eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سوال : سلام بر جناب استاد موسوی زنجانی وقتتون بخیر من اجازه می خواهم یکسری شبهات و انتقادات مطرح کنم برای پاسخ گرفتن ؟! خیلی سپاس از شما بابت لطفتون که فرصت این گفتمان ها رو ایجاد می کنید‌ اولین شبهه من مساله تجویز تعدد زوجه برای مرد است. با توجه به این که احکام دینی به عنوان ضامن سعادت افراد جامعه محسوب می شود اما می بینیم جامعه زن از این حکم زجر و رنج روانی متحمل می شود. یک سوال دیگر دارم بعد میخوام مطلبی رو بیان کنم. فرمودید تعداد مردهای مجرد بخاطر حوادث و بلایای مختلف کمتر از زنان مجرد است بخاطر همین تعدد زوجات برای جلوگیری از بی شوهر ماندن و به فحشاء رفتن زنان است می خواستم بپرسم از نگاه دین و علمای اسلام مرد مجرد احتمال به فحشاء رفتن وی بیشتر است یا زن مجرد؟ این رو هم ممنون میشم لطف کنید بسیار ممنون ✅پاسخ : سلام علیکم عامل اصلی جواز تعدد زوجات تقلیل مردها در اثر جنگ ها و تلفات شدید مردها و کثرت زنان بیوه و احتمال گسترش فحشاء بوده و برای وقوف کامل به این مسئله به اول تاریخ تمدن ویلدورانت تا صفحه ۱۳۱ مراجعه کنید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد موسوی زنجانی روایتی دیدم که خیلی برایم سوال ایجاد کرد جلوه‌ای از خشونت امام علی: علی بن ابیطالب (مولای متقیان) یک شخص را تنها به این خاطر که مدعی بود محمد طلبش را به او نپرداخته‌ گردن زد! در روایتی که به اعتراف مجلسی معتبر و «قوی» است چنین آمده ‌است : [ امام صادق: يك اعرابى نزد پيغمبر آمد و مدعى شد كه هفتاد درهم بهاى ناقه از او طلبكار است پيغمبر به او فرمود آن را از من دريافت نكردى، گفت نه فرمود من آن را بتو پرداختم اعرابى گفت راضيم كه مردى ميان من و تو قضاوت كند پيغمبر برخاست با او نزد يكى از مردان قريش بمحاكمه رفتند آن مرد باعرابى گفت چه ادعائى به رسول خدا دارى‌؟ گفت هفتاد درهم بهاى يك ناقه كه باو فروختم، به پيغمبر گفت يا رسول اللّٰه چه ميگوئى‌؟ فرمود باو پرداخته‌ام آن مرد قرشى گفت يا رسول اللّٰه شما بطلب او اقرار كرديد بايد يا دو گواه بياوريد كه باو پرداختيد و يا هفتاد درهم را باو بپردازيد. پيغمبر خشمناك برخاست و رداء خود را ميكشيد و فرمود بخدا من نزد كسى روم كه بحكم خداى تعالى ذكره ميان ما حكم كند با او نزد امير المؤمنين على بن ابى طالب بمحاكمه آمد على باعرابى گفت چه ادعائى به رسول خدا دارى‌؟ گفت هفتاد درهم بهاى ناقه‌اى كه باو فروختم گفت يا رسول اللّٰه چه ميفرمائى‌؟ فرمود باو پرداختم! امیرالمؤمنین گفت: اى اعرابى! رسول خدا میفرماید پول را به تو پرداخته‌است؛ آيا راست ميگويد؟ گفت: «نه بمن نپرداخته!» در این لحظه اميرالمؤمنين شمشير كشيد و گردن آن اعرابى را زد رسول خدا گفت: چرا اعرابى را كشتى‌؟ فرمود يا رسول اللّٰه براى آنكه تو را تكذيب كرد هر كه تو را تكذيب كند خونش حلال است و قتلش واجب است پيغمبر فرمود اى على بدان كه مرا پيغمبرى درست فرستاده است از حكم خداى تعالى خطا نرفتى ولى ديگر چنين كارى مكن. ] 📚الأمالی (للصدوق) ٫ ترجمه کمره ای ٫ جلد ۱ ٫ صفحه ۱۰۱ 📚وسائل الشیعة ٫ جلد ۲۷ ٫ صفحه ۲۷۴ ٫ باب ۱۸ ✅پاسخ : 🔹اولا محمدابن قتیبه کسی است که آیت الله خویی قانع شده توثیق اش بدرد نمی خورد. و 🔹ثانیا صالح ابن عقبه توسط ابن غضایری بصورت بسیار بد تضعیف شده 🔹ثالثا علقمه توثیق خاص ندارد فقط برادر ابوبکر حضرمی است. 🔹رابعا متن روایت توهین به رسول خدا است که راه بیفتد و دنبال قاضی بگردد یعنی آن قدر رسول خدا در فضای اسلام تک و تنها بماند خودش دنبال قاضی بگردد. 🔹خامسا : پیام روایت،، دشمنی با ادب امیرالمومنین (ع) است لذا از نظرحقیر این روایت نه تنها فاقد اعتبار است، بلکه نقل متن آن بخاطر تنقیص مقام رسول خدا (ص)و علی مرتضی(ع) شبهه حرمت دارد. ➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : ببخشید شما که با این صراحت از عملکرد حوزه انتقاد می کنید اگر شما مدیریت کنید چه می کنید ؟ ✅پاسخ: عصاره طرح : 🔺اول: کلیه روحانیون کشور که هرجا هستند با حاج بازاری ها و خیرین اجماع کنند برای شناسایی خانواده های کارگران، معلمان وفرهنگیان ، محرومان و مستضعفان و کمک در خور ومناسب . 🔺دوم: بازدید اجماع روحانیون و خیرین ، از خوابگاه دانشجویان جهت شناسایی دانشجویان نیازمند، 🔺سوم، : آزاد کردن اساتید قهر کرده از دانشگاهها و یا اخراج شده از دانشگاهها با اخذ اجازه و عفو مقام معظم رهبری، 🔺چهارم: وساطت برای عفو بخش زیادی از زندانیان با درخواست عفو عمومی از مقام معظم رهبری، 🔺پنجم موضع گیری جدی برای محاکمه رانتخواران پیرامون، 🔺 ششم: تدریس محتوای برای منبری ها و منع طرح کردن تاریخ خرافی و خارج از تعلیم حوزه. 🔺 هفتم فاصله گرفتن از انتخابات و اجتناب از کاندید شدن برای مناسب دولتی. فعلا حوزه این مقدار وارد فاز عملیاتی بشود تا برسیم به باقی مراحل ورود روحانیون به فاز مردمی کردن فضای جامعه. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام محضر استاد شما چه کتاب هایی را علاوه بر خواندن کتب رجال برای شناسایی اسرائیلیات و عوامل نفوذی پیشنهاد میکنید؟ ✅پاسخ : سلام علیکم اشراف به حدود۱/۷۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و هفتصد هزار) صفحه متن تاریخ ، حدیث ، تفسیر و رجال فریقین، و کتابهای تاریخی بنده. و اگر توان ندارید پس تمام کتب علامه عسکری و کتب تاریخی بنده . والصحیح من السیره النبویه علامه جعفر مرتضی ➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : سلام خسته نباشید استاد نظر شما در مورد توثیق یا عدم توثیق مفضل بن عمر چیست؟ ✅پاسخ : سلام علیکم رجالیون او را کوبیده اند منتها توحید مفضل می رساند کوبیدن او مانند کوبیدن زراره بوده تا به خطر نیفتد. و از اجله است ظاهرا .کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال: علی رغم تعظیم شما در قبال مقام علمی مرحوم فیض ، چرا از سلیقه ایشان در تفسیر صافی ناراحت و همواره منتقدید؟ ✅پاسخ: بنده حقیر مدتها است که دنبال رصد نفوذ اسرائیلیات و اخبار تزریقی ایادی دشمنان اهلبیت (ع) ، هستم ، وقتی وارد تفسیر صافی می شوم فقط نقل هر نوع کلام منقول در کتب شیعه و سنی می بینم ، چه صحیحه چه ضعیفه چه مرسله ، چه معضله (روایتی که دو و بیش از دو راوی آن حذف شده باشد.) چه مرفوعه ووو همه را نقل کرده ، بدون توجه به محتوای و بدون توجه به لازمه خبر ، شاید از ۵ جلد این تفسیر یک جلدش روایاتی باشد که با واژه ((رُرِیَ)) نقل فرموده است. در یک کلام این تفسیر شریف مخزن روایات مجعوله و تزریقی است. و تفسیر شریف تسنیم دقیقا همان شیوه را ادامه داده است. لذا با سلیقه این حقیر سازگار نیست ، شاید بتوان گفت اکثر روایات بی منشاء و بی منبع، و بی سند از این تفسیر منتشر می شود. (کم فیه روایات انفردبها مولفه و لیس لها اصل فی سائر المآخذ و فیه جمعت الروایات المجعوله فی کتب المتصوفه و فیه یوجد اکثر ما وضعه الوضّاع المعروف ابو عبدالرحمن السلّمی الصوفی) . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال: با وجود اینکه در بعضی از کتب فقهی ما مانند حدائق ، علمای غیر شیعه (از سایر مذاهب اسلامی) را متهم به کفر و یا محکوم به کفر کرده اند هر چه بگید برادران اهل فلان مذهب همه تفسیر می شود به سیاست و یا تقیه !! ✅پاسخ: دوست عزیز حالا توجه بفرمایید : 🔹 اول می روید اصول کافی جلد ۲ صفحه ۳۸۹ را بر می دارید می بینید امام صادق(ع) فرموده :(( در آیات قرآن کریم کفر ۵ قسم است : ۱-- آیاتی که دلالت دارد کفر به معنای انکار خدا است ، ۲-- آیاتی که دلالت دارد کفر به معنای انکار حق بودن یک حادثه با علم به حقانیت آن حادثه است ، مثلا یهودی می داند اسلام حق است اما انکار می کند، ۳-- آیاتی که دلالت دارد کفر به معنای کفر نعمت است، ۴-- آیاتی که دلالت دارد کفر به معنای عمل نکردن به دستورات خدا است. ۵--آیاتی که دلالت دارد کفر به معنای تبری جستن از کاری است که محول شده ، )) در آن روایت تمام آیات پنج گانه را آورده اند. حالا اگر فقهای شیعه اهل مذاهب غیر شیعه را محکوم به کفر می دانند کفر به معنای یکی از دو معنای دوم و چهارم است. یعنی به معنای عمل نکردن عالمانه به دستورات رسول خدا در امر امامت است و نه به معنای اول ، که خدای نخواسته به معنای انکار خدا باشد. ➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : در ارتباط با رجال ابن غضایری بین فقها اختلاف است که آیا این کتاب ضعفا ما او هست یا نیست. شما به چه نتیجه ای رسیده اید؟ ✅پاسخ : از آنجایی که من از فاز تعقیب تاریخ تزریق اسرائیلیات وارد رجال می شوم و در نحوه نگاه به رجال هیچ نقطه مشترکی با رجالیون و فقها ندارم لذا این کتاب رجال را در حد مظنون ظنا قویا مال ایشان می دانم، گویی ابن غضایری با بنده نیم قرن همکاری کرده است از بس که نگاهمان مشابه است. ابن غضایری ازرجال وارد شده و بنده از راه شناسایی و رصد کیفیت تزریق روایات مجعول در منابع مسلمین و محتوای احادیث. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : در حال حاضر چه کارهایی در حوزه واجب است انجام شود ؟ ✅پاسخ: 🔹اول: تدوین پرونده برای حدود ۲۶۰۰۰ راوی فریقین و استخراج ۲۶۰۰۰ مسند ، 🔹دوم : تدوین پرونده برای هر روایت، که نمی دانم مال فریقین (شیعه و سنی) چقدر می شود، شاید اگر ادغام سازی شود در ۱۰۰/۰۰۰(صد هزار) نفر تکمیل شود. 🔹سوم: ترجمه کل روایات به فارسی ‌. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : در این ایام مشغول چه تحقیقی هستید؟ ✅پاسخ: دنبال ازریابی حجم تزریقات عمال گوساله سامری در منابع مسلمین. ➖➖➖➖➖➖➖ 💠سوال : آیا در تفسیرصافی هم مانند تفسیرتسنیم مسامحه در تتبع و خلاءهای عمده هست ؟ ✅ پاسخ: بنده خیال می کنم این عدم تتبع کافی و مسامحه های بزرگ در تسنیم ناشی ازشیوه ناقص مرحوم فیض قدس سره درصافی است ، شما وقتی به صافی مراجعه کنید می بینید عبارت مجمع البیان در ذیل آیه ۱۹۹ بقره عین همان عبارتی است که طبری در تفسیر خودش آورده و در مجمع البیان طبرسی پس از عبارت(( ابوجعفر )) در مراکز چاپ ، پسوند : (ع) آورده اند ! و سپس فیض هم خیال کرده مراد از ابو جعفر ،، امام باقر(ع) است لذا در جلد ۱ ص ۲۳۵ از منشورات مکتبه الصدر نوشته :(( و فی المجمع عن الباقر(ع))!! در حالی که چنین تفسیری از امام باقر نرسیده است‌. و آنچه از امام باقر نقل شده این است مراد از ناس در آیه اهل یمین [یمن] است. و موارد زیادی تفسیر صافی ، مولف عظیم الشآءن تسنیم را به بیراهه برده و به اشتباه انداخته است. و این شیوه باید تعدیل شود . یعنی مفسر باید پرونده روایات را تک تک درآورد . آنگاه نظر دهد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد گرامی نظر به اینکه جنابتان در مورد وثاقت یا عدم وثاقت مفضل فرمودید :👇 ((سلام علیکم رجالیون او را کوبیده اند منتها توحید مفضل می رساند کوبیدن او مانند کوبیدن زراره بوده تا به خطر نیفتد. و از اجله است ظاهرا .)) صرف نظر از اینکه آیا روایت کردن از امام آن هم روایت اعلایی تدل علی الوثاقه ام لا باید بگویم انتساب توحید مفضل به مفضل ثابت نیست چرا که طریق نجاشی به او ضعیف است لا اقل بوجود محمد بن سنان: أخبرنا أبو عبد الله بن شاذان قال حدثنا أحمد بن محمد بن يحيي، عن أبيه، عن عمران بن موسي، عن ابراهيم بن هاشم، عن محمد بن سنان، عن المفضل. ✅پاسخ : سلام علیکم اگر محمدابن سنان گیر داشته باشد ۳۳ پایه کامل الزیارات فرو می ریزد چون ۳۳ روایت از او است.! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
🔵پیشنهاد : به نظر می رسه نقد محتوائی تفسیر تسنیم را دست کم نگیرید اگر چه نقد سندی روایاتش هم خوب است، بهتر است باز موردی را بیان کنید. ✅پاسخ: مولف عظیم الشان تسنیم ادام الله ظله در تفسیر آیه شریفه ۱۷ و ۱۸ (که مربوط به منافقین است) ،، ۲۵صفحه تفسیر نوشته است، اما نه معلوم شده مصداق منافق چه کسی بوده، و منافقین چه کار مشخصی انجام داده اند، درسی که قرآن برای مسلمین در این ماجرا داده ، چه بوده، منافقین برای اسلام مشخصا" در عصر رسول خدا(ص) چه ضرری داشته اند، ووو متاسفانه این تفسیر هیچ حاصلی به دست مطالعه کننده نمی دهد، مثل بازار در ایام تعطیلی کامل است هر کس وارد شود همان طوری که با دست خالی وارد شده همان طور هم با دست خالی خارج می شود،!! حالا ببینید اهل بیت این آیه را چگونه تفسیر فرموده اند و چه درس عظیمی تحویل بشریت داده اند ، اما چون مفسر معظم تسنیم دام ظله مذاق عرفانی و فلسفی دارند خیلی توجه به روایات مفسره اهلبیت ندارند. حالا تفسیر آیه ، ابتدا آیه و ترجمه آیه: مثلهم کمثل الذی استوقد نارا فلما اضائت ماحوله ذهب الله بنورهم و ترکهم فی ظلمات لایبصرون .صم بکم عمی فهم لا یرجعون . مثل اصحاب منافق موجود در پیرامون رسول خدا(ص) شبیه آن انسانی است که در شب ظلمانی( برای دیدن اطراف خود و برای دیدن راه خود ) آتشی روشن می کند( تا از نور آن آتش برای این هدف استفاده کند، ) اما در (اوج) روشنایی خدای متعال آن نور را خاموش می کند و همه را در تاریکی مطلق رها می کند بطوری که هیچ چیزی نمی بینند ، (و این تاریکی در حدی راه فعالیت مشاعر آنها را می گیرد که) هم کرَ و هم کور و هم لال خواهند بود و فاقد توان برای پیدا کردن راه اصلی. اما تفسیر امام باقر(ع) ۱-- منظور از نور شخص رسول خدا (ص) است. به اعتبار اینکه از رسول خدا در قرآن با عنوان نور و سراج منیر تعبیر شده است، ۲-- منظور از فی قلوبهم مرض و منافقین در این آیات (که در روشن شدن نور رسول خدا(ص) و استقرار اسلام در آغاز بعثت نقش داشتند) آن دسته اصحابی بودند که ابتدا در حال حیات رسول خدا (ص) در انتشار اسلام کمک کردند ، و نور اسلام را روشن نمودند. ۳-- منظور از بردن نور توسط خدا ، رحلت رسول خدا است که خدا برد، ۴-- منظور از بازگشت ظلمت یعنی این که با شهادت رسول خدا (ص) و خانه نشینی امیرالمومنین ظلمت جاهلیت بازگشت زمام امور جامعه افتاد به دست صحابه کودتاگر سقیفه ، ۵-- منظور از کر و کور و لال بودن اصحاب کودتاگر سقیفه این بود , نه احکام قرآن را از مفسر واقعی شنیدند، و نه حقایق قرآن را با تفسیر واقعی رسول خدا توانستند بیان کنند ، و نه توانستند جوهره اسلام را آن طوریکه هست ببینند. و نه ایمان لازم برای توبه و بازگشت به طرف اهلبیت دارند. و تفسیر این دو آیه که ادامه ۱۳ آیه مربوط به منافقین از اصحاب است ( که در اول بقره آمده) وقتی معنا پیدا میکند که از آیه ۴۸ تا ۵۲ سوره عنکبوت و آیه ۹ و۲۰ و۲۹ و۳۰ از سوره محمد (ص) در تفسیر درالمنثور به ضمیمه تاریخ برخورد مرحوم ابن عباسِ( همراه همیشگی عمرابن الخطاب) با عمر درباره علت کودتا علیه امیرالمومنین در سقیفه را در تفسیر ابن ابی الحدید دنبال کنیم ، اگر دنبال کنیم حاصل استدلال عمر این خواهد بود : ۱- بنا نبوده به علی قدرتی بدهیم چون قریش مخالف بود، - ۲--منِ عمر عمدا" نگذاشتم رسول خدا علی را خلیفه کند (( لانه کان یربع ذالک )) یعنی رسول خدا چنین انتظاری داشت ولی زمینه خلافت برای فرد جوانی از بنی هاشم نبود. ۳-- خلافت مال قریش بود و نه انحصاری بنی هاشم. ۴-- یهود اطلاعات زیادی دارد، منعی ندارد تورات را منتشر کنیم.، ۵-- طرف ملاقات مخفی عمر یهود بوده ، حالا با این اطلاعات تاریخی حدیثی برگردید از آیه ۸ تا ۲۰ بقره را بخوانید. تا 1⃣--منافقین شناخته شوند که کودتا گران آینده در سقیفه اند، 2⃣-- طرف ملاقات زیر زمینی معلوم شود که یهود است، 3⃣-- معلوم شود، فِرَقِ غیر شیعه تا عصر امام عصر در ظلمات خواهند ماند . ⭕️نتیجه اینکه این آیات پیشگویی کننده کودتای منافقین از اصحاب بر ضد خلافت اهلبیت است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : سلام استاد گرامی پیرو مبحث پیشینی که افتخار داشته و با شما داشتم: شما فرمودید که مفضل از اجلاء است بخاطر کتاب او المسمی بتوحید حال بر شما است که دو کار انجام دهید اولا انتساب کتاب را به او اثبات کنید و ثانیا بفرمایید که چگونه روایت کردن از امام هر چند که مضمون روایت اعلایی باشد دال بر وثاقت است. ما از ثانی چشم پوشی میکنیم تنها از شما میخواهیم انتساب کتاب را به او ثابت کنید . حال طریقی به این کتاب نیست جز همانی که مرحوم نجاشی ارائه دادند و در مراسیل گذشته فرستاده شد پس شما دو راه ندارید : 1 . محمد بن سنان را توثیق کرده و انتساب کتاب را بپذیرید 2 . وثاقت او را نپذیرفته و انتساب کتاب را ثابت ندانید و از نظر شریف عود نمایید. حال شما اولی را می پذیرید یا دومی را؟ ✅پاسخ : سلام علیکم پاسخ , امروز داده شد مطالعه فرمایید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : سلام استاد گرامی پیرو مبحث پیشینی که افتخار داشته و با شما داشتم: شما فرمودید که مفضل از ا
💠سوال : سلام استاد گرامی نظر به اینکه جنابتان در مورد وثاقت یا عدم وثاقت مفضل فرمودید :👇 ((سلام علیکم رجالیون او را کوبیده اند منتها توحید مفضل می رساند کوبیدن او مانند کوبیدن زراره بوده تا به خطر نیفتد. و از اجله است ظاهرا .)) صرف نظر از اینکه آیا روایت کردن از امام آن هم روایت اعلایی تدل علی الوثاقه ام لا باید بگویم انتساب توحید مفضل به مفضل ثابت نیست چرا که طریق نجاشی به او ضعیف است لا اقل بوجود محمد بن سنان: أخبرنا أبو عبد الله بن شاذان قال حدثنا أحمد بن محمد بن يحيي، عن أبيه، عن عمران بن موسي، عن ابراهيم بن هاشم، عن محمد بن سنان، عن المفضل. ✅پاسخ : سلام علیکم اگر محمدابن سنان گیر داشته باشد ۳۳ پایه کامل الزیارات فرو می ریزد چون ۳۳ روایت از او است.! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠سوال : چشم انداز شیوه تحقیقتان چیست؟ ✅پاسخ: چون هر چه به دوستان حوزوی هشدار می دهیم که موجودی کافی نیست و باید تحول اساسی صورت گیرد، و عنایت لازم نمی فرمایند ، ما هم کوشش می کنیم اول خروجی تفسیری موجود حوزه را نقدکنیم تا ثابت کنیم این وضع تفسیرتان که پاسخ گونیست ، سپس نقد رجال موجود را انشاالله شروع خواهیم کرد تا ثابت کنیم رجالتان هم پاسخگو نیست و باید تاریخ بر علوم موجود , اضافه شود و از تاریخ وارد علم رجال شویم . سپس فقه سنتی را نقد خواهیم کرد تا ثابت کنیم اجتهاد مصطلح در فقه هم پاسخگو نیست، حالا یک مثال و نمونه ذکر میکنیم برای اثبات ضعف رجال سنتی موجود حوزه نجف و قم از نگاه تاریخی ، ⭕️ عمال نفوذی در بین اهل سنت یک قصه ای را ساختند مبنی بر این که رسول خدا(ص) در زیر باران لباس خودش را با آب باران خیس می کرد بخاطر اینکه دانه های باران تازه از خدا جدا شده اند و رسول خدا (ص)می خواستند بوی تازه خدا را استشمام فرمایند !!، سپس عناصر نفوذی این قصه مجعول را وارد فضای شیعه و منابع شیعه کردند و گفتند علی (ع) هم خودش را زیر آب باران خیس می کرده بخاطر این که قطره ها تازه از پیش خدا آمده بودند.!! اما نحوه تزریق و بقول آقای علامه عسکری نحوه انتقال آن مجعول : طول عُمرِ شخصی بنام هارون ابن مسلم را کشیدند و طولانی کردند شد ۱۳۰ سال!! سپس ایشان گفت این خیس شدن علی(ع) در باران بخاطر جدید الاتصال بودن آن باران به خدای تعالی را مسعده بمن گفته ! و آقای خویی به این مسعده بدون ذکر اسم پدرش یک پرونده ساخت بشماره ۱۲۲۶۹ و در جای دیگر هارون ابن مسلم روایتی را از مسعده ابن زیاد نقل کرد و آیت الله خویی برای او هم پرونده مستقل ساخت بشماره ۱۲۲۷۲ سپس هارون ابن مسلم یک روایت دیگر از مسعده ابن زیاد ربعی نقل کرد و آقای خویی برای او هم یک پرونده مستقل بشماره ۱۲۲۷۳ ساخت، سپس هارون از مسعده ابن فرج ربعی خبر نقل کرد و آیت الله خویی برای او هم یک پرونده بشماره ۷۴۶ از شیخ طوسی نقل کرد سپس همان هارون از مسعده بن فرج کوفی خبر نقل کرد و شیخ در شماره ۴۱ و ۵۴۶ پرونده ساخت و آقای خویی نقل کرد. سپس هارون از مسعده ابن زیاد عبدی خبر نقل کرد و آیت الله خویی برای او پرونده تشکیل داد بشماره ۱۲۲۷۴ سپس هارون از مسعده ابن صدقه نقل حدیث کرد و آقای خویی شماره ۱۲۲۷۵ را برای وی اختصاص داد. سپس هارون از مسعده ابن صدقه عبدی نقل حدیث کرد و آقای خویی شماره پرونده ۱۲۲۷۶ را به او اختصاص داد سپس آیت الله خویی به این نتیجه رسید دو نفر بودن اینها مسلّم است یکی سنی یکی شیعه ولی آقای خویی در ترجمه هارون ابن مسلم متوجه شد پازل ها با هم نمی خورند چون این هارون ابن مسلم هم از برید ابن معاویه روایت نقل می کند که در حال حیات امام صادق(ع) فوت کرده و هم خودش را از اصحاب امام حسن عسکری جاز ده !! پس مجبور شده طول عمر هارون را بکشد برساند به ۱۳۰ سال!! اما پشت پرده چه بوده !! 🔺بلی آنچه بوده این بوده عناصری برای تزریق روایات مجعول و مورد نظر و خرافی ۷ تا مسعده ساختند ، با ۸ ضمیمه و گاهی با حذف ضمیمه تا در حین تزریق اخبار جعلی راوی شناسایی نشود. و تزریق کننده خرافه فوق مبنی بر نزول (( قطره های باران همسایه خدا، )) همین هارون است به نقل از مسعده با ۸ آدرس !! و در تفسیر تسنیم هم مورد قبول و استناد واقع شده است! در هر حال آیت الله خویی می فرمایند ((دو نفر از این همه مسعده ابن صدقه ها که روایات قابل توجه دارند یکی سنی است.)) خوب یک سرنخ بدست آمد که روایت دال بر این که ((قطره های باران از کنار خدا می آیند و علی مرتضی (ع) زیر باران خودش را با آب باران خیس می کرده تا خودش را با آن متبرک فرماید، بلی ، بلی چون این قطره ها مدتی در محضر خدای متعال در آن بالا وسط ابرها تشریف داشته اند وووو )) مال این سنی بوده که روایت مجعول اهل سنت درباره ایستادن رسول خدا (ص) زیر باران را به امیرالمومنین(ع) هم نسبت داده باشد تا یک عمل تزریق دوم خرافی به اسم امام هم انجام داده باشد. اما سوالات از آیت الله خویی در رجالش و از آیت الله جوادی آملی در تفسیر تسنیم شان در این خصوص: 🔺اول : مگر خدا وسط ابرها است؟ 🔺دوم: چرا در منابع اصلی از این حدیث، خبری نیست؟ 🔺سوم : چرا ۸ نفر مسعده دور هارون ابن مسلم را گرفته ؟ و چرا هر روایتی که مسعده ابن صدقه ها نقل می کنند فقط هارون ابن مسلم جمع فرموده ؟ 🔺چهارم: اگر در مقابل باران ایستادن و خیس شدن در کشورهای دارای هوای سرد موجب سرما خوردگی و بیماری شود و شاید هم طرف بمیرد چه کسی ضامن است ؟ !! پس قضیه در باطن این بوده چند جنایتکار نفوذی با جعل این خرافه می خواستند مسلمانان را به تمسخر بگیرند و تعدادی از آنها مقابل باران سرما بخورند بمیرند و ملتها به آنها بخندند. و آقای آیت الله سید موسی شبیری در درس نکاح خود در جزوه نکاح جلد ۱۰ ص ۹ درس ۳۴۴ و ۵۰۲ فرموده هر دو مسعده چه 👇
👇👆👇 ابن صدقه و چه ابن زیاد یک نفراند و ظاهرا ثقه است. و در همان درس ۵۰۲ نکاح هارون ابن مسلم را هم توثیق فرموده است !! این آخرین حرف رجال سنتی است اما حرف ما این است نه خیر این یک مسعده را تبدیل به ۸ مسعده کرده اند به این خاطر بوده تا تزریق کننده واقعی این قبیل خرافه ها شناسایی نشوند ! ❇️حاصل این شد : اعتبار یک راوی در گرو این است سنش به ۱۳۰ سال برسد و اعتبار راوی دیگر در گرو این است که ۸ اسم را در یک نفر جمع کنیم بر مبنای آقای شبیری زنجانی. و در باران ایستادن و خیس شدن را عمل اسلام معرفی کنیم ، و خدا را وسط ابرها مستقر کنیم ، اگر شما این را رجال ایده آل و تفسیر ایده آل می شمارید ، پس بنده را هم از پذیرفتن این خرافات معذور بدارید و معذور بدانید. آدرس خرافه اول که برای رسول خدا (ص) جعل شده در کتاب سنن ابو داود ج ۴ ص۳۲۶حدیث ۵۱۰۰ و آدرس خرافه تزریق شده به فضای شیعه که مربوط به امام است در نورالثقلین ج ۱ ص۴۲ آمده است.! و امروز این خرافه در تفسیر شریف تسنیم پایه استدلال برای اثبات یک مقصود تفسیری است!! مراجعه کنید به ج ۲ ص۴۰۷ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany