🔰 #گزارش_تصویری سخنرانی حضرت آیت الله مصباح یزدی در اختتامیه همایش «گام دوم انقلاب و الزامات آن»
۹۸/۸/۱۶
✔️ @mesbahyazdi_ir
2⃣ گام دوم و امتحانات سختتر!
🔻 حضرت آیت الله مصباح یزدی در اختتامیه همایش «گام دوم انقلاب و الزامات آن»:
🔸 یک فرقی #گام_دوم با گام اول دارد که طبق #سنت_الهی هر وقت یک نعمتی فراوان میشود و زمینه رشدی فراهم میشود، متقابلا خطر هم در مقابل آن رشد میکند تا زمینه انتخاب و توازن گزینهها فراهم باشد.
🔹 همیشه همین طور بوده است. تاریخ پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تا الان را ملاحظه کنید.
🔸 در طول این زمان هرگاه نعمتی فراوانتر شده است و زمینه رشد فراوانتر شده است امتحانهای سختتری هم پیش آمده است.
۹۸/۸/۱۶
✔️ @mesbahyazdi_ir
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔹 همه ما به نحوی مکلف هستیم، هر چند توجه ما به این مکلف بودن یکسان نیست. بسیاری از ما دیندار هستیم، نماز میخوانیم، اما این را که ما #وظیفه داریم #دین را برای دیگران معرفی کنیم به عنوان یک وظیفه تلقی نمیکنیم و نگاهی حداقلی به آن داریم. کمتر کسی توجه دارد به اینکه معرفی دین به دیگران وظیفهای ست به عهده ما.
۹۸/۸/۹
✔️ @mesbahyazdi_ir
❓ مسئولیتهای ما چیست؟
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔸 گمان میکنم برای اینکه پایه محکمی برای زندگی مسئولانه داشته باشیم اول باید ببینیم اصولا از چه راهی باید تکلیفمان را بشناسیم و اصلا آیا مسئولیتی داریم یا نه؟
🔹 اگر مسئولیتی داریم حوزه مسئولیتهای ما چیست؟ کجای این مسئولیتها مربوط به امور دینی میشود؟ مسائل #اقتصادی و کمک به محرومین نیز جزء وظایف ما هست یا نه؟ کدامش واجب است و کدامش مستحب یا صرفا یک رسالت #اخلاقی است؟
۹۸/۸/۹
✔️ @mesbahyazdi_ir
🌹 افرادِ متفکرِ مسئولیتپذیر رو به ازدیادند!
🔹 ما در زمانی هستیم و #فرهنگی بر کشورمان حاکم شده است که افراد متفکرِ مسئولیتپذیر رو به ازدیادند و #مقام_معظم_رهبری (مد ظله العالی) میگویند که این افراد خیلی بیشتر از سابق هستند و نمونهها و شواهد هم همین را میگوید.
۹۸/۸/۸
✔️ @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
❓ مسئولیتهای ما چیست؟ 🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س
❌ مثل این است که پیغمبر (ص) باشند و ما سراغشان نرویم!
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔸 ما با وجود #قرآن نمیتوانیم بگوییم نمیدانستم. بله ممکن است در قرآن برخی چیزها نباشد، اما آن مطالبی که هست چطور؟
🔹 قرآن چطور باید بگوید که حرف من #حجت است و باید انجام بدهید؟ باید داد بزند در خیابان، یا در گوشمان بگوید یا ما باید برویم قرآن را یاد بگیریم؟ اگر #جامعه ما طوری باشد که به سمت یادگیری قرآن نرود، چه حجتی پیش خدا دارد؟
🔸 مثل این است که پیغمبر (ص) حضور داشته باشد و ما نرویم سراغش سوال کنیم، در این صورت نمیتوانیم بگوییم من نمیدانستم، اگر چنین بگوییم به ما میگویند خب میخواستی بروی و وظیفهات را بپرسی.
۹۸/۸/۸
✔️ @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
❌ مثل این است که پیغمبر (ص) باشند و ما سراغشان نرویم! 🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طل
🌱 باید تربیت کنیم!
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔹 #تربیت عالمی که مشکلات دینی را برای مردم حل کرده و وظایف آنها را مشخص کند، واجب کفایی است، بلکه از مهمترین واجبات کفایی است.
🔸 اگر در جامعه #عالم کم داشتیم به مشکل برخواهیم خورد. دانشجو در دانشگاه سوال دارد و از هر کدام از اساتید سوال میکند جوابش را بلد نیستند یا اصلا جواب انحرافی میدهند.
🔹 این یعنی ما معلم کافی که این مشکل را حل کند نداریم؛ چه باید کرد؟ باید بفرستیم تربیت کنیم، همان طور که باید افرادی را بفرستیم تا درس بخوانند و دکتر شوند. #واجب_کفایی معنایش همین است.
۹۸/۸/۸
✔️ @mesbahyazdi_ir
💊 کدام واجبتر است؟!
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔸 خدای متعالی منت گذاشت بر ما، از سلاله پیغمبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) کسی را مبعوث کرد که پرچم #اسلام را در عالم بر افرازد و کشور را از یک خواب هزار ساله بیدار کند و بگوید شما نسبت به #وظایف_اجتماعی وظیفه دارید.
🔹 گیرم خودت وظیفهات را شناختی و عمل کردی، هنوز نسبت به دیگران #وظیفه داری که آنها را مطلع سازی. این واجب کفایی است. چطور پزشکی #واجب_کفایی است، عالم دین واجب کفایی نیست؟
🔸 اگر پزشک نباشد باعث میشود عمر من کوتاه شود، اما اگر دینم خراب شد چه؟ یک سال یا دو سال میروم جهنم یا «خالدین فیها ابدا؛ به صورت جاودان در جهنم خواهند بود»؟ کدام واجبتر است؟
۹۸/۸/۸
✔️ @mesbahyazdi_ir
📝 حوزههای علمیه خواهران، یکی از برکات نهضت امام (ره)
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔹 امام (ره) آمد و فقه و دین #اسلام را و مسئولیتهای دینی را زنده کرد و مردم را متوجه کرد که چه وظایفی دارند.
🔸 از زمان #امام (ره) تا کنون ببینید که چند #مدرسه_علمیه برای #خواهران تاسیس شده است. شما در طول #تاریخ_اسلام، هزار و چند صد سال در ایران ما و در سایر کشورهای اسلامی، چند مدرسه برای خواهران سراغ دارید؟
🔹 اما از آن وقتی که نهضت امام (ره) شروع شده است، ابتدا در قم و بعد در سایر شهرستانها، تدریجاً مدارس علمیه خواهران احساس مسئولیت کرده و حرکتی را آغاز کردند. این حرکتی است که به برکت #انقلاب و رهبری های امام (ره)، نصیب جامعه ما شده است.
۹۸/۸/۸
✔️@mesbahyazdi_ir
‼️ اگر چنین کنیم خطرهای بیشتری پدید میآید!
📱 از همین ابزارها به نفع دین و انقلاب استفاده کنیم
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔹امروزچه بخواهیم و چه نخواهیم این رسانهها و این بسترهای جدید وجود دارد؛ بنابراین باید سعی کنیم برنامههای سازندهای تولید کنیم که بچهها به واسطه همین وسیلهها و رسانهها حتی در قالب #تفریح، #دین را یاد بگیرند؛
🔸و الا نمیشود رادیو و تلویزیون را از خانه برداشت. موبایل و #اینترنت و #رسانه ها را به صورت مطلق نمیتوان از بچهها گرفت که اگر چنین کنیم خطرهای بیشتری پدید میآید و بچهها از خانه جدا میشوند و از پدر و مادرها میبُرند.
🔹 اگر نسل آینده ما منحرف شدند، چه کسی پاسخگو است؟ منتظریم فرشتگان بیایند مردم را اصلاح کنند؟! خود ما باید آماده شویم. باید برنامه ریزی کنیم که در میان همین جوانها افرادی #تربیت شوند که بتوانند با فسادها مقابله کنند.
🔸 باید جاذبههایی ایجاد شود که از همین ابزارها به نفع دین و #انقلاب استفاده شود. البته نحوه تربیت این افراد و مواد لازم آموزشی آنها یک کار تخصصی است.
۹۸/۸/۸
✔️@mesbahyazdi_ir
⚖️ در اسلام زن و مرد از لحاظ انسانیت مساوی هستند.
🔻حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از #طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س):
🔹 بعضی از شوهرها میگویند که کار زن فقط #خانهداری و #تربیت بچه است و هیچ کار دیگری نباید انجام بدهد؛ اینطور نیست.
🔸 در دیدگاه اسلام، #زن و مرد هر دو از لحاظ انسانیت، از لحاظ وظایفی که نسبت به تربیت دیگران و برای انتقال #معارف_اسلامی به دنیا دارند، با یکدیگر مساوی هستند. زن تنها آن اندازه که وظیفه بچهداری دارد، سهم کمتری نسبت به مرد دارد، نه اینکه کلا دیگر مسئولیتی نداشته باشد.
🔹 اگر نبود فعالیتهای #حضرت_زینب (س)، من و شما از داستان کربلا خیلی چیزی نمیدانسیتم.
🔸 بقای این داستان مرهون زحمات حضرت زینب (سلام الله علیها) است و عمده کار ایشان، آن سخنرانیهایی است که در این مسیر داشتهاند.
🔹 آیا هر یک از خانمهای متدین میتوانند سخنرانیای در مقابل یک گمراه داشته باشند؟ اگر خانمها بخواهند سخنرانی کنند باید چطور یاد بگیرند؟ اینها کجا باید تربیت شوند؟ #جامعه_اسلامی چنین ظرفیتی باید داشته باشد.
۹۸/۸/۸
✔️ @mesbahyazdi_ir
🎖 این اعتراف برای من افتخار است!
✅ هرقدر ما در اطراف #بیانیه_گام_دوم فکر کنیم، از نکتههایش استفاده کنیم و از آموزههایش برای زندگی آیندهمان بهره بگیریم، باز هم شاید حقش ادا نشود. بیانیه بسیار ارزشمندی است که اعتراف بنده به اینکه «بنده به عمقش نمیرسم» برای من افتخار است.
۹۸/۸/۱۶
#گام_دوم
✔️ @mesbahyazdi_ir
980815.mp3
13.75M
✅ #درس_اخلاق با موضوع «پاسخ به شبهات رایج در جامعه»
🔈 صوت کامل جلسه اول ۹۸/۸/۱۵
✔️ @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
✅ #درس_اخلاق با موضوع «پاسخ به شبهات رایج در جامعه» 🔈 صوت کامل جلسه اول ۹۸/۸/۱۵ ✔️ @mesbahyazdi_ir
🌍 عالَمِ امتحان و انتخاب
🔸 این عالم خلق شده است برای اینکه دائما انسانها شرایط انتخاب برایشان فراهم شود. این دنیا طوری خلق شده که انسان مقابل دو راهیها و چند راهیها قرار بگیرد تا بتواند انتخاب کند.
🔹 گاهی در یک لحظه چندین گزینه برای انسان مطرح میشود، گزینههایی که هر کدام برای ساحتهای مختلف است.
🔸 مثلا در یک لحظه باید ببیند که چشمش کجا را ببیند و گوشش به چه چیزی گوش کند و زبانش چه بگوید، حرکتش به چه سمت باشد، بنشیند یا بایستد یا بخوابد؛ همه اینها را هم در یک لحظه باید تصمیم بگیرد، که کدام بهتر است و باید حساب شده تصمیم بگیرد.
📝 جلسه اول درس اخلاق #پاسخ_به_شبهات
۹۸/۸/۱۵
✔️ @mesbahyazdi_ir
✅ شناخت صحیح و انگیزهی کافی، دو رکن پیمودن راه درست
🔹 برای اینکه درست انتخاب کنیم و این راه #دنیا را درست بپیماییم، دو رکن اصلی لازم داریم.
1️⃣ یکی اینکه راهی را که #انتخاب می کنیم بدانیم به کجا منتهی میشود، اگر خوب است بدانیم خوب است و اگر بد است بدانیم بد است.
2️⃣ رکن دوم این است که #انگیزه داشته باشیم برای اینکه کار خوب را انجام بدهیم. خیلی وقتها است که آدم یک چیزی را میداند؛ اما دلش نمیخواهد و تنبلی میکند و یا حتی ضدش را انجام میدهد و انگیزهای ندارد برای اینکه آن کاری که خوب است را حتما انجام دهد.
📝 جلسه اول درس اخلاق #پاسخ_به_شبهات
۹۸/۸/۱۵
✔️ @mesbahyazdi_ir
⏬ افراد پاسخگو کم و ضعیفند
📱همهی شیاطین از این ابزار، خوب استفاده میکنند!
🔸 در این دنیا همیشه باید دو راه باشد و دو نوع فکر عرضه شود تا من بتوانم انتخاب کنم. اما در بعضی از زمانها و در بعضی مناطق جغرافیایی، شرایط از حالت معتدل خارج میشود و انواع #شبهات دائما به ذهنها القاء میشود و از آن طرف افرادی که پاسخ این شبهات را بدهند کم و ضعیف هستند.
🔹 در #فضای_مجازی و با ابزارهایی مانند #موبایل، در سنین مختلف برنامههایی به #کودکان عرضه میشود که بیشتر آنها در جهت خلاف است و همه #شیاطین از این ابزار خوب استفاده میکنند.
🔸 بچههای ما هنوز به سن تکلیف نرسیدهاند، شبهات برایشان مطرح است. دائما هم در این فضای مجازی به اینها گفته می شود که مسائل دینی خرافات است، اینها عقب افتاده هستند، اینها کهنه پرست هستند.
🔹 چنین جوانی وقتی به سن بلوغ میرسد دیگر انگیزهای ندارد که #دین را بشناسد.
📝 جلسه اول درس اخلاق #پاسخ_به_شبهات
۹۸/۸/۱۵
✔️ @mesbahyazdi_ir
↔️ ارشاد باید دو رویه باشد!
🔸 همیشه وقتی افکار غلطی در #جامعه رشد و گسترش پیدا میکند، باید در مقابلش افکار صحیحی عرضه شود و همچنین به شبهات پاسخ داده شود.
🔹 اگر تنها افکار صحیح را در جامعه عرضه کنیم، مانند این است که وقتی یک بیماری در جامعه شایع شده باشد، ما تنها سفارش کنیم که غذای سالم بخورید، در حالی که وقتی کسی مبتلا به بیماری شده است، نیاز به علاج بیماری دارد و صرفا سفارش به غذای سالم علاج بیماریاش نیست.
🔸 یعنی آن کسانی که میخواهند #مردم را #ارشاد کنند ارشادشان باید دو رویه باشد، هم دلیل برای اثبات داشته باشند هم دلیل برای ابطال شبهه مخالف.
📝 جلسه اول درس اخلاق #پاسخ_به_شبهات
۹۸/۸/۱۵
✔️ @mesbahyazdi_ir
🌐 #اینترنت
🔸 امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم این رسانهها و این بسترهای جدید وجود دارد؛ بنابراین باید سعی کنیم برنامههای سازندهای تولید کنیم که بچهها به واسطه همین وسیلهها و رسانهها حتی در قالب #تفریح، #دین را یاد بگیرند؛
🔹 و الا نمیشود رادیو و تلویزیون را از خانه برداشت. موبایل و #اینترنت و #رسانه ها را به صورت مطلق نمیتوان از بچهها گرفت که اگر چنین کنیم خطرهای بیشتری پدید میآید و بچهها از خانه جدا میشوند و از پدر و مادرها میبُرند.
۹۸/۸/۹
✔️ @mesbahyazdi_ir
980822.mp3
10.27M
✅ #درس_اخلاق با موضوع «پاسخ به شبهات رایج در جامعه»
🔈 صوت کامل جلسه دوم ۹۸/۸/۲۲
✔️ @mesbahyazdi_ir
وحدت.pdf
3.36M
📗فایل PDF مجموعه استوری «وحدت»
🤝 بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی پیرامون #وحدت_اسلامی
✔️ @mesbahyazdi_ir
🌸 میلاد مسعود برترین و آخرینِ فرستادگان الهی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و ششمینِ جانشینان معصومش امام جعفر صادق (ع) مبارک باد.
📝 #دستخط حضرت آیت الله مصباح یزدی به مناسبت ۱۷ ربیعالاول
✔️ @mesbahyazdi_ir
علامه طباطبایی.pdf
4.74M
🔰 «یک بار کلمه «من» را از ایشان نشنیدهام؛ ولی کلمه «نمیدانم» را بارها شنیدهام.»
📖 ویژه نامه «فیلسوف الهی» خرداد ماه سال ۱۳۶۱ برای گرامیداشت مقام #علامه_طباطبایی توسط #حزب_جمهوری_اسلامی چاپ گردید؛ که در آن حضرت آیت الله مصباح یزدی مقالهای در توصیف جایگاه علمی-اخلاقی علامه طباطبایی نوشتهاند.
📝 مجموعه MESBAHYAZDI.IR به مناسبت ایام ارتحال مرحوم علامه طباطبایی، #سند #دستخط حضرت آیت الله مصباح یزدی را منتشر میکند.
✔️ @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | #نماهنگ «گدایی خالصانه»
🌸 انتشار به مناسبت ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود #حضرت_معصومه (س) به شهر مقدس قم
✅ @mesbahyazdi_ir
🔰 حضرت آیت الله مصباح یزدی با حضور در میان جمعی از شاگردان قدیمی به ایراد سخنرانی پرداختند.
۹۸/۸/۲۴
🔊 صوت کامل و گزیدهی بیانات ایشان در این جلسه امشب منتشر خواهد شد.
✅ @mesbahyazdi_ir