eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.8هزار عکس
170.5هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢یاداشت خبرساز در مورد ✍به قلم استاد پورآقایی معاویه نمی میرد !!! یزید به خاک نرفته است !!! عمروعاص جای دوری کوچ نکرده است !!! حتی ابوموسی اشعری هم در قید حیات است و از بیت المال ارتزاق می نماید!!! اگر معاویه ریش و پشم داشت؛اینها هم!!! اگر یزید پول دوست و هوس باز بود؛اینها هم!!! اگر عمروعاص به مانند روباه حیله گر و مردم فریب بود؛اینها هم!!! و اگر ابوموسی اشعری خشک مقدس و ظاهر گرا و متحجر بود؛اینها هم!!! ✔️هر چه کاوش میکنم و با خود کلنجار می روم تا آن چیزی که آنها را از اینها متمایز می نماید پیدا کنم،هرگز نتوانستم و نخواهم توانست. ✔️معاویه صفت ها همچنان زنده اند و در پوستینی جدید به دنبال چپاول هستند،به دنبال غارت مردم،به دنبال زر اندوزی و تفکرات منحط سرمایه داری!!! 🔶آن مسئولی که در خانه دو هزار متری زندگی می کند،درد ما را نمی فهمد. 🔶آن مسئولی که فرزند احمق و بی استعدادش در بهترین مدارس درس می خواند و بعنوان نخبه عازم کشور های مغرب زمین می شود، استعداد های فوق العاده جوانان فقیر این مرز و بوم را نمی بیند. 🔶آن مسئولی که ماشین لوکس سوار می شود و خود و فرزندانش با پول بیت المال بر امثال ما پز می دهند و فخر می فروشند، گرسنگی فقیران برایشان اهمیتی ندارد. 🔶آن مسئولی که خودش و خانواده اش گرین کارت کشور های غربی دارند و دو تابعیت هایی که وطن و شرف خود را فروخته اند،هیچ اهمیتی برای آرامش و امنیت این مرز و بوم قائل نیستند و همه چیز را فدای شکم و شهوت خود کرده اند. 🔶آن مسئولی که چنین صفت هایی دارد؛ از معاویه دروغگو تر!!! از یزید دزد تر و خائن تر!!! از عمروعاص حقه باز تر!!! و از ابوموسی خر مقدس تر است!!! و البته پست ترین موجود روی زمین... ☑️معاویه ها نه می میرند و نه از بین می روند،بلکه از یک صندلی به صندلی دیگر، از به دیگر و از پستی به پست دیگر منتقل می شوند. 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢 نقدی بر دنیای فکری حجاریان (ها) با دو وجه «گفتمان» آن و «دستاوردهای» آن شناخته میشود. بسیاری در پاسخ به نقد اصلاحات، منتقدان را به اصلاحات به مثابه جوهر و هویت اصلاحات ارجاع میدهند با این استدلال که آنچه در صحنه عمل و بعنوان اصلاحات می بینید، جوهر و هویت آن نیست! جوهر و هویت آن، ایده اصلاحات از لحاظ گفتمانی و نظری است! خود یکدیگر را به «اصلاح طلبان گفتمانی» و «اصلاح طلبان کانفورمیست» تقسیم میکنند. ها را اصلاح طلبانی میدانند که در هستند، منصب گرفته اند، رانت میگیرند، حقوق میگیرند و.. و طلبان_گفتمانی را کسانی میدانند که وار، در حاشیه قدرت به ترسیم خط و خطوط و شاخص های اصلاح طلبی مشغولند! در آخرین تز خود، با تفکیک تلویحی این دو نوع اصلاح طلب، پیشنهاد کرده برای وا نرفتن اصلاحات، هسته سختی از اصلاح طلبان مدل گفتمانی تشکیل شود تا جامعه، اصلاحات را به چشم دومی ها نبیند و قضاوت نکند! هدف از این تز را بعدا توضیح خواهم داد. تکلیف اصلاح طلبان کانفورمیست و جذب قدرت شده مشخص است. چه در دولت 8 ساله و چه در دولت 5 ساله ، و چه حتی در دوران پشت پردگی اصلاح طلبان برای دولت ، کشور شاهد بدترین عملکرد اقتصادی، افزایش شکاف طبقاتی و پایمال شدن عدالت، رواج فسادهای مالی، و بدترین سیاست ها در عرصه خارجی بوده است. آنها خود نیز از ضعف کشورداری خود مطلع اند و به همین دلیل، تقلا میکنند خود را از دولت اعتدال، از اصلاح طلبان کانفورمیست و عملگرا و.. جدا کنند. 🔻اما اگر قرار باشد اصلاحات را با گفتمانش بشناسیم، طبعا باید مختصات فکری اصلاح طلبان گفتمانی و افرادی نظیر حجاریان را بشکافیم. آنها تعریفشان از اصلاحات چیست؟! اصلاحات را در چه میدانند؟! هدفشان از اصلاحات چیست؟! سقف و نقطه نهایی اصلاح طلبی را در کجا میدانند؟! ✅ اصلاح طلبان گفتمانی، اصلاحات را دستیابی به حکومت ، ، و میدانند. دستگاه فکری اصلاح طلبان گفتمانی که چهره بارز آنها افرادی نظیر حجاریان است، بر سه ستون اصلی قرار دارد: ، و مشخصا ، بت وارگی و معصومیت ، و قداست . حجاریان معتقد است " جوهر اصلاحات توسعه سیاسی با همه لوازم‌اش است" و "توسعه و نوسازی سیاسی" اصلاحات است! او صریحا در مقاله «صدای جمهور، صدای معصوم» بیان میکند: " اعتبار قانون، نه از شارع و نص بلکه از رای به دست می آید". همچنین وی در مصاحبه ای با رسانه "عصر امروز" در پاسخ به سوالی درباره ملاک قانونگذاری، صراحتا "عرف" را ملاک میداند حتی اگر روزی عرف امور ضداخلاقی مثل همجنس بازی و.. را بپذیرد. به همه اینها، کمی ایرانیت هم اضافه کنید. این پیشنهاد خود اوست. اصلاحات ترکیبی از کمی ، کمی و کمی ! اما میخواهم این خمیرمایه فکری و گفتمانی اصلاحات را اندکی محک بزنیم و ورز دهیم. 1⃣ یک. نوسازی و توسعه سیاسی تئوری توسعه، در واقع، نسخه نظریه پردازان غربی دهه 1970 برای مدرنیزاسیون و صنعتی شدن کشورهای جهان سوم است. آنها مدلها و تیپ های مختلفی از توسعه را برای کشورهای مختلف جهان سوم تجویز کردند تا این کشورها هم شبیه کشورهای توسعه یافته شوند. برای یک کشور «توسعه درونزا»، برای دیگری «توسعه برونزا»، برای آن یکی «توسعه کاردوزو و ترکیبی»، «تجارت آزاد»، «توسعه پایدار»، «اقتصاد دموکراسی محور» و.. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد، بسیار متفاوت از ساحت تئوریک بود. با نسخه توسعه آمریکایی (جانشینی صادرات) و خروج یک شبه سرمایه گذاران خارجی، به ویرانه ای اقتصادی تبدیل شد که تا یک دهه مشغول آواربرداری بود. لخ والسا با استراتژی دموکراسی محور نه تنها به شکوفایی اقتصادی نرسید که اینک به همراه ضعیفترین کشور اروپایی است. ، و.. با استراتژی جایگزینی واردات، تا دو دهه مقروض های دائمی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شدند. نسخه برای ایران «توسعه سیاسی» با هدف تغییر ساختار سیاسی و تغییر جامعه و فرهنگ سیاسی مردم (تحت عنوان جامعه مدنی) بود. آنچه به صورت رسمی در دولت خاتمی دنبال میشد و پس از آن هم توسط اصلاح طلبان ادامه یافت. ادامه دارد.. 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢 نقدی بر دنیای فکری حجاریان (ها) - 2⃣ دستگاه فکری اصلاح طلبان گفتمانی که چهره بارز آنها افرادی نظیر حجاریان است، بر سه ستون اصلی قرار دارد: ، و مشخصا ، بت وارگی و معصومیت ، و قداست . میخواهم خمیرمایه فکری و گفتمانی اصلاحات را اندکی محک بزنیم و ورز دهیم. 1⃣ یک. نوسازی و توسعه سیاسی تئوری توسعه، در واقع، نسخه نظریه پردازان غربی دهه 1970 برای مدرنیزاسیون و صنعتی شدن کشورهای جهان سوم است. آنها مدلها و تیپ های مختلفی از توسعه را برای کشورهای مختلف جهان سوم تجویز کردند تا این کشورها هم شبیه کشورهای توسعه یافته شوند. برای یک کشور «توسعه درونزا»، برای دیگری «توسعه برونزا»، برای آن یکی «توسعه کاردوزو و ترکیبی»، «تجارت آزاد»، «توسعه پایدار»، «اقتصاد دموکراسی محور» و.. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد، بسیار متفاوت از ساحت تئوریک بود. با نسخه توسعه آمریکایی (جانشینی صادرات) و خروج یک شبه سرمایه گذاران خارجی، به ویرانه ای اقتصادی تبدیل شد که تا یک دهه مشغول آواربرداری بود. لخ والسا با استراتژی دموکراسی محور نه تنها به شکوفایی اقتصادی نرسید که اینک به همراه ضعیفترین کشور اروپایی است. ، و.. با استراتژی جایگزینی واردات، تا دو دهه مقروض های دائمی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شدند. نسخه برای ایران «توسعه سیاسی» با هدف تغییر ساختار سیاسی و تغییر جامعه و فرهنگ سیاسی مردم (تحت عنوان جامعه مدنی) بود. آنچه به صورت رسمی در دولت خاتمی دنبال میشد و پس از آن هم توسط اصلاح طلبان ادامه یافت. 🔻اما مصادیق مد نظر اصلاح طلبان برای توسعه سیاسی چه بود و چه هست؟! مواردی مثل با غرب، خودبسندگی به داخل و کاهش نفوذ و تاثیرگذاری منطقه ای ایران (آنها این استراتژی را با عباراتی چون اولویت و ممانعت از تبلیغ میکنند)، شدن و تقویت و مشارکت سیاسی سازمان یافته توده ها (نه فقط انتخابات)، های فرهنگی خصوصا در مسئله ، حذف یا کاهش خط قرمزهای اخلاقی در و هنر و..، حذف یا کاهش خط قرمزهای سیاسی حتی فراتر از قانون اساسی در رسانه ها، روزنامه ها و.. 🔻آنچه در عرصه گفتمانی نسخه پیچی شد، در عرصه عملی و در صحنه قدرت چه دستاوردی داشت؟ تنش زدایی با غرب منجر به عقب نشینی از منافع ملی، عزت ملی و حتی وابستگی اقتصادی شد (توافقنامه پاریس 2004، برجام و..) آنچه تحزب و تقویت جامعه مدنی خوانده میشد عملا سیاست زده شدن جامعه و تشدید شکافهای سیاسی و فرهنگی و فضای دوقطبی در جامعه است که نمونه بارز آن یعنی وضعیت سیاست زدگی گسترده در انتخابات 88 و حتی پس از آن، بعید نبود کشور را به نوعی فرو برد، آزادی های فرهنگی و کاهش خط قرمزهای اخلاقی از دهه هشتاد به این سو به افزایش تصاعدی و ناگهانی معضلات اجتماعی (طلاق، خیانت، کاهش جمعیت، افسردگی، بیماری های روانی، بزهکاری، خودکشی و..) منجر شد. تقلیل خط قرمزهای سیاسی هم سبب شد بسیاری از روزنامه ها و رسانه ها عملا به تریبون دولتهای متخاصم و بتدریج فاز تبدیل شوند. از طرفی، اصالت توسعه سیاسی باعث غفلت از پیشرفتهای اقتصادی و مادی چه در زمینه عدالت اجتماعی، چه آبادانی و پیشرفتهای عمرانی و بلکه تحمیل کردن انواع مشکلات اقتصادی و زیست محیطی و.. بر کشور شد. از دهه هفتاد به این سو، با نسخه های توسعه اقتصادی، ایران برای نخستین بار با افسارگسیخته حتی بدتر از زمان ، رها کردن تولید ملی، مشکلات هوا، کمبود ، کاهش ذخیره گیاهی و جانوری کشور و.. درگیر شد و اثرات درازمدت آن همچنان را به چالش خواهد کشید. عجیب آنکه، اگر مالزی و برزیل و سنگاپور و بقیه، نسخه های وارداتی را پس از تنبیه شدن به کنار گذاشتند، اما اصلاح طلبان ایران همچنان همان نسخه ها را در دانشگاهها تدریس میکنند، در روزنامه ها تجلیل میکنند و در قدرت اعمال میکنند. ادامه دارد.. 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢 نقدی بر دنیای فکری حجاریان (ها) - 3⃣ دستگاه فکری گفتمانی که چهره بارز آنها افرادی نظیر است، بر سه ستون اصلی قرار دارد: ، و مشخصا ، بت وارگی و معصومیت ، و قداست . میخواهم خمیرمایه فکری و گفتمانی اصلاحات را اندکی محک بزنیم و ورز دهیم. 2⃣ دو. بت وارگی دموکراسی و معصومیت جمهور اصلاح طلبان با اصالت دادن به دموکراسی به عنوان سمبلی از و غربی شدن، اقدام به تمایزسازی از خود با دیگر جریانهای سیاسی کرده اند. آنها بدین منظور اتوپیایی ترسیم میکنند که در آن همه چیز با مردم صورت میگیرد و هیچ مانع و سرعت گیر و یا فیلتری نباید بر سر راه رای مردم باشد! اصلاح طلبان ماموریت خود را شدن بین و و صدای خود را نامیدند و شروع به حمله به نهادهای حاکمیتی از جمله و.. به این بهانه کردند. اما آنها در حالی نهایت آمال خود را «دموکراسی مطلق» دنبال میکنند که حتی در کشورهای غربی چنین دموکراسی وجود ندارد و نخواهد داشت. درحالی استصواب شورای نگهبان را به چالش میکشند و یک نوع استثنا در جهان میدانند که گویی " شورای قانون اساسی در فرانسه" برای وجود ندارد. که گویی " دادگاه قانون اساسی در آلمان" کاندیداها را دستچین نمیکند، که گویی "دادگاه ویژه در انگلستان" بر کاندیداها فیلتر نمیگذارد، که گویی "دو حزب در آمریکا" رای مردم را کانالیزه نمیکنند! چنان از آزادی در ایران اتوپیایی سخن میگویند که گویی حزب در آزاد است! که گویی احزاب در و و و و ، حق فعالیت سیاسی دارند! چنان از ردصلاحیت و در انتخابات ایران، خشمگین اند که گویی سیدحسن میتواند کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شود! اینها همه سقفهای دیگر کشورها بر سر دموکراسی است که اصلاح طلبان پاسخی برای آنها ندارند و یا حتی نمیخواهند آنها را ببینند. 🔻از طرفی، آنها بعضی نهادهای جمهوری اسلامی مثل شورای نگهبان، مجلس خبرگان، و حتی مقام رهبری را حاکمیتی و در مقابل نهادهای به تعبیر خودشان یا انتخابی دسته بندی میکنند. تنها دلیل آنها برای این تفکیک آن است که نهادهای حاکمیتی با مردم انتخاب نمیشوند! این هم یک تناقض و ضعف فکری دیگر است. اینکه تنها "رای مستقیم" را ملاک مردمی بودن میدانند و هر کس با این روش انتخاب نشود برچسب "حاکمیتی" و حتی "دیکتاتور" دریافت میکند! با این توصیف، بسیاری از روسای جمهور و نخست وزیران دنیا که از طریق نظام انتخاب میشوند، حاکمیتی هستند، نه مردمی! نخست وزیر انگلستان را پارلمان انتخاب میکند نه رای مردم! صدر اعظم آلمان مستقیما توسط مردم انتخاب نمیشود! پس آیا این مقامات، هستند؟! در واقع، آنها دموکراسی را صرفا در رای مستقیم و حتی خلاصه میکنند. 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢 نقدی بر دنیای فکری حجاریان (ها) - 4⃣ دستگاه فکری گفتمانی که چهره بارز آنها افرادی نظیر است، بر سه ستون اصلی قرار دارد: ، و مشخصا ، بت وارگی و معصومیت ، و قداست . میخواهم خمیرمایه فکری و گفتمانی اصلاحات را اندکی محک بزنیم و ورز دهیم. 3⃣سه. قداست عرف و سکولاریسم لازمه اعتقاد به دموکراسی گرایی مطلق اصلاح طلبان، قطعا قداست رای به عنوان تنها مناط حکومتداری است. چیزی که امثال حجاریان از گفتنش ابایی ندارند. آنها ملاک یک قانون، یک سیاست و یک عقیده را "عرف" میخوانند. نه " ". هر چه عرف بگوید، حتی اگر عرف بگوید زنا اخلاقی است، قداست دارد. این سکولاریسمِ عریان هم البته تقلیدی از غرب است. اما در اینجا چند سوال وجود دارد که اصلاح طلبان باز هم از پاسخ به آن عاجزند: 🔻یک. عرف چیست؟! آنچه بین «همه مردم» مرسوم است؟! «اکثریت مردم»، «بخشی از مردم»، «نخبگان و خواص جامعه»، یا «اقلیتی از مردم» هم کفایت میکند؟! 🔻دو. چه کسی یا کسانی عرف را میدهند؟! «دولتمردان»، «روشنفکران»، «منتخبان مردم»، «رفراندوم مستقیم» و..؟! 🔻سه. چه کسی عرف را میسازد؟! آیا مردم در خلأ به سمت یک عادت رفتاری سوق می یابند؟! مسلم است که خیر. این ابزارهای ای و آموزشی و ارتباطی هژمون هستند که عرف یک جامعه را شکل میدهند. این غولهای بزرگ رسانه ای هستند که را به سمت اجرای خواسته های سیاسی یا اقتصادی خاصی کانالیزه و بسیج میکنند. اگر بخواهیم از زبان سخن بگوییم، اپیستمه و آنچه شناخت ما از جهان را شکل میدهد، اینک رسانه ها هستند و به تعبیر ، ذات ما جهان‌هایی را منکشف می‌کند که در آن جهان‌ها امور را درمی‌یابیم، عمل می‌کنیم، و می‌اندیشیم. این جهان‌ها برساختۀ تبلیغات مختلف از سوی رسانه‌ها و افراد مختلف است. تبلیغات رسانه‌ای این امکان را به صاحبان آن می‌دهد که با در‌اختیار‌گرفتن و مهندسی این منبع انرژی (افکار عمومی) هنجارهایی را که اکثریت اعضای یک جامعه پسندیده یا نمی‌پسندیده‌اند، عملاً به‌صورت سرمشق‌هایی درآورند که سایر افراد همان جامعه مجبور و محکوم به پیروی از آن باشند تا آنجاکه سرپیچی از این سرمشق‌ها مستلزم خردشدن زیرفشار افکار عمومی شود. اما رسانه ها در دست چه کسانی است؟! همه مردم؟ فقرا؟ فرهیختگان؟ دولت؟ یا سرمایه داران؟ واضح است که و بلوک ثروت، ابزارهای رسانه ای یک جامعه را در دست دارند. و این یعنی جامعه، عرف آن، رای آن در دست است. دقیقا به همین دلیل است که در غرب، درست مترادف می آید. آنچه دموکراسی و لیبرالیسم و عرف پرستی خوانده میشود، در واقع سرمایه داران است. 🔻این است باطن و عمق اصلاح طلبی گفتمانی در ایران. وابستگی به غرب، استحاله و حتی فروپاشی اجتماعی و سلامت فرهنگی جامعه، اسلام زدایی و دیکتاتوری سرمایه داران! 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢 نقدی بر دنیای فکری حجاریان (ها) 5⃣ 🔰اما هدف از تز "تشکیل برای اصلاح طلبی" به زبان چیست؟ اثر آن تز برای این روزهای ما چیست؟ واقعیت این است که ضعف شدید دولت خصوصا در اداره کشور، باعث ریزش شدید پایگاه رای و سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان شده است. اصلاح طلبان برخلاف آنچه القا میکنند پایان روحانی به معنای پایان است، به خوبی میدانند پایان دولت روحانی به هر شکلی (چه استعفا و عدم کفایت و انتخابات زودرس، چه تداوم به شکل فعلی تا 1400) به معنای پایان جریان حداقل تا سه دوره آتی انتخاباتی در کشور است. بنابراین آنها که در دولت اول روحانی، کمتر از دوگانه اصلاحات – اعتدالگرایی سخن میگفتند، اینک مرتبا تلاش میکنند بین خود و دولت روحانی فاصله بگذارند. در این بین، آنچه بیش از هر چیز مشروعیت اصلاح طلبان را به سخره میگیرد، کلیپهای "تکرار میکنم" در حمایت از روحانی و لیست امید و.. است. تز "تشکیل هسته سخت" در واقع تشکیل شورایی و غیردموکراتیک و متصلب از تعداد معدود اصلاح طلب گفتمانی است که به هر دلیلی امکان حضور در دولت نداشته اند. تعداد این افراد شاید کمتر از 50 نفر باشد. امثال ، ، ، راد و.. که یا به دلیل سوابق کیفری یا عدم تمایل شخصی، وزیر و وکیل نشده اند و حالا میخواهند قیم بودن خاتمی را به حلقه بسته خود نیز تعمیم دهند. این حلقه میتواند هم نوعی اسباب حواس پرتی و نوآوری جدید در پروژه تکراری «تکرار میکنم» خاتمی در انتخابات های بعدی باشد و هم در صورت فوت خاتمی، همچنان اصلاح طلبها را منسجم و با یک روح واحد نگه دارد. لذا پیشنهاد تشکیل هسته سخت، برخلاف زعم عده ای عبور از خاتمی نیست. بلکه تعمیم محبوبیت و مرجعیت خاتمی به شورایی چند نفره است که در صورت مرگ یا از کارافتادگی خاتمی، این شورا سیاستگذاری و تعیین خط مشی اصلاحات را به پشتوانه خاتمی ادامه دهد! اما آنچه از تناقضهای اصلاحات گفتیم به یک طرف و تشکیل هسته سخت به یک طرف! اصلاح طلبانی که هویت و دال مرکزی گفتمان خود را "دموکراسی" میدانند و از فیلترینگ شورای نگهبان، می نالند درحالی سخن از تشکیل هسته سخت میگویند که اعضای این هسته، همگی ، از بالا و در فرایندی توسط خاتمی منصوب میشوند. آنها درحالی از "معصومیت جمهور" سخن میگویند که قرار است با این هسته سخت، برای کلیه اصلاح طلبان و نامزدها تعیین تکلیف کنند که چه کسی در دایره ما باشد یا نباشد. آنها در حالی از "ایده انتخاب مستقیم رهبر" سخن میگویند که هسته مرکزی آنها (خاتمی) یک فرد با رهبری است، که با چهره خود شناخته میشود نه با برنامه هایش (رهبری دموکراتیک)! بله از نگاه آنها، رهبري كاريزماتيك، غيردموكراتيك است. اما برای خاتمی نه! برای و ! اصلاح طلب ها این تناقض های عجیب خود را چگونه حل خواهند کرد؟! 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 | صدای تهدیدات جدی حاج قاسم سلیمانی برای ترامپ قمار باز 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🇮🇷 تبدیل کردن اقتدار به دستاورد 🔹اظهارات غیرتمندانه و مقتدرانه سردار سلیمانی در امتدادِ خط سیر بیانات رهبری معظم انقلاب قابل درک است. توجه به برخی نکات در این زمینه بسیار حائز اهمیت است: 🔻۱.‌ مواضع مستحکم رهبری در موضوعات منطقه ای، اقتدار منطقه ای ایران را به منزله یک تثبیت می کند. تبدیل کردن پیروزی های میدانی و عینی به ِ غیرقابل تشکیک در حوزه سیاسی و رسانه ای در همین راستا صورت می گیرد و البته وزن و عیار قدرت دیپلماتیک ایران را افزایش داده است. 🔻۲. اقتدار نظامیِ منطقه ای، پشتوانه توان اقتصادی کشور است و ایجاد میان اقتدار منطقه ای و معیشت مردم ، کاملا غلط و انگاره ای انحرافی است. قدرت ملی ایران اسلامی وجوه مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی را توامان در بر دارد. بازوان نظامی به منزله دست مقتدری است که از کلیت کشور دفاع می نماید. 🔻۳. متاسفانه برخی جریانات سهل اندیش (عمدتا غربگرا) برای مردم چنین می کنند که این دستاوردهای راهبردی منطقه ای را در ازای برخی امتیازات زودگذر و موقتی واگذار کنیم!!!  می توان گفت این افراد توصیه می کنند برای گرم شدن و در امان ماندن از سرما؛ اسکناس های خود را اتش بزنیم!!! 🔻۴. رصد شبکه های عبری_ عربی _غربی نشان می دهد در پی اظهارات اقتدارآفرین، معاندین در حال القای یک خط فریب هستند. ضد انقلاب به دنبال موضوع و اقتدار به جنگ طلبی هستند.(دقت شود) 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢ترامپ به دنبال 🔻رویترز به نقل از برخی مقام های عربی مدعی شد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همراه چند کشور عربی در پی این است که «ناتوی عربی» را برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه دوباره احیا کند 🔻این ائتلاف شامل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مثل عربستان، امارات، قطر، بحرین، عمان، کویت، و دو کشور اردن و مصر است 🔻سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است که این موضوع مانند "یک خاک‌ریز در مقابل تجاوز، تروریسم و افراط‌گرایی از طرف ایران خواهد بود و به خاورمیانه ثبات می آورد" 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌴 🔴📢آیا ایران در آستانه ی انقلاب قرار دارد؟ 🔻آنگونه که کرین برینتون در کتاب «کالبدشکافی چهار انقلاب» می‌گوید، از نشانه‌های تحول انقلابی، «تغییر و جابجایی وفاداری نخبگان و روشنفکران» از نظام حاکم است؛ بدین معنا که نخبگان از نظام سیاسی موجود ناامید شده و نسبت به آن اعلام وفاداری نکنند که این نیز به دو صورت قابل‌تصور است؛ یا در قبال مسائل جاری جامعه موضع سکوت اختیار کرده و در قبال این مسائل، نسبت به نظام حاکم ابراز وفاداری نکنند یا اینکه به اپوزیسیون پیوسته و به بخشی از بدنه‌ی انقلابی تبدیل شوند. حال در تطبیق این گزاره با شرایط کنونی کشور باید گفت که نه تنها شاهد جابجایی وفاداری روشنفکران به نظام نیستیم، بلکه اتفاقاً شاهد آن هستیم که برخی منتقدان داخلی مانند امثال آقای دکتر صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی، بهمن فرمان‌آرا، کارگردان سینما، سعید حجاریان، تئوریسین نام‌آشنای اصلاح‌طلبان و... به نوعی به حمایت از نظام پرداخته و نسبت به عواقب شوم وقوع انقلاب در ایران و نقشه‌های دشمن درباره‌ی آینده‌ی کشور ابراز نگرانی جدی کرده‌اند. علاوه بر این، حتی اپوزیسیون نظام و برخی مقامات رژیم شاه مانند اردشیر زاهدی، داریوش همایون و... نیز در اظهاراتی مشابه، حفظ جمهوری اسلامی را مرجح‌ترین گزینه برای کشور دانسته‌اند. نکته‌ی مهم در این زمینه این است که هرچند مواضع منتقدان داخلی و اپوزیسیون خارج‌نشین الزاماً به معنای تأیید شرایط موجود کشور نیست، اما در عین حال، به معنای تأیید مفروض اساسی بحث حاضر؛ یعنی امتناع تحول سیاسی به صورت وقع انقلاب در کشور است. ( ) 🇮🇷 https://eitaa.com/mesagh