eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئله ۲۶۱۸-- مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره در کتاب نور علی نور صفحه ۶۴ روایتی نقل می کند که در هیچ جا پیدا نمی شود. لب الالباب مجعولات صوفیه را نقل می کرده از آن گرفته است ( اهل الجنه لایتحسرون علی شئ فاتهم من الدنیا کتحسرهم علی ساعه مرتّ من غیرهم ذکرالله.) کذب محض است ، سند پیدا کنید تا با افتخار بگویم صدق محض است . تصوف روی دروغ بنا شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۱۹-- چند تا کتاب هست که اصل در اخبار آنها جعل است ، مگر از طریق دیگر سندی پیدا شود. اول ارشاد القلوب دیلمی دوم عده الداعی ابن فهد حلی است. متاسفانه مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره الشریف همواره به این دو کتاب بیشتر اعتماد دارد! مثلا در کتاب نور علی نور ص ۶۵ روایتی از امام جواد در دو کتاب نقل می کند که مجعول است : ((ما استوای رجلان فی حسب ولانسب...)) و باعث شده در سراسر جهان اسلام منتشر شود. مسئله ۲۶۲۰-- علامه حسن زاده آملی در کتاب نور علی نور در صفحه ۶۸ روایتی درباره مناظره بلال درباره لحن آورده که مجموعه ورام جلد ۲ ص ۱۰۱ بدون سند ، احیا العلوم بدون سند ،عده الداعی بدون سند ، مستدرک بدون سند نقل می کنند. پس اعتبارش صفر است. مسئله ۲۶۲۱-- یکی از اهداف تصوف اثبات این است که همه می توانند مثل پیامبران بدون واسطه گری انبیا ، با خود خدا حرف بزنند ، در کتاب نور علی نور صفحه ۱۵ با نقل یک روایت می فرماید :(( چرا امام نفرموده است قال الله عزوجل بلکه مکرر فرموده فانی سمعت الله عزوجل .!؟)) یعنی پس صدای خدا را می شود شنید. خب !! این روایت مال جعفر ابن محمد ابن مسرور است که مرحوم آیت الله خوئی تیشه به ریشه وثاقت او زده و از اعتبار انداخته است. و در صفحه ۲۲در تفسیر ن والقلم بین این همه روایات اهلبیت رفته از کتاب اختصاص که مال مفید هم که نیست روایتی از عبدالله ابن سلام یهودی آورده است.!! چرا؟! برای مال حل نمی شود. باقی در مسئله بعد. مسئله ۲۶۲۲-- مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره در صفحه ۶۴ روایتی نقل می کند که در هیچ جا پیدا نمی شود. لب الالباب مجعولات صوفیه را نقل می کرده از آن گرفته است ( اهل الجنه لایتحسرون علی شئ فاتهم من الدنیا کتحسرهم علی ساعه مرتّ من غیرهم ذکرالله.) کذب محض است ،سند پیدا کنید تا با افتخار بگویم صدق محض است. تصوف روی دروغ بنا شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۲۳-- چند تا کتاب هست که اصل در اخبار آنها جعل است ، مگر از طریق دیگر سندی پیدا شود. اول ارشاد القلوب دیلمی دوم عده الداعی ابن فهد حلی است. متاسفانه مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره الشریف همواره به این دو کتاب بیشتر اعتماد دارد! مثلا در کتاب نور علی نور ص ۶۵ روایتی از امام جود در دو کتاب نقل می کند که مجعول است. :(( ما استوای رجلان فی حسب ولا نسب.....)) و باعث شده در سراسر جهان اسلام منتشر شود. مسئله ۲۶۲۴-- علامه حسن زاده آملی در کتاب نور علی نور در صفحه ۶۸ روایتی درباره مناظره بلال درباره لحن آورده که مجموعه ورام جلد ۲ ص ۱۰۱ بدون سند ، احیا العلوم بدون سند ، عده الداعی بدون سند ، مستدرک بدون سند نقل می کنند. پس اعتبارش صفر است. مسئله ۲۶۲۵-- همه مسائل مطرح شده در کتاب نور علی نور در صفحه ۸۱ مال مرحوم علامه حسن زاده متکی بر حدیث کنز است که مجعول است. مسئله ۲۶۲۶-- مطالب کتاب نور علی نور که در ص ۸۷ روی روایت :((من عشق وکتم وعف)) بنا شده مشکل فنی دارد ، چون بیش از سی تا چهل منبع اهل سنت آنرا نقل کرده اند تاکنون از آن حدیث یکی که دارای سند معتبر باشد پیدا نشده است. و علمای شیعه مانند جزائری هم از اهل سنت گرفته اند. و از نظر استنباط شخصی ما تمام این قبیل روایات بی اصل و نسب را اسرائیلی می شناسیم. بگذریم از این که حضرت آیت الله حسن زاده آملی خودشان در ص ۸۸ نقل کرده اند که از امام صادق (ع) از عشق پرسیدند و امام کوبیدند. مسئله ۲۶۲۷-- تمام مطالب بنا شده بر روی روایت منقول از کتاب جامع الاسرار سید حیدر آملی و نقد النقود فی معرفه الوجود در کتاب نور علی نور مرحوم حضرت علامه حسن زاده قدس سره الشریف صفحه ۸۹ :(( ان لله تعالی شراباً ....)) بی اصل و نسب و بی ریشه است و ربطی به قرآن و سنت ندارد. مسئله ۲۶۲۸-- ما باید مبدا اصلی انبساط و انتشار تصوف و تاسیس مکتب (( تجدید نظر در فهم واخذ اسلام و ابطال وجوب عمل به روایات اهلبیت )) موسوم به مکتب عرفان و تصوف را شناسائی کرده و از همان نقطه مسیر این مقابله با حدیث ثقلین را رصد کنیم : در احیاء العلوم محمد غزالی قطب تبدیل تصوف به نوعی فلسفه برای مشروعیت بخشی به تصوف گردید مسائل بسیار قابل تامل دیده می شود، تمرکز روی آنها ثمره عظیمی دارد .یعنی احیاء العلوم ، هم یک فتوحات مکیه دیگری است ، منتها ابن عربی با تکیه بر دروغ در باطن خودش ،و غزالی با تکیه بر دروغ در متون اهل سنت. در احیاء العلوم جلد اول چاپ دارالفکر مورخه ۱۴۳۰ هجری قمری و ۲۰۰۹ میلادی ص ۷۴ می نویسد( ما ترجمه می کنیم) : ((کلام حسن بصری در واقع کلامی است که شبیه کلام انبیآء است، و از نزدیکترین کلام است از حیث هدایت کردن بشر ، به کلام اصحاب . این حرف من درباره او مورد اتفاق کلمه تمام علما است.)) ! اما حسن بصری کیست که تبدیل شده به قطب دائره عرفان و تصوف! او متولد سال ۲۱ هجری و متوفای ۱۱۰ می باشد. باقی در مسئله بعد. مسئله ۲۶۲۹-- ادامه مسئله قبل --۱-- روزی حسن بصری گفت :(( اولاد مقوله بدی است بماند یک گرفتاری جسمی است ، بمیرد یک گرفتاری روحی.)) این مطلب از آن محفل درز کرد و رسید به گوش امام سجاد(ع) امام فرمود :(( بخدا قسم خطا گفته ، چرا که اولاد بهترین نعمت است. چون اگر زنده بماند یک نوع دعای حاضر است ، و اگر بمیرد یک نوع شفیع سابق .)) یعنی قبل از والدین می رود به آخرت برای شفاعت والدین. بحار چاپ ایران ج۸۲ ص ۱۳۲. --۲-- امام صادق (ع) روزی به شیعه های خود هشدار داد :کنترل احادیث من سیاست استتاری نیاز دارد . من دو ( دکاندار) موازی دارم یکی ابوحنیفه دیگری حسن بصری .)) اصول کافی ج ۲ ص ۲۲۲ چاپ دارالکتب الاسلامه. پس حسن بصری دارای دکان پر مشتری در مقابل اهلبیت بوده است . باقی در مسئله بعد. مسئله ۲۶۳۰-- --۳-- امام باقر ( ع ) مطلع شد حسن بصری دارد پیام آیه : (( بلغّ ماانزل الیک )) را منحرف می کند فرمود : خدای متعال احکام کیفیت عمل به نماز ، زکات ، صوم ،حج، و خلافت را عمدا در قرآن بیان نکرده تا رسول خدا بیان کند . و آیه فوق حکم خلافت است ولی کلّی ،، و رسول خدا احکام صغروی و جزئی و خصوصیات آنرا در غدیرخم اعلام فرمود . ( و تفسیر حسن بصری را ابطال کرد) دعائم الاسلام ج ۱ ص ۱۴. چاپ دارالمعارف. --۴-- روزی حسن بصری با شیطنت خاصی پیام آیه قل ما اسئلکم علیه اجراً الا الموده فی القربی را منحرف می کرد ، امام صادق (ع) این خطر را هم با تفسیر دقیق رفع کرد ،( محاسن برقی چاپ دارالکتب الاسلامیه ج ۱ ص ۱۴۴) باقی در مسئله بعد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۳۱-- --۵-- بنده در یکی از یادداشتهای خودم دیدم مطلبی نوشته ام که خلاصه اش این است و فرصت تطبیق ندارم :(( بخاری ۸۳ و مسلم ۷۱ روایت از حسن بصری ثبت کرده اند و ابو حنیفه حسن بصری و ابوهریره را ثقه نمی دانسته اند. و۲۰۰ راوی از ایشان اخذ حدیث کرده اند)) . --۶-- در ذیل آیه ۲۸ سوره غافر دو روایت آمده که حسن بصری بصورت غیر مستقیم به امام باقر(ع) طعنه زده که چرا علم اهلببیت را در تقیه نگهداشته و هر کس این کار را بکند در قیامت بوی بدش اهل جهنم را اذیت خواهد کرد. امام باقر فرمود : ای داد و بیداد!! پس طبق منطق او مومن آل فرعون هم محکوم است .( این حسن بصری نمی فهمد) که از عصر نوح (ع) تاکنون علم واقعی دین در فضای تقیه حرکت می کند. حسن چپ می رود برود ، راست می رود برود هیچ منبعی برای علم نیست جز خاندان وحی‌. امام باقر(ع) با این کبرای کلی تمام ارکان عرفان و تصوف را متلاشی کرد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۳۲--‌ --۷-- ابتدا و پیش از پرداختن به ادامه بحث حسن بصری تذکر دهم خطای بزرگ غزالی از نظر صوفیها این است ( که باعث شده سایر عرفای تند متکی به اسرائیلیون برضد او موضع بگیرند ) در احیاء العلوم می خواهد با نقل هزاران روایت تصوف را مشروع جلوه دهد ، اما امثال ابن عربی می خواهد بگوید (( اساس تصوف متکی بر نفی روایت است ، غزالی ها چگونه با نقل هزاران روایت به تصوف مشروعیت می دهند؟! تصوف خودش یعنی استغناء از روایت .!....)) بهر حال برگردیم به سراغ حسن بصری . در احتجاج جلد۲ ص ۶۲ مطلبی آمده من خلاصه می کنم : حسن بصری به امام باقر (ع) عرض کرد : آمده ام سوالاتی کنم . امام باقر فرمود : شنیدم شما در بصره قول به تفویض را نشر می دهی! اما من از شما سوالی دارم می دانم پاسخ نداری ، بگو ببینم منظور از جاده صددرصد امن برای مسافران در سوره سباء آیه ۱۸ کدام جاده است؟ شنیدم گفته ای جاده های منتهی به مکه است!! مگر سالانه چندین قافله توسط راه زنان لخت نمی شود؟! آیا اهل مکه احساس امنیت دارند.؟! آیا اموال مسافرین مکه غارت نمی شود؟ حسن بصری گفت چرا ؟ فرمود این آیه مربوط به سفر علم است از خاندان وحی به سوی مسلمانان. بهر حال من روایت را خیلی خلاصه کردم که امام به قول عوام کاملا حال حسن بصری را گرفت . ولی بعد خط ستون پنجمی یهود اندیشه حسن بصری را پروراند و مجدداً بر جهان اسلام در قالب تصوف و عرفان طوری تحمیل کرد که غزالی کلام او را در سطح کلام انبیا معرفی کرد. مرحوم علامه طباطبائی و علامه جوادی آملی آیه مورد مناظره بین امام باقر و حسن بصری را جاده یمن تا شام معرفی کردند که جزء نا امن ترین جاده های جهان است.!! مسئله ۲۶۳۳-- ابن ابی العوجاء لامذهب شد. پرسیدند چرا لامذهب شدی ؟! گفت : استادم حسن بصری بود و باطن او ثابت نبود هر روز یک جور اعتقاد داشت. ( فروع کافی ج ۴ ص ۱۹۷) مسئله ۲۶۳۴-- امام باقر(ع) هم فتوای حسن بصری را کوبید و هم خود او را کذاب خواند . ( فروع کافی ج ۵ ص۱۱۳) مسئله ۲۶۳۵-- امیرالمومنین (ع) حسن بصری را سامری امت معرفی کرد که امروز بقول محمد غزالی تصوف امروز در جهان میراث او است.( احتجاج جلد اول ص۲۵۱) مسئله ۲۶۳۶-- امیرالمومنین حسن بصری را برادر شیطان خواند . ( احتجاج جلد اول ص ۲۵۱)) مسئله ۲۶۳۷-- امیرالمومنین معتقد بود حسن بصری حتی راه وضوء گرفتنش را هم بلد نبوده است و به او اعتراض فرمود .(احتجاج جلد ۱ ص ۲۵۰) اما امروز از نظر صوفی قطب تصوف در صدر اسلام او بوده است. مسئله ۲۶۳۸-- امیرالمومنین در حق او نفرین کرد که هیچ وقت شاد نباشد و حسن بصری تا آخرعمر دچاربدترین نوع افسردگی شد.( بحار ج ۴۱ ص۳۰۲) مسئله ۲۶۳۹-- امیرالمومنین به حسن بصری لقب لفتی داده بود که در زبان نبطی به معنای شیطان بود و او هرگز از علی (ع) و حسنین(ع) دفاع نکرد. ( خصال صدوق ص ۲۹) مسئله ۲۶۴۰-- امام سجاد(ع) به او فرمود تو با این باطنت مردم را موعظه نکن و حق نداری مردم را موعظه کنی ( احتجاج جلد ۲ ص۴۳) اما غزالی کلام او را هم سطح با پیامبران می داند. ما باید این کودتای ۱۴۰۰ ساله را با بیان مستند و با منطق مصطلح متلاشی کنیم. مسئله ۲۶۴۱-- روایات احیاء العلوم ماخوذ از ۴ حامل اسرائیلیات است که جزء ۸ نفر اول از حاملان اسرائیلیات اند : عایشه دختر خلیفه اول . عبدالله پسر خلیفه دوم . انس دربان رسول خدا که بعدا منافق شد. و ابوهریره نفوذی یهود با ۲۷ اسم مستعار . ولی غزالی به نظر علامه عیدروسی متوفای ۱۰۳۸ با جا اندختن تصوف تبدیل شد به : علَم العلماء ، وارث الانبیاء ، تاج المجتهدین ، سراج المتهجدین ، مقتدا الائمه ، الذی باهی به سیدالمرسلین . و از نظر علامه محمدالحضرمی ، اگر رسول خدا سید المرسلین است غزالی هم سید المصنّفین است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۴۲-- امام ابو الحسن علی ابن حرزمی گوید : من مخالف غزالی بودم تا این که در خواب رسول خدا ابوبکر و عمر را دیدم غزالی را تایید و به من ۵ تازیانه زدند طوری محکم بوده پس از بیداری هم مدتها درد آن را می کشیدم بعد اضافه کردند در حین غسل میت دیدند جای تازیانه در پشتش بوده است.. (ضمیمه احیاء العلوم ص ۴ و۵) مسئله ۲۶۴۳-- ابوالفتح شامی می گوید : در خواب من ( !!) رسول خدا پیام تایید غزالی را صادر کرد مخصوصا در باب مطالب باب قواعد العقاید احیاء العلوم را)) ( همان ص ۵) پس در دو تایید اخیر خواب حرف اول و آخر را می زند! تاکتیک خوبی است.!! مسئله ۲۶۴۴-- ابوالفضل عراقی احیاء العلوم را از اجلّ کتب حلال و حرام می داند. ( همان مدرک) امیرالمومنین فرموده بود ما اهلبیت نمط وسطی هستیم ( خط مستقیم) همان عراقی می گوید غزالی هم مصداق نمط وسطی است مثل علی (ع).!! مسئله ۲۶۴۵-- عبدالغافر فارسی گفته تاکنون نظیر احیاء العلوم تالیف نشده است ، امام نووی گفته احیاء العلوم در مرز قرآن شدن است.!! (همان) ابو محمد کازرونی گفته اگر تمام کتب مسلمین نابود شود احیا العلوم بماند کل اسلام از آن قابل استخراج است .( همان). مسئله ۲۶۴۶-- عیدروسی گفته هر کس احیاء العلوم را بخواند هم عالِم مُلک است هم عالم ملکوت. و اگر مرده ها زنده شوند توصیه خواهند کرد احیاء العلوم بخوانید. عین شریعت و عین طریقت است. اعجوبه زمانه است ( همان) اینک حقیر چند صفحه از کتاب احیاء العلوم را از حیث اعتبار می خوانم تا ثابت کنیم در تاریخ اسلام کتابی به اندازه این کتاب حامل دروغ ، جعل، افترا، نشر فساد، دشمنی با اهلبیت تالیف و تولید نشده و نخواهد شد. بنده پرونده قطور این کتاب را تهیه کرده ام موجود است فقط بعنوان نمونه :(( در ج ۲ ص ۳۱۰ و ۳۱۱ ، ۲۳ روایت نقل کرده که ۲۰ تا جعلی است. و در ص ۳۱۲ و۳۱۳ ،۱۵ روایت جعلی دارد. و در صفحه ۳۱۴ و ۳۱۵ ،۱۶ روایت جعلی دارد. و در صفحه ۳۱۶ و ۳۱۷، ۱۵ روایت جعلی دارد. باقی درمسئله بعد. مسئله ۲۶۴۷-- در ص ۳۱۸ و۳۱۹ ،۱۶ روایت جعلی دارد. و در ص ۳۲۰ و۳۲۱ ،۲۴ حدیث جعلی دارد. و در ص ۳۲۲ و ۳۲۳ ، ۱۳ حدیث جعلی دارد. و در ص ۳۲۴ و ۳۲۵، ۱۹ حدیث جعلی دارد. در ص ۳۲۶ از ۱۰ حدیث ۵ تا جعلی است. و در ص۳۲۷ از ۹ حدیث ۶ حدیث جعلی است. و در ص ۳۲۸ از ۱۶ حدیث ۷ تا جعلی است. و در ص ۳۲۹ از ۸ حدیث ۶ جعلی است. و در ص ۳۳۱ از ۱۵ حدیث ۹ جعلی است. این فقط نمونه ای است از جلد ۲. در کل کتاب احیاء العلوم این نسبت حاکم است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۴۸-- در ادامه بررسی کودتای فرهنگی اهل کتاب از طریق صوفیه و عرفان خانقاهی علیه مرجعیت علمی اهلبیت پس از موفقیت کودتای نظامی آنها علیه خلافت اهلبیت (ع) داشتیم کتاب احیاء العلوم مجمع الاکاذیب و المجاعیل والخرافات محمد غزالی را بررسی می کردیم و چند نمونه از جلد دوم را بررسی کردیم اینک چند صفحه هم از جلد سوم بررسی کنیم تا بعنوان مشت نمونه خراور به عمق جنایت اهل کتاب تحت پوشش تصوف پی ببریم و حقیر کل این کتاب را بررسی کرده آماده ارائه کل است. اما بخاطر لزوم اجتناب از خسته کردن عزیزان اینک از جلد سوم چند صفحه می آوریم .در ص۳ از ۴ حدیث ۳ تا مال ستاد جعل است . در ص۱۴ از ۵ حدیث ۴ تا مال ستاد جعل است. و در صفحات ۱۶ و۱۷ و۱۸ همه ۵ حدیث مال ستاد جعل است . و در ص۳۶ از ۵ حدیث ۴ تا مال ستاد جعل است. در ص ۳۸ از ۵ حدیث ۴ تا و در ص ۴۵ از ۱۴ حدیث ۱۲ تا و در ص ۴۶ از ۱۶ حدیث تا ۱۴ تا و در ص ۴۷ از ۴ حدیث ۲ تا و در ص ۷۲ از ۱۳ حدیث ۷ تا و در ص ۷۳ از ۱۰ حدیث ۹ تا و در ۷۵ تمام ۵ حدیث مال ستاد جعل است . و در ص ۸۰ و ۸۱ از ۸ حدیث ۷ مال ستاد جعل است. و در ص ۹۶ و۹۷ از ۲۵ حدیث ۱۳ تا مال ستاد جعل است. و در ص ۹۹ از ۶ حدیث ۵ تا مال ستاد جعل است. و در ص ۱۰۲ از ۱۲ حدیث ۷ تا مال ستاد جعل است. و در ص ۱۰۳ هر۳ حدیث مال ستاد جعل است. وقس علی هذا فعلل و تفعلل . مسئله ۲۶۴۹-- چون اصل بر اختصار است و غرض این است که بگوئیم قتل خود امام در روز عاشورا تمام شد اما قتل خود اسلام هر روز ادامه دارد و برای اسلام کل یوم عاشورا است. اینک از یک گودال قتلگاهی برای اسلام رونمائی می شود که بعنوان یک دقیقه از ۱۴۰۰ سال . یعنی کتاب احیاء العلوم را که علمای اهل سنت در سطح تالی تلو قرآن معرفی می کردند با دادن آدرس دقیق ثابت می کنیم بخش عظیمی از روایات آن در کره زمین پیدا نشده است. انا لله وانا الیه راجعون: در جلد ۱ صفحه ۱۳ پانوشت شماره ۱۱ . و ج ۱ ص ۴۱ حدیث پانوشت شماره ۴ . و ج ۱ ص ۴۳ پ۵ . و ج ۱ ص ۴۱ پ ۷ . و ج ۱ ص ۴۷ پ۲ و ج۱ ص ۷۳ پ ۳ و ج۱ ص ۹۵ پ ۳ و ج ۱ ص ۱۲۵ پ ۱۱ و ج۱ ص ۱۳۷ پ ۳ وج ۱ ص۱۵۲ پ ۲ و ج ۱ ص ۱۵۶ ۲ و ج ۱ ص ۱۵۸ پ ۳ و ج ۱ ص ۱۶۲ پ ۳ ووووو تا آخر کتاب این جنایت فرهنگی با همین نسبت ادامه دارد. باقی در مسئله بعد. مسئله ۲۶۵۰-- اینک نتیجه تحقیقات خودمان از کتاب احیاء العلوم غزالی را عرضه می کنیم: یک : در این کتاب ۱۹۶ روایت نقل شده که در حدی مجعول بودن آن هویدا شده که در هیچ منبعی اثری از آنها نیست. دو: در این کتاب عرفانی و تصوف بیش از نصف روایات از ستاد جعل ۸ نفره معروف نقل شده است که مجوز آن ابوهریره ، عایشه ، عبدالله پسر عمر، انس، عبدالله ابن عمرو عاص و کعب الاحبار است. سه : در پیشانی این کتاب مثل فتوحات مکیه و محلی ابن حزم حدیث جعلی عمر مبنی بر این که رسول خدا گفته من مامورم از طریق جنگ با کل بشر اسلام را منتشر کنم ( انی امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لااله الا الله.) آمده است . چهار : در اول کتاب غزالی آمده : (( اما القلب، فخار ج عن ولایه الفقیه..... بل یحکم الفقیه بصحه الاسلام تحت ظلال السیوف ،مع انه یعلم ان السیف لم یکشف له عن نیته. ولذالک قال انی امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لا اله الا الله)) یعنی اسلام از دیدگاه فقه زیر سایه شمشیر باید حرکت کند(!! )، در حالی که قلوب مردم با شمشیر به دست نمی آید)).!! الا لعنه الله علی القوم الکاذبین. هم روایت را عمر رضی الله عن المومنین ساخته و هم نشر آنرا تابعین عمر رضی الله عن المومنین منتشر کرده. ما باید از قلم مکتب تصوف بیشتر از دِرّه جناب دوّمی ، شمشیر شمر و حجاج بترسیم . چون این قلم دارد سر اسلام را با خرافات می برّد. مسئله ۲۶۵۰-- دشمنی غزالی با فقه ، خاصه فقه اهلبیت عمیق تر از دشمنی ابن عربی است. غزالی در احیاء العلوم در اول جلد اول ( ص ۲۴) می گوید :(( هر کس از طریق عمل به احکام فقهی دنبال ثواب باشد دیوانه است))!! این تبر یهود بود به دست غزالی بر شجره طیبه فقه آل محمد. درست است که این ضربه مطلق است ولی شامل فقه اهلبیت هم هست.. مسئله ۲۶۵۱-- غزالی می گوید :(( علم واقعی علم مکاشفه صوفی ها است. )) !!( ج ۱ ص ۲۵ ) در حالی که در آینده خواهد آمد که خود غزالی معترف است که دو حرف یک صوفی با هم جور در نمی آید هر روز حرفشان رنگ عوض می کند. تا چه رسد به این که یکصد صوفی درباره یک حکم یک حرف بزنند . و اضافه کرده که یک عارف گفته :((هر کس از علم عرفان مطلع نشود عاقبت بخیری اش تضمین نیست ))! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۵۳-- غزالی در جلد ۱ ص ۲۶ می گوید :(( علم عرفان آن قدر شانش عُلّو دارد شایسته است در هیچ کتابی منتشر نشود، دلیلش هم این است که رسول خدا فرموده : ان من العلم کهئیه المکنون لایعلمه الا اهل المعرفه بالله تعالی فاذانطقوا به لم یجهله الاّ اهل الاغتراربالله......)) در حالی که این روایت نیست ساخته عامل غیر مستقیم اهل کتاب بنام ابو عبدالرحمن سُلَّمی است اینک کتابش در اسرائیل است. پس قطب عرفان غزالی روی جمله مجعول عمال اهل کتاب است. زرکلی در اعلام ج ۶ ص ۹۹ نوشته بعضی گفته اند سلمی برای تصوف روایت جعل می کرده است. مسئله ۲۶۵۴-- غزالی پله اول عرفانش روی حدیث مجعول گذشته بود، اما پله دوم عرفان غزالی،! بله او پله دوم را هم روی یک روایت مجعول قرار داده که مال یک کذاب معروف بود بنام عبدالله ابن کیسان که (( ضعّفه الجمهور ))، او می گوید :(( از رسول خدا سوال شد اگر در منطقه دور افتاده ای حادثه ای اتفاق افتاد حکمش در قرآن و سنت نبود چه کار کنیم ؟ فرمود از صالحین بپرسید که پس از شور و مشورت بین خودشان هر چه حکم دادند عمل کنید.)) اولا آنچه هست این است که هم رسول خدا و هم علی مرتضی فرمودند در چنین شرائطی مطابق آیه ۵۹ سوره نساء ردّ الی الله (مراجعه به محکمات قرآن ) و ردّ به رسول الله (یعنی عمل به سنه جامعه موجود در اختیار اهلبیت نه سنت متفرقه مخلوط به جعلیات) تکلیف است.. و نه مراجعه صالحین که در منطق صوفی ها مصداقش فقط صوفی ها است. و این عین بخشی از نامه ۵۳ نهج البلاغه است. ثانیا بخشنامه عمر منتشر شده که ((قس الامور)) دست به دامن قیاس و شیوه شیطانی زدن تکلیف است. ثالثا در بحارالانوار آمده که در یک مورد رسول خدا به نماینده خود در یمن فرمود در چنین مواقعی (( اکتب الّی حتی اکتب الیک،)) بنویس به من تا جواب را بنویسم برای تو. باقی در مسئله بعد. مسئله ۲۶۵۵-- پله سوم عرفان غزالی میوه چینی در سال اول کشت نهال است.! تصوف بدین خاطر جعل شد که کودتای سقیفه را مشروع جلوه دهند . اما غیر مستقیم. چون پس از کودتا خلفا سواد فقهی نداشتند برای پاسخ به استفتائآت کار خلافت عبارت شد فقط (( دست به دامن یهود شدن ))!! کعب الاحبار ، عبدالله ابن سلام و زیدابن ثابت فارغ التحصیل از دانشکده ماسکه یهود در مدینه ، تمیم داری مسیحی با با فرهنگ یهودی سپس وهب ابن منبه و محمد ابن کعب قرظی وووو مرجع فقهی ای شدند که حکومت با استفاده از باصطلاح کمک دنده آنها برای خلافت ، کارشان را به پیش می بردند. و تصوف آمده بگوید نه بابا هم ابوبکر و هم عمر از نظر ذاتی دارای عرفانی بودند که آن عرفان اولیه عامل خلیفه شدنشان شد . غزالی در پله سوم نوشته :(( اولین عارف جهان اسلام ابوبکر بود )).! ابن عربی گفته :(( اولین عارف عمر بود.)) و اگر این دو خلیفه محترم نه راوی شدند و نه محدث و نه فقیه چون فقه علم به درد خوری نبوده است. این است پیام نهائی عرفان غزالی . مسئله ۲۶۵۶-- تصوف بدل سازی است. برای جبران قتل ائمه (ع) ، حاصلش هزاران ابدال در شامات . تصوف قطب سازی است ، برای جبران فقدان امامان به شهادت رسیده. امام معصوم فرار کرد و غایب شد هزاران صوفی عالم گیر شد. تصوف عارف تراشی است برای جبران خلاء ناشی از عالمان واقعی خانه‌ نشین شده .تصوف عرفان تراشی است برای جبران فقه متلاشی شده اهلبیت. تصوف خانقاه سازی است برای جبران مسجد بخون علی (ع) رنگین شده ی کوفه. تصوف رقص سماع سازی است برای جبران نماز تعطیل شده اهلبیت (ع). خودشان تصوف ساختند سپس اسمش را گذاشتند فلسفه و عرفان اسلامی. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۵۷-- در متون اهل سنت آمده : عمر رضی الله عن المومنین گفت پسرم عبدالله آنقدر بی عرضه است ، حتی لیاقت نداشت حکم طلاق زن خود را یاد بگیرد. اما غزالی در اول احیآالعلوم که برای قتل علوم اهلبیت تدوین کرده نوشته : از هزاران صحابه فقط حدود ده دوازده نفر فقیه بودند یکی عبدالله پسر عمر بود.!! در منطق تصوف ، پسر خلیفه بودن گوئی نوعی اتصال به علم و فقه کلان هم هست. گوئی تصوف نوعی توجیه ضعف علمی قدرت و تملق و چاپلوسی فلسفی و علمی در حاشیه قدرت برای قدرت است. مسئله ۲۶۵۸-- همین غزالی در همین کتاب در همان موضوع نوشته :(( وقتی از عبدالله پسر خلیفه سوال فقهی می کردند، در پاسخ می گفت برو از آن کس پاسخ بگیر که در تخت خلافت نشسته است.)) این منطق اهلبیت بود که از مونتاژ چند نفر به یکدیگر خلیفه نمی شود ،، از انضمام فقیه ، پادشاه ، امیر ، محدث ، مفسر ووو به یکدیگر موجودی بنام خلیفه مرکّب نمی شود. باید یک نفر به تنهائی ، هم فقیه باشد، هم امیر باشد، هم سیاستمدار باشد هم محدث باشد و هم مفتی . اما فاما عمر شد خلیفه اجرائی ، کعب الاحبار شد ،مورخ ، ابن عباس شد مفسر، زید ابن ثابت شد عالم ارث ، معاذ ابن جبل شد فقیه بخشی از احکام .و اُبیّ ابن کعب یهودی الاصل شد فقیه بخشی از احکام تا عمر را بر پا نگهداشتند تا بشود خلیفه!!. مسئله ۲۶۵۹-- تصوف خانقاهی از یک زاویه عُمرنامه است ، هدف این است خلافت عمر مشروع تلقی شود. غزالی در اول احیاء العلوم می گوید ابن مسعود به محض مرگ عمر گفت : ای داد و بیداد !! با مرگ عمر نود درصد علم دفن شد ( مات تسعه اعشارالعلم) . وقتی به ابن مسعود اعتراض کردند با وجود این همه صحابه با مرگ عمر فقه نمی میرد. پاسخ داد : ((منظورم علم فقه نیست بلکه العلم بالله است ، علم مکاشفه ( و عرفان و تصوف) است)). اساسا در تصوف خانقاهی مواقعی هست رسول خدا در حد عمر مطرح نیست. چون ابن عربی رسول خدا را اولین عارف نمی شناسد بلکه عمر را نخستین عارف می شناسد.!! مسئله ۲۶۶۰-- غزالی آنقدر در ساختن یک مذهب از مقوله های عرفانی غرق شده متوجه نیست مفهوم کلامش چیست ! در جلد اول ص ۲۹ می گوید : شافعی در ماه رمضان ۶۰ بار قرآن ختم می کرده است. یعنی هر روز دو بار کل قرآن را می خوانده است. فرض می کنیم راست می گوید ، می پرسیم چه می فهمیده با آن سرعت ؟! چه حاصلی داشته اگر نمی فهمیده چه می گوید.!؟ چه کسی این نوع قرآن خواندن را مستحب کرده است!؟ اگر خدای نخواسته تمام ۲ میلیارد مسلمان مثل شافعی در هر روز کل قرآن را دو بار بخوانند قطعا فهمش صفر می شود. اگر این از مصادق عرفان است ، حرام است. چون سد راه تدبر در قرآن است .و تولید صدای وز وز نامفهومی دارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۶۱-- تمام دعوای غزالی و غزالی ها با فقه اهلبیت است و نه با مطلق فقه چرا !؟ چون در همان آغاز احیاء العلوم می گوید :(( مالک ابن انس به هارون گفت العلم یوتا ولا یاتی ( که متخذ از کلام امیرالمومنین است الامام کالکعبه یوتا ولایاتی) یعنی من پیش خلیفه نمی آیم چون مصداق علم و عالم من هستم ، دیگران باید بیایند دور عالم . هارون گفت هدفم این است بیائی تا کتاب موطا خودت را به خانواده ما تدریس کنی)) . اما موسی ابن جعفر عالم واقعی در زندانش بود. پس جنگ علیه فقه اهل سنت نبود بلکه علیه فقه آل محمد بود بعلاوه غزالی در همان صفحه از هر۴ فقیه اهل سنت تمجید هم کرده است.! مسئله ۲۶۶۲-- طبق صراحت کلام غزالی، در همان صفحات قبل مالک ابن انس صاحب مذهب مالکی بنی عباس را وارث علم النبی می دانسته است. اما در عین حال غزالی از مالک تمجید کرده است. چون مِحور حفظ قدرت است علیه اهلبیت. جالب این که در همان صفحه ۳۵ دو حدیث از حضرت عیسی نقل کرده است که اصلا در هیچ منبع معتبری نیامده است !! . یعنی از ۲۲ جلد مسند امام صادق یک روایت نیست اما از حضرت عیسی دو خبر بی سند هست ، تصوف مسیحی سازی امت هم هست. مسئله ۲۶۶۳-- غزالی در ص ۳۷ دامن جناب ابوبکر و عمر را از اتهام نشر اسرائیلیات با وجود بیش از هزار سند بر متهم بودن عمر تطهیر کرده است. سند نامه محرمانه عمر به کعب الاحبار یهودی پیش حقیر موجود است که خواسته بیاید مدینه جهت نشر اسرائیلیات. مسئله ۲۶۶۴-- غزالی در ص ۳۸ گفته : احمد ابن حنبل اعتراف کرده قصاصون از دروغگوترین انسانها بوده اند. اما هزار منبع سنی دلالت دارد عامل حاکمیت قصه گویان اسرائیلی عمر مقتدای غزالی بوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany