eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نسبت جریان انقلابی با دولت سیزدهم چگونه باید باشد؟ 👤 🔹 نظارت، حمایت و کمک اما با قید برادرانه. نظارت و نهی از منکر و از بین بردن و تقویت برخی اراده ها در کنار هم لازم است. ورود ما هم باید ناظرانه باشد و هم حامیانه. 🔸 معیار ما در نقد یا حمایت از دولت باید تلاش برای حل مشکلات مردم باشد. نباید از برچسب هایی مثل عدالتخوار و ماله کش سیستم ترسید. ✅ جریان دانشجویی و طلبگی باید در جهت رفع و از بین بردن ضعف های گفتمانی دولت، به او کمک بکند و ظرفیت های خودش را پای کار این مسأله بیاورد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رئیسی: هر کشوری که بخواهد با ما دست دوستی بدهد، دستش را به گرمی می‌فشاریم و هر کشوری که بخواهد با ایران دشمنی بکند دستش را قطع می‌کنیم 🔹 توصیۀ ما به دولت ژاپن آن است که مستقل زندگی کند و تحت تاثیر آمریکا نباشد. دولت ژاپن ظلم‌های تاریخی آمریکا را فراموش نکند. ✅ در زمان مقتضی به ژاپن سفر خواهم کرد و از مسئولان ژاپنی هم دعوت کردیم به ایران بیایند.
هدایت شده از 
🔴 سفر افغانستان 👤 1️⃣ از تاریخ ۴ تا ۶ شهریور امسال با هماهنگی وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران سفری به افغانستان داشته ایم. 2️⃣ در برخورد با طالبان نباید کاملاسیاه سیاه یا کاملا سفید سفید رفتار کرد. باید یادآور شد که جمهوری اسلامی در ضمن آنکه همیشه طرفدار ملت مظلوم و مسلمان افغانستان است، تامین امنیت و منافع خود را در دستور کار قرار دارد. 3️⃣ هدف از این سفر پیگیری امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران از خطرات تروریستها از جمله داعش، ارتباطات اقتصادی، تجاری، پزشکی، کشاورزی، معادن و فرهنگی و پیگیری وضعیت شیعیان بوده است. 4️⃣ از این رو از کمیسیون امنیت ملی مجلس آقایان کریمی قدوسی و ابراهیم رضایی، از کمیسیون صنایع مجلس آقای طاهری، از کمیسیون کشاورزی آقای عباسی و اینجانب نیز برای مسائل فرهنگی و یک مدیر از وزارت بهداشت جهت امور پزشکی در این سفر بوده اند. 5️⃣ در این سفر با وزرای بهداشت، تجارت، کشاورزی، خارجه، و معاونان نخست وزیر، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و نیز علما و متنفذین شیعه دیدار داشته ایم. 6️⃣ مسئولین افغانستان به گرمی از این هیات استقبال کرده و بسیار مشتاق ارتباط در زمینه های کشاورزی، تجارت، معدن، پزشکی و امنیتی و فرهنگی بوده اند. 7️⃣ طالبان به کمک مردم افغانستان توانسته است آمریکا را از کشورش بیرون و پایگاه های آمریکا از جمله پایگاه هوایی آمریکا نزدیک مرز ایران را تعطیل کند. هم اکنون حتی سفارت آمریکا در افغانستان تعطیل است. 8️⃣ به سبب اختلافات جدی طالبان با داعش، سلفی ها و وهابیت، مبارزات جدی با این گروه ها را آغاز کرده و موجب شده است با ایران در مبارزه با تروریستها همکاری جدی داشته باشند. تبادل اطلاعات در زمینه های مکان و فعالیتهای داعش بین ایران و مسئولین افغانستان کاملا در جریان است. 9️⃣ در زمینه توریسم پزشکی و صادرات داروهای تولیدی در ایران و آموزش پزشکی زمینه های زیادی برای همکاری موجود است. 🔟 شیعیان افغانستان معتقدند که در این دوسال امنیت ما بیش از زمان حضور آمریکائیها و دولت آمریکایی اشرف غنی تامین شده است. در دولت اشرف غنی مراسم شیعیان همراه با انفجار و شهید شدن عده ای بوده است اما در این دوسال بحمدالله امنیت مراسم محرم و عیدغدیر کاملا توسط طالبان تامین شده است حتی در مراسم عیدغدیر در استان شیعه نشین بامیان مسئولین طالبان نیز حضور داشته اند. 1️⃣1️⃣ درباره حقابه هیرمند هم مسئولان افغانستان گفتند که از طرف رهبر طالبان به ما دستور داده شده این موضوع را بررسی کنیم و تا جایی که می‌شود باید نظر ایران درباره حقابه هیرمند تأمین شود. 2️⃣1️⃣ با عنایت به ظرفیتهای موجود، مسئولین ایرانی باید ضمن دوری از حواشی منافع ملت ایران را در اولویت قرار دهند. 3️⃣1️⃣ هر چند در داخل کشور برخی از سر دلسوزی، نگران شرایط جدید ایجاد شده در افغانستان هستند اما عده‌ای از غربگرایان که بخاطر اخراج آمریکا از منطقه و افغانستان عصبانی هستند در حال سو استفاده از شرایط و بدنبال تنش و درگیری با افغانستان هستند. همین گروه غربزده با حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و سایر گروه های مقاومت و حتی با سردار شهید سلیمانی و سپاه عزیز قدس نیز مشکل داشته و دارند. 4️⃣1️⃣ بخاطر برخی مسائل توصیه شد بدون لباس طلبگی در این سفر حاضر باشم و من هم به این دستور عمل کردم. 5️⃣1️⃣ آنچه مهم است تامین امنیت و منافع ملت بزرگ ایران و مبارزه با دشمنان ملتها مانند آمریکا و اسرائیل است. 💢 به امید پیروزی ملت بزرگ ایران و ملتهای کشورهای مقاومت.
هدایت شده از 
🗳 🔴 فعالیت زودهنگام ستاد انتخاباتی دولت روحانی 👤 🔹 روحانی در نشست با برخی اعضای دولت خود، از موضع فرار به جلو سخن گفت و درباره خسارت هایی که در حوزه اقتصاد و مشارکت عمومی بر جا گذاشته، ژست انتقادی گرفت! 🔸 اما در پس این ژست باید تدارک برای نقش آفرینی در انتخابات را دید: ✅ روزنامه هم‌میهن: برخی چهره‌های درجه اول دولت و مجلس قبل (روحانی، جهانگیری و لاریجانی)، نیرو‌های خود را تشویق به نام‌نویسی در انتخابات کرده‌اند. 🔹 محمدرضا خباز، (معاون در معاونت پارلمانی دولت روحانی): پنج حزب اصلاح‌طلب به اعضای خود پیشنهاد دادند در انتخابات نامزد شوند. 🔸 پیرموذن عضو فراکسیون امید در مجلس دهم: برخی اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده‌اند اما نمی‌خواهند علنی کنند. در جلساتی که با جهانگیری، مرعشی، و لاریجانی داشتیم قرار بود آقای جهانگیری تا حصول نتیجه نهایی پیگیر باشد. 💢 میرزایی عضو فراکسیون امید در مجلس دهم: روحانی و چهره‌هایی از این دست، سالیان متمادی در مناصب حضور داشته‌اند و حضور آنها جذابیت چندانی در انتخابات ندارد. لاریجانی، جهانگیری، و عارف، به افراد نزدیک خود پیشنهاد کرده‌اند که ثبت‌نام کنند.
هدایت شده از 
🔴 هر نسخه‌ای برای نجات اقتصاد ایران غیر از بازگشت از این نسخه نئولیبرال، یا آدرس غلط است، یا آب در هاون کوبیدن. 👤 🔹 ایران جزو ۵ کشور اول دارنده منابع طبیعی جهان است. اما جهانی‌سازی قیمت این منابع، دولت و ملت ایران را از سرمایه ملی خود محروم و روند توسعه کشور را مختل کرده است. برای ایرانیان هیچ تفاوتی ندارد که این منابع را -که مواد اولیه تولید هستند- وارد کنند، یا از داخل تهیه کنند. 🔸 منابعی که می‌توانست اهرم پیشرفت کشور شود، اهرم دفع تحریم شود، اهرم تشدید تحریم‌ها شده است. شوک‌های ارزی در قیمت‌های جهانی ضرب می‌شود و قیمت مواد اولیه ایرانی را برای تولیدکنندگان ایرانی نجومی می‌کند. ✅ تردید ندارم یکی از اصلی‌ترین دلایل از دست رفتن دهه ۹۰، پیاده‌سازی همین نسخه نئولیبرالی چند سال پیش از آغاز این دهه است. باید از مسیر غلط بازگشت. هر چند هم این جهانی‌سازی، و هم شوک‌های ارزی، به نفع کسانی تمام شده است که بر روی این منابع ملی چنبره زده‌اند. 🔹 یک نمونه ناچیزش، فولاد مبارکه اصفهان است که سود خالص آن از ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید. این ۱۰۸ هزار میلیارد تومان را ملت ایران پرداخت... 🔸 داستان مس و آلومینیوم و مواد پتروشیمی و پالایشی نیز همین است. 💢 ریشه فقر در ایران غنی این است. هم دولت فقیر شده و هم ملت. هر نسخه‌ای برای نجات اقتصاد ایران غیر از بازگشت از این نسخه نئولیبرال، یا آدرس غلط است، یا آب در هاون کوبیدن. اهمیت سفره این مردم از مرز این سرزمین کمتر نیست. حتما ارزش جان دادن را هم دارد و ما تا پای جان برای اصلاح این سیاست خواهیم کوشید.
هدایت شده از 
🔴 عضویت ایران در بریکس تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند 👤 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تامین منافع مشترک جهانی در سایه پیوستن به ائتلاف‌های بین‌المللی امکان‌پذیر است، گفت: عضویت ایران در بریکس خنثی کننده تحریم‌های آمریکا و غرب است. ✅ ایران کشوری شاخص در خاورمیانه بوده و بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله اعضای بریکس، نگاه مثبتی به فعالیت‌های جمهوری اسلامی دارند و بر این اساس داشتن شریک قوی همانند تهران در منطقه غرب آسیا برای این گروه مهم است. 💢 نظام مالی بین‌المللی در حال دگرگونی است و در این راستا گروه بریکس به دلیل ماهیت اقتصادی قوی و بهره‌مندی از جمعیت زیاد، نقش مهمی را ایفا می‌کند لذا پیوستن ایران به این مجموعه می‌تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد و در مقابله با تحریم‌ها تاثیر گذار باشد.
هدایت شده از 
🗳 🔴 علی مطهری چرا برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد؟ صدای مردم باید در مجلس شنیده شود نه در خیابان 🔹 علی مطهری نماینده و نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی گفته یکی از دلایل کاهش علاقه این است که مردم احساس می‌کنند مجلس دیگر کاره‌ای نیست. 🔸 در اعتراضات سال گذشته هم اگر نمایندگان اجازه داشتند سخن بگویند خیلی از مردم قانع می‌شدند. ✅ در حوادث آبان ۹۸ هم ما می‌خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم اما نگذاشتند. به خاطر همین خیلی از مردم حس می‌کنند مجلس کاره ای نیست و در انتخابات شرکت نمی‌کنند.» 💢 و سرانجام این که: «این تصور که از بیرون طراحی شده که چه کسانی وارد مجلس و چه کسی رییس شود خوب نیست. مجلس باید محل بحث باشد. یکی مخالفت مکند و دیگری پاسخ دهد. اگر مجلس زنده باشد صدای مردم در مجلس شنیده می‌شود نه در خیابان.
هدایت شده از 
🔴 چرا این پرسش را از رئیس‌جمهور پرسیدیم؟! 👤 🔹 پرسش روزنامه جوان از رئیس‌جمهور به مذاق برخی خوش نیامد و با ادبیات جدلی و تخریبگرانه به تمسخر آن پرداختند. روزنامه جوان از رئیسی پرسید «اصلاح‌طلبان حتی با معیار‌های حداقلی هم حاضر نیستند دستاوردی برای دولت سیزدهم قائل باشند و به سانسور یا تخریب و تمسخر دولت مشغول‌اند. شما با این رویکرد چگونه کنار می‌آیید؟» 🔸 جالب اینکه هیچ یک از استهزاکنندگان برای رد کردن ادعای روزنامه جوان مدعی نشدند که «نه‌خیر! اصلاح‌طلبان رویکرد درست و به‌دور از سانسور و تخریب به دولت دارند»، فقط با این اعتبار که باید مقابل رئیس‌جمهور منتقدانه و طلبکارانه ظاهر شد، به این پرسش حمله کردند. اما چرا این چپ‌روی و روشنفکر‌مآبی اولاً ناراست است و ثانیاً چرا این روشنفکربازی به قیافه اصلاح‌طلبان منتقد روزنامه جوان نمی‌آید؟ 1️⃣ یک باور مجعول در عرصه روشنفکری هست که همواره باید مخالف قدرت‌های حاکم بود و چپ‌روی کرد تا نشانه روشنفکری و منتقد‌بودن و مستقل‌بودن باشد. این عقلاً نارواست. کدام برهان عقلی به ما می‌گوید حقیقت هیچ گاه در جایگاه حاکمیت یا قدرت دولتی نمی‌نشیند و اگر کسی دنبال حقیقت است، باید همواره منتقد و معترض باشد تا حقیقت‌جو لقب بگیرد؟ چپ بودن، چه به‌معنای مخالف‌بودن، چه به مفهوم آن در جریان‌شناسی سیاسی، لزوماً به‌معنای حق‌بودن نیست. ✅ روزنامه جوان نیز هیچ‌گاه دولت مستقر فعلی را یکسره بی‌عیب و بی‌نیاز از نقد ندانسته است، اما به این دولت بی‌اعتماد هم نبوده است. می‌توان از ابتدای دولت فهرست نقد‌های روزنامه به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور را به‌دست آورد و با مجموع نقد روزنامه‌های مدعی به مقایسه گذاشت. 🔹 روزنامه جوان به دولت قبل هم نقد داشت و البته اعتماد نداشت یا اعتماد کمتری داشت و این واضح بود، اما می‌توان مجموع تیتر‌های مثبت و حمایتی «جوان» را از دولت قبلی هم به‌دست داد تا باز مقایسه شود، نه لزوماً با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب که با دولت قبل از سر قهر درآمد و هیچ انعکاسی در تیتر‌های خود از دولت نداشت بلکه با آن‌ها که با دولت تدبیر دوست ماندند. پس چرا اگر «جوان» در مشی سیاسی خود به دولتی اعتماد بیشتری دارد و اتفاقاً درعین این اعتماد نقد هم می‌کند، این را قربانی پرستیژ چپ‌بودن و مخالف‌خوانی و «منتقدبودن به هرطریق» کند؟! 💢 همکاران رئیس‌جمهور اصلاحات که به اذعان خاطرات مرحوم هاشمی برای تنظیم پرسش‌های یک گفت‌وگوی فرمایشی با خبرگزاری خودی، در رفتاری فرسایشی با مدیرعامل ایرنا «جنگ اعصاب» به‌راه می‌انداخت، سزاوار است بابت این رسوایی تا آخر عمر سکوت پیشه کنند. به‌ویژه وقتی سر و کارشان «گفت‌و‌گوی با یک رئیس‌جمهور» است!
هدایت شده از 
🔴 گزارش بلومبرگ از جهش ۸۰ درصدی صادرات نفت ایران؛ دلار در مسیر کاهشی + نمودار ‌ 💬 🔹 بازار ارز روزهای آرام‌تری را سپری می‌کند و این در حالی است که بسیاری از فعالان و ذی نفعان بازار در مدت اخیر انتظار افزایش قیمت دلار را داشته و سعی داشتند انتظار خود را نیز به گروه‌های دیگر اقتصادی تزریق کنند. 🔸 البته که در اواخر سال گذشته با افزایش سیالیت نقدینگی و همچنین تنش‌های بین المللی قیمت دلار جهش کرد و حتی به قیمت‌های بیش از ۶۰ هزار تومان نیز رسید اما معادلات در شرایط حاضر تغییر کرده است. رکود در عمده بازار‌های دارایی به خصوص بازار دلار حاکم شده و کند شدن شتاب تورم، انتظارات تورمی را نیز کاهش داده است. ✅ در این میان اما تغییر نگرش‌های بین‌المللی تاثیر خود را بیش از هر عامل دیگری بر بازار ارز و انتظارات فعالان آن گذشته و داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که دست بازارساز در آینده بیش از پیش باز خواهد بود. 🔹 بررسی گزارش‌های TankerTrackers که داده‌های مربوط به محموله‌های نفت را ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که ایران در مرداد ماه به طور روزانه بیش از ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی ارسال کرده و صادرات ماهانه مرداد به بالاترین سطح خود پس از سال ۹۷ رسیده است. این رقم در حالی است که صادرات ایران در دی ماه ۱۴۰۱ به صورت روزانه ۱.۲ میلیون بشکه بوده و در مدت ۸ ماه بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. 🔸 افزایش صادرات نفتی به تبع خود افزایش درآمد‌های نفتی را در پیش خواهد داشت و با افزایش ذخایر ارزی قدرت و توان سیاست گذار را در کنترل بازار ارز بیشتر خواهد کرد.. 💢 با توجه به اینکه روسیه و عربستان بر اساس توافق اوپک پلاس تولیدات نفت خود را کاهش داده و قیمت نفت را به ۸۵ دلار به ازای هر بشکه رسانده‌اند به نظر نفت ایران می‌تواند با تامین کمبود بازار به ثبات قیمت نفت نیز کمک کند. احتمالا همین موضوع باعث شده تا آمریکا برای کنترل قیمت نفت و همچنین کنترل تورم خود به افزایش بشکه‌های تولیدی نفت در جهان بیش از گذشته نیاز داشته باشد.
هدایت شده از 
تحولات قفقاز ، گرجستان ، زنگزور - ناشناس.mp3
6.45M
تحولات قفقاز، گرجستان، زنگزور محمد ندیمی
هدایت شده از 
77.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بریکس چه گذشت؟ به همراه دکتر زهرا فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
در بریکس چه گذشت؟ دکتر زهرا فتوره چی و محمد ندیمی - ناشناس.mp3
11.71M
در بریکس چه گذشت؟ به همراه دکتر زهرا فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
77.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خان هفتم - جنگ با آمریکا در سوریه - باز شدن محورهای دیگر محمد ندیمی
هدایت شده از 
- ناشناس.mp3
32.51M
خان هفتم - جنگ با آمریکا در سوریه - باز شدن محورهای دیگر محمد ندیمی
هدایت شده از 
75.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی. دکتر زهرا فتوره چی و محمد ندیمی - ناشناس.mp3
10.57M
ترکیه در شوک لیر همچنان نزولی بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi ..mp3
28.09M
تحولات ساعات اخیر منطقه در گفت گوی تلگرامی محمد ندیمی
هدایت شده از 
42.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بحران ال نینو، شکر هم گران می شود! بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi _©.mp3
5.86M
بحران ال نینو، شکر هم گران می شود! بهمراه دکتر فتوره چی محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi ^^.mp3
9.02M
تاریخ تکرار شد (فینکنشتاین)، اینبار فرانسه بدنبال تسلیحات ایرانی محمد ندیمی
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب های پی در پی در قاره آفریقا، فرانسه اخراج خواهد شد؟ محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi ،..،.mp3
13.62M
انقلاب های پی در پی در قاره آفریقا، فرانسه اخراج خواهد شد؟ محمد ندیمی
هدایت شده از 
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احتیاط! ورود خودرو با کارت ملی منجر به تورم و سوداگری محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi ✓.mp3
10.07M
احتیاط! ورود خودرو با کارت ملی منجر به تورم و سوداگری محمد ندیمی