هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴آذری جهرمی برای تخریب پیامرسانهای داخلی تیک سوم رو مطرح کرد. ولی زارعپور پیامرسانهای داخلی رو بهم وصل کرد بدون اینکه ذرهای اطلاعات مردم به خطر بیفته.
بین کسی که قصدش کار نکردنه و کسی که میخواد کار کنه، همینقدر فاصله است.
اختلاف سطح سواد تیم جهرمی و زارعپور هم عیان شد!
👤 احمد کارآمد
هدایت شده از mesaghمیثاق
بعد از مطالبه از وزیر فرهنگ هم در اینستا هم در روبیکا هم سامانه پیامکی؛ دیروز وزیر فرهنگ در مصاحبشون اعلام کردند بازیگران کشف حجاب شده اجازه حضور در برنامه های هنری رو ندارن
#مطالبه_اثر_دارد
مطالبه کنین دوستان حتما تاثیر داره
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌎ترکیه: سکته اردوغان صحت ندارد/ اردوغان در سلامت کامل است
اوکتای، معاون اول رئیس جمهور ترکیه:
🔹رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سرماخوردگی خفیفی داشته و شرایط هماکنون تحت کنترل است و ما به صورت مداوم با تیم پزشکی در ارتباط هستیم
عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه:
🔹برخی رسانه های خارجی به صورت غیرحرفهای خبری شایعه را مخابره کردهاند که تکذیب میشود، اردوغان در راس کار خود قرار دارد و فقط یک سرماخوردگی خفیفی را میگذراند و از فردا به برنامه های انتخاباتی خود بازخواهد گشت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌎اولین واکنش رسمی روسیه به توقف مذاکرات برجام پس از 9 ماه/ شرایط پیچیده است
🔷وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان ملل: اروپایی ها شوق احیای برجام را از دست داده اند و آمریکا هم غیرمستقیم اعلام می کند باید به دنبال چیز دیگری بود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌎امضا برجام بدون حضور و نقش آمریکا!
🔷روزنامه کیهان در پیشنهادی عجیب نوشت: شاید زمان آن رسیده که اگر قرار به احیای برجام هم باشد، باید بدون حضور و نقش آمریکا صورت گیرد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌎تاکید بر حذف دلار در مبادلات تجاری ایران و سوریه
🔷وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رییس جمهور سوریه حدف دلار در مبادلات تجاری دو کشور و همچنین پیوستن سوریه به کریدور ریلی ایران وعراق وسوریه را مورد تاکید قرارداد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دولت بهدنبال جبران عقبماندگیهای استان خوزستان است
🔹رئیسجمهور در فرودگاه دزفول:استان خوزستان، خط مقدم دفاع از وطن و دفاع از مرزوبوم این کشور است. مردم خوزستان دین خود را ادا کردهاند و امروز ملت ایران و مسئولان نسبت به این استان مسئولیت مضاعف دارند. مردم این استان در دفاع مقدس امتحان خوبی پس دادند. وظیفه مسئولان و ما نسبت به مردم این استان، حل مشکلات آنان است.
🔹با ظرفیتهایی که در این استان وجود دارد، نباید مشکل آبوفاضلاب وجود داشته باشد. تلاش دولت جبران عقبماندگیهای این استان است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضور میدانی تا حل کامل مشکلات/ تعداد سفرها مهم نیست، مردم حس کنند مشکلی از آنان حل شدهاست
🔹رئیسجمهور در فرودگاه دزفول:در دور دوم سفر، پیگیر اجرائیشدن مصوبات دور اول سفر خواهیم بود سرزدن به مردم از افتخارات ما است اما حضور در اجتماعات مقدمه کار است
🔹تعداد سفرها مهم نیست، مهم آن است که مردم حس کنند که مشکلی از آنان حل شده باشد تاز زمانی که مشکلات این استان حل شود بهصورت میدانی پیگیر حل آنها هستیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
برخلاف تصور عموم جامعه درباره ممنوعیت حضور زنان در جایگاه قاضی، باید گفت که درست است تعداد قضات مرد، بسیار بیشتر از قضات زن است؛ اما در حال حاضر ۱۲۰۰ قاضی خانم در ایران بر مسند قضاوت تکیه کردهاند.
خانم زینب بابایی با ۲۷ سال سن، امروز عنوان جوانترین بانوی قاضی ایران را دارد.
متن گفتگو ایسنا با ایشان را در اینجا بخوانید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😳 باورتان نمی شود ❗️❗️❗️
🔹 خلایق هر چه لایق
🔷 لطفا بدون تعصب نگاه کنید❗️
🔰 جهاد تبیین ، جهادی دائمی و ...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 این دیدگاه و راهبردی که سردار دل ها حاج قاسم عزیز،برای ائمه جماعات و دیگر خدمتگزاران مساجد با هوشمندی فوق العاده عنوان می کنند ، اولا نشان می دهد که فهم اوازدشمن و روش های جدید دشمن تا چه میزان دقیق و عمیق است و ثانیا این دیدگاه در نقاط و مراکز دیگر هم کاربرد جدی دارد و امروز ، خلأ قابل لمسی است.
✳️ امام خمینی (ره) :
حفظ مساجد ، امروز جزو اموری است که ؛ اسلام به او وابسته است.
✳️ امام خامنه ای عزیز :
مساجد،کلاس درس دین ودرس سیاست و درس رزمندگی با دشمنان دین است.
🕌 قدر مساجد ، این خانه های خداوند در روی زمین را بدانیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
#آرژانتین_چین
🔹آرژانتین اعلام کرده که یک میلیارد دلار از واردات از چین در ماه آوریل را به جای دلار با یوان تسویه خواهد کرد.
🔹 از ماه آوریل بهبعد ،ماهانه 790 میلیون دلار واردات نیز به یوان پرداخت خواهد شد.
حالا برای اینکه به اهمیت این اتفاق تاریخی پی ببرید کافی است بدانید شهروندان آرژانتینی 200 میلیارد دلار به صورت اسکناس کاغذی در اختیار دارند! یعنی 10 درصد کل اسکناس های فیزیکی دلار در دنیا را در اختيار دارند.
👈شوک های متعدد در سیستم جهانی پترو دلار آمریکا روز به روز بانک های بیشتری را به سمت سقوط روانه خواهد کرد.
#پایان_سلطه_دلار
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️رسول اکرم صلى الله عليه و آله:
🔸إنَّ لُقمانَ الحَكيمَ قالَ لاِبنِهِ و هُوَ يَعِظُهُ: يا بُنَيَّ، مَن ذَا الَّذِي ابتَغَى اللهَ عَزَّ و جَلَّ فَلَم يَجِدهُ، ومَن ذَا الَّذي لَجَأَ إلَى اللهِ فَلَم يُدافِع عَنهُ، أم مَن ذَا الَّذی تَوَكَّلَ عَلَى اللهِ فَلَم يَكفِهِ.
🔹لقمان حكيم، هنگامى كه پسرش را موعظه مى كرد، به او گفت: «اى پسرم! كيست كه از خداوند عز و جل سراغ گرفت، ولى او را نيافت؟ و كيست كه به خدا پناه بُرد، ولى خدا از او دفاع نكرد؟ يا كيست كه به خدا توكّل كرد، ولى خدا او را كفايت ننمود؟».
📕كنز الفوائد، ج ۲، ص ۶۸
#پیامبر_اکرم #پیامبر
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چرا در تشیع عبادات بدون پذیرش «ولایت» قبول نیست؟
🔹چنانچه معنای #ولایت به طور صحیح و دقیق مورد توجه قرار گیرد، پاسخ سوال نیز روشن می شود، واژه «ولایت» و «مولى» از ماده «ولى» گرفته شده است و اهل لغت معانى گوناگون را براى آن برشمرده اند؛ مالک، عبد، معتِق (آزاد کننده) معتَق (آزاد شده)، صاحب (همراه)، قریب (مانند پسر عمو)، جار (همسایه)، حلیف (هم پیمان)، ابن (پسر)، عمّ (عمو)، ربّ، ناصر، منعِم، نزیل (کسی که در جایى سکنى گزیند) شریک، ابن الاخت (پسر خواهر)، محبّ، تابع، صهر (داماد)، اولى بالتصرف (کسى که از جهاتى بر تصرف در امور شخصى دیگرى، از خود او شایسته تر است). [۱]
🔹در اصطلاح، مراد از #ولایت تسلط و اشراف بر دخل و تصرف در امور سایر انسانها، در ابعاد مختلف است، بدون این که حق اختیار و انتخاب و گزینش یا مالکیت از سایرین سلب شود. #امام_معصوم (ع) شاهد و محیط بر همه انسانها اعم از شیعه و غیر شیعه، مسلمان و غیر مسلمان است. از ظاهر و باطن همه آگاه و توان هر گونه تصرفى را در امور آنها دارد. به علاوه #امام (ع) میتواند در امور تکوینیه نیز دخل و تصرف نموده و مثلاً خشتى را بدل به طلا نماید، یا عکس بر پرده را جان بخشد و یا امراض لاعلاج و گره هاى سخت را بگشاید و متوسلین خود را از بن بستها برهاند، لکن از این توان، بیهوده و بدون حکمت و خلاف سیره عادى بهره نمی گیرد.
🔹از نظر شیعه شناخت «ولّى الله» و گردن نهادن به اوامر و نواهى و قضاوتها و احکام او بر همگان واجب است و هر کس از این امر سر باز زند، در واقع توحید و نبوت را نپذیرفته است و به عبارت دیگر: لازمه پذیرش وجود خدا و توحید و عدالت او، پذیرش نبوت، و پذیرش این دو مستلزم پذیرش «ولایت ولّى» میباشد. این مطلب از آیات ۳ سوره مائده که ابلاغ و معرفى #ولى را معادل ابلاغ رسالت و توحید قرار میدهد، و ۵۹ سوره نساء که اطاعت از #اولوالامر را در طول اطاعت از خدا و رسول (ص) قرار میدهد و نیز #حدیث_ثقلین که #عترت را قرین #قرآن_کریم مینماید، [۲] به وضوح مستفاد است، و به واسطه حدیث شریف نبوى (ص) «هر کس که بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است» [۳] تأکید میشود؛
🔹و همانطور که در سوال اشاره شده هیچ عمل و عبادتى، بدون پذیرش «ولایت ولى الله الاعظم» مقبول درگاه احدیت واقع نمیشود، که این مسئله از بسیارى روایات مستفاد است. [۴] به عنوان نمونه امام رضا (ع) در حدیث معروف سلسلة الذهب از اجدادشان از جانب خداوند متعال فرمود: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛ [۵] لا اله الا الله پناهگاه محکم من است، پس هر که در آن داخل شود از عذاب من مصون خواهد ماند، و پس از اندکى تأکید نمود: با عمل به شرایط آن و من یکى از آن شرایط هستم. (پذیرش ولایت). در حدیثی دیگر امام باقر (ع) میفرماید: «اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، روزه، زکات، حج و ولایت، و هیچ یک از آن ارکان به پاى رکن رکین #ولایت نمیرسد». [۶]
🔹از مطالب مطرح شده استفاده می شود که پذیرش ولایت را خداوند بر انسان ها واجب نموده، و امر ولی را همچون امر خویش قرار داده و اطاعت از ولی را اطاعت از خود بر شمرده است؛ لذا نپذیرفتن #ولایت_ائمه (ع) به قبول نکردن ولایت خداوند برمیگردد. روشن است که این امر سبب میشود اعمال انسان مورد امضای خداوند قرار نگیرد. پذیرش ولایت سبب میشود که انسان هیچگاه از مسیر هدایت گمراه نشود و در غیر این صورت انسان ها در خطر خروج از راه حقاند، و اساسا این #اهل_بیت (ع) هستند که راه حق را مشخص میسازند و مسیر رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را روشن میکنند. رسول خدا در این باره میفرماید: «هر کس دوست میدارد که [چون] من زندگانی کند و [چون] من از دنیا برود، و به بهشتی که پرودگارم مرا بدان وعده فرموده، وارد شود، باید ولایت علی بن ابیطالب و جانشینان پاکش، امامان هدایت و چراغ های تاریکی را پس از من پذیرد. آنان هرگز شما را از درگاه هدایت به درگاه گمراهی نمیکشانند». [۷]
پی نوشتها؛
[۱] فیروزآبادى، القاموس المحیط؛ سعیدى مهر، محمد، کلام اسلامى، ج ۲، ص ۱۶۸
[۲] بحار الأنوار، ج ۲۳، ص ۱۰۸، مؤسسة الوفاء بیروت لبنان، ۱۴۰۴ق
[۳] بحار الانوار، ج ۲۳، ص ۱۰۸
[۴] برگرفته از سوال ۱۵۳ وبسایت
[۵] بحارالأنوار، ج ۳، ص ۷
[۶] همان، ج ۶۵، ص ۳۲۹-۳۳۳
[۷] همان، ج ۲۳، ص ۱۴۳
منبع: اسلام کوئست
#ولی #ولایت #امام #امامت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰نقد روششناسانۀ تحلیل آیتالله علیدوست:
🔺قواعد مصلحتاندیشی در بازسازی اجتماعی
🔻۱. آیتالله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کردهاند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست:
▫️الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است.
▫️ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بیاعتقادی» در جامعه است.
▫️ج. این وضع، نقض غرض شارع است.
▫️د. چون عمل حاکمیّت در این باره، مصداق نهیازمنکرِ مفسدهانگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط میشود.
▫️هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه بهصورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود.
🔻۲. از ایشان که نظریهپرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار میرفت که بسیار فراتر از معادلههای گفتهشده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحتاندیشانهشان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحتبینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفهها» است، حالآنکه مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست میآید. تنها آنهنگام میتوان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادلهسازیهای تکمتغیّره»، موجب «سادهسازی نابجا» میشوند و ازاینرو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، دهها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونهای در صورتبندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسألههای اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگیشان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکهای» نمیتوان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّتهاست از عهد آغازین ربطهای علّیِ خطّی و تکبُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلافها و پراکندگیهای فراوان در مسألههای اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوریها و آراء، برآمده از «فهمهای موردی» و «بینشهای تکّهای» هستند.
🔻۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چهبسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیینکننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمیخورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبههای مصلحتاندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چهبسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفهها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساختشکنی در عرصههای دیگر»، «سستشدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع در لایۀ مردمی»، «رقیقشدن اقتدار نظام در روایتها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشتساز در معادلهسازیهای معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند.
🔻۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حالآنکه این سخن، اثباتنشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچگونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمیکند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشتهاند و بر اساس آن، قضاوت کردهاند، درحالیکه این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمیتوان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوجشدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواهناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی بهتدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیهها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچگونه مسیر منحصربهفردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّعها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختیها» و «همگونیها». ازاینرو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیفها و طبقهها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد.
✍مهدی جمشیدی
#حکمرانی_دینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ تفاوت جهتگیری و خاستگاه نهضتهای الهی از منظر اسلام
🔹اسلام جهتگيرى نهضتهاى الهى را به سوى #مستضعفين مىداند نه اينكه خاستگاه هر نهضت و انقلاب را هم منحصرا مستضعفين مىداند.
🔺مكتب مادى مىگويد نهضت فقط و فقط به دوش محرومان است عليه مرفهها؛ به دوش محرومان و به سود محرومان.
🔹اسلام نهضت پيغمبران را به سود محرومان مىداند نه اينكه منحصرا به دوش محرومان بداند. قرآن دلايل روشنى در اين مطلب دارد. اين تفاوت ميان جهتگيرى و خاستگاه را گاهى ملاحظه نكردهاند و نمىكنند.
🔺ريشه اساسى مطلب اين است: كسانى كه اين گونه مىگويند، انقلابها را به اصطلاح خصلتهاى بالذات #اجتماعى مىدانند يعنى مىگويند #انسانى نيست و ريشهاى در ساختمان انسانها ندارد، ريشهاى در تغييرات اجتماعى دارد؛ در صورتى كه اسلام هميشه روى #فطرت يعنى روى انسان تكيه مىكند و لو به عنوان يك فرد.
🔹به همين جهت است كه اسلام مخاطب خودش را منحصرا محرومان قرار نمىدهد، مخاطب را همه مردم قرار مىدهد حتى خود آن مرفّه و استضعافگر، چون از نظر اسلام در درون هر استضعافگرى، در درون هر فرعونى از فرعونها يك انسانِ در زنجير نهفته است، يعنى در منطق اسلام فرعون فقط بنىاسرائيل را به زنجير نكشيده، يك انسان را هم در درون خودش به زنجير كشيده، انسانى كه داراى فطرت الهى است و ارزشهاى الهى سرش مىشود ولى در زندانِ اين فرعون بيرونى است.
♦️و لهذا پيغمبران، اول مىروند سراغ آن انسانِ به زنجير كشيدهشده در درون فرعونها بلكه آن انسان را عليه فرعون حاكم بر انگيزانند و بتوانند انقلاب را از درون ايجاد كنند.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 145
#حکمرانی_دینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
#پاکستان
🔰 حمله تروریستی تحریک طالبان به مرکز پلیس در دره سوات (تصاویر)
🔸به گزارش پایگاه تحلیلی خبری "تحولات جهان اسلام" بر اثر حمله مسلحانه و انفجار سه عامل انتحاری گروه تحریک طالبان پاکستان در مرکز پلیس ضد تروریسم شهر کبل واقع در شمال غرب پاکستان، دستکم ۷۶ نفر کشته و زخمی شدند.
بر اثر حمله مسلحانه و انفجار سه عامل انتحاری گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در مرکز پلیس ضد تروریسم پاکستان (CTD) در شهر کبل واقع در دره سوات در ایالت خیبرپختونخوا، دستکم ۱۶ نفر از جمله چند نیروی پلیس کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.
در ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح (به وقت محلی) روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه، سه نفر از مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) ابتدا با نیروهای پلیس ضد تروریسم دره سوات درگیر شده و پس از رسیدن به بخش انبار مهمات این مرکز، با فاصله زمانی کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند که منجر به وقوع انفجار و سوختن مهمات جنگی شد.
اختر حیات، رئیس پلیس ایالت خیبرپختونخوا علت وقوع انفجار در مرکز پلیس را اتصالی برق عنوان کرده است، اما گروه تازه تأسیس تحریک جهاد پاکستان (TJP) که از زیرمجموعه های تحریک طالبان پاکستان (TTP) به شمار میرود، با انتشار بیانیهای ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله، علت انفجارها را موفقیت عوامل خود در اجرای عملیات انتحاری دانسته است.
این حمله پس از حمله انتحاری در مسجد خطوط پلیس شهر پیشاور در ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ه.ش، بزرگترین حمله تروریستی علیه نیروهای پلیس پاکستان به شمار میرود. همچنین گروه های جهادی وابسته به تحریک طالبان پاکستان (TTP) تاکنون عملیاتی به گستردگی تلفات این حمله اجرا نکردهاند و از این حیث میتوان گفت که خطر مجموعههای وابسته به تحریک طالبان به شدت افزایش یافته است.
🔗 خبر:
✅ https://iswnews.com/92853
هدایت شده از mesaghمیثاق
#پاکستان
تصاویری از محل مرکز پلیس در شهر کبل
🔗 خبر:
✅ https://iswnews.com/92853
هدایت شده از mesaghمیثاق
#روسیه #آذربایجان
🔰 سپهبد قهار روسیه فرمانده صلحبانان قره باغ میشود
آذربایجان و ارمنستان مدتهاست تلاش میکنند تا نیروهای صلحبان فدراسیون روسیه را با نقض آتش بس، انسداد کریدور لاچن و محاصره ارامنه قره باغ کوهستانی تحت فشار قرار دهند. دولت روسیه نیز تصمیم گرفته است تا یک فرمانده دیگر را به قره باغ ارسال و وضعیت را ساماندهی کند.
روزنامه هراپارک ارمنستان، ارگان رسانه ای اپوزیسیون یک خبر شوک آور را برای آذربایجان منتشر کرده است. بنابر ادعای این روزنامه دولت روسیه تصمیم گرفته تا سرلشگر آندری ولکوف فرمانده نیروهای صلحبان مستقر در قره باغ را تغییر دهد و او را به مسکو فرا بخواند. فرمانده جدید درجه سپهبدی دارد، در جنگهای روسیه شرکت کرده و یک نظامی ماهر است. وی در وزارت دفاع روسیه به عنوان یک فرد لایق شناخته میشود. او از افراد مورد اعتماد سرگئی شوویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه محسوب میشود که سالهای زیادی با شوویگو همکاری میکند. او برای ساماندهی وضعیت میآید و ولکوف آماده میشود تا برود و فرمانده جدید روزهای آینده به قره باغ (کوهستانی) میآید.
همین خبر به نقل از روزنامه ارمنستانی در سایت اسپوتنیک، ارگان رسانه ای وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز منتشر شده است.
▪️فرمانده جدید صلحبانان قره باغ
این نظامی ماهر سپهبد الکساندر لنتسف مشاور کنونی وزیر دفاع روسیه است. الکساندر لنتسف سابقه خدمت و فرماندهی در جنگ افغانستان (ارتش شوروی)، چچن، بوسنی و سوریه را در کارنامه خود دارد.
سپهبد لنتسف از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ معاون فرمانده نیروی هوایی، از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ معاون فرمانده نیروی زمینی و از ۲۰۲۰ تاکنون مشاور سرگئی شوویگو است.
الکساندر لنتسف فرمانده جدید نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ
▪️گمانه هایی برای چهارمین فرمانده
سپهبد لنتسف چهارمین فرمانده نیروهای صلحبان در قره باغ از سال ۲۰۲۰ تاکنون است. پیش از وی سه سرلشگر به نامهای رستم مراد اف، گنادی آناشکین و آندری ولکوف معاون سابق مراد اف در اجرای ماموریت خود در منطقه قره باغ کوهستانی آنچنان که انتظار میرفت موفق نبوده اند.
روسها با این فرمانده قهار میخواهند تا همه طرفها را به اجرای مفاد بیانیه سه جانبه نهم نوامبر ۲۰۲۰ مسکو متعهد کنند و نفوذ از دست رفته روسها پس از انسداد کریدور لاچن را بازگردانند.
▪️چالشهای دوران ولکوف
دوره فرماندهی سرلشگر آندری ولکوف دوره ای پر تنش بوده است. وی نتوانسته مانع نقض آتش بس و پیشروی های ارتش آذربایجان در شرق، غرب و جنوب غربی خطوط تماس منطقه تحت ماموریت خود شود.
چالش اصلی دوره وی تجمع فعالان محیط زیستی علی اف و انسداد کریدور لاچن در شوشا، پیشروی ارتش آذربایجان و انسداد جاده های مسیرهای جایگزین به بهانه قاچاق سلاح و ساخت یک پست بازرسی در مرز با ارمنستان در ابتدای کریدور لاچن است.
این موارد ماموریت نیروهای صلحبان روسیه را با مشکل روبرو کرده و آنها از سوی ارامنه قره باغ کوهستانی، ارمنستان و آذربایجان به کوتاهی در انجام وظیفه متهم شدهاند.
🔗 خبر:
✅ https://iswnews.com/92881
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطره آیت الله موسوی تهرانی از علامه طباطبایی (رضوان الله علیهما)
🔹+ نصیحتهای دلنشین
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 آدرس غلط
اصلاحطلبان همواره عملکرد سراسر خیانت و خسارت خود را پشت تغییر قانون اساسی پنهان کردهاند.
خاتمی افزایش اختیار را پیش کشید؛ روحانی بر رفراندم مانور داد و اکنون هم تغییر قانون را طرح کردهاند.
٪کرسنت، #جاسوسی، #اختلاس، #تاراج_ارز، #تقلب&تحصیلی و #همسرکشی شما چه ربطی به قانون اساسی دارد!
✍احمد قدیری