eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴جنگ حجاب با تمدن غرب متولد شده و تا این تمدن برپاست، جنگ حجاب ادامه دارد از همان زمان که تمدن غرب متولد شد و بنای ایدئولوژی خود را برآزادی نهاد جنگ با حجاب اغاز گردید‌. درکشورهای اسلامی هم احساس شکست‌ در برابر غرب و خودکم‌بینی‌ها، ساده انگاران ما را درباره نوع آرایش و پوشش به تردید انداخت واین امکان را در اذهان روشنفکران پدید آورد که پیروزی قوم غربی به ظواهر است. و اگر ما به آنها تشبه جوییم می‌توانیم خودرا درعالم تجدد وارد کنیم.(۱) تا زمانیکه شرق و جهان اسلام نسبت به غرب برتری داشت نه حجاب سلب آزادی بود، و نه مانع پیشرفت بلکه به عنوان یک واجب شرعی مورد قبول همه بود، اما بعد از برتری غرب، ورشد غرب‌گرایی و به یکباره حملات سنگین به حجاب آغاز گردید. مطبوعات و روزنامه‌های غرب‌گرا و نویسندگان و روزنامه‌‌نگاران به هر نحوی حمله به حجاب را انجام میدادند و بیشترین رساله حجابیه علما هم در دفاع از حجاب به نگارش در آمد. 🔻یک ضدحجاب دو آتیشه اما این بین یکی ازاین زنان خانم صدیقه دولت آبادی، یک بابی ازلی بود که در سوربن تحصیل کرده و سال ۱۳۰۶ به طور رسمی کشف حجاب کرده و در خیابان‌های ایران بدون حجاب رفت و آمد می‌کرد‌. بغض او نسبت به حجاب آنقدر زیاد بود که در وصیت نامه‌اش نوشت: زنانی را که با حجاب بر مزارم بیایند، نخواهم بخشید.(۲) منابع: ۱_داستان حجاب در ایران پیش از انقلاب، رسول جعفریان، مرکزاسنادملی، ص ۲۹ ۲_انقلاب مشروطیت ایران، ژانت افاری، تهران، ۱۳۷۹، ص۲۴۷ ۳_کافه تاریخ ✍عالیه سادات
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 در مساله حجاب عقب نشینی وجود ندارد؛ ⚠️ توجه بکنید که هیچ عقب‌نشینی در این قضیه نکنید...و مطلقا مسئله ای نیست که انسان در برابر آن تراجع و عقب نشینی داشته باشد...! ❌ امام متوجه قضایا بود،ایشان درست میفهمید،درست میدید. 🔻ایشان در قضیه حجاب،قاطع وارد شد. 🔸دیدار با فعالان فرهنگی سال ۹۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 در مظلومیت غیرت و قانون ▪️وقتی دولت، عدلیه و مجلس توجهی به وضعیت فاجعه‌بار بار بی‌حجابی در کشور ندارند ... طبیعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم هم ساماندهی بی‌حجابی را اولویت صدم خود هم ندانند! ▪️ این حجم از بی‌تفاوتی محض و آشکار مسئولان ارشد کشور نسبت به حکم الهی حجاب موجب شده تا روسای اغلب دانشگاه‌ها هم به مافوق‌هایشان اقتدا کنند و نسبت به مقابله با بی‌حجابی در دانشگاه‌ها، تحرکی از خود نشان ندهند...!! ▪️در این حالت اگر رئیس یا معاون یک دانشکده بخواهد وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال بی‌حجابی (در محیط دانشکده) را انجام بدهد سرنوشتی بهتر از "رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران" پیدا نخواهد کرد ... ▪️وقتی دانشگاه تهران به بهانه‌های مختلف از شناسایی دانشجویان بی‌حجاب و برخورد قانونی با آنها (توسط حراست و انتظامات) طفره می‌رود نتیجه آن می‌شود که شخصیتی علمی و ارزنده مانند ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مجبور به مواجهه با دانشجوی بی‌حجاب (جهت اخذ کارت دانشجویی و شناسایی فرد متخلف) شود و در این میان جریان مروج بی‌حجابی با هوچی‌گری، جنجال، فحاشی و حتی حمله‌‌ور شدن دسته‌جمعی به ایشان (و امثال ایشان) ‌و البته انعکاس سریع این وقایع در رسانه‌های بیگانه، جنگ روانی علیه مجری قانون را کامل می‌کنند تا کار به جایی برسد که چهره‌هایی دغدغه‌مند و پایبند به قانون (مانند رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) زیر فشار رسانه‌های ضدانقلاب (اعم از بیگانه و داخلی) و عدم حمایت مسئولان دانشگاه از حرکت قانونی و شرعی خود پشیمان شده و دیگر به دفاع از شرع و قانون در محدوده مسئولیت خود، فکر هم نکنند (چون امیدی به جدیت و حمایت مسئولان دانشگاه از اقدامات قانونی خود ندارند و می‌دانند که مدیران ارشد دانشگاه مرعوب جوسازی و جنگ رسانه‌ای مروجان و حامیان بی‌حجابی‌اند و به بهانه آرام نگه داشتن فضای دانشگاه از باج‌دهی به جریان مروج بی‌حجابی در دانشگاه ابایی ندارند) ▪️جالب اینجاست که در این مواقع، بیگانه و خودی افراد متخلف و قانون‌شکن و حامیانشان را فراموش کرده و انگشت اتهام را به سوی "مجری قانون" می‌گیرند و مانند لشکر عمر سعد او را محاصره و شخصیتش را "اربا اربا " می‌کنند! ▪️در این میان قصور حراست وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی در کشف و برخورد قانونی با شبکه خبررسانی به رسانه‌های معاند و جریانات مروج بیحجابی (که در طول یک سال اخیر به شدت در دانشگاه تهران فعال بوده‌اند) باعث شده تا معدود اقدامات قانونی علیه بی‌حجابی در این دانشگاه به بن‌بست برسد و حوادثی مانند ماجرای ۱۴ آبان ماه دانشکده علوم اجتماعی رخ دهد. (و البته وضعیت فاجعه‌بار عفاف و حجاب در دانشکده‌هایی مانند هنرهای زیبا و ... که در برخی اوقات از دانشکده‌های خارجی نیز سبقت می‌گیرد از دیگر نتایج این روند به شمار می‌آید) ❇️ هرچند ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کار دشواری نیست، اما با وجود وزیر فعلی علوم و بی‌اعتنایی محض نهاد بالادستی (شورای انقلاب فرهنگی) امیدی به بهبود وضعیت ناهنجار فرهنگی در اغلب دانشگاه‌ها نمی‌توان داشت و در چنین حالتی معدود اساتید و مسئولان پایبند به شرع و قانون دو راه بیشتر ندارند: یا مانند مسئولان ارشد کشوری و دانشگاهی مسیر بی‌خیالی را انتخاب کرده و با خونسردی نظاره‌گر زیر پا گذاشته شدن احکام الهی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی باشند. و یا این که مظلومانه و غریب، به انجام وظایف قانونی و شرعی خود در قبال بی‌حجابی و بی‌عفتی در دانشگاه‌ها بپردازند و ترور شخصیت شوند! ❇️ اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا، و کثرة عدونا، و قلة عددنا و شدة الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا ... کوشکی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فیلم رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مسأله‌ فرعی است، را بچسبید که‌ دستگاه‌های نظارتی و امنیتی امروز باید پاسخگوی این وضعیت ولنگاری دختر و پسر در دانشگاه‌ها باشند چرا نظارت ها تعطیل شد؟! خط مشی عدم برخورد با این ولنگاری از کجاست؟!!!
هدایت شده از mesaghمیثاق
خانم علم الهدی❗️ "استاد علم الهدی" کوچکتر از "همسر رئیس جمهور" نیست! بنظرم توجه به دو نکته ضروری است: 1⃣ "موقعیت زن" در تفکر اسلامی با عناوین اضافی و "اعتباری" و "موقت" (مثل بانوی اول و دوم یا همسر رئیس جمهور) ، تعریف نمی شود. "ارزشهای ذاتی" او، "مقام" و "موقعیت" به او می دهد. مثلا درباره خود ایشان، "استاد علم الهدی"، کم ارزش تر از "همسر رئیس جمهور" نیست. یک زن صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت و استاد یک دانشگاه معتبر، مستقلا یا با جمع همکاران میتواند اثر گذاری سیاسی اجتماعی داشته و حتی به زنان موثر جهان -نه الزاماً زنانی که ذیل عناوین اعتباری، چند صباحی موقعیتی یافته اند- درباره مسائل مهم نامه بزند. بروز و "زنان شاخص اسلام" مثل فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) نیز نه در "ذیل حکومت پدر یا همسر" ؛ بلکه با خود و "حین مظلومیت و محرومیت" همسر و برادر بوده است. 2⃣ "ریاست جمهوری" و "رهبری" و... نیز در تفکر انقلاب اسلامی، "جلب موقعیت" برای نزدیکان نمی کند. "اولین تبعیض" از "موقعیت اجتماعی طفیلی" شروع می شود. "متعلقه بودن" و "آقازادگی" و... هرگز نباید جلب موقعیت اجتماعی کند. وقتی به امیرالمومنین(ع) درباره پست دادن به ابن عباس ها گله شد که پس آن شیخ(خلیفه سوم) را چرا کشتیم؟! (چون یکی از اتهاماتش خویشاوند سالاری بود) امام فرمود: "فهل وليت حسنا أو حسينا أو أحدا من ولد جعفر أخي أو عقيلا أو واحدا من ولده؟! آیا به حسن یا حسین یا کسی از اولاد جعفر برادرم [یکی از آنها دامادش بود] یا عقیل و فرزندانش تولیتی دادم؟!" (شرح ابن ابی الحدید ج۱۵ص۹۸و۹۹) • یکی از صدها و هزاران زنی که می تواند تمثال زن تراز انقلاب اسلامی با نقش های اجتماعی سیاسی موثر باشد، خانم علم الهدی است؛ که در حوزه هایی حتی پیش از شوهرشان شناخته شده بودند. ولی با عناوین "همسر رئیس جمهور" یا "بانوی اول" و دوم کردن، هم "موقعیت زن در اسلام" آسیب می بیند و هم "موقعیت ریاست جمهوری در انقلاب اسلامی"! 📝 محسن قنبریان ۱۶آبان۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آیت‌الله میرباقری: «کاربر بودن در فضای مجازی» نمی‌تواند موازنه را به نفع انقلاب تغییر دهد، ما باید به «مدیریت فضای مجازی» دست پیدا کنیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🟠 متهم ترور حاج قاسم 🔷 طبق برخی اخبار از متهمان اصلی که گِرای حاج قاسم را به دشمن دادند جهت ترور، محمد جواد ظریف می‌باشد 🔶البته فراوانی اتهامات ظریف فراتر از چوبه‌های دار می‌باشند 🔻فعال پرونده مک فارلین 🔻عضو باند نیویورکی‌ها 🔻از ساقیان جام زهر ۵۹۸ 🔻از تحمیل‌گران اصلی مذاکرات بیش از دو دهه 🔻پیگیری ویژه در تصویب مخفیانه FATF که به دفعات مسئله تحویل حاج قاسم به دشمنان تأکید شده 🔻 از ساقیان خسارت محض برجام نافرجام 🔻توهین علیه حاج قاسم 🔻 توهین به استعداد و توانمندی‌های نیروهای مسلح 🔻 متهم به همکاری در شهادت حاج قاسم و ابو مهدی ألمهندس و یاران 🔻 و . . . 🔸سوال اساسی مردم انقلابی این است؛ چرا کسیکه بایست بابت پرونده‌های فراوان پاسخگو، محاکمه و مجازات شود، آزاد است و باز هم در جهت تضعیف جبهه مقاومت و در راستای اهداف اسرائیل سخن می‌گوید؟! 🔵 احمد اسدی (کارگر)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 تکذیب خبر درگذشت مادر شهید «مرتضی جاویدی» 🔹 در فضای مجازی خبری مبنی بر درگذشت مادر شهید «مرتضی جاویدی» منتشر شد، که روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس این خبر را تکذیب و اعلام کرد که خوشبختانه این مادر شهید بزرگوار در قید حیات است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢قرآن در «سوره معارج» چه کارهایی را باعث بهشتی شدن انسان معرفی نموده است؟ 🔹در از آيه ۲۲ تا ۳۴ مجموعه صفاتى را ضمن بيانِ نه صفت بيان مى كند و به دنبال آن وعده به صاحبان آنها مى دهد، اين صفات عبارتند از: مداومت بر نماز، قرار دادن حقّ ثابتى در اموال براى محرومان، ايمان به روز جزا، ترس از عذاب پروردگار، حفظ دامان از بى عفتى، اداء امانت، وفاء به عهد، اداء شهادت به حقّ و محافظت بر آداب و شرايط و روح نماز و به دنبال آن مى فرمايد:  «اُولئكَ فِي جَنّاتٍ مُكْرَمُونَ؛ اين گروه با عظمت، در گرامى داشته مى شوند». تعبيرى كه هم واجد نعمت هاى مادى و هم روحانى است. 🔹نكته جالب اينكه اين صفاتِ نه گانه از شروع مى شود و به نماز پايان مى يابد، با اين تفاوت كه در مرحله نخست از مداومت بر نماز سخن مى گويد و در مرحله آخر از محافظت بر آن كه تفسير به حفظ آداب و شرايط و خصوصيات آن شده است، آداب و شرايطى كه هم ظاهر نماز را از فساد و بطلان حفظ مى كند، هم روح نماز را كه حضور قلب است تقويت مى نمايد و هم موانعى را كه سدّ راه قبول آن است؛ همچون خوردن اموال حرام، نوشيدنِ شراب، غيبت و امثال آن، از بين مى برد. 🔹به اين ترتيب آغاز اعمال خير، است و پايان آنها نيز نماز مى باشد و اتفاقاً از نظر برنامه زمانى نخستين چيزى كه بر انسانِ بالغ واجب مى شود و آخرين چيزى كه تا پايان عمر نيز همراه اوست، نماز است. جالب اينكه محافظتِ انسان نسبت به طرفينى است، هم او بايد نماز را از خلل حفظ كند و هم نماز انسان را از تباهى و فساد محافظت مى كند و شاهد آن: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ» است. اين سخن را با حديثى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) پايان مى دهيم فرمود: «مَنْ حَافَظَ عَلَيْهَا كانَتْ لَهُ نُوراً وَ بُرْهَاناً وَ نَجَاةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ [۱] هركس خود را محافظت كند، نماز براى او مايه نور و روشنايى و آگاهى و نجات در روز قيامت است». پی نوشت؛ [۱] تفسير روح البيان، حقى بروسوى، اسماعيل، دارالفكر، بيروت، بى تا، ج ۱۰، ص ۱۶۷ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ نهم، ج ۶، ص ۱۷۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کاری نکنیم که دست خالی برویم 🔹بایدبدانیم[که]بندگی‌خدا در طاعتِ‌خداست [و] طاعت خدا در [گرو] خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل. غیر از یا چیزی که مولّد طاعت خدا [است] نداشته باشیم [که عبارت است] از و . یا چیزی که طاعت خدا، مولّد آنهاست [که عبارت است] از مرضیات خدا. معلوم است که ، جز طاعت [به ارمغان] نمی‌آورد و طاعت هم جز از طاعت نمی‌آید. فقهراً (به ناچار) باید ملتفت [متوجه] باشیم [که] مبادا آنی بکنیم که همان آن، گرگ‌ها ما را خوردند! آنِ غفلت، آنِ مهیّا شدن برای انس و جن است. 🔹فقهراً باید بفهمیم که ما از خدا بخواهیم آن‌به‌آن، ما را سالم و محفوظ از و بلیاتِ معنویه و صوریه، ظاهریه و باطنیه، دنیویه و اخرویه [نگاه دارد تا] از سعادتمان محروم نباشیم که تا در آن روز آخر [و در هنگام احتضار] پشیمان از تمام عمر خودمان نباشیم. خدا حفظ کند ما را [تا] کاری نکنیم که آخرش بشویم؛ کاری نکنیم که آخرش دست خالی برویم؛ کاری نکنیم که از آن هدف اصلی که تمام انبیا و اوصیا دعوت به آن هدف می‌کنند، غافل باشیم [آن هم] برای خوشحالی موقت!   بخشی از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢ضرورت دشمن شناسی 🔹 از ضروریات اولیه هر مبارزه و از محوری ترین مسائل دفاعی جامعه بوده، از طریق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد. با می توان احتمال و را تعیین کرد و به ایجاد زمینه های دفاعی همت گماشت. در عرصه مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مهم ترین عوامل در فردی و اجتماعی و مصونیت فرهنگی محسوب می شود. بدون شک، در طول تاریخ جوامع، غالب شکست ها ناشی از بی توجهی به بوده است. امروز، قدرت های بزرگ با ایجاد سازمان ها و تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی و اختصاص بودجه های کلان برای این مراکز تلاش می کنند تا معارضان بالقوه و بالفعل خود را شناسایی کنند و قبل از آن که نقشه معارضان کارساز شود، آنها را در هم شکنند. 🔹از طرفی این ، تمام همّ و غمّ خود را علیه جوامع ضعیفتر و بخصوص کشورهای جهان سوم بکار گرفته و دشمنی و شیطنت خود را در قالب ها و شیوه های متنوع اعمال می کنند. خصوصاً که امروز از ابراز و تکنیک های نظامی و سخت افزاری برای پیشبرد اهداف و اعمال دشمنی خود کمتر استفاده کرده و بیشتر از و تبلیغاتی و به اصطلاح در قالب های فکری و فرهنگی استفاده می کند و جالبتر اینکه آماج هدف و نوک پیکان دشمن امروز متوجه و خصوصاً تحصیل کرده جامعه است. ناگفته پیداست که در این عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، به ساده ترین شیوه ها، می توان فجیع ترین و عمیق ترین آسیب ها و دشمنی ها را به شیوه ای نامحسوس و نامرئی اعمال کرد. 🔹در چنین فضای بحرانی، و عصری اینچنین پر خطر و حساس، ضرورت و لزوم نه تنها قابل انکار نیست، بلکه نیازمند اثبات هم نمی باشد. قطعا برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن، باید ابتدا او را شناخت، به اهدافش پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت، همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد. (ره) ضمن تایید دشمن شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر، می فرماید: «برنامه ملت ما، برنامه قلیل المدّه، این است که دشمن را شناختید و از میدان به در کردید، حالا هم را بشناسید و از میدان ردش کنید. دشمن ما فقط محمدرضا نبود، هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد، دشمن ماست». [۱] و در جای دیگر می فرماید: «باید شما دشمنتان را بشناسید، اگر نشناسید نمی توانید دفعش کنید». [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] صحیفه نور، ج ۶، ص ۲۵۷ [۲] همان، ج ۱۲، ص ۱۹۶ 📕دشمن شناسی در آینه وحی و نظام ارزشی، مهدی گنجور منبع: وبسایت راسخون