eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پاسخ به سوالی درباره جهاد ابتدایی.شماره (3) در سوره مبارکه نسا آیه 75 می فرماید : چرا در راه خدا و برای نجات مستضعفانی که از وطن خود آواره شده اند جهاد نمی کنید؟ در آیه بعدی می فرماید: جهاد کفار در خدمت شیطان است و شما با مدافعین شیطان بجنگید. و مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین ... فقاتلوا اولیاء الشیطان...... پس سخن از نیست بلکه دفاع از مظلومین است. و اما آیه 13 سوره توبه که بسیار مهم است این است که می فرماید: چرا با ملتی که نقض عهد کردند و قصد اخراج رسول خدا کردند و آغازگر جنگ هم آنها بودند نمی جنگید؟!و در سوره حج آیه 39 می فرماید : اُذن للذین یقاتَلون بانهم ظُلِموا وان الله علی نصرهم لقدیر . الذین اُخرجوا من دیارهم بغیر حق. در این آیه هم اجازه ی جهاد به کسانی داده شده است که مظلومانه از دیار خود آواره شده اند .و در سوره توبه آیه 123 می فرماید: قاتلوا الذین یلونکم من الکفار ولیجدوا فیکم غلظه . شما باید با آن بخش از کفار بجنگید که خطرشان برای شما نزدیکتر است . و باید ارتش شما را فوق العاده قدرتمند بدانند . در این آیه هم طرف مسلمین دولتی است که اگر ارتش اسلام را ضعیف ببینند حمله خواهند کرد . ✳️پس حرفی از جهاد ابتدایی نیست. و اگر گفته شود پس آیه ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یاءمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر . دستور میدهد باید شما آغازگر باشید در دعوت به خیر و در اجرای احکام اسلام و شما اول بار مانع عملی از منکر باشید . و این غیر از جهاد ابتدائی است؟! ✅ پاسخ : بلی این آیه طبق تفسیر روایت 21445 جامع احادیث الشیعه که مال کافی و تهذیب مخصوص اهلبیت عصمت است آن هم با شرایطی خاص و نه با هجوم غافلگیرانه علیه غیر مسلمانان بی غرض و بی مرض و بدون برنامه جنگ با مسلمین . در این روایت بسیار مفصل امام صادق (ع) می فرماید : ثم اخبر تبارک و تعالی انه لم یامر بالقتال الا اصحاب هذه الشروط فقال: عزوجل:اذن للذین یُقاتَلون بانهم ظُلِموا و انالله علی نصرهم لقدیر الذین اُخرجوا من دیارهم بغیرحق ...... امام میفرماید :حتی امام دستور دهنده به جهاد دفاعی هم باید دارای شرایطی باشد که قرآن تعیین فرموده که جز ائمه اطهار و کسانی که شیوه آنها را قبول دارند و بکارمی گیرند مصداق ندارد . و تاریخ ثبت کرده است که چون جهاد زید شهید للرضا من آل محمد بوده و لذا امام صادق و امام رضا علیهم صلوات الله تایید فرموده اند و روایات کوبنده قیام زید جعلی مزدوران حکومت بوده است که تحقیق کافی در این خصوص در جای خودش صورت گرفته است . به هرحال باید برویم سراغ آن عبارتی که در همین روایت مفصل مورد بحث آمده است و تصور شده یکی از روایات مجوز عمده جهاد ابتدا یی است .《و ظلمهم کسری و قیصرو من کان دونهم من قبائل العرب و العجم بما کان فی ایدیهم مما کان الموءمنون احق به منهم فقد قاتلوهم باذن الله لهم فی ذالک. و بحجه هذه الآیه یقاتل مومنوا کل زمان .در این عبارت امام میفرماید اما جهاد ابتدائی با کسری و قیصر و سایر قدرتهای جهانی فقط با امام دارای شرایط امامت مجاز است. پس چنین جهادی هست . اما پاسخ : این عبارت نیمه دوم آن عبارتی است که امام فرمود چون مشرکین مکه رسول خدا و مهاجرین را از مکه اخراج کردند پس مستحق جهادند. سپس فرمود این چنین نیست که پس از سرکوب مشرکین مکه باب جهاد بسته شده باشد نه خیر ، چون کسراها و قیصر ها و سایر جباران همین شرایط حاکمان مشرک مکه را دارند جهاد با آنها ادامه دارد . آن امکاناتی که حاکمان مکه داشته اند کسراها هم دارند قدرت دارند دولت دارند ثروت دارند اجازه نمی دهند اسلام حرکت کند. و آنچه اقتضا کرد مسلمانان از مکه کوچ کنند قدرت حاکم بود و کسرای ها هم قدرت حاکم هستند و طبعا جلو حرکت دین اسلام را خواهند گرفت. و لذا آن جهادی که در مکه داشتیم در ایران هم خواهیم داشت. خوب آن جهاد مکه چه بود اقتضایی پس با کسرای هم اقتضایی خواهد بود. که تاکنون از این نوع جهاد ،جهاد دفاعی یاد می کردیم . و اگر امام می فرماید چون امکانات کسراها و قیصر ها باید مال مسلمین باشد و لذا باید با آنها جنگید به معنای این است که دعوت اسلام در یک طرف و حفظ قدرت آنها در طرف کفر اقتضا می کند جنگی بین دو طرف صورت گیرد . نه اینکه بدون احساس خطر و جنگ مسلمین وظیفه دارند یک شب تمام ملت تابع کسرا را قتل عام کنند .اگر این چنین است پس با آن دسته روایات متواتر که میفرمایند مسلمان در هیچ جنگی ضربه اول را نمی زند بلکه ضربه اول را دشمن می زند چه میکنیم؟!. پس اگر کسرای ضربه اول را نزند دیگر جنگی نخواهیم داشت . تا چه رسد به اینکه ابتدایی بشود یا دفاعی . پس جنگ با هر ابرقدرتی با رهبری امام معصوم هم ابتدایی نیست بلکه اقتضایی است . چون اسلام دعوت جهانی دارد و دولتهای طاغوتی حاکم مثل فرعون هم حاضر نخواهند بود قدرتشان محدود شود این دو حرکت متضاد اقتضای می کند جنگی صورت گیرد .👇
👇👆 جهاد اقتضایی رقم بخورد . و نه ابتدایی . ادامه دارد ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (4) اینک خلاصه محتوای روایت ابو عمر الزبیدی از امام صادق (ع) درباره شرایط امامی که حق صدور دستور جهاد را دارد بیان می کنیم: (1) :بداند اولین دعوت کننده بسوی دین اسلام خدا است . والله یدعو الی دارالسلام.... (2) :بداند دومی داعی الی الله رسول خدا است . ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه... (3) : بداند سومین داعی قرآن است: ان هذا القران یهدی للذی هی اقوم. (4) : بداند طایفه خاصی حق دعوت به دین دارند .و لتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر .... (5) : بداند امام دارای حق جهاد , باید از ذریه ابراهیم (ع)باشد. (6) : بداند از شاخه اسماعیل(ع) باشد و نه اسحاق (ع) (7) : از نسل ساکن حرم مکه باشد (8) : مشمول آیه تطهیر باشد . (9) : مشمول آیه ادعو الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی باشد. (10) : ایمانش با شرک آلوده نشده باشد. (11) : مشمول آیه یا ایها النبی حسبک الله و من اتبعک من الموءمنین باشد. (12) : مشمول اوصاف آیه آخر سوره فتح باشد . اشدا علی الکفار (13) : رحما بینهم (14) : رُکع (15) : سُجد دارای اثر سجود (16) : دارای نور ایمان باشد (17) : در تورات و انجیل از آنها تمجید شده باشد. (18) : عنوان مومن داشته باشد که در سوره مومنون دارای 9 صفت اند (19) : دارای اوصافی باشد که در آیه 68 سوره فرقان در اوصاف عباد الرحمان آمده است که بت پرست نباشد قاتل نباشد زانی نباشد . (20) : مشمول اوصاف مجاهدین مذکور در آیه 111سوره توبه باشد. (21) : مشمول اوصاف نُه گانه در آیه (112) سوره توبه باشد. (22) : پس از این اوصاف مشمول عنوان امام برای جهاد در آیه 39 سوره حج خواهد بود که اذن للذین یقاتلون بانهم ظُلموا و ان الله علی نصرهم لقدیر الذین اخرجوا من دیارهم بغیر حق الا ان یقولوا ربنا الله.... پس این آیه هم که مربوط به جهادی است که بخاطر اخراج رسولخدا و مسلمین از مکه بوده است که جهاد دفاعی است . سپس امام تفسیری دارد از فلسفه جهاد که سبب شده از آن جهاد ابتدائی استنباط شود و آن این است که امام صادق می فرماید : از آنجایی که تمام آنچه در دست کفار ، مشرکین و همه فراعنه و کیاسره و قیاصره و بطالسه ... قرار دارد از ثروت و قدرت این بنا نبوده در اختیار ظالمان باشد که الان هست. بلکه بنا بود آنچه خدا از نعمت ها داده در اختیار بندگان خدا باشد و نه در دست دشمنان خدا و لذا رسول خدا (ص) حق دارد برای باز گرداندن و تسلط بر آن ثروت و قدرت که ابر جنایت کاران در اختیار گرفته اند با آن ها بجنگد ، پس این عبارت امام نیز القا کننده وجوب و یا جواز جهاد ابتدایی است .در پاسخ باید تصریح کنیم این عبارت صریح تراست در این که جهاد ابتدایی نداریم بلکه جهاد اقتضایی داریم یعنی مبعوث شدن یک پیامبر جهانی اقتضا می کند که ظالمین جهانی از ظلم دست بردارند ، و چون دست بر نمیدارند پس در قبال حرکت دین جهانی ایستادگی می کنند، و شکل ایستادگی هم برنامه ریزی برای برخورد با حرکت اصلاحی مسلمانان است .و این یعنی محاصره مسلمین برای پیشگیری از نشر احکام اسلام ،و حرکت کفر از بیرون برای کنترل مسلمین ، و حرکت ایمان از اندرون جهان اسلام اقتضا می کند که این دو قدرت ایمان و کفر در یک نقطه ای رو به رو بشوند. و این جهاد اقتضایی است و نه ابتدایی . چون مقتضای اسلام گسترش ایمان و مقتضای طاغوتیان گسترش کفر و یا حداقل بقا و عدم عقب نشینی کفر است . نتیجه دو اقتضای متضاد جنگ است. و نه اینکه اسلام مامور است بریزد خانه مردم جهان و با اسلحه ایمان توزیع و تقسیم کند!! که شدنی نیست . چرا که ایمان نتیجه اشتهای عقل و روح است. ونه نتیجه سر نیزه. ادامه دارد 👇 ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (5) سپس امام می فرماید: این که در قرآن به اموال بدست آمده از کفار بدون جنگ می گوید فیئ ، چون فئ بمعنای 《مرجوعی》است . یعنی اموالی که نمی باید به دست کفار بیفتد چون باید مال موءمن باشد و وقتی بدست مسلمین بازگشت . قرآن به آن فئ و مرجوعی می گوید. و این رمز این است که هر مقدار حوزه حاکمیت مسلمین گسترش پیدا کند همان مقدار از اموال بنا حق بدست کفار افتاده بر میگردد. امام میفرماید به همین دلیل باید با نگاه قرآن حرکت کنید که احدی حق جهاد ندارد مگر این که مظلوم واقع شده باشد ، و احدی در این قضیه بخصوص مظلوم واقع نمی شود مگر اینکه موءمن شده باشد . و احدی برای این امر موءمن نمیشود مگر اینکه دارای شرایط الله الکامله بشود. وقتی مظلومِ موءمنِ دارای شرایط کامل شد آن وقت می شود ماذون در جهاد . و یکی از مصادیق اذن للذین یقاتُلون بانهم ظُلموا. و آنگاه می شود مصداق منصور در آیه و ان الله علی نصرهم لقدیر . سپس امام فرمود به مسلمین از دو حوزه ظلم می شود یکی از ناحیه مشرکین اولیه مکه دومی از ناحیه ادامه دهندگان آن راه مشرکین که تمام فراعنه در طول زمان الی یوم القیامه است و چون حرکت انبساطی و گسترش اسلام در حالی صورت می گیرد که محاط با مشرکین و کفار است لذا هر انبساطی و هر پیروزی در حوزه اسلام پس از شکست مشرکین مکه زمینه خواهد ساخت , قدرتهای پیرامون اسلام مسلمین را محاصره کرده از پیشروی آن جلوگیری نمایند و وقتی این دو حرکت متضاد در نطقه ای منجر به جنگ بشود این دیگر ابتدایی نیست ، بلکه مقتضای طبیعی دعوت آسمانی از سوی اسلام و مقابله و جنگ از سوی کفر خواهد بود که جهاد اقتضایی و یا مقتضایی خواهد بود و نه جهاد ابتدایی .! چون این جهاد از سوی اسلام در قرآن اسمش نجات مستضعفین است .و نه کشتن ملتهای مستضعف و غیر مسلمان . بعبارت دیگر این جهاد ، جهاد آزادی بخش است و نه به اسارت در آروردن ملل دیگر . در آیه 75 سوره نسآ می فرماید : چرا در راه خدا و در راه نجات مستضعفین جهاد نمی کنید و در آیه 97 و 98 و 127 از مستضعفین دفاع کرده که باید اسلام از آنها دفاع کند و در سوره انفال آیه 26 فرمود : واذکروا اذ انتم قلیل مستضعفون فی الارض تخافون ان یتخطفکم الناس فآواکم و ایدکم بنصره... یعنی فراموش نکنید که خود شما مسلمانان در آغاز بعثت رسول خدا مصداق مستضعفین بودید که هر لحظه می ترسیدید مشرکین قدرت شما را به سرقت برده متلاشی کنند اما خدا به شما پناه داد و کمک فرمود. پس مسلمانان اولیه خودشان مصداق مستضعفین بوده اند .و طبعا حرکت اسلام برای نجات همه مستضعفین عالم است . و قدرت جباران و دیکتاتورهای جهان چیزی نیست جز استثمار مستضعفان .و لذا مقتضای ماهیت آزادی بخشی اسلام اصطکاک و جنگ با استعمار کنندگان مستضعفین است . و این جهاد مقتضای ماهیت آزادی بخشی اسلام است . پس در اسلام هیچ آیه و روایتی نداریم دلالت کند مسلمین حق دارند بنام جهاد ابتدایی با رهبری امام معصوم هجوم ببرند ملتی را به زور سر نیزه مسلمان کنند بلکه بعکس امام مسلمین حق دارد ملل غیر مسلمان تحت ستم جهان را از دست ظالمان نجات دهد. خیلی توجه کنید : طرف جهاد اسلام ، ملتها نیستند بلکه دیکتاتورها هستند و جهاد مسلمین در خدمت ملل غیر مسلمان جهان است که از ظلم و کفر نجاتشان دهد ، نه اینکه طرف جهاد اسلام مردم غیر مسلمان باشد که یاالله آمده ایم به زور سرنیزه شما را مسلمان کنیم. چنین چیزی در قاموس قرآن و اسلام نیست. و روایاتی هم اگر دارای مفهوم این چنینی است ساخته آخوندهای درباری بنی امیه و بنی عباس است جهت تراشیدن وجه شرعی برای کشور گشایی . اسلام فنّ آسمانی جهت نجات مستضعفین و تشکیل جبهه مستضعفین در مقابل مستکبرین است. و این موضع در قبال دیکتاتورها بدون جهاد نخواهد بود و هجوم هم از ناحیه ظالمان است و ضربه اول مال کفر است . و اگر جهاد ابتدایی هم باشد ابتدا کردن فعل کفر است و نه اسلام. ادامه دارد👇 ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهادابتدایی. شماره (6) می دانیم غالب خطابات قرآنی برای توجه دادن کل بشر به مشترکات بین کل بشر یا ایّها الناس است که پس از این خطاب احکام خاصه اسلام غالبا مطرح نمی شود بلکه احکام مورد اتفاق مسلمان و غیر مسلمان مطرح می شود مانند آیه 21 و 168 بقره و 1 و 170 و 174 نساء ، و 158 اعراف و 23 و57 و108 یونس، 1 و 5 و 49 و 73 حج ،و 33 لقمان ، 3 و 5 و 15 فاطر و 13حجرات که مبیّن اصول کلی است .مانند یا ایّها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی یا انتم الفقراء الی الله یا ان و عدالله حق. یا اتقوا ربکم و یا قد جائکم برهان و یا قد جائکم الرسول.وووو اما خطاب یا ایّها الذین آمنوا ، آن خطابی است که غالبا برای بیان احکام شرعی و فرعی است برای مسلمانان ، پس اینکه در حوزه ها در علم اصول مسلم گرفته شده تکلیف عمل به احکام شرعی بین مسلمان و کافر مشترک است و کافر نیز مکلف به عمل به خطابات فرعی هست ، دچار مشکل می شود . این اولا و ثانیا: خطاب یا ایها الناسِ قرآن بطور واضح از کل بشر میخواهد و دعوت می کند که از اطاعت از حاکمان غیر موءمن خود دست بردارند .و خود این خطاب عبارت است از دعوت از تمام ملل برای جدا شدن از حاکمان ستمگر خود و پیوستن به مسلمانان ، و مقدمه ای است برای آماده شدن طاغوتها برای برخورد با اسلام . در این شرایط ، اگر مسلمانان از سوی امام مامور شوند برای جهاد ،این دیگر جهاد ابتدایی نیست ، بلکه مقتضای دعوت با خطاب یا ایها الناس است . 18 آیه مورد اشاره در بالا در واقع 18دعوت به تمرّد مستضعفین از اطاعت از مستکبرین است. و قرآن کریم بارها تکرار کرده که جباران تاریخ همیشه به ملتهای خود میگفتند این پیامبران میخواهند شما را فریب دهند، پس این هشدار جباران مقدمه سازی برای هجوم به سوی پیروان انبیاء بوده است. و اگر پیامبران حکم جهاد داده اند برای پیشگیری از تهاجم کفر بوده و نه جهاد ابتدایی . روشن تر بیان کنم اسلام یعنی دعوت از مستضعفین جهت تاسیس حکومت بر ضد مستکبرین ، خوب مستکبرین که دست روی دست نمی گذارند تا مسلمین با جذب مستضعفین و امپراتوری سازی آنها را سرنگون کنند .پس کوشش می کنند اسلام را نابود کنند و اگر مسلمین از خود دفاع نکنند .نابود می شوند . پس باید از خود دفاع کنند. و این جهاد دفاعی است و اقتضایی و نه ابتدایی. ❎حال اضافه کنیم آن خطبه های حضرت امیر الموءمنین را که می فرماید خداوند متعال از علماء واقعی پیمان گرفته تا در قبال شکم بارگی و شکم پروری ظالمان و گرسنگی گرسنگان ساکت ننشینند . خوب این عدم سکوت یعنی دفاع عملی از محرومان و مقابله با ظالمان. این همان جهاد اقتضایی است . چون وظیفه علمای واقعی دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم است. و کذا فرمایش ایشان کن للمظلوم عونا و للظالم خصما .پس خصومت با ظالم در مقام عمل همان جهاد است. که مقتضای عالم واقعی بودن است . و این غیر از برداشت عموم از جهاد ابتدایی است که جنگ با ملل دیگر برای مسلمان کردن آنها است. ✳️از اینجا می شود نتیجه گرفت که تفکیک بین و ابتدایی درکتب فقهای عظام از طریق انحصار ثمره های خاص به و فاقد بودن جهاد دفاعی , از آن ثمرات قابل بحث و بررسی مجدد است. مانند این که مدافع شهید نیست مجاهد شهید است و فرار از جبهه برای مدافع حرام نیست ولی برای مجاهد حرام است و یا غنیمت برای مدافع حرام ولی برای مجاهد حلال است. و باید از صفر بررسی مجدد کنیم. ادامه دارد 👇 ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (7): اگر کسی به نحوه ورود فقهای عظام مانند شهیدین قدس سرهما به بحث جهاد توجه علمی کند خواهد دید فضای تقیه (که در باب جهاد بسیار بسیاد حاد و امنیتی بوده) باعث شده این بحث بشکل قرآنی مطرح نشود و به اصطلاح قاچاقی و یا امنیتی مطرح شده است. و این امر اجازه نمی دهد دید گاه واقعی اسلام بطور صریح بررسی شود. و لذا آنچه در کتاب جهاد لمعه و جواهر و امثال آنها آمده هیچ سنخیتی با مذاق واقعیتها ندارد . بنابر این در باب امان دادن مسلمان به کافر در حین جنگ خطاهای اساسی صورت گرفته است. چرا که طبق منطق رسول خدا(ص) آن وقتی امان دادن غیر فرمانده نافذ است که لشکر اسلام بر لشکر کفر کاملا مسلط شده و محاصره کامل کند .و در این حال کفار دست به دامن حتی یک سرباز مسلمان شوند که ما را نکشید .و آن یک نفر امان دهد امانش رسمی و نافذ است. اما فاما این نفوذ مربوط به حال جنگ نیست بلکه مخصوص حال شکست دشمن است که دشمن از مسلمین می خواهد امان دهد تا تسلیم کامل شود و زنده بماند. اینکه بعضی از فقهای مطلع از جنگ و جهاد متعجب شده اند که چگونه ممکن است نظر یک سرباز در امان دادن به کفار برای فرمانده نافذ بشود؟! جا ندارد. چون این امان مربوط به پس از جنگ و پیروزی مسلمین است . و شرع مقدس می خواهد ثابت کند که اسلام چقدر به جان انسانها ولو دشمن باشد ارزش قائل است. حاصل اینکه امان دادن در حین جنگ مخصوص فرمانده است. و اما پس از محاصره شدن دشمن هر مسلمانی به دشمن محکوم به مرگ اذن حیات دهد خداوند متعال آنرا نافذ می داند. و این عنایت ویژه اسلام است به حفظ جان انسانها . و عمق توجه اسلام است به حقوق بشر. ✳️پس اگرخدای نخواسته بین مسلمین و امریکا جنگی رخ دهد و مسلمین ده هزار نفر از ارتش امریکا را محاصره کامل کند و ارتش محاصره شده کفار اعلام کند که ما تسلیم هستیم و به ما امان دهید و نکشید و فقط یک سرباز مسلمان ایرانی بگوید شما در پناه من هستید دیگر فرمانده حق ندارد آنها را بکشد به احترام امان دادن یک سرباز . و این است معنای و یسعی بذمتهم ادناهم. و در مسئله مقدم بودن جهاد با دشمن نزدیک تر از جهاد با دشمن دور تر نیز باید توجه شود امروز ملاک در نزدیک بودن نزدیکی جغرافیایی نیست بلکه مراد نزدیکتر بودن خطر است ولو دشمن در دور ترین نقطه باشد. ادامه دارد 👇 ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (8) هولوکاست ساختگی که به کتب جهاد ما توسط یهودیان نفوذی تزریق شده است. در کتب فقهی ، تفسیری ، حدیثی و تاریخی مسلمین چه شیعه و چه سنی مخصوصا کتاب جهاد مانند لمعه و غیره آمده است یهودیان بنی قریظه در محاصره مسلمین قرار گرفتند .و مجبور شدند به رسول خدا پیشنهاد بدهند که صحابه او بنام سعدابن معاذ را بین خود و یهود بنی قریظه بعنوان حکم و داور قرار دهد و هر چه او صلاح بداند طرفین به آن عمل کنند. و سعد نیز گفت : تمام 700مرد بنی قریظه اعدام و تمام زنانشان اسیر و تمام اموالشان مصادره شود و طرفین قبول کردند و رسول خدا دستور داد بصورت قطاری سر تمام 700 یهودی تسلیم شده را قطع کنند .!! و این قطعه تاریخی پایه بخشی از احکام جهاد اسلامی است که در کتب فقهی مسلمین تدریس و تعلیم داده می شود و متاسفانه مفسرین بزرگ مانند صاحب المیزان هم پذیرفته اند!! و تقریبا در دنیای اسلام همه مسّلم گرفته اند!!... و باید گفت انالله وانا الیه راجعون ،! اما توجه فرمایید شکل این قصه از اساس جعل خود یهود است! چرا که اولا :جاعل آن خاندان محمد ابن کعب قرضی یهودی نفوذی به دربار عمرابن عبدالعزیز است. ثانیا : ناقل آن ابن اسحاق در سیره ابن هشام است که خود ابن اسحاق متهم است که یهودی است . ثالثا : امام مالک در عصر امام صادق (ع) هشدار داده بود این قضیه ساختگی است! رابعا: عدد اعدامی ها ابتدا 400 بعد 600 سپس 700و بعضیها 800 و تا 900 نفر رسانده اند که نشان می دهد ریشه ثابت و قطعی ندارد. خامسا: در طول ده سال حضور رسول خدا در مدینه فقط 386 قبر برای کشته شدگان وجود داشته که 183 نفر از مسلمین مدینه و 203 نفر مربوط به قریش و سایر قبایل اعم از یهود و غیر یهود بوده است و تاریخ فوق میگوید حداقل در مدینه گردن 400 یهود بنی قریظه توسط رسول خدا زده شد پس قبرشان کجا است!؟ سادسا: در قران کریم در این باره می فرماید : عده ای از یهودیان را کشتید و عده ای را اسیر گرفتید پس سخنی از حکمیت و تسلیم نیست بالعکس می فرماید یهود تا آخرین نفس جنگید و شما در جنگ کشتید و عده ای را هم اسیر گرفتید . پس حق این است که این قضیه عبارت بوده از نقض عهد از سوی یهود سپس جنگ تمام عیار بوده و نتیجه اش تار مار شدن یهود بوده یعنی غالبا تسلیم شدند اما تسلیم ناشی از شکست در جنگ و نه تسلیم ناشی از حکمیت. نه اعدامِ اسیر بوده و نه حکمیت بوده و نه هولوکاست بوده و نه عدد کشته ها به 100 نفر رسیده تا قبرشان در نقطه ای بارز و هویدا شود. یهود در طول تاریخ برای مظلوم نمایی خود در هر قرنی یک هولوکاست جعل می کند تا افکار عمومی را از جنایات و خیانت های خود منحرف کند . و این اولین هولوکاست جعلی بوده که طوری با مهارت نشر داده که در کتب فقهی ما شده مفتا به.!! باید پس از این از تمام کتب تاریخی و فقهی حذف شود . 🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی.شماره (9): هولوکاست جعلی درباره یهود بنی قریظه با نهایت تاسف مورد بررسی قرار نگرفته است . این قضیه جعلی بر ضد اسلام و رسول خدا(ص) در صحیح بخاری در خبر 3043 و 3804 و4121 و 6262 آمده و کذا در صحیح مسلم و مسند احمد وو.. ولی سخنی از قتل 700 نفر و یا آمار دیگر از قتل نیست فقط از محکوم به قتل شدن یهودیان سخن آمده است. پس آمار نیست . بعلاوه سخن از اجرایی شدن قتل هم نیست . این اولا ثانیا : باید گفت بدبختانه این جریان جعلی در کتب تفسیری شیعه پررنگتر از کتب اهل سنت گسترش داشته که هیچ ماخذی جز کتب اهل سنت نداشته اند مراجعه فرمایید به تفسیر قمی ، البرهان ، مجمع البیان و المیزان و نمونه ووو!! و احدی نقد نزده است!! . طبری سنی هر چه از کذّاب ترین راویان نقل کرده مانند عاصم ابن عمرابن قتاده رانتخوار فرهنگی و تدوین کننده تاریخ باصطلاح اسلام دربار عمرابن عبدالعزیز یعنی عامل دربار برای تدوین تاریخ فرمایشی . همان را مفسرین محترم ما آورده اند!! ⭕️اینک ناچاریم با نهایت دردمندی و تاّسف مقدار قابل تحمّلّ دوستان پرده را بالا زده حقیقت ناراحت کننده نهفته در پشت پرده را بطور زنده نشان دهیم تا عمق نفوذ یهود در فضای فرهنگی مسلمانان را بر ملا سازیم . آری آنچه که عمال نفوذی در منابع اهل سنت برای ما بعنوان تاریخ سپس بعنوان تفسیر و سپس بعنوان حدیث نقل کرده اند و ما هم قبول کرده سپس متن مفتابه فقه قرار داده ایم , متن صریح تورات تحریف شده است!! ❎توجه کنید : تورات ، سفر تثنیه ، باب 20 تحت عنوان دستور العمل برای جنگ از آیه 12تا 18 :《و اگر با تو صلح نکرده با توجنگ نمایند پس آنرا محاصره کن و چون یهوه خدایت آنرا بدست تو بسپارد جمیع ذکورانش را به دم شمشیر بکش لکن زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد یعنی تمام غنایمش را برای خود بتاراج ببر. و غنایم دشمنان خود را که یهوه👇👇
👇👆 خدایت بتو دهد بخور ، به همه شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند چنین رفتار نما. اما از شهرهای این امتهایی که یهوه خدایت تو را به ملکیت می دهد هیچ ذی نفس را زنده مگذار ، بلکه .....بالکل هلاک ساز!!》 ✅پس چون این متن تحریف شده تورات در افکار عمومی ثابت میکرد که صهیونیسم تاریخی دارای فرهنگ ابَر داعشی و قتل و غارت است ، لذا نفوذی های یهود آن را تبدیل به رفتار رسول خدا کرده وارد کتب تفسیری ، تاریخی ، حدیثی و فقهی کرده بنام اسلام منتشر کردند.! و بزرگان ما هم علم غیب نداشته اند که بدانند این قضیه تزریقی یهود است و منشا تورات تحریف شده دارد. اکنون خشن ترین و جنایت آمیز ترین عمل را بنام رسول خدا و اسلام در میلیونها کتاب تفسیری ، حدیثی، تاریخی و فقهی بدست خودمان منتشر می کنند!! و حقیر بیش از 35 سال است فریاد میزنم این حوزه ها با این بلبشویی و بی برنامگی و کم اطلاعی از تاریخ اسلام علی رغم داشتن نیت پاک آینده تاریکی را رقم می زنند . فوق العاده از قافله عقب مانده است . و یکی از مدارک این حقیر همین مسئله است . وقس علی هذا فعلل و تفعلل! 🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (10) باید توجه کنیم در هیچ دین آسمانی غنیمت جنگی حلال نبوده و نیست جز در دین مقدس و جهانی و ابدی و خاتم اسلام ، و بارها رسول خدا(ص) و علی مرتضی(ع) در احتجاجات و مناظرات مستقیم خود با یهودیان فرمودند : اگر شما به جیره غذایی آسمانی خود بنام منّ و سلوای افتخار می کنید بدانید آن الطاف آسمانی و آن معجزات بزرگ حضرت موسی (ع)همه مقطعی ، موقتی , لحظه ای ، فوری و فوتی بوده است . اما معجزه اصلی رسول اسلام که قرآن است ابدی و جهانی است . بعلاوه که رسول اسلام جهانی ، دارای دهها امتیاز نسبت به ادیان سابق است (که 76 تای آن را در کتاب تفسیر راهبردی شناسایی و ذکر کرده ایم) منجمله حلیت غنیمت جنگی و چون بنی اسرائیل عرضه جهاد نداشته اند و شجاعتشان در فرار شبانه از چنگ فرعون بوده لذا به لشکر فراری جایزه نمی دهند بنابر این به لشکر اسلام که حیدر و حمله برنده و مهاجم است خداوند متعال غنیمت را بر آنها حلال کرده و بر بنی اسرائیل حرام . ✅پس اگر در سخن از دستور به گرفتن غنیمت توسط حضرت موسی (ع) آمده آیات جعلی و تحریفی است که یهود بر تورات اضافه کرده است تا اولا بگوید یهود هم دارای امتیاز غنیمت خوری است، و ثانیا هولوکاست و کشتار جمعی را به رسول خدا نسبت دهد تا اسلام را متهم به کشتار جمعی بسازد . یعنی در تورات سند جعل می کند تا به صادر کند و در نتیجه هم برای خود امتیاز غنیمت خوری کسب کند و هم کشتار دسته جمعی را به اسلام و مسلمین نسبت دهد تا آبروی اسلام را ببرد. کشتار یهود در صبرای ها و شتیلا ها ممکن نبود مگر با نشر کشتار دسته جمعی یهودیان توسط مسلمین آن هم با دستور مستقیم رسول خدا.! 🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی.شماره(11) در ابتدا ابو بکر سپس عمر از طرف رسول خدا مامور شدند که قلعه خیبر را فتح کنند و هر دو شکست خورده و با شرمندگی باز گشتند . رسول خدا (ص) فرمود : من برای فتح این قلعه فردا کسی را می گمارم که او خدا را و خدا او را دست دارد که فردای آنروز معلوم شد امیرالموءمنین بوده است . (ع) هنگام حرکت برای فتح رو کرد به رسول خدا و عرض کرد یا رسول الله نقطه پایان جنگ چیست که جنگ را ختم کنم ؟ رسول خدا (ص)فرمود : وقتی گفتند لا اله الاّ الله ، دیگر شمشیر را در غلاف قرار ده، علی (ع) پیروزمندانه بازگشت , عمر از این پیروزی علی (ع) و شکست خود ناراحت بود .لذا برای جبران عقده خود دو کار خطرناک بر ضد اسلام انجام داد : یک: اینکه گفت برای رقابت بر سر تصرف مقام امیر الموءمنینی با علی (ع) مبارزه خواهم کرد . دو : با استناد به کلام رسول خدا (ص) که خطاب به علی(ع) فرمود وقتی دشمن گفت لا اله الاّ الله جنگ را تمام کن . عمر گفت : خودم از زبان رسول خدا شنیدم که فرمود: من از سوی خدا مامورم با کل بشر جنگ کنم تا آن لحظه ای که بگویند لا اله الا الله ،! در حالیکه رسول خدا فقط در خیبر و فقط به علی (ع) آن هم فقط در قبال سوال علی(ع) فرمود تا لحظهِ گفتنِ لااله الاّالله جنگ را ادامه بده . برای اطلاع از منابع این قطعه تاریخی در کتب اهل سنت به کتاب حقیر با نام تاریخ سازان پنهان مراجعه فرمایید. اما متاسفانه این روایت جعلی عمر از کتب اهل سنت وارد فضای فقهی شیعه شده و در کتاب جهاد جواهر و غیره تبدیل شد به قال رسول الله انی امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لااله الا الله!! و شده اصل اسلامی!! یعنی رسول خدا فرموده من از طرف خدا مامورم برای برخورد با بشر جهت صدور اسلام از شمشیر استفاده کنم که هر کس اسلام را قبول نکرد بکشم!! یعنی اسلام داعشی به تمام معنا !
کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
👇👆 خدایت بتو دهد بخور ، به همه شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند چنین رفتار
👇👆 ! و عمر با جعل این حدیث وقتی به قدرت رسید گفت یاالله حرکت برای کشورگشایی و مسلمان کردن بشر زیر سایه شمشیر "والخیر تحت بارقه السیوف" خیر زیر سایه بارقه شمشیرها است. اکنون روایت جعلی عمر یکی از مستندات کتابِ جهادِ هم فقهایِ سنی است و هم شیعه !! پس با این کم اطلاعی از تاریخ پیچیده اسلام و مسلمین نمی توان کتاب جهاد نوشت. و باید پس از اشراف کافی بر تاریخ و حدیث فریقین اقدام به تفقه کنیم. 🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی،شماره (12) کتاب جهاد بین کتب فقهی سنی و شیعه از خام ترین کتب فقهی است ، چرا که ماهیت نظامی و سیاسی داشته و انحصاری حکام جائر بوده و لذا در هیچ محفلی نمی شده مطرح کرد مگر در محفل کوچک و خصوصی و ناقلین محتوای آن مجلس خصوصی امام (ع) هم نمی توانستند در هر محفلی مطرح کنند. به همین سبب می بینیم صاحب جواهر که نابغه عالَم فقه است در کتاب جهاد صفحه 110 روایت جعلی ماخوذ از تورات را خیال فرموده روایت رسول خدا (ص) است آنقدر بالا برده که فرموده 《قدرواه العامه والخاصه 》! در حالی که در هیچ کتاب خاصه یعنی شیعه چنین روایت اسرائیلی از اهلبیت نیست ، 🔸بلی بیش از سنی نقل کرده اما همه و همه را از اهل سنت نقل کرده اند! و این غفلت فقها و مفسرین شیعه هم ناشی از گستردگی آن متن تورات بعنوان روایت اسلامی در کتب اهل سنت بوده است. و در صفحه 113 جواهر هم خودش و هم از متن شرایع قضیه جعلی متن تورات را بعنوان متن مفتابه معرفی فرموده است.! همچنین برای اثبات خام بودن و حلاجی نشده بودن کتاب جهاد بین کتب فقهی کافی است به مطلب مربوط به متارکه موقت جنگ و مهادنه و آتش بس موقت توجه کنید خواهید دید ممکن نیست عملی شود چون محدود کردن حداکثر آتش بس به ده سال نه مطابق فنون جنگی است و نه فقهی، آخر چرا در تمام شرایط چشممان را ببندیم به یک ضابطه ای که خروجی هیچ محاسبه نظامی نیست . چرا باید پس از ده سال بجنگیم!؟ ✳️بهر حال کتاب جهاد یعنی کتاب نظامی و ما شیعه ها مخصوصا فقهای عظام تا این اواخر نه نظام داشته ایم و نه نظامی بوده ایم. حالا اگر کسی هیچ اطلاعات نظامی نداشته باشد خروجی اجتهاد او درباره مسائل نظامی چه خواهد بود.؟! بنده حد اقل بیش از 200 کتاب نظامی سیاسی و امنیتی مربوط به عصر جدید مطالعه کرده ام ، هیچ رابطه ای بین فنون نظامی موجود و کتاب جهاد نیست . و حوزه های علمیه موجود سنتی هم بسته تر و بیگانه تر از وضع نظامی جهان معاصر است. برای پر کردن فاصله بین کتاب جهاد سنتی حوزوی و بین واقعیتهای نظامی و سیاسی جهان حاضر چاره ای نیست مگر فاصله گرفتن و فرار کردن از دروس سنتی جهاد و مطالعه مقارن و موازی کتابهای نظامی روز و آیات جهاد و روایات کلی و نه روایات ناظر به صغریات و قضایای خارجیه معاصر اهلبیت (ع). ادامه دارد👇 کتاب جهاد از منظر این حقیر از نظر این حقیر اگر بخواهیم کتاب جهاد از منظر قرآن و اسلام برای قرن حاضر تدوین کنیم باید سر فصلهایش چنین باشد: فصل نیروی هوایی و یا هوا فضا ، اما آیات نیروی هوایی : و ارسل علیهم طیرا ابابیل ترمیهم بحجارت من سجیل فجعلهم کعصف ماکول. (سوره فیل) و من خطِف الخطفه فاتبعه شهاب ثاقب (والصافات/10) و جعلناها رجوما للشیاطین (ملک /5) و انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الآن یجد له شهابا رصدا (جن/9) . و یقذفون من کل جانب. (والصافات/8) اونسقط علیهم کسفا من السما،(سباء/9) والاّ من استرق السمع فاتبعه شهاب مبین.(حجر/18) ووو در آیه اول اشاره به نقش موشکهای هوا به زمین در جهاد . در آیه دوم اشاره به موشکهای خودکار رصد کننده ابزار ربایش اسرار نظامی در جهاد . در آیه سوم اشاره به نقش سرعت در ابزار دفاعی در جهاد . در آیه چهارم اشاره به نقش ماهواره های جاسوسی فضایی در جهاد . در آیه پنجم اشاره به ضرورت متعدد بودن مراکز تهاجمی در جهاد. در آیه ششم اشاره به نقش ابَر بمب های سنگین وزن در جهاد . و در آیه هفتم اشاره به نقش قدرت استراق سمع و اشراف اطلاعاتی بر مراکز نظامی دشمن در جهاد . استخدام هوا و باد توسط حضرت سلیمان که در یک روز به اندازه دو ماه در سفر مسافت طی می فرمود که در سوره سبا آیه 12 آمده است همه ابزار مورد لزوم اولیه جهاد است که یک کلمه در کتب جهادی نیامده است . البته توجه کنیم آیه ها ناظر به امور خاصی است اما اهلبیت(ع) فرموده اند از وجوه ناپیدای قرآن استفاده ی پیدا کنید . آنچه گفتیم تفسیر نیست اشاره است. و اما قرآن درباره نقش نیروی زمینی ارتش اسلام در جهاد مطالب مهمتر دارد ما فقط به بعضیها اشاره می کنیم . در آیه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه ، امام (ع)فرمود مراد ابزاری است از پرتاپ کننده جدا شده پس از طی مسافتی به هدف بخورد که مصداقش در قدیم تیر اندازی بوده امروز موشک است. و در آیه و انزل جنودالم ترواها (👇
👇👆 توبه/26) و فارسلنا علیهم ریحا و جنودا لم تروها (احزاب/9) و آیه 40 سوره توبه اشاره به نقش اساسی قدرت استتار از چشم دشمن در نفرات و ادوات است. و در آیه 28 سوره نمل :ادخلوا مساکنکم لا یحطمنکم سلیمان و جنوده . اشاره به نقش تونلهای عمیق زیر زمینی در حفاظت از ادوات و نفرات ارتش است. ووو پس کتاب جهاد عبارت نیست فقط از بیان حکم شرعی هجوم و یا دفاع ، بلکه کتاب جهاد عبارت است از بیان حکم شرعی عملهای دفاعی و ارتقاء بخشی دائمی بر توان دفاعی متناسب با زمان و معرفی شکلهای و اصول رزم متناسب با زمان . ✳️و اما موضع قرآن در نگاه به نقش نیروی دریایی : اولا در قرآن کریم فرعون بعنوان بزرگترین ابر قدرت تاریخ معرفی شده و 74 بار از قدرت او یاد شده است اما در سوره بقره آیه 50 و انفال آیه 54 و یونس آیه 90 و طه آیه 78 و سوره اعراف آیه 136 و سوره قصص آیه 7و 40 و سوره زاریات آیه 40 تصریح فرموده حضرت موسی(ع) فرعون را با نیروی دریایی آسمانی غرق کرد . و در سوره نحل آیه 14و فاطر 12 میفرماید: کشتیهای غول پیکر را ببینید که چگونه سینه اش آب اقیانوسها را می شکافد! آن هم برای تامین روزی شما . و درباره توان تسلط حضرت سلیمان بر شیاطین در تسخیر منابع مهم اقیانوسها می فرماید: و من الشیاطین من یغوصون له، یعنی یک دسته از اجنه کافر به استخدام سلیمان در آمده و جواهرات اقیانوسها را استخراج نموده و در اختیار سلیمان قرارمی دادند. و امثال این آیات جهت میدهد تا مسلمین نقش تسلط دریایی را دریابند. ❎حاصل این شد که کتاب جهاد اگر یک بخشش بیان احکام جهاد است بخش مهمتر آن ابداع شکلهای رزم ، اختراع ابزار دفاعی متناسب با زمان است.👇 ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهادابتدایی شماره(13) جامع ترین کتاب درباره جهاد در تاریخ فقه شیعه آنطوری که بنده تتبع کردم کتاب کشف الغطاء مال شیخ جعفر کاشف الغطاء است. در عین حال با ابزار و شرایط جهادی عصر ما کاملا بیگانه است علامه در تحریر بدون اشاره به قضیه جعلی بنی قریظه فتوای به صحت محتوای آن داد (چاپ سنگی صفحه 138) باز علامه قدس سره در تذکره جلد اول صفحه 413 چاپ سنگی مستقیما مطابق متن خبر جعلی ماخوذ از تورات فتوای داده و در مسالک شهید ثانی قدس سره در جلد اول صفحه 152 چاپ سنگی مطابق متن روایت مجعول فوق فتوای داده و علامه در منتهی جلد دوم چاپ سنگی مطابق آن روایت اسرائیلی فتوای داده سپس اضافه فرموده ولا نعلم فیه خلافا . من نمی دانم صاحب جواهر عظیم الشاءن چگونه عبارت《ولانعلم فیه خلافا》در منتهی را تبدیل کرده به《بل فی المنتهی الاجماع علیه》!! اولا خیلی از فقهای بزرگ شیعه در کتب فقهی شان اصلا باب جهاد ندارند تا چه رسد به وجود اجماع . ثانیا عدم خلاف با {{ اجماع احراز شده}} تفاوت دارد . مرحوم شیخ طوسی قدس سره الشریف نیز در مبسوط مطابق همان روایت تزریقی فتوا داده است. و یکی از آتش بیاران معرکه جعل مقاتل ابن سلیمان مفسر اسرائیلی است که بر این جعل اضافه کرده وقتی سعدابن معاذ حکم کرد به کشتار جمعی یهود رسول خدا خودش فرمود اتفاقا خدا در بالای عرش از داوری سعد مطلع شد و مطابق حکم او بر کشتار یهود صحه گذاشت! و سپس خدا فرمود ای رسول من فهم لک طعمه یعنی الآن طعمه خوبی است و قتل عام کن !! پس مقاتل نفوذی حکم سعد را به امضای خدا هم رسانده!! 💢حاصل اینکه عصر ما عصر بازنگری در منابع دینی است هر کس اجتهاد خود را مطابق زمان جهت بدهد اثرگذار خواهد بود والا خود نیز از فضای اجتهادی به زودی حذف خواهد شد و البته در فضاهای فرهنگی حذف شده اند. فقط در فضای عوام بقایشان تابعی از بقای عوام است.👇 ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (14) باید توجه کنیم که نفوذی در تزریق آیات تحریف شده تورات به فضای فرهنگی مسلمین کاملا مهندسی شده و آنالیز شده عمل می کند . مثلا در همین جعل و تزریق آیه تحریف شده تورات به تفسیر مقاتل ابن سلیمان اسرائیلی ، در اولین سال قرن دوم با جعل روایت اسرائیلی دال بر هولوکاست و کشتار جمعی یهودیان توسط رسول خدا (ص) کار را رها نکرده اند بلافاصله سندی ساختند که مطابق آن عایشه شده ناظر قضیه و سپس ناقل قضیه !! و بدین ترتیب ریشه این جعل توسط قلم به مزد دربار عمرابن عبد العزیز اموی بنام عاصم ابن عمرابن قتاده به مقدار یک قرن به عقب کشیده شد تا مورد قبول نقادان تاریخی هم واقع شود . فراموش نمی کنم در سال 1376 عامل در قم با یک حیله خاصی وارد دفتر جامعه مدرسین شده بود و به مرحوم آقای شرعی رئیس دفتر جامعه مدرسین و یک دوره هم ظاهرا نماینده محترم قم در مجلس شورای اسلامی گفته بود حاج آقا من از رادیو آمده ام تا از شما نوار سخنرانی آقای خرازی علیه آقای خاتمی را گرفته , ببرم ! (بدون اینکه بگوید من از رادیو امریکا آمده ام و آقای شرعی هم خیال کرده بود مراد 👇
👇👆 رادیو تهران است). آقای شرعی هم ابتدا گفتند ما تا حالا موردی نداشتیم جلسات محرمانه جامعه مدرسین را به خارج حوزه منتشر کنیم ولی باز اجازه بدهید با جناب ابراهیم امینی هم در اتاق بغلی مشورت کنم ، وقتی آقای شرعی از دفتر خود خارج شد من هم به بهانه ای خارج شدم گفتم می دانید این آقا از کدام رادیو آمده ؟! گفت لابد از تهران دیگه! گفتم پس برگردید و بپرسید ! برگشت پرسید و او ابتدا خودش را جمع و جور کرد ولی اعتراف کرد از رادیو آمریکا! آقای شرعی هم ناراحت شد که چرا با این حیله می خواهید اسرار سیاسی حوزه را بربایید . آری برادر! 1400سال است دشمن با محاسبه و ما بی محاسبه بوده ایم و حاصل هم همین است که می بینید و هولوکاست مجعول یهود در سال اول قرن دوم با مهارت خاص توسط عمال یهود سنجاق می شود به لباس حدیثی عایشه تا مورد قبول ناقلان و ناقدان تاریخ و حدیث واقع شود. و طبعا ما با این دوستان صاف و ساده نیازی به ...... نداریم! با وجود اینکه مرحوم آیت الله حاج سید محمد حسینی شیرازی با نوشتن کتاب 《دنیا بازیچه یهود》نشان داد در دشمن شناسی عالم برجسته ای است اما در عین حال در کتاب الفقه چاپ قدیم صفحه 186 بدون تحقیق با آوردن عبارت《وقد وَرَدَ》همان قضیه جعلی یهود را مستند فتوای خود قرار داده سپس استدلال منطقی کرده بر عمل رسول خدا(ع)!! که : اقول لقدکان عمل الرسول (ص) حکیما حیث بدّد تجّمع الیهود بین صهر فی بوتقه الاسلام اوتشتیت شملهم بالحاقهم باذرعات الشام اوقتلهم!! با وجود اینکه مصطفی طلاّس وزیر دفاع سابق سوریه در کتاب آئین نبرد ثابت کرده قدرت اطلاعاتی لشکر رسول خدا پس از ایمان تعیین کننده ترین عامل نصرت بوده اما امروز مرکز مذهبی ما بزرگترین نقاط نشت اخبار محرمانه است. من چند سال پیش در یک مرکز بسیار مهم چاپ و نشر دیدم شخصی به سه زبان طوری مسلط است که معلوم نیست کدامش زبان مادری است . پرسیدم کجایی هستی گفت اهل فلان کشور خارجی . و پیرامونش هم پر بود از بحث از اسرار نظام! و در بغداد مدتی همه کاره کتابخانه خطی بزرگ بغداد یک یهودی بود .!👇 🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی شماره (15) باید توجه خاصی شود که باب جهاد در فقه اسلامی چندین تقسیم دارد یکی هم این است که حکم شرعی فلان عمل جهادی،، یا حکم عام شامل تمام زمانها و مکانها و شرایط است مانند وجوب رعایت معاهدات با دشمن ،و یا حکم عام اسلام نیست بلکه مخصوص زمان خاص و مکان خاص و شرایط خاص است ، یعنی حکم دائمی اسلام برای جهاد اسلامی نیست بلکه این زمان خاص و یا مکان خاص و یا شرایط خاص است که باعث شده اسلام جهت رعایت مصلحت موقته آن حکم را صادر فرماید. مانند اینکه برای اسبهای لاغر حاضر در جهاد ولی بی نقش در جهاد سهمی از غنیمت جنگی قائل شویم. این حکم در هیچ عصری لازم نیست مگر این که شرایط آن مثل شرایط زمان رسول خدا باشد. ولی متاسفانه در طول 1400سال گذشته این دو حکم از هم تفکیک نشده و بخش دوم هم مانند بخش اول به حساب حکم شرعی دائمی اسلامی در همه مدارس تدریس می شود.! در حالیکه امروز بجای بحث سهم اسبهای لاغر از غنیمت جنگی و عدم آن باید دنبال این باشیم که چگونه مبداء شلیک را عوضی نشان دهیم ؟ و یا چگونه نقطه های پرتاب ها را آنقدر متعدد کنیم دشمن کاملا نتواند محتملات را شمارش کرده مشرف بر کل محتملات نقاط حمله شود. و یا چگونه از پرنده های مهاجر و یا حیوانات دریایی و اقیانوسی مهاجر برای بستن دستگاههای خاص شناسایی مافوق سّری استفاده کنیم؟ و یا چگونه دریا را مثل معجزه حضرت موسی بشکافیم تا ناو مورد نظر , خود غرق شود. ووو که از تخصص ما خارج است. 📌مطلب بسیار مهم دیگر در باب جهاد اسلامی این است که آیا اصلا دادن غنیمت به رزمنده و مجاهد حکم دائمی اسلام است بطوری که باید در عصر ما هم با شکست دشمن چهار پنجم اموال دشمن را به ارتش و سپاه اختصاص دهیم و یا نه باید کل غنائم برود بیت المال ، و رزمنده فقط حقوق دائمی خود را بگیرد ؟ کدام است؟ بنده بطور قاطع عرض میکنم آیه غنیمت مخصوص عصری است که حقوق ارتش تابعی از درآمد و غنیمت ناشی از رزم و جهاد است و این آیه شریفه در انحصار خمس به موارد و طوایف ششگانه ابدی است و اما در تقسیم چهارپنجم دیگر موضوعش عوض شده است . و حکم دائمی اسلام نیست. پس تمامش میرود به خزانه و موارد مصرف خمس تبدیل می شود به اولویت اوّل . و ابن سبیل هم به معنای انحصاری مسافرین در راه مانده نیست. بلکه یکی از مصادیق است .ابن سبیل در صدر اسلام مصداق اتمش مهاجرین بوده اند و منظور از آن عمدتا ملل اخراج شده از وطن هستند مانند فلسطینیها و تمام جنگ زده ها .ابن سبیل یعنی ابن غیر وطن . 📚نتیجه این که مسائل زیادی در کتاب جهاد بعنوان احکام اسلام آمده که مال اسلام نیست مال زمان و یا مکان و یا شرایط است و ربطی به احکام دائمی اسلام ندارد . بنابر این دیگر برای👇