eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (14) باید توجه کنیم که نفوذی در تزریق آیات تحریف شده تورات به فضای فرهنگی مسلمین کاملا مهندسی شده و آنالیز شده عمل می کند . مثلا در همین جعل و تزریق آیه تحریف شده تورات به تفسیر مقاتل ابن سلیمان اسرائیلی ، در اولین سال قرن دوم با جعل روایت اسرائیلی دال بر هولوکاست و کشتار جمعی یهودیان توسط رسول خدا (ص) کار را رها نکرده اند بلا فاصله سندی ساختند که مطابق آن عایشه شده ناظر قضیه و سپس ناقل قضیه !! و بدین ترتیب ریشه این جعل توسط قلم به مزد دربار عمرابن عبد العزیز اموی بنام عاصم ابن عمرابن قتاده به مقدار یک قرن به عقب کشیده شد تا مورد قبول نقادان تاریخی هم واقع شود . فراموش نمی کنم در سال 1376 عامل در قم با یک حیله خاصی وارد دفتر جامعه مدرسین شده بود و به مرحوم آقای شرعی رئیس دفتر جامعه مدرسین و یک دوره هم ظاهرا نماینده محترم قم در مجلس شورای اسلامی گفته بود حاج آقا من از رادیو آمده ام تا از شما نوار سخنرانی آقای خرازی علیه آقای خاتمی را گرفته , ببرم ! (بدون اینکه بگوید من از رادیو امریکا آمده ام و آقای شرعی هم خیال کرده بود مراد رادیو تهران است). آقای شرعی هم ابتدا گفتند ما تا حالا موردی نداشتیم جلسات جامعه مدرسین را به خارج حوزه منتشر کنیم ولی باز اجازه بدهید با جناب ابراهیم امینی هم در اتاق بغلی مشورت کنم ، وقتی آقای شرعی از دفتر خود خارج شد من هم به بهانه ای خارج شدم گفتم می دانید این آقا از کدام رادیو آمده ؟! گفت لابد از تهران دیگه! گفتم پس برگردید و بپرسید ! برگشت پرسید و او ابتدا خودش را جمع و جور کرد ولی اعتراف کرد از رادیو آمریکا! و آقای شرعی هم ناراحت شد که چرا با این حیله می خواهید اسرار سیاسی حوزه را به ربایید . آری برادر! 1400سال است دشمن با محاسبه و ما بی محاسبه بوده ایم و حاصل هم همین است که می بینید و هولوکاست در سال اول قرن دوم با مهارت خاص توسط عمال یهود سنجاق می شود به لباس حدیثی عایشه تا مورد قبول ناقلان و ناقدان تاریخ و حدیث واقع شود. و طبعا ما با این دوستان صاف و ساده نیازی به ...... نداریم! با وجود اینکه مرحوم آیت الله حاج سید محمد حسینی شیرازی با نوشتن کتاب 《دنیا بازیچه یهود》نشان داد در دشمن شناسی عالم برجسته ای است اما در عین حال در کتاب الفقه چاپ قدیم صفحه 186 بدون تحقیق با آوردن عبارت 《وقد وَرَدَ》همان قضیه جعلی یهود را مستند فتوای خود قرار داده سپس استدلال منطقی کرده بر عمل رسول خدا(ع)!! که :اقول لقدکان عمل الرسول (ص) حکیما حیث بدّد تجّمع الیهود بین صهر فی بوتقه الاسلام اوتشتیت شملهم بالحاقهم باذرعات الشام اوقتلهم!! با وجود اینکه مصطفی طلاّس وزیر دفاع سایق سوریه در کتاب آئین نبرد ثابت کرده قدرت اطلاعاتی لشکر رسول خدا پس از ایمان تعیین کننده ترین عامل نصرت بوده اما امروز مرکز مذهبی ما بزرگترین نقاط نشت اخبار محرمانه است. من چند سال پیش در یک مرکز بسیار مهم چاپ و نشر دیدم شخصی به سه زبان طوری مسلط است که معلوم نیست کدامش زبان مادری است . پرسیدم کجایی هستی گفت اهل فلان کشور خارجی . و پیرامونش هم پر بود از بحث از اسرار نظام! و در بغداد مدتی همه کاره کتابخانه خطی بزرگ بغداد یک یهودی بود .! ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (15) باید توجه خاص شود که باب جهاد در فقه اسلامی چندین تقسیم دارد یکی هم این است که حکم شرعی فلان عمل جهادی،، یا حکم عام شامل تمام زمانها و مکانها و شرایط است مانند وجوب رعایت معاهدات با دشمن ،و یا حکم عام اسلام نیست بلکه مخصوص زمان خاص و مکان خاص و شرایط خاص است ، یعنی حکم دائمی اسلام برای جهاد اسلامی نیست بلکه این زمان خاص و یا مکان خاص و یا شرایط خاص است که باعث شده اسلام جهت رعایت مصلحت موقته آن حکم را صادر فرماید. مانند اینکه برای اسبهای لاغر حاضر در جهاد ولی بی نقش در جهاد سهمی از غنیمت جنگی قائل شویم. این حکم در هیچ عصری لازم نیست مگر این که شرایط آن مثل شرایط زمان رسول خدا باشد. ولی متاسفانه در طول 1400سال گذشته این دو حکم از هم تفکیک نشده و بخش دوم هم مانند بخش اول به حساب حکم شرعی دائمی اسلامی در همه مدارس تدریس می شود.! در حالیکه امروز بجای بحث سهم اسبهای لاغر از غنیمت جنگی و عدم آن باید دنبال این باشیم که چگونه مبداء شلیک را عوضی نشان دهیم ؟ و یا چگونه نقطه های پرتاب ها را آنقدر متعدد کنیم دشمن کاملا نتواند محتملات را شمارش کرده مشرف بر کل محتملات نقاط حمله شود. و یا چگونه از پرنده های مهاجر و یا حیوانات دریایی و اقیانوسی مهاجر برای بستن دستگاههای خاص شناسایی مافوق سّری استفاده کنیم؟ و یا چگونه دریا را مثل معجزه حضرت موسی بشکافیم تا ناو مورد نظر , خود غرق شود. ووو که از تخصص ما خارج است. مطلب بسیار مهم دیگر در باب جهاد اسلامی این است که آیا اصلا دادن غنیمت به رزمنده و مجاهد حکم دائمی اسلام است بطوری که باید در عصر ما هم با شکست دشمن چهار پنجم اموال دشمن را به ارتش و سپاه اختصاص دهیم و یا نه باید کل غنائم برود بیت المال ، و رزمنده فقط حقوق دائمی خود را بگیرد ؟ کدام است؟ بنده بطور قاطع عرض میکنم آیه غنیمت مخصوص عصری است که حقوق ارتش تابعی از در آمد و غنیمت ناشی از رزم و جهاد است و این آیه شریفه در انحصار خمس به موارد و طوایف ششگانه ابدی است و اما در تقسیم چهارپنجم دیگر موضوعش عوض شده است . و حکم دائمی اسلام نیست. پس تمامش می رود به خزانه و موارد مصرف خمس تبدیل می شود به اولویت اوّل . و هم به معنای انحصاری مسافرین در راه مانده نیست. بلکه یکی از مصادیق است .ابن سبیل در صدر اسلام مصداق اتمش مهاجرین بوده اند و منظور از آن عمدتا ملل اخراج شده از وطن هستند مانند فلسطینی ها و تمام جنگ زده ها .ابن سبیل یعنی . نتیجه این که مسائل زیادی در کتاب جهاد بعنوان احکام اسلام آمده که مال اسلام نیست مال زمان و یا مکان و یا شرایط است و ربطی به احکام دائمی اسلام ندارد . بنابر این دیگر برای 《من قتل قتیلا فله سلبه》 و یا بالا بردن پرچم و یا هماورد و مبارز طلبی و استحباب تاخیر جنگ تا پس از ظهر و نظایر آنها امروز موضوع ندارد. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
توجه! از آنجاییکه گروههای زیادی در شبکه های مجازی اسم آقای موسوی زنجانی را با انتخاب خودشان در مجموعه خودشان وارد کرده اند و اخیرا بمناسبت انتخابات خیلی از افراد کاملا ناشناس نیز این شیوه را در پیش گرفته اند و غالبا این مجموعه ها برای ایشان در حد کافی شناخته شده نیستند ، لذا به هیچ وجه وجود اسم ایشان 《که بدون هماهنگی وارد آن مجموعه ها شده 》دلیل تایید خط و مشی آن گروهها و مجموعه ها نیست و این دومین تذکری است که به اعضای محترم کانال علمی، فقهی مشکات ابلاغ می گردد. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سيّدناابراهيم علىٰ نبيّنا و آله و عليه السّلام: سلام عليكم من در اينترنت جستجو كردم و مبناهايى براى منهاج فردوسيان ارائه كرده بودند و اگر اين مبناهاى اين برنامه ى مدّعى تربيت باشد، لطفاً صحيح يا غلط بودن هر كدام رو با ذكر عدد مشخّص كنيد. جزاكم الله خير الجزاء 1. فقط محدّثین و فقهای شیعه را میراث‌داران رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) و اهل بیت ایشان (علیهم‌السلام) می‌دانند و آنان را واسطه‌ی رساندن برنامه‌ی تربیتی وحیانی به نسل‌های بعد از عصر حضور معرفی می‌کنند و گرفتن برنامه‌ی تکامل دینی از فلاسفه، عرفا، مشایخ صوفیه و ارباب علوم غریبه و مرتاضان را غیر موجّه و خالی از حجت شرعی می‌دانند. 2. به کرامات و مکاشفات ارباب طریقت و اهل دل، به دیده‌ی انکار و تردید می‌نگرند و قسمت عظیمی از آن را غیر واقعی می‌دانند. 3. فقط اذکاری که در قرآن کریم و روایات معتبر شیعه آمده را قبول دارند و از ذکرها و دستورالعمل‌هایی که عرفا و ارباب طریقت بر اثر ریاضات و تجربیات به دست آورده‌اند، استفاده نمی‌کنند. 4. هر روایتی را قبول ندارند و فقط روایاتی که در منابع معتبر حدیثی شیعه آمده و مورد تأیید و اعتماد جمهور فقها قرار گرفته باشد را می‌پذیرند. 5. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) را استاد اعظم تربیت و ائمه‌ی طاهرین (علیهم‌السلام) را جانشینان ایشان در امر تربیت نفوس مستعدّه می‌دانند و امر تربیت در عصر غیبت را بر دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) می‌شمارند. 6. پیوستگی روحی و سرسپردگی طریقتی در نزد هر انسان غیر معصومی به عنوان قطب و مرشد را رد کرده و فقط به ولایت، دلدادگی و سرسپردگی به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سفارش می‌کنند. 7. چون دوازده‌امامی بودن را شرط لازم برای رسیدن به کمال و سعادت می‌دانند، عرفا و شعرا و ارباب طریقت مانند مولوی رومی، عطار نیشابوری، محی الدین عربی و تمام مشاهیر عرفان و ادبیات که غیر دوازده‌امامی بودنشان ثابت است را محروم از درجات عالیه می‌دانند. 8. تعالیم قرآن کریم به تنهایی و تعالیم ائمه‌ی طاهرین (علیهم‌السلام) بدون پشتیبانی قرآن را کامل نمی‌دانند بلکه معتقدند باید به ثقلین، تمسک جست و از هر دو منبع قرآن و روایت معتبر برای یافتن راه کمال و سعادت، به صورت همزمان استفاده نمود. 9. به دستاوردهای علوم متافیزیک مانند روانشناسی در رساندن انسان به خوشبختی و کمال، اعتماد نمی‌کنند. 10. اصل و اساس رسیدن به کمال و سعادت را پس از اصلاح اعتقادات، عمل به دستورات وحی می‌دانند و خواندن، نوشتن و دانستن راه کمال را ـ گر چه لازم است ـ ولی کافی در رساندن، نمی‌دانند و پایه‌ی اصلی را همان «عمل کردن» می‌شمارند. 11. مقصود از سلوک را کسب رضای خدا و مقصد را درجه‌ی صدم بهشت (فردوس اعلی) در جوار رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) و ائمه‌ی طاهرین (علیهم‌السلام) می‌دانند. 12. مفاهیمی مانند «فنای فی الله» و «بقای بالله» را چنان که در عرفان نظری مطرح است، قبول ندارند و نهایت کمال بشر را استقامت بر عبودیت حق تعالی می‌دانند. 13. رسیدن به خوارق عادات و به دست آوردن قدرت‌های روحی مانند طی الارض، ضمیرخوانی، تصرف در اجسام و مانند اینها را مقصود عبادات نمی‌دانند و به دنبال کسب آن نیستند. 14. معتقدند رسیدن به کمال و سعادت برای کسانی که دیدگاه‌ها و اعمالشان را بر طبق قرآن کریم و روایات شیعه، تصحیح کنند، از سوی خدای تعالی و رسول اعظم و ائمه‌ی طاهرین (علیهم‌السلام) تضمین شده است. 15. شعارشان این است: «معتقد شدن به اعتقادات  مکتب شیعه‌ی اثنی‌عشریه و عمل کردن به واضحات و مسلّمات آن، تنها راه رسیدن به کمال واقعی و سعادت ابدی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی در دنیا و آخرت است».
مشکات اهل بیت (ع)
سيّدناابراهيم علىٰ نبيّنا و آله و عليه السّلام: سلام عليكم من در اينترنت جستجو كردم و مبناهايى براى
سلام علیکم پاسخ تقریبا {بجز در تعبیر بعضی از موارد} همه مطالبشان که شما آورده اید بحقیقت نزدیک است. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سلام علیکم پاسخ تقریبا {بجز در تعبیر بعضی از موارد} همه مطالبشان که شما آورده اید بحقیقت نزدیک اس
سيّدناابراهيم علىٰ نبيّنا و آله و عليه السّلام: لطفاً هم تقريباً و هم تعبير بعضى موارد كه اشكال داره و مقدار دورى از حقيقتش رو با ذكر اعداد مشخّص بفرماييد. ممنون از بذل توجّهتون مى خواستم مورد به مورد آقا جواب بدن كه به دفترشون ارسال كنم چون گفتن كه اينا اشكال كلّى هست و ارزشى نداره و لطف كنيد مورد به مورد بگيد اين و مى خواستم از شما كه اقدام بفرماييد ان شاء الله
مشکات اهل بیت (ع)
سيّدناابراهيم علىٰ نبيّنا و آله و عليه السّلام: لطفاً هم تقريباً و هم تعبير بعضى موارد كه اشكال داره
(1)جایگاه ولایت فقیه و یا عدم آن . (2) آیا مقدمات ظهور خود بخود باید محقق شود و یا امت بسازند؟ (3) صدها آیه قرآن کریم که فقط خطاب به حکومت است مانند فاجلدوا ، فاقطعوا ایدیهما ، قاتلوا، اعدّوا لهم ، ان العزه لله و لرسوله و للموءمنین، فافذوا لاتنفذون الا بسلطان ، خذ من اموالهم صدقه وووو در عصر غیبت به چه دلیل ملغا است ؟اگر ملغا نیست ، در چه شکلی اجرائی می شود.؟ (4) دلیل وجوب تبعیت مرجعی که مصداقا نسبت به حوادث زمان اعلم از رهبر دولت اسلام در عصر غیبت است از رهبر چیست؟ و اگر وجوب تبعیت ندارد ، حکم او در رابطه با مسائل سیاسی نسبت به مقلدینش چقدر وجوب اتباع دارد؟ (5) ملاک در اعلمیت مرجع در عصر غیبت اعلمیت به احکام است و یا حوادث ؟ اگر هر کدام است دارای سوالاتی است . تا پاسخ چه باشد تعیین کننده است. (6): ملاک در عدول از موضوع موجود در عصر معصومین (ع) به موضوع جدید در عصر ما چیست؟ مثلا چرا شمشیر در دست امام جمعه جای خود را به تفنگ داده اما شتر جای خود را در حکم قصر به اتوبوس نمی دهد؟ و این تفکیک به میل چه کسی انجام شده است.؟ (7): در کشوهایی که هیچ یکی از مواد زکوی نیست در عصر غیبت فقرا با اخذ زکات از کدام ماده اداره می شوند. (8) : قبول شهادتین به معنای قبول زیر مجموعه ما انزل الله و سنّه رسول الله استد . ✅طبق کدام آیه و یا روایت ایمان به معاد خارج از ما انزل الله است که به رکن سوم رسیده و هم رتبه با شهادتین شده است؟ و اگر اصول دین باید با عقل ثابت شود مگر معاد ثابت شده با عقل مورد قبول خدا است؟ که شده اصل سوم اصول دین!! ووو و دهها سوال دیگر که باید این عزیزان روشن فرمایند . پاسخ ندادن به سوالات فوق دلیل انحراف نیست ، بلکه لازمه اعلام استقلال در اجتهاد در خط و مشی است . بهر حال موفق باشند انشاالله. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم وقت بخیر , سوالی از حضرت آقا داشتیم . در مورد ( مختار ثقفی ) که آیا این شخصیت طبق نظر های عموم مرد و علما آیا شبهه داره شخصیت مختار ثقفی یا خیر ??? پاسخ سلام علیکم مختار مورد تایید اهلبیت بوده دشمنان اهلبیت بر ضد مختار مطالبی جعل کرده اند. البته معصوم نبوده که خطا نداشته باشد. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🔸 #بازنگری در قرآن / جهاد ابتدایی سلیمان قرآن در قصه سلیمان نبی و ملکه سبا صراحتا جهاد ابتدایی با کفار را تایید کرده است! سلیمان در نامه ای از مردم خورشید پرست سبا میخواهد که تسلیم شوند. ملکه سبا زنی دور اندیش و صلح جو بود لذا هدیه ای برای سلیمان فرستاد اما سلیمان چون قدرت غلبه داشت، اهل مصالحه نبود لذا (در آیه ۳۷) تهدید کرد: اگر تسلیم نشوید، با سپاهم حمله می کنم و با ذلت و خواری شما را از آنجا بیرون میکنم! ملکه سبا بالاخره تسلیم می شود و جنگ نمی شود. نکته اینجاست: اگر ملکه سبا تسلیم نمیشد، سلیمان چه می کرد؟ قطعا به تهدیدش عمل و به سبا حمله می کرد. سلیمان که لاف نمی زد. آیاتی که بر آزادی عقیده و حرمت جهاد ابتدایی در هر شرایطی بدان استناد میشود یا دلالت ندارند و یا اگر داشته باشند با قصه سلیمان در تعارض است و حجیت قرآن زیر سوال می رود. این حرف هم که قصه سلیمان یک مساله شخصی است نه برای الگوگیری! ادعایی بیش نیست که نیاز به اثبات دارد و حتی اگر مساله، شخصی باشد، این واقعیت را تغییر نمیدهد که سلیمان حاضر بود برای اشاعه توحید، کفّار صلح جو که هم عقیده و تحت سلطه اش نبودند را به خاک و خون بکشد!
مشکات اهل بیت (ع)
🔸 #بازنگری در قرآن / جهاد ابتدایی سلیمان قرآن در قصه سلیمان نبی و ملکه سبا صراحتا جهاد ابتدایی با ک
باسلام (1) آیا حضرت سلیمان اقدام به 《ارسال نامه یِ ابتدایی کرد》 و یا 《جهاد ابتدایی!؟》 در حالیکه رسول خدا (ص) هم به کسرای ها و قیصر ها ابتدا نامه رسانی ابتدایی کرد و نه جهاد ابتدایی. (2): تهدید سلیمان به قتل نبود بلکه به تسلیم بود و یکی از راههای تسلیم معجزه بود و رسول خدا هم تا روز قیامت با معجزه ای بنام قرآن بشر را تسلیم خواهد کرد. پس هم تهدید کرد و هم تهدیدش را عملی کرد منتها با معجزه و نه با قتل و غارت. بنابراین هیچگاه سلیمان بلقیس را به نظامی گری معهود تهدید نکرد بلکه به قدرت وادار کننده به ایمان تهدید کرد که معلوم شد ارتش نبوده بلکه اسم اعظم بوده است . فرق بین این دو بسیار است. (3): سلیمان تهدید کرد با لشکریانی شما را از یمن اخراج می کنم ، بسیار خوب لشکرش اسم اعظم بود که تخت آورد و لشکرش هدهد بود که تسلط بر پرندگان بودکه نامه برد ، حال که تهدیدش را عملی کرده معلوم شده با معجزه نبوت ایمان سازی بوده و نه شمشیر کشی برای قتل . ✅پس اخراج بلقیس از یمن با معجزه،، هم تهدید شد و هم عملی . بلی کلام سلیمان این ظرفیت را داشت تا کار به جنگ بکشد ولی وقتی تهدیدش را عملی کرد شد معجزه ، پس کجا جهاد ابتدایی به معنای شمشیر کشی عملی شد.؟! مفسرین زیادی مثل شما دقت نفرموده اند. لذا جنابعالی در این مسئله بازنگری فرمایید . تا تهدید عام را به تهدید خاص تفسیر نفرمایید. تهدید برای تسلیم بود که محقق شد منتها با معجزه و نه با جهاد ابتدایی. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام و خسته نباشید نظر استاد گرامی در مورد تحریف قران چیه باتوجه باینکه مواردی وجود داره که شیخ صدوق قدس الله سره بران اذعان دارند؟ سلام علیکم مرحوم علامه عسکری 800 صفحه مدرک آورده . تحریف ساخت عمال جعل است و عده ای از علمای شیعه هم به خطا رفته اند که خیال فرموده اند تحریف بوده. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
و نظر استاد درباره تفسیر برهان و قمی رحمه الله چیست؟ پاسخ تفسیر قمی مال 23 نفر است و یکی علی ابن ابراهیم است و بخشی از روایاتش ضعیف است مانند روایت از عایشه. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit