مشکات اهل بیت (ع)
واژه تاریخ دو معنا دارد : اول مبدا مورد انتخاب برای مقایسه زمان حوادث دیگر با آن، مانند زمان میلاد مسیح آخرین رسول بنی اسرائیلی و هجرت رسول جهانی اسلام آخرین رسول بنی اسماعیلی که زمان هر حادثه ماقبل آن و مابعد آن را با آن مقایسه می کنند، مثلاً می گویند عاشور ۶۱ سال پس از هجرت اتفاق افتاد و یا رسول خدا پنجاه و چند سال قبل از هجرت متولد شده است. این قسم از تاریخ به معنای سابقه حضور یک امت در بستر زمان نیست. اگر تاریخ اسلام یعنی تولد اسلام از هجرت شروع شده باشد، پس باید بعثت رسول خدا که قبل از هجرت بوده و سوره های مکی در بیرون از تاریخ اسلام بماند، پس این قسم از معنای تاریخ به معنای آغاز تولد تاریخ حضور ملت صاحب آن تاریخ نیست اما تاریخ به معنای دوم یعنی عقبه حضور یک ملت در بستر زمان گذشته، آغاز تاریخ اسلام بدین معنا از روز نجات حضرت اسماعیل ذبیح الله جد اعلای رسول خدا(ص) از امتحان ذبح حساب می شود که عید قربان عید تولد اسلام و تسلیم است. ولذا تاریخ اسلام ۴۴۰۰ سال عقبه دارد و باید مطالب و حوادث اسلام در کتب تاریخی اسلام، از حضرت ابراهیم ، ثبت ، ضبط، تدوین، تدریس، تالیف و نشر شود و ما ملتی هستیم تاریخاً از یهود و نصارای جلوتر در فلسطین حضور داشته ایم و ما دارای تاریخ ۴۴۰۰ ساله هستیم و اقدم الملل ما هستیم.
در اینستاگرام👇
@mousavi.zanjani.ir
#تاریخ_اسلام #تاریخ #اسلام #4400_سال_اسلام #آیت_الله_موسوی_زنجانی #موسوی_زنجانی #سید_حسین_موسوی_زنجانی #تاریخ #احکام #علم #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
ایتا
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تلگرام
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : بیش از ۲۰۰ روایت در کتاب احادیث قدسی حر عاملی هست !
چگونه می فرمایید حدیث قدسی نداریم؟!!
✅پاسخ :
--۱-- تمام یک میلیون باب علم املا شده از سوی رسول خدا (ص) به علی مرتضی(ع) پس از بازگشت از معراج (( از نظر قال الله داشتن )) همه از خدا است، اما حدیث قدسی نیست.
--۲-- حدیث قدسی که مورد انکار مطلق حقیر است آن احادیثی است که در کتب فلسفه و عرفان برای آن عنوان حدیث قدسی اطلاق کرده اند. که وجود خارجی ندارد و پیش حقیر دارای پرونده است.
--۳-- بخش زیادی از روایات حدیث قدسی کتاب مرحوم حر عاملی ، از امثال انس و کعب الاحبار و سائر کذابین است. مردود است.
--۴-- بخشی از روایات آن کتاب قول خدا هست اما مصداق روایت :(( ان جبرئیل نزل بالسنه کما انه نزل بالقرآن .)) است .
یعنی رسول خدا گاهی بدون ذکر منبع ( خدا) و گاهی با ذکر منبع (خدا) حدیث گفته این حدیث قدسی نیست.
بلکه حدیث معمولی است منتها با ذکر منبع که خدا است .
--۵-- بخش عظیمی از روایات و احادیث نبوی مصداق ما فرض النبی و یا ما رآه النبی است ، به اعتبار ((وما آتاکم الرسول فخذوه وما نهاکم عنه فانتهوا.))
ولذا رسول خدا برای تفکیک بین ما امره الله و بین ما امر نفسه به ، قال الله را اضافه کرده است ،و این حدیث قدسی نیست. بیان حکم است با ذکر منبع.
--۶-- واژه حدیث قدسی مال صوفی ها است و منتسب به معصومین نیست.
اکنون نتیجه : در هر جا از کتب عرفا و متصوفه عنوان حدیث قدسی استعمال شود پوششی است برای نقل خیالات خود صوفی ها و مجعول است و عنوان حدیث قدسی در قاموس اهلبیت نیست.
بخش اعظم روایاتی که شیخ حرعاملی بعنوان حدیث قدسی آورده از مقوله احادیث قدسی نیست بلکه از سوی رسول خدا نقل منبع است تا برساند منبع ما فرض الله است و نه ما فرض النبی .
و بخشی از احادیث موسوم به حدیث قدسی هم از مصادیق قصه تاریخی و خبر از یک جریان ، در گذشته است. و نقل حکم شرع نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۵۹۱-- صوفیان در دهها و صدها کتاب از یک طرف نقل میکند رسول خدا فرموده از۷۳ فرقه امت فقط و فقط یک فرقه ناجیه هستند. و باز در دهها کتاب نقل می کند رسول خدا فرموده فقط (( طائفه من امتی علی الخیر والحق حتی تقوم الساعه)). ( مرصادالعباد ص ۱۵۹ و کشف المحجوب ص۲۰۲) اما از ناحیه دیگر در صدها کتاب نقل میکند رسول خدا فرموده با اکثریت امت همراه شوید.((علیکم بالسواد الاعظم)) (کشف المحجوب ص ۱۶) !
شعور! فکر! اجتهاد! استنباط! منطق! چقدر بی مشتری!!
مسئله ۲۵۹۲-- در مصباح الهدایه ص ۸۶ نوشته : رسول خدا فرموده :(( ایمان انسان به کمال نمی رسد مگر اینکه ارزش مردم پیش او در حد ارزش پِهِن و سرگین باشد )) العیاذبالله !
آیا این همان اسلام نیست که فرموده ولقد کرمنا بنی آدم .!؟
صوفی چه می کند؟!
آیا کرامت انسانی زیر سایه عرفان به پهن و مدفوع حیوانات تبدیل می شود!!؟
این چه کودتایی است علیه انسان بنام عرفان!؟!!
این چه افترائی است علیه رسول خدا (ص)!!؟
کجا است این حدیث !!؟
کی نقل کرده است!!؟
خبری نیست جز دشمنی علیه اسلام.
مسئله ۲۵۹۳-- در حالات وسخنان ابوسعید ابوالخیر ص۷۸ و اسرار التوحید ص ۳۴ آمده که رسول خدا فرموده :(( ایمان بنده به کمال نرسد تا آنگاه که مردم او را دیوانه ببینند.))!! عرفان کجا افترا به رسول خدا کجا!؟ اینها روایت نیستند. جنگ علیه اسلام است تحت پوشش عرفان.
مسئله ۲۵۹۴-- یکی از منابع عرفان و تصوف در کتاب تمهیدات عین القضات همدانی میانجی ص ۲۵۸ کعب الاحبار یهودی است. آن هم در تفسیر آیه نور در سوره نور!!
مسئله ۲۵۹۵-- در کتاب عوارف المعارف ص۲۳ میگوید : رسول خدا فرموده فقرای صابر همنشین خود خدا هستند .(( الفقراء الصُبّر هم جلسا الله.))
کذب محض و افترا به رسول خدا است. صوفیان و عارفان معاشر الکذابین علیه رسول الله (ص) هستند.
مسئله ۲۵۹۶-- در نفحات الانس ص ۲۴۶ آمده که رسول خدا فرموده :(( بین زمین و آسمان شیطان یک ایستگاه فضائی دارد بنام عرش شیطان اگر بخواهد علیه کسی تله بگذارد عرش خود را بر او کشف می کند.)) افترا و بهتان به رسول خدا است. سرمایه صوفی دروغ است.
مسئله ۲۵۹۷-- طبق نقل مصباح الهدایه ص ۸۴ سهل ابن عبدالله تستری این دلقک کذاب یهود می گفته :(( در نفس سریّ هست جز فرعون کسی قادر به درک عمق بُعد عرفانی آن نیست و فرعون هم قادر نبود به درک آن ، او هم وقتی گفت انا ربکم الاعلی آن وقت توفیق ترقی به مقام بالا برای درک آن پیدا کرد))!!
الا لعنه الله علی القوم الکافرین . صوفی جز برای تحریف دین برنامه ای ندارد.
مسئله ۲۵۹۸-- حافظ عراقی می گوید : روزی سفیان ثوری گفت :(( عند ذکرالصالحین تنزل الرحمه)) . اما در اسرار التوحید ص ۷ گفته کلامی است از بزرگان بدون معرفی آن.
عطار در مقدمه تذکره الاولیا می گوید حدیث رسول خدا است.
ابن حجر گفته این روایت ریشه ندارد. زمخشری گفته حدیث رسول خدا است. در کتاب کیمیای سعادت گفته روایت است. در نفحات الانس جامی آمده حرف محمد منصور طوسی است. اکنون در کتبی بنام حدیث رسول خدا جا خوش کرده است.
این است وضع ما.
مسئله ۲۵۹۹-- در روح الارواح در ص ۵۳۴ آمده :(( مررتم علیها وهی خامده)) شما وقتی از پل صراط ردّ شدید که جهنم خاموش بود. در بعضی از متون عرفانی آمده که رسول خدا فرموده :(( جزُنا وهی خامده )) در حال عبور ما از پل صراط جهنم خاموش بود که یک بار مورد نقل مرحوم حضرت امام خمینی هم بود. اما همه ساخته عمال نفوذی تورات بوده است. چون در تورات فعلی تحریف شده ، جهنم نیست و تمام این روایات در ذیل آیه ۷۱ سوره مریم آمده است.
و این روایت در کتاب علم الیقین مرحوم فیض در ج ۲ در یک چاپ ص ۹۷۱ و در چاپ بیدار ص ۱۱۸۴ نقل شده و ریشه آن در بحار ج ۸ ۲۵۰ آمده و سند ندارد همه از تفسیر بیضاوی است و عبارت :(( فیقال لهم : قد وردتموها وهی خامده ))
از قول جابر منقول از رسول خدا(ص) است اما هیچ ریشه ای مستند ندارد. در این اواخر عزیزانی دیدند این روایت با مذاقشان جور است محافل و مجالس را با آن مزین کردند که اساس ندارد.
مسئله ۲۶۰۰-- در تمهیدات ص ۳۳۲ آمده روزی رویم از شبلی درباره توحید سوالی کرد ، شبلی گفت: (( هر کس به سوالی درباره توحید جواب دهد ملحد است ،و هر کس توحید را شناخت مشرک است ، و هر کس توحید را نشناخت کافر است ، و هر کس بدو اشارت کرد بت پرست است. و هر کس درباره آن سوالی پرسید جاهل است.))!!
پس بگو خودشان راست می گویند ما متحیّرون هستیم.
هیچ اندر هیچ و پوچ اندر پوچ.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال :
سلام علیکم و رحمه الله خدمت استاد زنجانی با ارزوی قبولی طاعات و عبادات استاد لطف کنید بفرمایید حکم معاملات ارز دیجیتال یا همان بیت کوین چیه و سود بدست آمده از این معاملات چه حکمی داره با تشکر
✅پاسخ : وعلیکم السلام
اگر ریسک نداشته باشد و نتیجه مثل معاملات عالم فیزیک مُسَلّم باشد مشکل ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۰۱-- در روح الارواح ص ۱۳۵ نقل می کند ((موسی با شنیدن کلام خدا غش کرد ملائکه با بادزن بهوش آوردند )).
نه سند دارد نه منبع دارد و نه پیامی دارد ، نقل خرافه هسته و محتوای کتب تصوف است.
مسئله ۲۶۰۲-- تنها در شرح تعرف در شش مورد نقل کرده که رسول خدا فرموده :((علت تقدم ابوبکر بر کل امت بخاطر زیادی صوم و صلاتش نبود بلکه در قلب او شئ خاصی( نور) باعث برتری ابوبکر شد.))
اولا اصل خبر کذب و جعل است.
ثانیاً ابوبکر برتری نداشته کودتای یهود با همکاری عمر ابوبکر را رئیس سنی کرد.
این عرفان نیست تملق و چاپلوسی مستمر پیرامون قدرت در طول تاریخ است و معاشر العرفا و صوفیان بوجود آمده اند تا از خلفا تمجید کنند.
این عرفان نیست بلکه پوشش است.
مسئله ۲۶۰۳-- در تذکره الاولیاء ص ۲۰۷ و۶۴۴ که مجمع المجعولات است می گوید : (( بایزید بسطامی می گفته لوائی اعظم من لواء محمد)) ، بیرق و یا پرچم من اعظم از بیرق و یا پرچم محمد است!! العیاذبالله .
گوینده این حرف، باور کننده اش، منتشر کننده اش برای تبلیغ ، همه یا منحرفند و یا مجنون!.
مسئله ۲۶۰۴-- در تمهیدات ص ۲۱۱ نوشته حسن بصری سامری امت می گفته :(( اگر شیطان نور خودش را برای کل بشر ظاهر کند بعنوان خدا مورد پرستش قرار می گیرد.))
اولا شیطان ظلمت محض است و اصلا نور ندارد.
ثانیاً طبق کدام دلیل قرآنی و یا حدیثی این حرف منتشر شده !؟
تا حسن بصری آنرا باور کند.
تصوف نشر دروغ برای تغییر دادن دین به شکل بی فروغ است.
مسئله ۲۶۰۵-- در تورات تحریف شده فعلی معاد و آخرت نیست هر چه هست همین یک عالم است .
هدف صوفی ها هم اثبات وحدت وجود است ، ولذا باید فرعون ، یزید ، شمر، معاویه ، حجاج ، متوکل عضو اصلی عارفان باشند.
و این راهی ندارد جز اینکه بگویند اصلا در جهان هستی از نظر قرآن کفری نیست .
دشمنی نیست تا نیازی به معاد داشته باشد. ولذا عین القضات با یک حرکت جنائی و ظالمانه در تهمیدات به جنگ مستقیم بیش از هزار آیه رفته و نوشته اصلا در قرآن ذکری از دشمن وجود ندارد و ذکری از اعدائی نیست. آن هم به اسم عمر ابن الخطاب.!! (( لیس فی القرآن ذکر الاعداء ولا خطاب مع الکفار )) تمهیدات ص ۱۷۱ . !!!!.
در حالی که فقط از فرعون ۷۴ بار اسم آمده است. و از کافرین ۱۳۵ بار ذکر آمده است.!!
متصوفه لشکری است در استخدام دشمن.
مسئله ۲۶۰۶-- در ۳۹ فصل از کتب عرفا وجود خبر (( لی مع الله وقت ..)) را رصد کردم سپس بررسی کردم دیدم همه دروغ محض بوده است.!!!
مسئله ۲۶۰۷-- در مناقب العارفین ص۲۸۰ از یک موجود مجهولی (!!!) نقل می کند که گفته من همواره خدا را در لباس قرمز دیده ام. ( ما رئیت الله الا بلباس احمر) خب!
اصلا آیا باور کننده اش مسلمان هست تا عارف وصوفی شود؟؟!!
مسئله ۲۶۰۸-- در تمهیدات در۳ جا گفته شبلی قائل بوده در بهشت غیر از خدا احدی نیست. ص ۳۱۶ و ۲۳۴ و۲۵۶.
چه بگویم! همه تخریب قرآن ودین است.
مسئله ۲۶۰۹-- در مناقب العارفین ص ۳۶۵ می گوید : ((تک تک تمام بشر در عرش اعلا عکس دارند )) !! چه کسی گفته ؟! معلوم نیست.!!
از کذب دین می سازند.
مسئله ۲۶۱۰-- در صوفی نامه ص۳۸ و فیه ما فیه ص۱۴۵ و معارف سلطان ولد ۱۰۲ و مناقب العارفین ص ۱۰۳۸ آمده که رسول خدا فرموده : هر کس می خواهد در جلسه خدا شرکت کند در جلسه صوفی شرکت کند .با صوفی نشستن با خدا نشستن است.
حالا هی فریاد بزن آغا!!
اصلا واژه صوفی در زمان رسول خدا نبوده است اصلا!!
در قبال معاشر الکذابین اثری ندارد . این روایت مال عبدالرحمن صفوری شافعی در کتاب نزهه المجالس و منتخب النفائس ج ۱ ص ۷۶ می باشد. بی سند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۱۱-- مطابق نقل تمهیدات ص ۳۱۴ از ابویزید بسطامی پرسیدند زاهد کیست؟
گفت زاهد همان فقیر ، فقیر همان صوفی است ، صوفی هم همان خدا است.!! بله این قوم متحیر هیچ ارتباطی با قرآن ندارند.
مسئله ۲۶۱۴-- در شرح شطحیات چهار بار تکرار کرده که رسول خدا خودش فرموده خدا با زبان عمر حرف می زند. ص ۱۳۵ و۱۸۳ و ۴۰۵ و۴۷۷.( نطق الله علی لسان عمر) !! معاشر الکذابین دروغ حرام است حالیشان نیست.!!
مسئله ۲۶۱۲-- در رساله عینیه ص ۱۲ نوشته : (( خود رسول خدا فرمود مثل عروس بخواب!)) ( نم نومه العروس ) از آنجایی که عنوان عروس انصراف عرفی به شب زفاف دارد . قصه پیچیده تر از عرفان و تصوف است.!
الاحتیاط حسن علی کل حال.!!
مسئله ۲۶۱۳-- سران صوفی سیاسی ، نفوذی و خطرناکند مثلا وقتی ابوالقاسم قشیری کتاب مصبح الشریعه را جعل میکرد چند تا کار انجام داد معلوم شد جریان تصوف دقیقاً مثل جریان بهائیت سیاسی است. مثلا
--۱-- در مصباح الشریعه حکم شرعی نیست.
--۲-- مولف معلوم نیست. اسم خودش را برداشته.
--۳-- در باب رکوع خواجه صفحه ۶۲ ربیع را الگو معرفی کرده که کار امیرالمومنین را بی معنا می دانست.
--۴-- در صفحه ۷۶ کلام بعض الصحابه را حجت معرفی کرده که نماد کودتا بودند.
--۵-- برای هیچ روایتی سندی معرفی نکرده است.
--۶-- در صفحه ۱۰۷ رفتار عرفانی حضرت عیسی را حجت برای مسلمین معرفی کرده است.
--۷-- در صفحه ۱۲۴ کلام وهب ابن منبه یکی از اکذب الکذابین تاریخ را حجت معرفی کرده است.
--۸-- در صفحه ۱۴۸ به امام صادق روایتی نسبت میدهد تا نشان دهد شیعه باید با هدایت امام صادق بسوی تصوف بیاید.
مسئله ۲۶۱۴-- ادامه مسئله قبل : --۹-- در صفحه ۲۱۵ امام صادق می شود راوی و کعب الاحباریهودی می شود مصدر الاحکام.!!
--۱۰-- در صفحه ۲۶۴ قول سفیان ابن عیینه را حجت می شمارد .
--۱۱-- در صفحه ۲۹۵ میگوید امام صادق فرمود : رُوی باسناد صحیح عن سلمان الفارسی! امام شده راوی روایت سلمان حجت !
--۱۲-- در اواخر کتاب واژه عارف را در دو بحث از امام صادق نقل می کند!! نتیجه این که این کتاب جعلی ، بی سند ،ضد مبانی مذهب شیعه است. حتی یک روایتش مستند و حجت نیست.
مسئله ۲۶۱۵-- یکی از ضررهای نفوذ افکار متصوفه به حوزه های شیعه :(( عقب راندن عمدی ماثورات و ادعیه اهلبیت(ع) از دعاهای مخلوط به مجعوله های متصوفه و مقدم دانستن دعاهای مخلوط به مجعولات متصوفه بر دعاهای قرآنی و اهلبیتی است. ))
توجه کنید :(( در نظر کمترین ، اول مفتاح الفلاح شیخ بهائی ،و پس از آن عده الداعی ابن فهد حلی و بعد از آن قوت القلوب ابوطالب مکی است و سپس اقبال سید ابن طاووس ، و در آخر انجیل اهلبیت و زبور آل محمد صحیفه کامله سجادیه در عداد کتب درسی در آیند.)) !!!
با کمال تاسف این عبارت مال مرحوم علامه حسن زاده قدس سره الشریف است.!! در کتاب نور علی نور صفحه ۱۱.
گرفتاری ما این است علنا می فرمایند:(( و در آخر )) چرا صحیفه سجادیه در آخر ؟!!
دومین کتابی که مقدم کرده عده الداعی ابن فهد حلی است که نیمه صوفی بوده کتابش مخلوط به مجعولات متصوفه است.!!
مسئله ۲۶۱۶-- یکی از اهداف تصوف اثبات این است که همه می توانند مثل پیامبران بدون واسطه گری انبیا با خود خدا حرف بزنند ، علامه حسن زاده قدس سره در کتاب نور علی نور صفحه ۱۵ با نقل یک روایت میفرماید (( چرا امام نفرموده است قال الله عزوجل بلکه مکرر فرموده فانی سمعت الله عزوجل .!؟))
یعنی پس صدای خدا را می شود شنید. خب !!
این روایت مال جعفر ابن محمد ابن مسرور است که مرحوم آیت الله خوئی تیشه به ریشه وثاقت او زده و از اعتبار انداخته است. و در صفحه ۲۲ در تفسیر ن والقلم بین این همه روایات اهلبیت رفته از کتاب اختصاص که مال مفید هم که نیست روایتی از عبدالله ابن سلام یهودی آورده است.!!
چرا؟! برای ما سّرش حّل نمی شود. باقی در مسئله بعد.
مسئله ۲۶۱۷-- ادامه مسئله قبل : علامه حسن زاده آملی قدس سره در صفحه ۲۵ کتاب نور علی نور روایتی از رسول خدا (ص) آورده :(( الشریعه اقوالی ، والطریقه افعالی و الحقیقه احوالی )) که مجعول صوفی هااست، نه در مستدرک سند دارد و نه سید حیدر آملی سند دارد.
یکی از مشکلات کتب مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره اعتماد به کتاب ارشاد القبوب دیلمی است که مجمع اسرائیلیات است مانند ارتعوا فی ریاض الجنه در صفحه ۴۲. و در صفحه ۵۸ از امام سجاد (ع) روایتی نقل می کند که فقط از مجعولات هیئت جعل حدیث پیرامون دیلمی در ارشاد القلوب است که امام سجاد فرموده باشد ابرار در فلان ساعت می چرند. کذب محض است.
سند پیدا کنید با افتخار بگویم صدق محض است ببخشید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۱۸-- مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره در کتاب نور علی نور صفحه ۶۴ روایتی نقل می کند که در هیچ جا پیدا نمی شود.
لب الالباب مجعولات صوفیه را نقل می کرده از آن گرفته است ( اهل الجنه لایتحسرون علی شئ فاتهم من الدنیا کتحسرهم علی ساعه مرتّ من غیرهم ذکرالله.)
کذب محض است ، سند پیدا کنید تا با افتخار بگویم صدق محض است . تصوف روی دروغ بنا شده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۱۹-- چند تا کتاب هست که اصل در اخبار آنها جعل است ، مگر از طریق دیگر سندی پیدا شود.
اول ارشاد القلوب دیلمی
دوم عده الداعی ابن فهد حلی است.
متاسفانه مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره الشریف همواره به این دو کتاب بیشتر اعتماد دارد!
مثلا در کتاب نور علی نور ص ۶۵ روایتی از امام جواد در دو کتاب نقل می کند که مجعول است : ((ما استوای رجلان فی حسب ولانسب...)) و باعث شده در سراسر جهان اسلام منتشر شود.
مسئله ۲۶۲۰-- علامه حسن زاده آملی در کتاب نور علی نور در صفحه ۶۸ روایتی درباره مناظره بلال درباره لحن آورده که مجموعه ورام جلد ۲ ص ۱۰۱ بدون سند ، احیا العلوم بدون سند ،عده الداعی بدون سند ، مستدرک بدون سند نقل می کنند. پس اعتبارش صفر است.
مسئله ۲۶۲۱-- یکی از اهداف تصوف اثبات این است که همه می توانند مثل پیامبران بدون واسطه گری انبیا ، با خود خدا حرف بزنند ، در کتاب نور علی نور صفحه ۱۵ با نقل یک روایت می فرماید :(( چرا امام نفرموده است قال الله عزوجل بلکه مکرر فرموده فانی سمعت الله عزوجل .!؟))
یعنی پس صدای خدا را می شود شنید. خب !!
این روایت مال جعفر ابن محمد ابن مسرور است که مرحوم آیت الله خوئی تیشه به ریشه وثاقت او زده و از اعتبار انداخته است. و در صفحه ۲۲در تفسیر ن والقلم بین این همه روایات اهلبیت رفته از کتاب اختصاص که مال مفید هم که نیست روایتی از عبدالله ابن سلام یهودی آورده است.!! چرا؟! برای مال حل نمی شود.
باقی در مسئله بعد.
مسئله ۲۶۲۲-- مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره در صفحه ۶۴ روایتی نقل می کند که در هیچ جا پیدا نمی شود. لب الالباب مجعولات صوفیه را نقل می کرده از آن گرفته است ( اهل الجنه لایتحسرون علی شئ فاتهم من الدنیا کتحسرهم علی ساعه مرتّ من غیرهم ذکرالله.) کذب محض است ،سند پیدا کنید تا با افتخار بگویم صدق محض است. تصوف روی دروغ بنا شده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۲۳-- چند تا کتاب هست که اصل در اخبار آنها جعل است ، مگر از طریق دیگر سندی پیدا شود. اول ارشاد القلوب دیلمی دوم عده الداعی ابن فهد حلی است.
متاسفانه مرحوم علامه حسن زاده آملی قدس سره الشریف همواره به این دو کتاب بیشتر اعتماد دارد!
مثلا در کتاب نور علی نور ص ۶۵ روایتی از امام جود در دو کتاب نقل می کند که مجعول است. :(( ما استوای رجلان فی حسب ولا نسب.....)) و باعث شده در سراسر جهان اسلام منتشر شود.
مسئله ۲۶۲۴-- علامه حسن زاده آملی در کتاب نور علی نور در صفحه ۶۸ روایتی درباره مناظره بلال درباره لحن آورده که مجموعه ورام جلد ۲ ص ۱۰۱ بدون سند ، احیا العلوم بدون سند ، عده الداعی بدون سند ، مستدرک بدون سند نقل می کنند. پس اعتبارش صفر است.
مسئله ۲۶۲۵-- همه مسائل مطرح شده در کتاب نور علی نور در صفحه ۸۱ مال مرحوم علامه حسن زاده متکی بر حدیث کنز است که مجعول است.
مسئله ۲۶۲۶-- مطالب کتاب نور علی نور که در ص ۸۷ روی روایت :((من عشق وکتم وعف)) بنا شده مشکل فنی دارد ، چون بیش از سی تا چهل منبع اهل سنت آنرا نقل کرده اند تاکنون از آن حدیث یکی که دارای سند معتبر باشد پیدا نشده است. و علمای شیعه مانند جزائری هم از اهل سنت گرفته اند. و از نظر استنباط شخصی ما تمام این قبیل روایات بی اصل و نسب را اسرائیلی می شناسیم. بگذریم از این که حضرت آیت الله حسن زاده آملی خودشان در ص ۸۸ نقل کرده اند که از امام صادق (ع) از عشق پرسیدند و امام کوبیدند.
مسئله ۲۶۲۷-- تمام مطالب بنا شده بر روی روایت منقول از کتاب جامع الاسرار سید حیدر آملی و نقد النقود فی معرفه الوجود در کتاب نور علی نور مرحوم حضرت علامه حسن زاده قدس سره الشریف صفحه ۸۹ :(( ان لله تعالی شراباً ....)) بی اصل و نسب و بی ریشه است و ربطی به قرآن و سنت ندارد.
مسئله ۲۶۲۸-- ما باید مبدا اصلی انبساط و انتشار تصوف و تاسیس مکتب (( تجدید نظر در فهم واخذ اسلام و ابطال وجوب عمل به روایات اهلبیت )) موسوم به مکتب عرفان و تصوف را شناسائی کرده و از همان نقطه مسیر این مقابله با حدیث ثقلین را رصد کنیم : در احیاء العلوم محمد غزالی قطب تبدیل تصوف به نوعی فلسفه برای مشروعیت بخشی به تصوف گردید مسائل بسیار قابل تامل دیده می شود، تمرکز روی آنها ثمره عظیمی دارد .یعنی احیاء العلوم ، هم یک فتوحات مکیه دیگری است ، منتها ابن عربی با تکیه بر دروغ در باطن خودش ،و غزالی با تکیه بر دروغ در متون اهل سنت. در احیاء العلوم جلد اول چاپ دارالفکر مورخه ۱۴۳۰ هجری قمری و ۲۰۰۹ میلادی ص ۷۴ می نویسد( ما ترجمه می کنیم) : ((کلام حسن بصری در واقع کلامی است که شبیه کلام انبیآء است، و از نزدیکترین کلام است از حیث هدایت کردن بشر ، به کلام اصحاب .
این حرف من درباره او مورد اتفاق کلمه تمام علما است.)) !
اما حسن بصری کیست که تبدیل شده به قطب دائره عرفان و تصوف! او متولد سال ۲۱ هجری و متوفای ۱۱۰ می باشد. باقی در مسئله بعد.
مسئله ۲۶۲۹-- ادامه مسئله قبل
--۱-- روزی حسن بصری گفت :(( اولاد مقوله بدی است بماند یک گرفتاری جسمی است ، بمیرد یک گرفتاری روحی.))
این مطلب از آن محفل درز کرد و رسید به گوش امام سجاد(ع) امام فرمود :(( بخدا قسم خطا گفته ، چرا که اولاد بهترین نعمت است. چون اگر زنده بماند یک نوع دعای حاضر است ، و اگر بمیرد یک نوع شفیع سابق .)) یعنی قبل از والدین می رود به آخرت برای شفاعت والدین.
بحار چاپ ایران ج۸۲ ص ۱۳۲.
--۲-- امام صادق (ع) روزی به شیعه های خود هشدار داد :کنترل احادیث من سیاست استتاری نیاز دارد .
من دو ( دکاندار) موازی دارم یکی ابوحنیفه دیگری حسن بصری .)) اصول کافی ج ۲ ص ۲۲۲ چاپ دارالکتب الاسلامه.
پس حسن بصری دارای دکان پر مشتری در مقابل اهلبیت بوده است . باقی در مسئله بعد.
مسئله ۲۶۳۰--
--۳-- امام باقر ( ع ) مطلع شد حسن بصری دارد پیام آیه : (( بلغّ ماانزل الیک )) را منحرف می کند فرمود : خدای متعال احکام کیفیت عمل به نماز ، زکات ، صوم ،حج، و خلافت را عمدا در قرآن بیان نکرده تا رسول خدا بیان کند . و آیه فوق حکم خلافت است ولی کلّی ،، و رسول خدا احکام صغروی و جزئی و خصوصیات آنرا در غدیرخم اعلام فرمود .
( و تفسیر حسن بصری را ابطال کرد) دعائم الاسلام ج ۱ ص ۱۴.
چاپ دارالمعارف.
--۴-- روزی حسن بصری با شیطنت خاصی پیام آیه قل ما اسئلکم علیه اجراً الا الموده فی القربی را منحرف می کرد ، امام صادق (ع) این خطر را هم با تفسیر دقیق رفع کرد ،( محاسن برقی چاپ دارالکتب الاسلامیه ج ۱ ص ۱۴۴)
باقی در مسئله بعد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۳۱--
--۵-- بنده در یکی از یادداشتهای خودم دیدم مطلبی نوشته ام که خلاصه اش این است و فرصت تطبیق ندارم :(( بخاری ۸۳ و مسلم ۷۱ روایت از حسن بصری ثبت کرده اند و ابو حنیفه حسن بصری و ابوهریره را ثقه نمی دانسته اند. و۲۰۰ راوی از ایشان اخذ حدیث کرده اند)) .
--۶-- در ذیل آیه ۲۸ سوره غافر دو روایت آمده که حسن بصری بصورت غیر مستقیم به امام باقر(ع) طعنه زده که چرا علم اهلببیت را در تقیه نگهداشته و هر کس این کار را بکند در قیامت بوی بدش اهل جهنم را اذیت خواهد کرد.
امام باقر فرمود : ای داد و بیداد!! پس طبق منطق او مومن آل فرعون هم محکوم است .( این حسن بصری نمی فهمد) که از عصر نوح (ع) تاکنون علم واقعی دین در فضای تقیه حرکت می کند. حسن چپ می رود برود ، راست می رود برود هیچ منبعی برای علم نیست جز خاندان وحی.
امام باقر(ع) با این کبرای کلی تمام ارکان عرفان و تصوف را متلاشی کرد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۶۳۲--
--۷-- ابتدا و پیش از پرداختن به ادامه بحث حسن بصری تذکر دهم خطای بزرگ غزالی از نظر صوفیها این است ( که باعث شده سایر عرفای تند متکی به اسرائیلیون برضد او موضع بگیرند ) در احیاء العلوم می خواهد با نقل هزاران روایت تصوف را مشروع جلوه دهد ، اما امثال ابن عربی می خواهد بگوید (( اساس تصوف متکی بر نفی روایت است ، غزالی ها چگونه با نقل هزاران روایت به تصوف مشروعیت می دهند؟!
تصوف خودش یعنی استغناء از روایت .!....))
بهر حال برگردیم به سراغ حسن بصری .
در احتجاج جلد۲ ص ۶۲ مطلبی آمده من خلاصه می کنم : حسن بصری به امام باقر (ع) عرض کرد : آمده ام سوالاتی کنم . امام باقر فرمود : شنیدم شما در بصره قول به تفویض را نشر می دهی! اما من از شما سوالی دارم می دانم پاسخ نداری ، بگو ببینم منظور از جاده صددرصد امن برای مسافران در سوره سباء آیه ۱۸ کدام جاده است؟
شنیدم گفته ای جاده های منتهی به مکه است!!
مگر سالانه چندین قافله توسط راه زنان لخت نمی شود؟!
آیا اهل مکه احساس امنیت دارند.؟! آیا اموال مسافرین مکه غارت نمی شود؟
حسن بصری گفت چرا ؟ فرمود این آیه مربوط به سفر علم است از خاندان وحی به سوی مسلمانان.
بهر حال من روایت را خیلی خلاصه کردم که امام به قول عوام کاملا حال حسن بصری را گرفت .
ولی بعد خط ستون پنجمی یهود اندیشه حسن بصری را پروراند و مجدداً بر جهان اسلام در قالب تصوف و عرفان طوری تحمیل کرد که غزالی کلام او را در سطح کلام انبیا معرفی کرد.
مرحوم علامه طباطبائی و علامه جوادی آملی آیه مورد مناظره بین امام باقر و حسن بصری را جاده یمن تا شام معرفی کردند که جزء نا امن ترین جاده های جهان است.!!
مسئله ۲۶۳۳-- ابن ابی العوجاء لامذهب شد. پرسیدند چرا لامذهب شدی ؟! گفت : استادم حسن بصری بود و باطن او ثابت نبود هر روز یک جور اعتقاد داشت.
( فروع کافی ج ۴ ص ۱۹۷)
مسئله ۲۶۳۴-- امام باقر(ع) هم فتوای حسن بصری را کوبید و هم خود او را کذاب خواند .
( فروع کافی ج ۵ ص۱۱۳)
مسئله ۲۶۳۵-- امیرالمومنین (ع) حسن بصری را سامری امت معرفی کرد که امروز بقول محمد غزالی تصوف امروز در جهان میراث او است.( احتجاج جلد اول ص۲۵۱)
مسئله ۲۶۳۶-- امیرالمومنین حسن بصری را برادر شیطان خواند .
( احتجاج جلد اول ص ۲۵۱))
مسئله ۲۶۳۷-- امیرالمومنین معتقد بود حسن بصری حتی راه وضوء گرفتنش را هم بلد نبوده است و به او اعتراض فرمود .(احتجاج جلد ۱ ص ۲۵۰) اما امروز از نظر صوفی قطب تصوف در صدر اسلام او بوده است.
مسئله ۲۶۳۸-- امیرالمومنین در حق او نفرین کرد که هیچ وقت شاد نباشد و حسن بصری تا آخرعمر دچاربدترین نوع افسردگی شد.( بحار ج ۴۱ ص۳۰۲)
مسئله ۲۶۳۹-- امیرالمومنین به حسن بصری لقب لفتی داده بود که در زبان نبطی به معنای شیطان بود و او هرگز از علی (ع) و حسنین(ع) دفاع نکرد. ( خصال صدوق ص ۲۹)
مسئله ۲۶۴۰-- امام سجاد(ع) به او فرمود تو با این باطنت مردم را موعظه نکن و حق نداری مردم را موعظه کنی ( احتجاج جلد ۲ ص۴۳)
اما غزالی کلام او را هم سطح با پیامبران می داند. ما باید این کودتای ۱۴۰۰ ساله را با بیان مستند و با منطق مصطلح متلاشی کنیم.
مسئله ۲۶۴۱-- روایات احیاء العلوم ماخوذ از ۴ حامل اسرائیلیات است که جزء ۸ نفر اول از حاملان اسرائیلیات اند : عایشه دختر خلیفه اول .
عبدالله پسر خلیفه دوم .
انس دربان رسول خدا که بعدا منافق شد.
و ابوهریره نفوذی یهود با ۲۷ اسم مستعار .
ولی غزالی به نظر علامه عیدروسی متوفای ۱۰۳۸ با جا اندختن تصوف تبدیل شد به : علَم العلماء ، وارث الانبیاء ، تاج المجتهدین ، سراج المتهجدین ، مقتدا الائمه ، الذی باهی به سیدالمرسلین . و از نظر علامه محمدالحضرمی ، اگر رسول خدا سید المرسلین است غزالی هم سید المصنّفین است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany