هدایت شده از mesaghمیثاق
چرا عزمی جدی برای مبارزه با فیلترشکنها دیده نمیشود؟
🔹جماران نوشت: چه دلیلی دارد که همچنان سیاستهای فیلترینگ به قوت پابرجا مانده و اصلا اگر نیاز است و صلاح کشور در آن است که این سیاستها اعمال شود، چرا عزمی جدی برای مبارزه با فیلترشکنها دیده نمیشود؟! آن هم در شرایطی که همه ما تجربه کردهایم که در مواقع و شرایط حساس حاکمیت به راحتی این توان را دارد که دسترسی به تمامی فیلترشکنها را محدود و مسدود کند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸 منابع عبری زبان اعلام کردند که 4 انفجار مهیب شهر اشغالی تل آویو را به لرزه درآورده است...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) در حکمت ۱۷۸ نهج البلاغه، چه راهکاری را برای زدودن «کینه» از دل ها ارائه می نماید؟
🔹#امام_علی (عليه السلام) در حکمت ۱۷۸ #نهج_البلاغه راه پاك كردن سينه هاى مردم را از #نيات_سوء درباره يكديگر، نشان مى دهد و مى فرمايد: «اُحْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَيرِكَ بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِكَ». (#كينه و بدخواهىِ ديگران را از سينه خود دور كن، تا #بدخواهى نسبت به تو از سينه ديگران ريشه كن شود). بسيار مى شود كه افراد به دليل #سوء_ظن يا حسادت يا اصطكاك منافع، #نيات_سوئى درباره ديگران در دل مى پرورانند؛ چگونه مى توان آنها را از ميان برداشت؟ امام (عليه السلام) مى فرمايد: از خود شروع كن، ابتدا به #قلب_خويش مراجعه كن ببين آيا نيت سوئى درباره ديگران دارى يا نه؟ اگر دارى آن را از سينهات پاك كن، چيزى نمى گذرد كه خواهى ديد سينه ديگران نيز از نيات سوء درباره تو پاك شده است.
🔹اين مطلب دو دليل دارد: نخست اين كه هرگاه انسان #نيات_بدى درباره ديگران داشته باشد، خواه ناخواه در چهره يا سخنان و افعالش نمايان مى شود و همين امر سبب مى گردد ديگران در برابر او موضعى مشابه بگيرند؛ اما هرگاه سخنان و چهره و اعمال كسى را از هرگونه بدخواهى پاك ديدند و آثار #محبت و #خيرخواهى در رفتار و گفتارشان نمايان گشت، آنها نيز موضع مشابهى خواهند گرفت. بنابراين انسان براى زدودن #كينهها از سينه ها و بدخواهى ها و نيات سوء ديگران، بايد از خود شروع كند و اين يكى از اصول مهم روانشناسى است كه تا از خود شروع نكنى نبايد انتظارى از ديگران داشته باشى.
🔹ديگر اينكه #رابطهمرموزخاصى در ميان دل ها برقرار است و ضرب المثل معروف «دل به دل راه دارد» يك واقعيت است، گويى دل ها در پنهانى با هم سخن مى گويند و رابطه برقرار مى سازند. هنگامى كه #قلب كسى مملو از #بدخواهى به ديگران گردد، اين پيام به قلب آنها منتقل مى شود و آنها مقابله به مثل مى كنند. شايان توجه اينكه واژه «شرّ» مفهوم وسيعى دارد كه هر نيت سوء و كينه و عداوتى را فرا مى گيرد. در «شرح نهج البلاغه» ابن ابى الحديد تفسير ديگرى نيز براى اين كلام حكمت آميز ذكر شده است و آن اينكه منظور اميرالمؤمنين (عليه السلام) اين است كه مردم را به كار نيكى موعظه نكن و از كار بدى نهى منما، مگر اين كه قبلاً خودت آن كار نيك را انجام داده باشى و آن منكر را ترك كرده باشى؛ زيرا سخنان اندرز دهنده انسان ناپاك در دل ها اثر نمى كند. [۱]
🔹البته اين سخن يك واقعيت است، اما موافق منظور امام علی (عليه السلام) از گفتار حكيمانه بالا نيست؛ زيرا تعبير به «صدر» در دو جاى اين كلام حكمت آميز نشان مى دهد كه منظور، نيات سوء و كينه هاى درونى است نه افعال بيرونى. اين معنى نه تنها در رابطه انسانها با يكديگر، بلكه از يك نظر در رابطه انسان با خدا نيز صادق است، چنان كه در حديثى از امام صادق (عليه السلام) مى خوانيم: «مَنْ أرادَ أنْ يَعْرِفَ كَيْفَ مَنْزِلَتُهُ عِنْدَاللهِ فَلْيَعْرِفْ كَيْفَ مَنْزِلَةُ اللهِ عِنْدَهُ فَإِنَّ اللهَ يُنَزِّلُ الْعَبْدَ مِثْلَ ما يُنَزِّلُ الْعَبْدُ اللهَ مِنْ نَفْسِهِ». [۲] (هر كس مى خواهد بداند چه مقام و منزلتى نزد خدا دارد، به منزلت خداوند نزد خود بنگرد؛ زيرا خدا منزلت بنده را همان گونه قرار مى دهد كه بنده منزلت خدا را در دل و جان خود قرار داده است).
🔹در حديث جالبى از امام صادق (عليه السلام) مى خوانيم كه: «مردى خدمت آن حضرت عرض كرد: شخصى به من مى گويد من تو را دوست دارم، چگونه بدانم كه او راست مى گويد و واقعاً مرا دوست مى دارد؟ امام (عليه السلام) در پاسخ فرمود: «اِمْتَحِنْ قَلْبَكَ فَإنْ كُنْتَ تَوَدُّهُ فَإنَّهُ يَوَدُّكَ». [۳] (قلب خود را بيازماى، اگر تو او را دوست مى دارى، او هم تو را دوست مى دارد [قلوب با يكديگر راه دارند])». اين سخن را با حديث ديگرى از امام رضا (عليه السلام) درباره امام و پيروانش پايان مى دهيم: «يكى از ياران آن حضرت به نام «ابن جهم» عرضه داشت: فدايت شوم مى خواهم بدانم من نزد تو چگونه ام؟ امام (عليه السلام) در پاسخ فرمود: «أُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ». [۴] (نگاه كن ببين من در نزد تو چگونه ام)».
پی نوشتها؛
[۱] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم، ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۱۸، ص ۴۱۱، ۱۸۰
[۲] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، ۱۴۰۳ق، چ دوم، ج ۶۸، ص ۱۵۶، باب ۶۳
[۳] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، ۱۴۰۷ق، چ ۴، ج ۲، ص ۶۵۲
[۴] الأمالی، مفيد، كنگره شيخ مفيد، ۱۴۱۳ق، چ ۱، ص ۲۴۰
📕پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج ۱۳، ص ۴۱۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#کینه #سوء_نیت #سوء_ظن #بدخواهی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢حیادرروایات
🔸#حیا در لغت به مفهوم شرمساری و خجالت است که در مقابل آن «وقاحت» و بی شرمی قرار دارد. در فرهنگ عالمان اخلاق، #حیا نوعی انفعال و انقباض نفسانی است که موجب خودداری از انجام امور ناپسند در انسان میگردد و منشأ آن ترس از سرزنش دیگران است. مطالعه درباره مفهوم #حیا در آیات و روایات نشان میدهد که منشأ پیدایش این حالت، درک حضور در محضر ناظری آگاه، محترم و گرانمایه است. ناظر در #حیا شخصی است که مقام و منزلت او در چشم فاعل، عظیم و قابل احترام باشد. شایان ذکر است که اگرچه چهره بارز و جوهره حیا، بازدارندگی از ارتکاب اعمال زشت است، قهراً این بازدارندگی، انجام اعمال نیک را در پی خواهد داشت.
💠«ارزش حیا»
🔹رسول خدا (ص) #حیا را زینت آدمی شمرده و می فرماید: «بی شرمی با هیچ چیز همراه نشد، مگر اینکه آن را زشت گردانید، و #حیا با هیچ چیز همراه نگشت، مگر اینکه آن را آراست». امام علی (ع) می فرماید: «حیا پیشه کن که #حیا نشانه نجابت است». اهمیت حیا در حدّی است که امام صادق (ع) فرمود: «ایمان ندارد کسی که #حیا ندارد».
💠«اسباب حیا»
🔹«عقل»: رسول خدا (ص) در پاسخ راهب مسیحی (شمعون بن لاوی بن یهودا) که از او درباره ماهیت و آثار عقل پرسیده بود، فرمودند: عقل موجب پیدایش حلم است و از حلم، علم و از علم، رشد و از رشد، #عفاف و از عفاف، خویشتنداری، و از خویشتنداری، #حیا، و از حیا، وقار، و از وقار، مداومت بر عمل خیر و تنفّر از شرّ، و از تنفّر از شر، اطاعت نصیحت گوی، حاصل می گردد.
🔹«ایمان»: امام صادق(ع) میفرماید: «ایمان ندارد کسی که #حیا ندارد».
💠«موانع حیا»
🔹در روایات، اموری به عنوان #موانع_حیا و یا به عبارت دیگر علل بیحیایی یا کمی حیا، معرفی شده اند که مهم ترین آنها به شرح زیر است:
1⃣«از میان برداشتن پرده ها و حریمها»؛ امام کاظم (ع) به یاران خود توصیه می فرمود: «پرده #شرم و آزرم میان خود و برادرت برمدار، و مقداری از آن باقی گذار؛ زیرا برداشتن آن، برداشتن حیا است».
2⃣«دست نیاز به سوی مردم دراز کردن»؛ امام صادق (ع) فرمود: «دست نیاز به سوی مردم دراز کردن، عزت را سلب میکند و #حیا را می برد».
3⃣«زیاد سخن گفتن»؛ امام علی (ع) فرمود: «هرکه پر گفت، راه خطا بسیار پوید، و آنکه بسیار خطا کرد، #شرم او اندک شود، و آنکه شرم او اندک شود، پارسایی او کم گردد، و آنکه پارسایی اش اندک گردد، دلش بمیرد».
4⃣«شرابخواری»؛ به امام رضا (ع) منسوب است که در شرح علت تحریم خمر فرمود: «خداوند تعالی شراب را حرام فرمود؛ زیرا شرابْ تباهی میآورد، عقل ها را در شناخت حقایق باطل میکند و شرم و #حیا را از چهره فرد میزداید».
💠«حیای بیجا»
🔹در برخی موارد بر اثر اشتباه و خلط موضوع، ممکن است اموری را بخاطر #حیا ترک کنیم، در حالی که آنجا محل شرم و حیا نیست. به بعضی از این موارد اشاره می شود:
1⃣«حیا ورزیدن از گفتار، کردار و درخواست حق»؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: «هیچ عملی را از روی ریا و خودنمایی انجام مده و از سر #حیا و شرم آن را رها نکن».
2⃣«حیا ورزیدن از تحصیل علم»؛ امام علی (ع) فرمود: «کسی #شرم نکند، از آموختنِ آنچه نمی داند».
3⃣«حیا ورزیدن از تحصیل درآمد حلال»؛ امام صادق (ع) فرمود: «کسی که از طلب مال حلال #حیا نکند، هزینه هایش سبک شود و خداوند خانواده اش را از نعمت خویش بهره مند گرداند».
4⃣«حیا ورزیدن از خدمت به مهمان»؛ امام علی (ع) فرمود: «سه چیز است که نباید از آن #شرم کرد: از جمله خدمت کردن به مهمان».
5⃣«حیا ورزیدن از احترام گذاشتن به دیگران»؛ امام علی (ع) فرمود: «سه چیز است که نباید از آنها #شرم کرد: از جمله برخاستن از جای خود برای پدر و معلم».
6⃣«شرم از اعتراف به ندانستن»؛ امام علی (ع) فرمود: «اگر از کسی سؤالی کردند و نمی داند، #شرم نکند از این که بگوید: نمی دانم»
7⃣«شرم از درخواست از خداوند»؛ امام صادق (ع) فرمود: «هیچ چیز در نزد خداوند محبوبتر از آن نیست که از او چیزی درخواست شود؛ پس هیچیک از شما نباید #شرم کند از این که از رحمت خداوند درخواست کند؛ اگرچه (خواسته او) یک بند کفش باشد».
8⃣«شرم از بخشش اندک»؛ امام علی (ع) فرمود: «از بخشش اندک #شرم مدار، که محروم کردن از آن کمتر است».
9⃣«شرم از خدمت به خانواده»؛ امام صادق (ع) مردی از اهل مدینه را دید که چیزی برای خانواده اش خریده و با خود می برد، آن مرد چون امام را دید خجالت کشید. امام (ع) فرمود: «این را خودت خریده و برای خانواده ات می بری؟ به خدا سوگند، اگر اهل مدینه نبودند (که سرزنش و خرده گیری کنند) من هم دوست داشتم، برای خانواده ام چیزی بخرم و خودم ببرم».
منبع: وبسایت پرسمان
#حیا #شرم
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ مهر تایید پاپ فرانسیس بر غسل تعمید فرزندان زوجهای همجنسگرا در کلیسای کاتولیک
با تایید پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان، از این به بعد فرزندان زوجهای همجنسگرا نیز غسل تعمید داده میشوند؛ افراد ترنس همچنین اجازه خواهند داشت به عنوان «پدرخوانده» یا «شاهد در ازدواجها» ایفای نقش کنند.
در این سند همچنین آمده است: «فرد تراجنسیتی، حتی اگر تحت درمان هورمونی و جراحی تغییر جنسیت قرار گرفته باشد، میتواند با شرایطی مشابه با سایر مومنان، غسل تعمید بگیرد؛ با این شرط که این وضعیت موجب رسوایی عمومی یا پریشانی مؤمنان نشود».
🔗ادامه مطلب:
syaaq.com/30211
🏷 #پاپ #کلیسای_کاتولیک #همجنسگرایی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ پاتریارک کریل خواستار ممنوعیت «تشویق» به سقط جنین در روسیه شد
رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک کریل، خواستار تصویب قانونی در سطح فدرال برای ممنوعیت تحریک و تشویق زنان به سقط جنین شد.
قانون «ممنوعیت تحریک به سقط جنین» در ماه اوت توسط نمایندگان مجلس ایالتی موردویا (Mordovia) و در نوامبر همان قانون از سوی نمایندگان مجلس قانونگذاری منطقه تور (Tver) تصویب شد.
طبق گزارش شرکت تحلیلی RNC Pharma، در سال 2022، تقاضای روسها برای داروهای خاتمه بارداری 50 تا 60٪ افزایش یافته است.
🔗ادامه مطلب:
syaaq.com/30219
🏷 #پاتریارک_کریل #روسیه #زنان_روسیه #سقط_جنین #کلیسای_ارتدکس_روسیه #کنترل_جمعیت
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ شورای علمای قرقیزستان: فکر جهاد در فلسطین را از سر بیرون کنید؛ این خلاف شرع است
شورای علمای قرقیزستان از مردم این کشور خواست تا از فکر جهاد در فلسطین دست بکشند. این شورا اعلام نمود که سفر به فلسطین با قصد جهاد، خلاف شرع بوده و کمک به این جریان باید معنوی و مالی باشد.
در عین حال، شورای علمای قرقیزستان حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطین را محکوم کرد. همچنین تأکید کرد، کمکهای مادی-مالی به فلسطین مهمترین حکم شرع در شرایط کنونی است.
گفتنی است، پیش از این کمیته امنیت ملی این کشور هرگونه اقدام برای پیوستن به صفوف حماس را ممنوع اعلام نمود و تاکید کرد که این افراد بر اساس ماده ۲۵۶ و ۴۱۶ قانون کیفری قرقیزستان تحت پیگرد قانون قرار گرفته و ۵ تا ۱۰ سال زندان آنها را تهدید میکند./مطالعات آسیای مرکزی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ هزار خاخام تو بروکلین آمریکا جمع شدند تا برا اسرائیل دعا کنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چگونه انگلیس، فلسطین را دودستی داد به صهیونیستها❓
اگر انگلیسیها بخواهند در سرزمین مسلمانان یک حکومت ناجور تشکیل بدهند که شرش دامنگیر همه بشود، چه میکنند؟ میروند سراغ همان سیاست قدیمی که در اجرای آن سابقه تاریخی دارند؛ سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن». و اینبار حکومت ساختند!
حکومت ناجوری که انگلیس در سرزمین تاریخی مسلمانان تأسیس کرد رژیم صهیونیستی بود. اما این آخر ماجرا بود در سال ۱۹۴۸ میلادی؛ اولش با تفرقهاندازی میان مسلمانان شروع شد در زمان جنگ جهانی اول.
داستان از آنجا شروع شد که انگلیسیها دیدند درافتادن با امپراتوری عثمانی برایشان سخت است و به فکرشان رسید که تفرقه بیندازند در سرزمینهای عثمانی و میان مسلمانان. این شد که پنهانی با حاکمان محلی اعراب مذاکره کردند و تشویقشان کردند تا علیه حکومت عثمانی شورش کنند و قول دادند در آینده از تشکیل حکومت فراگیر عربی و اسلامی در این سرزمینها حمایت کنند. افسران اطلاعاتی انگلیسی هم به سرزمینها عثمانی اعزام شدند و با تأکید بر تفاوتهای نژادی و مذهبی و طایفهای همه را انداختند به جان هم و به جان عثمانی. در میان این افسران اطلاعاتی از همه مشهورتر «توماس ادوارد لورنس» است که به «لورنس عربستان» معروف شد و دستگاه تبلیغاتی غرب از همانموقع و هنوز هم از وی چهره یک استقلالطلب آزادیخواه و مدافع حقوق اعراب و اصالت عربی ساخته است. جالب اینکه فیلم هم ساختهاند دربارهاش و چه شکوه و محبتی نثار کردند به این جاسوس انگلیسی و متخصص تفرقهاندازی.
القصه، حکومت عثمانی همزمان با جنگ جهانی اول درگیر شورش اعراب شد و عاقبت در جنگ شکست خورد و تجزیه شد. نقشه تجزیه را هم انگلیس و فرانسه پیشاپیش کشیده بودند و سرزمینهای عربی خاورمیانه را میان خودشان و براساس منافع خودشان تقسیم کرده بودند. اعراب هم کمی از این تقسیمبندی ناراحت شدند ولی آنموقع کی به کی بود و انگلیس فاتح جنگ جهانی بود و زور کسی به او نمیرسید و بدتر اینکه تفرقه میان اعراب همچنان ادامه داشت.
در نهایت چنین شد که #به_جای_عثمانی_کلی_کشور_کوچکتر_از_جمله_عربستان_و_اردن_و_عراق_و_لبنان_و_کویت_و_قطر_در_خاورمیانه تشکیل شد. در این تقسیمبندی #انگلیسی_فرانسوی، سرزمین #فلسطین ماند #دست_انگلیس و چه بساطی درست کرد؛ ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی فلسطین را دودستی و مفت و مجانی و با اجازه بیاجازه خودش داد دست صهیونیستها و رفت.
🛑👈«توماس ادوارد لورنس»، افسر #اطلاعاتی_انگلیس با #تحریک_اعراب به #شورش علیه حکومت عثمانی و #تفرقهاندازی در #سرزمین_مسلمانان، زمینه را برای تشکیل #حکومت_صهیونیستی در #خاورمیانه فراهم کرد
#پادشاه_بریتانیا #اجازه_داد❗️
ماجرا این بود که از اوایل قرن بیستم بنا به #نوشتههای #تئودور_هرتسل، روزنامهنگار و #پدر_صهیونیسم_سیاسی_مدرن❗️ صحبت از این بود که #یهودیان باید برای خود #خانهای_ملی_داشته_باشند❗️ #اروپاییها هم خوششان میآمد که #یهودیها بروند چون مردم مسیحی اروپا از نظر مذهبی و تاریخی و اقتصادی با یهودیان مشکل داشتند.
سال ۱۹۱۷ میلادی در میانه جنگ جهانی اول #والتر_روتشیلد، #بانکدار_ثروتمند_یهودی_و_سیاستمدار_مشهور_انگلیسی_درخواست_صهیونیستها برای #بازگشت به #ارض_موعود و داشتن یک #سرزمین_یهودی را پیگیری کرد و #آرتور_جیمز_بالفور_وزیر_خارجه_بریتانیا بیانیه #بالفور_را_صادر_کرد که در واقع نامهای بود به #روتشیلد و مضمونش اینکه #پادشاه_بریتانیا_اجازه_میدهد_که_یهودیها_بروند_فلسطین؛ #با_افتخار_از_سوی_اعلیحضرت_پادشاه_بریتانیا_به_پیشگاه_شما_بیان_میدارم_که_درخواست_شما_به_کابینه_دولت_بریتانیا_فرستاده_شد_و_مورد_پذیرش_قرار_گرفت⁉️ اعلیحضرت با تشکیل #یک_خانه_ملی برای #یهودیان_در_فلسطین_موافقت_کردهاند⁉️ و بیشترین #تلاششان را به کار میگیرند تا این کار به #سرانجام_برسد❗️
🛑📢 #والتر_روتشیلد_بانکدار_ثروتمند_یهودی و #سیاستمدار_مشهور_انگلیسی از #پادشاه_انگلیس_اجازه_گرفت_که_یهودیان_اروپا_بروند_فلسطین❗️❗️
داستان همچنان ادامه دارد
۷ ماه پس از نامه بالفور انگلیسیها در جریان جنگ جهانی اول و #طبق_یک_نقشه_هماهنگ_و_با_تمام_قوا_فلسطین_را_از_دست_حکومت_عثمانی_درآوردند_و_اشغال_کردند. بیدلیل هم نبود که پس از #پایان_جنگ_فلسطین_را_دست_خودشان_نگه_داشتند و از #سال_۱۹۲۲_میلادی_فلسطین_شد❗️👈 «فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا».
🛑وضعیت همینطوری بود تا هنگام جنگ جهانی دوم که خصومتهای تاریخی #مسیحیان_با_یهودیان در اروپا بالا گرفت و بدجوری افتادند به جان هم. این وسط #یهودیان_هم_یاد_فلسطین_افتادند❗️ برای #فرار از دست #اروپاییها و بعد که جنگ تمام شد با #انگلیس_هماهنگ_کردند و #گروه_گروه_یهودی رفتند به #سرزمین_فلسطین و بعد اینطوری شد: «در سال ۱۹۴۸ میلادی چند ساعت پیش از #پایان_قیمومیت_بریتانیابر_فلسطین_تشکیل_دولت_صهیونیستی_در_این_سرزمین_اعلام_شد⁉️ #بریتانیاییها رفتند و
هدایت شده از mesaghمیثاق
#صهیونیستهای_تفنگبهدست آمدند... #فلسطینیه_مالک_بیش_از_۹۷_درصد_اراضی_فلسطین_بودند و #صهیونیستها با #اقدام_نظامی علیه #فلسطینیان#بیدفاع_اراضی_آنان_را_تصرف_کردند ❗️و در فلسطین #دولت_صهیونیستی_تشکیل_دادند».
🛑صهیونیستها از همان سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم صهیونیستی تشکیل شد با سازماندهی گروههای #افراطی_مسلح_به_کشتار_فلسطینیان_و_تخریب_روستاها_برای_تصرف_اراضی_پرداختند‼️
عجیب آنکه #سیاست_تفرقهاندازی در #خاورمیانه_همچنان_ادامه_دارد⁉️ اغلب #کشورهای_عربی که #انگلیس در #خاورمیانه_ساخت همچنان #دوستان_انگلیس_هستند❗️❗️ و #برخی_با_صهیونیستها_هم_دوستی_میکنند و گاهی با یکدیگر یا با سایر #کشورهای_منطقه_دشمنی_میکنند و #تفرقه_هنوز_هست و این داستان تمام #نشده_است⁉️ داستان #عدالت_خواهی_فلسطینیها و #قبله_اول_مسلمانان هم البته هنوز ادامه دارد و تمام نشده است⁉️