eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.8هزار عکس
167.9هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🥩 رشد بیش از ۱.۵ برابری سرانه تامین گوشت به ازای هر شخص طبق آمار خارجی میانگین عرضه‌ی گوشت در هر سال به ازای هر نفر در سال ۱۹۷۹ (سال پیروزی انقلاب اسلامی) برابر با ۱۹.۶ کیلوگرم بوده اما در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱.۸ برابری به میانگین ۳۶.۵۸ کیلوگرم رسیده ... نکته: داده‌ها شامل ماهی و سایر منابع غذاهای دریایی نمی‌شه. منبع 👇 https://ourworldindata.org/grapher/meat-supply-per-person  
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 سهم مدارس دولتی از رتبه‌‌های برتر کنکور؛ ۸ درصد ۳ نفر از ۴۰ نفر برتر در مدارس دولتی درس خوانده‌اند! 🔹️خانوادهٔ حدادعادل از جمله کسانی بودند که اَشرافیّت در تحصیل و آموزش را در ایران نهادينه کردند 🔹️حدادعادل همچنین این افتخار را دارد که با حذف نیروهای مستقل از صحنهٔ سیاسی کشور، چندخروار عنصر وابسته، مسأله‌دار و بعضا فاسد را وارد بدنهٔ تصمیم‌گیری کشور کرده است
هدایت شده از mesaghمیثاق
درهــجـر یـــاران خــدایا درد سالهای سال بر سرمان آواره شده، چه لحظات غمباری! یارانمان تنهایمان گذاشتند. به سوی آسمان‌ها پرکشیدند. "حر" بودند، "عمار" بودند، "ابوذر" بودند و در یک کلام، اصحاب "امام" بودند، و به نور مطلق پیوستند. طلوع‌فجر را بر قلهٔ گیتی نمایان ساختند، اگرچه خود در این راه سوختند. خدایا تو می‌دانی که چه می‌کشیم، پنداری چون شمع ذوب می‌شویم، آب می‌شویم. ما از مردن نمی‌هراسیم، اما می‌ترسیم بعد از ما "ایمان" را سر ببرند، و اگر نسوزیم هم که روشنایی می‌رود و جای خود را دوباره به شب می‌سپارد. چه باید کرد! از یک سو باید بمانیم تا شهید آینده شویم، و از دیگر سو باید شهید شویم تا "آينده" بماند. هم باید امروز شهید شویم تا "فردا" بماند و هم باید بمانیم تا فردا "شهید" نشود. عجب دردی! چه می‌شد امروز شهید می‌شدیم و فردا زنده می‌شدیم تا دوباره شهید شویم. آری "یاران همه سوی مرگ رفتند" در حالیکه نگران "فردا" بودند. خدایا نکند وارثان خون این شهیدان در راهشان گام نزنند؟ نکند شیطان‌های کوچک با خون این‌ها "خان" شوند؟ نکند میوهٔ درخت "فداکاری" این‌ها را "صاحبان ریاکاری" بچینند؟ نکند ثمره جنگی یارانمان به چنگ "فرنگی‌مسلکان" افتد؟ نکند "خونین‌کفنان" در غربت بمیرند تا" خویش باوران غرب" کام گیرند؟ نکند که..............؟ نه، نه، خدایا هرگز! اینها که گفتم کفر است! مگر می‌شود خون حسین پایمال شود؟ مگر می‌شود دست عباس بر پیکر یزید بیاویزد؟ مگر می‌شود علی اکبر بمیرد؟ نه، نه، هرگز! کدام مردن ✍شهید مهدی رجب بیگی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌀آرزوی یهود و بهائیت همین است که متدیّنین، انحراف و فسادِ درون دستگاه‌ها و نهادهایی مثل صداوسيما و قوه قضائیه و مجلس را مرتبط به یهود و بهائیت و زرتشت و بودایی‌ها بدانند و متوجه این مسأله نشوند که اتفاقا اصلی‌ترین دلیل ناکارآمدی و ترک‌فعل‌ها و فسادها، خیانتِ افرادِ خوش‌سابقه و انحصارطلبی و قدرت‌طلبیِ اشخاص موجّه و خودی است. 🔹️آیا نمایندگی که رسما مقابل فرمان نایب امام زمان می‌ایستند یهودی هستند؟! آیا نمایندگانی که سن تکلیف دختران را از ٩ به ١٨ تغییر می‌دهند و نسبت به حجاب و عفاف کوتاهی می‌کنند مسیحی هستند؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻عبودتیان‌سازی ... 🏷 ذبح یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب در سایهٔ منصب‌طلبیِ عدّه‌ای و سکوتِ عدّه‌ای و غفلتِ عدّه‌ای دیگر 🌀شبکه سید احمد عبودتیان‌ به جای مردم 💬 حجةالاسلام امامیاری
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب اسلامی : اگر از سپاه و روحانیت یک خطا سر بزند دو خطا محسوب می‌شود و اگر کار خوب کنند دو برابر پاداش دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻محدصادق شهبازی: چرا برای مجلس راه را برای افرادی که در فضای قدرت نیستند باز نمی کنید؟ چرا دستگاه امنیتی برخی گروه‌ها را بدنام می‌کند؟ آن متحجر تا افراد ذی‌نفع اقتصادی، مانع افزایش مشارکت هستند. بخشی از دستگاه امنیتی و نظامی ما برخلاف نگاه رهبر انقلاب، وارد دعواهای سیاسی-انتخاباتی شدند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی : کی گفته همه هنرمندان محترمند؟! همه روحانیون هم محترم نیستند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فضای کاملا امنیتی حاکم در اتوبوس های لندن 🌎 انگلیس
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فعالان آب و هوایی در برلین و تلاش عابرین برای پراکنده کردن آنها 🌎 آلمان
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا پول ندی رد نمیشم 🔺در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، و برخی از ایالت های دیگر، بی خانمان هایی که با بستن راه های فرعی و عدم عبور رانندگان برای خود درآمدزایی می کنند و تا زمانی که پول نگیرند از جلوی وسایل نقلیه کنار نمی روند😁 🌎 آمریکا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از جوجه های یک روزه در استانبول که در جعبه های بزرگ فشار می دهند و تا حد مرگ له می کنند 🌎 ترکیه
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سریال تناقض‌گویی‌های اینترنشنال؛ از ارتباط مستقیم با اغتشاشگران در داخل ایران تا رد این ارتباطات! 💢 در زمان اغتشاشات شبکه اینترشنال بارها در برنامه‌های مختلف به ارتباط مستقیم خود با اغتشاشگران اشاره کرده است اما بعد از دستگیری مهره‌های نفوذی‌اش در ایران در چرخشی 180 درجه‌ای مدعی شد که هیچ ارتباطی با این افراد ندارد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | جستجوی مطلق ناگفته‌های خلبان پرافتخار ارتش از تاریخ 4️⃣ قسمت چهارم
هدایت شده از mesaghمیثاق
10. طراحی جامعه کلان فرماندهان این جبهه باید با شناخت مسائل کلان، شناسایی دشمن و کشف اهداف او، طراحی کلان انجام دهند و بر اساس این طراحی حرکت کنند (دیدار با دانشجویان دانشگاه‌های یزد؛ (13 دی 1386). ادامه دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مستند در_برابر_طوفان 🎬 قسمت_پانزدهم ✍مجموعه مستند "در برابر طوفان" روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی است. در این مجموعه صداها و تصاویر دیده نشده از معاصر کشور نمایش داده می شود
هدایت شده از mesaghمیثاق
46.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه. ۱۴۰۲/۵/۲۶
هدایت شده از mesaghمیثاق
۱۲. ایجاد امید به آینده و روشن‌بینی نزد ملت عزیزان من! شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه جنگ نرم، یکی‌اش نگاه خوش‌بینانه و امیدوارانه است. نگاهتان خوش‌بینانه باشد. ببینید، من در مورد بعضی‌تان به جای پدربزرگ شما هستم. من نگاهم به آینده، خوشبینانه است؛ نه از روی توهم، بلکه از روی بصیرت. شما جوانید- مرکز خوشبینی- مواظب باشید نگاهتان به آینده نگاه بدبینانه نباشد؛ نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه شد، نگاه بدبینانه شد، نگاه «چه فایده ای دارد» شد، به دنبالش بی‌عملی، به دنبالش بی‌تحرکی، به دنبالش انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت؛ همانی است که دشمن می‌خواهد (دیدار با دانشجویان و نخبگان علمی؛ 3 شهریور 1388). امروز یکی از شگردهای مهم دشمن، تزریق و القاء احساس عقب‌ماندگی و ناتوانی است... ما به هیچ وجه نباید این احساس را داشته باشیم، و جوان ما نباید احساس کند که عقب‌مانده است؛ باید احساس کند که دارد حرکت می‌کند، می‌تازد و جلو می‌رود؛ عملاً به این کار، به این پیشرفت، به این تازش و به این رو به جلو حرکت کردن تشویق شود (11 آذر 1383). ادامه دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴تاریخ به ما می گوید همواره آینده و سرنوشت ایران با آینده غرب آسیا و خاورمیانه گره خرده است صرف نظر از اینکه چه قدرتی بر ایران حاکم باشد، جغرافیا و تمدن ایران بیش از 400 مرتبه مورد حمله نظامی قدرت ها قرار گرفت تاثیر گستره تمدنی و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران بر تحولات دنیا سهم قابل توجهی در شکل گیری تنش ها و جنگ های تاریخی داشته است البته خوانش سیاستمداران از موقعیت جغرافیایی ایران نیز در شکل گیری نزاع ها و تامین يا عدم تامین منافع کشور تاثیر گذار بوده است. باید بدانیم که جغرافیا در چینش راه های تجاری بسیار اهمیت دارد و طبیعتا شاه راه ها نیز به صورت متقابل بر اهمیت جغرافیا می افزایند قرن 21 قرن شکل گیری چیدمان قدرت بر مدار راه ها و کریدور ها است و نکته متمرکز این درگیری ها جاده ابریشم است حکمرانی جغرافیا يعني اینکه راه اندازی کریدور سلیقه ای نیست بلکه این جغرافیا است که مسیر شکل گیری راه را به استراتژيست ها نشان می دهد مقامات کشورمان باید قدرت را از منظر کریدور نیز نگاه کنند چراکه ایران سرزمین یکپارچه ای است که سه قاره آسیا اروپا و آفریقا را به هم وصل می کند اگر این اتفاقا نیفتد ما به منافع جغرافیایی ایران پشت کردیم ابوقاسم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم مستند پاوه - روایت تاریخی از ۲۷ مرداد ۵۸ 🔺مصاحبه با شهید دکتر چمران و اهالی شهر پاوه
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️برگرفته از کتاب شریف اقبال الاعمال 🔹امام حسن مجتبی علیه‌ السلام فرمود: آداب سر سفره دوازده چیز است... چهار تای آنها واجب و چهار امر مستحب و چهار چیز جزو روش‌ های پسندیده است. چهار امر واجب عبارت است از: شناخت خدا و خشنودى به داده‌ى او و بردن نام خدا و سپاسگزارى از او؛ و چهار  امر مستحب عبارت است از: وضو گرفتن پيش از غذا و نشستن بر پهلوى چپ و خوردن غذا با سه انگشت و پاك كردن انگشتان در آخر؛ و  چهار  چيز كه از روش‌هاى پسنديده است، عبارت است از: خوردن غذا از قسمتى كه در جلوى او است و گرفتن لقمه به صورت كوچك و خوب هضم كردن غذا و كم نگاه كردن به چهره‌ى ديگران. 📕 ، سید ابن طاووس (مورد توصیه آیت الله بهجت) ج ۱، ص ۳۱۰ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢معنی ايمان به فرمایش امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🔹مردی به محضر (ع) آمد و درخواست کرد تا را برايش تشريح و بيان کند. اميرالمؤمنين (ع) فرمودند: «فردا نزد من بيا تا در حضور جمعيت، تو را به آن آگاه کنم که اگر تو گفتارم را فراموش کردی، ديگری برای تو حفظ و نگهداری کند. «فانَّ الکلامَ کالشّاردَة ينفقُها هذا و يخطئُها هذا؛ زيرا سخن، همچون شتر فراری است که بعضي آن را پيدا مى کنند و بعضی آن را نمی يابند». [۱] فردای آن روز حضرت در ميان جمعيت آمد و درباره ايمان چنين فرمودند: بر چهار پايه قرار دارد: صبر، يقين، عدالت و جهاد؛ ، چهار شعبه دارد: اشتياق، ترس، زهد و انتظار؛ نيز دارای چهار شعبه است: بينش در هوشياری، رسيدن به دقایق حکمت، پند گرفتن از حکمتها، توجّه به روش پيشينيان. ، نيز چهار شعبه دارد: دقت در فهم، غور در علم و دانش، قضاوت صحيح و حلم استوار و ثابت؛ ، نيز چهار شعبه دارد: امر به معروف، نهی از منکر، صدق و راستی در جبهه جنگ و کينه و دشمنی با فاسقان... [۲] به اين ترتيب، (ع) با کمال عنايت و توجه به سؤال افراد، و روشنگری و آگاهی‌ بخشی، همت می کردند، و بطور جدی، به مسائل جامعه، و رشد و ترقی اخلاقی و عقيدتی انسانها، اهميت می دادند. پی نوشت‌ها؛ [۱] نهج‌البلاغه، حکمت ۲۶۶ [۲] نهج‌البلاغه، حکمت ۳۱ ـ امام هر يک از شعبه ها را توضيح داد و سپس فرمود: کفر نيز بر چهار پايه قرار دارد و هر پايه آن دارای چهار شعبه است، همه شعبه‌ها را توضيح داد که در نهج‌ البلاغه، حکمت ۳۱ آمده است. منبع: وبسایت‌ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علميه قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️تسلیم امانت انقلاب به صاحب اصلی آن 🔹من امیدوارم که این کشور با همین قدرت که تا اینجا آمده است و با همین تعهد و با همین بیداری، که از اول قیام کرده است و تا اینجا رسانده است، باقی باشد این نهضت و این انقلاب و قیام، تا صاحب اصلی ان شاء الله، بیاید. و ما و شما و ملت ما امانت را به او تسلیم کند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۰/۰۹/۰۳ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢سیره امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور 🔸شبهه: برخی افراد مدعی شده‌اند (عج) زمانی که ظهور می‌کند، قتل و کشتار کرده و بیشتر مردم جامعه را از بین خواهد برد؛ این افراد برای ادعای خویش به روایاتی از کتب شیعه استشهاد کرده‌اند. 🔹پاسخ: دشمن مانند همیشه با کینه‌ ورزی و خباثت درون، به برخی «روایات‌ ضعیف» استناد کرده، و بدون در نظر گرفتن دیگر روایات و نظر علمای شیعه در پذیرش آن روایات، مضمون آن روایات ضعیف را به عنوان اعتقاد شیعه بیان می‌کند. در جهت رسوا کردن این توطئه نوشتار ذیل ارائه میگردد: 💠بررسی محتوای این احادیث 🔹این گونه روایات علاوه بر ضعف سندی از اشکال دیگری نیز رنج می‌برد و آن اینکه با آیات قرآن و روایات صحیح السند دیگر همخوانی ندارد. براساس «آیات قرآن‌ مجید» که حجت الهی بین خداوند متعال و بندگانش می‌باشد، جهاد در زمانی‌ است که گروهی، بر علیه مسلمانان قیام کنند و مانع از آن شوند که دستورات‌ اسلام به دیگران برسد، و الا اگر گروهی از کفار درخواست صلح با مسلمانان داشته باشند، مسلمانان موظف هستند که با ایشان صلح کنند؛ آنچنان که خداوند متعال می‌ فرماید: «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللهِ إِنَّهُ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ [انفال، ۶۱] و اگر به صلح گراييدند، تو [نيز] بدان گراى و بر خدا توكّل نما كه او شنواى داناست». 🔹از سوی دیگر روایات صحیح متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد (عج) همان سیره‌ای را در پیش می‌گیرد، که پدران جلیل‌ القدرش در پیش گرفته‌اند. به عنوان نمونه پیامبر اکرم (ص) می‌ فرمایند: «از اوصیاء و جانشینان من اهل بیت (علیهم‌ السلام) است که شبیه‌ ترین مردم از جهت صورت، گفتار و رفتار به من می‌باشد». [۱] همچنین امام صادق (ع) می‌فرماید: «هنگامى كه (عج) ظهور كند، لباسى همچون جامه‌ هاى على (ع) بر تن مى‌كند و دقيقاً به سيره اميرالمؤمنين (ع) عمل خواهد كرد». [۲] علاوه بر این، در روایات، صفاتی برای (عج) نقل شده است که با این روایات هم خوانی ندارد، مثل اینکه در احادیث از (عج) به عنوان «رَحْمَةً لِلْعَالَمِين‏» یاد شده است؛ 🔹به عنوان نمونه امام صادق (ع) از پیامبر اکرم (ص) نقل می‌کند: «أُخْرِجُ مِنْهُ (علی بن محمد الهادی) الدَّاعِیَ إِلَى سَبِیلِی وَ الْخَازِنَ لِعِلْمِیَ الْحَسَنَ وَ أُکْمِلُ ذَلِکَ بِابْنِهِ م ح م د رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ عَلَیْهِ کَمَالُ مُوسَى وَ بَهَاءُ عِیسَى وَ صَبْرُ أَیُّوب؛ [۳] از او (امام هادی ع) فرزندى به وجود آورم به نام «حسن» که مردم را به راه من دعوت مى کند و خزانه دار گنجینه علم من است. سپس دینم را توسّط پسر او «م‌ح‌م‌د» که مایه رحمت همه جهانیان است کامل کنم، او برخوردار از کمال موسى، نورانیّت عیسى، صبر ایّوب بوده و سیّد و سرور همه اولیاى من است». در نتیجه: احادیثی که می‌گویند (عج) با خشونت برخورد کرده و همه مردم را می‌کشد و توبه را نمی‌ پذیرد و کشتار بسیاری انجام می‌دهد، اولا: از نظر سندی‌ ضعیف‌ اند؛ ثانیا: مخالف‌ آیات‌ قرآن و دیگر روایات‌ شیعه هستند و هر روایتی که مخالف قرآن باشد، را باید کنار گذاشت. پی‌نوشت‌ها؛ [۱] كفاية الأثر فی‌النص على‌ الأئمة الإثنی‌عشر، على‌ بن محمد بن‌ علی خزاز قمی، ص۱۰ [۲] الكافی، محمد بن‌ يعقوب کلینی، ج‏۱، ص۴۱۱ [۳] همان، ج۱، ص۵۲۸ نویسنده: کمالی منبع: وبسایت رهروان ولایت
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ امام زين العابدين عليه السلام:  🔸أوحَى اللهُ عز و جل إلى موسى عليه السلام: حَبِّبني إلى خَلقی، و حَبِّبِ الخَلقَ إلَيَّ؛ قالَ: يا رَبِّ كَيفَ أفعَلُ؟ قالَ: ذَكِّرهُم آلائی و نَعمائي لِيُحِبّوني، فَلَئِن تَرُدَّ آبِقا عَن بابی أو ضالاًّ عَن فِنائی أفضَلُ لَكَ مِن عِبادَةِ مِائَةِ سَنَةٍ بِصِيامِ نَهارِها و قِيامِ لَيلِها.  🔹خداوند عز و جل به موسى عليه السلام وحى كرد: «مرا محبوب خلقم گردان و خلقم را محبوب من گردان»؛ موسى (ع) گفت: پروردگارا! چگونه اين كار را انجام دهم؟ فرمود: «نعمتها و عطاهاى مرا به آنان يادآورى كن، تا مرا دوست بدارند، كه اگر شخصِ گريزان از درگاهم و يا گم شده از آستانم را بازگردانى و هدايت نمايى، از عبادت صد ساله اى كه روزهايش را روزه دار و شب هايش را شب زنده دار باشى، برايت برتر است». 📚تنبيه الخواطر، ۱۰۸/۲؛ منية المريد، ۱۱۶؛ التفسير المنسوب إلى الإمام العسكری عليه السلام، ۲۱۹/۳۴۲؛ بحارالأنوار، ۶/۴/۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢قرآن عاقبت دروغ بستن بر خداوند را چگونه ترسیم می کند؟ 🔹آيه ۶۹ سوره يونس، ناظر به شاخه معيّنى از شاخه هاى كذب، و آن دروغ بستن به خدا است، این آیه خطاب به پيامبر (صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «قُلْ اِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لا يُفْلِحُونَ»؛ (بگو آنها كه به خدا مى بندند [هرگز] رستگار نمى شوند). اصولا با رستگارى جمع نمى شود، به خصوص اگر دروغ بر خدا و پيامبران الهى باشد. منظور از دروغ بر خدا در اين آيه [به قرينه آيات پيش از آن] آن است كه مشركان، فرشتگان را دختران خدا مى پنداشتند، و گاه گفته شده است منظور، ادعاى مسيحيان نسبت به حضرت مسيح (عليه السلام) و يهود نسبت به حضرت عُزير (عليه السلام) است که آنها را فرزند خدا مى دانستند. در هر حال چنين نسبتى به خداوند، دروغی ظاهر و آشكارى است، زيرا نه خداوند جسم دارد و نه عوارض جسمانى بر او چيره مى شود، و نه همسر و فرزندى. 🔹اصولا فلسفه وجود فرزند در نظام آفرينش، نياز فطرى و طبيعى انسان ها به كمك فرزندان و احتياج به بقاء نسل از طريق آنها است. لذا فرزند براى خداوندى كه ازلى وابدى و بى نياز از همه چيز و قادر بر هر كارى است مفهوم ندارد. اين نكته نيز قابل دقت است كه عمل مشركان در آيه فوق، مصداق دروغ و افترا می باشد، زیرا مفهومى گسترده تر از افترا دارد (و به تعبير معروف، نسبت ميان آنها نسبت عموم و خصوص مطلق است)؛ آن است كه انسان سخنى بر خلاف واقع بگويد، خواه درباره شخص، يا چيزى، ولى تهمت و افترا طرح نسبتى ناروا و غير واقعى به فردی است كه در اين صورت هم دروغ است و هم تهمت. مضمون همين آيه در آيه ۱۱۶ نحل نيز آمده است آنجا كه مى فرمايد: «اِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لا يُفْلِحُونَ». 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، مدرسه الامام على بن ابى طالب (ع)، قم‏، ۱۳۷۷ش،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۲۲۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️مودت پشتوانه‌ی ولایت و اطاعت اولیاء الهی 🔹ببینید در نسبت به اولیاء الهی سه تعبیر وجود دارد: یک تعبیر، تعبیر است؛ «انّما ولیّکم الله و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و هم راکعون»؛ بحث ولایت. معلوم است که پیوند، ارتباط، معرفت، اینها داخل در زیر مجموعه‌ی است. یک بحث، بحث است؛ «اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم»؛ اطاعت رسول و اطاعت اولی‌ الامر. این، در عمل است. 🔹در میدان عمل باید اطاعت کرد، پیروی کرد. اما یک بحث سومی وجود دارد و آن، بحث است. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی». این مودت چیست دیگر؟ ولایتِ اینها را داشته باشید، اطاعت هم از اینها بکنید؛ مودت برای چیست؟ این ، پشتوانه است. 🔹اگر این مودت نباشد، همان بلایی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دوران های اول بر سر یک عده‌ای آمد، که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد. بحث مودت خیلی مهم است. این مودت، با این ارتباطات عاطفی حاصل میشود؛ ماجرای مصیبت های اینها را گفتن، یک جور ایجاد ارتباط عاطفی است؛ ماجرای مناقب اینها و فضائل اینها را گفتن، یک جور دیگر پیوند عاطفی است. بیانات مقام معظم رهبری ۸۸/۰۹/۲۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢سواد رسانه‌ای | «تکنیک طنز» چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟ 🔹یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از است. با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزار های متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از «تکنیک طنز» برای مخاطب است. این تکنیک می‌تواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد. شوخ‌ طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌ دهندگان از این روش برای جلب‌ توجه مخاطبان خود استفاده کنند. 🔹 ، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است. اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، می‌توان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول مورد نظر هم داشته باشد. شما به‌ عنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانه‌ای چه می‌کنید؟ آیا طنز می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟ امروزه شیوه‌ای قدرتمند برای قانع کردن مخاطب می باشد. در بسیاری از پیام‌ های رسانه‌ای از این شیوه استفاده می‌شود تا توجه مخاطب بیشتر به پیام جلب شود. 🔹این روش باعث می‌شود پیام با احساسی خوب و مفرح در ذهن مخاطب همراه باشد. روش‌ اقناعی‌ ، بر روی این فرایند ذهنی بنا شده که هنگامی‌ که می‌خندیم احساس خوبی داریم، بنابراین اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، می‌ تواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند. استفاده از روش تنها محدود به تبلیغات محصولات نمی‌ شود، بلکه در رسانه‌ های خبری و دنیای سیاست نیز از این تکنیک استفاده می‌ شود. 🔹این روش در بسترهای خبری بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم، تورم و کمبود آب استفاده می‌شود. شاید یکی از بهترین نمونه‌ های استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه های طنز یا بخش طنز روزنامه‌ها پیدا کنیم. استفاده از طنز در فرایند اقناع یکی از شیوه‌ های مرسوم و نتیجه‌ بخش در اقناع است. مفاهیم و پیام‌های طنز به دلیل ایجاد حس فرح‌ بخشی می‌ توانند توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی جلب کنند. منبع: تسنیم