eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال: مقاله بسیار مفصل شما (با اسم مستعار تحت عنوان اقتصاد از نگاهی دیگر که اتمامش دو سال کشید در روزنامه جهان اسلام ) را پی گیری می کردم و اخیرا هم بخشی از نظرات اقتصادی شما در نقد بعضی از فتاوای سنتی را متوجه شدم که نوشته اید ((بعضی از فتاوای مربوط به اقتصاد اصلا غیر قابل نسبت به اقتصاد اسلامی است و دلیل فاصله وحشتناک بین حوادث و موضوعات و بین فتاوای بی ربط به مشکلات بشر امروز است)). چه اشکالی دارد که حداقل متن فتوای را بدون انتساب به فقیهی نقل فرمایبد. ✅پاسخ: ((اگر بعد از زراعت بفهمند که مزارعه باطل بوده چنانچه تخم مال مالک بوده باشد حاصل هم که بدست می آید مال اوست مسئله 2182 توضیح المسایل آیت الله.... )) پس قشر کارگر یعنی عامل و عمله مظلوم پس از 6 ماه کار برای خانواده اش مرگ به ارث بگذارد ؟؟!! از کدام آیه استخراج کرده ایم از کدام روایت ؟! چراعمل و کار انسانی هیچ حساب شده است ؟! طبق چه معیاری , طبق چه استدلالی ارزش عمل مومن صفر است؟! این چه نوع نگاه به قشر محروم و کارگر است ؟! . این فتوای مبارک , چه سنخیتی با دفاع از قشر کارگر و فاقدین حداقل توان برای زندگی دارد؟! . با این نگاه فقهی ما می توانیم مدافع مستضعفین باشیم؟! بخش اعظم دنیا مدتی کار مجرد انسانی را مقیاس ارزش می شناختند و ما در مناظراتمان جلو این اطلاق را گرفتیم اما نه آن مقدار که ارزش کار اجتماعا لازم را بر خلاف داوری وجدان صفرش کنیم . 🔷برادر محترم تا حوزه ها با حوادث خارجی بصورت روبرو مواجه نشوند این قبیل اقوال مخالف ارزشهای انسانی و اسلامی هر روز از گوشه و کنار ظهور خواهند کرد و بر حجم نا امیدی موجود دامن خواهد زد. آنچه از منطق اسلام پس از ملاحظه روایات اقتصادی استفاده می شود این است که در این مسئله اجرت و حق الزحمه عامل و کارگری که در طول مدت این مزارعه کار کرده باید از سوی مالک پرداخت شود . آن هم بطور مسلم چون غالب فتاوای فقهای عظام شیعه این بوده و الان هم همین است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : در قرآن های با ترجمه بسیار شایسته جناب آقای دکتر ابوالقاسم امامی صفحه 99 ذیل ترجمه آیه 128 سوره نسا از طبرسی از ابو جعفرعلیه السلام (امام باقر) مطلبی نقل کرده هر چه جستجو پیدا نکردم ✅پاسخ: ایشان خیال کرده منظور از ابوجعفر در مجمع البیان امام باقر است لذا علامت (ع) گذاشته در حالی که مراد ابو جعفر طبری است که در تفسیر طبری ذیل شماره حدیث 8352 آن مطلب را نقل کرده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
باسلام : جنابعالی از کتابی نام برده اید بنام اسم اعظم نوشته آیت الله سید عزالدین زنجانی ولی بیت ایشان در زنجان گفتند چنین کتابی ایشان ننوشته است. ✅پاسخ: اسم کتاب درسته و عکس آنرا همراه با این پیام می فرستم منتها در ارسال اسم مولف اشتباه شده که نوشته محمد غروی است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: در تفسیر تسنیم جلد 18 ص 48 ذیل آیه 17 سوره نسا با پیروی از مرحوم شیخ بهایی روایتی را پایه استدلال قرار داده که طبق آن انسان می تواند توبه از گناه را تا لحظه دیدن ملک الموت تاخیر اندازد. ✅پاسخ: 🔷 اولا این روایت در اصول کافی جلد 2 ص440 اصلا سند متصل ندارد چرا که ابن فضال از کسی نقل می کند که نخواسته مسلمانان اخذ کننده این خبر آن راوی را بشناسند و اگر فرد موثقی بود از ذکر نام او ابا نمی کرد 🔷 ثانیا این روایت در مرات العقول مجلسی مهر ارسال خورده مراجعه شود به جلد 11 ص313 و این نشانگر این است ضعف سندی و محتوای این روایت از طریق دیگر پیش علامه جبران نشده است که بی سر و صدا از کنارش گذشته است. و 🔷ثالثا این روایت با آیه های 84 و 85 سوره غافر در تضاد است که فرموده تاخیر ایمان (توبه) تا لحظه دیدن شلاق خدا به درد نمی خورد ((فلم یک ینفعهم ایمانهم لما راءو باءسنا.)) 🔷رابعا : در همین سوره نسا آیه 18 درست بر خلاف این روایت مجهول الراوی می فرماید: توبه لحظات آخر پذیرفته نیست : ((ولیست التوبه للذین یعملون السیئات حتی اذا حضر الموت قال انی تبت الآن.)) 🔷خامسا :در بحار جلد 6 ص23 امام رضا (ع) فرمود توبه فرعون در لحظات آخر بود و این توبه ها قبول نیست ((لانه آمن عند رویه الباس والایمان (توبه) عند رویه الباسد غیر مقبول)) البته چون این روایات در تایید آیه است نیاز به بررسی سندی ندارد . باز در بحار ج 13 ص130 امام رضا فرموده توبه فرعون چون نزدیک مرگ بود فایده نداشت. 🔵 حاصل این که استناد به روایات بی اصل و نسب برای جواز تاخیر توبه تا لحظه مرگ نا صواب است. 🔷سادسا: توبه و انابه برای بازسازی انسان فاسد است و نتیجتا برای بازسازی جامعه است و آیه شریفه 17 همین سوره مبارکه می فرماید " ثم یتوبوا عن قریب" یعنی توبه مطلوب خدا با زمان کشی و امروز و فردا کردن سازگار نیست و باید عن قریب توبه کند . حقیر سر تاپا تقصیر نمی فهمم این چه نوع جامعه سازی بر مبنای قرآن است که مفسر بزرگوار ما چندین صفحه بحث کرده تا کاری کند توبه نکردن و ادامه دادن به جنایت تا لبه مرگ ادامه پیدا کند .هی اصرار دارد بفرماید: ((جمله عن قریب حد و مرز زمانی قبولی توبه را مشخص نمی کند آیه بعدی توبه را تا قبل از زمان احتضار پذیرفته می داند )) سپس می نویسد : ((توبه فوری است )) و پس از چند سطر می نویسد : ((توبه باید قریب باشد لیکن قبولی توبه محدود به قریب بودن نیست.)) پس چه پیامی برای جامعه دارد؟! وقتی جوانی احساس کند ادامه دادن به گناه منافاتی ندارد که خدا ببخشد وقتی قبولی محدود به قریب بودن نیست پس قبولی توبه بعید و قبولی تاخیر توبه همان صدور جواز برای استمرار جنایت است خوب این من غیر مستقیم تشویق علنی به ادامه جنایت و تاخیر توبه است . این چگونه می سازد با تصریح قرآن به سریع بودن توبه!؟ بعلاوه این چه نوع انسان سازی است و سپس جامعه سازی است که راه باز می کنیم برای جا انداختن عدم ضرر باور امکان قبولی توبه تاخیر افتاده؟! توبه با باور خطر در تاخیر اثر مفید دارد و انسان ساز است و نه با باور بی اشکالی در قبولی در صورت تاخیر. که انسان را در ادامه جنایتش مصصم تر کند. باید راه گناه بسته شود نه این که با تاخیر انداختن و نفس دادن و فرصت زمانی دادن میدان جدیدی بدهیم به دوره جنایتکاری جنایتکاران . حاصل اینکه استمداد برای این برداشت از یک روایت بی اصل و نسب نا صواب بنظر می رسد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم استاد ما طلاب جوان در این اوضاع حساس تقریبا بالاتفاق یک مشکل اساسی داریم و آن این که واقعا نمی دانیم از کجا شروع کنیم ؟! ✅پاسخ: از نظر حوزوی کوشش کنید از کتب آسان استفاده کنید و هر چه سریعتر سطح را تمام کنید. و سپس وارد فاز عملیاتی شوید اما در فاز عملیاتی باید در دو شاخه عمل کنید 🔷اول در اشراف به موضع اهلبیت (ع) در قبال عثمانیان و قارونهای جامعه و یا در یک کلام فرزندان پول . و آن مطالعه الحیات استاد حکیمی است البته با ترجمه اش تا هدف نهائی این جهاد روشن شود . 🔷دوم با تمام قوا اقدام به تجمیع فیلمها و عکسهایی از اوضاع رقت بار مستضعفین و کارگران و محرومان کنید و در مقابل آن هرچه در توان دارید بکار ببرید تا زندگی رانتخواران ، دنیا طلبان، مرفهین بی درد ، صاحبان زندگی طاغوتی ، قارونهای زمان ، عثمانیان زمان ( چه داخلی و چه خارجی) ، زندگی مدافعین دروغین محرومین که خود در کاخ فرعونی می نشینند ولی از اسلام علوی سخن می گویند سپس این دو نوع زندگی مستند را مانند زیپ مقابل هم از طریق شبکه های مجازی مسلسل وار و متناوب بین مردم جهان منتشر کنید تا بتوانیم 80 درصد گرسنه گان جوامع را سازمان دهیم (( برای گرفتن حقوقشان از غارتگران معاصر)). نگذارید دلار زاده ها با استفاده از ضعف دست اندرکاران به راحتی به عیش و نوش خود ادامه دهند و باید سیلی خورده های جامعه با هم از طرق مختلف منجمله از طریق شبکه های مجازی سازمان پیدا کنند تا فضای عمومی جامعه بسویی حرکت کند که تعقیب کنندگان و جهادگران این صحنه بتوانند دزدان جامعه ، رانتخواران جامعه عثمانیان جامعه را ابتدا شناسایی کرده سپس معرفی کنند هر کس خود را فرزند راه خمینی (ره) می داند باید در دفاع از آرمانهای او از این جهاد حمایت کند و لزوم دفاع از مستضعفین متن صریح قرآن است ((و مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین ....نسا/ 75)) . ⭕️پس این که سوال می کنید از کجا شروع کنیم پس از اینجا شروع کنید. و یقین کنید اگر شما شروع نکنید و ابتکار عمل را بدست نگیرید قطعا فردا دیگران این کار را خواهند کرد و من و شما را اگر احترام کنند به طاقچه تاریخ خواهند سپرد. سر انجام اینکه باید کاری کنیم دشمنان داخلی و خارجی بدانند هر اتفاقی بیفتد انقلاب اسلامی ملت ایران آسیب نخواهد دید ان شاالله. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم استادنا مثل اینکه نتوانستم سوالم را خوب مطرح کنم که چنین پاسخ فرمودید. منظور حقیر این بود که واضع علم الرجال کیست و از کجا آمده مثلی از قرآن و احادیث آوردم که بر خلاف قواعد رجالیون بود که به سند اهمیت می دهند نه به متن و متاسفانه این روش باعث تضعیف بسیاری از ادعیه و زیارات و معجزات و مناقب و......... ائمه اطهار علیهم السلام گردیده است. ✅پاسخ : سلام علیکم در منابع اهل سنت آمده و بنده در بخش پایانی یکی از کتابهایم آنرا اورده ام که علیکم التثب فی اخبارنا بر شما باد تحقیق در سند احادیث ما بعلاوه واژه فتبینوا مطلق است چون ضعف ممکن است در راوی باشد و ممکن است درتحلیل حادثه و مضمون ،، پس اطلاق این آیه بررسی سندی را هم می گیرد. این اولا و 🔷ثانیا ما مفصل و خیلی طویل در این 12 سال فعالیت در شبکات و قنوات مذهبی ماهواره ای توضیح دادیم که تربیت رجال کذاب برای تزریق اسرائیلیات یک مصوبه بین کودتا گران سقیفه بوده 🔷ثالثا پایه گذاران اولیه علم رجال ، رجالشان در قالب تاریخ است مانند تاریخ ابن عساکر 🔷رابعا اعتبار نهج البلاغه ،احتجاج طبرسی ، کتاب اسرار آل محمد سلیم، تحف العقول , صحیفه سجادیه که ستون فقرات اعتقادات شیعه را تشکیل می دهند اعتبارشان همان غنای محتوایشان است .و نه صحیح بودن سندشان . ✳️پس نتیجه اینکه هم محتوای ملاک است و هم سند و کل کتب فقهی ما پر است از روایت صحیحه ای که بخاطر تعارض با ادله قویتر به کنار رانده شده و فاقد حجیت است . یعنی سند قوی دارد ولی حجت نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با سلام و خسته نباشید از محتوای عالی که دارید، سوال در مورد مسجد جمکران داشتم که آیا سند و مدرکی از اهل بیت برای ساختن این مسجد داریم؟؟ یا اینکه مسجد جمکران مسجدی همانند مساجد دیگراست؟!، بعلاوه اینکه ساخت این مسجد رو منتسب به سفارش حضرت بر اساس خواب یا رویا میکنند درست است یاخیر؟ اگر درست نیست بزرگ کردن این مسجد بلحاظ تبلیغات و ... برای توجه به حضرت کار درستی است؟؟ ✅پاسخ : سلام علیکم توسعه در فضای عبادت در منطق هر ملت دین باوری مطلوب است . فقط مشکل در این است که آیا اگر این توسعه در مکان عبادت باعث شود امتی در قداست امکنه نیز در عقیده خود یک توسعه ای بدهند و خیال کنند عبادت در این مکان به امر معصوم است و ثواب آن به تفسیر معصوم است که چندین هزار برابر فلان نماز است و سایر لوازم غیر مستند به دین صحیح است یا صحیح نیست ؟! و سبب ما لیس من الدین فی الدین هست یا نیست !؟ این لوازم مشکلات و عوارض منفی دارد که باید متصدیان و روحانیون محترمی که فعلا بر مرکب انحصاری تفسیر اسلام سوار شده و دارند برای مردم اسلام معرفی می کنند با آن مقابله کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با شنیدن مطلب شما که (( اگر زنان دو نوع عده دارند عده طلاق و عده وفات . مردان باید 5 نوع عده نگهدارند هر کدام مربوط به شرایط خاص است)) خیلی تعجب کردم که خودم روحانی هستم در هیچ بابی از ابواب فقهی مطرح نشده است. اگر مشکل ندارد تصویری از روایت آن را می خواهم که دلالت کند برای مرد 5 نوع عده وجود دارد ؟؟ ✅پاسخ: توجه فرمایید هم در ترجمه و هم در سند و هم در اعتبار خود کتاب و سلیقه نویسنده ((که ظاهرا سمت استادی بر شهراشوب صاحب مناقب داشته و در ضعف روایات آن کتاب هم نقش داشته)) جای سخن هست. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit @mousavizanjany
سوال : بنده به فضای مجازی و ابزار فضای مجازی تسلط خوبی دارم نخستین کار برای مبارزه با قارونهای زمان و عثمانیان عصر به قول شما چه می تواند باشد؟ ✅پاسخ : کشف و به دست آوردن دو صنف از در سطح که چه تعداد از طبقات که از فقر و بدبختی اقدام به و کرده و زندانی شده اند و چه تعداد از ابر دزدان جهان مانند خانواده های ، ، ، ، ، , سرمایه داران بزرگ قاچاقچی و خانواده های پیرامون جهان . ببینیم چند و بخاطر دزدی و دستگیر شده و زندانی شده سپس مقایسه کنید و منتشر کنید، و باید با استناد به متن قرآن : ((و مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین .... نسا/ 75)) این جهاد را از تشکیلات خارج بدانید آنها مشغول کار خودشان هستند برای برخورد عملی و با تخلفات مستند آنها این خوب است. و ما باید در صدد اشراف کامل بر جنایت این جنایتکاران در سطح جهانی باشیم بطوری که بتوانیم به همه جهان سازمان بدهیم که پله اول برخورد جهانی مستضعفین با زاده های جنایتکار و خوار است .و البته بنده بخشی از کار را به تنهایی انجام داده ام اما آمارها قابل اعتماد نیست چون ریشه اش بر می گردد به تروتیسکیستها ، وسوسیالیستها , آمریکای لاتین و یا به اشخاصی مانند ارنست ماندیل ، کاسترو ، ساکوزه ووو ولی بنده تا حدودی کار را آسان کرده ام عصاره همه کتابهای الوین و نوام و امثال اینها را تجمیع کرده ام که باید در اختیار عموم قرار داده شود فعلا 1000 صفحه موجود است و کامل. به نظرم ارزانترین و آسانترین کار فعلا این است . عکس صفحات این کتابها را به تدریج از طریق شبکه های مسلسل وار به جهان منتشر کنیم و بدانیم این شبکه های مجازی در طول تاریخ بشر بزرگترین , آسانترین و موثرترین است که خدای متعال به دست بشر در اختیار محرومین قرار داده است و در حقیقت برنده ترین و بلند ترین محرومان است برای متلاشی کردن این گردن کلفتان دلار بدست تاریخ معاصر . من با تمام صراحت و قاطعیت می گویم اگر طبقات و فقیر و مستضعف جوامع امروز از این شبکات مجازی برای حمله علمی و اطلاعاتی برای متلاشی کردن جبهه خونخوار دلارهای ناشی از و محرومان و کارگران استفاده نکنند الحق مستحق فقر و بدبختی هستند . برای چه نشسته اید ؟! را شناسایی کنید . مراکز تمرکز دلارهای ناشی از دزدی و رانت را کشف کنید . این آیه قران است که تغییر نعمتها و جابجایی نعمتها بدست خودتان است که به غلط نعمت را سرنوشت تفسیر می کنند . ((ان الله لایغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم)) بعضی از دلسوزان به بنده حقیر هشدار داده اند , آقا این نوع جهت دهی در جوامع از وظایف رهبری است بنده پاسخ دادم مگر دستور رهبری غیر از این است.؟! هرکدام از قطعه های سخن بنده مورد قبول رهبری نیست اطلاع دهید در یک لحظه حذف کنم . این مطالب محکمات صریح است. که در پیاهای خطاب به صادر فرموده اند. منتها ما به هم پرداخته ایم که رانتخواران زمان منتسب و غیر منتسب به حکومت هم به حوزه مصادیق مورد تهاجم اضافه شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany