گمراه شد هر آنکه زِ این طایفه جداست
هادی شـدی کـه پیـروِ حیدر شویم ما💚
🌸ولادت امام هادی علیه السلام رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض میکنیم🌸
#میلاد_امام_هادی
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
📍 #جلدیک
📖 کتابفقهسیاسی
این کتاب ابتدا به چیستی فقه سیاسی پرداخته میشود، سپس پیشینه آن مورد بررسی قرار میگیرد.
پس از آن جایگاه فقه سیاسی در فقه شیعه واکاوی و پیش فرض های لازم برای پرداختن به فقه سیاسی بیان میشود.
فقه سیاسی در دوران معاصر دارای دو استعمال وصفی و اضافی است.
با نظر به تعریف فقه سیاسی، میتوان این فقه را متکفل استنباط مسائل سیاسی
و مربوط به حکومت دانست. از این رو به عنوان نمونه مسائلی از قبیل تشکیل حکومت، قالب حکومت، تفکیک قوا، اختیارات ولی فقیه، نحوه انتخابات و .... در این فقه بررسی میشوند.
بنابراین فقه سیاسی مسائل زیادی را به خود اختصاص می دهد اما در اثر حاضر تنها سه مسئلۀ ذیل مورد بررسی قرار گرفته است:
۱. جایگاه تشکیل حکومت بر اساس شریعت در عصر غیبت
۲. مقوم های حکومت اسلامی
۳. اصل عدم ولایة احد علی احد
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #متنکتاب
📚 کتاب فقه سیاسی
مسئله ای که لازم است در موضوع تشکیل حکومت در عصر غیبت پاسخ داده شود این است که آیا در عصر غیبت امام(عج) تشکیل حکومت بر اساس شریعت مشروع است؟
در ابتدا لازم است به عنوان مقدمه چهار نکته مورد توجه قرار گیرد:
۱) در پاسخ به این سؤال ساختار خاصی از حکومت مد نظر نیست. به عبارت دیگر این سؤال بدون پیش فرض گرفتن ساختار خاصی از حکومت تنها به اصل تشکیل حکومت اسلامی نظر دارد بررسی ساختار حکومت مسئله ای مستقل میباشد و
شایسته است از مسئله جایگاه حکومت تفکیک شود و جداگانه مورد بررسی قرارگیرد.
۲) در مقام پاسخ به این سؤال تنها مشروعیت تشکیل حکومت در زمان غیبت بررسی میشود و نظری به جواز یا وجوب مطلق یا مشروط تشکیل حکومت نیست البته اگر ادله مشروعیت اقتضای جواز یا وجوب - مطلق یا مشروط - تشکیل حکومت را داشته باشند، هنگام بررسی ادله مذکور، این مطلب نیز مورد بررسی قرار میگیرد. افزون بر این در مقام بیان سخن فقیهان در پاسخ به سؤال مذکور نیز لازم است توجه شود که آیا آنان تنها در صدد اثبات مشروعیت حکومت هستند یا علاوه بر آن به اثبات وجوب مطلق یا مشروط -تشکیل حکومت نیز می پردازند؟
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
📖 نظریه دولت اسلامی
نظریۀ دولت اسلامی صرفاً نظریه ای در حوزه فلسفه
سیاست در کنار نظریه های دیگر نیست. ریشه و پایه های مستحکم این دولت الگو را میتوان در فطرت و حقیقت حیات اجتماعی انسان برای تحقق کمال و نظم بخشی به زندگی بر پایۀ عدالت و رهبری انسان صالح در تحقق قرب و خلافت الهی در آیات قرآن و سیره نبی مکرم اسلام و حکومت علوی یافت.
متأسفانه دولت بنی امیه و بنی عباس و به دنبال آن سلسله پادشاهان و حکومت های جائر در میان مسلمانان برش انحرافی خطرناکی بر پایهٔ ظلم، ستم، جبرگرایی و عوام فریبی ایجاد نموده اند.
انقلاب اسلامی تحولی در حیات انسان معاصر برای احیای دولت اسلامی بازسازی امت اسلامی و ساخت تمدن نوین اسلامی بر اساس
امامت الهی و ولایت فقیه در عصر غیبت است.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #متنکتاب
📚 نظریه دولت اسلامی
ارنست کاسیررا نخستین کاربرد دولت در معنا و مفهومی جدید را به ماکیاولی نسبت میدهد. در تفکر ماکیاولی دولت به معنای قدرت عامی تلقی شده است که مستقل از حاکم و اتباع او عمل میکند و هسته مرکزی قدرت مستقر را تشکیل میدهد.
وی در کتاب شهریار چندان دلبستگی و علاقه به شخص سزار بورجیا نشان نداده بلکه بیشتر به ساختار دولت جدیدی ابراز تمایل نموده که وی ایجاد کرده است. با این وصف هکستر بر این باور است که ما خود ،معانی جدید دولت را به اندیشه ماکیاولی نسبت میدهیم و نحوه استعمال واژه دولت توسط او را که در بیشتر موارد به معنای مقام و شأن حکومتی قرون وسطایی است، نادیده گرفته ایم.
اسکینر در تکمیل این نظر، بر آن است که اندیشمندانی چون دوهیلان بوده و بدن در فرانسه و قرن شانزدهم مفهوم مدرن دولت را عرضه کردند.
به هر جهت پیرو نظر هکستر و اسکینر نخستین کاربرد واژه دولت به معنای مدرن از سوی متفکران قرن شانزدهم آغاز شده است و امروزه استعمال واژه دولت به معنای مدرن در زبانهای اروپایی رواج دارد.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📚 نظریه دولت اسلامی
🔹نویسنده: عباس کعبی
🔸تعداد صفحه : ۱۶۴ صفحه
🔹نوع جلد: شومیز
🔸قطع : رقعی
❌قیمت ۱۰۰ هزار تومان❌
✅ قیمت باتخفیفویژه : ۹۰ هزار تومان
♦️ [لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم]
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #معرفیکتاب
📍 #جلددوم
📖 کتابفقهسیاسی
جایگاه رأی مردم و نهادهای پدید آمده با رأی مردم در تشکیل و اداره حکومت اسلامی از مسائل بسیار مهم، مبنایی و دنباله دار در فقه سیاسی به شمار می رود؛ به گونه ای که طرح آن مسائل مختلفی را پدید می آورد که لازم است به آنها پاسخ داده شود. هرچند مسئلۀ جایگاه رأی مردم در حکومت اسلامی از مسئله جایگاه نهادهای پدید آمده با رأی مردم در حکومت اسلامی متمایز است اما این دو مسئله دارای مباحث مشترکی نیز هستند از این رو اثر حاضر به بررسی هر دو مسئله می پردازد.
در مسئله جایگاه رأی مردم در حکومت اسلامی، مراد از حکومت اسلامی حکومتی است که بر اساس شریعت اداره میشود؛ بنابراین باید توجه داشت در اثر حاضر جایگاه رأی مردم در حکومت های دیگر بررسی نمی شود.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #متنکتاب
📚 فقه سیاسی
فقیهان در زمان غیبت صلاحیت نیابت از حضرت ولی عصر (عج) را دارند؛ مانند نیابت مالک اشتر و امثال او از امام علی (ع) ولی هنگامی که تعیین آن ها و انتخاب شخص آنها و بیان نامشان ممکن نبوده است و از طرف دیگر تعطیل امامت و اهمال آن در جامعه نیز مجاز نبوده است. ائمه (ع) صفات و شرایط آنان را ذکر کرده و مشخص کردن کسی که واجد این صفات و شرایط است و انتخاب یک نفر را از بین کسانی که واجد این ویژگیهاست به امت یا خبرگان امت واگذار کرده اند. بنابراین تمام کسانی که این ویژگیها را دارا هستند، صلاحیت امامت دارند اما امام بالفعل کسی است که امت او را از میان واجدین انتخاب میکند. پس به واسطه انتخاب مردم شخص بالفعل امام واجب الطاعه میشود.
پس تأمل نما!
بر اساس این اندیشه صلاحیت فقها برای رهبری با رأی مردم تأمین نمی شود، بلکه صلاحیت آنان را شارع تعیین کرده است اما فقیهی در مقام حاکمیت جامعه قرار خواهد گرفت که صلاحیت او به واسطه رأی مردم به فعلیت رسد. از این رو این اندیشه همانند اهل تسنن رأی مردم را مشروعیت بخش تصرفات حاکم در امور مردم نمیداند و از طرف دیگر رأی مردم را نیز تنها برای مقبولیت آوری و صلاحیت بخشی به فقیه تفسیر نمیکند بلکه صلاحیت شرعی فقیه را به فعلیت میرساند.
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📚 فقه سیاسی
🔹نویسنده: ابوالقاسم علیدوست
🔸تعداد صفحه : ۲۰۶ صفحه
🔹نوع جلد: شومیز
🔸قطع : رقعی
📌#تخفیفمناسبتی
با تخفیف ویژه ۱۰درصدی مخصوص ایام محرم 🏴
❌ قیمت : ۲۵۰ هزار تومن ❌
✅قیمت باتخفیف ویژه : ۲۲۵ هزار تومان
♦️ [لینک خرید کتاب در سایت فروشگاه منهاج علم]
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ وَعَلَى الْأَرْواحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنائِكَ، عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللّٰهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ، وَلَا جَعَلَهُ اللّٰهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيارَتِكُمْ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَوْلادِ الْحُسَيْنِ، وَعَلَىٰ أَصْحابِ الْحُسَيْنِ
فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض میکنیم🖤
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir
📌 #متنکتاب
📚 از لاواک تا افلاک
ساعت سه نیمه شب عباس از جا بلند شد و کاپشنش را برداشت که برود خانه. مطمئن بود الآن ملیحه پشت در اتاق ایستاده و حرفهای آنها را می شنود. از این اطمینان هیجان ناخواسته ای صورتش را گرم کرده بود. روی برفها و حین پایین رفتن از پله های حیاط لحظه ای سرش برگشت و ملیحه را دید که از گوشه پرده پشت پنجره نگاهش دوخته شده بود در پسری که تمام دوران کودکی اش را با او گذرانده بود و اکنون آمده بود خواستگاری اش
_._._._._._._._._._._._._._._._._
◀️ ما را دنبال کنید:
🆔 @menhajelm
🌐 www.menhajelm.ir