💠سوال : در خصوص نظر آقای محقق داماد چه می توان گفت ؟
👇👇
آیتالله محقق داماد : پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است / چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم - خبرآنلاین
https://www.khabaronline.ir/news/1883987/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D9%84%D8%B7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86
✅پاسخ : در این خصوص در اینستاگرام مطلب خواهیم داشت و مشکات اهلبیت هم آنرا منتشر
می کند.👇👇👇👇
➖➖➖➖
✅پاسخ : عالم محترم مد نظر ، متفکر زمان شناس و درد آشنا هستند، کوشش می فرمایند از اسلام یک تفسیر معقول و متناسب با زمان عرضه کنند. و تا حدودی در فضای علمی موفق بوده اند و ان شاالله موفق تر نیز خواهند شد.
اما آنچه به نظر قاصر حقیر درباره اقتصاد می رسد این است که
--۱-- اقتصاد خُرد ، به منزله چرتکه برای محاسبه شکلها و متغیرهای سود سرمایه دار است و علم خاصی نیست.
--۲-- اقتصاد کلان هم محاسبه و اجرای سیاستهای تضمین کننده ثبات وضع اجتماعی زیرسایه حرکت واحدهای اقتصادی است.
📈یعنی بررسی راهکارهای حرکت : کالا ها ، ارزشها ، اموال و دارایی موجود به نحوی که
اولا :طبقات غیر سرمایه دار طوری متضرر نشوند که قیام کنند بلکه مرفه نیز بشوند.
ثانیا : سرمایه دار هم سود خود را به حداکثر برساند.
ثالثا : حوادث و جریانات پیرامونی داخلی و خارجی مطالعه شود تا دو مطلوب بالا تضمین شود.
پس اقتصاد کلان هم علم خاص نیست فقط مطالعه برای حفظ جریان سرمایه همراه با آرامش جامعه و تضمین سود سرمایه است.
📉اما علم اقتصاد چیست؟
علمی است که ذیلا تعریف می شود:
: تعریف علم اقتصاد
علم اقتصاد ، علمی است که درباره بهترین راه تسخیر و استثمار مواهب و منابع طبیعی و تهیه مواد مصنوعی از مراحل اکتشاف و تجسس تا مصرف .
هم از لحاظ کمّی و هم از لحاظ کیفی بحث می کند .
این استثمار مواهب و منابع طبیعی ، چه به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام گیرد ، مانند درو کردن گندم و چیدن میوه ، چه به صورت غیر مستقیم و با واسطه مانند تهیه کالا از طریق مبادله
غرض از آن ، از نظر حکومتی ، تحصیل مواهب و منابع طبیعی و مصنوعی سپس تخصیص آن بر انسانها است و از نظر شخصی برای خود تحصیل کننده در چهارچوب پنج اصل زیر می باشد .
بدین معنا که این پنج اصل شرط صحت بهره برداری شخص از طبیعت است و در بهره برداری حکومتی این پنج شرط معتبر نیست .
چرا که فرض این است که هدف نهائی حکومت ، حراست از همان پنج اصل است.
1- اصل اشتراک عموم انسانها در همه اموال موجود در زمین بر مبنای «خلق لکم ما فی الارض جمیعاً»
علامه طباطبائی میفرماید : هذه حقیقه قرآنیه هی اصل لاحکام و قوانین هامه فی الاسلام ... و الاصل الثابت الذی یراعی له و یتقدر به فروعه هو کون الجمیع للجمیع ... و یتفرع علی هذا الاصل الاصیل فی الاسلام فروع کثیر هامه کاحکام الانفاق و معظم احکام المعاملات و غیر ذلک و قد أیّده الله تعالی فی موارد من کتابه کقوله تعالی : خلق لکم ما فی الارض جمیعاً.
2- اصل اقتصاد و میانه روی در معیشت بر مبنای کبرای کلی اسلامی (که در روایات بسیار زیادی با عبارات مختلف وارد شده است ) کل تقصیر به مضر کل افراط له مفسد که در متن خطبه الوسیله علی (علیه السلام) در روضه کافی صفحه 21 آمده است و در نهج البلاغه قصار الحکم شماره 108 .
پیام این اصل این است ، در زندگی هر نوع افراط و تفریط محکوم است.
3- اصل حضور فعلی مالکیت دولتی در اموال و اراضی خارج از تسلط مشروع اشخاص ، بر مبنای دلالت تعبیرات ائمه (علیهم السلام) در ابواب مختلف منجمله در ارتباط با تصرف بیت المال توسط خلفاء است آنجا که میفرماید: آنان اقدام به –استئثار الفی ء- کردند .
اثاره به معنای بقیه است یعنی خلفا آن بخشی از اموال را که خارج از تملک اشخاص بوده که در واقع بقیه اموال طبیعی موجود در زمین است به خودشان اختصاص دادند و اهل بیت (علیهم السلام) این بقیه را به نمایندگی از همه مردم مال خودشان می دانستند ، لذا مستفاد از این تعبیر این است که هیچ توسعه ای برای مالکیت شخصی در حوزه مالکیت عمومی به وجود نمی آید مگر اینکه به همان نسبت از حوزه دیگران کم می شود. اگر چه دیگران عبارت از دولت باشد که برای مالکیت اشخاص در بین اموال دولتی هنوز حوزه مشخصی وجود ندارد و معنای مالکیت دولتی این است که «مال همه است».
4-اصل تقدم مالکیت حکومتی بر مالکیت شخصی هنگام تعارض ، این اصل بر مبنای یکی از اصول مسلم فقه اسلامی است که صلاح جامعه مقدم بر صلاح فرد است.👇
5- اصل احترام مالکیت شخصی و قداست آن در چهار چوب چهار اصل گذشته بر مبنای صراحت قرآن و حدیث ، یعنی بهره برداری شخصی هنگامی مشروع است که با مالکیت شخصی مشروع دیگر ، تعارض نداشته باشد و مشروع بودن آن هم در گرو این است که در چهار چوب چهار اصل سابق به وجود آمده باشد.
🔹در ارتباط با نحوه رعایت پنج اصل مزبور در هنگام بهره برداری شخصی از طبیعت توضیح مختصری میدهم . امّا رعایت اصل اول بدین صورت است که : بهره برداری فرد از مواهب طبیعی الهی ، باید در محدوده و چهار چوبی باشد که بر اصل اشتراک عمومی در اموال عمومی مانند معادن ، مراتع طبیعی ، رودخانه ها ، مناطق استراتژیک ، دریاها ، جنگلها ، کوهها و به طور کلی بر مقتضای – والارض وضعها للأنام – صدمه نزند یعنی اینکه : -همه زمین مال همه انسانها است- باید محفوظ بماند .
🧮نتیجه ی آن این است که بهره برداری فردی مشروط به حفظ این اصل است و إلّا مشروع نیست .
این بود حاصل حاکمیت اصل اول در استثمار طبیعت توسط اشخاص و مقتضای رعایت اصل دوم این است که آن بخش از بهره برداری از طبیعت مشروع است که در مسیر مصرف مشروع باشد ، نتیجه بهره برداری از
طبیعت اگر به صورت هزینه شهرهای حیوانات مانند شهرک گربه ها در انگلستان درآید ویا (ارث –سی سی –) باشد اسراف تلقی می شود و نامشروع خواهد بود .
پس مالکیت دولت بر مالکیت مُسرفین حاکمیت دارد به طوری که در مرز اسراف ، آنها را متوقف میسازد و ثمره حاکمیت اصل حضور فعلی مالکیت دولتی که اصل سوم بود این است که فرد نتواند بدون احراز نظر موافق دولت در اموال موجود در خارج از تسلط مشروع اشخاص ، دخل و تصرف کند و به همین جهت باید در تصرف زمینهای آزاد ، مراتع طبیعی ، اموال بدون مالک، و بالاخره در همه
چیز نظر دولت مراعات گردد ، البته باید تذکر دهم از لحاظ مصداق این اصل با اصل نخست ، خیلی به هم نزدیک است ، فقط مابه الافتراق این است که اگر کسی بهره برداری را آغاز کند تا مرحله تعارض با مرز مالکیت فعلی اشخاص ، با اصل نخست تعارض ندارد ولی حتی در آغاز بهره برداری هم طبق اصل سوم ، فرد ، محتاج نظر حاکم است اگر چه جلب نظر حاکم با عدم صدور منع تصرف از سوی ایشان احراز بشود .
مقتضای رعایت اصل چهارم یعنی تقدم مالکیت دولتی بر مالکیت فردی ، هنگام تعارض این است که قدرت مثلاً مالکیت شهردار یک شهر نسبت به تصرف اراضی ساختمانهای یک شهر در جهت صلاح مردم بیشتر و مقدمتر از قدرت مالکیت مردم آن شهر است، لذا در مرحله عمل (در خیابان کشی) نظر شهرداری مقدم است و بالاخره معنای حاکمیت اصل پنجم این است که بهره برداری هر فرد مشروط به این است که با مالکیت فردی که مالکیتش در چهارچوب چهار اصل نخست ، محقق شده است تعارض نداشته باشد و طبعاً مالکیت فردی که خارج از چهارچوب اصل چهارگانه نخست باشد، محترم نیست.
♻️اجرای هر چهار اصل نخست هم وظیفه دولتی است و هم شخصی ، شاید کسی بگوید بین اصل نخست و اصل سوم و چهارم ، تناقض وجود دارد برای اینکه اولی اصل اشتراک همه را ثابت می کند و اصل سوم و چهارم ، تقدم مالکیت دولتی را .
در جواب می گوئیم ، تقدم مالکیت دولتی شکل و قالب کنترل شده اشتراک عامه و تجلی خارجی آن است نه چیز دیگر . در این زمینه در بخش های آینده بحث خواهد شد.
بنابر تعریف فوق ، کتبی که هزاران سال پیش درباره ی کشاورزی تدوین شده، کتب اقتصادی است. همچنین کتبی که جهت مطالعه کیفیت ترکیب بعضی از عناصر برای ابداع نوعی مواد غذائی نوشته شده و یا خواهد شد نیز اقتصادی محسوب می شود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۳۱-- غزالی در ص ۲۰۶ از ۱۸ انسان مسئله دین نقل کرده که نه پیامبرند و نه امام و نه از خدا نقل می کنند.!!
دین شده مقوله بی انتساب به خدا و رسول که هدف دشمن بود .!!
مسئله ۲۷۳۲-- غزالی در ص ۲۱۰ باز در حق اصحاب کودتا نوشته :(( والصلاه علی اصحابه ذوی الابصار الثاقبه والعقول المرجحه )) در حالی که در آخر سوره های برائت ، جمعه ، محمد، و آیه ۶۳ سوره نور اصحاب را فاقد بصیرت و عقول کافی معرفی کرده است.!!
هدف تثبیت کودتای سقیفه است تحت پوشش تصوف .
مسئله ۲۷۳۳-- غزالی در ص ۲۱۸ از صحابه کودتاگر چنین تعبیر کرده : (( و علی صحبه قاده الحق و ساده الخلق ، رهبران حق و بزرگان خلق)) . بزرگی که رسول خدا فرمود بروید سرباز اسامه ۱۹ ساله باشید. !
مسئله ۲۷۳۴-- در ص ۲۱۹ صوفی ها را از مقرّبین شمرده است.
و در صفحه ۲۲۱ اعتراف کرده عمر بعنوان نخستین عارف و صوفی پس از اعمال حج به کل حُجّاج یک دست کتک جانانه می زده و می گفته :(( یالاّ یمنی به یمن ، شامی به شام و عراقی به عراق برگردد ، و کسی حق ندارد زیاد طواف کند برای چه با بیت خدا اُنس می گیرید بروید بیرون. !!))
پس زیر سایه این عارف محترم خود خوانده دیگر مجاور مکه بودن هم معنای خود را از دست می دهد.!!
اما همین عمر مطابق نقل در ص ۲۲۳ می گوید میخواهم بر هر کس که مستطیع است اما به حج نمی رود مثل کفار اهل کتاب جزیه مقرر کنم.!!
مسئله ۲۷۳۵-- در ص ۲۵۴ یادش رفته سنی است اعتراف کرده روح رسول خدا (ص) از تمام سلامهای اهدا شده به ایشان مطلع است.
مسئله ۲۷۳۶-- در ص ۲۴۸ عمرو عاص ، ابوهریره ، احمد ابن حنبل، محمد ابن کعب قرظی یهودی الاصل ، سفیان ثوری دشمن امام صادق و عمرو ابن میمون را مثل رسول خدا (ص) مصدر الاحکام و صاحب مقام اصدار احکام شرع معرفی کرده و فقط از اهلبیت غفلت کرده است!!! بله !! این قوم دشمن اهلبیت هستند تا مکتب کودتای یهود را مشروع جلوه دهند.
غزالی عامل اهل کتاب قول کذب ابوهریره اکذب الکذابین را حجت می داند و اما قول صادق آل محمد را نه؟! تصوف و عرفانی نیست کودتای فرهنگی اهل کتاب است.
مسئله ۲۷۳۷-- غزالی این عامل اهل کتاب بطور صریح میگوید بدعت های عمر مانند نماز تراویح از احکام اسلام است چون مصادم و معارض و مغیرّ سنت نیست .
اما روایات رسول خدا از طریق امام صادق بعنوان راوی روایت رسول خدا را اسلام نمی داند.!!
غزالی فرمانده لشکر خطرناکی است.
مسئله ۲۷۳۸-- غزالی گاهی تعادل خود را از دست میدهد و اعتراف می کند که علی (ع) فرموده : (( اگر فقط سوره حمد را تفسیر کنم یادداشتهای آن بار ۷۰ شتر خواهد بود. )) اما از نظر غزالی عارف واقعی عمر است!! که بارها گفت اگر علی نبود آبروی من می رفت .لولا علی لهلک عمر.
مسئله ۲۷۳۹-- در ص ۲۵۷ می گوید : ((صوفیه معتقد است علم ( فقه آل محمد) حجاب و مانع از تعالی روح است .)) و خودش هم قبول دارد .
پس این عمال کودتا علناً تبلیغ می کنند فقه اسلام را نخوانید!
یعنی به اسلام عمل نکنید .
یعنی هدف صوفی این است که مسلمین از قرآن فاصله بگیرند تا اهل مکاشفه شوند. خوب !!
این همان کودتای یهود توسط عرفا علیه اسلام اهلبیت است بدون تعارف .!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۴۰-- بنده حقیر چندبار در حین مطالعه چند کتاب فشار خونم بالا رفت .
یک بار در حین مطالعه آیات شیطانی سلمان رشدی بود ، یک بار در حین مطالعه احیا العلوم غزالی و چند کتاب دیگر. مخصوصا وقتی دیدم غزالی در جلد دوم صفحه ۸ می گوید : (( جعفر صادق از مردم می خواست سر سفره ، هم زیاد بخورند و هم لقمه های بزرگ و بزرگتر بردارند و هر مقدار در خدمت شکم باشند خدا از عمرشان حساب نمی کند))!! .
اما در جلد۴ صفحه ۳۴۴ نوشته :(( اما حجاج ابن یوسف آنقدر عرفانش عمیق بوده می گفته :(( رحم الله امراً حاسب نفسه قبل ان یصیرالحساب الی غیره)) خدا رحمت کند کسی را پیش از آنی که دیگران به حساب او برسند خودش به حسابش برسد.!!
در منطق این جنایتکاران تربیت یافته در دامان صهیونیسم تاریخی امام صادق منحرف و حجاج ابن یوسف عارف است.!!
و وقتی رسیدم به چهار صد و پنجاهمین مورد از جنایت فرهنگی و توهین او به معصومین در جلد ۴ صفحه ۴۶۳ دیدم نوشته :(( خدا موسی را توبیخ کرد که چرا به درخواستهای قارون عنایت نمی کنید؟! منِ خدا به محض درخواست قارون اجابت می کنم.)) !!
تمام این مطالب دروغ محض است!! دیگر تحمل شنیدن این جنایات را نداشتم. و از نظر حقیر غزالی قسی القلب تر از شمر ابن ذی الجوشن است. و چون قادر به تحمل جنایات این جانی فرهنگی نیستم از نقل حدود ۴۰۰ جنایت غزالی در حق ۱۴ معصوم صرف نظر می کنم که کاملا تدوین کرده ام و آماده نشر است. چند مسئله هم نقل می کنم رها میکنم.
مسئله ۲۷۴۱-- در جلد دوم ص ۲۷ به امام حسن(ع) اتهاماتی می بندد ، منجمله این که (( زنها را یک یک و تک تک به نکاح در نمی آورده ، بلکه چهارتا چهارتا طلاق میداده و چهارتا چهارتا میگرفته است. تا ۲۰۰ زن نکاح کرد!!)). که این کار مال مغیره بوده است. و در صفحه ۵۰ توهین و تحقیر امام حسن را نمی توانم نقل کنم.
مسئله ۲۷۴۲-- در جلد ۲ ص ۲۲ از رسول خدا نقل می کند که گفته بهترین خانواده آن خانواده ای است که پس از ۲۰۰ ( !!!) بی زن و بجه باشد یعنی با ترک ازدواج نسل خود را قطع کند.
مسئله ۲۷۴۳-- در جلد ۲ ص ۳۴ زیر لحاف عایشه را محبط الوحی معرفی کرده است. در حالی که دهه اول نزول وحی در مکه عایشه زن رسول خدا نبوده است. اگر چه اسم از شخص عایشه به میان نیاورده اما روایات دیگر آنرا به عایشه تطبیق داده است.
مسئله ۲۷۴۴-- غزاّلی در ج ۲ ص ۱۵۴ اعتراف کرده جفیر ابن نفیر در یمن در خانه همسایه یهودیش درس می خوانده است. جفیری که در منی اجازه نداد رسول خدا(ص) علی( ع) را بعنوان خلیفه معرفی کند.!! و در حال جوسازی بود .
و در درّالمنثور ج ۲ ص ۲۹۷ مخالفت جفیر با رسول خدا برای اعلام ولایت را آورده است. و رسول خدا فرمود دیگر اصحاب در مقابل من ایستاده اند.
مسئله ۲۷۴۵-- در ج ۲ ص ۱۳۶ نوشته : (( والصلاه والسلام علی اصحابه الذین اتبعوه اقتدوا به قولاً و فعلاً و عدلاً ولساناً )) در حالی که این اصحاب بودند مانع وصیت ، مهاجم به بیت النبوه ، قاتل فاطمه زهرا (ع) جورا و ظلماً، غاصب فدک ، قاتل هر ۵ تن آل عباء.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمام کتب انبیای سابق موقتی بوده چرا که برای قوم خاص نازل شده بوده اند همه تحریف شدند و بخش زیادی از تورات نیز تحریف گردید.
وقتی قرآن نازل شد تمام کرامتها، خبرها، حکمها ، طبعاً و تبَعاً افکار عمومی نیز معطوف قرآن کریم شد و دست یهود خالی شد ولی بیکار نشد از طریق عناصر استخدامی شروع کرد به القای باور تحریف قرآن و چون علمای اسلام از پشت قضیه و عمل زیرزمینی یهود اطلاعات کافی نداشتند یک وقت متوجه شدند بیش از ۲۰۰۰ روایت آمده که قرآن تحریف شده است! مرحوم علامه مجلسی و حاجی نوری و بعضی دیگر (بدون توجه به صراحت آیه قرآن که می فرماید انا له لحافظون) خیال کردند آیاتی تحریف شده است. مرحوم علامه عسکری از نوابغ معاصر با تکیه بر تاریخ، حدیث و رجال یک کتاب قطور و حقیر نیز در دو کتاب با تکیه بر ریاضی و در بحثهای ماهواره ای با تکیه بر تاریخ و تفسیر ثابت کردیم حتی یک کلمه از قرآن کریم تحریف نشده است. بعلاوه در تفسیر سوره های مختلف منجمله در تفسیر سوره برائت، در تفسیر درّ المنثور ثابت کردم خاندان عمر ابن الخطاب پشت قضیه اثبات تحریف قرآن بوده اند.
تنها صفحه رسمی آیت الله موسوی زنجانی
در اینستاگرام👇
@mousavi.zanjani.ir
#تحریف #تحریف_قرآن #قرآن_کریم #آیت_الله_موسوی_زنجانی #موسوی_زنجانی #سید_حسین_موسوی_زنجانی #تاریخ #احکام #علم #سوالات_شرعی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ایتا👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۴۶-- در ج ۲ ص ۱۷۹ و ۱۸۰ سه بار از کعب الاحبار یهودی مطلب نقل کرده در هر سه بار از بنی اسرائیل سخن گفته است.!!
مسئله ۲۷۴۷-- در جلد ۲ ص ۱۸۵ می نویسد :(( هم عبدالله ابن عمر و هم حسن بصری به اطرافیانشان توصیه می کردند در توزیع احسانات همسایه یهودی مقدمند. ))
بله حکم اسلام احترام به اقلیتها هم هست . منتها این محاسبه تقدم از آن باب نیست بلکه از باب تکریم از معلم است. دلیل ما زیاد است منجمله کلام احمد غزالی که نقل کردیم که می گفته عمر کعب الاحبار یهودی را امیرالمومنین خطاب می کرده است
تا چه رسد به معلم بودن.
مسئله ۲۷۴۸-- در جلد ۲ ص ۱۸۰ نوشته :(( ابوهریره می گوید رسول خدا ممنوع شد از این که برای مادرش استغفار کند)) پس جنگ با خاندان رسالت است. خبری از عرفان نیست.
مسئله ۲۷۴۹-- ریشه نزول اولین وحی در غار حرا از صوفی ها بوده تا ثابت کنند اولین مرحله درویشی از رسالت شروع شده است. مراجعه شود به احیاء العلوم جلد ۲ ص ۱۹۶.
مسئله ۲۷۵۰-- غزالی در صدد بوده ثابت کند درویشهای صوفی در سطح انبیا هستند و حتی کلیم الله هستند ولذا نوشته :(( هیچ بعید نیست بعضی از صوفی ها به درجه نبوت رسیده باشند . چون از جُنید نقل شده که می گفته من ۳۰ سال است با خدا مکالمه دارم و مردم خیال می کنند من با مردم دارم صحبت می کنم)) !!ما قبلا گفته ایم هدف تصوف این است که القاء کند انسانهای متعارف هم می توانند از خدا اخذ حکم کنند و اخذ حکم از خدا مخصوص مصطفین و مطهرین نیست. ( ولایبعدان تنتهی درجه بعض الاولیاء الیه ( درجه کلیم اللهی) فقد نقل عن جنید انه قال : انا اکلّم الله منذ ثلاثین سنه والناس یظنون انی اکلمهم)) ج ۲ ص۱۹۷
مسئله ۲۷۵۱-- از اول تاریخ اسلام تاکنون من به یاد ندارم یک مسلمانی در مقابل قرآن ایستاده ردّ کند و خود را هم مسلمان بنامد جز غزالی . او در جلد دوم ص ۱۹۸ ابتدا می گوید : امر به معروف و نهی از منکر از اصول اسلام است و واجب است ( فهو من اصول الدین وهو واجب ) سپس نوشته :(( وفی الامربالمعروف والنهی عن المنکر اثاره للخصومات وتحریک لغوائل الصدور ومن جرّب الامر بالمعروف ندم علیه غالباً....)).
در امر به معروف و نهی از منکر این زمینه وجود دارد دشمنی ها را فراهم کند، و کینه های باطنی مردم نسبت به یکدیگر را تحریک کند. و غالباً هر کس امر به معروف و نهی از منکر را تجربه کرده پشیمان شده است.!!! خوب دقیقا اعلام کرد دشمن امر به معروف و نهی از منکر است آن هم به اسم عارف و تصوف !!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۵۳-- در همان صفحه نوشته از ۱۰،۰۰۰ نفر صحابه فقط ۴۰ نفر موافق حسین بودند. و کاخ نشینی را ترجیح دادند بر کمک کردن بر امام حسین(ع) ! و او عمل کاخ نشینی اصحاب را ترجیح می دهد بر قیام امام حسین.(ع).!!
تصوف یعنی اسلامی که جعل شده برای جنگ با اسلام امام حسین (ع).
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد طاعات و عبادات شما قبول باشه .
استاد جهان حادث است یا قدیم . یعنی وقتی خلاق بودن تو ذات خدا هست و همیشه هم همراهش بوده . از طرفی خدا هم که زمان نداره وجودش پس خلقتش هم که جزو ذاتش هستش پس این جهان و شاید هزار دنیا و جهان دیگری هم پیش از ما خدا خلق کرده باشه چون علم ما از جهان فقط همین جهان خودمون و تاریخ دار هستش که میگیم عصر فلان میلیارد ها سال قبل فلان موجود وجود داشته خب اگه ما سوای از بحث تاریخی فقط صرف خلقت خدا رو در نظر بگیریم به بی نهایت میرسیم . یعنی خالق بودن خدا نه ابتدای اون مشخصه نه انتها نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه .
✅پاسخ : وعلیکم السلام .
وقتی شما قبول کردید مقوله ای در نظام هستی بنام زمان وجود ندارد ، بلکه زمان همان مقدار حرکت است پس استعمال واژه های (( ابتدا )) و( انتها )) معقول نیست.
در نتیجه اینکه می فرمائید :((به بی نهایت می رسیم )) تعبیر درستی نخواهد بود ، چون نهایت مستلزم زمان است .
پس این عبارت صحیح است که بگوئیم : ((خدا ( بدون این که بگوئیم: -- وقتی--) جهان هستی را آفرید و از لحظه خلقت هستی زمان هم خود به خود همراه با خلقت متولد شد .))
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
🅰️ در انجیل آمده که، ایران اسرائیل را شکست خواهد داد!
♦️محقق مسیحی سعادة الیازجی در همایش «قدس میراث مشترک ادیان» آستان قدس رضوی(ع): در کتاب انجیل به ما مسیحیان بشارت داده شده است که ایرانیان در آخرالزمان به حکومت می رسند و بر پلیدی ها پیروز می شوند چون از حمایت شمشیر دولبه برخوردارند.
♦️سالها تحقیق کردم در میان شمشیرهای تاریخ تا توانستم رمز گشایی کنم که شمشیر دولبه همان ذوالفقار است و منظور از ایرانیان شیعیان امام علی (ع)است.
♦️طبق مطالبی که در انجیل آمده است ایران ،اسرائیل را شکست خواهد داد و تا آن لحظه مدت زمان زیادی نمانده است.
💠سوال : سلام ، در این👆 خصوص نظری دارید
✅پاسخ : سلام
اولاً این آیه ۵ سوره اسراء هم هست که یهود از مسلمین شکست می خورد و ثانیا در زبور داود مزمور ۱۴۹ آیه ۶ و ۷ آمده :(( شمسیر دو دمه در دست ایشان تا از امتها انتقام بکشند )).
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۵۴-- محمد غزالی در احیا العلوم در ج ۲ ص ۲۰۲ کمک نکردن طاووس یمانی به خط و فکر و اسلام امام حسین (ع) را ارج نهاده است!
مسئله ۲۷۵۵-- در همان آدرس در کاخ نشستن بنی عروه در منطقه عقیق را ارج نهاده بخاطر این که گفته بودند چون امام حسین در زمانی دارد قیام میکند که : ((مساجد هم لاهیه، واسواقهم لاغیه، والفاحشه فی فجاجهم عالیه، فیما هناک عما انهم فیه عافیه،)) عافیت در کاخ نشینی است و این کاخ نشینی در شمال شهرها برای متملقین حکومت با بیت المال عافیه.!!
فاعتبروا یا الوالالباب والابصار.!
مایه تاسف این که مرحوم فیض در قبال غزالی در این دشمنی ها در محجه البیضاء موضع نگرفته است.
مسئله ۲۷۵۶-- غزالی در ج ۲ ص ۲۰۵ نوشته :(( بشر حارث تمام کتب حدیث ۱۷ قفسه ای خودش را دفن کرد)) !! تا حدیث رسول خدا را منتشر نکند!!
مسئله ۲۷۵۷-- در همان آدرس آمده که بشر حارث گفته : نشر حدیث رسول خدا (ع) به معنای باز کردن دربی است از دربهای دنیا!!
و غزالی این راه دشمنی با سنت را ترویج می کند.!!
مسئله ۲۷۵۸-- در ج ۲ ص ۲۰۵ نوشته :(( رابعه عدویه زن صوفی به سفیان ثوری که برای اخذ عرفان یک شب در جوار ایشان استراحت کرده بود. گفت : تو آدم خوبی هستی منتها دنیا طلبی!
گفت چطور؟!
رابعه گفت : (( چون داری حدیث نقل می کنی!)) !!
بله عرفان یعنی جنگ با حدیث رسول خدا (ص)!!
مسئله ۲۷۵۹-- در ج۲ ص ۲۰۵ نقل می کند : ابوسلیمان دارانی می گفته :(( هرکس ازدواج کند و یا حدیث جمع کند و یا سفر برود این آدم دنیا طلب است )).!! صوفی جمع کردن و منتشر کردن احادیث رسول خدا (ص) را در حد ازدواج کردن معرفی می کند.!!
مسئله ۲۷۶۰-- در ص۲۰۶ راهب درویش مسلکی را معرفی می کند که گفته من سگم ، خودم را به زنجیر کشیدم تا کسی را گاز نگیرم. و این راه را تبلیغ می کند.
مسئله ۲۷۶۱-- در ص ۲۰۷ می گوید: حتی مالک رهبر فقهی مالکیان در آخر عمرش به این نتیجه رسید دعوتی را قبول نکند. مریضی را عیادت نکند،و مرده ای را تشییع نکند.!! این مطلوب غزالی است که درست مقابل سنت است .
مسئله ۲۷۶۲--در ص ۲۰۹ می گوید : یک صوفی چون نمازش را ۳۰ سال در صف اول خوانده بود قضا کرد.!
مسئله ۲۷۶۳-- در صفحه ۲۰۹ نوشته :(( فرق عالم و صوفی در این است که صوفی هر چه بگوید از خودش است.))
یعنی از صوفی کتاب و سنت ردّ نمی شود.!!! بله این ادعای ما بود که خودش بجای کتاب و سنت است.!! ( ان الصوفی لایتکلم الا عن حاله)) و این درست مقابل واژه اسلام و تسلیم است و صوفی دشمن اسلام است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۶۴-- در همان صفحه نوشته (( در قبال یک سوال یکصد صوفی یکصد جور جواب می دهند و همه فقط خود را حق می دانند))
یعنی نابودی تنها صراط مستقیم.! پس صوفی نمی تواند بخواند اهدنا الصراط المستقیم. ولذا مسلمان واقعی نیست و بر همین مبنی بود که فردی گفت ببخشید من اثباتیم نمی توانم لا اله الاالله بگویم.
مسئله ۲۷۶۵-- غزالی در ج ۲ ص ۲۱۳ اعتراف کرده سعید ابن مسیب داماد ابوهریره مدتها می گشته تا یک حدیث به دست آورد.
جابر ابن عبدالله انصاری همراه با ۲۰ نفر از مدینه رفتند تا مصر تا این که از عبدالله ابن انیس انصاری یک روایت منحصره را یادداشت کنند.))
این در حالی بود که ابوبکر و عمر کل احادیث النبی را بالکل به آتش کشیده بودند. حالا هر دو اسلام است !!.
پس طبق مکتب عرفان و تصوف کفری و فسقی در مسیر تصوف وجود ندارد . چون هر عملی انجام دهید اسلام است.!!
مسئله ۲۷۶۶-- در ج۲ ص ۲۱۳ آمده بعضی از صوفیها می گفته اند : مردم ( اسلام) می گویند چشمتان را باز کنید تا ببینید اما من می گویم چشمتان را ببندید ( کور شوید) تا ببینید.!! این راه اسلام یا دشمنی با اسلام است .؟!
مسئله ۲۷۶۷-- در همان ص ۲۱۳ بدون اینکه عواقب حرف خودش را بسنجد نوشته :(( والهالکون فی التیه هم الاکثرون من رکاب هذه الطریق ( الطریقه).----)) اکثر هلاک شده ها در تیه از سواران این طریقه ( تصوف) بودند.!.
پس سوال می کنیم : اگر اکثریت در تیه و تحیّر هلاکت شده اند چگونه از مسلمین می خواهید بیایند بسوی تحیّر و دعا کنند رب زدنی تحیّراً.!!؟ تیه و تحیر یک مسیر است.
مسئله ۲۷۶۸-- در ج ۲ ص ۲۱۴ یکی از مصادیق سفر عبادی را سفر برای زیارت اصحاب مثل عمرو ابن عاص ، معاویه ، ابوهریره ،مغیره و عثمان می داند. وکذا زیارت اولیاء مانند مولوی و بایزید بسطامی می داند اما زیارت اهلبیت از قلم افتاده است!! .
بله عرفان و تصوف دکان است .
غرض تحقیر اهلبیت است.
مسئله ۲۷۶۹-- در ج ۲ ص ۲۱۴ صریحا از تورات متن حدیث می آورد اما از صوفی ها مانند حارث نقل می کند که باید احادیث النبی را دفن کرد. و بشر دفن هم کرد.!!
مسئله ۲۷۷۰-- در همان صفحه نوشته (( عبدالله ابن عمر از مدینه تا بیت المقدس رفت تا دو بار نمازهای پنجگانه را در بیت المقدس خوانده باشد )). و پدرش عمر به دوست سعید ابن مسیب توصیه کرده بود زیارت بیت المقدس را عمره قرار دهد . !!! چون قبله یهود بوده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام این مطلب را در قسمت پیامها درج کردم ، مجددا بصورت پیام حضورتان ارسال میکنم، انشاءالله پاسخی منطقی دریافت کنم، آیه تبلیغ در سوره مائده تصریح میدارد که، فرشته وحی یک بار بر پیامبر نازل شده و فرمانی از جانب خدا برای پیامبرش آورده، در نزول مجددا ، جبرائیل تاکید میکند، که ای رسول " ابلاغ کن آنچه را که قبلا از سوی خدایت بر تو نازل شده!
که اگر این کار را نکنی ، رسالتت را انجام نداده ای!!
سئوال : این آیات، یا آیه که فرمانی از سوی خدا بر پیامبرش بوده کجااست ، که هیچ نشانی از آن در قرآن وجود ندارد؟!
امر و دستوری بدان اهمیت که عدم ابلاغ آن مساوی است با انجام ندادن رسالت رسوال الله، زیرا خود آیه تبلیغ اعتراف دارد به اینکه قبلا آیات و یا آیاتی بر پیامبر نازل شده و در آن دستور و امری بوده .
چرا نشانی از این امر و دستور وجود ندارد؟! اگر این تحریف نیست ، چه نامی دارد؟!
✅پاسخ : وعلیک السلام
۱۲ بار آیه نازل شده که اقیموا الصلاه ، در کدام آیه آمده کیفیت نماز ظهر چگونه است.؟
۱۳ بار آمده آتوالزکاه ، در کدام آیه آمده از ۹ ماده با فلان درصد زکات بدهید؟!
در باب حج آیه آمده لله علی الناس حج البیت اما یک هزار مسئله حج کجا به رسول خدا نازل شده چگونه انجام بده!؟
پس آیه بلّغ ما انزل الیک هم کذالک. امر روشن سوال ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany