eitaa logo
MESBAHYAZDI.IR
31هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
145 فایل
پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) ارتباط با ادمین: @mesbahyazdi_adm
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴هم اکنون شبکه ۴ پخش زنده مراسم افتتاحیه همایش بین المللی علوم انسانی، در اندیشه علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه 🔺️ سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه https://telewebion.com/live/tv4 💠 @mesbahyazdi_ir
✅ حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح یزدی، دبیر علمی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) با خیر مقدم به حاضرین در این همایش گزارشی مختصر از برنامه‌های اصلی و پیرامونی همایش را ارائه دادند. 🔷 وی این همایش را اولین حلقه از سلسله همایش‌های علوم انسانی اسلامی در اندیشه معاصر معرفی کرد و افزود: آشنایی جامعه علمی داخل و خارج کشور با آراء و نظرات علامه مصباح یزدی، تولید منظومه فکری ایشان، گسترش و غنی سازی کمی و کیفی متون منابع در زمینه علوم انسانی اسلامی از اهداف برگزاری همایش است. 🔷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح یزدی با تشکر از ۴۵ مرکز علمی داخلی و خارجی، دانشگاهی و حوزوی و برخی از مراکز رسانه‌ای که در برگزاری این همایش همکاری کرده‌اند، اظهار داشت: دیدگاه علما در زمینه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی، مطالعه تطبیقی اندیشه‌های علامه مصباح با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی، تدوین و ارائه منظوفه فکری علامه در علوم انسانی اسلامی، انعکاس اندیشه‌های علامه و میزان تأثیرگذاری ایشان در سطح داخلی و بین المللی چهار محور کلی همایش است. 👈👈پخش زنده 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 http://ihsam.iki.ac.ir/live/1820 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 💠 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
🔷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح علوم عقلی (فلسفه و کلام، دین، عرفان)، علوم نقلی (تفسیر و علوم قرآنی و تاریخ)، علوم رفتاری (روان شناسی، علوم تربیتی و اخلاق) و علوم اجتماعی (جامعه شناسی، مدیریت، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی) را چهار شاخه کمیته علمی و شورای تخصصی این همایش معرفی کرد. 🔷 دبیر همایش برگزاری کرسی و نشست های علمی در داخل و خارج کشور، اخذ مجوز isc برای همایش، رونمایی از مجموعه چکیده‌های پذیرفته شده در همایش، انتشار برخی از مقالات رسیده به همایش، برگزاری پیش همایش ملی و بین اللملی مرتبط با همایش، انجام ۴۴ جلسه مصاحبه علمی با شخصیت های علمی داخلی و خارجی، راه اندازی سایت و کانال مختص به همایش، تولید کلیپ های مرتبط و انتشار چهار شماره خبرنامه را از دیگر فعالیت های مرتبط با برگزاری همایش برشمرد و از همه افراد و نهادهایی که در برگزاری همایش نقش آفرین بودند تشکر کردند. 🔶 گفتنی است؛ همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) در دو روز با سخنرانان داخلی و خارجی و برگزاری کمیسیون های تخصصی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی برگزار می‌گردد. 👈👈پخش زنده 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 💠 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
🔷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح علوم عقلی (فلسفه و کلام، دین، عرفان)، علوم نقلی (تفسیر و علو
✅ به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی آیت الله رجبی، رییس مؤسسه، ۲۵ خردادماه در همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) به تببین آثار و برکات علوم انسانی اسلامی در سه محور حوزههای علمیه، نظام اسلامی و بشریت و جامعه جهانی پرداختند. 🔷 ایشان با تأکید بر هویت‌ساز و فرهنگ‌ساز بودن علوم انسانی خاطرنشان کردند: هر دو گروه صالح که به فکر تعالی جامعه هستند و گمراه که در صدد انحراف جامعه هستند، از علوم انسانی بهره می‌گیرند تا جایی که برخی اندیشمندان قایل هستند برخی از علوم انسانی با هدف استعمار ملت‌ها به وجود آمده است. 👈👈پخش زنده 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 💠 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
آیت الله رجبی: در فتنه های گذشته، کسانی که در راس فتنه بودند، دانش آموختگان علوم انسانی غربی بودند و این اقدامات حاصل همان رویکرد علوم انسانی غربی در مواجهه با علوم و دین و اسلام است. 🔺️آیت الله محمود رجبی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(قدس سره) در افتتاحیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره): 🔸️از مخرب ترین عناصرِ نسبت به ارزش های اسلامی، علوم انسانی سکولار است. علوم انسانی اسلامی مهمترین راه مقابله با علوم انسانی سکولار است. حوزه های علمیه که دفاع از ارزش های اسلام را وظیفه خود می دانند، [می بایست در این عرصه ورود کنند.] 🔸️در سایه علوم انسانی غربی، افرادی تربیت می شوند که می توانند جوامع را به سقوط بکشانند. در فتنه های گذشته، کسانی که در راس فتنه بودند، دانش آموختگان علوم انسانی غربی بودند و این اقدامات حاصل همان رویکرد علوم انسانی غربی در مواجهه با علوم و دین و اسلام است. 🔸️ بعضی از مسئولین سابق که دانش آموخته علوم انسانی غربی بودند به حوزویان می گفتند: «شما چرا در علوم انسانی وارد می شوید؟ علوم انسانی که اسلامی و غیر اسلامی ندارد.» وقتی چنین دیدگاهی در مسئولین عالی رتبه باشد، آسیب هایی دارد که در نهایت به پذیرش اسناد غربی [مخالف آرمان اسلامی] مانند سند ۲۰۳۰ و مانند آن می انجامد. 🌐 @mesbahyazdi_ir
💠 رونمایی از دو اثر علامه مصباح یزدی (قدس سره) و برخی آثار پژوهشی در حوزه علوم انسانی اسلامی، با حضور آیت الله رجبی، آیت الله محسن اراکی، آیت الله فیاضی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد ابوترابی 🔺️عناوین آثار رونمایی شده از علامه مصباح (قدس‌سره) : 1️⃣ فازهای پرواز 2️⃣ هم اندیشی معرفت شناسی افتتاحیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
آیت الله اراکی: می توان علامه مصباح یزدی(قدس سره) را به عنوان بنیان گذار یا پدر علوم انسانی اسلامی شناخت. 🔸️آیت الله محسن اراکی، نماینده خبرگان رهبری، در همیاش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه های علامه مصباح یزدی(قدس سره): 🔸️اگر می گوییم علوم انسانی اسلامی، اسلامی بودن این علوم به معنی نداشتن پشتوانه عقلانی نیست؛ همه جنبه های علوم انسانی اسلامی با عقل قابل تبیین و اثبات است و این نکته ای است که آیت الله مصباح یزدی(قدس الله روحه) فراوان در بیاناتشان بر آن تاکید داشتند. 🔸️در عصر کنونی، اندیشمندان زیادی در ایران و سایر جوامع اسلامی، درباره علوم انسانی اسلامی پژوهش ها و تلاش هایی داشته اند. بین همه این اندیشمندان، آن کسی که اولا ورود گسترده و جامعی به همه شاخه های علوم انسانی داشته و دارای روشی منحصر به فردی در ورود به این عرصه ها بوده، علامه مصباح یزدی(قدس الله روحه) می باشد. 🔸️می توانیم بگوییم در مواجهه با علامه مصباح یزدی(قدس سره)، ما با یک مکتب ویژه در علوم انسانی اسلامی مواجه هستیم. این مکتب دارای روش خاص خودش بوده و در شاخه های مختلف علوم انسانی سخنان قابل ارائه دارد. 🔸️لذا می توانیم علامه مصباح یزدی(قدس سره) را به عنوان بنیان گذار یا پدر علوم انسانی اسلامی شناخت، چرا که در این باره دارای یک متکب مجزا و جامع هستند. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۵، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 💠 @mesbahyazdi_ir
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه . آيت ا...رجبي - صبح.mp3
15.02M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حضرت آیت الله محمود رجبی در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه .آيت ا...اراکي - صبح.mp3
12.49M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حضرت آیت الله محسن اراکی در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
1402.03.25 - همايش بين المللي علوم انساني اسلامي درانديشه علامه مصباح - افتتاحيه . دکترمصباح - صبح.mp3
9.35M
🎙 بشنوید | صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر علی مصباح در همایش بین اللملی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ 🌐 @mesbahyazdi_ir
🔸️ آیت الله اراکی: می‌توان علامه مصباح یزدی (قدس‌سره) را به عنوان بنیان گذار یا پدر علوم انسانی اسلامی شناخت. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۵، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🌐 @mesbahyazdi_ir
🔸️نه تنها ایشان حیات دارند، بلکه از حال ما ،مشکلات ما و اعمال خوب و بد ما آگاه می‌شوند؛...اما متاسفانه در بسیاری از اوقات [از توجه حضرت] غافلیم. ۱۳۸۳/۰۷/۱۰ 💠 @mesbahyazdi_ir
ضرورت آموزش مبانی هستی شناختی اسلامی 🔸️علمی دینی است که دست کم در مبانی هستی شناختی با مبانی هستی شناختی دین تعارض نداشته باشد.‌این تحول افزون بر مقام پژوهش، باید در مقام آموزش نیز تجلی کند و کتاب های درسی و دانشگاهی ظهور داشته باشد. 🔺️آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع ، کتاب رابطه علم و دین صفحه ۲۴۴-۲۴۳ 💠 @mesbahyazdi_ir
✳️ مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) برگزار شد. اخبار این همایش توسط پایگاه اطلاع رسانی MESBAHYAZDI.IR به مرور منتشر می‌شود‌. 💠 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
✳️ مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) برگزار
✳️ گزارش کمیسیون های همایش ✅ همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) 🔷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح یزدی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) گزارش مختصری از برنامه های دو روز کمیسیون های تخصصی این همایش را ارائه کردند. 🔷 ایشان با اشاره به اینکه در مدت این دو روز ۵۴ مقاله از سوی استادان و اندیشمندان کشورهای ایران، عراق، بحرین، سوریه، لبنان و تایلند ارایه گردید، ابراز داشت: ۱۱ مقاله در کمیسیون فلسفه، کمیسیون کلام ۶ مقاله، کمیسیون جامعه شناسی ۵ مقاله، کمیسیون تفسیر و علوم قرآن ۷ مقاله، کمیسیون اقتصاد ۶ مقاله، کمیسیون اخلاق و عرفان ۶ مقاله و کمیسیون علوم تربیتی و روان شناسی ۱۲ مقاله مطرح گردید. 🔷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح با ذکر عناوین ۵۴ مقاله به صورت مختصر برخی از یافته های پژوهشگران شرکت کننده در کمیسیون های تخصصی را بیان کردند. 🔶 گفتنی است؛ همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) به مدت دو روز ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه با حضور شخصیت های داخلی و خارجی و برگزاری نشست های تخصصی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار گردید. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۶، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🌐 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
✳️ مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) برگزار
✳️ علامه مصباح دین را حداکثری و فراگیر می‌دانستند ✅ پروفسور لگنهاوزن، استاد مؤسسه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) با اشاره به اینکه اسلام در حالت خطر قرار داشت و در حد انجام مناسک نزول داده می‌شد، ابراز داشت: علامه مصباح(ره) دین را حداکثری و فراگیر می‌دانست و چه در فکر و چه در عمل در همه ابعاد، اسلام را دارای نظریه و برنامه معرفی می‌کردند. 🔷 وی علامه مصباح(ره) را یک فیلسوف واقعی و دارای نظام فکری معرفی و خاطرنشان کرد: توجه به نقاط مشترک ادیان و الهیات تطبیقی از امور مهمه و مورد توجه علامه بود. 🔷 دکتر لگنهاوزن با ذکر خاطره‌ای اظهار داشت: امام خمینی(ره) وقتی از برنامه‌های علامه مطلع شدند فرمودند که شخصا شما را حمایت می‌کنم. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۶، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🌐 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
✳️ مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) برگزار
✳️ علامه مصباح یزدی نظم فکری جدیدی در علوم انسانی ارایه کرد. ✅ دکتر منوچهر محمدی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی(ره) با اشاره به تسلط علامه بر همه جهات علوم انسانی، ابراز داشت: علامه به عنوان یک متفکر اسلامی خود را وقف اسلامی سازی علوم انسانی کرده است. 🔷 وی در ادامه افزود: علامه مصباح نظم فکری جدیدی در علوم انسانی ارایه کرد که گفتن واژه مکتب مصباحیه حرف درستی است. 🔷 این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از لیبرال ها گمان میکردند که همانند مشروطه می‌توانند انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند که شهید مطهری به تنهایی وارد میدان شدند، اظهار داشت: علامه مصباح یزدی با ایجاد تحول در حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین جای اسلامی سازی علوم انسانی و ارائه نظریات اسلامی و مقابله با اندیشه های سکولار جای شهید مطهری را پر کردند. 🔷 وی علامه مصباح را ذوب در ولایت معرفی و خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک دیده بان با شجاعت در برابر لیبرال ها نظریه ولایت فقیه را مطرح و تببین می کردند. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۶، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🌐 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
✳️ مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) برگزار
✳️ تولید علوم انسانی اسلامی فقط توسط حوزویان مجتهد محقق می شود. ✅ آیت الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی(ره): بدون تحول در منابع و روش و منطق، دانش و علمی متحول نخواهد شد. 🔷وی با بیان اینکه علامه مصباح به درستی بر تحول مبانی تمرکز و تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: بعد از تحول در مبانی و روش، علم آماده تحول میشود و نظریات و مسائل و پاسخ های جدید جایگزین می‌شود که در نتیجه نظام معرفتی نوین حاصل می گردد. 🔷 استاد و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه تولید علوم انسانی اسلامی بدون حضور حوزویان مجتهد محقق نخواهد شد، تاکید کرد: برای تولید علوم انسانی اسلامی اتخاذ مبانی دینی در علوم لازم است که این کار فقط بر عهده مجتهدان است. 🔷موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با انتقاد از برخی از پژوهش ها و مقاله های علمی، خاطرنشان کرد: پیوند بین مبانی و اصول مشترک با مسائل باید در پژوهش ها مورد تاکید قرار بگیرد. 🔺️۱۴۰۲/۰۳/۲۶، همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🌐 @mesbahyazdi_ir
جَعَلَ اللّهُ الْكَعْبَه الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِّلنَّاسِ (مائده، ۹۷) ترجمه:خداوند ، کعبه ، آن خانه محترم و امن را وسیله برپایی و قوام ( دین و دنیای ) مردم قرار داد. 🕋 | دنیای بی کعبه، دنیای خفتگان 🔸️اگر این کعبه نباشد افراد جامعه افرادی خفته و بی‌تحرک می‌شوند. این کعبه است که باعث پویایی و زنده بودن جامعه می‌شود. 🔸️...در روایات این منافع را ریز کرده اند [که مثلا:] مردم از بلاد مختلف می آیند، همدیگر را می‌شناسد از همدیگر چیزی یاد می‌گیرند، می‌فهمند چه کسانی در کجا زندگی می‌کنند، چه نیازهایی دارند، منافع اقتصادی‌شان را درک می‌کنند، می‌فهمند چه جنسی برای کجا خوب است، چه تجارتی برای کجا مفید است، دشمنان را می‌شناسند و می فهمند از چه کسانی می توانند کمک بگیرند و... ۱۳۸۹/۰۶/۱۶ 💠 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر اینچنین باشد، علوم انسانی ارزشمند است 💠 ضرورت ارتباط نظام عقیدتی منطقی با نظام ارزشی و علوم انسانی پایه 🔺️بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) ۱۳۹۲/۱۲/۰۱ 🌐 @mesbahyazdi_ir
به کدام حرف، دل می دهی؟ روایتی را از حضرت جواد نقل می کنم: «عَنْ مُحَمَّدِ بِنِ عَلِیِّ الْجَوَاد (سلام الله علیهما) قَالَ مَنْ أصْغی إلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَه فَإنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله، فَقَدْ عَبِدَ الله وَ إنْ کَانَ یُؤَدِّی عَنِ الشَّیْطَانِ فَقَدْ عَبَدَ الشَّیْطَان»(مستدرک الوسایل، جلد۱۷ ، صفحه ۳۰۸) می فرماید کسی که به سخن گوینده ای با طوع و رغبت گوش بدهد تا کاملاً‌ آن را بشنود، در حقیقت او را پرستش کرده یعنی پرستش‎گر آن گوینده شده. بعد توضیح می دهند: اگر گوینده از طرف خدا سخن می گوید، شنونده عبادت خدا کرده که به حرف او گوش می دهد. اگر گوینده از طرف شیطان سخن بگوید، گوش دادن به حرف او پرستش شیطان است. این روایت معروفی است.گوش دادن همان استماع است. اصغاء، بالاتر از استماع است. سمع همین است که به گوش آدم بخورد ولو این که قصد شنیدن هم نداشته باشد. استماع این است که بنشیند گوش بدهد، ولو اینکه خیلی هم آن حرف را دوست نداشته باشد، نپسندد. اما اصغاء‌ این است که به حرف، دل بدهد. بگونه ای گوش بدهد که می‌پسندد و می‌خواهد بپذیرد. اگر اینگونه شد «فَقَدْ عَبَدَه؛ [یعنی بندگی آن گوینده را کرده است.]» اگر «إنْ کَانَ النَّاطِقُ یُؤَدِّی عَنِ الله فَقَدْ عَبِدَ الله»‌ چون این سخن باعث می‌شود او را به طرف خدا می‌کشاند. یعنی ما را به راه مستقیم نزدیک می‌کند و آدم را به حرکت درمی‌آورد، همان گوش دادن خودش، «عبادة الله» می گردد. عکس آن هم، «عبادة‌ الشیطان» می شود. ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ لینک متن کامل جلسه لینک صوت کامل جلسه 🏴 @mesbahyazdi_ir