هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️عالم اهل سنت: من رهبر را خیلی دوست دارم
🌹 ماموستا عبدالکریم فتاحی مریوانی از علمای اهل سنت و از ایثارگران دفاع مقدس است که سالیان سال در جبهه های جنگ مبارزه کرده و با از دست دادن یک پای خود به مقام جانبازی هم رسیده است.
✅ما زنده به آنیم که آرام نگیریم . موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
❤️ضرورت ولایت اهل بیت ❤️
🌏هر جامعه همانند یک اندام، به مغز، به قلب، به خون- ثار ( يا ثارَ اللهِ و ابنِ ثاره) نیازمند است. مغزی که تمام راه را بیابد و قلبی که از عشق سرشار باشد و خونی که خون خدا باشد و پاک و خالی از هر گونه مرض و آزاد از هر گونه جرثومۀفساد و پلیدی و رجس (إِنَّمَا یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً)
🌹و انسان، محتاجِ رهبر و حجتی است که امین ( السلامُ عَلَيْكَ يا أَمينَ اللّهِ فى أَرْضِه و حُجَّتَهُ عَلى عِبادِه) باشد و به او خیانت نکند و نور( السَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللّهِ فى ظُلُماتِ الارض.) باشد و راه او را روشن کند.
🌹انسان به روشنفکری و روشن دلی، به عشق و شناخت، به حجت، به نور، به امین، نیازمند است. و ولایت، عهده دار این نیازهای عمیق و عظیم انسان است، آن هم انسانی که می داند، نیازش بالاتر از رفاه و بالاتر ازحریت و آزادی و بیشتر از عدالت است.
🌺هنگامی که انسان خود را بیشتر از یک دهان نمی بیند که با یک مشت روده گره خورده و به آلت تناسلیش ختم می شود. این دهان دراز، دیگر نه دین می خواهد و نه امام و نه رهبری و ولایت؛ که غریزه برای این و بالاتر از اینها کافی است.
🌷اما انسانی که می خواهد انسان باشد و جامعه ای انسانی تشکیل دهد، نه یک دامپروری بزرگ یا یک کندوی عسل عادل، این انسان ضرورت این شناخت و عشق و این مغز و قلب و خون و این حجت و نور و امام و امین را می یابد و به سوی او می شتابد و او را بر خویشتن مقدم می دارد؛ که او از او به او آگاه تر و مهربان تر و نزدیک تر است.
💐و انسان یعنی همین، یعنی در سطح وظیفه زندگی کردن؛ و در نتیجه این انسان می شود سلمان ها و ابوذرها و بلال ها و مالک اشتر ...
🌸🌹🌷💐 استاد صفائی حائری( عین -صاد)
✅ما زنده به آنیم که آرام نگیریم . موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
نشئگی چندم بود؟
چند بار گول می خورند؟!
🔹منافق، در منطق قرآنی ذاتا متوهم است. در این میان، اگر حماقت، خیانت و وطن فروشی، و جاه طلبی و غرور را با هم ترکیب کنید، برون داد این ترکیب سمّی، می شود "سازمان منافقین".
♦️آنها یک بار در خرداد سال ۱۳۶۰ توهم زدند و به خیال خروج مسلحانه، در مقابل مردم و انقلاب نوپا ایستادند. سران سازمان، خیال می کردند ظرف دو سه ماه، کار را تمام می کنند و مردم را با ارعاب هم که شده، به تسلیم می کشانند.
🔹اما برآیند جنایات آنها در ترور رئیس جمهور رجایی، نخست وزیر باهنر، رئیس دستگاه قضایی ، نمایندگان مجلس و وزرا، و ائمه جمعه محبوبی مانند شهیدان مدنی، دستغیب و اشرفی اصفهانی، و همچنین شهروندان عادی، جوشش بصیرت و انزجار در میان مردم بود.
♦️توهم دوم، هنگامی بود که در بغداد (اردوگاه اشرف) پناه گرفتند و به استخدام استخبارات رژیم متجاوز صدام در آمدند؛ تا شاید همراه ارتش متجاوز، تهران را فتح کنند(!!)
🔹نوبت سوم، مرداد ۱۳۶۷ بود که خیال کردند جمهوری اسلامی در اثر ضعف، قطعنامه ۵۹۸ را برای آتش بس در جنگ را پذیرفته؛ و بنابراین تانک ها و نفر بر ها را از مرز کرمانشاه وارد خاک ایران کردند
♦️مسعود رجوی، در نشست توجیهی فرماندهان، هدف عملیات را «تصرف ۴۸ ساعته تهران» عنوان کرده و گفته بود: «فقط یک ابرقدرت میتواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند».
🔹مدارک و نقشههای جامانده، مسیر حرکت خیالی را «چهار زبر- کرمانشاه- همدان- سه راهی بوئینزهرا- کرج و میدان آزادی» نشان میداد!
♦️آنها ۱۵ هزار منافق تروریست را گسیل کرده بودند؛ اما در تله خود ساخته ای گرفتار شدند که موجب هلاکت حدود ۲۰۰۰ نفر از نیروها و فرماندهان، و مجروحیت و اسارت دست کم هزار نفر دیگر شد. در برخی گزارشها، آمار تلفات تا چهار هزار نفر هم ذکر شده است.
🔹سعید شاهسوندی، از سران به اسارت درآمده سازمان در مرصاد که با تماس رجوی، از اروپا به عملیات فراخوانده شد، میگوید «رجوی توهم آزادی تهران را داشت و این موضوع از سوی صدام به رجوی دیکته شده بود.»
♦️وی درباره این سؤال که چگونه جرأت ارتکاب این حماقت بزرگ را پیدا کردید، تصریح کرده بود «به ما گفته بودند همه در تهران با سازمان هستند و کار رژیم تمام است. من گول رجوی را خوردم»!
🔹اما آخرین توهم سران فسیل سازمان، پاییز سال گذشته بود که در اثر تحمیق و تشجیع برخی سرویس های غربی، پروژه جنایت گسترده را برای منفعل کردن مردم و نظام به اجرا گذاشتند.
♦️آنها خیال می کردند کارفرمایان غربی، عاشق چشم و ایروی شان هستند. نمی خواستند ببینند که چگونه صدام را در عراق، عرفات را در فلسطین، و زلنسکی را در اوکراین قربانی کردند.
🔹چند ماه زمان لازم بود که نشئگی حمایت سیا و موساد و دیگران از سرشان بپرد و خود را وسط مکافاتی تحقیر آمیز- این بار به دست سرویس های امنیتی اروپایی- پیدا کنند.
♦️این از سرنوشت منافقین! اما نکبت بار تر، سرنوشت برخی منافقین داخلی است که قدم به قدم در پیمانکاری های رسانه ای و سیاسی (از آشوب سازی تا شانتاژ و تحریف) با ماموریت های سازمان، همراهی کردند.
🔹این محافل دیروز تا چندین ساعت، کُپ کرده بودند و حتی برخی روزنامه های شان، امروز به ماجرای آلبانی و فرانسه نپرداختند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
مردم به اخبار منفی علاقه ندارند
اما مگه دست خودشونه؟!
♦️شبکه دولتی انگیس بر خلاف رویه مسموم خود علیه افکار عمومی ایران میگوید: «مردم دیگر علاقهای به خواندن اخبار ناراحتکننده و منفی ندارند.»
🔹وبسایت بیبیسی نوشت: در چند سال اخیر، میل به آگاهی از اخبار کاهش شدیدی پیدا کرده. مردم از خبرهای ناراحتکننده مانند ماجراهای جنگ در اوکراین پرهیز میکنند. پژوهشی جهانی نشان میدهد که در شش سال اخیر تعداد افرادی که بهطور جدی پیگیر اخبار بودهاند تا حدود یکچهارم کاهش پیدا کرده است.
♦️بهگزارش مؤسسه رویترز دانشگاه آکسفورد، حدود ۴۸% افراد در سراسر جهان بهطور جدی پیگیر و علاقهمند به اخبار هستند. درحالیکه در سال ۲۰۱۷ این میزان ۶۳ درصد بود. در انگلیس این نسبت بهطورمتوسط ۴۳% است که از نسبت جهانی هم کمتر است.
🔹پژوهشگران مؤسسه رویترز اعلام کردهاند که خاطبان «در ادامه خودداری از قرار گرفتن در معرض اخبار ناراحتکننده برای حفظ سلامت روانی خود بهطور گزینشی از خبرهایی در مورد جنگ در اوکراین و بحران افزایش هزینههای زندگی پرهیز میکنند».
♦️بیش از نیمی (56%) از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردهاند نگران تشخیص درستی و نادرستی اخبار آنلاین هستند که نسبت به گذشته افزایش دو درصدی داشته است.
🔹پسندیدن و به اشتراک گذاشتن و اظهارنظر پای پستهای خبری هم در شبکههای اجتماعی کاهش پیدا کرده. فقط حدود ۱۰% از افراد در انگلیسجزو «کاربران فعال» شبکههای اجتماعی بهحساب میآیند که بیشتر آنها مردان سالمندی هستند که نظرات و باورهای سیاسی دارند و بهطور معمول تحصیلکردهتر از عموم مردم هستند.
♦️یکی از دلایل چنین تغییری، رواج و افزایش روزافزون احساس مسموم و ناسالم بودن فضای گفتوگوها و اظهارنظرات در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر است».
🔹این گزارش درباره پرهیز مردم از اخبار منفی در حالی است که بیبیسی غیر از پمپاژ اخبار منفی، جعل خبر دروغین و منفی برای مردم ایران را هم مجاز میشمارد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌹۱۴ توصیه امام خامنه ای عزیز
به نوجوانان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌺 # توصیه های _ معنوی
🔸۱_ معنای جشن تکلیف را بدانید ؛ مأموریتی خدا به شما داده که اگر انجام دهید ، در زندگی خوشبخت می شوید.
🔸۲_ نماز را اول وقت و با توجه بخوانید.
🔸۳_ رابطه خود را با خدا مستحکم کنید.
🔸۴_ سلامت معنوی خود را با توجه به خدا ، نماز، دعا ، توسل و یاد شهدا تأمین کنید.
🔸۵_ هر روز مقداری قرآن ، با توجه به معانی آن بخوانید.
🌺 # توصیه های _ فردی
🔹۶_ احترام پدر و مادر را حفظ کنید و محبت هایشان را جبران کنید.
🔹۷_ سلامت جسمی خود را ، از طریق ورزش و تغذیه مناسب تأمین کنید.
🔹۸_ در زندگی ، با شجاعت و اعتماد به نفس حرکت کنید.
🌺 # توصیه های _ علمی
🔸۹_ درس خواندن را جدی بگیرید.
🔸۱۰_ سلامت فکری خود را ، با مطالعه کتاب های خوب راه گشا و راهنما تأمین کنید.
🔸۱۱_ کتاب های نوشته شده در باره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را ، مطالعه کنید.
🌺 # توصیه های _ اجتماعی
🔹۱۲_ خودتان و اطرافیانتان را ، در مقابل نفوذ دشمنان مصونیت ببخشید.
🔹۱۳_ در محیط خانه و مدرسه ، به عنوان یک نوجوان شاداب و کاری اثر گذار باشید.
🔹۱۴_ خود را برای اداره کشور ، در آینده آماده کنید.
✳️ توصیه هایی حکیمانه ، خطاب به نوجوانان و قابل تأمل و توجه پدران و مادران و مربیان
🔷 باز نشر این توصیه ها ، عمل به فرمایش امام صادق (ع) است که فرمودند : علیکم بالأحداث (بر شما باد توجه به نوجوانان)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدح امیرالمؤمنین (ع) و بیان بخشی از حقایق جامعه ، از زبان خطیبی توانا به زبان شیرین آذری
♦️ حجة الاسلام شیخ یونس ترابی
♦️ واقعا شنیدنی است
♦️ تا می توانید نشر دهید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
💐 ازدواج ها را آسان کنید 💐
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🟢 امام صادق (علیه السلام) :
هر کس بی زنی را همسر دهد ، از جمله کسانی است که ؛ خداوند در روز قیامت به او نظر می کند.(الکافی ج ۵ص ۲۳۱)
🔷 امام خامنه ای عزیز :
به همه مردم در سراسر کشور توصیه می کنم که ازدواجها را آسان کنند . بعضی ها ازدواج را مشکل میکنند . مهریّه های سنگین و جهیزیّه های گران ، ازدواج را مشکل می کند . اثر این را می دانید چیست ؟! اثر این کارها این است که ؛ دخترها و پسرها بدون ازدواج در خانهها میمانند ، کسی جرأت نمیکند به ازدواج نزدیک شود.
🔷 مگر کسانی که با تجمّل ، عروس و داماد میشوند ، خوشبختترند ؟!
چه کسی میتواند چنین چیزی را ادعا کند؟! این کارها جز این که یک عدّه جوان را ، یک عدّه دختر را حسرت به دل کند و زندگی را بر اینها تلخ نماید ، اگر نتوانستند آنجور، آن ها هم عروسی بگیرند تا ابد حسرت به دل بمانند یا اصلاً نتوانند عروسی بگیرند ، چیز دیگری نیست .
🔷 تا آمدند دخترش را بگیرند ، چون دستش خالی است ، این دختر بماند توی خانه ، این پسر دانشجو یا کارگر یا کاسب ضعیف ، همینطور غیر متأهل بماند.
🔷 من گمان میکنم ، آن کسانی که با مجالس و محافل سنگین ، کاررا بر دیگران مشکل میکنند ، حسابشان پیش خدا خیلی سخت است .
🔷 نمیشود بگویند که آقا ما پول داریم، میخواهیم بکنیم ، چون داریم . این از آن حرفهای غلطِ روزگار است .داریم که دلیل نشد . انسان وقتی دارد ، کاری بکند که دیگران نتوانند هیچ اقدامی بکنند ، این درست است ؟! جوان ها جرأت نکنند بروند طرف ازدواج . نباید کاری بشود افرادی که نمیتوانند ، افرادی که دلشان نمیخواهد، خلاف فکرشان هست ، خلاف نیّت شان هست ، نتوانند ازدواج کنند ...
--------~~<🌺🌿🌺>~~--------
🟢 بزرگداشت غدیر را ، جدی بگیریم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مژده به ایرانیان
⭕️ در آخرالزمان # پرچم _ حق به دست ایرانیان خواهد بود ...
🟢 صحبت های قابل تأمل ، از روایاتی در خصوص آخرالزمان .../ جالب ترین بخش این ویدئو شاید این قسمت باشه که میگه: حضرت فرمود ؛ امروز # اعراب،ایرانی ها را وارد دین کردند ،
در آخر الزمان این # ایرانی ها هستند که پرچم حق را به دست دارند و اعراب را به دین بر می گردانند ...
🔰 # استاد _ مسعود _ عالی
✳️ ظهور نزدیک است.
🟢 نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در امتداد غدیر است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه به شهادت رسیدن خلبان علی اقبالی توسط بعثی ها
🌹 این انقلاب ، نظام و امنیت را ، با خون هزاران شهید به دست آورده ایم.
🌹 شهدا ، حق حیات به گردن ما دارند.
🌺 وصیت شهیدان : حفظ و حراست از دستاورد خون های پاک آنها یعنی ؛ حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️کارشناس آمریکایی:
🔻آمریکا اینگونه با تحریم های خود، جان صدها هزار نفر در جهان را میگیرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️نماینده ایرلندی پارلمان اروپا:
🔻هزاران نفر سالانه به واسطه تحریمهای غیرقانونی غرب، از کمبود دارو تا نبود زیرساختهای سالم، جان خود را از دست میدهند/دانشمندان ایرانی توسط اسرائیل ترور میشوند، آمریکا با استفاده از پهپاد، خودروی حامل ژنرال مورد احترام ایرانیها، سلیمانی را بمباران کرد، کسی که برای شکست داعش در عراق بسیار تلاش کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️مورخ یهودی:
🔻آپارتاید، نژادپرستی است، آپارتاید تبعیض است اما اسرائیل تنها عضو سازمان ملل است که رسما نژادپرست است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو_کامنت
📹 *از کاربردهای انرژی هستهای چه میدانید؟*
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مناظره جالب استاد قرائتی با مولوی عبدالحمید
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چطور در جنگها پیروز میشویم؟!
🔹برش کوتاهی است از مصاحبه تلویزیونی شهید #مصطفی_چمران که حدوداً یک ماه قبل از شهادتش انجام شده.
🔸شهید چمران از وضعیت نیروهای خودی میگوید که رو به صعود است و نیروهای دشمن رو به نزول. توضیح میدهد که از ابتدای جنگ تا به کنون وضعیت بسیار بهتر شده و اگر جنگ ادامه یابد سقوط دشمن حتمی است.
🔹مجری میپرسد عوامل تغییر دهنده وضعیت برای ما چه چیزهایی بوده که ما را به این حد رسانده که تواناییمان خیلی بیشتر بشود؟ در حالی که ما محاصره هستیم و چیزی بر ادوات و امکانات ما اضافه نشده؟!
🔸جواب شنیدنی است، شهید چمران چیزی را رمز پیروزی معرفی میکند که گمشده امروز ماست! و اگر به میدان آورده شود انشاالله پیروزی محقق خواهد شد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با آقازادهها چه کنیم؟!
▶️#ویژه_خواری، #گردنکشی، و #بی_انصافی در معامله، سه ویژگی است که نزدیکان و #خواص یک والی در معرض آنهایند. این را #امام_علی(ع) میگوید و نسبت به آنها اعلام خطر میکند! این هشدارش هم نه به معاویه یا یک والی خلافکار، که به #مالک_اشتر است!
💬«ريشه ستمكاریشان را با بريدن اسباب آن بخشكان، و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمين واگذار مكن، و به گونهاى با آنان رفتار كن كه قراردادى به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند... در آن صورت سودش براى آنان، و عيب و ننگش در دنيا و آخرت براى تو خواهد ماند.»
🔹وقتی امیرالمومنین، اینچنین مالک اشتر را از مصائب نزدیکانش بیم میدهد؛ تکلیف بقیه روشن است!
🔸اما متاسفانه هر چند وقت یک بار خبر و شایعهای میپیچد که #آقازاده فلان سردار و داماد فلان مسئول و #عروس_فلان_حاج_آقا، به مناصبی رسیدند یا صاحب ملک آنچنانی و #زمین چند هکتاری و... شدند!
🔹خیلی از اینها شاید غیرقانونی هم نباشد! همین صورت قانونی، باعث شده تا برخی به قصد صیانت از #چهرهی_انقلاب، به توجیه این رفتارها روی بیاورند! غافل از اینکه همین رفتارهای مثلاً قانونی ولی آلوده به رانت و تبعیض است که همچون موریانه به جان #سیرت_انقلاب_اسلامی افتاده است!
🔺حجت الاسلام #محسن_قنبریان، فرازی از نامه۵۳ نهج البلاغه را برایمان میخواند و میگوید تکلیفمان این است که باید این کلام مولا فرهنگ عمومی و قانون شود، نه اینکه بیاییم عدهای را بسیج کنیم برای توجیه و ماستمالی رفتار آقایان و آقازادهها!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔹⚡️اخطار کوبنده وصریح مقام معظم رهبری به مسئولینی که صورتی وار علیه جوانان انقلابی اتهام تندروی میزنند :
"بعضی وقتی میگن تندروی جریان حزب اللهی و مومن مدنظرشونه ؛
نه !
جریان مومن را، جریان انقلابی را ،جوانان حزب اللهی را متهم نکنید به تندروی !
اینها همان کسانی هستند که با همه وجود ،با همه اخلاص، در میدان حاضرند ، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویت ملی لازم باشد، مسئله جان دادن و خون دادن مطرح باشه ، همین ها هستند که می آیند در میدان
قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را بدانید
به همه مسئولین من سفارش میکنم
نیروهای مومن و انقلابی اینها کسانی هستند که در مشکلات ، کشور را حفظ میکنند ، دفاع میکنند ، سینه سپر میکنند ، قدر اینها را بدانید"
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه شد که آموزش و پرورش موتور تولید بیعدالتی شد؟!
♨️ پرویز امینی:
📛 ما وارد یک صحنه عظیم از مسائل حکمرانی شدهایم، اما با خلاء تئوریک! سیاستگذاری در خلاء تئوریک به نتیجه نمیرسد!
🚫 مثلاً در سند تحول آموزش و پرورش، یک بند وجود دارد که ده کلمه بیشتر نیست ولی بسیار مسئلهای بنیادی است. آنجایی که گفته تقویت و گسترش مدارس غیردولتی از طرق تغییر مقررات و قوانین. اینجا یک ماجرای هنگفتی است!
📛 هر نظریهای درباره عدالت، حتی در جریانات لیبرال، این نقطه را جای درنگ بزرگی قرار می دهد.
🚫 پایهایترین و فراگیرترین نهاد در حل نابرابریهای ساختاری، آپ است. اگر آپ عمومی و رایگان از دستور کار خارج شد «نابرابریهای ساختاری» ایجاد میکند؛ نه نابرابریهای موردی! این نابرابری که از طریق غیرمنصفانه کردن فرصتها به وجود میآید؛ ساختاری است!
📛 سند همین میزان مدارسی که غیرانتفاعی و غیردولتی شده را کافی نمیداند! گفته مقررات را هم تغییر بدهید! این نقض فرصتهای برابر است!
🚫 مسئله بعد، شکاف بین سیاستگذاری و اجرا است. کل سند که یکباره اجرا نمیشود! این قسمت بلافاصه و قسمتهای دیگر هم فعلاً اجرا نمیشود.
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مدارسی برای تربیت بردههای رام!
شاید برای ما هم اتفاق بیفتد!
♦️ اینجا یک کلاس درس در چین است و اینها هم تعدادی بچه. دقت کنید: فقط تعدادی بچه هستند که سر کلاس درس نشستهاند.
♦️ حالا به نوشتههای بالای سرشان دقت کنید. دوربین و در واقع هوش مصنوعی، لحظه به لحظه در حال رصد و تحلیل و لابد ثبت و ضبط حرکات بچههاست.
♦️ علامتهای صورتی نشاندهنده «سر به پایین»، نشانههای قرمز «سر بالا»، نشانههای نارنجی «سر برگردانده شده»، علائم سبز تیره «سر به سمت بالا با دست» هستند. همچنین هوش مصنوعی به طور مداوم یک دانش آموز را در انتهای کلاس با یک برچسب آبی که روی آن نوشته شده است "در حال مطالعه نیست" علامت گذاری میکند! (با دقت به حرکات بچهها نیز متوجه تغییر رنگها و نوشتهها میشوید)
♦️ تمدن مدرن برای تولید انسان مدنظر خود و کنترل جوامع، ابتدا حق تربیت فرزندان را از خانوادهها سلب و آن را به سازمانهای آموزشیِ صنعتی خود سپرد و اکنون سعی دارد با ابزار کنترلی نوپدید، تمام افعال، حالات و حتی افکار و احساسات او را کنترل کند. سازمانهای آموزشی مدرن مشغول تربیت بردههای رام برای دنیای مدرن و در مقابل تربیت تودههای شورشی و عصیانگر برای ارزشهای ملی و بومی کشورها هستند.
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
26.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 آی کیو در نسل جدید بالا رفته است.
🟣 دکتر عزیزی روانشناس: « آی کیو سه نشانه دارد که اکثر دهه نودیها دارند.»
🔴 فرزندانمان را زیر پرچم امام حسین (ع) بزرگ میکنیم.
♦️ جشن پایان سال پیشدبستانی و مدرسه مسجدمحور شکوفههای قائم (عج) تهران، شهرک شهید محلاتی
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 وقتی آش آنقدر شور شده که صدای آشپزها هم درآمده است!
🔺 بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش:
🔺نشاط از مدارس ما رفته و بچهها از مدرسه ميترسند. اضطراب، لذت را از بچهها ربوده و با دست خود كاري كردهايم كه بچهها احساس لذت و شادي نميكنند.
🔺 اكنون بچهها به سختي صبحها به مدرسه ميروند و بعدازظهر با خوشحالي فضاي آموزشي را ترك ميكنند كه این نشانه ضعف آموزش و پرورش ماست.
🔺 مدرسه ما مدرسهای است که وقتي دانشآموز متوجه ميشود به دليل آلودگي هوا تعطيل است جيغ خوشحالي ميكشد. بچهای که در منزل خودش شاد است ما او را سر کلاس میآوریم و میگوییم که باید دست به سینه بایستی و اجازه بگیری!
🔺 رقابتهای فردی جای کار گروهی را گرفته است. بچهها را وادار کردهایم چیزهایی یاد بگیرند که به کارشان نمیآید. نظام آموزشی ما آنانی را که یاد میگیرند چگونه صبور باشند، چگونه زندگی کنند، چگونه نشست و برخاست کنند، پس میزند و مدال گردنشان نمیاندازد بلکه مدال را بر گردن کسی میاندازد که رتبه برتر شده و نمراتش 20 شده است.
🔺 مقاومت در برابر تغییر در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و شکستن آن از عهده یک وزیر و معاون و یک وزارتخانه برنمیآید.
🔺 تا زمانی که مدرسه مهمترین رکن تصمیمگیری ما نباشد، تغییری اتفاق نمیافتد. نظام آموزشی ما یک عصا زیر بغل مدرسه گذاشته است که نمیگذارد روی پایش بایستد.
🔺 بعضی اوقات در یک سال هزار بخشنامه به مدرسه ابلاغ شده است! یعنی ما به مدرسه گفتهایم تو آدم کور و کری هستی که ما باید برای تو نسخه بپیچیم.
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور :
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عضو کمیسیون آموزش مجلس: ایجاد مدارس مسجدمحور ضروری است
🔺احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان:
🔹 مرکز و مأوای مسجد بوده است. در تمدن ما مساجد مرکز آموزش بودهاند.
♦️ مساجد ما هم محل تربیت و معنویت بوده است. هم محل آموزش بوده است. هم محل قضاوت بوده و هم محل تصمیمگیریهای عمده سیاسی.
♦️ این فضا در اول انقلاب خیلی پررنگ بود. متاسفانه جلوتر که آمدیم مسجد از محوریت خارج شد. پایگاهها را از مسجد خارج کردیم.
♦️ امروز الزام داریم به مدارس مسجدمحور و اینکه مساجد را محور مراکز تربیتی قرار دهیم.
♦️ هم باعث رونق مساجد میشود و هم از ظرفیت مساجد برای فضاهای آموزشی و تربیتی استفاده میکنیم. هم نیروهای مساجد به کمک آموزش و تربیت میآیند و هم افراد از فضای معنوی مسجد استفاده میکنند. (خبرگزاری شبستان)
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۱)
🔰 بافت کنونی نظام تربیت؛ بخشهای سه گانه اصلی
🖋 استاد اردوان مجیدی
📌 بافت نظام تربیت شامل سه بخش اصلی می شود. بخش اول، ساختار موضوع اصلی کار تربیت یعنی برنامه درسی است. بخشی دوم، ساختار و ترکیب و رویه های سازمانی و اجرائی است. و بخش سوم هم افراد متصدی حوزه های میانی است.
📌 هر چند که الان تقریبا همه از معیوب بودن مدل برنامه درسی موجود اطلاع دارند، اما کسی امکان تکان دادن آن را ندارد. بخاطر اینکه الان این سه بخش با هم چفت و جورند. یعنی ساختار و رویه های سازمانی جوری به خوبی ایجاد شده که همان مدل برنامه درسی کلیشه -کنکوری را اجرا کند، کادر میانی هم به خوبی روی همان ساختار سوار شده و دارد همان برنامه درسی را اجرا می کند.
📌 وقتی می گویم برنامه درسی کلیشه-کنکوری، منظورم همین برنامه درسی است که از اول ابتدائی به صورت کتاب محور، کلاس محور، حفظ محور و مدرک محور، شاگردان را در یک فرایند کلیشه ای وارد می کند، و بدون توجه به ماموریت اصلی نظام تربیت (که قبلا در مورد آن بارها صحبت کرده ام)، این کلیشه را دنبال می کند. محوریت این کلیشه هم به کنکور ختم می شود. یعنی هر چند که در مقطع ابتدائی، صحبت از کنکور نیست، اما الگوی کتاب درسی و رویکرد حفظ محور و ... موجود، همه برای آماده کردن شاگردان برای همان کنکور است.
📌 شاید به صورت برعکس، اینطور هم بشود گفت که کنکور، بر اساس همان رویکرد کلیشهای معنا پیدا می کند، و اگر آن رویکرد تغییر کند، اصلا کنکور معنا پیدا نمی کند. به هر حال در این متن فرض می کنم که دوستان، الگوی برنامه درسی کلیشه -کنکوری موجود را می شناسند، و می دانند که دو ماموریت اصلی نظم تربیت، یعنی آماده ساختن شاگردان برای ایفای نقش واقعی در جامعه، و نیز ساختن جامعه پیشرفته آینده، توسط این الگو انجام نمی شود.
📌 با این ساختار سه بخشی که گفتم، الان هر کسی وزیر باشد، اگر کاری به کار این سه بخش تو در تو نداشته باشد، با خیال راحت وزارتش را می کند. مثل آقای نجفی که سالها وزیر بود؛ برای اینکه تمام تمرکزش را گذاشت که منابع این سه بخش را تامین کند و بگذارد این سه بخش موجود با هم کار خودشان را بکنند، و سلانه سلانه حرکت کنند. ماشین خودش دارد راهش را می رود.
📌 در مثل مناقشه نیست و جسارت نباشد، در مناطق کوهستانی برخی کشاورزان الاغی دارند که سالها یک مسیر را از مزرعه تا ده رفته. سوار الاغش می شود و روی الاغ می خوابد، الاغ خودش به مقصد می رسد. الان مثال بافت این نظام این گونه است. خودش راه خودش را می رود؛ و اگر شما قصد تغییر مسیر و مقصد آن را ندارید، نمی خواهد خیلی نگران آن باشید. حتی اگر یک سوار که راه را بلد نیست سوار آن بشود، مسیر خودش را می رود و بر می گردد. فقط شما خوراکش را خوب تامین کنید. اما اگر بخواهید مسیر دیگری بروید، بیچارهتان می کند، حرکت نمی کند، فرمان نمی برد، و اگر اصرار کنید، زمینتان می زند، و چند لگد جانانه هم نثارتان میکند.
📌 نظام تربیت هم همین گونه است. اگر کاری به کار این سه بخش نداشته و بگذارید کارشان را طبق روال قبلی بکند، سالها بدون دغدغه صندلی مسئولیتش را تصدی کنید، و فقط تمام تلاش خود را بگذارید که منابع آن را به خوبی تامین کنید. همه کارکنان هم از شما تعریف می کنند. حتی اگر اطلاعات اولیه هم از مسائل تربیت و برنامه درسی نداشته باشید، با آن مشکلی نخواهید داشت. و دیدیم که همینطور بود و مشکلی هم ایجاد نشد.
📌 اما وای به حالتان اگر بخواهید در ترکیب این سه بخش تغییری ایجاد کنید. هر قسمتش را دست بزنید، دو بخش دیگر روی سرتان آوار می شوند. تقریبا به جرات و اطلاع می گویم، که عمر کوتاه همگی وزرای قبلی تا حد زیادی ناشی از همین تصمیم و اقدام بود. یکی مثل دکتر علی احمدی، خواست در بخش ترکیب ساختار وزارت برای تحول دستکاری کند، یکی مثل دکتر بطحائی خواست در الگوی برنامه درسی تغییر بدهد، و قس علی هذا.
📌 ادامه دارد...
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 تحلیل نظام آموزشی کشور (۲)
🖋 استاد اردوان مجیدی
📌 این را هم بگویم که سوء برداشت نشود. من افراد و مدیران میانی (بخش سوم) را افرادی با سوء نیت و حتی ناآگاه نمی دانم. با تک تک این عزیزان وقتی صحبت می کنید، افرادی با دغدغه و دلسوزند، که البته یاد گرفته اند در بافت دو بخش دیگر یعنی برنامه درسی کنونی، و ساختار نظام اجرائی، کارشان را درست انجام دهند. به همین دلیل است که اگر شما سالها این وزارت را به حال خودش رها کنید، کار خودش را می کند؛ به شوخی می گویم که اگر سالها هم وزیر هم نداشته باشد، مشکلی پیش نمی آید.
📌 اتفاقا این عزیزان مدیران میانی، افراد با هوشی هم هستند. وقتی با آنها صحبت می کنیم، و مثلا یک مدل برنامه درسی متحول شده را که نیازهای کشور را در شرایط تمدنی کنونی برآورده می کند، برای آنها توضیح می دهید، تقریبا به حد خوبی متوجه می شوند که مدل برنامه درسی شما چکار می کند و چه شرایطی دارد، می دانند واقعا برای تربیت نسل آینده مفید خواهد بود.
📌 اما کاملا هم متوجه می شوند که اجرای این مدل برنامه درسی، با کجای ساختار نظام اجرائی تربیت، و نیز بافت نیروی انسانی مدیریت میانی و معلمان، چگونه در تناقض است، و کجا دچار مشکل می شود. بارها در گفتگو با این عزیزان، در ضمن اشاراتی که میکنند، متوجه شدم که آنها دقیقا مسائل چالش زا در تعامل این بخش با دو بخش دیگر را به درستی متوجه شده اند. بعد آنها به گونه ای به شما چپ چپ نگاه می کنند، و با چشمان خود به شما اعلام می کنند که ”آیا آمده ای که نظام سه بخشی سنتی و جا افتاده ما را به هم بریزی؟!“
📌 ادامه دارد...
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور