eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
بدون شرح !
سوال : پس با توجه به کلیپ فوق ، ساز عاشیق بولوت و سورنای عاشیق نجف قلی و تمبک دایره زنجیری عاشیق صمد و دستمال ام کلثوم مصری و فرتون ششماهه عصمت باقرپور پنبه فروش معروف به《 دلِکَش 》و گردنبند اهدایی منافقین به مرضیهّ خواننده عصر شاه همه از اعلا علیین و جنه الماءوای خبر می دهند.؟! اگر چنین است پس یکی از اقلام همیشه موجود در جوار افراد مذکور جام شراب بوده است پس شراب و عرق سگی هم جزء اقلام وارداتی از بهشت است.؟! آیا این است عرفان؟! اگر این است پس فقط اهلبیت (ع)اند که از قافله بهشت عقب مانده اند. العیاذبالله.!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر این کلیپ تقطیع و تحریف نشده باشد این وهابی هم می گوید بوسه های ردّ و بدل شده بین جوانان.....مانعی ندارد، رقص زنان رقاصه حرفه ای مانعی ندارد که هیچ بلکه اگر در راه کاباره بمیرد شهید است. و شراب هم اگر کم باشد و مست نکند حرام نیست. وکفر ورزیدن هم بخاطر آیه ای از قرآن آزاد است. و این آزادی هم از سوی قرآن برسمیت شناخته شده است.
سوالی مربوط به ویروس کرونا: شما چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟ ✅ پاسخ : چون این مسئله به حوزه پزشکی ربط دارد و از حوزه تخصصی ما بیرون است لذا ما حق اظهار نظر نداریم و اگر راه حلی به ذهن ما بیاید بیش از این نخواهد بود که توصیه کنیم که مردم نظرات پزشکان را در این قبیل موارد حجت بدانند. این اولا و ثانیا در بعضی از روایات درباره بلایای طبیعی《 و نه بلایای ارادی و انسانی اگر چه بنده در مورد انسانی اش را هم دیده ام که نقل خواهم کرد》مانند کرونا آمده است که به انسان در حین ذکر و دعای واقعی بلا نازل نمی شود. اینک فرصت مراجعه ندارم ببینم چقدر سند این قبیل روایات معتبر است اما ما در مدت عمرمان دو مورد را داریم که یکی را دیده ام و دومی را مرحوم والد نقل می فرمودند . خودم دیدم عالمی که در حال قنوت نماز بود با کلت کمری از بیخ گوش راستش زده بودند و گلوله از صورت چپش خارج شده بود . و دیدم هیچ مشکلی برایش پیش نیامد جز سیلان مختصر آب بینی اش . و یکی را هم مرحوم والد دیده بود که شخصی که در درّه ای مشغول نماز عصر بوده سنگی از کوه براه می افتد وقتی به نمازگزار میرسد متوقف می شود . بنظر می آید ما هم در طول روز , ذکر یونسیه را مستمرّا تکرار کنیم 《لا اله الاّ انت سبحانک انّی کُنت من الظالمین 》اگر چه خودما هم بدلیل مشغله علمی نمی توانیم در تمام روز تکرارکنیم . بهر حال ذکر است و خدای متعال هم مهربان. ان شالله نتیجه می گیرید و مشکل هم حل خواهد شد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال فقهی : در رساله یکی از فقهای معاصر حفظه الله در آخرین صفحه آن که صفحه 611 است و آخرین عبارت مسئله 2825 می باشد نوشته: و کشتن سگی که در خانه ها نگهداری می شود ضمان ندارد . آیا در این خصوص نظری ندارید ؟! چگونه این کار مورد امضای شرع است؟! ✅پاسخ: شما و یا کسی مثل شما این مسئله را قبلا هم مطرح کرده اید. اولا شرع مقدس یکی از کارهای بد را کشتن حیواناتی مانند سگ می داند و نظر آن فقیه معظم به این نیست که شرعا کار بلا مانعی است بلکه سخن در این است آیا اگر کسی مرتکب این کار زشت شد علاوه از بد بودن قتل سگ قیمت آنرا هم ضامن هست و یا نه ؟ می فرماید ضامن قیمت نیست نه این که قتل سگ کار زشت و بدی نیست . گرفتن حق حیات هیچ موجود زنده ای مباح نیست مگر بقای آن مضر بحال بشر باشد. ثانیا سگهای خانگی هم دو نوع است که در رساله شریفه آن فقیه محترم تفکیک نشده است یکی سگهای خانه های است که در روستایی هستند همسایه ندارند و یا در دهی هستند مشرف به جنگل و یا بیابان دارای حیوانات خطرناک است و خانه در شرف هجوم حیوانات وحشی است و یا نوع دیگری از خصوصیات هست که وجود سگ در اطراف منزل برای آرامش اعضای خانواده لازم است. کشتن چنین سگی علاوه از بدی و زشتی و کراهت شدید شرعی ضمان هم دارد. بلی کشتن سگهای نگهداری شده در خانه های بعضی از خانواده ها به شیوه غربی اگرچه زشت و بد و کراهت شدید دارد . اما ضمان مالی ندارد چون در شرع مقدس اسلام حضور سگ در داخل منزل ممنوع است . ✅نتیجه این که بعضی از سگها هستند نه شکاری هستند و نه برای گله و بستان است . فقط در اطراف خانه بلاتکلیف حضور دارد و این حضور برای خانواده لازم است ، کشتن آن نیز علاوه از منع شرعی ضمان مالی هم دارد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم. آیا بر سر مزار قائلان به وحدت وجود رفتن و فاتحه خواندن مشکل شرعی دارد؟ پاسخ سلام علیکم فقها غلات را که براهلبیت(ع)نقش خدایی قائل هستند استثنا کردند که نباید بر آنها نماز میت خواند ولی بر کل مسلمین ولو سنی غیر ناصبی نماز میت بر آنها واجب است. و اگر نماز میت خواندن شیعه بر میت سنی واجب باشد تکبیر چهارم دعا بر سنی است. این فتوای فقهای شیعه است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال مربوط به دعای ماه رجب آیا این که در آخر دعای رجب در حین گفتن حرّم شیبتی علی النار مردم انگشت خود را به سمت چپ و راست تکان میدهند سند دارد؟ این سوال اول و اما سوال دوم چرا در آن دعای معروف مخصوص ماه رجب از دو مولود مبارک امام جواد و امام هادی نام برده ولی از علی (ع) که مولود رجب است نام نبرده است!؟ پاسخ سوال اول این است که تکان دادن انگشت را مخالفین تزریق کرده اند . و جعلی است. و اما پاسخ سوال دوم این است که مسّلم نیست امیرالموءمنین (ع) حتما در رجب متولد شده باشد . روایاتی دلالت دارد ایشان هم مانند امام حسین امام سجاد امام زمان و حضرت عباس علیهم صلوات الله مولود شعبان است. و یکی از شواهد بالاتر از قرائن همین دعای مورد اشاره شما است که امام مولود شعبان است . و دشمنان ایشان تاریخ میلاد ایشان را مانند میلاد رسول خدا (ص) مخلوط کردند تا اتحاد جهانی روی این نوع حوادث محقق نشود. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تفسیری اعتقادی اهل سنت در دفاع از عدالت کل صحابه منجمله خلفای ثلاثه دو تا آیه دارند یکی در سوره توبه آیه والسابقون الاولون و دومی , آیه آخر سوره فتح است 《 محمد رسول الله والذین معه اشدّاء علی الکفار....》خوب دلیل شیعه در قبال این آیه آخر سوره فتح چیست ؟! ظاهر این است حق با اهل سنت است چرا که تمام یاران و اصحاب رسول خدا را تایید کرده است منجمله خلفای ثلاثه را! پاسخ: اولا در آخرین آیه سوره مزمّل فرموده: و طائفه من الذین معک ... کسانی هستند که تقوم ادنی من ثلثی اللیل و نصفه و ثلثه و طائفه من الذین معک. ✅پس یک طایفه خاص از اصحاب هستند که در حجم و طول عبادت شبانه در عَرض رسول خدا(ص) هستند طبق نقل حاکم حسکانی از کلبی از ابی صالح از ابن عباس که مراد از آن طایفه همراه با رسول خدا(ص) در عبادت شبانه علی (ع) و ابوذر است . مراجعه کنید به البرهان ذیل آیه . ثانیا : در آخر همان آیه آخر سوره فتح آمده وعدالله الذین آمنوا وعملو الصالحات منهم مغفره و اجر عظیم . و مِن در اول ضمیر منهم منِ تبعیض است . یعنی از این همه اصحاب فقط به بعضی از آنها وعده مغفرت داده شده و نه به همه شان . ثالثا : فرموده علامتشان اشدا علی الکفار و رحما بینهم بودن است اما کل اهل سنت معترفند عمر بعکس آیه فوق: اشدا بینهم و رحماءعلی الکفار بوده است. رابعا : طبق متون متواتر اهل سنت من جمله در ذیل آیاتی از سوره عنکبوت عمر نور چشم یهود بوده در حالی که در این آیه فتح می فرماید : لیغیظ بهم الکفار. این صحابه های موردتمجید خداوند متعال کسانی هستند که کفار با دیدن آنها عصبانی می شوند. پس مصداق این قبیل صحابه ها نمی تواند امثال عمر باشد که درتاریخ اسلام دّره او در ایجاد رعب و وحشت فقط با شمشیر حجاج ابن یوسف مقایسه می شده است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
شیخ حسین سیل سپور: سلام علیکم آخرین پیامی که درباره جمله(مولودین فی رجب) و دلیل عدم ذکر نام امیرالمومنین علیه السلام گذاشتید بسیار غیر علمی سست و بی پایه بود. والله قسم اگر بنشینید و بجای این خزعبلاتی که افاضه میکنید و موجب تشکیک اذهان مومنین میشید ، درس و بحثتون قوی کنید شاید امام زمان از سر تقصیراتتون بگذره. آخه خود شیخ طوسی هم که در دو سه نقل ضعیفی تولد مولی رو در غیر ماه رجب میدونه ، همین دو نقل رو ضعیف میدونه سه نقل در تاریخ ولادت امام علی(علیه‌السلام) وجود دارد و آنها عبارتند از: ۱- روز جمعه سیزدهم رجب طبق نقل عتاب بن اسید که مورد قبول سید بن طاووس در اقبال الاعمال و محمد بن مکی(شهید اول) در الدروس و شیخ مفید در الارشاد و شیخ طوسی در التهذیب قرار گرفته است. ۲- روز یکشنبه هفتم شعبان طبق نقل صفوان جمال که در کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی ذکر شده است. ۳- روز بیست و سوم شعبان طبق نقل بعضی از عامه علامه مجلسی بعد از ذکر هر سه نقل، قول سیزدهم رجب را مشهور دانسته استو همچنانکه دیدیم اکثر بلکه تمام بزرگان این تاریخ را مورد قبول خویش قرار داده اند[۱] . پس  بسیار لازم و ضروری می‌باشد که این روز گرامی داشته شود. بخش دوم: نیامدن نام امام علی(علیه‌السلام) در این دعا به معنای منتفی بودن روز ولادت حضرت در سیزدهم رجب نیست. بلکه می‌تواند این مسئله به علت یا عللی دیگر باشد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم؛ ابتدا فراز نخست دعا و ترجمه آن را بیان می‌کنیم: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَيْنِ فِي رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الثَّانِي وَ ابْنِهِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبِ وَ أَتَقَرَّبُ بِهِمَا إِلَيْكَ خَيْرَ الْقُرَبِ يَا مَنْ إِلَيْهِ الْمَعْرُوفُ طُلِبَ وَ فِيمَا لَدَيْهِ رُغِبَ...؛ اى خدا از تو درخواست مى‏ كنم به حق دو مولود در ماه رجب محمد بن على دوم و فرزندش على بن محمد كه برگزيده توست. و به آنها تقرب مى‏ جويم بسوى تو بهترين تقرب را اى كسى كه هر نيكى را از تو طلبند و به آنچه نزد توست همه مشتاقند...»[مصباح، ج۲، ص۵۵ و مفاتیج الجنان، شیخ عباس قمی، اعمال روزانه ماه رجب] برخی از علت‌های عدم ذکر نام امام علی(علیه‌السلام) در این دعا: ۱- این دعا از طرف امام زمان عج الله تعالی فرجه و نایب خاص ایشان یعنی حسین بن روح نوبختی نقل شده و می‌تواند دلیل ذکر امام هادی و امام جواد علیهماالسلام توسط حضرت، توسل حضرت به پدربزرگ و جد اول خویش باشد. یعنی توسل امام مهدی (علیه‌السلام) به دو جدّ امجد بى واسطه خودشان باشد.[کتاب رجبيّه (شرح زيارت رجبيّه)، محمدمهدی بن علی‌اصغر قزوینی، ص۴۲۲] ۲- شايد منظورِ حضرت صاحب الزمان(عليه‌السلام) از توسل به اين دو امام در اين ماه، تنصيص و اثبات کننده این باشد كه ولادت آن دو بزرگوار در اين ماه بوده و بر فضايل آنها افزوده و نظر غیر مشهور در ولادت امام نهم و امام دهم را رد بفرمایند. اما ولادت حضرت على(عليه‌السلام) در اين ماه چون مورد اتفاق اكثر است، پس ذکر نشده است.[همان، ص۴۲۳] ۳- سیاق کلام در دعا، درخواست از حضرت حق به واسطه دو مولود این ماه است که بین آنها رابطه مستقیم پدری و پسری برقرار است؛ می‌باشد و چون این رابطه مستقیم بین امام اول و امام پنجم وجود ندارد؛ ذکری از آنان به میان نیامده است. ۴- دعا در مقام بیان همه مولودین ماه رجب نیست. همچنانکه یادی از ولادت امام محمد باقر(علیه السلام) که طبق نقل مشهور میلادشان در اول ماه رجب است؛ نشده است. ۵- دلیل دیگر می‌تواند این باشد که مقام امیرالمونین(علیه‌السلام) آنقدر بالا و والاست که ادب امام زمان(عج) اجازه نداده حضرت را در کنار امامی دیگر مخصوصا پدر بزرگ و جد اول خویش قرار دهد. نتیجه گیری در انتها می‌توان بیان کرده که دعا در صدد بیان تمام مولودین ماه رجب نبوده و در این دعا تنها به دو مولود این ماه اشاره شده و آن هم به چندین دلیل می‌تواند باشد. پی‌نوشت: ۱- و روي عن عتّاب بن أسيد أنه قال‏: «ولد أمير المؤمنين‏ علي بن أبي طالب ع- بمكة في بيت الله الحرام يوم الجمعة لثلاث عشرة ليلة خلت من رجب و للنبي ص ثمان و عشرون سنة- قبل النبوة باثنتي عشرة سنة» وَ رَوَى صَفْوَانُ الْجَمَّالُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: «وُلِدَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فِي يَوْمِ الْأَحَدِ لِسَبْعٍ خَلَوْنَ مِنْ شَعْبَانَ‏» قل، إقبال الأعمال: رُوِيَ‏ «أَنَّ يَوْمَ ثَالِثَ عَشَرَ شَهْرِ رَجَبٍ كَانَ مَوْلِدَ مَوْلَانَا أَبِي الْحَسَنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فِي الْكَعْبَةِ قَبْلَ النُّبُوَّةِ بِاثْنَتَيْ عَشَرَةَ سَنَةً» أَقُولُ قَالَ الشَّهِيدُ رَحِمَهُ اللَّهُ فِي الدُّرُوسِ: «عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ بْنِ هَاشِمٍ وَ أَبُو طَالِبٍ وَ عَبْدُ اللَّهِ أَخَوَانِ لِلْأَبَوَيْنِ وَ أُمُّهُ فَاطِمَةُ بِنْتُ
اسَدِ بْنِ هَاشِمٍ وَ هُوَ وَ إِخْوَتُهُ أَوَّلُ هَاشِمِيٍّ وُلِدَ بَيْنَ هَاشِمِيَّيْنِ وُلِدَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ ثَالِثَ عَشَرَ شَهْرِ رَجَبٍ وَ رُوِيَ سَابِعَ شَهْرِ شَعْبَانَ بَعْدَ مَوْلِدِ النَّبِيِّ ص بِثَلَاثِينَ سَنَةً انْتَهَى‏» أقول: و قد قيل‏ «إنه ع ولد في الثالث و العشرين من شعبان»[بحار الأنوار؛ علامه مجلسی، ج‏۳۵، ص۲] موضعتون در برابر امثال الهی قمشه ای که انحراف داره قبول دارم ولی در بعضی موارد هم پاسخ هایی که میدید بیشتر موجب تضعیف نگاه عوام به علما هست
مشکات اهل بیت (ع)
شیخ حسین سیل سپور: سلام علیکم آخرین پیامی که درباره جمله(مولودین فی رجب) و دلیل عدم ذکر نام امیرالمو
سلام علیکم :آخر برادر خوب من اولین مدرک علمی شما برای ولادت امیر الموءمنین در سیزدهم رجب از عَتّاب ابن اُسید نبیره اُمّیه است. این راوی مورد قبول شما و مورد قبول مرحوم سید ابن طاووس همان شخصی است که آن لحظه هایی که عمر با سی نفر مسلح ریخته بودند خانه امیر المومنین و داشتند همسرش زهرای اطهر را میزدند و محسنش را می کشتند ( آری) این راوی نور چشم شما مورد قبول کودتاچیان از ابوبکر رهبر کودتاچیان حکم استانداری مکه را گرفت تا طرفداران اگر تکان خوردند قلع و قمع کند . شما و امثال شما اگر بیش از این شلوغ کنید و بجای بحث علمی فحش را وارد محافل علمی کنید پشیمانتان میکنم پس هنوز در اولین بند کلامت را در جمع کودتاگران سقیفه قرار دادم تا حساب کار دستت بیاید و پاسخ باقی بندها را بخاطر لزوم احترام به مرحوم سید ابن طاووس قدس سره و مرحوم شیخ طوسی و مرحوم علامه مجلسی نمی دهم و منتظرم اگر از خودتان تحرک نشان دهید باقی ادله دال بر《در چنگ بودن اوهامت》 را نثار کنم تا حواستان را جمع کنید . من در دفاع از تشیع خالص ملاحظه چیزی را نمی کنم. پس از این ماّدب باشید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید و بجای هتاکی بروید کتاب استیعاب واسد الغابه را بخوانید . عتاب ابن اسید خودش و فرمانده کودتای سقیفه یعنی ابوبکر هر دو در یک روز مردند و بین او و ابن طاووس ببین چند قرن است آن هم بدون اتصال سندی حالا شده است حجت شرعی !! ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی قبول دارم باید جواب انسان هتاک و بیگانه از میدان علم را قاطعانه داد دیگر نیاید یک بار دیگرحرف بی مایه بزند اما دست ما که باز است بپرسیم چه چیزی پشت پرده پرونده راوی و یا جاعل تاریخ غلط برای ولادت امیر المومنین( ع) 《عتاب ابن اسید》وجود دارد که میخواهید وقتی آن فرد مجددا حرف خود را تکرار کرد افشا کنید: پاسخ: اولا روایت این راوی سند ندارد یعنی بین سید ابن طاووس تا آن شخص راوی حدود 5 قرن فاصله است . ثانیا: عتاب ابن اسید هرچه بافته بوده یک نفر آخوند درباری《 از بردگان سیاه تازه آزاد شده》 بنام عطا ابن ابی رباح آنرا تدوین کرد اما تاریخ و حدیث را طوری جعل کرد وقتی در سفر حج وارد مکه و سپس وارد محضر منحوس خلیفه جنایتکاری بنام عبدالملک ابن مروان شد خلیفه از تخت خود پائین آمد و عطارا بر تخت خود نشاند .این در حالی بود خاندان رسالت در اوج خفقان بودند . حالا روایتی از اهلبیت هست که امام میفرماید ولادت امیرالمومنین در هفتم شعبان بوده و سپس اسمی از علی(ع) بین مولودین رجب هم در دعا نیست . حالا روایت فاقد 5 قرن اتصال سندی استاندار ابوبکر مخالف اهلبیت شده حجت.!! این در حالی است که برای میلاد رسول خدا آدرس غلط دادند و شده دو روز و برای تاریخ شهادت زهرای اطهر آدرس غلط دادند الآن شده دو شهادت. و برای میلاد علی (ع) نیز آدرس غلط دادند شده دو میلاد و این افراد بی خبر هم , آن طرفی را گرفتند که دشمنان ساخته اند . و نقل قول منقول از اهلبیت را می کوبند تا جعل استاندار ابوبکر را بقبولانند تا خدشه به اعتبار قول علما وارد نشود که در اصل قول یک ناصبی است که عده ای از بزرگان توجه نفرموده اند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با سلام خدمت حضرت استاد زنجانی. می خواستم بدانم که از نظر ایشان در میان اساتید مشهور فعلی حوزه که در مبانی کلامی و رفع شبهات امامت فعال هستند بالاخص حضرات آیات آقایان: سید علی میلانی، سید محمد حسینی قزوینی، سید محمد یثربی و شیخ نجم الدین طبسی کدام را توانمندتر و آثارشان را پربارتر و قویتر و شبهه زداتر می دانید؟ همچنین می خواستم در مورد مبانی کلامی و فکری آقای شیخ حسن میلانی که هم با فلاسفه و عرفتی اصطلاحی و هم با بزرگان تفکیک درگیری داشته و هر دو را محصول یک آبشخور فکر می دانند توضیح فرمایید؟ با تشکر پاسخ سلام علیکم دو فاضل اول قوی ترند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit