر در مقابل خدا این است؛ هیچ قدرتی را در مقابل خدا به حساب نیاوردن، از او واهمه نکردن، راه خدا را به خاطر اهوای دیگران قطع نکردن. جامعهی ما با درس گرفتن از این اخلاق نبوی، باید به یک جامعهی اسلامی منقلب شود.
بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۷۰/۷/۵
#پیامبر
☑️@amin_enqelab
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| لبخند به شیطان
🎯اگر با اولیاء خدا باید دوستی کرد، با دشمنان خدا هم باید دشمنی کرد.
🔰ممکن نیست فرض کنیم که یک مسلمان، یک مؤمن، یک موحّد، حتّى یک روز یا یک لحظه از دشمنى با ابلیس و شیطان منصرف بشود. اصلاً خطّ اسلام یعنى خطّ ضدّ ابلیس و شیطان. در طول دعوت نبوّتها و پیغمبران، مستکبرینْ آن کسانى بودند که دعوت الهى را و توحید را قبول نکردند و با آن مقابله کردند و زور گفتند.
بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۶۸/۸/۱۰
#دشمن
#آیت_لله_مصباح
☑️@amin_enqelab