eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.2هزار عکس
170.8هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹این فیلم‌خط مقدم کربلای ۵ در شلمچه را به تصویر کشیده است. آرپیجی زن که لباس سبز پوشیده، شهید سعید شاه حسینی، برادر شهیدان محمدحسن وحسین شاه حسینی است.این سه برادر شهید اصالتا نیاورانی بودند. پدر شهید ۲ سال پیش و مادر شهید مدتی قبل آسمانی شد. وقتی سعید شهید شد بچه ها رفتند تا خبر را به خانواده اش بدهند.حاج عبدالوهاب پدر شهید آمد و گفت شلوغ نکنید، مادر سعید قبلا دو فرزند دیگرش را هم تقدیم کرده، بگذارید من خودم این خبر رامی دهم. وقتی به منزل می روند می بینند مادر پای تلویزیون نشسته و همین فیلم در حال پخش شدن است. مادر با یک ذوق عجیبی می گوید سعید، سعید خودمونه. سعید آرپی جی می زند و یا حسین می گوید و به پشت تیربار می رود تا بعثی ها را نابود کند. پدر به مادر می گوید؛ دیدی شیر بچه ات را؟ مادر با خوشحالی می گوید بله پدر می گوید: اگر لیاقت داشته باشد، باید مانند برادرانش شهید شود و بعد می گوید: این پسرمان هم لایق بود و این تکبیر آخرش است و به شهادت رسیده و قطرات اشک مادر جلوی تلویزیون جاری می شود خانه این خانواده در نزدیکی بيمارستان فرهنگیان و اردوگاه منظریه اکنون تبدیل به حسینیه شده است.. 📝 سید امیر سیاح ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
⚠️فرار موفقیت‌آمیز «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» از زیر بار مسئولیت‌های فراوان از جمله گرانی افسارگسیخته خودرو در عین کاهش کیفیت و امکانات، در بی‌توجهی دوستان انقلابی به نقش و جایگاه مسئولین و نهادها!!! 🔶با رأی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» به منظور نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که از سوی ابلاغ می‌شوند، تشکیل و اعضاء آن به قرار زیر انتخاب شده‌اند: ۱. آیةالله سید محمود هاشمی شاهرودی مرحوم ۲. محسن رضایی👈مفقود ۳. ابراهیم رئیسی👈مشغول ۴. قربانعلی دری نجف‌آبادی👈متروک ۵. غلامرضا مصباحی‌مقدم👈معدوم ۶. مجیدانصاری👈مطرود ۷. مرتضی نبوی👈نامعلوم ۸. محمدجوادایروانی👈ناخوانا ۹. حسین مظفر👈نامعلوم ۱۰. احمدوحیدی👈نامشخص ۱۱. مصطفی میرسلیم👈خدابیامرز ۱۲. علی آقامحمدی👈مشکوک ۱۳. احمدتوکلی👈مسدود ۱۴. محمدرضا باهنر👈ممهور ۱۵. داود دانش جعفری👈مشکوک 🤔با توجه به اینکه مسئله خودرو یکی امور مبتلا به بلکه مهم کشور می‌باشد و سال‌ها با انحصار مافیای ایران‌خودرو و سایپا به اخاذی از مردم و بیت‌المال می‌پردازند، چرا هیچ اثر خاصی از این هیئت مذکور دیده نمی‌شود و ایشان مورد سوال قرار نمی‌گیرند؟!!!
🔷ایستادگی حضرت زینب سلام الله علیها رمز پیروزی ❇️ : تلاش حضرت زینب فقط این نیست که از امام بیماری در کربلا حراست و پرستاری کرده است. حضرت زینب در مقابل یک دنیا بدی، ظلم، بی‌انصافی، حیوان صفتی و قساوت، و با این ایستادگی، توانست از روح کلی اسلام حراست و پرستاری کند. 🔶همچنان که می‌گوییم امام حسین علیه السلام اسلام را حفظ کرد، می‌توانیم دقيقا ادعا کنیم که حضرت زینب سلام الله علیها هم با ایستادگی خود، اسلام را حفظ کرد. این ایستادگی، یک رمز و راز و یک عامل اصلی است.۱۳۸۰/۵/۳»
❇️همه چیز با کتابخوانی تأمین می‌شود! : «سلامت فکری را هم با کتاب‌خوانی تأمین کنید؛ از کتاب‌های خوب، راه‌گشا، راهنما -که از سوی متفکران و نویسندگان خوب ما تهیه‌شده و در اختیار ما گذاشته‌شده- استفاده کنید و بخوانید. این موجب می‌شود که نسل نوجوان ما، هم سلامت جسمی داشته باشد،👈(ورزش) هم سلامت معنوی و روحی داشته باشد👈(تهذیب) و هم سلامت فکری و عقلانی داشته باشد؛ 👈(تحصیل) ✅آن‌وقت این، آینده‌ کشور را تأمین می‌کند.» ۱۳۹۵/۹/۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔 سخنان جنجالی کارشناس بی بی سی در مورد جنایات محمدرضا پهلوی ملعون و پدرش رضا خان ملعون و نگاه بهت‌زده مجری و مهمان برنامه!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ انحطاط، لجن‌پراکنی و تخریب فرهنگ عمومی توسط نمایش خانگی در غفلت و سیاسی‌کاری مسئولین و نهادهای امنیتی قضایی نظارتی فرهنگی!!! 🔻جناب آقای قمی سازمان تبلیغات با این همه نیرو، امکانات و دسترسی چه می‌کند؟!! 🔻احمد واعظی دفتر تبلیغات با بودجه‌های چندین میلیاردی و رانت‌های فراوان کجا هستند؟!!! 🔻آقای حسین طائب که مجموعه حفا را برای یک کانال کوچک انقلابی براق می‌کنید، در موضوع خطرناک نمایش خانگی چرا اقدام موثری انجام نمی‌دهید؟!!! 🔻جناب حجةالاسلام‌ صدیقی مسئول امر به معروف و نهی از منکر کشور، نقش مجموعه شما در این مسئله خطیر کجا و چیست؟!!! 🔻اقای عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای عمدتا غالبا و اکثرا نمایشی، بفرمایید برای این عرصه‌های مهم چرا اقدام موثری نمی‌کنید؟!!! 🔻آقای هاشمی خوانساری دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر _ که ستاد إماته انسب است _ نقش و جایگاه شما در مسئله احیاء و ارتقاء فرهنگ عمومی و جلوگیری از تخریب و انهدام آن چیست؟!!!
13910827_4862_192k.mp3
3.07M
⚠️ و پرخسارت‌ترین تنبلی! : ❇️به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلی‌ها، تنبلی در خواندن کتاب است. هرچه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر می‌شود. هیچگاه هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت. ۱۳۹۰/۴/۲۹
... ✍ محسن مهدیان 💥یک سوال رایج و پرتکرار وجود دارد که هر از گاهی با بروز و ظهور اغتشاشات خیابانی و برخورد ناجا مطرح می شود و آن اینکه: "اگر اغتشاش بد است پس چرا انقلاب 57 شکل گرفت..." فرض سوال اینست که انقلاب 57 از جنس اغتشاشات این روزها بوده است. با این حال دو دسته پاسخ وجود دارد که هردو لازمست اما عمق آنها یکسان نیست. 👇پاسخ اول: ظاهر یکسان رفتارها به معنی شباهت آنها نیست. داعشی ها عملیات انتحاری انجام می دهند. شهید حسین فهمیده هم عملیات استشهادی انجام می دهد. ایندو یکی است؟ اسرائیلی ها آدم می کشند، نیروی مقاومت نیز سربازان صهیونیستی را به هلاکت می رسانند، ایندو یکی است؟ چه آنکه اغتشاش برای به هم زدن طاغوت و حکومت جور و ظلم پهلوی، تلاش برای برقراری نظم و دعوت به انضباط است. 👇پاسخ دوم و مهمتر: اساسا برخلاف تصور، انقلاب 57 انقلاب از طریق اغتشاش نبود. انقلاب 57 بروزو ظهور حضور اعتراضی مردم بود. انقلاب 57 انقلاب مردم بود نه جمعی اقلیت علیه مردم. به همین دلیل وقتی برخی با هدف راه اندازی عملیات مسلحانه خدمت امام رسیدند تا مجوز بگیرند با مخالفت صریح امام مواجه می شوند.امام می فرمایند انقلاب ما انقلاب آگاهی ها است نه اسلحه. این تاکید امام بارها در خاطرات رفیقدوست و مرحوم پسندیده و دعایی و الویری و شبیری و مرحوم هاشمی وغیره آمده است. وقتی اعضای سازمان مجاهدین با امام در نجف دیدار کردند امام به آنها صریح می فرماید: با اقدام مسلحانه مخالفم. امام حتا مبارزه با رژیم را در ابتدای دهه 40 در چارچوب قانون طاغوت آغاز می کند و در ادامه با آگاهی و بصیرت بخشی این مردم هستند که قیام می کنند. براین اساس مردم ابتدا در درون متحول شدند و در ادامه این تحول درونی را به تحول سیاسی تبدیل کردند. لذا بارها فرمودند که انقلاب مردم ما برآمده از تحول درونی آنها بود. ✅در نهایت اینکه؛ هیچ کس با اعتراض مدنی و قانونی مخالف نیست. اما ایستادن جمعی اقلیت مقابل مردم و تخریب اموال عمومی، یعنی دیکتاتوری مقابل اکثریت و این اغتشاش بیش از آنکه مقابل حکومت باشد اغتشاش مقابل اراده مردم است؛ طبیعی است که نظام برآمده از مردم، مهمترین وظیفه اش صیانت از اراده آنها است.  
4_5877745688984425190.aac
20.43M
💥 بررسی سخنان استاد شریعتمداری تنگه هرمز را ببندید ❇️برسی ادعای تهدیدات نظامی و رزمایش جنگنده های اسراییلی برای حمله به ایران ✅ادعای روزنامه اسراییلی ،،،،ایران بزودی جزو ده ابرقدرت جهان خواهد شد 🎙کارشناس و تحلیلگر: محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
آیا فکر بعدش را کرده‌اید؟ تا خیلی از فضای انتخابات فاصله نگرفتیم یک خطاب به دلسوزان و عقلای جبهه انقلاب عرض کنیم. همگان شاهد بودند که امسال بدعتِ تقدّم "غیراصلح مقبول" در بالاترین سطح اِعمال و شد.. یکی از تبعات ویرانگر این سنّت سیئه این است که، دیگر کمتر جوانی در فضای سیاسی کشور به‌دنبال تلاش برای کسب و مجهزشدن به خواهد رفت. رسمیت‌بخشیدن به "مقبولیّت"، قطعا در بلندمدت باعث تقویت و می‌شود، به‌سرعت سلبریتی مذهبی تولید می‌کند، جوانان مؤمن‌ را ترغیب به پیشرفت‌های آسانسوری و طی‌کشیدن پله‌های ترقی می‌کند، به‌جای محسن حججی، و بَزَک‌شده‌های مجازی تولید می‌کند، چاپلوسیِ مدیران را شرعی نشان می‌دهد، ماکیاولیسم دینی را توجیه می‌کند، تملق‌گویی را ترویج می‌کند، جایی برای اخلاص و باقی نمی‌ماند، نمایش و و دیپلماتیک، در میان جوانان انقلابی به‌سرعت ارزش و اصالت پیدا می‌کند، جبهه مطالبه‌گری و (که لزوما با دشمن‌پیداکردن و درافتادن با کانون‌های قدرت همراه‌ است) بازهم سرد و خلوت می‌ماند، دیده‌شدن و و به عبارت اصولگرایانه‌ترش، ، در رأس ارزش‌ها قرار می‌گیرد، کیف‌کشی در حکم جهاد در رکاب معصومين حُرمت پیدا می‌کند، انتقادگری و انتقادپذیری حکم محاربه با مقدسات دین می‌یابد، خوبان ناهنجار می‌شوند و بی‌ارزش‌ها عنوان انقلابی پیدا می‌کنند، حق و باطل دَرهم‌آمیخته و قابل تمییز و تشخیص نخواهند بود، و این وضعیت، تجسمی از یک است. مطئمن باشید که در آینده‌ای نزدیک با لشکری از جوانان اتوکشیده‌ی مذهبیِ تشنه‌ی دیده‌شدنِ تکلیف‌گریز و عشقِ مدیریت و عشقِ سخنرانی و عشقِ محبوبیت روبرو خواهیم شد، اين روحیات محصول فرهنگ غلطی هستند که خودتان به آنان آموخته‌اید. وقتی بنا بر کسب شد، همه را باید نگه داشت، برای راضی‌نگه‌داشتنِ همه، لاجرم پایمال خواهند گشت.. عطش محبوب‌شدن را شما در کام رهپویان راه انقلاب نهادید، حالا به هر دری خواهند زد تا سیراب شوند، حججی‌ها محصول فضایی هستند که اخلاص و انجام تکلیف در آن ارزش است نه محبوبیت و خواسته‌شدن، اصالت‌دادن به در کوتاه‌مدت، آورده‌ی سیاسی دارد اما در بلندمدت را با چالش‌های جدی مواجه خواهد ساخت.. پ ن// کسانی که به‌عنوان اصلح به آقای رئیسی رأی دادند، موردنظر نیستند؛ ایراد به کسانی است که تلاش کردند "وحدت برای اصلح" را به هم بزنند و زدند . ✍حجت الاسلام داود معظمی
انتقادات صریح از آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر خارجه: 🔹 مذاکره با جهان، یک فکر جهانی لازم دارد، ما از جهان جدا نیستیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم! 🔹 در نظام بین‌الملل به هیچکس اعتماد نیست اما در عین حال هیچ کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بی‌نیاز نیست. لذا مذاکره با کشورهای جهان یک کار سنگینِ علمیِ عمیقِ حقوقی - سیاسی در حوزه بین الملل است. 🔹 مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین المللی می خواهد. باید طرزی توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند؛ اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است! این یعنی آن تکیه گاهی که محل سوء استفاده دشمن قرار گرفته تا بر اساس آن از توافق خارج شود مورد غفلت قرار گرفته است، این یعنی در قرارداد دیده نشده که اگر یکی از طرفین به صورت یکجانبه از توافق خارج شود و آن را فسخ کند، چه عواقبی دارد؟ این یعنی همه جوانب کار دیده نشده است. 🔹 حضرت امیر(ع) در نامه خود به استاندار مصر، مالک اشتر، نوشت که مردم عمود دین هستند، این حرف از سر ترحم زده نشده، این یک حقیقت است. کدام خطر بود که مردم سینه سپر نکردند؟! کجا لازم به فداکاری و ایثار بود که این مردم دریغ کرده باشند؟! مردم، این کشور را با خون حفظ کردند؛ لیاقت این مردم نه آن قراردادهای عوامانه است و نه این اختلاس و سوء مدیریت‌ها و حقوق های نجومی. 🔻لذا داخل را هم باید محترم بشماریم و با متفکران داخلی و صاحبنظران مشورت کنیم، این سابقه عظیم تاریخی و این فکرها را باید قدر بدانیم و از آنها استفاده کنیم. 🔹 اگر اختلاس و حقوق نجومی و سوءمدیریت در این کشور نباشد، این مملکت کاملا می‌تواند خود را اداره کند. [ خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای]: مانیفست نظام بین المللی بر اساس حق و عدل نیست! آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند. آنچه آنها قبول دارند و ما باید بر اساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است؛ باید طرف ما بداند که خروج یکطرفه از برجام، امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، تا قرارداد ما با امنیت بین المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت، قرارداد هسته ای باید یک تعهد محترم متقابل باشد و همه جوانب حقوق بین الملل در آن دیده شود. بله! ادب بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، دست هم می‌دهیم، اما پس از دست دادن انگشتان خود را هم می شماریم!
نظریه‌پراکنی در تردید و ابهام! نقدی بر شبهه‌افکنی‌های اخیر پیرامون [ص ۱ از ۵] 🔹اخیرا مطالبی از آقای شهاب‌الدین حائری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که گرچه حاوی شبهاتی سست و بی‌مبناست اما گاه در منظر برخی به عنوان نظریه‌های علمی تلقی می‌شود! 🔹آقای شهاب‌الدین حائری که فاقد سابقه علمی روشن در محافل علمی و همچنین فاقد آثار علمی مشخص در باب ولایت فقیه است، در یادداشت اخیر خود مدعی شده است: «حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه شدنی است.» او تلاش کرده آنچه را دو دلیل اصلی ولایت فقیه می‌خواند، نقد کند. 🔹در یادداشت پیش‌رو تنها به ۱۰ اشکال، از اشکالات فراوان وارده بر متن حائری، اشاره شده است. 🔻پاسخ‌های علمی به شبهات پیرامون ولایت فقیه، با سند و ارجاع به متون فقهی، هم مایه علمی جناب حائری را نمایان خواهد ساخت و هم به فهم بهتر مساله ولایت فقیه کمک خواهد کرد. ▫️آیا بدون علم به قوانین اسلامی و شرط عدالت و بدون ضمانت قانونی در حرف‌شنوی از دین‌شناس جامع‌الشرایط، حکومت به سمت اجرای قوانین دینی حرکت خواهد کرد؟ ✅ نقد و بررسی: 🔹 1- در کتب فقهی اطلاعات فقیه در خصوص اهم و مهم، به عنوان دلیل ولایت فقیه مطرح نشده است. 🔸 حائری نوشته است: «قائلین به ولایت فقیه به معنای ضرورت حکومت فقیه بر جامعه، از مهمترین دلائل ولایت فقیه، را اطلاعات فقیه در خصوص اهم ومهم در مقام تزاحم بین احکام دانسته اند. عموم افعال بشر دارای تکلیفی از جانب شارع هستند در تزاحم بین این تکالیف، فقیه، میتواند تکلیف اهم را تشخیص دهد» 🔹 نقد: در کتب فقهی هیچ‌گاه چنین استدلالی برای ولایت فقیه ذکر نشده است! بلکه همانند سایر مسائل فقهی از ادله اربعه بهره‌گرفته شده است. تمسک به روایات معصومین، برجسته‌ترین دلیل است و دلیل عقلی و احیانا اجماع و برخی آیات قرآن، دلایل دیگری است که در کتب فقهی آمده است. 🔹 2- امام خمینی(ره) برای اثبات ولایت فقیه، تمسک به تشخیص اهم و مهم توسط فقیه نکرده‌اند. 🔸 حائری نوشته است: «آیت الله خمینی از این دلیل به عنوان دلیل عقلی و مهمترین دلیل بر تقدم فقیه بر دیگران در امر حکومت یاد کرده است» امام خمینی(ره) چه در کتاب بیع به زبان عربی و چه در مجموعه سخنرانی‌ها راجع به ولایت فقیه در سال 48، قاعده اهم و مهم را به عنوان دلیل ولایت فقیه ذکر نکرده‌اند، بلکه در هر دو، دلیل ولایت فقیه را چنین بیان فرموده‌اند: «توجه اجمالی به احکام اسلام، اعمّ از امور عبادی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، جزایی و قضایی و... نشان می‌دهد اسلام منحصر در امور عبادی و اخلاقی نیست، این احکام نسخ نشده و خود بقاء این احکام نشان می‌دهد وجود حكومتي كه اجراي اين احكام را تضمين كند ضروري است. اين مساله عقلا واضح است و روايات نيز بر آن دلالت دارد. در ادامه، شرط حاكم را علم (به قوانين اسلامي) و عدالت مي‌دانند چون اولا عقلًا ممكن نيست جاهل و ظالم و فاسق عهده‌دار اجراي احكام اسلام شوند و ثانيا روايات بر دو شرط علم و عدالت دلالت دارند. خطبه 131 نهج البلاغه: «شما‏‎ ‎‏مردم خوب می دانید که شایسته نیست کسی که بر نوامیس و خونها و درآمدها و احکام و قوانین و‏‎ ‎‏پیشوایی مسلمانان ولایت و حکومت پیدا می کند بخیل باشد تا بر اموال مسلمانان حرص ورزد.‏ ‏‏«و لاَ الْجاهِلُ فَیُضِلَّهُم بِجَهلِهِ.»‏ ‏‏و باید که جاهل (و ناآگاه از قوانین) نباشد تا از روی نادانی مردم را به گمراهی بکشاند.‏‏ ‏‏و باید که جفاکار و خشن نباشد تا به علت جفای او مردم با او قطع رابطه و مراوده کنند. و‏‎ ‎‏نیز باید که از دولتها نترسد تا با یکی دوستی و با دیگری دشمنی کند.‏‏‏ و باید که در کار قضاوت رشوه خوار نباشد تا حقوق افراد را پایمال کند و نگذارد حق به‏‎ ‎‏حقدار برسد. و نباید که سنت و قانون را تعطیل کند تا امت به گمراهی و نابودی نرود.‏» مطالب این روایت حول دو موضوع دور می زند: یکی «علم»، و‏‎ ‎‏دیگری «عدالت». و این دو را خصلت ضروری «والی» قرار داده است. در عبارت‏‎ ‎‏ولاالجاهل فیضلّهم بجهله روی خصلت «علم» تکیه می کند. و در سایر عبارات روی‏‎ ‎‏«عدالت»، به معنای واقعی، تأکید می نماید.» (ر.ک: امام خميني، كتاب البيع، ج2، ص617 تا 624 ، همچنين: ولایت فقیه، ص56) امام خمینی(ره) در مباحث ولایت فقيه خود به سبک رایج در کتب فقهی، ادله روايي ولايت فقيه را مطرح و بررسي كرده‌اند و به هيچ وجه اسمي از توانايي فقيه بر تشخيص اهمّ، به عنوان دليل اصلي به ميان نمي‌آورند. در ادامه بخشی از بیانات امام خواهد آمد.