eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.6هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ویژگی‌هایی انسان عاقل و هوشمند (بخش اول) 🔶در طول تاریخ در هیچ مکتب و مذهب و در هیچ حزب و گروهی، بیشتر از مکتب اسلام و خصوصا و در هیچ کتابی بیشتر از قرآن و در تعالیم هیچ پیامبری، بیش از بیانات پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بر اهمیت عقل و استفاده از آن و چگونگی شکوفایی آن تکیه نشده است. 🔷به راستی در کدام مکتب می توان سراغ گرفت که هرچه بی ارتباط با عقل و هرچه مخالف با عقل مداری باشد، بی ارزش خوانده شود؟ لذا به جرأت باید گفت که و مکتب و کتاب و رهبر به ، مکتب اسلام و کتاب قرآن و شخص رسول اکرم(ص) می باشد. فریاد «أفلا تعقلون» و «لعلکم تعقلون» و «ان کنتم تعقلون» و «ماعبدالله بمثل العقل» و «العقل مطلح کل امر» و «العقل اقوی اساس» و هزاران فرمایش گهربار دیگر در آیات و روایات که از لسان ائمه گوش آدمیان را می نوازد، نشان از این اهمیت دارد. 🔷در بیان تعریف عقل، سخن های بسیاری از طرف فلاسفه و منابع دینی و روایی بیان شده است که در این فرصت مجالی برای بیان این تعریفات نیست. نکته ای که می خواهیم در این فرصت بیان کنیم، است که پیامبر خدا(ص) برای بیان کرده اند. ویژگی هایی که اگر با شخصیت هر یک از ما تطبیق پیدا کنند، ما را انسان عاقلی می کند که می توانیم از طریق چنین نورانیتی که به فرموده پیامبر اکرم(ص): «العقل نور یفرق به بین الحق والباطل؛ عقل، نوری است که به وسیله آن میان حق و باطل فرق نهاده می شود»، عقل را نوری برای تمایز حق و باطل معرفی می کنند، در هر مسیر تاریک و باریکی به سلامت عبور کرد.[۱] 🔷پیامبر اکرم(ص) در بیانی میفرمایند: «ویژگی عاقل این است که در برابر رفتار جاهلانه بردباری کند، از کسی که به او ظلم کرده درگذرد، در برابر زیر دست خود متواضع باشد، با بالا دست خود در طلب نیکی رقابت کند، هرگاه بخواهد سخن بگوید بیندیشد، اگر خوب بود بگوید و سود برد و اگر بد بود سکوت کند و سالم ماند، هرگاه با فتنه ای رو به رو شود به خدا پناه برد، دست و زبان خود را نگاه دارد، هرگاه فضیلتی ببیند آن را غنیمت شمارد، شرم و حیا از او جدا نشود و حریص نباشد، اینها ده خصلتی هستند که عاقل با آنها شناخته می شود.[۲] 🔺در بخش بعدی، به تفصیل، مختصری از دو ویژگی از انسان های عاقل در تعریف پیامبر اسلام(ص) می پردازیم. پی نوشت‌ها [۱] بحارالانوار، ج ۱، ص ۹۷ [۲] تحف العقول، ص ۲۸ منبع: حوزه نت @mesagh
⭕️پیچیدگی خاص در مبارزه با نفوذ 🔹امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویی مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده است، و از میان بردن شخصیتهای دینی و سیاسی را از یک طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته‌اند. ای کاش همه تجاوزات جهانخواران همانند تجاوز شوروی به کشور مسلمان و قهرمان‌پرور افغانستان علنی و رودررو بود تا مسلمانان ابهت و اقتدار دروغین غاصبین را در هم می‌شکستند؛ ولی راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس‌نماهای متحجر و سرمایه داران‌ خدانشناس و مرفهین بی‌درد، کاملًا مشخص نشده است، و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین، دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است... . بیانات امام خمینی(ره) ۱۴ شهریور ۱۳۶۷ منبع: سایت جامع امام خمینی @mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️شیوه امیرالمومنین(ع) برای از جامعه (بخش سوم و پایانی) 🔶 امام علی(ع) با برپایی و ، جامعه را از فقر نجات داد. یکی از تعلیماتی که از ائمه اطهار(ع) مخصوصاً امیرالمومنین(ع) برای ما به یادگار مانده است، شیوه برطرف کردن فقر و اختلاف طبقاتی در بستر جامعه است. 🔷حضرت نه تنها با جامعه خویش برخورد تندی داشتند، بلکه اگر در جایی از حکومت ایشان شمه‌ای به مشام می‌رسید که امکان داشت در آینده فسادی را شکل دهد، آن حضرت به مقابله با آن می‌پرداختند، یعنی این‌گونه نبود که آن حضرت منتظر باشند که در جامعه فسادی ایجاد شود و بعد ایشان با آن برخورد کند، بلکه در نطفه فساد را خاموش می‌کردند، 🔷آنچنان که در نامه آن حضرت خطاب به عثمان بن حنیف می‌توان این مطلب را مشاهده کرد که حضرت خطاب به ایشان می‌فرمایند: «پس از ياد خدا و درود! اى پسر حنيف، به من گزارش دادند كه مردى از سرمايه‌‏داران بصره، تو را به مهمانى خويش فرا خوانده و تو به سرعت به سوى آن شتافتى، خوردنى‏‌هاى رنگارنگ براى تو آوردند، و كاسه‏‌هاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند، گمان نمى‏‌كردم مهمانى مردمى را بپذيرى كه نيازمندان‌شان با ستم محروم شده و ثروتمندان‌شان بر سر سفره دعوت شده‏‌اند، انديشه كن در كجايى؟ و بر سر كدام سفره غذا مى‏‌خورى؟»[۱] 🔷عملیاتی کردن دو موضوع «مساوات» و «برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی»، بی‌شک اهمیتی فوق‌العاده در رفع بسیاری از مشکلات خواهد داشت؛ دو موضوعی که وظیفه همگان است و تمامی افراد باید برای رسیدن به آن تلاش داشته باشند چنانکه مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خویش به آن اشاره کرده و می‌فرمایند: «علاج فقر به شکل اصولی در هر جامعه‌ای، از راه استقرار عدالت اجتماعی و نظام عادلانه در محیط جامعه است، تا کسانی که اهل دست‌اندازی به حقوق دیگرانند، نتوانند ثروتی را که حقّ همگان است، به سود خود مصادره کنند. 🔷این یک وظیفه دولتی و حکومتی است؛ اما مردم هم به نوبه خود وظیفه سنگینی بر دوش دارند. اجرای برنامه‌های اجتماعی فقط در بلندمدت و میان‌مدت و بتدریج امکان‌پذیر است، اما نمی‌شود منتظر ماند تا برنامه‌های اجتماعی به ثمر برسد و شاهد محرومیت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود. این وظیفه خودِ مردم و همه کسانی است که می‌توانند در این راه تلاش کنند. همه باید خود را موظّف به  بدانند. 🔷مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آن‌ها دراز کردن. امروز این یک وظیفه جهانی برای همه انسان‌هایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند؛ اما برای مسلمانان، علاوه بر این‌که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک است.»[۲] پی نوشت‌ها [۱]. نهج البلاغة، ص ۴۱۶ [۲] خطبه‌های نماز عید فطر، ۱۳۸۱/۹/۱۵ نویسنده: کمالی منبع: وبسایت رهروان ولایت @mesagh
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️عوامل غفلت از حضور امام زمان (عج) - (بخش سوم) 🔶 و آگاهی به (عج) لازم است و غفلت از آن حضرت موجب خروج از مسیر صحيح زندگي و نرسيدن به سعادتی که خداوند برای انسان رقم زده، میشود، و باعث گمراهی و شقاوت نیز میگردد. در این بخش به آثار فردی غفلت از امام عصر (عج) می پردازیم. : 💢 آثار فردی 💠«نااميدی و يأس»  🔷نوميدی و يأس، انسان را تدريجا به سوی فساد و همرنگی با محيط ميکشاند، تا جایی که نميتواند خود را به صورت يک اقليت صالح در برابر اکثريت ناسالم حفظ کند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوايی ميداند. اين يکی از آثار غفلت از اصلاح جامعه و مصلح الهی و قيام نجاتبخش او ميباشد. پس تنها چيزی که ميتواند به انسان روح اميد بدمد و نگذارد در محيط فاسد حل شود، به‌ است. هنگامی که روزنه اميد برای انسان گشوده شود، اميد به تغيير وضع موجود، نقطه عطفی در زندگی او ايجاد ميکند و چه بسا او را به توقف کردن در مسير گناه و بازگشت به سوی پاکی و اصلاح دعوت مينمايد. 💠 «احساس بيهودگی و پوچی» 🔷انسان منتظر، باور قطعی دارد که تنها نظام اجتماعی عادلانه ای که به تمام خواسته های مشروع بشری پاسخ داده، و منصفانه ترين قوانين را برای انسانها آماده کرده است، نظام حکومتی اسلام و قانون الهی قرآن است و زيباترين آن در (عج) تحقق خواهد يافت و اين باعث نشاط زندگی ميشود و زندگی را ارزشی کرده و انسان را از بيهودگی نجات میبخشد، بر خلاف افراد و گروه هایی که از چنين آينده درخشانی غافل اند و نتيجه آن جز احساس بيهودگی و پوچی در زندگی چيز ديگری نخواهد بود. 💠 «عدم اصلاح خويش» 🔷آن کس که منتظر مصلح است، در اصلاح خود ميکوشد تا برای جامعه ايمانی، عنصری مفيد، موثر و کارآمد باشد. البته نکته مهم اينجاست که منتظر واقعی برای چنین برنامه مهمی، هرگز نميتواند نقش تماشاچی را داشته باشد، بايد حتما در صف طالبان اصلاح قرار گيرد. 💠و آثار متعدد ديگر مانند: حل شدن در فساد محيط، کوری دل، مردن قلب، قساوت قلب، ناآرامی روحی و زيانکاری و... که از حوصله بحث ما خارج است. منبع: وبسایت اندیشه قم @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
قدیری ابیانه:🕋التقاطیون و مدعیان اصلاح‌طلبی معتقدند که اگر خدا موقع نزول قرآن با ایشان مشورت می‌کرد، قرآن *بی‌نقص* نازل می‌شد. خود را عقل کل و خدا را دچار اشتباه می‌دانند. آنها در صددند قرآن را مطابق با افکار غرب‌زده خود تعبیر کنند، نه اینکه افکار خود را با کلام خدا تطبیق دهند. @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
قدیری ابیانه: 🎩📡اعتدال عمل به اسلام است. حرکت بین اسلام با کفر و شرک انحراف است، نه اعتدال @mesagh