مسئله ۲۷۷۱-- سفیان ثوری ،سرّی سقطی و بعضی از صوفیان مُبّلغ آوارگی و در بدری مسلمین بودند تا جائی که در هیچ شهری بیش از ۴۰ روز نمی ماندند.!
حتی سر سقطی فرمان می داد اذا خرج الشتاء فانتشروا.
وقتی زمستان تمام شد متفرق شوید . درست بر ضد دستور رسول خدا که تعرب بعدالهجره گناه است.
دشمن حساب شده وارد شده، دوست بی حساب و کتاب دفاع کرده است.
مسئله ۲۷۷۲-- در ج ۲ ص ۲۲۱ می گوید اصحاب برای آب وضوء مراعات نمی کردند کدام آب پاک است کدام نجس بطوری که عمر از مشک نصارای آب بر می داشت.!!
فقط از آبی اجتناب می کردند که یقین داشتند نجس است.!! بله !!
خودشان مکرر نوشتند ، حوله دستی جناب دومی زیرپایش بوده است!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۷۳-- در ج ۲ ص ۲۲۴ نوشته :(( عبدالله ابن عمر در صورت نبودن آب، تیمم می کرد وقتی پس از شروع در نماز آب پیدا می شد اعتنا نمی کرد که با پیدا شدن آب تیمم باطل است.!! با وجود آب هم نماز خود را با تیمم ادامه می داد)).!! بله! ایمان برای فقه اسلام نداشتند.
مسئله ۲۷۷۴-- در ص ۲۳۲ برای شاید دهمین بار اصحاب کودتا را با عبارت :(( والصلاه علی اصحابه ائمه الحق وقادته)) یاد می کند.
مغیره زناکار ،خالد زناکار ، وقاتل، معاویه ملحد ،عمرو ابن عاص مکار ، عبدالرحمن ابن عوف کودتاگر .
همه امامان حق و رئیسان حق هستند. اما از اهلبیت مطهر خبری نیست.!
مسئله ۲۷۷۵-- در ج ۲ ص ۲۳۳ بطور مفصل از استفاده صوفی ها از خانمهای ترانه خوان مطلب آورده است.!
حتی ابومروان قاضی دو هنر پیشه برای صوفی ها داشته (( قداعّدهن للصوفیه))، و عطاء هم دو بانوی ترانه داشته است و جنید، و سری سقطی و ذوالنون مصری استفاده می کردند. و ابوالحسن عسقلانی صوفی در موسیقی کتاب دارد. و بعضی از صوفی ها از حضرت خضر استفتا کرده ایشان فرموده منعی ندارد. و از ممشاد نقل کرده در خواب شخص رسول خدا فرموده از موسیقی استفاده کنید منتها در ابتدا و انتهای برنامه با قرآن شروع و ختم کنید.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۷۶-- در ص ۲۴۰ و ۲۴۱ آمده ابوبکر مخالف موسیقی بوده و رسول خدا موافق بوده اند، و غزالی فتوای داد لعب و موسیقی حرام نیست (( ان الغناء واللعب لیس بحرام ))!
مسئله ۲۷۷۷-- غزالی برای مشروع وانمود کردن وجد و طرب صوفیها در ج۲ ص۲۴۳ قصه ای را به رسول خدا (ص) نسبت می دهد که ساخته ابوهریره است. و آن اینکه رسول خدا فرموده :(( یک جوان بنی اسرائیلی از شدت عشق به خداوند خود را از قله کوهی به پائین پرت کرده و کشته بود)). در حالی که رسول خدا بارها فرموده از قصص بنی اسرائیل چیزی را نه تصدیق کنید و نه تکذیب .
بعلاوه بارها در قرآن تکرار فرموده :(( تلک امه قدخلت)) ،گذشت شرائط آنها.
مسئله ۲۷۷۸-- در ص ۲۶۰ بدون سند نقل می کند حضرت اسرافیل استاد ذوالنون مصری بوده است. و در ص ۲۶۱ استفتا و یا استفهام جنید از ابلیس درباره زمانهای به دام انداختن مردم را نقل می کند آن هم در خواب.!! آن هم بعنوان عرفان.!!
مسئله ۲۷۷۹-- غزالی که دشمن سرسخت امر به معروف و نهی از منکر است .در ج ۲ ص۲۶۹ می گوید :(( حسن بصری گفته رسول خدا می فرموده : افضل شهدا آن شهیدی است که در مقابل حاکم جائر قد علم کرده او را امربه معروف ونهی از منکر کند و در این راه به شهادت برسد)). پس این قشر توان اجتهاد ندارند . اعتدال در تحلیل دین ندارند.
و تعادل در درک پیام دین ندارند و در عین حال خود را در مسیر حق می دانند. بقول خودشان بوقلمون صفت و هر روز رنگ عوض می کنند.
مسئله ۲۷۸۰-- غزالی در ص ۲۷۰ سطر۶ قانع شد امر به معروف ونهی از منکر واجب است. و تمام حرفهای سابق خود را تعدیل کرد .
اما حاشیه ما : به نظر قاصر حقیر امربه معروف ونهی از منکر فقط بر کسانی تکلیف و واجب است که خود معروف را ، زمان معروف را و حتی مکان معروف را بشناسند. و اگر کسی در این شناخت دارای شرایط نباشد حرام است. فسادی که از امربه معروفهای فاقد بینش دینی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی به وجود می آید از انکر منکرات است.
مسئله ۲۷۸۱-- غزالی در ج ۲ ص ۲۸۱ قبول کرده جناب عمر رضی الله عن المومنین بدون اذن صاحب خانه وارد خانه مردم می شد ، قبول کرده شافعی سوسمار می خورد.
قبول کرده حنفی ها نبیذ غیر مسکر می خوردند.
قبول کرده عمر نمی دانسته علم قاضی بدون دو شاهد کافی نیست.
تا از علی(ع) آموخت . و در ص ۲۹۶ خبر اسرائیلی کعب الاحبار را مخلوط کرده به روایات رسول خدا (ص)، در مورد صفت و شخصیت عمر در تورات!! و در صفحه ۲۹۷ خواسته دروغ بگوید و گفته ولی لو رفت که فانزل سکینته علیه را به رسول خدا تفسیر کرده و سر ابوبکر بی کلاه مانده بود و از پیش خودش اضافه کرده بود : (( والطمانینه علی ابی بکر))!! بعد همه فهمیدند این دومی دیگر آیه نیست جعل غزالی است.!! آنچه در حق ابوبکر گفته شده لاتحزن است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۸۲-- در ج ۲ ص ۲۶۹ غزالی مطلبی در توبیخ امر به معروف نقل می کند! اما از چه کسی!؟ از یک یهودی که می گوید ( به دروغ) هر کس امر به معروف کند بین مردم منفور می شود و این مطلب در تورات ، خودش آیه است!؟
دروغ محض است. چنین آیه ای نیست.
مسئله ۲۷۸۳-- در ص ۲۸۷ از عرفان ابوبکر این را نقل می کند اگر کسی از باب زکات یک بزغاله بدهکار باشد و ندهد با آنها با شمشیر برخورد می کنم. یعنی می کشم!!
قتل انسان بخاطر بزغاله و عرفان!! .
مسئله ۲۷۸۴-- در ج۲ ص۳۲۶ اعتراف کرده از عرفان عمر این بوده با هر کس درگیر می شده می گفته دعنی ان اضرب عنقه بگذار بکشمش. بله بنده اخیراً ملاحظه کردم در بیش از صد مورد آمده که خلیفه دوم حتی در حضور رسول خدا با هر کس درگیر می شد می گفت بگذار گردنش را بزنم. این اوج عرفان عمر بود و بخاطر همین در اول فتوحات مکیه قتل بشر برای مومن سازی آنها را تابلو کرده است. و عمر را نخستین عارف معرفی کرده و به دنیا اعلام کرده عارف ترین مسلمان قاتل ترینشان است و نتیجه اش شد داعش.
این ثمره درخت تصوف است.!!
مسئله ۲۷۸۵-- در ج ۲ ص ۳۲۷ خدای متعال دست غزالی را گرفته بسوی حقیقتی هدایت کرده که نتیجه اش آفتابی شدن حقیقتی شد که شعار قرآن ،عترت و سنت و شیعه است. که صحابه متمرد نماد بدبختی یک امت است. در آن صفحه از سطر اول تا دهم مطلبی نقل کرده حاصلش این است که رسول خدا فرموده :(( در فلان قضیه اگر مطابق میل و سلیقه اصحاب عمل می شد ،این عمل اصحاب باعث هدایت مردم بسوی جهنم می شد.!!))
اتفاقاً همین اصحاب ، کودتا را پیش از دفن رسول خدا شروع کردند.
با اعزام سی مسلح به سوی خانه علی(ع). و غزالی بیش از دویست مورد عمل اصحاب را حجت معرفی کرده است.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
《پدیده ای بنام معامله سرقفلی》
زمین سه نوع سود دارد :
الف : تولید مایحتاج انسان مانند گندم
ب : استخراج اشیاء معدنی
ج : حمل بناء .
زمین مغازه ، پس از ساختن مغازه ، حمل بنا کرده دیگر ارزشش به همان حمل بنا است که در شکل مغازه متجلی شده است.
زمین مغازه پس از مغازه شدن بصورت منفصل از مغازه ماهیت سود دهی دیگر ندارد و وقتی به فروش سر قفلی رفت تسلط مستاجر بر مغازه ، تسلط مالک بر زمین را صفر کرد.
دیگر زمین دارای جنبه سود دهی دیگری نیست تا ملک مالک شود.
اما مالک از سه طریق از مستاجر پول می گیرد :
اول بعنوان پول سرقفلی .
دوم بعنوان اجاره ماهانه.
سوم درصد خاصی در حین انتقال سرقفلی به شخص دیگر توسط مستاجر.
این مشکل در موضوع.
اما مشکل در حکم: سرقفلی اجاره نیست چون مدت ندارد و بیع هم نیست چون ملک را نمی فروشد به اجاره می دهد!
پس معامله ای که نه بیع است و نه اجاره و نه عنوان ثالث شرعی ، پس باطل است .
اما مشکل سوم .
سرقفلی ربای خزنده در مستغلات است ، چون از سه طریق پول می گیرد و یک ذره مالکیت نمی فروشد
و این سرمایه خزنده زمینه ساختن پاساژهای دیگر را هم فراهم می کند آن وقت چشم باز می کنیم می بینیم یک نفر بخش اعظم زمین را اشغال کرده است.
تنها صفحه رسمی آیت الله موسوی زنجانی
در اینستاگرام👇
@mousavi.zanjani.ir
ایتا👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
#سرقفلی #معامله #مغازه #آیت_الله_موسوی_زنجانی #موسوی_زنجانی #سید_حسین_موسوی_زنجانی #تاریخ #احکام #علم #سوالات_شرعی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💠سوال :
با سلام و احترام
حضرت آیه الله سرقفلی در واقع شبیه فروش اعیان ملک است و فروشنده حق اعیان و ورود در ملک را واگذار و از خود سلب میکند بنابر این فروش انجام گرفته است ، از طرفی قیمت سرقفلی با توجه به موقعیت و امتیازاتی که دارد متفاوت است بنابر این از بعد دیگر امتیاز حضور مالک در ملک به خریدار واگذار میشود ، از این بعد نیز فروش امتیاز اتفاق افتاده و در تجارت امروز امتیاز واجد ارزش و واگذاری آن در عرف مورد پذیرش قرار گرفته است.
✅پاسخ : وعلیکم السلام و تشکر که دقت فرمودید اما اگر بیشتر دقت فرمائید .
مشکل اول : توجه کنید عنوان :(( ورود به ملک )) این عنوان مال خریدار است باید بفرمائید : (( حق ورود به ملک)) را واگذار کرده است. بسیار خوب! اگر حق ورود را فروخته پس این حق مال مشتری شده تا اینجا قبول ، حالا بفرمائید چگونه مجددا بدون فروختن از سوی مشتری به سوی مالک برگشته ، تا مالک در انتقال ملک از مشتری اول به دوم باز دارای مالکیت باشد.؟؟!!
این اشکال اول و مشکل عبارت اول . اما مشکل دوم در این عبارت است :(( بنابر این فروش انجام گرفته است،)) خوب!
اگر انجام گرفته پس مال مشتری شده است. اگر مال مشتری شده پس چرا وقتی مشتری می خواهد به دیگری واگذار کند مالکی که فاقد حق ورود است مجدداً درصدی می گیرد و خود را مالک می داند؟!
مشکل سوم : اینکه فرمودید :(( فروش امتیاز اتفاق افتاده))
پس اگر این فروش امتیاز اتفاق افتاده چرا مالک اجازه نمی دهد مشتری مستقلاً پس از این معامله آن امتیاز را به شخص دیگری واگذار کند،؟!
مالک بلافاصله می گوید من مالکم باید درصدی به من سهم از سود بدهید؟!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۸۶-- غزالی در ج ۲ ص ۳۲۷ می گوید :(( وقتی برخورد رسول خدا با انسانی خیلی با ملاطفت و همراه با عذر خواهی بود ، عمر (آنقدر خشن بوده) به رسول خدا جسارت کرده هشدار می داد که خدا تو را مکلف نکرده بیش از مقدورت درباره دیگران زحمت بکشی ! ))
پس عمری که به رسول خدا خط و نشان می کشیده از شدت عرفانش بوده است!!
بعید است چنین عارف خشنی پس از شهادت رسول خدا (ص)کودتا نکند. و با سی مسلح به خانه امامت حمله نکند.
بله از نظر صوفی مسلکان اولین عارف همان اولین مهاجم به بیت النبوه است.!
مسئله ۲۷۸۷-- غزالی در جلد۳ احیاءالعلوم ص۶ به روایت الدنیا مزرعه الآخره تمسک کرده که در هیچ کتابی ریشه ندارد.
مسئله ۲۷۸۸-- و در جلد ۲ ص ۳۳۰ برای رسول خدا سه تا اسم معرفی می کند که ساخته کعب الاحبار یهودی است .(( حاشر، قائب وماحی))!! و اسم یهودی را مخفی کرده است.
مسئله ۲۷۸۹-- در جلد۳ ص ۱۰ کعب الاحبار یهودی تکالیف اعضای بدن را می شمارد و از عایشه می خواهد تایید کند و عایشه نیز می گوید رسول خدا هم چنین می فرمود.!!
مسئله ۲۷۹۰-- در جلد ۳ ص ۱۵ بر خلاف قرآن که اهل کتاب را عامداً مخالف می داند و در باطنشان عداوت معرفی می کند اما غزالی قلوب یهود را مصداق قلوب مطمئنه می شناساند.!!
مسئله ۲۷۹۱-- در ج ۳ ص ۱۸ اعتراف می کند صوفیها به علوم تعلیمی که از قرآن و حدیث به دست می آید ایمان ندارند و دنبال علم باطنی هستند .این بود هدف ما با این تفصیل نفس گیر که ثابت کنیم صوفی مومن به اسلام نیست ، گرایش به مسیحیت دارد .(( واعلم ان میل اهل التصوف الی العلوم الاللهیه دون التعلیمیه))!!
مسئله ۲۷۹۲-- در ج ۳ صفحه ۱۸ صوفی را در ردیف انبیا قرار داده ، و طبعا ۱۲ امام از صوفی پائین تر می شود که هدف یهود بود.
مسئله ۲۷۹۳ -- در ج ۳ ص ۲۲ علم امیرالمومنین ( ع) را علم انکشاف صوفیانه معرفی می کند !! با وجود این که از ۶۴ طریق معتبر نقل شده علم علی (ع) املای مستقیم رسول خدا است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم . یه سوالی از حضرت عالی داشتم . در فضای مجازی عده ای هستند که بدون دلیل به پیامبر و ائمه اطهار توهین میکنند یا حرفهای در مورد آنها میزنند که درست نیست . وظیفه عوام در برابر اینها چیست . میتونیم با آنها بحث کنیم یا باید سکوت کنیم . ممنون میشم جواب بدین
✅پاسخ : سلام علیکم
بر قادرین واجب کفائی است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم خدمت شما استاد زنجانی شما چه نوع موسیقی ای رو مهیج میدانید؟
چون مثلا آقای خامنه ای قائلند غنا آن است که مضل عن سبیل الله باشد و تشویق به عمل خلاف شرع کند
و یا آیت الله صانعی هم حرمت موسیقی رو محتوای آن میداند
اگر منظور شما رقص و طرب آوری باشه خب مرحوم امام قائلند رقصیدن مرد با مرد و زن با زن اگر مفسده نداشته باشد حلال است
اگر هم حرمت رو مناسبت با مجالس لهو و لعب میدانید
میتواند آهنگی در مجلس لهو و لعب پخش شود و منجر به تشویق فساد باشد و همان آهندر جمع فضلا و عرفاء منجر به قربت الی الله باشد
سوالم این هست که دقیقا منظور شما از موسیقی مهیج حرام چیست؟
و سوال دیگری هم از استاد عزیز داشتم
شما فرمودید از نظرتان فقط بازی شطرنج به علت بازی با فکر و قوی تر کردن بنیه ذهنی حلال است و دیگر بازی ها رو نمیتوان چنین دانست سوال بنده ایناست اگر این بازی ها مصداق تفریح باشند چه مثلا تخته نرد و ورق بازی و حتی بازی های تخته ای دیگه که امروزه تولید میشن آیا مصداق تفریح نیستن و بازی بدون شرطبندی باز هم از نظر معظم له حلال نیست؟
آیا فرقی بین این بازی ها با مثلا شهربازی رفتن هست؟
اگر این بازی ها سودی برای دنیا و آخرت انسان ندارد
و خب شهربازی هم ندارد و صرفا تفریح هست
و همچنین این تفریحات میتواند موجب کم شدن منکر های زیادی شود
مثلا این بازی ها میتواند جلوگیری کند که یه جوان بره روی به استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و روابط نامشروع بیاره
✅پاسخ : وعلیکم السلام
بحث موسیقی در فقه خواهد آمد
ان شاالله.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۷۹۴-- در ج ۳ ص ۲۳ علم ابوبکر و عمر و عثمان را علم لدنی می داند که پس از کودتای سقیفه از قلوبشان فواره شده است !!
در حالی احادیث هر سه نفرشان پنج درصد روایات ابوهریره نیست.!!
مسئله ۲۷۹۵-- در ص ۳۳ از ابوهریره نقل کرده بین دو شیطان مومن و کافر دعوای شد شیطان مومن لاغر بوده اما شیطان کافر چاق.!!
اولاً شیطان مومن نداریم به نص صریح قرآن.
ثانیا اصل قصه دروغ است.
مسئله ۲۷۹۶-- در ج۳ ص۲۳ غزالی تمام القائآت شیطان بر صوفیها را که در سوره شعرا آیات ۲۲۱ و۲۲۲و سوره انعام آیه ۱۲۱ اصل کلّی اش آمده ((بعنوان علم لدنی برای ابوالفضل ابن هاشم و شبلی و ابوالخیر تینانی و سائر صوفی معرفی کرده است!! .)) و اهلبیت رسول الله را خاندان طرفدار امت پرخور!!
مسئله ۲۷۹۷-- این صوفیها گوئی همه مامورند برای صوفی ، علم لدنی معرفی بکنند و برای رسول خدا شیطان خاص ، مراجعه کنید به ج ۳ ص ۲۶ گوئی تمام صوفی مکلفند چنین تبلیغ کنند. تقریبا در تمام کتب این افراد با شدت و ضعفش دارند.
مسئله ۲۷۹۸-- در ج ۳ ص۲۹ باز مصاحبه نوح و موسی با شیطان را مطرح کرده .و نه علم لدنی!! برای انبیاء !! و اگر بوده جنبی بوده هست.
مسئله ۲۷۹۹-- در ج ۳ ص ۳۴ می گوید هرگز شیطان در فضائی که عمر ابن الخطاب تشریف داشته پیدا نمشده است.!!!
غزالی عجب اسرائیلی دو آتشه است.!! انبیا با شیطان مصاحبه دارد اما از عمر فرار می کند.
غزالی یک نتانیاهوی فرهنگی است. علیهما مایستحقهما.
مسئله ۲۸۰۰-- در ج ۳ ص ۳۵ غرض بیان ازدواج جن با انسان است که باید بخوانی :(( انکحت الجن المجهول للانسان والمعلوم عندالجن، للانسان المعلوم. علی الصداق التی عیّنه الجن. ))!!
مشکل ازدواج جوانان انس حل شد ماند جن.!!
غزالی یک جانی اسرائیلی فرهنگی است.
مسئله ۲۸۰۱-- غزالی پس از تبلیغ علم لدنی صوفیها در صفحه ۴۰ می رسد به تبلیغ سهوها و شکهای رسول خدا (ص) در نماز. !!
احیاء العلوم یک آیات شیطانی پیچیده است.
مسئله ۲۸۰۲-- غزالی در ج ۳ ص ۴۴ برای شاید بیستمین بار از اصحاب کودتای سقیفه چنین تعریف کرد :(( والصلاه علی اصحابه اللذین طهّروا وجه الاسلام من ظُلمه الکفر ودیاجیره وحسموا ماده الباطل ولم یتدنّسو بقلیله ولاکثیره.))
صلات و رحمت بر اصحابی باد که صورت اسلام را از ظلمت و تاریکی کفر پاک کرده و شستند و ریشه باطل را کندند طوری که اثری ولو کوچک باقی نماند.. خب !!
اصحاب چه کردند که به این مقام رسیدند؟
یک : کاری کردند که رسول خدا آنها را تبعید کرد به جیش اسامه .
دو : کاری کردند که رسول خدا فرمود قوموا عنی ، بلند شوید بروید بیرون از خانه من.
سه : در دفن رسول خدا شرکت نکردند .
چهار : به بیت النبوه با ۳۰ جانی مسلح حمله کردند .
پنج : دختر رسول خدا را مصدوم کردند که منجر به شهادتش شد .
شش : علیه خلیفه رسول خدا ( علی) کودتا کردند.
هفت : یهود را بر ارکان حکومت اسلام مسلط کردند .
هشت : خلافت اسلام را طوری منحرف کردند قرن اول اسلام نصف نشده بود قدرت به معاویه و سپس به یزید سفاک رسید.
نه : کاری کردند تمام فرزندان اصحاب رانتخوار و شمال شهر نشین شدند.
ده : تمام پنج تن یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند.
یازده : تمام دولتمردان و حاکمان تبدیل شدند به اَبَر سرمایه دار آن هم به اسم اقتصاد اسلام.
دوازده : اصحاب کاری کردند محصول خلافتشان شد ظهور جانیان بنی امیه و بنی عباس . !!
اگر غزالی اسرائیلی میگوید اصحاب چهره اسلام را پاک کردند ، یعنی این چنین کردند که مطلوب یهود بود . یهود می خواست فقیر مسلمان فقیرتر شود که شد ، یهود می خواست مردم به اصلاحات مد نظر اهلبیت بد بین شوند که شدند.
یهود می خواست اسلام را مایه مشکلات بدانند که حاصل شد.
این بود خدمات اصحاب به اسلام.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۸۰۳-- در ج ۳ ص ۲۴ می گوید اهل مکاشفه بودن عمر را رسول خدا به اطلاع عموم رساندند.
اما من می گویم در فصل عمر از کتاب تاریخ ابن عساکر جلد ۴۷ صفحه ۹۹ سطر۶ نوشته :(( یهود به عمر گفت تو اهل مکاشفه هستی!!!))
مسئله ۲۸۰۴-- در جلد۳ ص ۵۷ اعتراف می کند عمر همواره می ترسیده اسمش در لیست منافقین باشد که در پیش حذیفه بود.
چه عارفی! هم منافق هم عارف.!!
مسئله ۲۸۰۵-- غزالی ناصبی در ج ۳ ص ۶۳ به امام رضا (ع) توهین کرده آن هم در ضمن نقل یک قضیه نسبتاً مفصل می گوید : ((علی ابن موسی به پدرش طعنه می زده که چرا رفته کنیز سیاه گرفته من شدم سیاه.
گناه سیاه بودن من پدرم است ))!! این جانی فرهنگی عارف و صوفی نیست عامل صوفی است.
من به شدت از مرحوم فیض رحمه الله علیه گله دارم که شما رفته بودی برای نقد غزالی !!
کو نقد !؟ کو دفاع ؟! کو افشای کودتای یهود از فاز عرفان؟!
مسئله ۲۸۰۶-- عرفان ربطی به اسلام ندارد. عرفان اسلام از داخل فقه آل محمد نشات میگیرد.
گرایش اسلام به سوی و به سود مستضعفین است.
گرایش عرفان و تصوف که ریشه اش مصنوع و مخترع یهود است درست بر ضد گرایش اسلام است یعنی بر ضد مستضعفین و محرومین و فقرا و مساکین است .
به عبارت دیگر عرفان و تصوف ضد مردمی ترین گرایشها است .
در احیاء العلوم غزالی ناصبی در ج۳ ص ۶۹ می گوید : (( این حرف ابدال و صوفیهای موفق است که : به چهره مردم نگاه نکن ،! چون ظلمت است و به حرف مردم گوش نکن که مایه قساوت قلب است ،با مردم معامله نکن چون وحشت می آورد و به مردم تکیه نکن چون هلاک می شوی .))!!! در حالی که مخاطب قرآن ناس و مردم است.
لذا سخنرانان عرفانی فقط بین طبقات مرفه جولان میدهند با طبقه همیشه استثمار شده و سیلی خورده کارگران ، پابرهنگان ، مساکین رابطه ای ندارند . تصوف و عرفان فرهنگ اغنیا است و ادبیات ، لانه تزیین شده این کودتا است. ولذا در قرآن دو بار شعر را کوبیده است. اگر چه ادبیات در اسلام در شکل قرآن در اوج است ، اما بیشتر برای مرده ها خوانده می شود. ادبیات توسط متصوفه تبدیل شده به لالایی خوانی برای خواباندن ملتها و چپاول حاکمان و رانتخواران حکومتی و غیر حکومتی.
بنده حقیر از مدافعین سر سخت ادبیاتی هستم که در خدمت محرومان باشد ، علاقه بنده به شعر از خیلی از متصوفه بیشتر است و تا حدودی ذوق شعری هم دارم و شعرهایی هم دارم. اما فقط در مسیر حق و مسیر محرومان و نه در خدمت مرفهین بی درد و رانتخوار.
ادبیات باید در خدمت عدالت باشد ، ادبیات باید در خدمت عدالت اجتماعی باشد. ادبیات باید در خدمت اهداف دین باشد.
باید در خدمت مردم باشد.
مسئله ۲۸۰۷-- قبلا گفتیم غزالی طی یک توهین صریح به امام صادق (ع) آن عالم آل محمد را طرفدار شکم پروری معرفی کرده است،! و اینک در ج ۳ ص ۷۳ می گوید :(( در تورات شکم پروری محکوم شده است.!))!! خب ، شیعه محکوم ، !!
و سند تورات تحریف شده یهود !! حاصل چه شد؟! دم خروس هویدا شد!! یهود در پوشش عرفان و تصوف با اهلبیت می جنگد. و احیا العلوم غزالی میدان برای اعدام اسلام.!!
این حاصل.!
حاصل اسلام سقیفه شد حاکمیت شکم پروران ریاض و امثالهم . و حاصل عرفان شد رانتخوران جهان اسلام. هر کدام با یک عنوان خاص ، با مهر خاص و با امضای خاص.
آنکه کلاهش پس معرکه است محرومان است.
مسئله ۲۸۰۸-- اینک وقت آن رسیده به زیر عبای تصوف ، عرفان ، موعظه ، خطابه ، عارف ، صوفی ، واعظ ، خطیب جمعه و جماعات هم در جلد ۳ ص ۸۵ و۸۶ احیا العلوم سری بزنیم ( خلاصه) .
ا-- به سهل تستری گفتند سابقا زاهد بودی حالا چه؟
گفت:(( آکل بلا حد ولاتوقیت )) خوردنم حد و مرزی و محدودیت زمانی ندارد.
۲--روزی به معروف کرخی گفتند تو عجب غذاهای الوان می خوری؟ اما هم قطارت بِشر از غذاهای کذائی اجتناب می کرد!!
گفت : بشر را ورع منقبض کرد ولی مرا معرفت منبسط کرد.!!
من میهمان مولایم هستم اگر بدهد جانانه می خورم ندهد جانانه صبر می کنم.!! .
۳-- ابراهیم ادهم عارف و زاهد معروف دستور داد یک سفره اعیانی درست کردند.
کسی گفت: چه خبره این قدر غذا ؟؟!!
گفت : (( اذا وجدنا اکلنا اکل الرجال ، واذا عدمنا صبرنا صبرالرجال.)) پیدا کنیم واقعا می خوریم حسابی و اگر پیدا نکنیم صبر می کنیم حسابی.!! ۴-- روزی ابراهیم ادهم عارف و زاهد طوری سفره الوانی پهن کرد سفیان ثوری گفت نمی ترسی اسراف بشود.؟! پاسخ داد (( در طعام و خوردن و آشامیدن اسراف نیست. اسراف در لباس و اثاث است. ))!!
درست ضد قرآن که فرمود کلوا واشربوا ولاتسرفوا ،اسراف در خوردن و آشامیدن صدق دارد.
صوفی ها اسرائیلی المنبع والمنشاء و راسمالّی العمل هستند. زهد ،تقوای و عرفان و خودسازی پوشش برای چپاول خلق الله است.
خودشان مردم را موعظه می کنند و زیرزمینی در فکر تسخیر شمال شهرها هستند ، دهانشان در موعظه و خطابه ولی دستشان در دزدی.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit