eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 و عجایب هفتگانه 🔺از سکوت در مقابل ظلم و ممنوعیت الگوبرداری از امام حسین علیه‌السلام تا نفوذ در مناصب حاکمیتی! 🦊 آنتی روباه 🦊 آنتی روباه
هدایت شده از 
🗞 خبرهای کوتاه امروز 💢 دو نشست فوق‌العاده کشورهای اسلامی و عربی به میزبانی سعودی برای وضعیت فلسطین، آموزش تمام مدارس ریاض را مجازی و امتحانات دانشگاه «محمد بن سعود» این شهر را نیز لغو کرد. 💢 راه‌آهن سعودی موسوم به «سار» اعلام کرد، طی سه‌ماهه سوم 2023 با افزایش 45 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 بالغ‌بر 2.28 میلیون مسافر از طریق راه‌آهن این پادشاهی جابه‌جا شده‌اند. 💢 «ابراهیم العنزی» مدیر مرکز جراحی چاقی شهر پزشکی «ملک سعود» بیان داشت، در پادشاهی سعودی 70% از زنان و 60% از مردان دارای اضافه‌وزن هستند و میزان ابتلا به چاقی مفرط نیز 36% است. 💢 دانشجویان دختر دانشگاه «ملک عبدالعزیز» موفق شدند ضمن کسب 38 جایزه و مدال، جایزه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کره جنوبی را نیز در یک عملکرد بی‌سابقه به دست آورند.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نحوه برخورد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با جاسوسان آمریکایی که در لانه جاسوسی بازداشت شده بودند ➕ ماجرای تهیه غذای آمریکایی و... 💻 Farsi.Khamenei.i
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناظرۀ جنجالی استاد روح‌الله با سه کارشناس شبکۀ انگلیسی من‌وتو در مورد فیلترینگ و اغتشاشات؛ که البته استاد هر سه‌تاشون رو تِرِکوند و گذاشت کنار😂😂😂
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دریای خون!/۶۰هزار لیتر خون ریخت حمله به غزه داستان ۱۰ هزار نفری است که عکس آن‌ها روی مجله‌های غربی مثل تایم نمی‌رود، داستان انسان‌هایی که تفاوت رنگ چشمانشان مجوز مرگ آن‌ها را امضا کرد!
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حوزه علمیه المصطفی در جلیل آباد کشور آذربایجان که سال ها محل تربیت عالمان دینی بود کالج مختلط شده است قابل توجه آخوندهای سکولار ! دشمن اگر بیاد نمیگه تو جزو کدوم دسته‌ای و.... اگر انقلاب اسلامی نبود امروز چه بر سر حوزه های ما می آمد؟ درحالیکه به شهادت اسناد تاریخی، حوزه های علمیه به عنوان یگانه مرکز آموزش عالی کشور تا یک قرن قبل، بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ رقبه موقوفات داشت که بسیاری از آنها از زمان پهلوی و با سیاست های کثیف آنان از دست حوزه های علمیه ها گرفته شد و به تاراج رفت که اگر امروز بخشی از آنها احیاء شود ، حوزه های علمیه سراسر کشور بی نیاز از هر گونه کمکی در حد اعلاء اداره می شد. تذکر : ایجاد سازمان اوقاف و خلع ید علماء از موقوفات نیز از توطئه های پهلوی نظیر سربازی اجباری و حاکمیت نظام کارشناسی غربی بر کشور و برخی ساختارهای غلط دیگر است که هنوز اصلاح نشده است. Bura bizim Cəlilabaddakı Əl Müstafadır. Onlarca qari hafizlər yetişən yerdi indi kollec ediblər .. Məndə burda oxumuşam😔
هدایت شده از 
37.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمریکا چگونه برهنه شد؟ 💬 استاد حسن عباسی - جلسه ۹۹۸ کلبه کرامت 🗓 ۱۵ دی ۱۴۰۱
هدایت شده از 
🔴جنگ حجاب با تمدن غرب متولد شده و تا این تمدن برپاست، جنگ حجاب ادامه دارد از همان زمان که تمدن غرب متولد شد و بنای ایدئولوژی خود را برآزادی نهاد جنگ با حجاب اغاز گردید‌. درکشورهای اسلامی هم احساس شکست‌ در برابر غرب و خودکم‌بینی‌ها، ساده انگاران ما را درباره نوع آرایش و پوشش به تردید انداخت واین امکان را در اذهان روشنفکران پدید آورد که پیروزی قوم غربی به ظواهر است. و اگر ما به آنها تشبه جوییم می‌توانیم خودرا درعالم تجدد وارد کنیم.(۱) تا زمانیکه شرق و جهان اسلام نسبت به غرب برتری داشت نه حجاب سلب آزادی بود، و نه مانع پیشرفت بلکه به عنوان یک واجب شرعی مورد قبول همه بود، اما بعد از برتری غرب، ورشد غرب‌گرایی و به یکباره حملات سنگین به حجاب آغاز گردید. مطبوعات و روزنامه‌های غرب‌گرا و نویسندگان و روزنامه‌‌نگاران به هر نحوی حمله به حجاب را انجام میدادند و بیشترین رساله حجابیه علما هم در دفاع از حجاب به نگارش در آمد. 🔻یک ضدحجاب دو آتیشه اما این بین یکی ازاین زنان خانم صدیقه دولت آبادی، یک بابی ازلی بود که در سوربن تحصیل کرده و سال ۱۳۰۶ به طور رسمی کشف حجاب کرده و در خیابان‌های ایران بدون حجاب رفت و آمد می‌کرد‌. بغض او نسبت به حجاب آنقدر زیاد بود که در وصیت نامه‌اش نوشت: زنانی را که با حجاب بر مزارم بیایند، نخواهم بخشید.(۲) منابع: ۱_داستان حجاب در ایران پیش از انقلاب، رسول جعفریان، مرکزاسنادملی، ص ۲۹ ۲_انقلاب مشروطیت ایران، ژانت افاری، تهران، ۱۳۷۹، ص۲۴۷ ۳_کافه تاریخ ✍عالیه سادات
هدایت شده از 
💠 در مساله حجاب عقب نشینی وجود ندارد؛ ⚠️ توجه بکنید که هیچ عقب‌نشینی در این قضیه نکنید...و مطلقا مسئله ای نیست که انسان در برابر آن تراجع و عقب نشینی داشته باشد...! ❌ امام متوجه قضایا بود،ایشان درست میفهمید،درست میدید. 🔻ایشان در قضیه حجاب،قاطع وارد شد. 🔸دیدار با فعالان فرهنگی سال ۹۷
هدایت شده از 
🔴 در مظلومیت غیرت و قانون ▪️وقتی دولت، عدلیه و مجلس توجهی به وضعیت فاجعه‌بار بار بی‌حجابی در کشور ندارند ... طبیعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم هم ساماندهی بی‌حجابی را اولویت صدم خود هم ندانند! ▪️ این حجم از بی‌تفاوتی محض و آشکار مسئولان ارشد کشور نسبت به حکم الهی حجاب موجب شده تا روسای اغلب دانشگاه‌ها هم به مافوق‌هایشان اقتدا کنند و نسبت به مقابله با بی‌حجابی در دانشگاه‌ها، تحرکی از خود نشان ندهند...!! ▪️در این حالت اگر رئیس یا معاون یک دانشکده بخواهد وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال بی‌حجابی (در محیط دانشکده) را انجام بدهد سرنوشتی بهتر از "رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران" پیدا نخواهد کرد ... ▪️وقتی دانشگاه تهران به بهانه‌های مختلف از شناسایی دانشجویان بی‌حجاب و برخورد قانونی با آنها (توسط حراست و انتظامات) طفره می‌رود نتیجه آن می‌شود که شخصیتی علمی و ارزنده مانند ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مجبور به مواجهه با دانشجوی بی‌حجاب (جهت اخذ کارت دانشجویی و شناسایی فرد متخلف) شود و در این میان جریان مروج بی‌حجابی با هوچی‌گری، جنجال، فحاشی و حتی حمله‌‌ور شدن دسته‌جمعی به ایشان (و امثال ایشان) ‌و البته انعکاس سریع این وقایع در رسانه‌های بیگانه، جنگ روانی علیه مجری قانون را کامل می‌کنند تا کار به جایی برسد که چهره‌هایی دغدغه‌مند و پایبند به قانون (مانند رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) زیر فشار رسانه‌های ضدانقلاب (اعم از بیگانه و داخلی) و عدم حمایت مسئولان دانشگاه از حرکت قانونی و شرعی خود پشیمان شده و دیگر به دفاع از شرع و قانون در محدوده مسئولیت خود، فکر هم نکنند (چون امیدی به جدیت و حمایت مسئولان دانشگاه از اقدامات قانونی خود ندارند و می‌دانند که مدیران ارشد دانشگاه مرعوب جوسازی و جنگ رسانه‌ای مروجان و حامیان بی‌حجابی‌اند و به بهانه آرام نگه داشتن فضای دانشگاه از باج‌دهی به جریان مروج بی‌حجابی در دانشگاه ابایی ندارند) ▪️جالب اینجاست که در این مواقع، بیگانه و خودی افراد متخلف و قانون‌شکن و حامیانشان را فراموش کرده و انگشت اتهام را به سوی "مجری قانون" می‌گیرند و مانند لشکر عمر سعد او را محاصره و شخصیتش را "اربا اربا " می‌کنند! ▪️در این میان قصور حراست وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی در کشف و برخورد قانونی با شبکه خبررسانی به رسانه‌های معاند و جریانات مروج بیحجابی (که در طول یک سال اخیر به شدت در دانشگاه تهران فعال بوده‌اند) باعث شده تا معدود اقدامات قانونی علیه بی‌حجابی در این دانشگاه به بن‌بست برسد و حوادثی مانند ماجرای ۱۴ آبان ماه دانشکده علوم اجتماعی رخ دهد. (و البته وضعیت فاجعه‌بار عفاف و حجاب در دانشکده‌هایی مانند هنرهای زیبا و ... که در برخی اوقات از دانشکده‌های خارجی نیز سبقت می‌گیرد از دیگر نتایج این روند به شمار می‌آید) ❇️ هرچند ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کار دشواری نیست، اما با وجود وزیر فعلی علوم و بی‌اعتنایی محض نهاد بالادستی (شورای انقلاب فرهنگی) امیدی به بهبود وضعیت ناهنجار فرهنگی در اغلب دانشگاه‌ها نمی‌توان داشت و در چنین حالتی معدود اساتید و مسئولان پایبند به شرع و قانون دو راه بیشتر ندارند: یا مانند مسئولان ارشد کشوری و دانشگاهی مسیر بی‌خیالی را انتخاب کرده و با خونسردی نظاره‌گر زیر پا گذاشته شدن احکام الهی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی باشند. و یا این که مظلومانه و غریب، به انجام وظایف قانونی و شرعی خود در قبال بی‌حجابی و بی‌عفتی در دانشگاه‌ها بپردازند و ترور شخصیت شوند! ❇️ اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا، و کثرة عدونا، و قلة عددنا و شدة الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا ... کوشکی
هدایت شده از 
فیلم رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مسأله‌ فرعی است، را بچسبید که‌ دستگاه‌های نظارتی و امنیتی امروز باید پاسخگوی این وضعیت ولنگاری دختر و پسر در دانشگاه‌ها باشند چرا نظارت ها تعطیل شد؟! خط مشی عدم برخورد با این ولنگاری از کجاست؟!!!
هدایت شده از 
خانم علم الهدی❗️ "استاد علم الهدی" کوچکتر از "همسر رئیس جمهور" نیست! بنظرم توجه به دو نکته ضروری است: 1⃣ "موقعیت زن" در تفکر اسلامی با عناوین اضافی و "اعتباری" و "موقت" (مثل بانوی اول و دوم یا همسر رئیس جمهور) ، تعریف نمی شود. "ارزشهای ذاتی" او، "مقام" و "موقعیت" به او می دهد. مثلا درباره خود ایشان، "استاد علم الهدی"، کم ارزش تر از "همسر رئیس جمهور" نیست. یک زن صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت و استاد یک دانشگاه معتبر، مستقلا یا با جمع همکاران میتواند اثر گذاری سیاسی اجتماعی داشته و حتی به زنان موثر جهان -نه الزاماً زنانی که ذیل عناوین اعتباری، چند صباحی موقعیتی یافته اند- درباره مسائل مهم نامه بزند. بروز و "زنان شاخص اسلام" مثل فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) نیز نه در "ذیل حکومت پدر یا همسر" ؛ بلکه با خود و "حین مظلومیت و محرومیت" همسر و برادر بوده است. 2⃣ "ریاست جمهوری" و "رهبری" و... نیز در تفکر انقلاب اسلامی، "جلب موقعیت" برای نزدیکان نمی کند. "اولین تبعیض" از "موقعیت اجتماعی طفیلی" شروع می شود. "متعلقه بودن" و "آقازادگی" و... هرگز نباید جلب موقعیت اجتماعی کند. وقتی به امیرالمومنین(ع) درباره پست دادن به ابن عباس ها گله شد که پس آن شیخ(خلیفه سوم) را چرا کشتیم؟! (چون یکی از اتهاماتش خویشاوند سالاری بود) امام فرمود: "فهل وليت حسنا أو حسينا أو أحدا من ولد جعفر أخي أو عقيلا أو واحدا من ولده؟! آیا به حسن یا حسین یا کسی از اولاد جعفر برادرم [یکی از آنها دامادش بود] یا عقیل و فرزندانش تولیتی دادم؟!" (شرح ابن ابی الحدید ج۱۵ص۹۸و۹۹) • یکی از صدها و هزاران زنی که می تواند تمثال زن تراز انقلاب اسلامی با نقش های اجتماعی سیاسی موثر باشد، خانم علم الهدی است؛ که در حوزه هایی حتی پیش از شوهرشان شناخته شده بودند. ولی با عناوین "همسر رئیس جمهور" یا "بانوی اول" و دوم کردن، هم "موقعیت زن در اسلام" آسیب می بیند و هم "موقعیت ریاست جمهوری در انقلاب اسلامی"! 📝 محسن قنبریان ۱۶آبان۱۴۰۲
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 آیت‌الله میرباقری: «کاربر بودن در فضای مجازی» نمی‌تواند موازنه را به نفع انقلاب تغییر دهد، ما باید به «مدیریت فضای مجازی» دست پیدا کنیم.
هدایت شده از 
🟠 متهم ترور حاج قاسم 🔷 طبق برخی اخبار از متهمان اصلی که گِرای حاج قاسم را به دشمن دادند جهت ترور، محمد جواد ظریف می‌باشد 🔶البته فراوانی اتهامات ظریف فراتر از چوبه‌های دار می‌باشند 🔻فعال پرونده مک فارلین 🔻عضو باند نیویورکی‌ها 🔻از ساقیان جام زهر ۵۹۸ 🔻از تحمیل‌گران اصلی مذاکرات بیش از دو دهه 🔻پیگیری ویژه در تصویب مخفیانه FATF که به دفعات مسئله تحویل حاج قاسم به دشمنان تأکید شده 🔻 از ساقیان خسارت محض برجام نافرجام 🔻توهین علیه حاج قاسم 🔻 توهین به استعداد و توانمندی‌های نیروهای مسلح 🔻 متهم به همکاری در شهادت حاج قاسم و ابو مهدی ألمهندس و یاران 🔻 و . . . 🔸سوال اساسی مردم انقلابی این است؛ چرا کسیکه بایست بابت پرونده‌های فراوان پاسخگو، محاکمه و مجازات شود، آزاد است و باز هم در جهت تضعیف جبهه مقاومت و در راستای اهداف اسرائیل سخن می‌گوید؟! 🔵 احمد اسدی (کارگر)
هدایت شده از 
🔴 تکذیب خبر درگذشت مادر شهید «مرتضی جاویدی» 🔹 در فضای مجازی خبری مبنی بر درگذشت مادر شهید «مرتضی جاویدی» منتشر شد، که روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس این خبر را تکذیب و اعلام کرد که خوشبختانه این مادر شهید بزرگوار در قید حیات است.
هدایت شده از 
🛑📢قرآن در «سوره معارج» چه کارهایی را باعث بهشتی شدن انسان معرفی نموده است؟ 🔹در از آيه ۲۲ تا ۳۴ مجموعه صفاتى را ضمن بيانِ نه صفت بيان مى كند و به دنبال آن وعده به صاحبان آنها مى دهد، اين صفات عبارتند از: مداومت بر نماز، قرار دادن حقّ ثابتى در اموال براى محرومان، ايمان به روز جزا، ترس از عذاب پروردگار، حفظ دامان از بى عفتى، اداء امانت، وفاء به عهد، اداء شهادت به حقّ و محافظت بر آداب و شرايط و روح نماز و به دنبال آن مى فرمايد:  «اُولئكَ فِي جَنّاتٍ مُكْرَمُونَ؛ اين گروه با عظمت، در گرامى داشته مى شوند». تعبيرى كه هم واجد نعمت هاى مادى و هم روحانى است. 🔹نكته جالب اينكه اين صفاتِ نه گانه از شروع مى شود و به نماز پايان مى يابد، با اين تفاوت كه در مرحله نخست از مداومت بر نماز سخن مى گويد و در مرحله آخر از محافظت بر آن كه تفسير به حفظ آداب و شرايط و خصوصيات آن شده است، آداب و شرايطى كه هم ظاهر نماز را از فساد و بطلان حفظ مى كند، هم روح نماز را كه حضور قلب است تقويت مى نمايد و هم موانعى را كه سدّ راه قبول آن است؛ همچون خوردن اموال حرام، نوشيدنِ شراب، غيبت و امثال آن، از بين مى برد. 🔹به اين ترتيب آغاز اعمال خير، است و پايان آنها نيز نماز مى باشد و اتفاقاً از نظر برنامه زمانى نخستين چيزى كه بر انسانِ بالغ واجب مى شود و آخرين چيزى كه تا پايان عمر نيز همراه اوست، نماز است. جالب اينكه محافظتِ انسان نسبت به طرفينى است، هم او بايد نماز را از خلل حفظ كند و هم نماز انسان را از تباهى و فساد محافظت مى كند و شاهد آن: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ» است. اين سخن را با حديثى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) پايان مى دهيم فرمود: «مَنْ حَافَظَ عَلَيْهَا كانَتْ لَهُ نُوراً وَ بُرْهَاناً وَ نَجَاةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ [۱] هركس خود را محافظت كند، نماز براى او مايه نور و روشنايى و آگاهى و نجات در روز قيامت است». پی نوشت؛ [۱] تفسير روح البيان، حقى بروسوى، اسماعيل، دارالفكر، بيروت، بى تا، ج ۱۰، ص ۱۶۷ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ نهم، ج ۶، ص ۱۷۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
⭕️کاری نکنیم که دست خالی برویم 🔹بایدبدانیم[که]بندگی‌خدا در طاعتِ‌خداست [و] طاعت خدا در [گرو] خدا است؛ هم در اعتقاد و هم در عمل. غیر از یا چیزی که مولّد طاعت خدا [است] نداشته باشیم [که عبارت است] از و . یا چیزی که طاعت خدا، مولّد آنهاست [که عبارت است] از مرضیات خدا. معلوم است که ، جز طاعت [به ارمغان] نمی‌آورد و طاعت هم جز از طاعت نمی‌آید. فقهراً (به ناچار) باید ملتفت [متوجه] باشیم [که] مبادا آنی بکنیم که همان آن، گرگ‌ها ما را خوردند! آنِ غفلت، آنِ مهیّا شدن برای انس و جن است. 🔹فقهراً باید بفهمیم که ما از خدا بخواهیم آن‌به‌آن، ما را سالم و محفوظ از و بلیاتِ معنویه و صوریه، ظاهریه و باطنیه، دنیویه و اخرویه [نگاه دارد تا] از سعادتمان محروم نباشیم که تا در آن روز آخر [و در هنگام احتضار] پشیمان از تمام عمر خودمان نباشیم. خدا حفظ کند ما را [تا] کاری نکنیم که آخرش بشویم؛ کاری نکنیم که آخرش دست خالی برویم؛ کاری نکنیم که از آن هدف اصلی که تمام انبیا و اوصیا دعوت به آن هدف می‌کنند، غافل باشیم [آن هم] برای خوشحالی موقت!   بخشی از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از 
🛑📢ضرورت دشمن شناسی 🔹 از ضروریات اولیه هر مبارزه و از محوری ترین مسائل دفاعی جامعه بوده، از طریق آن می توان بقای خود و جامعه را تضمین کرد. با می توان احتمال و را تعیین کرد و به ایجاد زمینه های دفاعی همت گماشت. در عرصه مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مهم ترین عوامل در فردی و اجتماعی و مصونیت فرهنگی محسوب می شود. بدون شک، در طول تاریخ جوامع، غالب شکست ها ناشی از بی توجهی به بوده است. امروز، قدرت های بزرگ با ایجاد سازمان ها و تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی و اختصاص بودجه های کلان برای این مراکز تلاش می کنند تا معارضان بالقوه و بالفعل خود را شناسایی کنند و قبل از آن که نقشه معارضان کارساز شود، آنها را در هم شکنند. 🔹از طرفی این ، تمام همّ و غمّ خود را علیه جوامع ضعیفتر و بخصوص کشورهای جهان سوم بکار گرفته و دشمنی و شیطنت خود را در قالب ها و شیوه های متنوع اعمال می کنند. خصوصاً که امروز از ابراز و تکنیک های نظامی و سخت افزاری برای پیشبرد اهداف و اعمال دشمنی خود کمتر استفاده کرده و بیشتر از و تبلیغاتی و به اصطلاح در قالب های فکری و فرهنگی استفاده می کند و جالبتر اینکه آماج هدف و نوک پیکان دشمن امروز متوجه و خصوصاً تحصیل کرده جامعه است. ناگفته پیداست که در این عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، به ساده ترین شیوه ها، می توان فجیع ترین و عمیق ترین آسیب ها و دشمنی ها را به شیوه ای نامحسوس و نامرئی اعمال کرد. 🔹در چنین فضای بحرانی، و عصری اینچنین پر خطر و حساس، ضرورت و لزوم نه تنها قابل انکار نیست، بلکه نیازمند اثبات هم نمی باشد. قطعا برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن، باید ابتدا او را شناخت، به اهدافش پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت، همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد. (ره) ضمن تایید دشمن شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر، می فرماید: «برنامه ملت ما، برنامه قلیل المدّه، این است که دشمن را شناختید و از میدان به در کردید، حالا هم را بشناسید و از میدان ردش کنید. دشمن ما فقط محمدرضا نبود، هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد، دشمن ماست». [۱] و در جای دیگر می فرماید: «باید شما دشمنتان را بشناسید، اگر نشناسید نمی توانید دفعش کنید». [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] صحیفه نور، ج ۶، ص ۲۵۷ [۲] همان، ج ۱۲، ص ۱۹۶ 📕دشمن شناسی در آینه وحی و نظام ارزشی، مهدی گنجور منبع: وبسایت راسخون
هدایت شده از 
🛑📢«تشویق» و «تنبیه» چه شرایطی دارد و برای تأثیر گذاری آنها چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ (بخش اول) 🔸در و بايد شرایط آن را مد نظر قرار دهیم؛ مثلا تشويق نبايد مايه غرور و تشويق شونده، يا خاموشی شعله فعّاليّتها و نظم و انضباط او گردد، بلکه بايد بیشتر بر جنبه هاى معنوى تکیه کرد تا موجب تعالی شخصيّت افراد گردد و معیار در آن ضوابط باشد نه روابط. در تنبيه نیز باید بر جنبه آگاه سازى تاکید کرد؛ این کار همچنین باید بصورت مقطعى بوده و راه برای بازگشت نادمین باز بماند. در تنبیه باید مراقب بود از افراط و تفریط پرهیز شود زیرا هر دوی اینها اثر تربیتی آن را از بین می برد. 💠در تشویق کردن بايد شرایط آن را مد نظر قرار دهیم كه تبعات منفی ای به بار نیاورد؛ از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1⃣ نبايد به كيفيّتى باشد كه مايه و تشويق شونده، يا خاموش شدن شعله فعّاليّت ها و نظم و انضباط او گردد. 2⃣ بايد بر جنبه هاى معنوى باشد تا به افراد شخصيّت والا دهد؛ امّا اين بدان معنا نيست كه از تشويق هاى مادّى بكلّى چشم پوشيده شود. 3⃣ يك فرد نبايد مفهوم مخالفى براى ديگران باشد، و مايه تحقير و توهين آنها گردد؛ و اين از كارهاى ظريف و دقيقى است كه ذوق و سليقه مديران و فرماندهان ضامن اجراى آن است. 4⃣تشويق نبايد پرخرج و داراى هزينه فراوان باشد؛ زيرا اوّلاً محور شخصيّت و افتخار را از مسائل معنوى به مادّى مى كشاند، و ثانياً عملاً در مورد افراد كمى صورت مى گيرد؛ در حالى كه تشويق بايد كاملاً گستردگى و شمول داشته باشد. 5⃣ بايد بر اساس «ضوابط» صورت گيرد نه «روابط»، و چيزى اسفبارتر از اين نيست كه افرادِ تحت پوشش فرماندهى و مديريّت ببينند «روابط» بر اين مسأله حاكم است نه «ضوابط»، كه اين امر مايه دلسردى و بدبينى و فقدان نشاط در يك تشكيلات مى شود. 6⃣طبيعى است كه ميان تشويق و كار انجام شده بايد تناسبى وجود داشته باشد، و سلسله مراتب و كمّيّت و كيفيّت در اين زمينه ملحوظ گردد. امام على (عليه السلام) فرمود: «اَلثَّناءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الاسْتِحْقاقِ مَلَقٌ وَ التَّقْصيرُ عَنِ الاسْتِحْقاقِ عِىٌّ أَوْ حَسَدٌ» [۱]؛ (ثنا گفتن و تمجيد بيش از حدِّ شايستگى و لياقت، تملّق و چاپلوسى است، و كمتر از حدِّ لازم، ناشى از عجز يا حسد است!). 7⃣ معمولاً در حضور جمع صورت مى گيرد و يا نتيجه آن به اطّلاع عموم مى رسد؛ ولى مواردى وجود دارد كه بايد تشويق شكل خصوصى و محرمانه داشته باشد، و مديران با ذكاوت خود مى توانند اين موارد استثنائى را تشخيص دهند. ... پی نوشت؛ [۱] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت‏، قم‏، ۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۵۳۵، (حکمت ۳۴۷) 📕مديريت و فرماندهى در اسلام‏، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۹ش، ‏چ دوازدهم، ص ۱۲۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
⭕️مشکلات فلسطین، مشکلات ماست 🔹از قول من به ایشان بگویید که مشکلات شما مشکلات ماست؛ چنانکه مشکلات ما مشکلات شماست؛ و مسلمین باید ید واحده باشند بر ضد همه ستمگران؛ و امیدوارم که با وحدت کلمه بین ما و شما که بحمد الله حاصل است و با وحدت کلمه بین سایر قشرهای مسْلم و خصوصاً دولت های اسلامی، موجب بشود که گرفتاری های ما و گرفتاری های شما و گرفتاری سایر مسلمین رفع بشود. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۶/۲۴ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از 
🛑📢صله رحم 🔹 از مبانی و اصول مؤکد دین ، منتسب به نام رحمان و صفت رحمانیت پروردگار هستی است، و مفهومش و دوستی با و نزدیکان است. به دلیل جایگاه ویژه ای که در تعالیم اسلامی دارد در آیات متعددی از قرآن کریم و در کلام معصومین علیهم السلام بسیار به آن پرداخته شده است. در اهمیت سنت حسنه همین قدر بس که بدانیم از مواقف رسیدگی به حساب در «الرحم والامنه والولایه» است. امام باقر (ع) در این باره می فرمایند: ابوذر (رضى الله عنه) گفت شنيدم رسول خدا (ص) فرمود: و امانت روز قيامت در دو جانب صراطند، چون و امانت نگهدار بر صراط گذرد، به بهشت رسد، و چون خائن امانت و از آن بگذرد، هيچ عملى با وجود اين دو گناه سودش نبخشد و صراط در آتش دوزخ سرنگونش كند. [۱] امام صادق (ع) می فرمایند: «اِنّ صِلَةَ الرَّحِمِ تُهَوِّنُ الحِسابَ»؛ در دنيا، سبب آسانى حساب در قيامت است. [۲] 🔹، نیکی به پدر و مادر، رسیدگی به احوال و امور وابستگان و بسیاری از اقدامات دیگر در زمینه مانند سایر فضائل اخلاقی، پیامدهای مثبت و فراوانی برای فرد و اجتماع به دنبال دارد و برکات آن در و به ظهور می‌رسد. البته توجه به این نکته ضروری است، تنها منحصر به خانواده و بستگان نسبى نيست، بلكه پيامبر اسلام‏ (ص) و خاندان گرامی او و سپس در مراتب بعدی جامعه بزرگ اسلامى كه در آن همه افراد امت با هم برادرند (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ. حجرات، آیه ۱۰) را نيز در بر می گيرد. چنان که از امام صادق (ع) از آيه «وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَ يَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ؛ [رعد، ۲۱] و آنچه را خدا به آن فرمان داده پیوند، می دهند و از [عظمت و جلال] پروردگارشان همواره در هراسند و از حساب سخت و دشوار بیم دارند»، سؤال شد، فرمود: يكی از معانيش است، ولی نهايت درجه و بهترين مصاديق آن اين است كه با ما پيوند داشته باشيد. پی نوشت‌ها؛ [۱] اصول كافى، ج ۳ ، ص ۲۲۳، روايت ۱۱ [۲] بحار، ج‏ ۷، ص‏ ۲۷۳ منبع: وبسایت راز ماندگاری با تلخیص
هدایت شده از 
⭕️دنیا را از عدل و داد پر میکند و ظلم را ریشه‌کن می سازد 🔹خصوصیت (عجل‌ الله‌ تعالی فرجه‌ و ارواحنا فداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأ الله به‌ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار در جامعه، از بین بردن از سطح زمین، خصوصیت است... بشر به سمت آن چیزی حرکت می‌کند که مظهر آن، وجود مقدس مهدی (علیه‌ الصلاة والسلام‌ و عجل‌ الله‌ تعالی فرجه‌ الشریف) باشد و او کسی است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از و داد پر میکند و را ریشه‌کن می‌سازد. بیانات مقام معظم رهبری ۶۸/۱۲/۲۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له
هدایت شده از 
🛑📢سواد رسانه‌ ای را تحصیل کنیم 🔸با گذشت زمان و فراگیر شدن گوشی‌ های همراه و و متعاقبا شبکه‌ های اجتماعی، حتی کوچکترین خبرها نیز در کسری از ثانیه و تنها با فرستادن یک دکمه انتشار یافته و در کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد تا به نظر افراد زیادی برسد. 💠تعریف سواد رسانه‌ای 🔹در قرن بیست و یکم منظور از ، تنها سواد خواندن و نوشتن نیست، بلکه آنطور که سازمان یونسکو گفته شامل این موارد میشود: «سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد سلامتی، سواد نژادی و قومیتی، سواد بوم شناختی، سواد تحلیلی، سواد انرژی، سواد علمی. عبارت است از و تمیز رسانه‌ های مختلف، به منظور بهره وری مؤثر از آنها، قدرت‌ درک‌ مفهوم‌ پنهانی اطلاعات انتشار یافته، که این اطلاعات گاهی می‌تواند خبر باشد و گاهی هم خیر، می‌تواند حتی یک جک باشد. 🔹 امری است که هم به صورت ذاتی در وجود هرکسی موجود است، و هم اکتسابی است. همین که ما می دانیم چه رسانه ای مورد علاقه ما است، یعنی سواد رسانه ای داریم، ولی این کافی نیست و باید با پرورش و تکمیل آن به سطح بالایی برسیم و از کل مطالب منتشر شده مورد علاقه خود، اهداف آنها را نیز درک کنیم. هر فرد با تغییر سن و دانش فرد باید تغییر کند. مثلا سوادی که یک کودک باید در مواجهه با رسانه‌ها داشته باشد، با سواد رسانه‌ای مورد نیاز یک فرد بالغ بسیار تفاوت دارد. 💠سواد رسانه‌ای برای چه؟ 🔹امروزه تنها به انتشار اخبار اکتفا نمی‌ کنند، بلکه هر رسانه‌ای با توجه به خط مشی و دلیل منشأ وجودی خود، اخبار را با هدفی خاص منتشر می کند، در نتیجه اگر سطح در جامعه کم باشد، شاید امنیتی، سیاسی و... به جای بگذارد. سواد رسانه‌ای نیاز است تا هر خبر و نوشته‌ای که در هر می‌خوانیم یا می‌بینیم را باور نکنیم، و برای اینکه از سطح سواد رسانه‌ای بالاتری برخوردار شویم باید همیشه اخبار را با بنگریم و پس از خواندن هر مطلبی از خودمان پرسش‌ هایی بپرسیم؛ 🔹نظیر اینکه این‌ خبر کجاست؛ چه‌ کسی‌ یا کسانی از انتشار این خبر و مطلب سود می‌برند، و چه کسانی ضرر می‌بینند؛ باور کردن این خبر توسط من چه پیامدی دارد؟ مورد نیاز مجرای خبری از کجا تامین می‌شود و آیا تأمین کنندگان مالی در تنظیم این خبر نقش مستقیم یا غیر مستقیم داشته‌اند یا خیر؛ و...، و اینطور نباشیم که هر مطلبی که از هر مجرای خبری منتشر می‌ شود را با چشم بسته و بدون تحقیق بپذیریم و باور کنیم. هنگامی که ما بیشتر شود، دیگر برای ما تصمیم نمی‌گیرند، 🔹و این ما هستیم که تشخیص می دهیم کدام اطلاعات و اخبار را دریافت کنیم، کدام را باور کنیم و کدام را دور بیندازیم. تعیین میکند که برای‌ هر مطلب‌ و اطلاعاتی چقدر زمان مطالعه بگذاریم و به‌ هر خبر چقدر بها بدهیم. ما لازم داریم تا با استفاده از آن مطالبی که باب میل‌مان و مورد نیازمان است را بیابیم و از هجوم و تحمیل اطلاعات و اخبار گوناگون جلوگیری کنیم. در برهه کنونی شاید مهم‌ترین جایی که نیاز به داشتن و استفاده کردن از سواد رسانه‌ای دارد در باشد، 🔹که هر روزه سیل اخبار در آن سرازیر شده، و بنابراین بسیار مهم است که افراد جامعه برای داشتن قدرت تشخیص، تمیز و شناخت رسانه‌های مختلف و نیز برای داشتن توانایی درک مفهوم پنهانی اطلاعات انتشار یافته، و شناخت حق و باطل دارای باشند. سواد رسانه‌ای تنها مختص به رسانه‌ های دیداری و شنیداری نیست، بلکه حتی در شبکه‌های اجتماعی هنگام نوشتن نظر خود زیر پست افراد مشهور هم باید سواد رسانه‌ای اعمال شود. حتما نمونه‌ هایی دیده‌اید که در این فضا انتشار می‌یابد و کذب بودن آن بعدها برای عموم آشکار شده مانند: بعضی از اخباری که در نتیجه کمبود سواد رسانه ای در جامعه منتشر شده است. نویسنده: مرجان شرف منبع: وبسایت تبیان