eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
چرا عزمی جدی برای مبارزه با فیلترشکن‌ها دیده نمی‌شود؟ 🔹جماران نوشت: چه دلیلی دارد که همچنان سیاست‌های فیلترینگ به قوت پابرجا مانده و اصلا اگر نیاز است و صلاح کشور در آن است که این سیاستها اعمال شود، چرا عزمی جدی برای مبارزه با فیلترشکن‌ها دیده نمی‌شود؟! آن هم در شرایطی که همه ما تجربه کرده‌ایم که در مواقع و شرایط حساس حاکمیت به راحتی این توان را دارد که دسترسی به تمامی فیلترشکن‌ها را محدود و مسدود کند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸 منابع عبری زبان اعلام کردند که 4 انفجار مهیب شهر اشغالی تل آویو را به لرزه درآورده است...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) در حکمت ۱۷۸ نهج البلاغه، چه راهکاری را برای زدودن «کینه» از دل ها ارائه می نماید؟ 🔹 (عليه السلام) در حکمت ۱۷۸ راه پاك كردن سينه هاى مردم را از درباره يكديگر، نشان مى دهد و مى فرمايد: «اُحْصُدِ الشَّرَّ مِنْ صَدْرِ غَيرِكَ بِقَلْعِهِ مِنْ صَدْرِكَ». ( و بدخواهىِ ديگران را از سينه خود دور كن، تا نسبت به تو از سينه ديگران ريشه كن شود). بسيار مى شود كه افراد به دليل يا حسادت يا اصطكاك منافع، درباره ديگران در دل مى پرورانند؛ چگونه مى توان آنها را از ميان برداشت؟ امام (عليه السلام) مى فرمايد: از خود شروع كن، ابتدا به مراجعه كن ببين آيا نيت سوئى درباره ديگران دارى يا نه؟ اگر دارى آن را از سينه‌ات پاك كن، چيزى نمى گذرد كه خواهى ديد سينه ديگران نيز از نيات سوء درباره تو پاك شده است. 🔹اين مطلب دو دليل دارد: نخست اين كه هرگاه انسان درباره ديگران داشته باشد، خواه ناخواه در چهره يا سخنان و افعالش نمايان مى شود و همين امر سبب مى گردد ديگران در برابر او موضعى مشابه بگيرند؛ اما هرگاه سخنان و چهره و اعمال كسى را از هرگونه بدخواهى پاك ديدند و آثار و در رفتار و گفتارشان نمايان گشت، آنها نيز موضع مشابهى خواهند گرفت‌. بنابراين انسان براى زدودن از سينه ها و بدخواهى ها و نيات سوء ديگران، بايد از خود شروع كند و اين يكى از اصول مهم روانشناسى است كه تا از خود شروع نكنى نبايد انتظارى از ديگران داشته باشى. 🔹ديگر اينكه در ميان دل ها برقرار است و ضرب المثل معروف «دل به دل راه دارد» يك واقعيت است، گويى دل ها در پنهانى با هم سخن مى گويند و رابطه برقرار مى سازند. هنگامى كه كسى مملو از به ديگران گردد، اين پيام به قلب آنها منتقل مى شود و آنها مقابله به مثل مى كنند. شايان توجه اينكه واژه «شرّ» مفهوم وسيعى دارد كه هر نيت سوء و كينه و عداوتى را فرا مى گيرد. در «شرح نهج البلاغه» ابن ابى الحديد تفسير ديگرى نيز براى اين كلام حكمت آميز ذكر شده است و آن اينكه منظور اميرالمؤمنين (عليه السلام) اين است كه مردم را به كار نيكى موعظه نكن و از كار بدى نهى منما، مگر اين كه قبلاً خودت آن كار نيك را انجام داده باشى و آن منكر را ترك كرده باشى؛ زيرا سخنان اندرز دهنده انسان ناپاك در دل ها اثر نمى كند. [۱] 🔹البته اين سخن يك واقعيت است، اما موافق منظور امام علی (عليه السلام) از گفتار حكيمانه بالا نيست؛ زيرا تعبير به «صدر» در دو جاى اين كلام حكمت آميز نشان مى دهد كه منظور، نيات سوء و كينه هاى درونى است نه افعال بيرونى. اين معنى نه تنها در رابطه انسانها با يكديگر، بلكه از يك نظر در رابطه انسان با خدا نيز صادق است، چنان كه در حديثى از امام صادق (عليه السلام) مى خوانيم: «مَنْ أرادَ أنْ يَعْرِفَ كَيْفَ مَنْزِلَتُهُ عِنْدَاللهِ فَلْيَعْرِفْ كَيْفَ مَنْزِلَةُ اللهِ عِنْدَهُ فَإِنَّ اللهَ يُنَزِّلُ الْعَبْدَ مِثْلَ ما يُنَزِّلُ الْعَبْدُ اللهَ مِنْ نَفْسِهِ». [۲] (هر كس مى خواهد بداند چه مقام و منزلتى نزد خدا دارد، به منزلت خداوند نزد خود بنگرد؛ زيرا خدا منزلت بنده را همان گونه قرار مى دهد كه بنده منزلت خدا را در دل و جان خود قرار داده است). 🔹در حديث جالبى از امام صادق (عليه السلام) مى خوانيم كه: «مردى خدمت آن حضرت عرض كرد: شخصى به من مى گويد من تو را دوست دارم، چگونه بدانم كه او راست مى گويد و واقعاً مرا دوست مى دارد؟ امام (عليه السلام) در پاسخ فرمود: «اِمْتَحِنْ قَلْبَكَ فَإنْ كُنْتَ تَوَدُّهُ فَإنَّهُ يَوَدُّكَ». [۳] (قلب خود را بيازماى، اگر تو او را دوست مى دارى، او هم تو را دوست مى دارد [قلوب با يكديگر راه دارند])». اين سخن را با حديث ديگرى از امام رضا (عليه السلام) درباره امام و پيروانش پايان مى دهيم: «يكى از ياران آن حضرت به نام «ابن جهم» عرضه داشت: فدايت شوم مى خواهم بدانم من نزد تو چگونه ام؟ امام (عليه السلام) در پاسخ فرمود: «أُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ». [۴] (نگاه كن ببين من در نزد تو چگونه ام)». پی نوشت‌ها؛ [۱] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم،‏ ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ‏۱۸، ص ۴۱۱، ۱۸۰ [۲] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، ۱۴۰۳ق، چ دوم، ج ‏۶۸، ص ۱۵۶، باب ۶۳ [۳] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، ‏۱۴۰۷ق، چ ۴، ج ‏۲، ص ۶۵۲ [۴] الأمالی، مفيد، كنگره شيخ مفيد، ۱۴۱۳ق، چ ۱، ص ۲۴۰ 📕پيام امام امير المؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۱۳، ص ۴۱۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢حیادرروایات 🔸 در لغت به مفهوم شرمساری و خجالت است که در مقابل آن «وقاحت» و بی شرمی قرار دارد. در فرهنگ عالمان اخلاق، نوعی انفعال و انقباض نفسانی است که موجب خودداری از انجام امور ناپسند در انسان میگردد و منشأ آن ترس از سرزنش دیگران است. مطالعه درباره مفهوم در آیات و روایات نشان میدهد که منشأ پیدایش این حالت، درک حضور در محضر ناظری آگاه، محترم و گرانمایه است. ناظر در شخصی است که مقام و منزلت او در چشم فاعل، عظیم و قابل احترام باشد. شایان ذکر است که اگرچه چهره بارز و جوهره حیا، بازدارندگی از ارتکاب اعمال زشت است، قهراً این بازدارندگی، انجام اعمال نیک را در پی خواهد داشت. 💠«ارزش حیا» 🔹رسول خدا (ص) را زینت آدمی شمرده و می فرماید: «بی شرمی با هیچ چیز همراه نشد، مگر اینکه آن را زشت گردانید، و با هیچ چیز همراه نگشت، مگر اینکه آن را آراست». امام علی (ع) می فرماید: «حیا پیشه کن که نشانه نجابت است». اهمیت حیا در حدّی است که امام صادق (ع) فرمود: «ایمان ندارد کسی که ندارد». 💠«اسباب حیا» 🔹«عقل»: رسول خدا (ص) در پاسخ راهب مسیحی (شمعون بن لاوی بن یهودا) که از او درباره ماهیت و آثار عقل پرسیده بود، فرمودند: عقل موجب پیدایش حلم است و از حلم، علم و از علم، رشد و از رشد، و از عفاف، خویشتنداری، و از خویشتنداری، ، و از حیا، وقار، و از وقار، مداومت بر عمل خیر و تنفّر از شرّ، و از تنفّر از شر، اطاعت نصیحت گوی، حاصل می گردد. 🔹«ایمان»: امام صادق(ع) میفرماید: «ایمان ندارد کسی که ندارد». 💠«موانع حیا» 🔹در روایات، اموری به عنوان و یا به عبارت دیگر علل بی‌حیایی یا کمی حیا، معرفی شده اند که مهم ترین آنها به شرح زیر است: 1⃣«از میان برداشتن پرده ها و حریمها»؛ امام کاظم (ع) به یاران خود توصیه می فرمود: «پرده و آزرم میان خود و برادرت برمدار، و مقداری از آن باقی گذار؛ زیرا برداشتن آن، برداشتن حیا است». 2⃣«دست نیاز به سوی مردم دراز کردن»؛ امام صادق (ع) فرمود: «دست نیاز به سوی مردم دراز کردن، عزت را سلب میکند و را می برد». 3⃣«زیاد سخن گفتن»؛ امام علی (ع) فرمود: «هرکه پر گفت، راه خطا بسیار پوید، و آنکه بسیار خطا کرد، او اندک شود، و آنکه شرم او اندک شود، پارسایی او کم گردد، و آنکه پارسایی اش اندک گردد، دلش بمیرد». 4⃣«شرابخواری»؛ به امام رضا (ع) منسوب است که در شرح علت تحریم خمر فرمود: «خداوند تعالی شراب را حرام فرمود؛ زیرا شرابْ تباهی می‌آورد، عقل ها را در شناخت حقایق باطل میکند و شرم و را از چهره فرد می‌زداید». 💠«حیای بیجا» 🔹در برخی موارد بر اثر اشتباه و خلط موضوع، ممکن است اموری را بخاطر ترک کنیم، در حالی که آنجا محل شرم و حیا نیست. به بعضی از این موارد اشاره می شود: 1⃣«حیا ورزیدن از گفتار، کردار و درخواست حق»؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: «هیچ عملی را از روی ریا و خودنمایی انجام مده و از سر و شرم آن را رها نکن». 2⃣«حیا ورزیدن از تحصیل علم»؛ امام علی (ع) فرمود: «کسی نکند، از آموختنِ آنچه نمی داند». 3⃣«حیا ورزیدن از تحصیل درآمد حلال»؛ امام صادق (ع) فرمود: «کسی که از طلب مال حلال نکند، هزینه هایش سبک شود و خداوند خانواده اش را از نعمت خویش بهره مند گرداند». 4⃣«حیا ورزیدن از خدمت به مهمان»؛ امام علی (ع) فرمود: «سه چیز است که نباید از آن کرد: از جمله خدمت کردن به مهمان». 5⃣«حیا ورزیدن از احترام گذاشتن به دیگران»؛ امام علی (ع) فرمود: «سه چیز است که نباید از آنها کرد: از جمله برخاستن از جای خود برای پدر و معلم». 6⃣«شرم از اعتراف به ندانستن»؛ امام علی (ع) فرمود: «اگر از کسی سؤالی کردند و نمی داند، نکند از این که بگوید: نمی دانم» 7⃣«شرم از درخواست از خداوند»؛ امام صادق (ع) فرمود: «هیچ چیز در نزد خداوند محبوبتر از آن نیست که از او چیزی درخواست شود؛ پس هیچیک از شما نباید کند از این که از رحمت خداوند درخواست کند؛ اگرچه (خواسته او) یک بند کفش باشد». 8⃣«شرم از بخشش اندک»؛ امام علی (ع) فرمود: «از بخشش اندک مدار، که محروم کردن از آن کمتر است». 9⃣«شرم از خدمت به خانواده»؛ امام صادق (ع) مردی از اهل مدینه را دید که چیزی برای خانواده اش خریده و با خود می برد، آن مرد چون امام را دید خجالت کشید. امام (ع) فرمود: «این را خودت خریده و برای خانواده ات می بری؟ به خدا سوگند، اگر اهل مدینه نبودند (که سرزنش و خرده گیری کنند) من هم دوست داشتم، برای خانواده ام چیزی بخرم و خودم ببرم». منبع: وبسایت پرسمان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ مهر تایید پاپ فرانسیس بر غسل تعمید فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا در کلیسای کاتولیک با تایید پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، از این به بعد فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا نیز غسل تعمید داده می‌شوند؛ افراد ترنس همچنین اجازه خواهند داشت به عنوان «پدرخوانده» یا «شاهد در ازدواج‌ها» ایفای نقش کنند. در این سند همچنین آمده است: «فرد تراجنسیتی، حتی اگر تحت درمان هورمونی و جراحی تغییر جنسیت قرار گرفته باشد، می‌تواند با شرایطی مشابه با سایر مومنان، غسل تعمید بگیرد؛ با این شرط که این وضعیت موجب رسوایی عمومی یا پریشانی مؤمنان نشود». 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/30211 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ پاتریارک کریل خواستار ممنوعیت «تشویق» به سقط جنین در روسیه شد رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک کریل، خواستار تصویب قانونی در سطح فدرال برای ممنوعیت تحریک و تشویق زنان به سقط جنین شد. قانون «ممنوعیت تحریک به سقط جنین» در ماه اوت توسط نمایندگان مجلس ایالتی موردویا (Mordovia) و در نوامبر همان قانون از سوی نمایندگان مجلس قانونگذاری منطقه تور (Tver) تصویب شد. طبق گزارش شرکت تحلیلی RNC Pharma، در سال 2022، تقاضای روس‌ها برای داروهای خاتمه بارداری 50 تا 60٪ افزایش یافته است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/30219 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ شورای علمای قرقیزستان: فکر جهاد در فلسطین را از سر بیرون کنید؛ این خلاف شرع است شورای علمای قرقیزستان از مردم این کشور خواست تا از فکر جهاد در فلسطین دست بکشند. این شورا اعلام نمود که سفر به فلسطین با قصد جهاد، خلاف شرع بوده و کمک به این جریان باید معنوی و مالی باشد. در عین حال، شورای علمای قرقیزستان حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطین را محکوم کرد. همچنین تأکید کرد، کمک‌های مادی-مالی به فلسطین مهمترین حکم شرع در شرایط کنونی است. گفتنی است، پیش از این کمیته امنیت ملی این کشور هرگونه اقدام برای پیوستن به صفوف حماس را ممنوع اعلام نمود و تاکید کرد که این افراد بر اساس ماده ۲۵۶ و ۴۱۶ قانون کیفری قرقیزستان تحت پیگرد قانون قرار گرفته و ۵ تا ۱۰ سال زندان آنها را تهدید می‌کند./مطالعات آسیای مرکزی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ هزار خاخام تو بروکلین آمریکا جمع شدند تا برا اسرائیل دعا کنند
هدایت شده از mesaghمیثاق
٣٩ نوزاد و کودک به خاطر قطع دستگاه اکسیژن شهید شدن😔 نه رد نشو! دوباره از اول بخون.. 💔 دائم و لحظه به لحظه باید امام زمان (عج) را صدا کنیم و کمک بخواهیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چگونه انگلیس، فلسطین را دودستی داد به صهیونیست‌ها❓ اگر انگلیسی‌ها بخواهند در سرزمین مسلمانان یک حکومت ناجور تشکیل بدهند که شرش دامنگیر همه بشود، چه می‌کنند؟ می‌روند سراغ همان سیاست قدیمی که در اجرای آن سابقه تاریخی دارند؛ سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن». و این‌بار حکومت ساختند! حکومت ناجوری که انگلیس در سرزمین تاریخی مسلمانان تأسیس کرد رژیم صهیونیستی بود. اما این آخر ماجرا بود در سال ۱۹۴۸ میلادی؛ اولش با تفرقه‌اندازی میان مسلمانان شروع شد در زمان جنگ جهانی اول. داستان از آنجا شروع شد که انگلیسی‌ها دیدند درافتادن با امپراتوری عثمانی برایشان سخت است و به فکرشان رسید که تفرقه بیندازند در سرزمین‌‌های عثمانی و میان مسلمانان. این شد که پنهانی با حاکمان محلی اعراب مذاکره کردند و تشویقشان کردند تا علیه حکومت عثمانی شورش کنند و قول دادند در آینده از تشکیل حکومت فراگیر عربی و اسلامی در این سرزمین‌ها حمایت کنند. افسران اطلاعاتی انگلیسی هم به سرزمین‌ها عثمانی اعزام شدند و با تأکید بر تفاوت‌های نژادی و مذهبی و طایفه‌ای همه را انداختند به جان هم و به جان عثمانی. در میان این افسران اطلاعاتی از همه مشهورتر «توماس ادوارد لورنس» است که به «لورنس عربستان» معروف شد و دستگاه تبلیغاتی غرب از همان‌موقع و هنوز هم از وی چهره یک استقلال‌طلب آزادی‌خواه و مدافع حقوق اعراب و اصالت عربی ساخته است. جالب اینکه فیلم هم ساخته‌اند درباره‌اش و چه شکوه و محبتی نثار کردند به این جاسوس انگلیسی و متخصص تفرقه‌اندازی. القصه، حکومت عثمانی همزمان با جنگ جهانی اول درگیر شورش اعراب شد و عاقبت در جنگ شکست خورد و تجزیه شد. نقشه تجزیه را هم انگلیس و فرانسه پیشاپیش کشیده بودند و سرزمین‌های عربی خاورمیانه را میان خودشان و براساس منافع خودشان تقسیم کرده بودند. اعراب هم کمی از این تقسیم‌بندی ناراحت شدند ولی آن‌موقع کی به کی بود و انگلیس فاتح جنگ جهانی بود و زور کسی به او نمی‌رسید و بدتر اینکه تفرقه میان اعراب همچنان ادامه داشت. در نهایت چنین شد که بنان_و_کویت_و_قطر_در_خاورمیانه تشکیل شد. در این تقسیم‌بندی ، سرزمین ماند و چه بساطی درست کرد؛ ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی فلسطین را دودستی و مفت و مجانی و با اجازه بی‌اجازه خودش داد دست صهیونیست‌ها و رفت. 🛑👈«توماس ادوارد لورنس»، افسر با به علیه حکومت عثمانی و در ، زمینه را برای تشکیل در فراهم کرد ❗️ ماجرا این بود که از اوایل قرن بیستم بنا به ، روزنامه‌نگار و ❗️ صحبت از این بود که باید برای خود ❗️ هم خوششان می‌آمد که بروند چون مردم مسیحی اروپا از نظر مذهبی و تاریخی و اقتصادی با یهودیان مشکل داشتند. سال ۱۹۱۷ میلادی در میانه جنگ جهانی اول ، ‌ها برای به و داشتن یک را پیگیری کرد و بیانیه که در واقع نامه‌ای بود به و مضمونش اینکه ؛ ‌دارم_که_درخواست_شما_به_کابینه_دولت_بریتانیا_فرستاده_شد_و_مورد_پذیرش_قرار_گرفت⁉️ اعلی‌حضرت با تشکیل برای ⁉️ و بیشترین را به کار می‌گیرند تا این کار به ❗️ 🛑📢 و از ❗️❗️ داستان همچنان ادامه دارد ۷ ماه پس از نامه بالفور انگلیسی‌ها در جریان جنگ جهانی اول و رآوردند_و_اشغال_کردند. بی‌دلیل هم نبود که پس از و از ❗️👈 «فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا». 🛑وضعیت همین‌طوری بود تا هنگام جنگ جهانی دوم که خصومت‌های تاریخی در اروپا بالا گرفت و بدجوری افتادند به جان هم. این وسط ❗️ برای از دست و بعد که جنگ تمام شد با و رفتند به و بعد این‌طوری شد: «در سال ۱۹۴۸ میلادی چند ساعت پیش از مین_اعلام_شد⁉️ رفتند و
هدایت شده از mesaghمیثاق
آمدند... و با علیه #بی‌دفاع_اراضی_آنان_را_تصرف_کردند ❗️و در فلسطین ». 🛑صهیونیست‌ها از همان سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم صهیونیستی تشکیل شد  با سازماندهی گروه‌های رداختند‼️ عجیب آنکه در ⁉️ اغلب که در همچنان ❗️❗️ و و گاهی با یکدیگر یا با سایر و و این داستان تمام ⁉️ داستان و هم البته هنوز ادامه دارد و تمام نشده است⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا