eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
چرا پیامبر(ص)، علی(ع) را ولیعهد حکومتی خود نکرد⁉️ • دو دوتا، چهارتایِ اهالی قدرت می گوید اگر می خواست امر حکومت و سرپرستی سیاسی اجتماعی امت پس از خود از دست علی(ع) خارج نشود، باید از روز بعد غدیر، ایشان را خود می کرد. یعنی امور حکومت را به دست او می سپرد، تا در زمان حیات خودش صورت میگرفت؛ چنانچه بعدا اموی ها و عباسی ها با ولایتعهدی اینچنین، کار را در دست سلسله ای که می خواستند نگه می داشتند! ❗️عجیب تر اینکه حکم به "وصایت" امیرالمومنین(ع) از روز "انذر عشیرتک الاقربین" تا "غدیر" بوده است! برای حضرت بخصوص از بعد غدیر، زبانزد بوده است.۱ ❓ به راستی "وصایتِ پیامبر" چه فرقی با "ولایتعهدی" ای که بعداً رایج شد دارد؟!چرا از این وصایت -که امامت است- "انتقال رسمی قدرت سیاسی" مثل دوره اموی و عباسی، استنباط و استخراج نشد؟! ❗️باز عجیب تر اینکه اهلبیت(ع) علیرغم تصریح به وصایت حضرت امیر(ع) و سایر ائمه ۲؛ نه تنها علی(ع) را ولیعهد حکومتی پیامبر(ص) ندانسته، بلکه اساساً ولایت عهدی را بدعت در اسلام شمرده اند! در عهدنامه امام مجتبی(ع) با معاویه شرط می شود که: معاویه کسی را ولی عهد خود نکند! سیدالشهدا(ع) با یزید دو معارضه دارد: ۱) اصل بدعت ولایتعهدی در اسلام ۲) فسق و فقدان شرایط خلافت در یزید ❓ واقعاً فرق وصایت با ولایت عهدی در چیست؟! ⬅️ ولایتعهدی مکانیزمی برای انتقال قدرت در سلسله های خاص، یکی بعد دیگری بود. ولایتعهدی بستره ای بود که "خلافت و بیعت آزادانه مردم" را تبدیل به "سلطنت موروثی" و"بیعت تشریفاتی" می کرد! از سالها قبل از فوت حاکم، ولیعهدی در نظر گرفته می شد و زمینه برای انتقال قدرت به او فراهم می شد! مخالفین احتمالی، خریده یا سرکوب می شدند و بعد ولایت عهدی، علنی می شد؛ برایش با زور و اقتدارِ حاکم مستقر بیعت گرفته می شد و مردم در کار انجام شده قرار می گرفتند. نپذیرفتن او، خروج تلقی شده به خون کشیده می شد. در یک کلام، مردم به کلی کنار گذاشته می شدند! مکتب اهلبیت، ولایت عهدی را بدعت خواند!۳ • پیامبر(ص)، به حکم الهی امامت علی(ع) را ابلاغ و او را وصی خود خواند، اما ولی عهد حکومتی بشکل اموی و عباسی نکرد. اینگونه اگر مردم ابلاغ الهی را رها و حاکمی دیگر برمی گزیدند، البته آثار حاکم مفضول یا حاکم جور را در زندگی می دیدند؛ قیامت هم در محضر الهی باید پاسخگو بودند، اما امام حق، خود را به زور و غلبه بر آنها تحمیل نمی کرد. مردم باید حکومت را به امام حق، اعطاء کنند؛۴ نه حاکم عدل، ولیعهدی کسی را بر مردم تحمیل و برای اطاعت اجباری، آنها را ذلیل کند. • بیجا نیست رشید رضا در المنار نقل می کند: یکبار دانشمندی المانی در حضور جمعی از مسلمانان از جمله بزرگان مکه در استانبول گفت: سزاوار است که ما برای معاویه تندیسی از طلا بسازیم و آنرا در یکی از میادین برلین نصب کنیم! پرسیدند : چرا؟! گفت: زیرا معاویه بود که نظام حکومت اسلامی را از مردمسالاری به نظام استبدادی[سلطنت موروثی] دگرگون ساخت. اگر چنین نشده بود، اکنون اسلام سراسر جهان را فراگرفته و مردم آلمان و دیگر اروپائیان عرب مسلمان بودیم"!۵ • حالا این سخن، شیرین تر جلوه می کند که: "عید غدیر، عید دخالت مردم در امر حکومت است".۶ ............................... ۱. ابن ابی الحدید تعدادی از اشعاری که به وصایت حضرت امیر(ع) اشاره دارد را اورده است ۲. خطبه۲ نهج البلاغه: فیهم الوصایه و الوراثه ۳. چرا امام حسین(ع) ولایتعهدی را بدعت اما امام رضا(ع) آنرا پذیرفت را شهید مطهری پاسخ می دهد: http://mortezamotahari.com/fa/questionview.html?QuestionID=62471 ۴. حکمت۲۲ نهج البلاغه ۵. تفسیرالمنار ج۱۱ص۲۶۰ ۶. رهبر انقلاب ۷۵/۲/۱۸ 📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۲۶
⭕️ امام علی عليه السلام:  💠وَ قَد جَعَلَ اللّهُ سبحانَهُ الاستِغفارَ سَبَبا لِدُرورِ الرِّزقِ وَ رَحمَةِ الخَلقِ، فقالَ سبحانَهُ: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إنّهُ كانَ غَفّارا» [نوح، ۱۰] فَرَحِمَ اللّهُ امرَأً استَقبَلَ تَوبَتَهُ، واستَقالَ خَطيئتَهُ، وبادَرَ مَنِيّتَهُ.  🔷خداوند سبحان، را سبب فزونى روزى و رسيدن رحمت به خلق قرار داده و فرموده است: «از پروردگارتان طلب آمرزش كنيد كه او بسى آمرزنده است»؛ پس، رحمت خدا بر كسى كه به توبه روى آورد و گذشتن از گناهش را بخواهد و پيش از مرگش كارى بكند. 📕نهج البلاغه، خطبه ۱۴۳ ‌‌‌‌🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭕️آباد کردن زندگی حقیقی در آخرت، هدف از قبول مسئولیت 🔹انسان احتیاج دارد به . در یادآوری، نتایج بزرگی هست که در دانستن، آن نتایج نیست. خیلی چیزها را انسان میداند، اما باید مرتب به انسان بشود. توجه کنیم که ما کجا هستیم، چه کار داریم میکنیم، چیست؟ هدف، این یک شاهی صنار دنیا نیست که ما به خاطر آن، وظیفه‌ی بزرگ را فراموش کنیم و اهداف عالی را زیر پا بگذاریم. هدف، مدح و تمجید این و آن نیست که مثلاً فرض بفرمائید چند صباحی به یک کرسی‌ای تکیه بزنیم، چهار نفر جلوی ما خم و راست بشوند یا اطاعت کنند. اینها که برای بشر کوچک است. هدف، است؛ نجاح است - «قد افلح المؤمنون» - باید آن را هدف گرفت. باید به فکر بود، که این زندگی حقیقی شروع خواهد شد؛ حالا دیر یا زود، برای همه‌ی ماها، چند روز دیگر، چند ساعت دیگر، چند سال دیگر؛ بالاخره آن زندگی حقیقی با مرگ مادی و جسمانی آغاز خواهد شد. هدف این است که آنجا را آباد کنیم؛ همه‌ی اینها مقدمات است. بیانات مقام معظم رهبری ۸۹/۱/۱۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له ‌‌‌‌🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh
کنترل شهروندان با تراشه الکترونیک زیرپوستی، غایت شوم لیبرال دموکراسی دکتر امیدی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره در نشست شبهه پژوهی غدیر و حکمرانی اسلامی با موضوع «غدیر و حکمرانی الهی با رویکرد تطبیقی » به تاریخ۲۶ تیر۱۴۰۱ در برنامه تلویزیون اینترنتی مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه های علمیه) heyatonline.ir/pasokh.tv بدون اشاره مستقیم به واکسن ها، اهداف پس پرده واکسن ها را زیر سوال برده و گفت : « لیبرال دموکراسی شعار آزادی می دهد اما غایت مطلوب آنها کنترل همه شهروندان با تراشه ای است که زیر پوست آنها قرار می دهند با توجه به برخی سیاستها، کمتر کسی از آن مجموعه دیده شده که مستقیما واکسن را زیر سوال ببرد
🔻انتقاد از عملکرد آقای مروی تولیت آستان قدس رضوی در افزایش اختلاط و حذف رواقهای اختصاصی بانوان... ( و در ادامه پاسخ مسؤلین حرم به این انتقاد) 👇پیام ارسالی مخاطبان👇 سلام با اینکه می‌دونم هیچ وقت پاسخگوی پیام ها نیستید ولی بهتون پیام دادم چون انقلابی ترین کانال رو کانال شما می‌دونم. لطفا پیامم رو درج کنید شاید به گوش مسئولین یا حضرت آقا برسه. متاسفانه آقای احمد مروری تولیت محترم آستان قدس محیط حرم رو به یک چیزی مانند پارک بلکه خیلی بدتر (با عرض عذر خواهی از محضر امام رضا) تبدیل کردند. به بهانه اینکه خانواده ها می‌خوان با هم باشن اختلاط توی حرم موج میزنه و خانم ها دیگه رواق ندارن. رواق حضرت معصومه و رواق حضرت زهرا رو از خانم گرفتن. فقط رواق امام خمینی هست که اصلا اصلا اصلا محیط خوبی برای نشستن نیست و حتی تکیه گاه نداره. یک حائل کوتاه بین زن و مرد گذاشتن که بلند میشیم از اون سمتش جمعیت نامحرم پیداست. خانم ها هیج جایی برای مناجات و عبادت ندارن. بنده مدت زیادیه دیگه حرم نمیرم چون نمی‌دونم کجا برم. انقدر زیر پیجش گفتیم انقدر مطالبه کردیم اما اهمیت نمی‌دن. انگار از طرف کسانی برنامه ریزی شده برای این کار که جو اختلاط عادی بشه. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 پاسخ کشیک سوم شب حرم مطهر که توسط یکی از خادمین افتخاری حرم مطهر رضوی ارسال شد : سلام علیکم متاسفانه مطلبی که درباره تمهیدات حرم مطهر رضوی برای حضور بانوان در کانال کار شده صحیح نمی باشد. در سامانه های مربوط به نظر خواهی زائرین بیشترین آمار در خواستی زائرین مبنی بر زیارت بصورت خانوادگی می باشد که خانواده در کنار هم به دعا و نیایش بپردازند. ضمن اینکه در رواق دارالحجه قسمت مشخصی برای بانوان داریم و کماکان در رواق امام خمینی و دارالولایه و رواق حضرت زهرا نیز به همین صورت و رواق هایی همچون توحیدخانه ، دارالحکمه، دارالضیافه ، دارالعزه ، گنبد الله وردی خان ،دارالشرف، دارالشکر و دارالسعاده مختص بانوان می باشد . با سپاس فراوان پ ن حوزه انقلابی: قضاوت در این موضوع سخت است زیرا از طرفی صرفا مطالبه مردم نمی تواند ملاک باشد زیرا ممکن است عده ای مطالبه زیارت بدون حدود حجاب شرعی را هم داشته باشند و این دلیل نمی شود که اجابت شود... اما از طرفی در دایره شرع، آنچه خواسته زوار و موجب تسهیل و تقویت کننده زیارت با معنویت و افزایش رفاه زوار است باید فراهم شود و تشخیص و رعایت همه حدود، قدری سخت است
بررسی فقهی الزام زنان بر حجاب در جامعه اسلامی.pdf
225.1K
✳️آیت الله سیفی مازندرانی پاسخ می‌دهد✳️ 🔴 چرا باید مردان و بانوان با پوشش اسلامی در جامعه حضور داشته باشند؟! 🔴 چرا باید بانوان به حفظ حجاب اسلامی الزام شوند؟ 🔴 فرق واجباتی مثل نماز و حجاب چیست؟ آیا می‌توان مسلمانان را به خواندن نماز اجبار کرد؟ ✳️ نوشته پیش رو پاسخ فقهی و استدلالی به سوالات می‌باشد . ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیام مخاطبین: قطع درختان زیتون یک باغ ۱۵ هکتاری توسط منابع طبیعی! 🖋 سازمان منابع طبیعی از جمله سازمان‌هایی است که بیش از نیمی از مساحت کشور را در قالب مراتع و جنگل‌ها در اختیار خود دارد. این سازمان با سخت کردن مجوز دهی و سنگ اندازی جلوی پای کسانی که توانایی آبادسازی این مناطق را دارند بر مالکیت زمین این مناطق پا فشاری می‌کند. این منابع حتی برای پافشاری بر مالکیت خود از قطع کردن درختان و تخریب محیط زیست ابایی ندارد. در واقع سازمانی که می‌بایست بهره‌برداری صیانتی از منابع طبیعی را تسهیل کند، گاهی اوقات با نقض غرض اقدام به تخریب آن می‌کند. 🔹توضیح قضیه یک شخصی در روستای هندی کندی سمت طارم شهر زنجان چهار هکتار رو از منابع طبیعی گرفته بود زیتون کاشته و بعد زمان احمدی نژاد نزدیک ۱۵هکتار دیگه رو هم بدون مجوز برداشته زیتون کاشته و آبیاری قطره ای ایجاد کرده. چندبار بهشون حکم تخلیه دادن وتخلیه نکردند. 🔹مساله اصلی اینجاست که قاضی حکم قطع درختهای زیتون رو داده . صحبت من این نیست که این شخص استفاده کنه بلکه صحبت اینه درختهایی که در حال محصول دادن هست رو حکم قطع داده تا اینها رو بیرون کنه تا الان هم ۳ هکتار رو بریدند. اگر می‌توانید جلوی بریده شدن این درختهای با ارزش رو بگیرید. لطفا پیگیر بشوید این چه قاضی نادان و بی رحمی بوده که این حکم را صادر کرده خوب درخت زیتون نماد انبیاء و شجره ی مبارکه است وحیات زیستی مملکت به درختان مثمر است واقعا جادارد گردن چنین قاضیهایی رازد!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢| بـرجـام یکی از واضح‌ترین رسـوایی‌های قبیله‌های سیاسی در محضـر ملت انقلابی ما بود و عامل تولد 🌀| اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو با یک جمله از پیش طراحی شده، نظام اسلامی و ولایت فقیه را متهم کردند؛ و یک صدا گفتند: برجام تصمیم نظام بود!!! و این نشان دهنده وجود یک اتاق فرمان واحد و یک حلقه وصل، میان این دو قبیله سیاسی است. 📌درضمن اگرچه برجام به تعبیر رهبر انقلاب، بود، امّا مدیریت ایشان موجب شد برجام به شکل گیری جریان مستقل و انقلابی که همیشه در طول این سالها در اقلیّت بوده، تسریـع ببخشد. اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی پیش روی ماست. 🎙 دکتر امیر حسین ثابتی پ ن حوزه انقلابی: همانند برجام سیاسی، در برجام اقتصادی هم همین نگاه وجود دارد، اما اتحاد قبیله‌ای بسیار گسترده تری در برجام پزشکی ( تحمیل کرونا و واکسن) وجود داشت و تنها این جریان انقلابی مستقل نوظهور بود که در همه این عرصه ها در برابر همه این برجامها ایستاد و مقاومت کرد و تهمتها و اهانت‌ها دید اما موفق هم شد
روباه پیر واکسن پرست، فقط حواسش نبوده که کاپشن تن ملت رو در بیاره😄 پی نوشت 🔴«لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ» ؛ «شاید بیندیشید» ◾️حمایتِ مجددِ بنگاه خبر پراکنی روباهِ پیر از تصمیماتِ وزارت بهداشت در حالی صورت می گیرد که در 2 سال گذشته بلندگوی استکبار، بارها از اقداماتِ وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در تزریقِ واکسن اضطراری حمایت نموده است. ◾️آیا چنین حمایتی مدیرانِ ارشد قوه ی مجریه را به تفکر و تعقل وانمی دارد⁉️ ◾️چگونه است حمایتِ این بنگاه خبری از فتنه گران در حوادث گوناگونی از قبیل فتنه ی 1388،فتنه ی بنزینی و ... را تلاش جبهه ی استکبار برای ایجاد اغتشاش و ضربه زدن به امنیتِ ملی کشور می دانستیم⁉️ ◾️حال چگونه است حمایت تمامِ قد بنگاه خبری انگلیس از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را در تضاد با امنیتِ ملی کشور نمی دانیم⁉️ 🔴امیدواریم حمایتِ تمام قدِ سازمانِ آمریکایی بهداشت جهانی و بنگاهِ انگلیسی BBC از اقداماتِ وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ، مدیران ارشدِ قوه ی مجریه را اندکی به تفکر و تعقل رهنمون سازد؛ لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ» ؛«شاید بیندیشید»
هدایت شده از 
سخنرانی عاشورایی امام خمینی در سال 1342 به روایت اسناد ساواک نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/25 🔹امام در اين و حماسى با حمله به شخص شاه، رسماً به بت‏شكنى پرداخت و بدين ترتيب رسالت تاريخى خود را در راه رويارويى با شاه و رژيم سلطنتى كه از آغاز نهضت، گام به گام پيش مى‏برد، در عصر عاشوراى 83 (13 خرداد 42) به انجام رسانيد و رسماً روياروى شاه قرار گرفت و مشخص كرد كه مبارزه را براى واژگونى رژيم سلطنتى و تاج و تخت شاهنشاهى آغاز و دنبال كرده است. نيز با اين نطق، بار ديگر غول وحشت و هراسى را كه شاه با شايعه‏پراكنى و ارعاب و تهديد آفريده بود، درهم شكست و تازه‏اى در مردم مسلمان ايران دميد. 🔸ساواک درباره چگونگى آمدن امام به و نطق تاريخى عصر عاشورا، اينگونه گزارش داده است: 🔹«چند نفر از اشخاص فهميده كه بوده و مراجعت كرده‏اند، اظهار مى‏داشتند: روز عاشورا عصر، خمينى به مدرسه فيضيه قم آمد. جمعيت تمام صحن مدرسه فيضيه، صحن بزرگ حضرت، ميدان جلو صحن و صحن را گرفته بود. تمام پشت‏بام‏ها پر از جمعيت بود، كه غالباً از شهرستان‏ها آمده بودند. تعداد جمعيت را در حدود دويست هزار نفر مى‏گفتند و اظهار مى‏داشتند: در چنين جمعيتى ديده نشده است. دوازده بلندگو در مسجد اعظم به مدرسه فيضيه، صحن بزرگ، جلو ميدان نصب كرده بودند و براى اين‌كه دولت، برق را خاموش كرده بود، يک موتور آورده بودند و با استفاده از برق، آن بلندگوها كار مى‏كرد. خمينى را مثل امام وارد كردند و تمام جمعيت آنچنان صلوات مى‏فرستادند كه تا دو كيلومتر صداى آن مى‏رفت. 🔸خمينى منبر رفت و بلافاصله گفت: بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحيم و شروع كرد به صحبت و بدگويى شديد و اظهار داشت: به ما مى‏گويند «مفتخور». ما و يك مشت طلبه فقير مفتخور هستيم يا آن‌ها كه مملكت را غارت كرده و پول‏ها را در بانک‏هاى خارج گذارده‏اند. شاه! كارى نكن كه مثل پدرت كه قشون اجنبى از هر طرف به مملكت آمده و او را بيرون كردند، همه مردم خوشحال شدند، من نمى‏خواهم تو از بين بروى ولى عقل پيدا كن. اين كارها چيست كه مى‏كنى؟ هر كار مى‏شود، هر جنايتى مى‏شود، مى‏گويند شاه كرده (است) و بعد مرتب تكرار مى‏كرد: 🔹بدبخت بيچاره، بدبخت بيچاره، كارى نكن كه بعد هم تو را بيرون كنند. و مرتب به شاه نصيحت مى‏كرد و مى‏گفت: بيچاره چرا اين كارها را مى‏كنى؟ سر عقل بيا؛ و مرتب كلمه بيچاره بيچاره را با لحن دلسوزى تكرار مى‏كرد. يك ساعت صحبت كرد و از منبر پايين آمده است. از نطق او هم نوار تهيه كرده‏اند و به تهران آورده‏اند».(نهضت امام خمینی، ج1، صص500-499) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🖊نوشتاری کم‌تر دیده شده از مرحوم علامه مصباح در خصوص عید غدیر/١ 🔹 یکی از شخصیت‌های حوزوی برجسته بود که علاوه بر علمیت عمیق و جامع از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با نوشتاری ژرف رسا و گویا مبانی سیاسی اسلام را برای تشنگان معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام تشریح می‌کرد و نشریه انقلابی ایشان، ، محلی برای نشر افکار ایشان بود. 🔸در شماره ۵ این نشریه (١٣۴۴.٢.٩) یادداشتی از آن به مناسبت عید شریف غدیر منتشر شد که به مناسبت حلول این عید مبارک آن را بازنشر خواهیم کرد. 🔹«عید غدیر روز پایه گذاری خلافت اسلامی آفتاب آتش می‌بارید، شن‌های بیابان گداخته شده بود، بادها از فشار گرما می‌گریختند، جمعیتی انبوه عرق می‌ریختند و روی ریگ‌های داغ پا به پا می‌شدند، گردش چشم‌ها، گوش‌ها، دل‌ها و اندیشه‌ها همه متوجه یک نقطه بود، مردم با همدیگر زمزمه می‌کردند: 🔸برای چه هنگام ظهر فرمان توقف ما در این بیابان سوزان صادر شده؟ مگر چه امر ضروری و شگرفی در پیش است؟ ناگاه همه دیدند مهتابی عالمتاب که نورش چشم ها را خیره می‌کرد، بر دوش آفتاب برآمد، ماهی تمام بر بالای دست خورشید درخشید. در این هنگام صدایی لطيف و نافذ در گوش‌ها طنین انداخت و به دل‌ها نشست: «من کنت مولاه فهذا على مولاه». 🔹غروب آفتاب عمر (ص) نزدیک شده بود و می‌بایست جانشین شایسته‌ای برای زمامداری مسلمین و پاسداری دین تعیین شود. پیغمبر اکرم بر بالای جهاز شتری قرار گرفت و علی را به فرمان خدا به خلافت نصب فرمود، سپس ده‌ها هزار نفر مسلمانی که برای آخرین بار با پیغمبر اکرم به حج رفته بودند، دست امیرمؤمنان را به عنوان بیعت فشردند و تبریک گفتند، نور وحی بر قلب نازنین پیامبر (ص) درخشید و این آیه شریفه نازل شد: « اليوم أكملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی » امروز دین را برای شما کامل و نعمتم را بر شما تمام کردم. 🔸آری کمال دین و تمامیت نعمت بسته به تعیین پیشوا و زمامدار مسلمین است و بقای اسلام منوط به برقراری می‌باشد و حکومت اسلامی در صورتی بر مجرای صحیح خود ادامه خواهد یافت که زمام آن به دست رادمردی چون على باشد. 🔹مسئله خلافت به منزله علت مبقیه اسلام است و جا داشت که درباره آن این همه اهتمام بشود و چنین آیه‌ای نازل گردد: «ان لم تفعل فما بلغت رسالته» اگر این فرمان (نصب على به خلافت را اطاعت نکنی، وظیفه پیامبری و رسالت الهی را انجام نداده‌ای). 🔸آری کسانی که اهمیت مطلب را درک می‌کردند و علی را خوب می‌شناختند، مانند و از منحرف شدن حکومت اسلامی پس از رحلت پیغمبر گرامی سخت بیمناک بودند و به همین جهت با رفراندوم سقیفه به شدت مخالفت کردند، ولی افرادی که از عدالت علی (ع) بیم داشتند و روش او را با آمال و آرزوهای نامشروع خود موافق نمی‌دیدند، سفارش‌های پیغمبر اکرم (ص) را زیر پا نهادند و بیعت خود را نقض کرده، به خلافت دیگران تن در دادند... . 🔹علی (ع) برای ارشاد مردم و جلوگیری از انحراف مسلمین کوشش‌ها کرد و نصيحت‌ها نمود، ولی تعصبات جاهلیت و وعده‌های ریاست و فرماندهی و امتیاز در و تلقینات و سفسطه‌های شیطانی و ... کار خود را کرده بود و گروه‌هایی از مردم صف اصحاب اجماع (!) و اکثریت رأی دهندگان را تشکیل داده بودند، تا جایی که امیرمؤمنان قیام علیه ایشان را به ضرر اسلام دانست و از خلافت خود صرف نظر فرموده و به نصیحت و ارشاد و راهنمایی زمامداران در تدبیر امور مسلمین اکتفا ورزید.» 🔊بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🖊نوشتاری کم‌تر دیده شده از مرحوم علامه مصباح در خصوص عید غدیر/٢ 🔹بدون تردید اگر از روز نخست زمام امور را دست گرفته بود و مردم مغرض و نادان آن همه ستیزه‌جوئی با وی نکرده بودند، اکنون نور اسلام دورافتاده‌ترین زوایای ربع مسکون را روشن کرده و پرچم توحید بر سراسر نقاط جهان سایه انداخته بود، ولی افسوس.... 🔸علی (ع) خلافت را برای رسالت و نمی‌خواست، خلافت پیغمبر (ص) را برای گسترش عدالت و ریشه‌کن کردن جور و ستم می‌خواست، برای احقاق حقوق مظلومین و سرکوبی ستمگران و متجاوزین می‌خواست، هنگامی که کفش کهنه‌اش را پینه می‌زد به ابن‌عباس فرمود: «به خدا قسم این کفش در نظر من از حکومت بر شما محبوب‌تر است، جز این‌که حقی را برپا دارم یا باطلی را از بین ببرم». 🔹هنگامی که علی (ع) عملا را به دست گرفت، به قدری و در راه یافته بود که اصلاح و جبران آن‌ها میسر نبود و با همه بردباری‌هایی که کرد و رنج‌هایی که تحمل نمود و کوشش‌هایی که برای برگرداندن آب از جوی رفته انجام داد، نتوانست ریشه ستم را به کلی از اجتماع برکند و جلوی افراط‌ها و تفریط‌ها را بگیرد و سرانجام چند نفر از با هم پیمان بستند که در یک شب و یک ساعت سه نفر را در سه شهر به قتل برسانند. به قصد قتل علی (ع) به آمد و دو نفر دیگر به منظور کشتن و به و رفتند، در این توطئه مرد عدالت در محراب عبادت به شهادت رسید، ولی دو مجسمه خیانت و جنایت و دو مظهر حیله و شیطنت، جان سالم به در بردند و نجات خود را از مهلکه کرامتی برای خویش دانستند و بدین وسیله تبلیغات زیادی به نفع خودشان نمودند و بسیاری از مردم ساده‌دل و نادان را فریب دادند. 🔸قرآن مجید درباره چنین افرادی می فرماید: «و لايحسبن الذين كفروا أنما نملي لهم خير لأنفسهم إنما نملي لهم ليزدادوا إثما و لهم عذاب مهين». 🔹بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز باد به دماغ انداخت و به پیروزی و موفقیت خود مباهات نمود؛ ولی دختر بزرگ علی (ع) با یک خطابه آتشین پایه این گونه اوهام را فرو ریخت و دماغ پر نخوت یزید را به خاک مالید، ایشان فرمودند: 🔸آیا چنین می‌پنداری که اگر زمین و آسمان را بر چشم ما تنگ و تاریک نموده و ما را به اسارت کشیده و خود بر اریکه سلطنت تکیه زده‌ای ، این دلیل خواری ما و قرب تو نزد پروردگار است؟ هرگز چنین نیست... شهادت برای ما مایه سعادت و افتخار است و شهدای ما زنده و جاویدان‌اند ... ننگ بیداد هرگز از دامان پلید تو شسته نشود و دولت تو بیش از روزکی چند دوام نیابد و جمعیت تو جز پراکندگی بهره‌ای نخواهد داشت. 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
ماجرای دستگیری امام خمینی به روایت مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نخست نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/26 🔹ساعت، 3.30 بعد از نيمه شب 15 خرداد را اعلام مى‏كرد. كاميون‏هاى نظامى در بيرون شهر متوقف شدند. صدها كماندو، چترباز و سرباز گارد كه تا دندان به اسلحه‏هاى گرم و سرد مجهز بودند وارد قم شدند و در حالى كه تلاش مى‏كردند از هرگونه حركتى كه سكوت را بشكند خوددارى كنند، به سوى خانه امام خمينى به راه افتادند. 🔸از ابتداى كوچه تا درب منزل او را كه بيش از پانصد متر نبود تحت كنترل قرار دادند و درب هر خانه‏اى سربازى گماردند. در اطراف منزل و باغ انارى كه پشت منزل امام خمينى قرار داشت سنگر گرفتند و براى مقابله با هرگونه حادثه پيش‏بينى نشده‏اى آماده شدند. ده‏ها و ، يكباره از بام و ديوار به خانه امام يورش بردند و در ظرف يک چشم به هم زدن، سراسر حياط، اتاق‏ها، زيرزمين، پشت‏بام و همه جا را گردش و اشغال كردند، ليكن امام را نيافتند. 🔹دلهره و وحشتى كه سراپايشان را فرا گرفته بود فزونى يافت، ترس و اضطراب بى‌اندازه در صداى لرزان و آنان به خوبى مشاهده مى‏شد. گمان برده بودند كه حتماً امام در داخل خانه داراى پناهگاه مستحكمى است كه از طرف افراد مسلح محافظت مى‏شود! و هر لحظه منتظر بودند كه رگبار مسلسل محافظين خمينى آنان را به خاك و خون بكشد! آنگاه كه از يافتن او نااميد شدند به چند نفر كاركنانى كه روزها از حضار و ميهمانان امام خمينى پذيرايى مى‏كردند و شب‏ها همان‏جا مى‏خوابيدند حمله كردند و از آنان مى‏خواستند كه پناهگاه خمينى را نشان دهند و با اين وجود مى‏كوشيدند كه نگذارند صداى شيون، زارى و ضجه آنان بلند شود كه موجب آگاهى همسايگان و به هم خوردن نظم و آرامش و امنيت شهر گردد! آن اشخاص بيگناه با تمام قوا در زير شكنجه مقاومت مى‏كردند و از نشان دادن جايگاه امام خوددارى مى‏ورزيدند. 🔸امام از اول محرم كه در حياط منزل او چادر زده بودند، شب‏ها را در منزل فرزندش كه مقابل منزل او بود، استراحت مى‏كرد. در آن ساعت شب، تازه براى نماز شب از خواب برخاسته بود كه سر و صداى ناهنجار و غيرعادى، او را متوجه يورش دژخيمان شاه كرد. فوراً از جا برخاست و حاج سيد مصطفى را كه در حياط در كنارش خوابيده بود بيدار كرد: 🔹مصطفى! بلندشو، مثل اينكه آمدند؟ 🔸حاج سيد مصطفى چشم باز كرد و در جاى خود نشست. ساعت 4 پس از نيمه شب را نشان مى‏داد. پدر را ديد كه به‌سرعت لباس مى‏پوشد، زمزمه گنگ و مبهمى از خارج به گوش مى‏رسيد. 🔹نتوانست باور كند كه اين مزدوران شاه هستند كه هجوم كرده‏اند. از جاى برخاست و خود را به پشت‏بام رسانيد. ديد سراسر كوچه و اطراف منزل پر از سرباز مسلح و كماندو است كه برق اسلحه‏هاى گرم و سرد در دست آنان منظره وحشتناكى پديد آورده بود. 🔸امام به پشت درآمده و گوش فرا داد. يقين كرد كه ارتش شاه براى دستگيرى او يورش آورده است. لحظه‏اى مكث كرد تا ببيند چه مى‏شود؟اما... 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
دیدگاه امام خمینی در خصوص دارالتبلیغ سالگرد صدور نامه ٢۶تیر١٣۴٣ امام خمینی در خصوص دارالتبلیغ 🔹امام با تأسيس دارالتبلیغ مخالف بود، ليكن از آنجا كه به و ملت اسلام سخت اهميت مى‏داد از اظهار مخالفت با آن بشدت پرهيز مى‏كرد و تا آخرين روزى كه در مى‏زيست على‏رغم استفتاها و پرسش‏هاى پى در پى مردم، كوچک‌ترين سخنى كه بازگوكننده عدم موافقت او با باشد بر زبان نياورد و معتقد بود كه در سايه تدبير و تفاهم مى‏تواند گردانندگان آن را به زيان‏هايى كه آن مؤسسه مى‏تواند براى حوزه و استقلال روحانيت دربرداشته باشد متوجه سازد و آنان را از دست زدن به آنگونه كارها در آن شرايط حساس بازدارد، از اين رو تا آنجا كه توانست نظر خيرخواهانه و صلاح‏انديشانه خود را به‏طور سرّى و دور از جنجال تذكر داد و خطرات را گوشزد كرد، ليكن پيش از آن‌كه بتواند به آن مشكل پايان بخشد، تبعيد شد و «دارالتبليغ» به صورت در اندام حوزه قم سردرآورد. 🔸امام در برابر سؤالى كه مطرح شده است كه «آيا مى‏توانيم در اين مورد (بنياد دارالتبليغ) كمک كنيم يا نه؟ پاسخ داده است: «حقير دخالتى ندارم»، متن پاسخ امام چنين است: بسمه‏تعالى جناب آقاى حسين ساعتپور ـ دام توفيقاته مرقومه جنابعالى واصل و از مضمون آن اطلاع حاصل گرديد. راجع به مطلبى كه مرقوم داشته‏ايد، حقير دخالتى ندارم. از خداى متعال موفقيت آن‏جناب را در انجام فرائض مذهبى مسألت دارم. والسلام عليكم و رحمة‏اللّه‏ و بركاته. به تاريخ ٧ ع١ ٨۴ روح‏اللّه‏ الموسوى خمينى 🔹بعضى از عناصر وابسته به دارالتبليغ كوشيدند كه امام را مخالف نظم و بنمايانند و بدين‏گونه عدم موافقت او با آن مؤسسه را توجيه كنند و افكار را از حقيقت امور دورنگه‏دارند، ليكن پيش از هركس خود امام در اعلاميه تاريخى عليه احياى به اين اتهام ناروا پاسخ گفت، و اين نكته را يادآور شد: در شرايطى كه هر روز خطرهاى خانمانسوزى از جانب شاه متوجه اساس اسلام و استقلال ايران است، پرداختن به امور سرگرم‏كننده‏اى مانند تأسيس «دارالتبليغ» براى پيشوايى كه در برابر اسلام و جامعه اسلامى مسئول است كار سزاوارى نمى‏باشد: 🔸 «... علماى اعلام براى خاتمه دادن به هرج و مرج و بى‏نظمى‏ها در فكر اصلاح عمومى هستند، اگر دولت مجال فكر به ما بدهد، اگر گرفتارى‏هايى كه از ناحيه هيأت حاكمه پيش مى‏آيد و ناراحتى‏هاى روحى مجال تصفيه و اصلاح داخلى به ما بدهد. اين نحو گرفتارى‏هاست كه ما را از مسير خود كه مسير تصفيه حوزه‏ها و اصلاح همه‏جانبه است باز مى‏دارد. با احساس خطر براى اسلام و قرآن كريم، براى ملت و مليت مجال تفكر در امور ديگر باقى نمانده. اهميت اين موضوعات به قدرى است كه مشاغل خاص ما را تحت‏الشعاع قرار داده است...».(نهضت امام خمینی، ج١، صص ٩٩۶-۹۹۵) 🔻 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
ماجرای دستگیری امام خمینی به روایت مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوم نهضت‌خوانی؛ بازخوانی گزیده‌ای از کتاب نهضت امام خمینی/26 🔹صداى ضجه و ناله آن چند نفر كه تحت ، سرسختانه مقاومت مى‏كردند به گوش امام رسيد، صداى پيرمردى كه از سپيده صبح تا پاسى از شب در هواى گرم خرداد پاى سماور مى‏نشست و خدمت مى‏كرد، صداى آن رنجديده‏اى كه از بام تا شام چاى مى‏داد و از مراجعين پذيرايى به عمل مى‏آورد و صداى آن بى‏پناهى كه زندگى خود را رها ساخته و به عشق و علاقه خمينى به سوى قم آمده، با جان و دل كار مى‏كرد، سخت خمينى را برآشفت و خشمناک ساخت به‏طورى كه ديگر نتوانست تحمل كند. 🔸 از اين رو، امام از خانه بيرون آمد و با صداى رسا اظهار كرد: «روح‏اللّه‏ خمينى منم! چرا اين‌ها را مى‏زنيد؟» 🔹با طنين افكندن نام «خمينى» در فضاى كوچه، دژخيمان شاه دستپاچه شدند. هرگز تصور نمى‏كردند كه بدين گونه خمينى را در مقابل خود ببينند و با پرخاش او روبه رو شوند. امام قدم به داخل كوچه نهاد و در حالى كه عبا را زير بغل گرفته بود از شدت خشم مشت‏هاى گره خورده خود را تكان مى‏داد و بر سر دژخيمان مسلح شاه مرتب فرياد مى‏كشيد: 🔸« ‏اللّه‏_خمينى منم، چرا اين بيچاره‏ها را كتک مى‏زنيد؟ اين چه رفتار وحشيانه است كه با مردم مى‏كنيد؟ چرا به اصول انسانى پايبند نيستيد؟ اين چه وحشی‌گرى‏هاست كه از شما سر مى‏زند؟» 🔹مزدوران شاه در حالى كه مى‏كوشيدند بر اعصاب‌شان مسلط شوند با صداى لرزان و گرفته مرتب پاسخ مى‏دادند: 🔸«همه ارادت داريم! همه مؤمنيم!! كسى را نمى‏زنيم!!!» 🔹آدم‏دزدان رژيم با ترس و بيم و احتياط، را محاصره و به ماشين فولكس‏واگن سياه‏رنگى كه دم درب خانه ايستاده بود سوار كردند و چند نفر از درجه‏داران و صاحب‏منصبان نيز كه هنوز براى ما ناشناخته‏اند سوار شدند؛ و ماشين را با «هُل» دادن تا سر خيابان آوردند و از سر خيابان، امام را با يک سوارى كه از پيش آماده بود به تهران بردند. 🔸حاج كه از بالاى بام ناظر جريان بود به شدت تحت احساسات قرار گرفت و خواست خود را از ارتفاع پنج مترى به داخل كوچه بيفكند و تا آنجا كه ممكن است از دستگيرى پدر ممانعت به عمل آورد! امام كه از داخل ماشين متوجه تصميم خطرناک او شده بود با حركت دست او را از اين كار منع كرد. يكى از كماندوها نيز كلت كشيد و تهديد كرد: اگر تكان بخورى آتش مى‏كنم! حاج سيد مصطفى روى نهى و منع پدر از پايين پريدن منصرف شد، ليكن با تمام نيرو فرياد سر داد كه: 🔹«مردم، خمينى را بردند... مردم، خمينى را گرفتند» 🔸اهالى قم با فرياد تكان‏دهنده و باور نكردنى: «مردم خمينى را گرفتند» از خواب پريدند، شتابان از خانه بيرون دويدند تا به يارى امام بشتابند و از دستگيرى او جلوگيرى كنند؛ ليكن ديگر دير بود. مأموران رژيم با سرعت سرسام‏آورى امام را از قم بيرون برده بودند. 🔹اضطراب، نگرانى و ترس در چهره دژخيمانى كه امام را به تهران مى‏بردند به خوبى هويدا بود، ديوانه‏وار ماشين مى‏راندند و به عقب و اطراف مى‏نگريستند. وحشت و نگرانى آنان به حدى بود كه هر چه امام اصرار ورزيد تا براى چند دقيقه‏اى ماشين را نگه دارند تا به جا آورد، نپذيرفتند. 🔸امام در مقام دلدارى آنان اظهار كرد: «اينقدر مضطرب نباشيد، در وسط اين بيابان كسى نيست كه قصد تعرض نسبت به شما را داشته باشد. چند دقيقه‏اى ماشين را براى اداى نماز متوقف كنيد شما نيز نماز بخوانيد، شما هستيد، از بودجه اسلام ارتزاق مى‏كنيد و واجب است كه به احكام و فرامين اسلام پابند باشيد.» دژخيمانى كه در ارتش شاهنشاهى تربيت شده و پرورش يافته بودند از اين سخنان امام پند نگرفتند و گستاخانه از پيشنهاد و اصرار امام براى به جا آوردن نماز صبح سرباز زدند و سرانجام بر اثر فشار و اصرار بيش از حد او حاضر شدند كه براى چند لحظه‏اى ماشين را نگه دارند كه فقط او تيمم كند! و امام پس از تيمم با خاک حاشيه جاده، سوار ماشين شد و نماز صبح را در ماشين كه به سرعت در حركت بود به جا آورد. (نهضت امام خمینی، ج1، ص512-511) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
روزشمار انقلاب اسلامی 🗓26تیر1357 🔹اعلامیه نیروی ارتش مسلح شاهنشاهی که به سردر بازار اصفهان نصب شد:«شما طلاب علوم دینی فکر نکنید ما خواب هستیم و از ظلم و جور حکومت و در رأس آن شاه بی‌خبریم، ما منتظر قیام ملی شما هستیم که بلافاصله به شما ملحق شویم.» 🔸قائم‌مقام دبیرکل استعفا داد. 🔹در آستانه 39نفر از روحانیون حوزه علمیه قم اعلامیه‌ای منتشر کردند و سخنرانی‌ها و منابر این روز را در جهت افشای جنایات رژیم پهلوی دانستند. منبع: روزهای حماسه و نور: ج1، ص367 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🖊یادداشت کمتر دیده شده مرحوم آیت‌الله مصباح در خصوص عید غدیر 🔹«آفتاب آتش می‌بارید، شن‌های بیابان گداخته شده بود، بادها از فشار گرما می‌گریختند، جمعیتی انبوه عرق می‌ریختند و روی ریگ‌های داغ پا به پا می‌شدند، گردش چشم‌ها، گوش‌ها، دل‌ها و اندیشه‌ها همه متوجه یک نقطه بود، مردم با همدیگر زمزمه می‌کردند...» 🔻متن کامل یادداشت: 🔸بخش اول 🔹بخش دوم 🔻 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✳️غدیر، روز تعیین الگوی حکمرانی اسلامی امام خمینی قدس سره الشریف : روز عید غدیر روزی است که ـ صلی الله علیه وآله و سلم ـ تکلیف‏‎ ‎‏حکومت را معیّن فرمود و را تا آخر تعیین فرمود که حکومت‏‎ ‎‏اسلام نمونه‌اش عبارت از یک همچو شخصیتی است که در همه جهاتْ مهذّب، در همۀه‎ ‎‏جهات معجزه است. و البته پیغمبر اکرم این را می‌دانستند که به تمام معنی کسی مثل‏‎ ‎‏حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ نمی تواند باشد لکن نمونه را که باید نزدیک به یک همچو‏‎ ‎‏وضعی باشد از حکومت‌ها، تا آخر تعیین فرمودند. (صحیفه امام ج۵ ص٢٨) 🔻 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🗂سند | نامه تاریخی امام خمینی در خصوص دارالتبلیغ بسمه‏تعالى جناب آقاى حسين ساعتپور ـ دام توفيقاته مرقومه جنابعالى واصل و از مضمون آن اطلاع حاصل گرديد. راجع به مطلبى كه مرقوم داشته‏ايد، حقير دخالتى ندارم. از خداى متعال موفقيت آن‏جناب را در انجام فرائض مذهبى مسألت دارم. والسلام عليكم و رحمة‏اللّه‏ و بركاته. به تاريخ ٧ ع١ ٨۴ (٢۶تیر١٣۴٣) روح‏اللّه‏ الموسوى خمينى توضیحات مختصر پیرامون این نامه و دیدگاه امام خمینی در خصوص دارالتبلیغ را اینجا بخوانید 🔻 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴حکیم: تشکیلات حشد الشعبی یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی عراق است و‌ باید حفظ شود 🔹«سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در سخنانی در میان شیوخ عشایر استان بابل ابعاد سیاسی، اخلاقی، عقیدتی و تربیتی غدیر را تبیین و تأکید کرد که رسالت غدیر وحدت کلمه و خیرخواهی و اصلاح و مسئولیت‌پذیری است و غدیر خاص شیعیان نیست بلکه ابعاد گسترده انسانی دارد. 🔹فتوای جهاد کفایی همه معادلات در میدان جنگ را جابه‌جا کرد و همه طیف‌های ملت به این فتوای مبارک لبیک گفتند و در میدان‌ها حاضر شدند. 🔹تشکیلات حشد الشعبی را یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی کشور دانست و بر اهمیت حمایت و دفاع و حفاظت از آن تأکید کرد و از نیروهای حشد نیز خواست که به تلاش برای ایجاد نهاد سالم و درست و مناسب خود ادامه دهند و تشکیلات داخلی خود را به لحاظ اداری و نظامی سامان بخشند و میراث شهدای خود را ثبت و ضبط و در قالب کتاب و آثار هنری منتشر کنند. 🔹سران کُرد هرچه سریع‌تر و تا پیش از جلسه آینده مجلس که در هفته جاری برگزار خواهد شد درباره نامزد ریاست جمهوری یا سازوکار نامزدی برای این مقام به توافق برسند. نیروهای چارچوب هماهنگی نیز در انتخاب فوری نامزد نخست‌وزیری و تشکیل دولت ملی خدمات‌محور جدی هستند. 🔹جریان حکمت ملی عراق در دولت آینده شرکت نخواهد کرد هرچند همچنان به مسئولیت خود در قبال ملت پایبند است و برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تقویت و تشویق و کمک به تشکیل دولت می کند.
سخنرانی امام خمینی (ره) در عید غدیر سال ۱۳۶۵ یک دوره فشرده اندیشه سیاسی اسلام است. اگر میتوانید جند دقیقه وقت بگذارید و متن کامل آن را بخوانید. بخشی از سخنان ایشان: "دستهایی پیدا شده است که بگویند که دین علی حده (جدا) از مسائل است و سیاست علی حده از حکومت است. این طور کردند که ماها هم باورمان آمده بود که دین چکار دارد به سیاست، سیاست مال امپراتورها. این معنایش این است که تخطئه کنیم خدا را و رسول خدا را و امیر المؤمنین را، برای اینکه حکومت سیاست است، حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت روزه نیست. حکومت، حکومت عدل، اسباب این می‏ شود که اینها اقامه بشود، اما خود حکومت یک دستگاه سیاسی است. آن که می ‏گوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی‏ را کرده است. " متن کامل: https://b2n.ir/x51317
🔴 احیای غدیر ، رمز ظهور وقتی با هزار ترفند و شیطنت را کمرنگ کرده و به وادی فراموشی سپردند نتیجه قهری اش شد خانه نشینی علی(ع) ، پاره پاره شدن جگر حسن(ع) و بر نیزه شدن راس اباعبدالله(ع) ؛ حالا این وظیفه ماست که با غیرت و همت را احیاء و ذکر آن را پررنگ کنیم تا به نتیجه حتمی اش یعنی ظهور (عج) ختم گردد ... ✍
مسیرهای منتهی به مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر 🔹مردم می‌توانند از طریق ایستگاه‌های متروی میدان جهاد، میدان ولیعصر، تئاترشهر و میرزای شیرازی به طور مستقیم وارد مسیر ۱۰ کیلومتری جشن عید غدیر شوند. 🔹همچنین در ایستگاه‌های متروی تجریش، توحید، شهید طالقانی، شهید مفتح، هفتم تیر، میرداماد و دروازه دولت نیز ون‌هایی مستقر شده‌اند تا مردم را به محل مهمانی برسانند. 🔹شهروندانی که با اتومبیل شخصی راهی مسیر برپایی این جشن بزرگ می‌شوند می‌توانند خودروی خود را در خیابان طالقانی، بلوار کشاورز، خیابان کریم‌خان، خیابان زرتشت، خیابان فاطمی، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، بلوار آفریقا، خیابان گاندی، بزرگراه حقانی، خیابان ملاصدرا، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، بزرگراه چمران و پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی پارک کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻‏این حرف که قرار است با برجام تحریم ها لغو شود دروغ بزرگی بود که عده ای عوام و خوش خیال باور کردند. لغو تحریمها اصلا مساله روحانی و هاشمی و ظریف و عراقچی نبود، هدف آنها از برجام چیز دیگری بود. این ادعا را با استناد به حرفهای خود آنها ثابت کرده ایم. در هفتمین سالگرد امضای برجام، قسمت بیست و ششم حافظه تاریخی ایرانی را ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف سنگین اپوزیسیون به شکست: همه اقدامات ما تاکنون مثل طوفانی در یک فنجان چای بوده است! ♦️ مهرداد خوانساری، مشاور اسبق رضاپهلوی: همه ما در این 40 سال‌ جمهوری اسلامی را دست کم گرفتیم!