💢ایستاده در برابر طوفان
🔺در دوم خرداد ۷۶ جریانی رای آورد که عزم خود را جزم کرده بود برای حذف اسلام. با سر کار آمدن محمد خاتمی، صاحبان قلم و روزنامه های تازه تاسیس و زنجیرهای اصلاحطلب، حرکتی سهمگین آغاز کردند برای از بین بردن مفاهیم و ارزشهای دینی.
🔺 یکی غیرت را ویرانکننده اندیشه و فرهنگ میدانست[۱]، یکی به ممنوعیت همجنسبازی معترض بود[۲]، یکی میگفت قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است[۳]، دیگری فرهنگ شهادت را خشونت آمیز مینامید[۴]، یکی معصومین را در معرض انحراف میدانست[۵]، یکی میگفت تفکر شیعه گری موجب انحطاط است[۶]،یکی مشروعیت امیرالمؤمنین را همسنگ با معاویه میدانست[۷]، آن دیگری که وقاحت را به آخر رسانده بود می گفت می توان به خود خدا هم اعتراض کرد و او را فتنهگر نامید[۸]. حتی رییس جمهورشان در جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت گفت: "قرآن دارای یک فرهنگ قبیلهای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست میگویند که قرآن امروز قابل انتقاد است."
🔺کار به آنجا رسید که هنری پرکت –مسئول سابق امور ایران در وزارت خارجه امریکا– گفت: "اگر موضوعی که در مطبوعات اصلاحطلب ایران با تز امکان ارتباط با آمریکا شروع شده و حالا به تردید در اساسیترین وجوه انقلاب اسلامی مشغول است، بتواند از حریم روحانیت عبور کند و از آن طریق ولایت فقیه را بر کشتی تردید سوار کند، بار سنگینی از دوش آمریکا برداشته خواهد شد.[۹]
🔺این طوفان آمده بود تا یکبار برای همیشه اسلام و تشیع را از ریشه برکند و ایران را به سمت قبله آمریکای اصلاحطلبان سوق دهد. اما کار آنگونه که پرکت تصور میکرد آسان نبود. مردی از حوزه علمیه قم برخاست و در برابر این تهاجم بیرحمانه ایستاد. آیتالله مصباح یزدی وقتی تریبونهای یکطرفه و زنجیرهای عزم بر برانداختن اسلام را دارند، حرکت خود را آغاز کرد. ایشان استان به استان و شهر به شهر میرفتند و با استفاده از تریبون موجود، به طرح بحثهای مربوط به دموکراسی، حکومت اسلامی، ولایت فقیه، تساهل و تسامح و موضوعاتی از ایندست میپرداختند. ایشان با نقد مغالطههای دینستیزانهی نشریات و سیاستمداران اصلاحطلب و رد آنها، در برابر این پروپاگاندا ایستادند.
اما نشریات پرتعداد اصلاح طلب که طاقت نقدهای مبنایی ایشان را نداشتند، شروع به تخریب ایشان کردند و از هر حربه غیراخلاقی در این راستا استفاده کردند.
🔺روزنامه بیان در ۲۳ فروردین ۷۸، به نقل از رسول منتجب نیا نوشت : «[آقای مصباح]قبل از پیروزی انقلاب و در حالی که حضرت امام (ره) در تبعید و اساتید و مدرسین مبارز حوزه علمیه قم در بازداشت و تبعید بودند و مردم در تظاهرات و حرکتهای انقلابی شهید میدادند... حاضر نبودند یک سیلی در راه مبارزه با رژیم شاه تحمل کنند و بزرگان نقل میکنند که در صدد نوشتن کتابی علیه حکومت اسلامی بودند؛ به این معنا که هر حکومت قبل از پیروزی امام مهدی (عج) مشروعیت ندارد.»
این تهمت به قدری غیرمنصفانه بود که آقایان خسروشاهی و دعایی بااینکه خود اصلاحطلب بودند، در واکنش به آن درباره مجاهدتهای آیتالله مصباح در زمان شاه سخنرانی کردند. اما این تازه آغاز تخریب ها بود.
📌ادامه در پست بعد...
@mesagh
💢توطئهی ترور
🔺در آستانه انتخابات مجلس ششم در روز ۲۲ اسفند ۷۸، سعید حجاریان _عضو شورای شهر تهران_ توسط سعید عسگر ترور شد. تیر به صورت حجاریان خورد و از گلوی او خارج شد؛ اما حجاریان به طور معجزهآسایی(!) زنده ماند. سعید عسکر دستگیر و محاکمه شد، اما حجاریان او را بخشید. ۱٠سال بعد سعید عسکر در کنار حجاریان برای ستاد موسوی به فعالیت پرداخت و همه قرائن مذکور این گمانه را مطرح کرد که این ترور، توسط خود اصلاحطلبان برنامهریزی شده بود برای تخریب جناح مقابل و رای آوردن در انتخابات مجلس. همانطور که از فردای ترور تخریب ها علیه آیت الله مصباح شروع شد.
🔺روزنامه صبح امروز(۲۲ اسفند) با درخواست محاکمه برای تئوریسینهای خشونت تلویحاً انگشت اتهام را به سمت آیت الله گرفت. ۲۴اسفند کرباسچی با اعتراف به اینکه سخنان آیتالله مصباح را نشنیده گفت: "سخنانش را نشنیدهام اما او تئوریسین خشونت است." [۱٠] در ۲۶ اسفند روزنامه مشارکت خواستار محاکمه آیت الله مصباح شد و عصر آزادگان ایشان را مدافع دین خشونت ورزی دانست. در روزهای بعد نیز مقاله حجاریان که در آن آیتالله مصباح را مبلغ تروریسم لخت و عور دانسته بود در روزنامههای زنجیرهای اصلاحات انتشار یافت. تخریبها و تهمتها آنچنان بالا گرفته بود که آیت الله بهجت دغدغه جان ایشان را داشتند و به محافظت از جان ایشان توصیه کردند.[۱۱]
🔺البته تخریبها در سال ۷۸ پایان نیافت و در سالهای اخیر شایعات و ادعاهای صد من یک غاز بسیاری علیه ایشان منتشر شد. یک روز تاجزاده واژه اسلام سلفی مصباحی را بلغور کرد، یک روز محتشمی و آقاجری او را مخالف نهضت امام خمینی دانستند،یک روز روزنامه اصلاحطلب وقایع اتفاقیه نسبت ابلیس به ایشان داد، یکروز روزنامه اصلاحطلب آزاد کاریکاتوری به نام استاد تمساح علیه ایشان منتشر کرد و دیگر روز سایت ضدانقلاب جرس ایشان را مهره شاه دانست.
🔺 علاوه بر توهین های علنی، رسانهها از شیوه ناجوانمردانه تقطیع هم علیه ایشان فروگذار نکردند. برای مثال رسانه اصلاح طلب انتخاب و رسانههای ضد انقلاب من و تو و ایران اینترنشنال، به نقل از ایشان تیتر زدند: "خوردن گوشت گوسفند هم می تواند حرام باشد." ظاهر تیتر این را میرساند که آیتالله مصباح خواسته ناکارآمدی موجود را توجیه کند. در حالی که این جمله قطعه ای از سخنرانی ایشان برای بسیج هنرمندان بود که فرموده بودند: "همانطور که گوشت گوسفندی که خوردنش مستحب است، وقتی که دزدی باشد و یا ذبح شرعی نشده باشد حرام میشود، هنر هم اگر ملاحظاتش رعایت نشود حرام میشود." یا مثلاً تیتر زدند "اطاعت از احمدی نژاد واجب است." در حالی که ایشان نامی از احمدینژاد نبرده بودند و صرفاً بر اساس ولایت مطلقه فقیه گفته بودند: "رئیسجمهوری که از ولی فقیه حکم میگیرد، تا زمانی که در مسیر ولی فقیه باشد سخنش مانند سخن او لازم الاجرا خواهد بود."
🔺اما با تمام اینها آیتالله مصباح که تنها به تکلیف خود میاندیشید، همچنان در برابر این موج ایستادگی کرد. جو جامعه و دانشگاه آن حرکت دین ستیزانه را پس زد و حاصل مجاهدتهای شاگرد علامه طباطبایی در انتخابات ۸۴ و با پیروزی گفتمان انقلابیگری و عدالتخواهی معلوم شد. اگر هم اکنون عدهای از فوت این عالم گرانقدر خوشحالاند، ناشی از سوزشی است که ایستادگی آیتالله مصباح ایجاد کرده و آنها را از رسیدن به اهدافشان مانع شده.
📌 منابع را در پست بعد مشاهده کنید...
@mesagh
💢ایستاده در برابر طوفان
📌مروری بر مواضع مرحوم آیت الله مصباح و دلایل تخریب ایشان توسط اصلاحات
فریاد جمهور
@mesagh
📌ارجاعات
[۱] مهاجرانی، آریا،۷۹/۱/۶: نظریه غیرت دینی ویران کنندهی اندیشه و فرهنگ و تمدن است.
[۲] حجاریان، روزنامه صبح نو، ۷۸/۸/۱۲: همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد. از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد، گرچه از جهت اخلاقی زشت است.
[۳] حبیب الله پیمان، هفته نامه پیام هاجر، ۷۸/۹/۲۳: قرآنقابلنقد علمی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده.
[۴] عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است. اگر کشته شدن آسان شد،کشتن هم آسان میشود.
[۵] عزت الله سهابی،روزنامه عصر آزادگان،۷۸/۱٠/۱۶: آدمها و حتی معصومین خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی،در معرض انحراف هستند.
[۶] غلامرضا سالار بهزادی،روزنامهصبح امروز،۷۸/۸/۲۳: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است.
[۷] رجبعلی مزروعی، حریم، ۷۸/۱۱/۲۳: حضرت علی(ع) مشروعیت خود را از مردم گرفته، همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفت.
[۸] محمدکاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، ۷۹/۴/۲۴: مردم حق دارند همهی مسئولین را به سوال بکشند و از آنها انتقاد کنند. حتی اگرآن مسئول، پیامبر و امام معصوم باشد. بلکه به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید.
[۹] ماهنامه صبح، ش۹۱، فروردین ۷۸
[۱٠] فتح، ۷۸/۱۲/۲۴
[۱۱] مصباح دوستان، ص۷۹
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸دستگیری ۱۰ باند و ۱۶۴ سردسته سایتهای شرطبندی
▫️رئیس پلیس فتا: امسال اعضای ۱۰ باند با مجموع ۱۶۴ متهم مربوط به قمار و شرطبندی دستگیر شدهاند. بالغ بر ۵ هزار وبسایت و اکانت شبکه اجتماعی را شناسایی کردیم و برای بیش از ۱۷۵۰ مورد پرونده قضایی تشکیل شد که در مجموع در سال جاری بالغ بر ۸۰۰ نفر را تحویل مراجع قضایی دادیم./ فارس
#قمار_سازمان_یافته
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | 🎥 آغاز حیلهگری کاملا هریس با تزریق واکسن کرونای "مدرنا"
🔸کاملا هریس، معاون رئیسجمهور منتخب آمریکا، اولین دُز از واکسن کرونای مدرنا را زد اما ویدئوی واکسن زدن او شک و شبههها را در این زمینه برانگیخته است.
#WHO
#سازمان_خلل
#کاهش_جمعیت
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌هشداری به پدران و مادران و آموزش و پرورش❌
🔴 تبلیغ اپلیکیشن دوستیابی در قالب اپلیکیشن درسی!!! | #ببینید
💢 چرا اینگونه اپلیکیشنها با تبلیغات اینترنتی در دسترس نوجوانان است آنهم در قالب درس؟
⁉️ چرا نظارتی بر محتوای اینگونه تبلیغها آن هم در اپلیکیشن درسی، انجام نمیگیرد؟
#سیاست_درهای_باز
#سند۲۰۳۰یونسکو
#نرمالیزاسیون
@mesagh