eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
⏪ حدیثی بسیار قابل تأمل و سنگین ⏩ ▪️[المجالس للمفید] ابْنُ قُولَوَیْهِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ
پاسخ روایت فوق از سه جهت بی اعتبار است چون علی بن محمدابن علی سعد اشعری بی توثیق وحسین ابن نصر ابن مزاحم بی توثیق و عمرو ابن شمرهم جاعل است. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال حاج اقا دیدگاه در مورد ام المومنین بودن عایشه چیه؟ آیا پیام های ارسالی بالا صحیح هستند یا خیر؟
مشکات اهل بیت (ع)
سوال حاج اقا دیدگاه #شیعه در مورد ام المومنین بودن عایشه چیه؟ آیا پیام های ارسالی بالا صحیح هستند
بنده در ده برنامه ده سال پیش درذیکی ازشبکه های ماهواره ای تحت عنوان تبار شناسی اندیشه های عایشه ، این زن عامل قتل بیش از بیست هزار مسلمان و دشمن امام زمانش را با تکیه بر تاریخ اهل سنت معرفی کردم. چون یکی از رشته های پژوهشی بنده تاریخ و حدیث است باید با تمام صراحت بگویم داوری درباره یک پدیده تاریخی و سیاسی با دو صفحه مطلب قابل قبول نسل جدید نیست . حداقل چهار جلد کتاب : عایشه در تاریخ اسلام را باید خواند که بنده در آن مباحث خلاصه کرده ام . زن نوح و زن لوط هم ،، هر دو هم ام المومنین بودند و هم کافره . عنوان خشک حامل فضل نیست . آن مطلب اول از یکی از بزرگان با عبارت نهج البلاغه : ولها حرمتها الاولی نمی سازد که پس از جمل صادر شده بوده. آن بزرگوار فرموده اند عایشه پس از جنگ جمل از عنوان ام المومنین بودن خارج شده !! اگرخارج شده پس کدام حرمت باقی مانده است که امام می فرماید باقیست.؟! ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی با نهایت صراحت می گویم من تقلید را قبول ندارم چون قبل از کتاب مبسوط شیخ طوسی در قبال هر پرسشی همان روایت را می خواندند . من هم همان روایت را در قبال سوالم (مربوط به ضمان فروشنده) می خواهم و نه فتوای شما را؟ ببخشید که از شدت علاقه صریحم . ✅ پاسخ : روایت این است که امام صادق (ع) فرموده : ((شما که رفته اید آن کالا را از فروشنده خریدید 《 و فروشنده گفت اگر چه این کالا را تا به دست شما ندهم اگر تلف شود ضامن هستم اما من در شرایطی هستم که ساختمان من اعتبار ندارد اگر دزدیده شود من ضامن نیستم ولو اینکه شرعا ضامن هستم》. شما مشتری ضامن نیستید)) حال شما که مقلد مجتهدی نیستید آیا حرف امام حکم شرعی را بیان می کند تا در معامله فوق فروشنده حتی اگر زیر بار ضمان نرود هم در صورت تلف شدن کالا ضامن بشود و یا امام حق را بیان می کند که اگر شما جناب مشتری فرمودید باشد , اگر این کالا امشب تلف شد . شما را از ضمانت آزاد میکنم چون امام برای من حق قایل شده و من از حق خود میگذرم.؟ کدام است؟! اگر امام حق را بیان فرموده که نتیجتا در صورت تلف شدن آن کالا میتوانی پولت را نگیری و از حق خود بگذری در این صورت معامله صحیح است . ولی به ضرر شما . و اگر حکم باشد شما راضی هم باشی باز در صورت تلف شدن او باید پول شما را برگرداند . کدام است،؟! هرکدام را انتخاب کنید باید دلیل بیاورید .شبه طلبه های تحت تعلیم غیر مستقیم سیا که دور حسن اللهیاری جمع شده اند و اخباریون جدید که علیه تقلید در فقه حرف می زنند از این سوالات وحشت دارند . حدس میزنم شما هم به چاله آنها افتاده بوده اید. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام آقای آیت الله موسوی زنجانی سوالی داشتم مرحمت فرمائید جواب بدید ممنون میشم نظر شما درباره ماجرای قتل عثمان , آیا مولا علی علیه السلام حسنین رو فرستاد برای دفاع اگر فرستاده سندش از قول شیعه بوده یا اهل سنت ممنون میشم جواب بدید ممنون جواب سلام علیکم چون معاویه میدانست ملت دشمن عثمان رانتخوار است و میخواست او را بکشد تا امام علیه السلام را متهم کند امام هم کاری کرد ثابت کرد من قاتل نیستم . در عین حال معاویه متهم اش کرد . و جنگ راه انداخت ➖➖➖➖➖➖ آقای آیت الله موسوی زنجانی در این که معاویه مولا علی علیه السلام متهم کرده شکی نیست بحث درباره سند دال بر حسنین در دفاع از عثمان به دستور امیر المومنین آیا از منابع شیعه آمده یا منابع اهل سنت ممنون میشم جواب بدهید ممنون خدا خیرتان بدهد آیا شخص شما تایید این مسئله را می‌فرمائید که حسنین در دفاع از عثمان به دستور امیر المومنین شرکت داشتند شما تایید می‌کنید تایید و نظر حضرت عالی را در این مورد برای ما اهمیت دارد ممنون میشم نظرتون را اعلام بفرمائید خدا خیرتان بدهد موسوی زنجانی : قطعا علی(ع) حسنین (ع) را جهت دفاع از عثمان نفرستاده بلکه هم پدر و هم دو پسر از جرگه انقلابیون فاصله گرفتند تا متهم به قتل عثمان نشوند تا جنگ با علی(ع) به اتهام قتل مشروع جلوه داده نشود. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
یک اشکال معقول پاسخی که به منکر تقلید داده اید آن قدر سنگین است من متوجه نمیشوم . پاسخ : امام صادق(ع) فرمود : اگر چیزی را بفروشی تا تحویل ندادی اگر از بین برود از جیب خودت رفته است . پرسیدم آیا حرف امام بیان حکم است و یا بیان حق ؟ اگرحکم باشد چه فروشنده و چه مشتری چیزی از دستشان بر نمی آید اگر در دست فروشنده تلف شود از جیب فروشنده می رود . اگر حرف امام برای بیان حق باشد مشتری می تواند بگوید من معامله را قبول دارم ولو در دست فروشنده تلف شود . خوب تلف بشود , من پولی که به فروشنده دادم پس نمی گیرم چون حق من است , بگذار از جیب من برود . و بنده از آقای منکر تقلید پرسیدم کدام است؟ حال رفته جواب بیاورد . نیامده.!! و تا روز قیامت او هم در فرار از جواب به اللهیاری و اخباریون مخالف تقلید , ملحق شد. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی این فتوای جواز استمتاع جنسی از کودک شیرخواره چیست که دشمنان اسلام آن را مستمسک قرار داده به فقها اهانت می کنند؟ ✅ پاسخ: چون اصل قضیه را نمی دانند آشفته شده اند مسئله این است اگر یک نا محرمی با یک خانواده در مراوده باشد و رفت آمد داشته باشد و مجبور شود با زن نا محرم در حدی صحبت کند و ارتباط کاری داشته باشند که شرعا در حالت طبیعی در آن حد ارتباط مجاز نیست و این فرد جهت حل این مشکل برای بچه آن زن با اجازه ولی آن بچه عقد حلیت بخواند و آن بچه بشود در حکم همسر و طبعا آن زن نا محرم می شود مادر زن ،در این صورت این زن با آن مرد میشوند محرم چون آن مرد داماد هست . حال بحث فقهی این است آیا کودکی که هیچ گونه خصوصیت همسری ندارد مانند لذّت بردن چگونه میشود آن را همسر حساب کرد؟! و برای آن عقد خواند؟ اینجا فقهائی فرموده اند لازم نیست امکان لذت جنسی بردن برای تحقق زوجیت شرط باشد . عده ای گفتند لذت بردن در حد تماس ظاهری ممکن است . و تمام قضیه این بود . آری ! این بود اصل قضیه . و لذا نه کسی امر به تفخیذ و التذاذ صادر کرده و نه آیه و روایتی چنین دستوری داده ، اما نظر حقیر این است که از اساس هیچگونه استمتاع و التذاذ از چنین همسری مشروع نیست تا آن زمانی که التذاذ از چنان همسری در عرف متشرعه معاشرت به معروف تلقی شود و مطابق عاشروهن بالمعروف بشود . اکنون که عرف از التذاذ جنسی از همسر شیر خواره متنفر است پس خود این نه تنها قرینه بلکه دلیل واضح است بر اینکه هر نوع التذاذ جنسی از چنین همسری مشروع نیست . ❎حاصل این شد از نظر قرآن عاشروهن بالمعروف دلالت دارد رابطه با همسر باید مورد قبول عرف متشرعه و معروف باشد. این کبرای کلی و عرف هم از التذاذ جنسی از همسر در حال کودکی متنفّر است . این هم صغرای . و لذا ما هم بر این فتوای یکی از اعاظم قدس سره نقد داریم ولی در عین حال معترفیم که آن فتوای علی رغم اینکه مخالفیم دارای مبنای فقهی است . ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام. در مورد ( عبید الله بن شریه) ویران کننده خانه تاریخ در اسلام . مطلب کجا میشه گیر آورد؟ موسوی زنجانی باسلام در رابطه با عبید ابن شریه و یا عمیر ابن شریه و یا عبیدابن سریه متوفای 67 مراجعه فرمایید به فهرست ابن ندیم و الاصابه و اسدالغابه و تجرید اسماء الصحابه و المعمرین و ارشادالاریب یاقوت والاعلام زریکلی《 فهو اول من صنف الکتب من العرب ....فامرمعاویه بتدوین اخباره فاملا کتابین سمی احدهما کتاب الملوک واخبارالماضین طبع مع کتاب اخبار التیجان و ملوک حمیر تحت عنوان :《اخبار عبیدابن شریه فی اخبارالیمن واشعارها وانسابها》 . و الثانی《کتاب الامثال》 و عاش الی ایام عبدالملک ابن مروان》.و لکن یقول المستشرق الآلمانی《 هو من مخترعات محمدابن اسحاق !!》 ولعل هوعجز عن التتبع اللازم حول ترجمه ذالک المورخّ ولم یصل الی المنابع الموجوده الداله علی وجوده. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم اخیرا شخصی به نام محمد حسن وکیلی در مشهد از مریدان محمد حسین طهرانی کتابی در تطهیر ابن عربی نوشته به نام (ابن عربی شیعه خالص) و مطالب زیر را در توضیح کتابش ضمیمه کرده: 📘«محیی‌الدین؛ شیعه‌ خالص» 🔻در این کتاب با استفاده از ادله متقن و پرهیز از شواهد غیر اطمینان آور، به یکی از وجوه شخصیت ذو ابعاد عارف کامل، جناب محیی‌الدین ابن عربی، یعنی تشیع ایشان پرداخته شده و به سوالات و شبهات متعددی در این زمینه پاسخ داده است. هرچند محور اصلی این کتاب تشیع جناب محیی الدین است اما در ضمن آن به مذهب بزرگانی نظیر سنائی، عطار، ملای رومی، صدرالدین قونوی، قطب رازی و...نیز اشاره شده است. 🔻بی‌شک محیی‌الدین معصوم نبوده ولی خطاهای محیی‌الدین در کنار عطایای وی ناچیز است و آنقدر در آثار خود در و جواهر به ارمغان آورده که حد و حصر ندارد و اگر گرد و غباری هم بر آنست باید آن را کنار زد و آن جواهرات را از لابلای آن جدا کرد. البته اگر دیده‌ای جواهرشناس وجود داشته باشد. 🔻او حق بزرگی بر گردن عالمان شیعی دارد و فقط به برکت آراء و آثار او بود که توفیق معرفت اجمالی آیات و روایات معارفی شیعی فراهم شد و مخالفان وی از علامه مجلسی ثانی و شیخ احمد احسائی و تا آقا میرزا مهدی اصفهانی و... نیز خواسته یا ناخواسته بر سر سفره او نشسته‌اند. ➖➖➖➖➖ با توجه به مطالب گذشته حاج آقای زنجانی زید عزه پیرامون ابن عربی، میخواستم نظر ایشان را راجع به این دیدگاه بدانم جواب بنده با بررسی کل فتوحات 505 مورد خطا و دروغ و دفاع صریح از یهود و خلاف صریح قرآن آورده ام باید فرد مورد ذکر به آنها پاسخ گوید. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام حاج آقا در مورد التذاذ از شیر خوار نکاتی به نظر حقیر میرسد 1 مطلق تفخیذ در متن نظر وفتوای مرجع خاصی هست نه راه حلی برای محرم شدن با زن نامحرم این تفکیک که شما فرمودید از کجای عبارت مطلق می آوری 2 نفرت عام مردم از این حکم بقدریست که متاسفانه مرجع نامبرده اینقدر درک واحساس ظاهرا نداشته که با عبارت عام نیاورد 3اشکالی که بر نوع شما به نظر میرسد از عبارت عام یا مطلق معصوم بدون هیچگونه خاص یا مقیدی شقوق مختلف را متصور میکنید که هیچ قرینه ای نیست آیا فکر نمیکنید تفکیک وتشقیق کلام معصوم بدون قرینه از هرنوعش وفقط بر اساس تصورخودتان اشکال داشته باشد ؟؟ ➖➖➖➖➖ باسلام در پاسخ به بند اول باید توجه کنید آنچه بیان شده یک مصداق و یا یک صغرای برای کبرای کلی آن حکم است ، که می خواهیم بگوییم یکی از مواردی که کثیرا اتفاق می افتد اینجا است و نه نقل خالص فتوای مرجعی . و اما بند دوم و سوم کاملا مبهم است که چه خواهید بفرمایید؟ . پس توضیح کامل بدهید که منظورتان چیست آن وقت در خدمتیم. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی قرآنی اگر طبق نظر شما هیچ پیامبری اذن جهاد ابتدائی نداشته پس چگونه در قرآن درباره جهاد حضرت موسی بر ضد فرعون دهها آورده است؟! ✅پاسخ : اولا در قرآن درباره فرعون 74 بار مطلب آورده هیچ سخنی از جنگ متعارف برضد او ندارد . ثانیا در پنج آیه (بقره 49و 50و اعراف 141و ابراهیم 6 و دخان 31) فرموده این من خدا بودم که شما بنی اسرائیل تن پرور را از چنگ فرعون نجات دادم ، ثالثا :کار حضرت موسی (ع) و هارون (ع) دعوت کلامی و اعجازی از فرعون بوده برای ایمان و دست برداشتن از طغیان. رابعا : هیچ بنی اسرائیلی سلاح جنگی حمل نمیکردند . و شجاعتشان این بود شبانه از مصر فرارکنند . فرار که جهاد نیست. و خامسا : علی(ع) فرمود چون بنی اسرائیل اهل جهاد نبودند غنیمت جنگی هم بر آنها حرام شد. پس بنا بوده به عنوان درجه بی عرضگی 40 سال در قرنطینه کامل غذایی بنام مّن و سلوای در تیه بخورند که نه مرغ بریان بود و نه چلوکباب بلکه جیره غذایی زندانی بود. و اینکه درجه غذا را تا به حد مرغ بریان بردند کار یهود بوده است. و اگر بعدا یوشع جهاد کرد برای باز پس گیری وطنشان بوده است. پس نتیجه اینکه حضرت موسی هم جهاد ابتدایی نداشته و کارش با معجزه دعوت فرعونیان به ایمان و نجات بنی اسرائیل از چنگ فرعون بوده است. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فرهنگی سیاسی نظر شما درباره اقدام آقای تبریزیان در سوزاندن یک کتاب پزشکی بعنوان اعتراض به داروهای شیمیایی چیست؟ ✅پاسخ: بنده از سال 61 تا 66 تمام کتب بدست آمده از خانه تیمی تروریستها را که در انبارهای دادسراهای کل کشور تجمیع شده و دارای عنوان کتب ضاله و مضله بودند و راهی جز تبدیل شدن به کارتن نداشت با در خواست از دادستان کل کشور وقت آقای سیدحسین موسوی تبریزی و اخذ موافقت قانونی وی با 21 کامیون از تمام استانها جمع کرده تحویل حوزه علمیه دادم که آیت الله مکارم شیرازی و مرحوم آقای عبائی و جعفری گیلانی و موسوی نهاوندی ووو در جریان بوده و هستند . پس من طلبه ای بودم خودم را به آب و آتش زدم تا کتب دشمنان اسلام را برای استفاده علمی دانشمندان کشورمان حفظ کنم طبعا معلوم می شود در چه حد کار فرد مزبور را محکوم می کنم. اضافه میکنم بنده در حین انتقال کتب انگلیسی امریکائیان مقیم ایران در منطقه از غرب تهران بنام سروش آزادی در حدی کار کردم ساعت 3 بعد از نصف شب از هوش رفته و افتادم و به کمک دوستان نجات پیداکردم . ❎آری بنده خودم را فدای کتاب های دشمن میکردم تا امت اسلام از آنها در خدمت به کشور استفاده کنند. بهرحال من اقدام آن فرد در سوزاندن کتاب فوق را به شدت محکوم می کنم. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit