✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (٢)
1⃣ #کریشنامورتی هرگز ازدواج نکرد، اما در زندگی او یک نقطهٔ تاریک و مبهم رخ عیان میکند و آن اتهامی است که از سوی دختر یکی از طرفدارانش در خصوص ارتباط نامشروع کریشنا با مادر وی مطرح گردیده که منجر به دعوای بزرگی شد. بهگونهای که این مسأله به دستگاه قضایی کشانده شد.
2⃣ در سال ١٩٩١، «رادا راجاگوپال اسلاس» دختر یکی از هواداران و همکاران کریشنامورتی که والدینش «روزالین» و «دسیکا چاریا راجاگوپال»، سالها روابط بسیار نزدیکی با کریشنامورتی داشتند؛ کتابی مینویسد با نام: «زندگی در سایه، با جی کریشنامورتی».
3⃣ این دختر، در نوشتههایش از روابط مخفی کریشنامورتی با مادرش روزالین که در قالب برنامههای سرّی بین این دو نفر صورت میپذیرفته، پرده برمیدارد. او اذعان میدارد که این روابط مخفی برای سالها ادامه داشته است.
4⃣ این اظهارات هراس و شگفتی بسیاری را در میان طرفداران کریشنامورتی آفرید و موجب بروز تحریکاتی علیه وی شد. چرا که او مدعی بود کریشنامورتی در پردهٔ تجرّد به زندگی مشترک دیگران چشم دارد و تنها با زندگی مجرّدانهاش هوادارانش را فریب میدهد، حال آنکه در زندگی مشترک سایرین روابط نامشروعی برقرار میکند.
5⃣ سرانجام دادگاهی برای بررسی این رابطهٔ مرموز و پنهانی تشکیل گردید و اسنادی از مکالمات خصوصی کریشنا و روزالین، نوشتهها و نامههای شخصی وی توسط راجاگوپالها به دادگاه ارائه شد. اما این منازعه همانطور که آغازش توأم با وضوح نبود، پایان روشنی نیز نیافت و سالها مجادله و گفتوگو به طول انجامید.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهی نژاد سامی (۵)
1⃣ در طول تاریخ و از زمانهای بسیار دور در مناطق مختلف جهان اقوام و قبایل و گروههای انسانی متعددی زندگی میکردهاند که زبان، فرهنگ و نام خودشان را داشتهاند و با یکدیگر بهمناسبت مهاجرتها، مبادلات تجاری، جنگها و صلحها مربوط بودهاند، اما در هیچ کتیبه یا سند تاریخی، هیچ قومی به خود نام #سامی نداده است! تورات نیز تنها از اقوامی سخن میگوید که از سام منشأ گرفتهاند، بی آنکه آنان را سامیها یا سامی بنامد.
2⃣ اکنون این پرسش مطرح میگردد که امروزه چگونه میتوان در تعیین هویت تاریخی، قومی و فرهنگی، تعلق داشتن به یک قوم را که اصولاً بدین نام و نشان وجود نداشته است، ملاک و پایهٔ استدلال و بررسی قرار داد؟!!
3⃣ دانش امروزی اثبات میکند که #فرضیههای_نژادی از بیخ و بن نادرست است و نمیتوان جامعهٔ انسانی را بهاستناد تفاوتها در مشخصات ظاهری جسمانی، به #نژادها ردهبندی نمود، سپس این ردهبندی را به #فرهنگ و #تمدن و استعدادهای فکری و ذهنی تعمیم داد و در درون یک «نژاد» معین نیز دست به تقسیم داخلی زد و آنرا به گروههای کوچکتری، که باز هم باید از لحاظ صفات جسمانی و مشخصات فرهنگی متفاوت بوده و یکی بر دیگری مزیّت و برتری داشته باشد تقسیم نمود.
4⃣ همچنین، بررسیهای #زبانشناسی نشان میدهد که زبانشناسی نمیتواند پایه و اساس #قومشناسی یا چیزی شبیه آن باشد و با مقایسهها و تحلیلهای زبانشناسی نمیتوان نوعی ردیابی و «فسیلشناسی» زبانی راه انداخت و بر اساس آن انسانها را به «نژادها»ی مختلف تقسیم و برایشان #وطن_اولیه و #زبان_اولیه تعیین کرد.
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
📖 متن کامل مقاله به همراه منابع:
👉 goo.gl/b9Xdgv
https://eitaa.com/mesagh
✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (٣)
1⃣ #جیدو_کریشنامورتی پس از سالها مسافرت و سخنرانی، در سال ١٩٨۴ مفتخر به دریافت #مدال_صلح از سوی سازمان ملل متحد گردید. او پس از این در ١١ آوریل ١٩٨۵ درست در نودمین سال حیاتش و یک سال قبل از مرگ، در همین سازمان به مناسبت چهلمین سال تأسیس سازمان ملل متحد به ایراد سخن پرداخت.
2⃣ #کریشنامورتی در نوامبر سال ١٩٨۵ به زادگاهش در هندوستان رفت و آخرین سخنرانی خود را ایراد نمود. این سخنان بهنوعی آخرین کلمات، آموزهها و باورهای او بودند که در سرزمین مادریش بیان میکرد. هرچند که برخی منابع تاریخ آخرین سخنرانی او را ۴ ژوئیه ١٩٨۶ ذکر کردهاند.
3⃣ کریشنامورتی، بر اثر ابتلا به بیماری سرطان پانکراس، هر ماه تقریباً ۶ کیلو از وزن خود را از دست میداد و نمیدانست تا کی بدنش تاب و تحمل بیماری را خواهد داشت. به همین دلیل نمیتوانست بهمدت طولانی سخن بگوید.
4⃣ سرانجام کریشنامورتی در ١٧ فوریه ١٩٨۶ (١٣۶۵ش) در ٩١سالگی در اوهایو کالیفرنیا درگذشت. بدن او بهدست دوستانش سوزانده شد و خاکسترش در سه کشور (هند، انگلستان و آمریکا) که بهنوعی بیشترین سالهای حیاتش را در آنها سپری کرده بود، پراکنده گردید.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (١)
1⃣ #جیدو_کریشنامورتی دنیا را گشت و علاوه بر ایراد سخنرانیهای متعدد در زادگاهش هندوستان، به کشورهایی چون امریکا، انگلستان، استرالیا، فرانسه، سوئیس و هلند بارها سفر کرد و به نشر اندیشههایش پرداخت.
2⃣ #کریشنامورتی اولین سخنرانی خود را به سال ١٩٢٧ انجام داد و این روند برای سالها ادامه یافت و تا ده روز قبل از آنکه از دنیا برود، یعنی در ٧ فوریه ١٩٨۶، آنها را به پایان رسانید.
3⃣ کریشنا بیش از ٩٠ سفر انجام داد. یعنی بهازای هر یک سال از عمرش یک مسافرت داشته است. او پیوسته در سفر بود. از قارهای به قارهای و از شهر و مملکتی به شهر و دیاری دیگر. او هرگز مکان خاصی را برای اقامت دائم یا طولانیمدت در نظر نمیگیرد. تا آنجا که در پاسخ به هوادارانی که از او میخواستند تا محل سکونت دائمیاش را هندوستان قرار دهد پاسخ داد: «من همهٔ دنیا را خانهٔ خود قرار دادهام».
4⃣ البته تعبیر «همهٔ دنیا» تا حدّی مسامحهآمیز است. دنیای او منحصر به کشورهای آمریکایی و اروپایی است. کریشنامورتی هرگز به #کشورهای_فقیر سفر نکرده است. او هرگز روی قارهٔ آفریقا را ندیده است. کریشنا در هیچکدام از #کشورهای_اسلامی سخنرانی نکرده است و با آنها بیگانه بود، حتی رایحهای از #اسلام مشام او را نوازش نداد.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در مدارس اسرائیل چه می گذرد؟ شستشوی مغزی بچه های یهودی در مدارس اسرائیل!
♨️ جنگ بزرگی رخ می دهد! همه عربها را می کشیم ! آن هایی هم که زنده می مانند همگی بردگان ما خواهند شد!
🔺 ببینید برخی از دولتهای عرب با چه نسلی توافقنامه امضاء می کنند؛ ایدئولوژی که غیر از خود یا باید نابود شود و یا برده!!
📌اختصاصی
https://eitaa.com/mesagh
باز خوانی روند شکل گیری گروگان گیری در لبنان در پی فاش شدن نام قاتل شهید عماد مغنیه
♐️ انگیزه سازمان سیا از کشتن عماد مغنیه چه بود ؟
💥 #اختصاصی
اخیرا منابع اسرائیلی اعلام کردند "نوعم ایرز"، رئیس اجرایی شرکت اسرائیلی "XM Cyber " که یکی از مسئولان ارشد موساد بوده، مهندس عملیات ترور عماد مغنیه است.
به نقل از شبکه خبری المیادین، سایت اسرائیلی "فشل الرقابه" که به افشای اسرار امنیت داخلی اسرائیلی میپردازد و مقر آن در سیاتل آمریکا است، نام قاتل عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزبالله لبنان را که سال ۲۰۰۸ در سوریه ترور شد، فاش کرد.
این سایت اعلام کرد: روزنامه نیویورکر اعلام کرد که ترور عماد مغنیه در آن زمان از طریق عملیات مشترک #آژانس_اطلاعات_مرکزی آمریکا(سیا) و #موساد اسرائیل صورت گرفت و هدف از آن انتقام به خاطر نقشش در انفجارهای پادگان تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۲ و انفجارهای سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس بود .
آمریکایی ها در گذشته نیز دخالت سیا را در شهادت عماد مغنیه به عهده گرفته بودند که البته غیر از دلایل فوق عماد را در ربودن چندین آمریکایی به ویژه ویلیام باکلی رئیس وقت پایگاه سیا در بیروت در سال ۱۹۸۴ (که بعدا در دوران اسارت بر اثر عارضه ی قلبی فوت کرد )متهم می کردند.. و خبرگزاری آمریکایی پلیتیکو واقع در ویرجینیا پا را فراتر می گذارد و عماد مغنیه را متهم به شکل دهی روند گروگان گیری در لبنان می کند و با چشم پوشی از مداخلات آمریکا در منطقه و لبنان؛ حزب الله که تحت حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است را عامل بی ثباتی می شمارد
اما آیا در حقیقت آغاز کننده ی روش گروگان گیری در لبنان عماد و حزب الله بودند ؟
ابعاد تاریخی گروگانگیری در لبنان را باید از سال ۶۱ پی بگیریم:
در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ ه.ش) چهار دیپلمات ایرانی به نام های سید محسن موسوی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، احمد متوسلیان، رایزن نظامی، تقی رستگار مقدم، راننده سفارت و کاظم اخوان، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در جاده ساحلی طرابلس - بیروت، عازم پایتخت بودند، توسط
نیروهای شبه نظامی مسیحی لبنان، وابسته به رژیم #صهیونیستی، در محل پست بازرسی برباره، به گروگان یا اسارت گرفته شدند و متاسفانه تا به حال، از سرنوشت آنان خبری نیست. شواهد و قرائن حاکی است که این افراد به نظامیان اسرای تحویل داده شده اند و گفته می شود که از آنجا، به یکی از دو بازداشتگاه سری عطا وصرفند، که از مخوف ترین زندان های رژیم صهیونیستی است، انتقال یافته اند.
و بنابراین، اولین گروه های گروگان گیر در لبنان را می توان اسرائیل و #فالانژهای تحت حمایت اسرائیل دانست.! و انگشت اتهام را ابتدائا به سوی اسرائیل و حامی آمریکایی او دانست .
روش گروگان گیری در این کشور برای پیشبرد اهداف هریک از گروه های متخاصم چنان گسترش یافت که کم کم در لبنان به امری عادی تبدیل شد.
https://eitaa.com/mesagh
اتفاق جامعه جهانی بر عدم بازگشت تحریم ها بر ایران به معنای تحریم آمریکا توسط ایران است ...
اتفاق هایی که پس این واقعه خصوصا در خاورمیانه رخ خواهد داد جذاب است ...
https://eitaa.com/mesagh
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲
🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟
🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟!
🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟
🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند.
🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟
🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟
🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند!
🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛
🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است.
🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد.
🔹اللهم ارنی الاشیاء کما هی، ثم ارنی الحق حقاً و ارزقنی اتباعه و ارنی الباطل باطلا و ارزقنی اجتنابه . امام سجاد (ع)
♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع)
https://eitaa.com/mesagh
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱
🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است".
🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید.
🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد.
🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟!
🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم.
🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟!
🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟
🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد.
🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟
🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت.
♦️ادامه دارد♦️
https://eitaa.com/mesagh
⚡️تحریم با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟
🔸️آمریکاییها خوب میدانند که در میان مدت، تحریم اقتصادی باعث شکوفایی اقتصاد ایران خواهد شد، چنانکه تحریم نظامی باعث شکوفایی صنعت نظامی ما شد. اما این سوال پیش میآید که چرا واشنگتن با علم به این موضوع، اقتصاد ایران را تحریم کرده است؟ پاسخ کاملا روشن است.
🔸️اگر دقت کنیم، شباهت زیادی میان دوران دفاع مقدس و این ایام، و همچنین میان آن جنگ نظامی و این جنگ اقتصادی خواهیم یافت.
🔸️صنعت دفاعی ایران پیش از انقلاب اسلامی، یک صنعت کاملا وابسته به واردات بود. در محاسبات دشمن، معنی این وابستگی این بود که اگر یک جنگ به ایران تحمیل شود و همزمان، جلوی صادرات سلاح به ایران گرفته شود، کار جمهوری اسلامی تمام است. چه، جنگ سلاح میخواهد و کشوری که صنعت دفاعی بومی ندارد، در صورت تحریم تسلیحاتی محکوم به شکست در جنگ است. اما آنچه در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، همه محاسبات دشمن را بهم ریخت. انقلاب ملت ایران، نه تنها در جنگ شکست نخورد، بلکه همین جنگ فرصتی شد که جهاد خودکفایی نظامی کلید بخورد و ایران طی چند دهه، تبدیل به یک قدرت بزرگ نظامی شود.
🔸️تحریمهای اقتصادی نیز در همین چارچوب محاسباتی قرار دارند. تصور دشمن این است که الگوی مصرفی جامعه ایران، یک الگوی وابسته به واردات است و اگر با تحریم، این الگوی مصرفی دچار اخلال شود، یک بحران اجتماعی ایجاد خواهد شد، به تقابل مردم و حاکمیت دامن خواهد زد و کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد؛ تا سلطه آمریکا بر ایران که در دوره پهلوی برقرار بود، احیا شود.
🔸️در دوره جنگ اقتصادی، دقیقا مانند دوران جنگ نظامی، پیاده نظام دشمن در داخل وظیفه القای ناامیدی و ما نمیتوانیم و تجویز مذاکره و عقبنشینی را دارد. با رجوع به دهه شصت، میتوان ادبیات فراوانی از جریان لیبرال به ویژه طیف آقای بازرگان و نهضت آزادی در این حوزه یافت.
🔸️راه پیروزی نیز، همان راه دفاع مقدس است. اولا باید بدانیم دقیقا مانند جنگ نظامی که ما را تبدیل به قدرت نظامی کرد، این جنگ اقتصادی نیز انشاءالله ما را به قدرت اقتصادی تبدیل خواهد کرد. ثانیا فریب جریان لیبرال را نخوریم و اسیر القائات و تجویزهایش برای عقبنشینی و مذاکره نشویم. ثالثا دقیقا مانند دفاع مقدس، همه برای این پیروزی بسیج شویم. رابعا یادمان نرود رمز پیروزی در دفاع مقدس، عبور از مدیریت لیبرال بنیصدری به مدیریت انقلابی بود. این مورد اخیر، کاملا در حوزه اختیار ما مردم است.
https://eitaa.com/mesagh