ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (7):
اگر کسی به نحوه ورود فقهای عظام مانند شهیدین قدس سرهما به بحث جهاد توجه علمی کند خواهد دید فضای تقیه (که در باب جهاد بسیار بسیاد حاد و امنیتی بوده) باعث شده این بحث بشکل قرآنی مطرح نشود و به اصطلاح قاچاقی و یا امنیتی مطرح شده است. و این امر اجازه نمی دهد دید گاه واقعی اسلام بطور صریح بررسی شود. و لذا آنچه در کتاب جهاد لمعه و جواهر و امثال آنها آمده هیچ سنخیتی با مذاق واقعیتها ندارد . بنابر این در باب امان دادن مسلمان به کافر در حین جنگ خطاهای اساسی صورت گرفته است. چرا که طبق منطق رسول خدا(ص) آن وقتی امان دادن غیر فرمانده نافذ است که لشکر اسلام بر لشکر کفر کاملا مسلط شده و محاصره کامل کند .و در این حال کفار دست به دامن حتی یک سرباز مسلمان شوند که ما را نکشید .و آن یک نفر امان دهد امانش رسمی و نافذ است. اما فاما این نفوذ مربوط به حال جنگ نیست بلکه مخصوص حال شکست دشمن است که دشمن از مسلمین می خواهد امان دهد تا تسلیم کامل شود و زنده بماند.
اینکه بعضی از فقهای مطلع از جنگ و جهاد متعجب شده اند که چگونه ممکن است نظر یک سرباز در امان دادن به کفار برای فرمانده نافذ بشود؟! جا ندارد. چون این امان مربوط به پس از جنگ و پیروزی مسلمین است . و شرع مقدس می خواهد ثابت کند که اسلام چقدر به جان انسانها ولو دشمن باشد ارزش قائل است. حاصل اینکه امان دادن در حین جنگ مخصوص فرمانده است. و اما پس از محاصره شدن دشمن هر مسلمانی به دشمن محکوم به مرگ اذن حیات دهد خداوند متعال آنرا نافذ می داند. و این عنایت ویژه اسلام است به حفظ جان انسانها . و عمق توجه اسلام است به حقوق بشر.
✳️پس اگرخدای نخواسته بین مسلمین و امریکا جنگی رخ دهد و مسلمین ده هزار نفر از ارتش امریکا را محاصره کامل کند و ارتش محاصره شده کفار اعلام کند که ما تسلیم هستیم و به ما امان دهید و نکشید و فقط یک سرباز مسلمان ایرانی بگوید شما در پناه من هستید دیگر فرمانده حق ندارد آنها را بکشد به احترام امان دادن یک سرباز . و این است معنای و یسعی بذمتهم ادناهم. و در مسئله مقدم بودن جهاد با دشمن نزدیک تر از جهاد با دشمن دور تر نیز باید توجه شود امروز ملاک در نزدیک بودن نزدیکی جغرافیایی نیست بلکه مراد نزدیکتر بودن خطر است ولو دشمن در دور ترین نقطه باشد.
ادامه دارد 👇
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (8)
هولوکاست ساختگی که به کتب جهاد ما توسط یهودیان نفوذی تزریق شده است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (7): اگر کسی به نحوه ورود فقهای عظام مانند شهیدین قد
در کتب فقهی ، تفسیری ، حدیثی و تاریخی مسلمین چه شیعه و چه سنی مخصوصا کتاب جهاد مانند لمعه و غیره آمده است یهودیان بنی قریظه در محاصره مسلمین قرار گرفتند .و مجبور شدند به رسول خدا پیشنهاد بدهند که صحابه او بنام سعدابن معاذ را بین خود و یهود بنی قریظه بعنوان حکم و داور قرار دهد و هر چه او صلاح بداند طرفین به آن عمل کنند. و سعد نیز گفت : تمام 700مرد بنی قریظه اعدام و تمام زنانشان اسیر و تمام اموالشان مصادره شود و طرفین قبول کردند و رسول خدا دستور داد بصورت قطاری سر تمام 700 یهودی تسلیم شده را قطع کنند .!!
و این قطعه تاریخی پایه بخشی از احکام جهاد اسلامی است که در کتب فقهی مسلمین تدریس و تعلیم داده می شود و متاسفانه مفسرین بزرگ مانند صاحب المیزان هم پذیرفته اند!! و تقریبا در دنیای اسلام همه مسّلم گرفته اند!!... و باید گفت انالله وانا الیه راجعون ،! اما توجه فرمایید شکل این قصه از اساس جعل خود یهود است! چرا که اولا :جاعل آن خاندان محمد ابن کعب قرضی یهودی نفوذی به دربار عمرابن عبدالعزیز است. ثانیا : ناقل آن ابن اسحاق در سیره ابن هشام است که خود ابن اسحاق متهم است که یهودی است .
ثالثا : امام مالک در عصر امام صادق (ع) هشدار داده بود این قضیه ساختگی است!
رابعا: عدد اعدامی ها ابتدا 400 بعد 600 سپس 700و بعضیها 800 و تا 900 نفر رسانده اند که نشان می دهد ریشه ثابت و قطعی ندارد.
خامسا: در طول ده سال حضور رسول خدا در مدینه فقط 386 قبر برای کشته شدگان وجود داشته که 183 نفر از مسلمین مدینه و 203 نفر مربوط به قریش و سایر قبایل اعم از یهود و غیر یهود بوده است و تاریخ فوق میگوید حداقل در مدینه گردن 400 یهود بنی قریظه توسط رسول خدا زده شد پس قبرشان کجا است!؟
سادسا: در قران کریم در این باره می فرماید : عده ای از یهودیان را کشتید و عده ای را اسیر گرفتید پس سخنی از حکمیت و تسلیم نیست بالعکس می فرماید یهود تا آخرین نفس جنگید و شما در جنگ کشتید و عده ای را هم اسیر گرفتید . پس حق این است که این قضیه عبارت بوده از نقض عهد از سوی یهود سپس جنگ تمام عیار بوده و نتیجه اش تار مار شدن یهود بوده یعنی غالبا تسلیم شدند اما تسلیم ناشی از شکست در جنگ و نه تسلیم ناشی از حکمیت. نه اعدامِ اسیر بوده و نه حکمیت بوده و نه هولوکاست بوده و نه عدد کشته ها به 100 نفر رسیده تا قبرشان در نقطه ای بارز و هویدا شود. یهود در طول تاریخ برای مظلوم نمایی خود در هر قرنی یک هولوکاست جعل می کند تا افکار عمومی را از جنایات و خیانت های خود منحرف کند . و این اولین هولوکاست جعلی بوده که طوری با مهارت نشر داده که در کتب فقهی ما شده مفتا به.!!
باید پس از این از تمام کتب تاریخی و فقهی حذف شود .
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی.شماره (9):
هولوکاست جعلی درباره یهود بنی قریظه با نهایت تاسف مورد بررسی قرار نگرفته است . این قضیه جعلی بر ضد اسلام و رسول خدا(ص) در صحیح بخاری در خبر 3043 و 3804 و4121 و 6262 آمده و کذا در صحیح مسلم و مسند احمد وو..
ولی سخنی از قتل 700 نفر و یا آمار دیگر از قتل نیست فقط از محکوم به قتل شدن یهودیان سخن آمده است. پس آمار نیست . بعلاوه سخن از اجرایی شدن قتل هم نیست . این اولا
ثانیا : باید گفت بدبختانه این جریان جعلی در کتب تفسیری شیعه پررنگتر از کتب اهل سنت گسترش داشته که هیچ ماخذی جز کتب اهل سنت نداشته اند مراجعه فرمایید به تفسیر قمی ، البرهان ، مجمع البیان و المیزان و نمونه ووو!! و احدی نقد نزده است!! . طبری سنی هر چه از کذّاب ترین راویان نقل کرده مانند عاصم ابن عمرابن قتاده رانتخوار فرهنگی و تدوین کننده تاریخ باصطلاح اسلام دربار عمرابن عبدالعزیز یعنی عامل دربار برای تدوین تاریخ فرمایشی . همان را مفسرین محترم ما آورده اند!!
⭕️اینک ناچاریم با نهایت دردمندی و تاّسف مقدار قابل تحمّلّ دوستان پرده را بالا زده حقیقت ناراحت کننده نهفته در پشت پرده را بطور زنده نشان دهیم تا عمق نفوذ یهود در فضای فرهنگی مسلمانان را بر ملا سازیم . آری آنچه که عمال نفوذی در منابع اهل سنت برای ما بعنوان تاریخ سپس بعنوان تفسیر و سپس بعنوان حدیث نقل کرده اند و ما هم قبول کرده سپس متن مفتابه فقه قرار داده ایم , متن صریح تورات تحریف شده است!!
❎توجه کنید : تورات ، سفر تثنیه ، باب 20 تحت عنوان دستور العمل برای جنگ از آیه 12تا 18 :《و اگر با تو صلح نکرده با توجنگ نمایند پس آنرا محاصره کن و چون یهوه خدایت آنرا بدست تو بسپارد جمیع ذکورانش را به دم شمشیر بکش لکن زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد یعنی تمام غنایمش را برای خود بتاراج ببر. و غنایم دشمنان خود را که یهوه خدایت بتو دهد بخور ، به همه شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند چنین رفتار نما. اما از شهرهای این امتهایی که یهوه خدایت تو را به ملکیت می دهد هیچ ذی نفس را زنده مگذار ، بلکه .....بالکل هلاک ساز!!》
✅پس چون این متن تحریف شده تورات در افکار عمومی ثابت میکرد که صهیونیسم تاریخی دارای فرهنگ ابَر داعشی و قتل و غارت است ، لذا نفوذی های یهود آن را تبدیل به رفتار رسول خدا کرده وارد کتب تفسیری ، تاریخی ، حدیثی و فقهی کرده بنام اسلام منتشر کردند.! و بزرگان ما هم علم غیب نداشته اند که بدانند این قضیه تزریقی یهود است و منشا تورات تحریف شده دارد. اکنون خشن ترین و جنایت آمیز ترین عمل را بنام رسول خدا و اسلام در میلیونها کتاب تفسیری ، حدیثی، تاریخی و فقهی بدست خودمان منتشر می کنند!! و حقیر بیش از 35 سال است فریاد میزنم این حوزه ها با این بلبشویی و بی برنامگی و کم اطلاعی از تاریخ اسلام علی رغم داشتن نیت پاک آینده تاریکی را رقم می زنند . فوق العاده از قافله عقب مانده است . و یکی از مدارک این حقیر همین مسئله است . وقس علی هذا فعلل و تفعلل!
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (10)
باید توجه کنیم در هیچ دین آسمانی غنیمت جنگی حلال نبوده و نیست جز در دین مقدس و جهانی و ابدی و خاتم اسلام ، و بارها رسول خدا(ص) و علی مرتضی(ع) در احتجاجات و مناظرات مستقیم خود با یهودیان فرمودند : اگر شما به جیره غذایی آسمانی خود بنام منّ و سلوای افتخار می کنید بدانید آن الطاف آسمانی و آن معجزات بزرگ حضرت موسی (ع)همه مقطعی ، موقتی , لحظه ای ، فوری و فوتی بوده است . اما معجزه اصلی رسول اسلام که قرآن است ابدی و جهانی است .
بعلاوه که رسول اسلام جهانی ، دارای دهها امتیاز نسبت به ادیان سابق است (که 76 تای آن را در کتاب تفسیر راهبردی شناسایی و ذکر کرده ایم) منجمله حلیت غنیمت جنگی و چون بنی اسرائیل عرضه جهاد نداشته اند و شجاعتشان در فرار شبانه از چنگ فرعون بوده لذا به لشکر فراری جایزه نمی دهند بنابر این به لشکر اسلام که حیدر و حمله برنده و مهاجم است خداوند متعال غنیمت را بر آنها حلال کرده و بر بنی اسرائیل حرام .
✅پس اگر در #تورات سخن از دستور به گرفتن غنیمت توسط حضرت موسی (ع) آمده آیات جعلی و تحریفی است که یهود بر تورات اضافه کرده است تا اولا بگوید یهود هم دارای امتیاز غنیمت خوری است، و ثانیا هولوکاست و کشتار جمعی را به رسول خدا نسبت دهد تا اسلام را متهم به کشتار جمعی بسازد . یعنی در تورات سند جعل می کند تا به #اسلام صادر کند و در نتیجه هم برای خود امتیاز غنیمت خوری کسب کند و هم کشتار دسته جمعی را به اسلام و مسلمین نسبت دهد تا آبروی اسلام را ببرد. کشتار یهود در صبرای ها و شتیلا ها ممکن نبود مگر با نشر کشتار دسته جمعی یهودیان توسط مسلمین آن هم با دستور مستقیم رسول خدا.!
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
بسمه تعالی
باستحضار کلیه فضلای محترمی که افتخار حضور در درس خارج کتاب جهاد آیت الله خامنه ای حفظه الله را داشته اند می رساند از آنجایی که ایشان در مقام فعلی و عملی امامت و زعامت و دارای تجربه ممتد از مدیریت کلان هستند طبعا یافته های تجربی و علمی ایشان برای بنده بعنوان پژوهشگر عرصه فقه بسیار مفید خواهد بود .
لذا اگر کسی تقریرات و جزواتی از دروس ایشان دارند به این حقیر بعنوان امانت برسانند .که موجب تشکر خالص و ارادتمندانه خواهد بود.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
May 11
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی.شماره(11)
در #جنگ_خیبر ابتدا ابو بکر سپس عمر از طرف رسول خدا مامور شدند که قلعه خیبر را فتح کنند و هر دو شکست خورده و با شرمندگی باز گشتند .
رسول خدا (ص) فرمود : من برای فتح این قلعه فردا کسی را می گمارم که او خدا را و خدا او را دست دارد که فردای آنروز معلوم شد امیرالموءمنین بوده است . #علی (ع) هنگام حرکت برای فتح رو کرد به رسول خدا و عرض کرد یا رسول الله نقطه پایان جنگ چیست که جنگ را ختم کنم ؟
رسول خدا (ص)فرمود : وقتی گفتند لا اله الاّ الله ، دیگر شمشیر را در غلاف قرار ده، علی (ع) پیروزمندانه بازگشت , عمر از این پیروزی علی (ع) و شکست خود ناراحت بود .لذا برای جبران عقده خود دو کار خطرناک بر ضد اسلام انجام داد :
یک: اینکه گفت برای رقابت بر سر تصرف مقام امیر الموءمنینی با علی (ع) مبارزه خواهم کرد .
دو : با استناد به کلام رسول خدا (ص) که خطاب به علی(ع) فرمود وقتی دشمن گفت لا اله الاّ الله جنگ را تمام کن .
عمر گفت : خودم از زبان رسول خدا شنیدم که فرمود: من از سوی خدا مامورم با کل بشر جنگ کنم تا آن لحظه ای که بگویند لا اله الا الله ،! در حالیکه رسول خدا فقط در خیبر و فقط به علی (ع) آن هم فقط در قبال سوال علی(ع) فرمود تا لحظهِ گفتنِ لااله الاّالله جنگ را ادامه بده .
برای اطلاع از منابع این قطعه تاریخی در کتب اهل سنت به کتاب حقیر با نام تاریخ سازان پنهان مراجعه فرمایید. اما متاسفانه این روایت جعلی عمر از کتب اهل سنت وارد فضای فقهی شیعه شده و در کتاب جهاد جواهر و غیره تبدیل شد به قال رسول الله انی امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لااله الا الله!! و شده اصل اسلامی!! یعنی رسول خدا فرموده من از طرف خدا مامورم برای برخورد با بشر جهت صدور اسلام از شمشیر استفاده کنم که هر کس اسلام را قبول نکرد بکشم!! یعنی اسلام داعشی به تمام معنا !! و عمر با جعل این حدیث وقتی به قدرت رسید گفت یاالله حرکت برای کشورگشایی و مسلمان کردن بشر زیر سایه شمشیر "والخیر تحت بارقه السیوف" خیر زیر سایه بارقه شمشیرها است.
اکنون روایت جعلی عمر یکی از مستندات کتابِ جهادِ هم فقهایِ سنی است و هم شیعه !! پس با این کم اطلاعی از:تاریخ پیچیده اسلام و مسلمین نمی توان کتاب جهاد نوشت. و باید پس از اشراف کافی بر تاریخ و حدیث فریقین اقدام به تفقه کنیم.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی،شماره (12)
کتاب جهاد بین کتب فقهی سنی و شیعه از خام ترین کتب فقهی است ، چرا که ماهیت نظامی و سیاسی داشته و انحصاری حکام جائر بوده و لذا در هیچ محفلی نمی شده مطرح کرد مگر در محفل کوچک و خصوصی و ناقلین محتوای آن مجلس خصوصی امام (ع) هم نمی توانستند در هر محفلی مطرح کنند. به همین سبب می بینیم صاحب جواهر که نابغه عالَم فقه است در کتاب جهاد صفحه 110 روایت جعلی ماخوذ از تورات را خیال فرموده روایت رسول خدا (ص) است آنقدر بالا برده که فرموده 《قدرواه العامه والخاصه 》! در حالی که در هیچ کتاب خاصه یعنی شیعه چنین روایت اسرائیلی از اهلبیت نیست ،
✅بلی #شیعه بیش از سنی نقل کرده اما همه و همه را از اهل سنت نقل کرده اند! و این غفلت فقها و مفسرین شیعه هم ناشی از گستردگی آن متن تورات بعنوان روایت اسلامی در کتب اهل سنت بوده است. و در صفحه 113 جواهر هم خودش و هم از متن شرایع قضیه جعلی متن تورات را بعنوان متن مفتابه معرفی فرموده است.!
همچنین برای اثبات خام بودن و حلاجی نشده بودن کتاب جهاد بین کتب فقهی کافی است به مطلب مربوط به متارکه موقت جنگ و مهادنه و آتش بس موقت توجه کنید خواهید دید ممکن نیست عملی شود چون محدود کردن حداکثر آتش بس به ده سال نه مطابق فنون جنگی است و نه فقهی، آخر چرا در تمام شرایط چشممان را ببندیم به یک ضابطه ای که خروجی هیچ محاسبه نظامی نیست . چرا باید پس از ده سال بجنگیم!؟
✳️بهر حال کتاب جهاد یعنی کتاب نظامی و ما شیعه ها مخصوصا فقهای عظام تا این اواخر نه نظام داشته ایم و نه نظامی بوده ایم. حالا اگر کسی هیچ اطلاعات نظامی نداشته باشد خروجی اجتهاد او درباره مسائل نظامی چه خواهد بود.؟! بنده حد اقل بیش از 200 کتاب نظامی سیاسی و امنیتی مربوط به عصر جدید مطالعه کرده ام ، هیچ رابطه ای بین فنون نظامی موجود و کتاب جهاد نیست . و حوزه های علمیه موجود سنتی هم بسته تر و بیگانه تر از وضع نظامی جهان معاصر است. برای پر کردن فاصله بین کتاب جهاد سنتی حوزوی و بین واقعیتهای نظامی و سیاسی جهان حاضر چاره ای نیست مگر فاصله گرفتن و فرار کردن از دروس سنتی جهاد و مطالعه مقارن و موازی کتابهای نظامی روز و آیات جهاد و روایات کلی و نه روایات ناظر به صغریات و قضایای خارجیه معاصر اهلبیت (ع).
ادامه دارد
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کتاب جهاد از منظر این حقیر
از نظر این حقیر اگر بخواهیم کتاب جهاد از منظر قرآن و اسلام برای قرن حاضر تدوین کنیم باید سر فصلهایش چنین باشد:
فصل نیروی هوایی و یا هوا فضا ،
اما آیات نیروی هوایی : و ارسل علیهم طیرا ابابیل ترمیهم بحجارت من سجیل فجعلهم کعصف ماکول. (سوره فیل) و من خطِف الخطفه فاتبعه شهاب ثاقب (والصافات/10) و
جعلناها رجوما للشیاطین (ملک /5) و
انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الآن یجد له شهابا رصدا (جن /9) .و یقذفون من کل جانب. (والصافات/8) اونسقط علیهم کسفا من السما،(سباء/9) والاّ من استرق السمع فاتبعه شهاب مبین.(حجر/18) ووو
در آیه اول اشاره به نقش موشکهای هوا به زمین در جهاد .
در آیه دوم اشاره به موشکهای خودکار رصد کننده ابزار ربایش اسرار نظامی در جهاد .
در آیه سوم اشاره به نقش سرعت در ابزار دفاعی در جهاد .
در آیه چهارم اشاره به نقش ماهواره های جاسوسی فضایی در جهاد .
در آیه پنجم اشاره به ضرورت متعدد بودن مراکز تهاجمی در جهاد.
در آیه ششم اشاره به نقش ابَر بمب های سنگین وزن در جهاد .
و در آیه هفتم اشاره به نقش قدرت استراق سمع و اشراف اطلاعاتی بر مراکز نظامی دشمن در جهاد .
استخدام هوا و باد توسط حضرت سلیمان که در یک روز به اندازه دو ماه در سفر مسافت طی می فرمود که در سوره سبا آیه 12آمده است همه ابزار مورد لزوم اولیه جهاد است که یک کلمه در کتب جهادی نیامده است .
البته توجه کنیم آیه ها ناظر به امور خاصی است اما اهلبیت(ع) فرموده اند از وجوه نا پیدای قرآن استفاده ی پیدا کنید .
آنچه گفتیم تفسیر نیست اشاره است. و اما قرآن درباره نقش نیروی زمینی ارتش اسلام در جهاد مطالب مهمتر دارد ما فقط به بعضیها اشاره می کنیم .
در آیه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه ، امام (ع)فرمود مراد ابزاری است از پرتاپ کننده جدا شده پس از طی مسافتی به هدف بخورد که مصداقش در قدیم تیر اندازی بوده امروز موشک است. و در آیه و انزل جنودالم ترواها (توبه/26) و فارسلناعلیهم ریحا و جنودا لم تروها(احزاب/9)
و آیه 40 سوره توبه اشاره به نقش اساسی قدرت استتار از چشم دشمن در نفرات و ادوات است. و در آیه 28 سوره نمل :ادخلوا مساکنکم لا یحطمنکم سلیمان و جنوده . اشاره به نقش تونلهای عمیق زیر زمینی در حفاظت از ادوات و نفرات ارتش است. ووو پس کتاب جهاد عبارت نیست فقط از بیان حکم شرعی هجوم و یا دفاع ، بلکه کتاب جهاد عبارت است از بیان حکم شرعی عملهای دفاعی و ارتقاء بخشی دائمی بر توان دفاعی متناسب با زمان و معرفی شکلهای و اصول رزم متناسب با زمان .
✳️و اما موضع قرآن در نگاه به نقش نیروی دریایی : اولا در قرآن کریم فرعون بعنوان بزرگترین ابر قدرت تاریخ معرفی شده و 74 بار از قدرت او یاد شده است اما در سوره بقره آیه 50 و انفال آیه 54 و یونس آیه 90 و طه آیه 78 و سوره اعراف آیه 136 و سوره قصص آیه 7و 40 و سوره زاریات آیه 40 تصریح فرموده حضرت موسی(ع) فرعون را با نیروی دریایی آسمانی غرق کرد . و در سوره نحل آیه 14و فاطر 12 میفرماید: کشتیهای غول پیکر را ببینید که چگونه سینه اش آب اقیانوسها را می شکافد! آن هم برای تامین روزی شما . و درباره توان تسلط حضرت سلیمان بر شیاطین در تسخیر منابع مهم اقیانوسها می فرماید: و من الشیاطین من یغوصون له، یعنی یک دسته از اجنه کافر به استخدام سلیمان در آمده و جواهرات اقیانوسها را استخراج نموده و در اختیار سلیمان قرارمی دادند. و امثال این آیات جهت میدهد تا مسلمین نقش تسلط دریایی را دریابند.
❎حاصل این شد که کتاب جهاد اگر یک بخشش بیان احکام جهاد است بخش مهمتر آن ابداع شکلهای رزم ، اختراع ابزار دفاعی متناسب با زمان است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهادابتدایی شماره(13)
جامع ترین کتاب درباره جهاد در تاریخ فقه شیعه آنطوری که بنده تتبع کردم کتاب کشف الغطاء مال شیخ جعفر کاشف الغطاء است. در عین حال با ابزار و شرایط جهادی عصر ما کاملا بیگانه است علامه در تحریر بدون اشاره به قضیه جعلی بنی قریظه فتوای به صحت محتوای آن داد (چاپ سنگی صفحه 138) باز علامه قدس سره در تذکره جلد اول صفحه 413 چاپ سنگی مستقیما مطابق متن خبر جعلی ماخوذ از تورات فتوای داده و در مسالک شهید ثانی قدس سره در جلد اول صفحه 152 چاپ سنگی مطابق متن روایت مجعول فوق فتوای داده و علامه در منتهی جلد دوم چاپ سنگی مطابق آن روایت اسرائیلی فتوای داده سپس اضافه فرموده ولا نعلم فیه خلافا .
من نمی دانم صاحب جواهر عظیم الشاءن چگونه عبارت 《ولانعلم فیه خلافا》 در منتهی را تبدیل کرده به 《بل فی المنتهی الاجماع علیه》!!
اولا خیلی از فقهای بزرگ شیعه در کتب فقهی شان اصلا باب جهاد ندارند تا چه رسد به وجود اجماع .
ثانیا عدم خلاف با {{ اجماع احراز شده}} تفاوت دارد . مرحوم شیخ طوسی قدس سره الشریف نیز در مبسوط مطابق همان روایت تزریقی فتوا داده است. و یکی از آتش بیاران معرکه جعل مقاتل ابن سلیمان مفسر اسرائیلی است که بر این جعل اضافه کرده وقتی سعدابن معاذ حکم کرد به کشتار جمعی یهود رسول خدا خودش فرمود اتفاقا خدا در بالای عرش از داوری سعد مطلع شد و مطابق حکم او بر کشتار یهود صحه گذاشت! و سپس خدا فرمود ای رسول من فهم لک طعمه یعنی الآن طعمه خوبی است و قتل عام کن !!
پس مقاتل نفوذی حکم سعد را به امضای خدا هم رسانده!!
حاصل اینکه عصرما عصر بازنگری درمنابع دینی است هرکس اجتهاد خودرامطابق زمان جهت بدهد اثرگذار خواهدبود والا خود نیز ازفضای اجتهادی بزودی حذف خواهد شد والبته درفضاهای فرهنگی حذف شده اند. فقط درفضای عوام بقایشان تابعی ازبقای عوام است.
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (14)
باید توجه کنیم که #صهیونیسم نفوذی در تزریق آیات تحریف شده تورات به فضای فرهنگی مسلمین کاملا مهندسی شده و آنالیز شده عمل می کند . مثلا در همین جعل و تزریق آیه تحریف شده تورات به تفسیر مقاتل ابن سلیمان اسرائیلی ، در اولین سال قرن دوم با جعل روایت اسرائیلی دال بر هولوکاست و کشتار جمعی یهودیان توسط رسول خدا (ص) کار را رها نکرده اند بلا فاصله سندی ساختند که مطابق آن عایشه شده ناظر قضیه و سپس ناقل قضیه !! و بدین ترتیب ریشه این جعل توسط قلم به مزد دربار عمرابن عبد العزیز اموی بنام عاصم ابن عمرابن قتاده به مقدار یک قرن به عقب کشیده شد تا مورد قبول نقادان تاریخی هم واقع شود . فراموش نمی کنم در سال 1376 عامل #رادیو_آمریکا در قم با یک حیله خاصی وارد دفتر جامعه مدرسین شده بود و به مرحوم آقای شرعی رئیس دفتر جامعه مدرسین و یک دوره هم ظاهرا نماینده محترم قم در مجلس شورای اسلامی گفته بود حاج آقا من از رادیو آمده ام تا از شما نوار سخنرانی آقای خرازی علیه آقای خاتمی را گرفته , ببرم ! (بدون اینکه بگوید من از رادیو امریکا آمده ام و آقای شرعی هم خیال کرده بود مراد رادیو تهران است). آقای شرعی هم ابتدا گفتند ما تا حالا موردی نداشتیم جلسات #محرمانه جامعه مدرسین را به خارج حوزه منتشر کنیم ولی باز اجازه بدهید با جناب ابراهیم امینی هم در اتاق بغلی مشورت کنم ، وقتی آقای شرعی از دفتر خود خارج شد من هم به بهانه ای خارج شدم گفتم می دانید این آقا از کدام رادیو آمده ؟!
گفت لابد از تهران دیگه!
گفتم پس برگردید و بپرسید !
برگشت پرسید و او ابتدا خودش را جمع و جور کرد ولی اعتراف کرد از رادیو آمریکا! و آقای شرعی هم ناراحت شد که چرا با این حیله می خواهید اسرار سیاسی حوزه را به ربایید .
آری برادر! 1400سال است دشمن با محاسبه و ما بی محاسبه بوده ایم و حاصل هم همین است که می بینید و هولوکاست #مجعول_یهود در سال اول قرن دوم با مهارت خاص توسط عمال یهود سنجاق می شود به لباس حدیثی عایشه تا مورد قبول ناقلان و ناقدان تاریخ و حدیث واقع شود. و طبعا ما با این دوستان صاف و ساده نیازی به ...... نداریم!
با وجود اینکه مرحوم آیت الله حاج سید محمد حسینی شیرازی با نوشتن کتاب 《دنیا بازیچه یهود》نشان داد در دشمن شناسی عالم برجسته ای است اما در عین حال در کتاب الفقه چاپ قدیم صفحه 186 بدون تحقیق با آوردن عبارت 《وقد وَرَدَ》همان قضیه جعلی یهود را مستند فتوای خود قرار داده سپس استدلال منطقی کرده بر عمل رسول خدا(ع)!! که :اقول لقدکان عمل الرسول (ص) حکیما حیث بدّد تجّمع الیهود بین صهر فی بوتقه الاسلام اوتشتیت شملهم بالحاقهم باذرعات الشام اوقتلهم!! با وجود اینکه مصطفی طلاّس وزیر دفاع سایق سوریه در کتاب آئین نبرد ثابت کرده قدرت اطلاعاتی لشکر رسول خدا پس از ایمان تعیین کننده ترین عامل نصرت بوده اما امروز مرکز مذهبی ما بزرگترین نقاط نشت اخبار محرمانه است. من چند سال پیش در یک مرکز بسیار مهم چاپ و نشر دیدم شخصی به سه زبان طوری مسلط است که معلوم نیست کدامش زبان مادری است . پرسیدم کجایی هستی گفت اهل فلان کشور خارجی . و پیرامونش هم پر بود از بحث از اسرار نظام!
و در بغداد مدتی همه کاره کتابخانه خطی بزرگ بغداد یک یهودی بود .!
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit