eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.8هزار عکس
170.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷 📝 واکنش عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب به استفاده برخی افراد از واژه بانوی اول 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷 📝 اعلیحضرت نکشت!؟🙄🤔 ❄️🌹❄️ ❌ اینها بدن مطهر شهیدانی است که فقط در یک روز از بهمن ۵۷ به شهادت رسیده‌اند. ❌ آریامهر پدر تاجدار هزاران ایرانی را کشت و هزاران نفر از مردم رو شکنجه زخمی و معلول کرد. 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷 📝 حسن فیروزی در حال فرار از مرزهای آبی کشور بازداشت شد ❄️🌹❄️ 🔻 فردی که رسانه‌های ضد انقلاب در هفته‌های گذشته با انتشار تصاویر و فایل‌ صوتی منتسب به او مدعی شده بودند در آستانه اعدام قرار داد و براثر شکنجه به کما رفته است، در جنوب کشور و حین فرار از مرزهای آبی دستگیر شد. 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🔊 ❄️🌹❄️ 🏴 سمی که حتی پوست و استخوان و خون حضرت هادی علیه السلام را مسموم کرد... 🎙حجت الاسلام والمسلمین انصاریان | | 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آسیب‌شناسی‌ انقلاب‌ اسلامی 🔹یکی از مهم‌ترین آفتهای همه‌ی انقلابها است. ارتجاع یعنی چه؟ یعنی این حرکتی که شروع کرده بود و ملّت داشتند در این مسیر با نیروی انقلابی و با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقّف بشوند، بعد برگردند؛ این ارتجاع است؛ یعنی برگشت. همه‌ی انقلابهای بزرگ تاریخ که ما آنها را می‌شناسیم - مثل انقلاب فرانسه، مثل انقلاب روسیه و انقلابهایی که در کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین و جاهای دیگر اتّفاق افتاد - تقریباً بدون استثنا در سالهای اوّل عمر خودشان به این بلیّه دچار شدند؛ اینکه چهل سال بگذرد و شعارهای انقلاب دست نخورد، تکان نخورد، در هیچ‌کدام از این انقلابها وجود ندارد؛ 🔹ما توانستیم این شعارها را حفظ کنیم. امّا خطرناک است؛ من وظیفه دارم خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای توجّه به ، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای تکیه‌ی به مردم به تکیه کردیم، امیدمان را به بستیم، این حرکت در سمت ارتجاع است؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبگان جامعه باید حواسشان باشد، مدیران جامعه باید حواسشان باشد. 🔹 باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. چیز خطرناکی است. ارتجاع وقتی اتّفاق می‌افتد، معنایش این است که همان آدمهای انقلابیِ سابق سرِ کارند امّا خط را عوض کرده‌اند، راه را عوض کرده‌اند؛ کأنّه انقلاب شده بود برای اینکه آنها بروند و ما بیاییم سرِ کار! برای این [کار] که انقلاب نشد؛ یعنی دگرگونی، انقلاب یعنی تغییر مسیر، انقلاب یعنی یک هدفهای والائی را در نظر گرفتن و به سوی آنها حرکت کردن؛ اگر از این هدفها فراموش کردیم، دیگر انقلاب نیست. بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۱/۲۹ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️طبق آيات قرآن خلقت انسان در چند مرحله انجام می گيرد؟ 🔹مراحل خلقت انسان در آيه ۶۷ سوره غافر بيان شده است؛ «هُوَ الَّذِی خَلَقَكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ يُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُوا شُيُوخًا وَ مِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ مِنْ قَبْلُ وَ لِتَبْلُغُوا أَجَلًا مُسَمًّى وَ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ او کسی است که شما را از خاک آفرید، سپس از نطفه، سپس از علقه (خون بسته شده)، سپس شما را بصورت طفلی (از شکم مادر) بیرون می‌فرستد، بعد به مرحله کمال قوّت خود می‌رسید، و بعد از آن پیر می‌شوید و (در این میان) گروهی از شما پیش از رسیدن به این مرحله می‌میرند و در نهایت به سرآمد عمر خود می‌رسید؛ و شاید تعقّل کنید!». 🔹طبق اين آيه شريفه، نخستين مرحله، مرحله تراب و خاك است كه اشاره به آفرينش آدم جد نخستين ما از خاك مى باشد، و يا خلقت همه انسانها از خاك، چرا كه مواد غذایى كه وجود انسان و حتى نطفه او را تشكيل مى دهد، اعم از مواد حيوانى و گياهى، همه از خاك مايه مى گيرد. مرحله دوم مرحله نطفه است كه مربوط به همه انسانها جز آدم و همسرش حوا است. مرحله سوم مرحله اى است كه نطفه تكامل يافته و نمو قابل ملاحظه اى نموده و به صورت يك قطعه خون بسته در آمده است. بعد از اين مرحله مضغه (چيزى شبيه به گوشت جويده ) و مرحله ظهور اعضاء، مرحله حس و حركت است كه قرآن در اينجا سخنى از اين مرحله به ميان نياورده، هر چند در آيات ديگر به آن اشاره كرده است. 🔹در اينجا چهارمين مرحله را مرحله تولد جنين ذكر میكند. و مرحله پنجم را مرحله تكامل قدرت و قوت جسمى كه بعضى آن را سن سى سالگى مى دانند، كه در آن حداكثر نمو قواى جسمانى حاصل مى شود و بعضى آن را كمتر يا بيشتر گفته اند، البته ممكن است در افراد متفاوت باشد و قرآن کریم از آن تعبير به بلوغ اشد كرده است. از آن به بعد مرحله عقبگرد و از دست دادن نيروها آغاز مى شود و تدريجا دوران پيرى كه مرحله ششم است فرا مى رسد. سرانجام پايان عمر و انتقال از اين سرا به سراى جاويدان تحقق مى يابد. 📕تفسير نمونه، دارالكتب الاسلاميه، ۱۳۷۴، ج ۲۰، ص ۱۶۵-۱۶۶ منبع: وبسایت انوار طاها 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️جهل بسیط چه تفاوتی با جهل مرکب دارد؟ 🔸 و نادانی، در مقابل و دانستن قرار می‌گیرد که به دو زیر مجموعه و تقسیم می‌شود. 🔹 بدین معنا است که انسان چیزى را نداند، اما متوجه این جهل و نادانى خودش باشد، مانند ما ‌که هنوز نمی‌دانیم در کره مریخ موجود زنده‌‏اى وجود دارد یا نه، و به این ناآگاهى خود نیز آگاهیم که در این صورت تنها با یک جهل مواجهیم. گفتنی است که جهل بسیط، ضد علم نیست، بلکه تقابل میان آن دو، تقابل ملکه و عدم ملکه است و ممکن است به علم منجر شود. 🔹 به مواردی گفته می‌شود که انسان چیزى را نداند و متوجه این نادانى خویش نباشد، بلکه اعتقاد دارد که در موضوع مورد نظر، آگاهی لازم را دارد، مانند کسانى که اعتقادات فاسد دارند و خیال می‌‏کنند به حقایق آگاه‌‏اند، در حالی‌که در واقع نادان‌‏اند. [۱] این نوع از نادانی را بدان جهت، جهل مرکّب نامیده‏‌اند که در واقع مرکّب از دو جهل و نادانی است. یکى جهل به واقعیت، و دیگری جهل نسبت به نادانی خویش. جهل مرکّب مقابل علم است به تقابل تضادّ، و ممکن نیست که با وجود آن علم حاصل شود. [۲] 🔹در پایان ذکر این نکته لازم است که بسیار خطرناک‌تر از است؛ چرا که به گفته آن شاعر پارسی‌گو: آنکس که نداند و بخواهد که بداند - جان و تن خود را ز جهالت برهاند؛ آنکس که نداند و نداند که نداند - در جهل مرکب ابدالدهر بماند. پی نوشت‌ها؛ [۱] فرهنگ نامه اصول فقه، ص ۳۸۸ [۲] فرهنگ اصطلاحات منطقى، ص ۹۱ منبع: اسلام کوئست 🆔 @mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️جهل بسیط چه تفاوتی با جهل مرکب دارد؟ 🔸 و نادانی، در مقابل و دانستن قرار می‌گیرد که به دو زیر مجموعه و تقسیم می‌شود. 🔹 بدین معنا است که انسان چیزى را نداند، اما متوجه این جهل و نادانى خودش باشد، مانند ما ‌که هنوز نمی‌دانیم در کره مریخ موجود زنده‌‏اى وجود دارد یا نه، و به این ناآگاهى خود نیز آگاهیم که در این صورت تنها با یک جهل مواجهیم. گفتنی است که جهل بسیط، ضد علم نیست، بلکه تقابل میان آن دو، تقابل ملکه و عدم ملکه است و ممکن است به علم منجر شود. 🔹 به مواردی گفته می‌شود که انسان چیزى را نداند و متوجه این نادانى خویش نباشد، بلکه اعتقاد دارد که در موضوع مورد نظر، آگاهی لازم را دارد، مانند کسانى که اعتقادات فاسد دارند و خیال می‌‏کنند به حقایق آگاه‌‏اند، در حالی‌که در واقع نادان‌‏اند. [۱] این نوع از نادانی را بدان جهت، جهل مرکّب نامیده‏‌اند که در واقع مرکّب از دو جهل و نادانی است. یکى جهل به واقعیت، و دیگری جهل نسبت به نادانی خویش. جهل مرکّب مقابل علم است به تقابل تضادّ، و ممکن نیست که با وجود آن علم حاصل شود. [۲] 🔹در پایان ذکر این نکته لازم است که بسیار خطرناک‌تر از است؛ چرا که به گفته آن شاعر پارسی‌گو: آنکس که نداند و بخواهد که بداند - جان و تن خود را ز جهالت برهاند؛ آنکس که نداند و نداند که نداند - در جهل مرکب ابدالدهر بماند. پی نوشت‌ها؛ [۱] فرهنگ نامه اصول فقه، ص ۳۸۸ [۲] فرهنگ اصطلاحات منطقى، ص ۹۱ منبع: اسلام کوئست 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢به نام مردم، به کام دلالان 🔹تجربه نشان داد که با عرضه خودرو در بورس کالا به تدریج روند قیمت منطقی بر بازار حاکم خواهد شد ولیکن همچنان این موضوع به محل مناقشه تعدادی از سیاستمداران و برخی از فعالان اقتصادی تبدیل شده است. در زیر نگاهی به استدلال و نظراتی که در مخالفت با این تصمیم بیان شده است می‌پردازیم: 🔸1ـ برخی مانند سازمان بازرسی کل کشور معتقدند که چون خودرو کالایی انحصاری است نباید در بورس عرضه شود چرا که خودروساز می‌تواند از طریق کنترل عرضه همواره تقاضا را به نفع خود مدیریت کند. اگرچه این نگاه از نظر مبنایی حرف صحیحی است ولیکن دولت مدعی است طی برنامه‌ای که دارد با ورود خودروهای خارجی این انحصار شکسته می‌شود. فارغ از ادعای دولت، این دسته از منتقدان هیچ پیشنهاد جذابی ندارند. اینکه عرضه خودرو در بورس صورت نگیرد و شورای رقابت همانند گذشته قیمت خودرو را تعیین کند یعنی استمرار راه گذشته و همه می‌دانند که این شیوه باعث تعمیق فساد در بازار خودرو شد. 🔹2ـ برخی منتقدین می‌گویند که با عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها افزایش پیدا کرده که این افزایش در نهایت به زیان مردم است. این در حالی است که قیمت خودرو برای مردم نباید با قیمت کارخانه محاسبه شود زیرا اکثریت قاطع مردم نمی‌توانستند خودرو را با قیمت قرعه‌کشی بخرند و با قیمت آزاد تهیه می‌کردند. منطقی این است که قیمت‌ها در نهایت در محدوده‌ای بین قیمت کارخانه و قیمت قبلی بازار به تعادل برسد و لذا پیش‌بینی می‌شود که این طرح در نهایت به نفع مصرف‌کننده باشد. 🔸3ـ برخی نیز با این طرح از این جهت مخالفند که اختلاف قیمت پایه و قیمت فروش به جیب خودروساز می‌رود و معتقدند که این اختلاف باید به خزانه واریز شود در حالی که این موضوع خلاف اصول مسلم بازار سرمایه است. وقتی اقتصاد غیر رقابتی و دستوری باشد، انواع فساد مالی در آن به وجود می‌آید در حال حاضر بخش‌هایی از زیان انباشته خودروسازان پس از عرضه در بورس جبران شده است. 🔹سخن پایانی آنکه عرضه خودرو در بورس و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار یک گام مهم در تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است و منتقدان آن هم اگرچه انتقاداتی مطرح می‌کنند ولی هیچ پیشنهاد رو به جلویی ندارند. ماهیت منتقدان نیز نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد با شعار حمایت از مطرف‌کننده ورود می‌کنند ولی نظرات آنها بیشتر به نفع دلال است؛ در حقیقت این مخالفت‌ها به نام مردم و به کام دلال است. ✍🏻علی کارگر 🆔 @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔷بسترها و زمینه هاى موفقیت دشمن در جنگ نرم 1. گسترش رفاه طلبى و تساهل اتخاذ برخى سیاست هاى اقتصادى در سال هاى پس از جنگ و در دولت سازندگى، با حرکت به سوى توسعه و رفاه جامعه و کم رنگ شدن عدالت اجتماعى، خواسته و ناخواسته زمینه ساز تغییر و تحولات در بینش و به تبع آن سبک و مدل زندگى مردم به ویژه در شهرهاى بزرگ شد که تفاوت هاى آشکارى با ارزش ها و الگوهاى دهه اول انقلاب داشت. سیاست هاى فرهنگى مبتنى بر شعار تساهل و تسامح در دولت اصلاحات نیز به تشدید این روند دامن زد. 2. تقویت جریان سکولار تسامح و تساهل و تغییر سبک زندگى، زمینه مساعدى را براى ظهور و گسترش اندیشه هاى لیبرالیستى و سکولاریستى را فراهم کرد. تقویت جریان موسوم به روشن فکرى دینى و ارایه قرائت هاى مختلف از دین و طرح مقولاتى چون تکثرگرایى دینى و تفکیک دیانت از حکومت و... در سال هاى اخیر در جهت تقویت جریان سکولار بود. 3. تضعیف نظام فقاهتى و جایگاه مراجع تقلید به دلیل پیوستگى و ارتباط تنگاتنگ بین دو مجموعه نظام و روحانیت به ویژه مراجع معظم تقلید، هرگونه تضعیف این رابطه یا به چالش کشیدن شدن آن مى تواند بستر مناسبى را براى تضعیف پشتوانه دینى نظام و سرخوردگى و روگردانى دین داران از نظام و در نتیجه زمینه مناسبى براى پیشبرد جنگ نرم به وجود آید. در این راستا تحریکات و تحرکات دشمنان بسیار آشکار است. 4. شایعه ناکارآمدى نظام اسلامى در این سه دهه یکى از محورهاى اصلى تبلیغات دشمنان، ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامى بوده است. میزان پذیرش این محور از سوى مردم بسته به نحوه عمل مجموعه قوا و نهادهاى حکومت است. 5. رشد جمعیت جوان فارغ از مضیقه هاى اقتصادى که به جهت تقاضاى بالاى این نسل در مقولاتى چون اشتغال، ازدواج و مسکن رخ مى دهد، جوانان اصلى ترین گروه هدف تهاجم فرهنگى و جنگ نرم هستند، تحریک جوانان در جهت طرح مطالبات بیش از حد و اعتراضات آنها در فضاهاى دانشگاهى و کارگرى زمینه مساعدى براى سوء استفاده دشمن را فراهم مى کند. 6. تعمیق و تراکم شکاف هاى اجتماعى موجود از دیگر بسترهایى که زمینه را براى پیشبرد جنگ نرم دشمن در کشور مهیا مى کند، تعمیق و گاه تراکم شکاف هاى اجتماعى است و فاصله انداختن میان نسل اول، دوم و سوم انقلاب، فاصله انداختن میان پدر و مادر و فرزندان و فاصله انداختن میان مسئولین، مردم و فاصله انداختن میان قومیت ها و مذاهب به رسمیت شناخته شده در کشور است. چنین شکاف هایى زمینه فعالیت هاى نرم دشمن را فراهم مى شود و میزان تأثیرگذارى این قبیل فعالیت ها بالا مى رود. 🆔 @mesagh