eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
879 ویدیو
45 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : سلام علیکم عرض ادب و احترام میخواستم بدونم که چقدر اینگونه 👆 سخنان صحت دارند و اگر صحت دارد که استناد حرف به چیست و اگر که خیر دلیل بر رد چیست؟ سپاسگزارم🌷 🤔 دین، دعواش سر چیه؟! 🔻 دین اصلاً سر ارتباط تو با خدا دعوا نداره! ❗️ عشق و ارتباط با خدا که زوری نیست! 🔰 پس دین چی میگه؟! 📌 اگر چیزی غیر از این دربارهٔ دین به تو گفته‌اند، غلطه! 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید. ✅پاسخ : وعلیکم السلام . اولا دین عبارت است از بیش از۶۰۰۰ حکم در قرآن و ۶۳۰۰۰ حکم فقهی مستنبط در کتاب و سنت و مدون در کتاب قواعد علامه حلی و نه فقط یک مسئله حریت . ثانیا اگر زید عمرو را کشت حکم دین این است زید را آزاد نکنید و بعنوان قصاص اعدام کنید. و آزاد کردن انسان از غیر بندگی خدا و تبدیل انسان به عبد خدا ممکن نیست مگر این که انسان در کیفیت عمل به ۶۳۰۰۰ حکم آزاد نباشد بلکه مقید باشد به شکل مشروع آن . و آزادی انسان از بندگی غیر خدا شکل دارد ، ضابطه دارد، اصول دارد .و قوانین و قواعد دارد .و باید انسان در شکل عمل به بندگی آزاد نباشد که هر طور شد که شد، باید در زمان عمل آزاد نباشد در مکان عمل آزاد نباشد باید مقید به ضوابط باشد ، این ضوابط کیفیت بنده خداسازی است و کیفیت بنده سازی و کیفیت برقرار کردن ارتباط بنده با خدا در کتب فقهی مراجع ۶۳۰۰۰ مسئله است. که گوینده خیال کرده دین برنامه اش فقط و فقط کیفیت آزاد سازی انسان از بندگی غیر خداست و گفته هر کس این چنین می گوید دیوانه!! . نه خیر حق این است آزاد کردن انسان از بردگی غیر خدا فقط و فقط یک مسئله است، اما کیفیت بر قراری ارتباط با خدا در تمام اعمال ۶۳۰۰۰ مسئله است . این جناب عاقل!! اگر آیه لیهلک من هلک عن بینه را خوانده بود این هر حرف را نمی زد. تمام کتب صلات و زکات و حج و صوم فقط برای بیان کیفیت ارتباط بنده با خدا است. کل اعمال حج کیفیت بیان ارتباط با خدا است. بنابر این مطالب این منبری محترم خارج از خط اهلبیت است و ربطی به اسلام ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با عرض سلام و تشکر... جهت مطالب و افاضات جالب و مفیدتان... سیدنا با توجه به بیانتان در باره توضیحات جناب دکتر دینانی در مورد نقطه باء بسم الله... فرموده اید: این اوصاف اگر باشد؛ مال شخص اول خلقت است که رسول خدا (ص) است و نه شخصیت دوم خلقت که علی(ع) است. و اگر علی (ع) آن نقطه باشد؛ پس رسول خدا (ص) کجای بسم الله است جناب!!! حال اگر گفته شود با توجه به آیه انفسنا و فرمایش پیامبر ص:« انا و علی من شجرة واحدة و ساير الناس من شجر شتى»، هر دو بزرگوار یک حقیقت و یک نقطه اند؛ پاسخ چیست؟🌹🌷💐 ✅پاسخ : وعلیکم السلام از این حیث درست می شود و حرفی نیست و نعم المطلوب لکن چند اشکال متولد می شود اول این که فرموده انا نقطه و نفرموده نحن نقطه . دوم اینکه اصلا چنین خطبه ای در قرون اولیه در هیچ منبعی نبوده است . سوم این که این خطبه فقط توسط صوفی های دو آتشه منتشر شده . چهارم اینکه خود این حضرات توجیه شما را نکرده اند . تا اقلا یک مفری باشد .و پنجم و مهمترین اشکال این است که بارها اهلبیت فرموده اند و شخص امیرالمومنین آنرا بارز فرموده است که امام قرآن ناطق است یعنی امام کل قرآن است و نه یک نقطه از قرآن ، حواسها کجا است!!؟. ششم این که از هیچ معصومی حتی مشابه این حرف صادر نشده است که امامی که کل قرآن است کوچک شود بشود یک نقطه از کل قرآن.!!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : تصوف چیست ؟ ✅پاسخ : کودتای سوم یهود ، علیه اسلام اهلبیت .(ع) البته فشرده اش این است : ۱-- بجای اخذ احکام از امام اهلبیت (ع) نفس خود مانرا مبدا دریافت الهام قرار می دهیم. و نفس میشود مهبط الالهام . آنگاه دریافت صوفی از طریق الهام در سطح دریافت احکام از امام (ع) است ولذا هر چه صوفی از طریق الهام باطنی خودش دریافت کند حدیث است و مشروع .!! و اکنون احادیث دریافتی صوفیها یک نسخه در اسرائیل هست و از روی آن نسخه ، نسخه ها تکثیر شده و بنده هم یک نسخه چاپی دارم که مال ابوعبدالرحمن سلمی است و به اصطلاح یکی از کالای صادراتی این کارخانه اهل کتاب روایت ((العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء)) است که حضرت علامه طباطبائی آنرا باور داشت. ۲-- تمام فلاسفه عقل و فکر قوی داشته و دارند اما ذوق تتبع ندارند ولذا موهومان و مجعولات (( متصوفه مامور به نشر محتوای آیه ۶ باب ۶ از انجیل متی)) بیشتر در کتب فلاسفه لانه کرده است. که حقیر در شبکه های مذهبی جهانی روایات و منابع آن را در بیش از ۸۰ ساعت برنامه منتشر کرده است. ۳-- ابن عربی و مولوی و عین القضات همدانی ، و هر دو غزالی مخصوصا احمد ، و۵۰ نفر صوفی دیگر آنقدر در فضای اهل کتاب (یهود و نصارای) تنفس کرده اند در موارد متعدد متن تورات را در قالب روایت رسول جهانی اسلام (ع) در جهان اسلام نشر داده اند. و مرحوم ملاصدرا قدس سره الشریف در۴ جلد آخر کتاب شریف اسفار عجیب در تور این صیادان اهل کتاب گیر کرده است.!!! چون آنها را روایت تلقی فرموده است . ۴-- مولوی با نهایت دقت ، ظرافت ، مهارت و کیاست بیش از یکهزار حکمت عالی ، نصیحت عالیه ، داستان عبرت آموز و پند هدایتگر در سطح جهان را شناسائی نموده و در مثنوی آورده که هر عاقلی در قبال این کار زیبا سر تعظیم فرود می آورد. لکن در داخل این حدود یک هزار حکمت هدایتگر و معقول، ۲۰۵ خط اهل کتاب را بدون این که پیام آنرا درک کند ( انشا الله که چنین است و عمدی نداشته ) به فضای مسلمین تزریق کرده است. مثلا آیه ۶ تا ۱۰ تواریخ ایام اول باب ۲۲ را برای ابطال پیام آیه مهم ۲۵۱ سوره بقره مفصل شعر کرده است و در مثنوی با آب و تاب تزئین کرده است و با این کار یعنی تحقیر حضرت داود در جنگ با جالوت ریشه امامت امیرالمومنین (ع) را زده است.. و اکنون در غرب برای نشر اسلام مولوی و ابن عربی حدود ۳۱۰ مرکز مطالعه دائر کرده اند. ۵-- فلسفه اختراع تصوف ، نفی لزوم امامت اهلبیت پس از نبوت است. اولین کار حوزه ها باید حذف روایات مجعول متصوفه باشد ، اگر این کار صورت گیرد .بخشی از خرافات حذف می شود. تصوف مانند علف هرز بخشی از بدنه منابع اسلامی را در چنگ خود گرفتار کرده است. ۶-- صوفی ها ۳۹۹۳ مطلب آورده اند که مدافعین متصوفه باید منابع آنها را معرفی کنند .که بخشی که متن تورات معلوم است باقی را معرفی کنند . ۷-- صوفیها مخالف فقه آل محمدند. ولذا روایاتی جعل کردند که ثابت کنند صِرف اعتقاد به لااله الا الله حصن است. و یا صرف ولایت امیرالمومنین(ع) حصن است و عمل به فروع احکام و فقه آل محمد نقشی در نجات از دوزخ ندارد. ولذا حدیث سلسله الذهب جعل کردند با ۲۴ هزار کاتب غیر موجود و صرف ولایت علی (ع) را حصن از آتش معرفی کردند و گفتند ولایت بدون عمل به ارکان و فقه آل محمد چندان مهم نیست و هر چه می گردیم سند معتبری برای چنین روایاتی پیدا نمی کنیم. و اکنون کسانی در قم علنا صِرف اعتقاد را کافی می دانند وعملوا الصالحات را فرعی می دانند.. و و اکنون کسانی ارزش مجعولات بی سند فرد مرموزی بنام ملا رجب برسی را معادل ارزش فتاوای کل فقهای شیعه می دانند. ۸--- تنها شمشیر فرهنگی همان تتبع در متون اسلامی است تا ریشه تمام روایات افراد مجهول ، فاسد ، فاسق ، جاعل ، معاند و دشمن اهلبیت ، کنده شده و اسلام خالص عرضه شود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم لطفا نظر شریفتان به حدیث معرفت بالنورانیه عنایت کنید سلام علیکم حضرت استاد موسوی به همه پیامها پاسخ می دهید ،اما حقیر چهار اردیبهشت ماه سوال فوق را ارسال، کرده ام امروز بیست و هشتم مرداد است ایا مشاهده نفرموده اید ،یا .... ✅پاسخ : وعلیکم السلام اولا حدیث نورانیت در هیچ کتاب دارای مولف معین و معلوم نیامده. ثانیا اوصیای رسول خدا (ص) ۱۲ نفرند و خاتم الوصیین امام عصر(عج) هستند و نه امیرالمومنین (ع) که اول الوصیین هستند. که در این حدیث امیرالمومنین خاتم الوصیین معرفی شده . ثالثا در این حدیث نوشته ما هر چه بخواهیم خدا همان را تصویب می کند در حالی که اهلبیت هر چه خدا بخواهد عمل می کنند. رابعا این حدیث در بحار جلد۲۶ اولین حدیث است و دارای تمام خصوصیات جعل و گویا چون جاعل ، صوفیِ فارس زبان بوده ترکیب عبارتها نشان می دهد عبارت مال امام نیست . البته جاعل بسیار محیط بر متون روائی بوده است. و محمد ابن صدقه راوی حدیث ، هیچ توثیق خاصی ندارد و گاهی مهر غالی هم خورده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی دکتر الهی قمشه ای برای جوانانی که میپرسند از کجا شروع کنیم؟ ؟ از بسم الله الرحمن الرحیم 💚 استاد 🦋👇 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• Join🔜 @mohandesi_fekr3 🌺🌿🌺🌿
مشکات اهل بیت (ع)
سخنرانی دکتر الهی قمشه ای برای جوانانی که میپرسند از کجا شروع کنیم؟ #از_کجا_شروع_کنیم؟ از بسم الل
💠سوال : نظر شما در خصوص کلیپ فوق که مربوط به دکتر اللهی قمشه ای است چیست؟ ✅پاسخ: چه جناب اللهی قمشه ای چه جناب دکتر دینانی چه امثال این عزیزان استوانه های تعلیم دین و معارف اسلامی هستند . محترمند ، مفیدند ، عزیزند ، آگاه و آگاهی ده اند ، هدایت گرند ، اندیشمندند ، دانشمندند ، و باید همه اقشار از وجود شریفشان استفاده کنند. منتها یک امر یقینی است و آن اینکه راه طی شده در گذشته برای طی راه آینده نه تنها کافی نیست بلکه تصور کفایت راه و روش گذشته در بیان معارف دینی برای نسل امروز و آینده بسیار و بسیار منحرف کننده و ناکار آمد و ضعیف است. چرا که روایات مخلوط به اسرائیلیات و خرافات شده‌ ، تفاسیر به سرقت اهل کتاب رفته ، عرفا در چنگ روایات تزریقی اهل کتاب گرفتار شده اند و از آنها خرج می کنند پس فلسفه و عرفان بدون اشراف لازم بر تفسیر و تاریخ و حدیث با فقه آل محمد زاویه داشته و دارد. باید این نخبه های محترم به این قصه توجه کنند. و باید عنایت کنند مطالعه همه فتوحات لازم است ، مطالعه تمام آثار عرفا لازم است با گلچین کردن مطالب ، ابعاد پنهان سیاسی ضد اهلبیت اهل کتاب مترصد تزریق متون اسرائیلی به متون عرفانی مکشوف نمی شود. در هر حال کلیپ فوق بسیار خوب بود. در پایان ما به دوستان نخبه عرض می کنیم حدود دو الی سه درصد نظر اسلام را دریافت کردیم ۹۷ درصد اسلام هنوز دست نخورده است. در حرف گذشتگان نمانیم ۹۷ درصد حرف مطرح نشده اسلام را استخراج کنیم. و در این استخراج بجای مطالب مولوی و سعدی و ابن عربی شکسپیر ملهم از غیر ، خود قرآن مظلوم را محور قرار دهیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال: پروفسور دینانی می فرمودند اگر چه در خط کوفی نقطه نبوده ولی حرف (( ب)) که با از هم جدا شدن دو لب پائین و بالا صدای آن بوجود می آید آن علی (ع) است و نه نقطه موجود در خط نستعلیق . آیا این جواب درست نبوده ؟ ✅پاسخ: نه،! پاسخ کاملا نادرست بوده چون در آن خطبه منسوب به علی(ع) می گوید (( نقطه تحت الباء)) یعنی دارد با تمام صراحت می گوید (( نقطه)) و نمی گوید صدای نقطه .و قطعا در خط کوفی نقطه نبوده یعنی نه نقطه ( ن ق ط ه) بوده و نه آن نقطه تحت بوده و نه آن تحت منسوب به باء بوده. و این سه تا در آن عصر در خط کوفی نبوده یعنی واژه : (( نقطه)) و ((تحت مضاف به باء)) و (( باء مضاف الیه تحت)) . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام و احترام نسبت به بازی شطرنج فرمودید که اگر برای آگاهی برای جنبه نظامی آن باشد حلال است در حالی که دو نکته در اینجا به نظر می رسد: نخست آن که روایات این باب، شامل حرمت در صورت عدم برد و باخت می گردد. همچنین روایات تفسیری ، میسر را شطرنج دانسته اند همچنین رجس را شطرنج دانسته اند. و قران نیز میسر را قرین بت پرستی و شرب خمر آورده است. دوم آن که حتی اطلاع و اشراف نسبت به شطرنج نیز تحریم شده است. المطلع فی الشطرنج کالمطلع فی النار ✅پاسخ : وعلیک السلام اولا : روایات ، شطرنج رایج معهود و مغروس در اذهان را گفته و نه شطرنج منهای رهن را این شما بودید که شامل فرض کردید. ثانیا : روایات مفسر میسره هم معیار باشد آنهم دچار همین سرنوشت انصراف به معهود در اذهان است. و نه شامل فرد نادر از شطرنج. وثالثا : رجس هم ناظر به شطرنج معهود و مغروس در اذهان است کالفرض السابق و رابعا : قرآن هم همان شطرنج منصرف الیه الاذهان والاشارات والضمائر را در نظر گرفته ، چون شطرنج منهای رهن اصلا مفروض جوامع آن روز نبوده . و اطلاق هم توان شمول به غیر مغروس در اذهان ندارد.. وخامسا : مطلع بر شطرنج هم شطرنج معهود است و نه مصداق نادر آن که منهای رهن است. موفق باشید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
سوال :سلام بر سید خوب و خواستنی خودم... گویا مطرح کردن سوالات ما رو فراموش فرمودین از حضرت استادنا المعظم سوال بفرمایید حدیث عنوان بصری رو (که مورد توصیه اکید مرحوم علامه سید علی قاضی بوده) حضرت استاد تا چقدر معتبر می دونن؟ التماس دعای فرج 🌹 ✅پاسخ : وعلیکم السلام والرحمه . موجودی بنام عنوان بصری تا به امروز متولد نشده ، ساخت صوفیها است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با عرض سلام و تشکر از حضرتعالی.. و جواب مبسوط و مقبول.. در مورد پنجم : می فرمایید... امام قرآن ناطق است یعنی کل قرآن و نه یک نقطه از قرآن. اگر گفته شود: با توجه به اینکه طبق این روایت- جدای از اصالت داشتن یا عدم اصالتش_ قرآن خلاصه شده در سوره فاتحه.. و سوره فاتحه در بسم الله .. و بسم الله در حرف باء بسمله... اين يعني امام خلاصه و چکیده کل قرآن است نه به این معنا که یک نقطه از قرآن باشد؛ آن وقت پاسخ چیست؟ ✅پاسخ : وعلیکم السلام اولا : هیچ اثری در متن روایت نیست که دلالت کند بر خلاصه شدن قرآن در حمد و خلاصه شدن حمد در باء بسم الله. یعنی واژه (( خلاصه شده)) در متن خطبه مفروضه نیست. ثانیا : در متن صریح آیه در سوره حجر فرموده سبع المثانی جدا از قرآن عظیم است و نه خلاصه آن .:(( سبع المثانی والقرآن العظیم)) ثالثا : بطور قطع در قرآن ۴۹۹ حکم شرعی هست و چندین یسئلونک عن فلان مثل یسئلونک عن الانفال وعن الاهله وعن الروح و یا(( اذاسئلک عبادی عنی)) و ((سئل سائل بعذاب واقع)) . اینها یا به صورت تعریف صغریات است که معرفی امر خارجی است که خلاصه شدن آن در حمد که هیچ حکم شرعی ندارد معنا ندارد. و یا کبریات است که تلخیص آن متلاشی کردن آن است . رابعا : این خطبه حامل همان روایت مجعولی است که جاعل به اسم روایت جعل کرده (( العلم نقطه کثرها الجاهلون)) این نقطه همان نقطه است. نه آن راوی دارد و نه این !! سر هر دو بی کلاه است . خامسا : اگر چنین خطبه ای بوده چرا از ۱۱ امام و ۱۷۰۰۰ راوی و اصحاب الائمه آنرا نقل نکرده و مانده بدون راوی؟.!!!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 https://t.me/mousavizanjany