هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 در مظلومیت غیرت و قانون
▪️وقتی دولت، عدلیه و مجلس توجهی به وضعیت فاجعهبار بار بیحجابی در کشور ندارند ...
طبیعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم هم ساماندهی بیحجابی را اولویت صدم خود هم ندانند!
▪️ این حجم از بیتفاوتی محض و آشکار مسئولان ارشد کشور نسبت به حکم الهی حجاب موجب شده تا روسای اغلب دانشگاهها هم به مافوقهایشان اقتدا کنند و نسبت به مقابله با بیحجابی در دانشگاهها، تحرکی از خود نشان ندهند...!!
▪️در این حالت اگر رئیس یا معاون یک دانشکده بخواهد وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال بیحجابی (در محیط دانشکده) را انجام بدهد سرنوشتی بهتر از "رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران" پیدا نخواهد کرد ...
▪️وقتی دانشگاه تهران به بهانههای مختلف از شناسایی دانشجویان بیحجاب و برخورد قانونی با آنها (توسط حراست و انتظامات) طفره میرود نتیجه آن میشود که شخصیتی علمی و ارزنده مانند ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مجبور به مواجهه با دانشجوی بیحجاب (جهت اخذ کارت دانشجویی و شناسایی فرد متخلف) شود و در این میان جریان مروج بیحجابی با هوچیگری، جنجال، فحاشی و حتی حملهور شدن دستهجمعی به ایشان (و امثال ایشان) و البته انعکاس سریع این وقایع در رسانههای بیگانه، جنگ روانی علیه مجری قانون را کامل میکنند تا کار به جایی برسد که چهرههایی دغدغهمند و پایبند به قانون (مانند رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) زیر فشار رسانههای ضدانقلاب (اعم از بیگانه و داخلی) و عدم حمایت مسئولان دانشگاه از حرکت قانونی و شرعی خود پشیمان شده و دیگر به دفاع از شرع و قانون در محدوده مسئولیت خود، فکر هم نکنند (چون امیدی به جدیت و حمایت مسئولان دانشگاه از اقدامات قانونی خود ندارند و میدانند که مدیران ارشد دانشگاه مرعوب جوسازی و جنگ رسانهای مروجان و حامیان بیحجابیاند و به بهانه آرام نگه داشتن فضای دانشگاه از باجدهی به جریان مروج بیحجابی در دانشگاه ابایی ندارند)
▪️جالب اینجاست که در این مواقع، بیگانه و خودی افراد متخلف و قانونشکن و حامیانشان را فراموش کرده و انگشت اتهام را به سوی "مجری قانون" میگیرند و مانند لشکر عمر سعد او را محاصره و شخصیتش را "اربا اربا " میکنند!
▪️در این میان قصور حراست وزارت علوم و دستگاههای امنیتی در کشف و برخورد قانونی با شبکه خبررسانی به رسانههای معاند و جریانات مروج بیحجابی (که در طول یک سال اخیر به شدت در دانشگاه تهران فعال بودهاند) باعث شده تا معدود اقدامات قانونی علیه بیحجابی در این دانشگاه به بنبست برسد و حوادثی مانند ماجرای ۱۴ آبان ماه دانشکده علوم اجتماعی رخ دهد. (و البته وضعیت فاجعهبار عفاف و حجاب در دانشکدههایی مانند هنرهای زیبا و ... که در برخی اوقات از دانشکدههای خارجی نیز سبقت میگیرد از دیگر نتایج این روند به شمار میآید)
❇️ هرچند ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کار دشواری نیست، اما با وجود وزیر فعلی علوم و بیاعتنایی محض نهاد بالادستی (شورای انقلاب فرهنگی) امیدی به بهبود وضعیت ناهنجار فرهنگی در اغلب دانشگاهها نمیتوان داشت و در چنین حالتی معدود اساتید و مسئولان پایبند به شرع و قانون دو راه بیشتر ندارند:
یا مانند مسئولان ارشد کشوری و دانشگاهی مسیر بیخیالی را انتخاب کرده و با خونسردی نظارهگر زیر پا گذاشته شدن احکام الهی در دانشگاههای جمهوری اسلامی باشند.
و یا این که مظلومانه و غریب، به انجام وظایف قانونی و شرعی خود در قبال بیحجابی و بیعفتی در دانشگاهها بپردازند و ترور شخصیت شوند!
❇️ اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا، و کثرة عدونا، و قلة عددنا و شدة الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا ...
کوشکی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فیلم رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مسأله فرعی است،
#مسأله_اصلی را بچسبید که دستگاههای نظارتی و امنیتی امروز باید پاسخگوی این وضعیت ولنگاری دختر و پسر در دانشگاهها باشند
چرا نظارت ها تعطیل شد؟! خط مشی عدم برخورد با این ولنگاری از کجاست؟!!!
هدایت شده از mesaghمیثاق
خانم علم الهدی❗️ "استاد علم الهدی" کوچکتر از "همسر رئیس جمهور" نیست!
بنظرم توجه #خانم_علم_الهدی به دو نکته ضروری است:
1⃣ "موقعیت زن" در تفکر اسلامی با عناوین اضافی و "اعتباری" و "موقت" (مثل بانوی اول و دوم یا همسر رئیس جمهور) ، تعریف نمی شود.
"ارزشهای ذاتی" او، "مقام" و "موقعیت" به او می دهد.
مثلا درباره خود ایشان، "استاد علم الهدی"، کم ارزش تر از "همسر رئیس جمهور" نیست.
یک زن صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت و استاد یک دانشگاه معتبر، مستقلا یا با جمع همکاران میتواند اثر گذاری سیاسی اجتماعی داشته و حتی به زنان موثر جهان -نه الزاماً زنانی که ذیل عناوین اعتباری، چند صباحی موقعیتی یافته اند- درباره مسائل مهم نامه بزند.
بروز و #ظهور_عظمای "زنان شاخص اسلام" مثل فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) نیز نه در "ذیل حکومت پدر یا همسر" ؛ بلکه با #ارزشهای_ذاتی خود و "حین مظلومیت و محرومیت" همسر و برادر بوده است.
2⃣ "ریاست جمهوری" و "رهبری" و... نیز در تفکر انقلاب اسلامی، "جلب موقعیت" برای نزدیکان نمی کند.
"اولین تبعیض" از "موقعیت اجتماعی طفیلی" شروع می شود. "متعلقه بودن" و "آقازادگی" و... هرگز نباید جلب موقعیت اجتماعی کند.
وقتی به امیرالمومنین(ع) درباره پست دادن به ابن عباس ها گله شد که پس آن شیخ(خلیفه سوم) را چرا کشتیم؟! (چون یکی از اتهاماتش خویشاوند سالاری بود) امام فرمود:
"فهل وليت حسنا أو حسينا أو أحدا من ولد جعفر أخي أو عقيلا أو واحدا من ولده؟! آیا به حسن یا حسین یا کسی از اولاد جعفر برادرم [یکی از آنها دامادش بود] یا عقیل و فرزندانش تولیتی دادم؟!" (شرح ابن ابی الحدید ج۱۵ص۹۸و۹۹)
• یکی از صدها و هزاران زنی که می تواند تمثال زن تراز انقلاب اسلامی با نقش های اجتماعی سیاسی موثر باشد، خانم علم الهدی است؛ که در حوزه هایی حتی پیش از شوهرشان شناخته شده بودند.
ولی با عناوین "همسر رئیس جمهور" یا "بانوی اول" و دوم کردن، هم "موقعیت زن در اسلام" آسیب می بیند و هم "موقعیت ریاست جمهوری در انقلاب اسلامی"!
📝 محسن قنبریان ۱۶آبان۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آیتالله میرباقری:
«کاربر بودن در فضای مجازی» نمیتواند موازنه را به نفع انقلاب تغییر دهد، ما باید به «مدیریت فضای مجازی» دست پیدا کنیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🟠 متهم ترور حاج قاسم
🔷 طبق برخی اخبار از متهمان اصلی که گِرای حاج قاسم را به دشمن دادند جهت ترور، محمد جواد ظریف میباشد
🔶البته فراوانی اتهامات ظریف فراتر از چوبههای دار میباشند
🔻فعال پرونده مک فارلین
🔻عضو باند نیویورکیها
🔻از ساقیان جام زهر ۵۹۸
🔻از تحمیلگران اصلی مذاکرات بیش از دو دهه
🔻پیگیری ویژه در تصویب مخفیانه FATF که به دفعات مسئله تحویل حاج قاسم به دشمنان تأکید شده
🔻 از ساقیان خسارت محض برجام نافرجام
🔻توهین علیه حاج قاسم
🔻 توهین به استعداد و توانمندیهای نیروهای مسلح
🔻 متهم به همکاری در شهادت حاج قاسم و ابو مهدی ألمهندس و یاران
🔻 و . . .
🔸سوال اساسی مردم انقلابی این است؛ چرا کسیکه بایست بابت پروندههای فراوان پاسخگو، محاکمه و مجازات شود، آزاد است و باز هم در جهت تضعیف جبهه مقاومت و در راستای اهداف اسرائیل سخن میگوید؟!
#متهم_ترور_حاج_قاسم
#ساقی_جامهای_زهر
#فرزند_هاشمی
🔵 احمد اسدی (کارگر)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢قرآن در «سوره معارج» چه کارهایی را باعث بهشتی شدن انسان معرفی نموده است؟
🔹در #سوره_معارج از آيه ۲۲ تا ۳۴ مجموعه صفاتى را ضمن بيانِ نه صفت بيان مى كند و به دنبال آن وعده #بهشت به صاحبان آنها مى دهد، اين صفات عبارتند از: مداومت بر نماز، قرار دادن حقّ ثابتى در اموال براى محرومان، ايمان به روز جزا، ترس از عذاب پروردگار، حفظ دامان از بى عفتى، اداء امانت، وفاء به عهد، اداء شهادت به حقّ و محافظت بر آداب و شرايط و روح نماز و به دنبال آن مى فرمايد: «اُولئكَ فِي جَنّاتٍ مُكْرَمُونَ؛ اين گروه با عظمت، در #باغهای_بهشتى گرامى داشته مى شوند». تعبيرى كه هم واجد نعمت هاى مادى و هم روحانى است.
🔹نكته جالب اينكه اين صفاتِ نه گانه از #نماز شروع مى شود و به نماز پايان مى يابد، با اين تفاوت كه در مرحله نخست از مداومت بر نماز سخن مى گويد و در مرحله آخر از محافظت بر آن كه تفسير به حفظ آداب و شرايط و خصوصيات آن شده است، آداب و شرايطى كه هم ظاهر نماز را از فساد و بطلان حفظ مى كند، هم روح نماز را كه حضور قلب است تقويت مى نمايد و هم موانعى را كه سدّ راه قبول آن است؛ همچون خوردن اموال حرام، نوشيدنِ شراب، غيبت و امثال آن، از بين مى برد.
🔹به اين ترتيب آغاز اعمال خير، #نماز است و پايان آنها نيز نماز مى باشد و اتفاقاً از نظر برنامه زمانى نخستين چيزى كه بر انسانِ بالغ واجب مى شود #نماز و آخرين چيزى كه تا پايان عمر نيز همراه اوست، نماز است. جالب اينكه محافظتِ انسان نسبت به #نماز طرفينى است، هم او بايد نماز را از خلل حفظ كند و هم نماز انسان را از تباهى و فساد محافظت مى كند و شاهد آن: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ» است. اين سخن را با حديثى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) پايان مى دهيم فرمود: «مَنْ حَافَظَ عَلَيْهَا كانَتْ لَهُ نُوراً وَ بُرْهَاناً وَ نَجَاةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ [۱] هركس #نماز خود را محافظت كند، نماز براى او مايه نور و روشنايى و آگاهى و نجات در روز قيامت است».
پی نوشت؛
[۱] تفسير روح البيان، حقى بروسوى، اسماعيل، دارالفكر، بيروت، بى تا، ج ۱۰، ص ۱۶۷
📕پيام قرآن، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية، چ نهم، ج ۶، ص ۱۷۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#بهشت #اعمال #نماز
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کاری نکنیم که دست خالی برویم
🔹بایدبدانیم[که]بندگیخدا در طاعتِخداست [و] طاعت خدا در [گرو] #ترک_معصیتِ خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل. غیر از #طاعت_خدا یا چیزی که مولّد طاعت خدا [است] نداشته باشیم [که عبارت است] از #معارف و #تفکرات. یا چیزی که طاعت خدا، مولّد آنهاست [که عبارت است] از مرضیات خدا. معلوم است که #طاعت، جز طاعت [به ارمغان] نمیآورد و طاعت هم جز از طاعت نمیآید. فقهراً (به ناچار) باید ملتفت [متوجه] باشیم [که] مبادا آنی #غفلت بکنیم که همان آن، گرگها ما را خوردند! آنِ غفلت، آنِ مهیّا شدن برای #شیاطین انس و جن است.
🔹فقهراً باید بفهمیم که ما از خدا بخواهیم آنبهآن، ما را سالم و محفوظ از #جمیع_آفات و بلیاتِ معنویه و صوریه، ظاهریه و باطنیه، دنیویه و اخرویه [نگاه دارد تا] از سعادتمان محروم نباشیم که تا در آن روز آخر [و در هنگام احتضار] پشیمان از تمام عمر خودمان نباشیم. خدا حفظ کند ما را [تا] کاری نکنیم که آخرش #پشیمان بشویم؛ کاری نکنیم که آخرش دست خالی برویم؛ کاری نکنیم که از آن هدف اصلی که تمام انبیا و اوصیا دعوت به آن هدف میکنند، غافل باشیم [آن هم] برای خوشحالی موقت!
بخشی از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره)
منبع: وبسایتمرکزتنظیمونشرآثارمعظمله
#آیت_الله_بهجت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢ضرورت دشمن شناسی
🔹 #شناخت_دشمن از ضروریات اولیه هر مبارزه و از محوری ترین مسائل دفاعی جامعه بوده، از طریق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد. با #شناخت_دشمن می توان احتمال #پیروزی و #شکست را تعیین کرد و به ایجاد زمینه های دفاعی همت گماشت. در عرصه مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی نیز #دشمن_شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مهم ترین عوامل در #تأمین_امنیت فردی و اجتماعی و مصونیت فرهنگی محسوب می شود. بدون شک، در طول تاریخ جوامع، غالب شکست ها ناشی از بی توجهی به #دشمن بوده است. امروز، قدرت های بزرگ با ایجاد سازمان ها و تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی و اختصاص بودجه های کلان برای این مراکز تلاش می کنند تا معارضان بالقوه و بالفعل خود را شناسایی کنند و قبل از آن که نقشه معارضان کارساز شود، آنها را در هم شکنند.
🔹از طرفی این #قدرتهای_استعماری، تمام همّ و غمّ خود را علیه جوامع ضعیفتر و بخصوص کشورهای جهان سوم بکار گرفته و دشمنی و شیطنت خود را در قالب ها و شیوه های متنوع اعمال می کنند. خصوصاً که امروز #دشمن از ابراز و تکنیک های نظامی و سخت افزاری برای پیشبرد اهداف و اعمال دشمنی خود کمتر استفاده کرده و بیشتر از #جنگ_روانی و تبلیغاتی و به اصطلاح #جنگنرمافزاری در قالب های فکری و فرهنگی استفاده می کند و جالبتر اینکه آماج هدف و نوک پیکان دشمن امروز متوجه #نسل_جوان و خصوصاً تحصیل کرده جامعه است. ناگفته پیداست که در این عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، به ساده ترین شیوه ها، می توان فجیع ترین و عمیق ترین آسیب ها و دشمنی ها را به شیوه ای نامحسوس و نامرئی اعمال کرد.
🔹در چنین فضای بحرانی، و عصری اینچنین پر خطر و حساس، ضرورت و لزوم #دشمن_شناسی نه تنها قابل انکار نیست، بلکه نیازمند اثبات هم نمی باشد. قطعا برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن، باید ابتدا او را شناخت، به اهدافش پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت، همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد. #امام_خمینی (ره) ضمن تایید دشمن شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر، می فرماید: «برنامه ملت ما، برنامه قلیل المدّه، این است که دشمن را شناختید و از میدان به در کردید، حالا هم #دشمن را بشناسید و از میدان ردش کنید. دشمن ما فقط محمدرضا نبود، هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد، دشمن ماست». [۱] و در جای دیگر می فرماید: «باید شما دشمنتان را بشناسید، اگر نشناسید نمی توانید دفعش کنید». [۲]
پی نوشتها؛
[۱] صحیفه نور، ج ۶، ص ۲۵۷
[۲] همان، ج ۱۲، ص ۱۹۶
📕دشمن شناسی در آینه وحی و نظام ارزشی، مهدی گنجور
منبع: وبسایت راسخون
#دشمن #دشمن_شناسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«تشویق» و «تنبیه» چه شرایطی دارد و برای تأثیر گذاری آنها چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ (بخش اول)
🔸در #تشویق و #تنبیه بايد شرایط آن را مد نظر قرار دهیم؛ مثلا تشويق نبايد مايه غرور و #غفلت تشويق شونده، يا خاموشی شعله فعّاليّتها و نظم و انضباط او گردد، بلکه بايد بیشتر بر جنبه هاى معنوى تکیه کرد تا موجب تعالی شخصيّت افراد گردد و معیار در آن ضوابط باشد نه روابط. در تنبيه نیز باید بر جنبه آگاه سازى تاکید کرد؛ این کار همچنین باید بصورت مقطعى بوده و راه برای بازگشت نادمین باز بماند. در تنبیه باید مراقب بود از افراط و تفریط پرهیز شود زیرا هر دوی اینها اثر تربیتی آن را از بین می برد.
💠در تشویق کردن بايد شرایط آن را مد نظر قرار دهیم كه تبعات منفی ای به بار نیاورد؛ از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1⃣#تشويق نبايد به كيفيّتى باشد كه مايه #غرور و #غفلت تشويق شونده، يا خاموش شدن شعله فعّاليّت ها و نظم و انضباط او گردد.
2⃣#اساس_تشويقها بايد بر جنبه هاى معنوى باشد تا به افراد شخصيّت والا دهد؛ امّا اين بدان معنا نيست كه از تشويق هاى مادّى بكلّى چشم پوشيده شود.
3⃣#تشويق يك فرد نبايد مفهوم مخالفى براى ديگران باشد، و مايه تحقير و توهين آنها گردد؛ و اين از كارهاى ظريف و دقيقى است كه ذوق و سليقه مديران و فرماندهان ضامن اجراى آن است.
4⃣تشويق نبايد پرخرج و داراى هزينه فراوان باشد؛ زيرا اوّلاً محور شخصيّت و افتخار را از مسائل معنوى به مادّى مى كشاند، و ثانياً عملاً در مورد افراد كمى صورت مى گيرد؛ در حالى كه تشويق بايد كاملاً گستردگى و شمول داشته باشد.
5⃣#تشويق بايد بر اساس «ضوابط» صورت گيرد نه «روابط»، و چيزى اسفبارتر از اين نيست كه افرادِ تحت پوشش فرماندهى و مديريّت ببينند «روابط» بر اين مسأله حاكم است نه «ضوابط»، كه اين امر مايه دلسردى و بدبينى و فقدان نشاط در يك تشكيلات مى شود.
6⃣طبيعى است كه ميان تشويق و كار انجام شده بايد تناسبى وجود داشته باشد، و سلسله مراتب و كمّيّت و كيفيّت در اين زمينه ملحوظ گردد. امام على (عليه السلام) فرمود: «اَلثَّناءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الاسْتِحْقاقِ مَلَقٌ وَ التَّقْصيرُ عَنِ الاسْتِحْقاقِ عِىٌّ أَوْ حَسَدٌ» [۱]؛ (ثنا گفتن و تمجيد بيش از حدِّ شايستگى و لياقت، تملّق و چاپلوسى است، و كمتر از حدِّ لازم، ناشى از عجز يا حسد است!).
7⃣#تشويقها معمولاً در حضور جمع صورت مى گيرد و يا نتيجه آن به اطّلاع عموم مى رسد؛ ولى مواردى وجود دارد كه بايد تشويق شكل خصوصى و محرمانه داشته باشد، و مديران با ذكاوت خود مى توانند اين موارد استثنائى را تشخيص دهند. #ادامه_دارد...
پی نوشت؛
[۱] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، قم، ۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۵۳۵، (حکمت ۳۴۷)
📕مديريت و فرماندهى در اسلام، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان، قم، ۱۳۸۹ش، چ دوازدهم، ص ۱۲۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#تشويق #تنبیه
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️مشکلات فلسطین، مشکلات ماست
🔹از قول من به ایشان بگویید که مشکلات شما مشکلات ماست؛ چنانکه مشکلات ما مشکلات شماست؛ و مسلمین باید ید واحده باشند بر ضد همه ستمگران؛ و امیدوارم که با وحدت کلمه بین ما و شما که بحمد الله حاصل است و با وحدت کلمه بین سایر قشرهای مسْلم و خصوصاً دولت های اسلامی، موجب بشود که گرفتاری های ما و گرفتاری های شما و گرفتاری سایر مسلمین رفع بشود.
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۶/۲۴
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی #فلسطین