eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
945 ویدیو
65 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃 همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها؛ ⏮ اداره کل امور تربیتی برگزار می‌کند: 💠 درس اخلاق ویژه اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 🎙 سخنران: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، استاد اخلاق حوزه 🗓 یکشنبه 28 آبان ساعت 11 تا 12؛ تالار بیداری اسلامی https://jz.ac.ir/post/13705 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
ا✨﷽✨ا. فراخوان برگزاری آزمون های شهریه حفظ جامعه الزهرا سلام الله علیها ✅ اطلاعیه شماره 1 حافظان قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با انجام اقدامات زیربه دفترشهریه مقام معظم رهبری جهت دریافت شهریه حافظان معرفی خواهندشد. 1. طلاب حافظ حداکثر تا ساعت 12 روز شنبه 27 آبان 1402 بصورت تلفنی، حضوری یا الکترونیکی با ارائه اطلاعات اولیه ، پیش ثبت نام خویش را نزد کارشناسان مدارس یا مراکز خویش انجام دهند. مسیرهای ارتباطی پیش ثبت نام: 🌷 طلاب یا فارغ التحصیلان مومنات : خانم محمدی با تلفن 3211۲۵۷۳ 🌷طلاب وفارغ التحصیلان مراکز تخصصی : خانم روحانی با تلفن 32112668 🌷طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه مشکات : خانم شکیبافر با شماره 32112387 🌷طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه غیرحضوری یا مجازی: خانم کاظمی شماره 32112309 ✅طلاب پیش ثبت نام شده بتقویم در اطلاعیه 2 توجه کنند. 2. طلاب حافظ دارای گواهی در صورت بارگزاری گواهی معتبر (فقط مربوط به سالهای 1401و 1402)در فرم http://forms.jz.ac.ir/f_124/ و تایید آن از دادن آزمون معاف هستند. 3. چون ارزیابی های حفظ بصورت حضوری انجام می شود،از صدور گواهی غیرحضوری معذوریم. لذا طلاب جامعه الزهرایی غیر مقیم در قم، تنها با ارائه گواهی از مراکز معتبر قرآنی شهر خودشان نظیر سازمان تبلیغات و... و بارگزاری این مدارک تا روز سه شنبه 30 آبان درلینک بالابه دفتر رهبری معرفی خواهند شد. ❗️بدیهی است امکان معرفی این طلاب در غیر شرط یاد شده وجودندارد مگر آنکه در آزمون های حضوری شرکت کنند. ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
ا✨﷽✨ا. فراخوان برگزاری آزمون های شهریه حفظ جامعه الزهرا سلام الله علیها ✅ اطلاعیه شماره 2 حافظان قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که مطابق اطلاعیه شماره 1 پیش ثبت نام اولیه را انجام داده اند، باید طبق تقویم ذیل برای شرکت در آزمون در محل آزمون در جامعه الزهرا سلام الله علیها حضور یافته و به ارائه محفوظات خویش بپردازند. 🗂 تقویم برگزاری آزمون های حفظ شهریه رهبری ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها 🗓 حافظان قرآن از طلاب مدرسه مشکات و مومنات : روز یکشنبه 28 آبان 1402 ساعت 8 تا 14( زمان دقیق تر حضور هر حافظ با پیامک اطلاع رسانی می شود.) 🗓 حافظان قرآن از طلاب مدرسه غیرحضوری و مدرسه فائزات: روز دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 8 تا 14(زمان دقیق تر حضور هر حافظ با پیامک اطلاع رسانی می شود.) 🗓 حافظان قرآن از طلاب مراکز تخصصی: روز سه شنبه30 آبان 1402 ساعت 8 تا 14(زمان دقیق تر حضور هر حافظ با پیامک اطلاع رسانی می شود.) 🖍همه حفاظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از همه مدارس و مراکز : روز سه شنبه30 آبان 1402 ساعت 8 تا 14 ✔️محل برگزاری آژمون ها : سرای ثقلین / همکف ساختمان شهید مطهری اتاق اول. ✔️ تماس : 32112355 🔴 از پذیرش هر طلبه ای که پیش ثبت نام اولیه را مطابق اطلاعیه 1 اانجام نداده باشد، معذوریم. 🔴🔴 آزمون های حفظ دفتر شهریه رهبری در سال یکبار و بصورت متمرکز انجام می شود، لذا بعد از تاریخ های فوق تا آزمون های سال بعد از برگزاری جلسات ارزیابی یا صدور گواهی معذوریم. 🔴🔴🔴 ملاک در صدور گواهی حفظ در همه بخش ها، مقدار محفوظاتی است که حفاظ از ارزیابی ها بصورت شفاهی ارائه می دهند و توقع صدور گواهی برای دریافت شهریه دارند نه آنچه حفظ بوده اند و الان بالفعل قابل ارائه نیست. لذا در پیش ثبت نام خود دقت فرمایید یا اطلاعاتی که پیش از این ثبت کرده اید را روز شنبه در تماس با کارشناسان اصلاح نمایید. ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ 💎 ۱۴ توصیه اخلاقی💎 🌱🌷 مرحوم علامه حسن‌زاده آملی در کتاب "لقاء‌ الله" چهارده توصیه به علاقه‌مندان سلوک توحیدی بیان می‌کند. ایشان این رساله را در سال ۱۳۸۹ هجری قمری نوشته‌اند: ۱. مستمر و انس همیشگی با قرآن: "هر اندازه که به قرآن نزدیک شوى، به انسان کامل نزدیک شده‌اى، به حظ و بهره‌ات از قرآن بنگر! حقایق آن، درجات ذات و مدارج عروجند" ۲. : "اى دوست! بدان که، وضو نور است و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد و این دستور عظیم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن". ۳. : "اى دوست! طعام بسیار، قلب را می‌میراند و باعث طغیان و لجام گسیختگى خواهد شد. گرسنگى از اجلّ خصال مومن است". ۴. : "رسول خدا (ص) فرمود: "جز به ذکر خدا، زیاده مگویید، چه سخن بسیار که در آن ذکر خداوند نباشد، قلب را قساوت بخشد". ۵ .: امام کاظم(ع): "کسى که هر روز به محاسبة نفس نمی‌پردازد، از ما نیست: اگر عمل نیکویى از او سرزده باشد؛ از خداوند طلب زیادى‌اش کند و اگر عمل نادرستى از او سر زده باشد استغفار نموده، توبه کند". ۶. : "بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! مراقبه یعنی اینکه، بنده بداند خداوند بر او رقیب و به او نزدیک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می‌بیند و اقوالش را می‌شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و نمی‌تواند خود را از خدا پوشیده نگه دارد و از سلطة او خارج شود. ۷. در محضر خداوند: "امام جواد(ع) در تبیین حقیقت ادب فرمودند: قرآن را همان گونه که نازل شده است قرائت کنید و سخن ما را همان طور که گفته‌ایم، روایت کنید و خداوند را به حالتى که محتاج و نیازمند اویید بخوانید". ۸. : "معناى اصلی عزلت، عزل حواس است به خلوت، از تصرف در محسوسات؛ چه هر آفت و فتنه و بلایى که روح بدان مبتلا گردد، حواس در آن دخالت دارد. با خلوت و عزل حواسّ، مدد نفس از دنیا و شیطان هوا و هوس منقطع می‌گردد. ۹. : دستور خدای متعال به پیامبرش برای وصول به مقام محمود است: وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا (اسراء، ۷۹) و علت بهره‌مندی پارسایان از نعمت‌های اخروی را شب‌زنده‌داری آنان معرفی می‌کند(ذاریات، ۱۵-۱۹) ۱۰. : الَّذینَ یَذْكُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَكَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار (آل عمران، ۱۹۱) ۱۱. : هم ذکر زبانی و هم ذکر قلبی ۱۲. علمی و عملی: "ریاضت، در دو راه علم و عمل، و تنها بر طبق نهج شریعت محمدى. از غیر این راه جز بعد و دورى حاصل ناید". ۱۳. : "همت عالى داشته باش! به حدى که کسی یا چیزی را عبادت نکنى جز خداى تعالى؛ حتی از روی رغبت به بهشت و وحشت از جهنم هم عبادت نکنی و الا هوای خود را عبادت کرده‌ای". ۱۴. از کارهای بد و خوب! "استادم آیت‌الله الهی طباطبائی فرمود: "توبه حقیقى آن است که از خیر و شرت انابه کنى". من اندکى اندیشیدم و سپس گفتم: اما توبه از شر، حاجتى به بیان ندارد، و لیکن توبه از خیر چیست؟ فرمود: آنچه که ما، آن را خیر می‌پنداریم، مانند نماز و روزه و قراءت قرآن و درس گفتن و تحقیقات درسی‌مان و امثال آن، اگر براستى، آن را مورد تامل قرار دهیم، در خواهیم یافت که همگى ناقص و غیر کاملند پس بر شخص بینا، واجب است که از این اعمال ناقص نیز توبه کند و قصد نماید که آنها را بر وجه کاملى که مقبول خداوند است به جاى آورد".🌱🌷 ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄ 🦋🦋🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادت مهدی زین الدین فرمانده ی لشگر 17علی ابن ابیطالب (علیه السلام) 1363/08/27 سال 1338 ه ش در کانون گرم خانواده‌ای مذهبی، متدین و از پیروان مکتب سرخ تشیع، در تهران دیده به جهان گشود. مادرش که بانویی مانوس با قرآن و آشنای با دین و مذهب بود برای تربیت فرزندش کوشش فراوانی نمود. او در کودکی قرآن را یاد گرفت و بر قرائت مستمر آن تلاش نمود. پس از ورود به دبستان در اوقات بیکاری به پدرش که کتابفروشی داشت، کمک می‌کرد و به عنوان یک فرزند، پدر و مادر را در امور زندگی یاری می‌داد. مهدی در دوران تحصیلات متوسطه‌اش به لحاظ زمینه‌هایی که داشت با مسائل سیاسی و مذهبی آشنا و در این مدت (که با شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) مانوس بود)، روح تشنه خود را با نصایح ارزنده و هدایتگر آن شهید بزرگوار سیراب می‌نمود و در واقع در حساسترین دوران جوانی به هدایت ویژه‌ای دست یافته بود. به همین دلیل از حضرت آیت‌الله مدنی بسیار یاد می‌کرد و رشد مذهبی خود را مدیون ایشان می‌دانست. در مسیر مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی، پدر شهیدان – مهدی و مجید زین‌الدین – برای بار دوم از خرم‌آباد به سقز تبعید گردید. این امر باعث شد تا مهدی که خود در مبارزات نقش فعالی داشت دوری پدر را تحمل کند و سهم پدر را نیز در مبارزات خرم‌آباد بردوش کشد. در ادامه مبارزات سیاسی دوران دبیرستان، زمانی که حزب رستاخیز شروع به عضوگیری اجباری می‌نمود. شهید زین‌الدین به عضویت این حزب در نیامد و با سوابقی که از او داشتند از دبیرستان اخراجش کردند. به ناچار برای ادامه تحصیل، با تغییر رشته از ریاضی به طبیعی موفق به اخذ دیپلم گردید و در کنکور سال 1356 شرکت کرد و ضمن موفقیت، توانست رتبه چهارم را در بین پذیرفته‌شدگان دانشگاه شیراز بدست آورد. این امر مصادف با تبعید پدرش به جرم حمایت از امام خمینی(ره) از خرم‌آباد به سقز و موجب انصراف از ادامه تحصیل و ورود جدی‌تر ایشان در سنگر مبارزه پدرش شد. پس از مدتی پدر شهید زین‌الدین از سقز به اقلید فارس تبعید شد. این ایام که مصادف با جریانات انقلاب اسلامی بود، پدر با استفاده از فرصت پیش‌آمده، مخفیانه محل زندگی را به قم انتقال داد. مهدی نیز همراه سایراعضای خانواده، از خرم آباد به قم آمد و در هدایت مبارزات مردمی نقش موثرتری را عهده‌دار شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین کسانی بود که جذب نهاد مقدس جهادسازندگی شد و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم، برای انجام وظیفه شرعی و اجتماعی خود و حفظ و حراست از دست‌آوردهای خونین انقلاب، به این نهاد مقدس پیوست. ابتدا در قسمت پذیرش و پس از آن به عنوان مسئول واحد اطلاعات سپاه قم انجام وظیفه کرد. شهید زین‌الدین در زمان مسئولیت خود در واحد اطلاعات (که همزمان با غائله خلق مسلمان و توطئه‌های پیچیده ضدانقلاب بود)در شهر قم با نقش فعال خود و با برخورداری از بینش عمیق سیاسی، در خنثی کردن حرکتهای انحرافی و ضدانقلابی گروهکهای آمریکایی نقش به سزایی داشت. با آغاز تهاجم دشمن بعثی به مرزهای میهن اسلامی، شهید زین‌الدین بی‌درنگ پس از گذراندن آموزش کوتاه مدت نظامی، به همراه یک گروه صدنفره خود را به جبهه رساند و به نبرد بی‌امان علیه کفار بعثی پرداخت. پس از مدتی مسئول شناسایی در یگانهای رزمی شد. و بعد از آن نیز مسئول اطلاعات – عملیات سپاه دزفول و سوسنگرد گردید. در این مسئولیتها با شجاعت و ایمان ،‌تا عمق مواضع دشمن نفوذ می‌کرد و با شناسایی دقیق و هدایت رزمندگان اسلام، ضربات کوبنده‌ای بر پیکر لشکریان صدام وارد می‌آورد. بخشی از موفقیتهای بدست آمده توسط رزمندگان اسلام در عملیات فتح‌المبین، مرهون تلاش و زحمات ایشان و همکارانش در زمان تصدی مسئولیت اطلاعات – عملیات سپاه دزفول و محورهای عملیاتی بود. شهید زین‌الدین در عملیات بیت‌المقدس مسئولیت اطلاعات – عملیات قرارگاه نصر را برعهده داشت و بخاطر لیاقت، ایمان، خلوص، استعداد رزمی و شجاعت فراوان، در عملیات رمضان به عنوان فرمانده تیپ علی‌بن ابیطالب(ع) انتخاب گردید. در عملیات رمضان، تیپ علی‌بن ابیطالب(ع) جزو یگانهای مانوری و خط‌شکن بود ، بعدها این تیپ، به لشکر تبدیل شد. لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) در تمام صحنه‌های نبرد سپاهیان اسلام (عملیات محرم، والفجرمقدماتی، والفجر3 و والفجر4) خط شکن و به عنوان یکی از یگانهای موفق، نقش حساس و تعیین کننده‌ای را برعهده داشت.این یگان، همگام با سایر یگانها در عملیات پیروزمندانه خیبر هنگامی که دشمن از هوا و زمین و با انواع جنگ‌افزارها و بمبهای شیمیایی و پرتاب یک میلیون و دویست هزار گلوله توپ و خمپاره، جزایر مجنون را آماج حملات خویش قرار داده بود،با شجاعت و شهامت مردانه و تا آخرین نفس جنگیدند و دشمن زبون را به عقب راندند و جزایر راحفظ کردند. شهید زین‌الدین در کنار تلاش بی‌وقفه‌اش، از مستحبات غافل نبود.
اعتقاد داشت که جبهه‌های نبرد، مکانی مقدس است و انسان دراین مکان، به خدا تقرب پیدا می‌کند. همیشه به رزمندگان سفارش می‌کرد که به تزکیه نفس و جهاد اکبر بپردازند. او همواره سعی می‌کرد که با وضو باشد. به دیگران نیز تاکید می‌نمود که همیشه با وضو باشند. به نماز اول وقت توجه بسیار داشت و با قرآن مجید مانوس بود و به حفظ آیات آن می‌پرداخت. با علاقه خاصی به بسیجی‌ها توجه می‌کرد. محبت این عناصر مخلص در دل او جایگاه ویژه‌ای داشت. برای رسیدگی به وضعیت نیروها و مطلع شدن از احوال برادران رزمنده خود به واحدها، یگانها و مقرهای لشکر سرکشی می‌نمود و مشکلات آنان را رسیدگی و پیگیری می‌کرد. همواره به برادران سفارش می‌کرد که نسبت به رزمندگان احترام قائل شوند و همیشه خودشان را نسبت به آنها بدهکار بدانند و یقین داشته باشند که آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند. شیفتگی و محبت ویژه‌ای به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشت. با شناختی که از ولایت فقیه داشت از صمیم قلب به امام خمینی(ره) عشق می‌ورزید. با قبلی مملو از اخلاص، ایمان و علاقه از دستورات و فرامین آن حضرت تبعیت می‌نمود. به دقت پیامها و سخنرانیهای ایشان را گوش می‌داد و سعی می‌کرد که همان را ملاک عمل خود قرار دهد و از حدود تعیین شده به هیچ وجه تجاوز نکند. می‌گفت: ما چشم و گوشمان به رهبر است، تا ببینیم از آن کانون و مرکز فرماندهی چه دستوری می‌رسد، یک جان که سهل است، ای کاش صدها جان می‌داشتیم و در راه امام فدا می‌کردیم. حفظ اموال بیت‌المال برای شهید زین‌الدین از اهمیت خاصی برخوردار بود. همواره در مسئولیت و جایگاهی که قرار داشت نهایت دقت خود را به کار می‌برد تا اسراف و تبذیر نشود. بارها می‌گفت:در مقابل بیت‌المال مسئول هستیم.در استفاده از نعمتهای الهی و حتی غذای روزمره میانه‌روی می‌کرد. و همواره برای کم کردن تعلقات مادی تلاش می‌کرد. ایثار و فداکاری او در تمام زمینه‌ها، بیانگر این ویژگی و خصوصیتش بود. او جز به اسلام و انجام تکلیف الهی خود نمی‌اندیشید.اخلاق و رفتار او باتوجه به اقتضای مسئولیتهای نظامی‌اش که دارای صلابت و قدرت خاصی بود، زمانی که با بسیجیان مواجه می‌شد برادری صمیمی و دلسوز برای آنها بود. شهید مهدی زین‌الدین در زمینه تربیت کادرهای پرتوان برای مسئولیتهای مختلف لشکر به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود که در واحدهای مختلف، حداقل سه نفر در راس امور و در جریان کارها باشند. می‌گفت:من خیالم از لشکر راحت است. اگر چند ماه هم در لشکر نباشم مطمئنم که هیچ مسئله‌ای به وجود نخواهد آمد. او یکی از فرماندهان محبوب جبهه‌ها به شمار می‌آمد. فرماندهی که نور معرفت، تقوا، صبر و استقامت سراسر وجودش را فراگرفته بود. سردار رحیم صفوی‌فرمانده سپاه درباره او می‌گوید: شهید مهدی زین‌الدین فرماندهی بود که هم از علم جنگی و هم از علم اخلاق اسلامی برخوردار بود. در میدان اسلام و اخلاق، توانا و در عرصه‌های جنگ شجاع، رشید، مقاوم و پرصلابت بود. شهادت مزدی بودکه خدا برای مجاهدات بی شمار این بنده برگزیده اش قرارداده بود. در آبان سال 1363 شهید زین‌الدین به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت حرکت می‌کنند. در آنجا به برادران می‌گوید: من چند ساعت پیش خواب دیدم که خودم و برادرم شهید شدیم! موقعی که عازم منطقه می‌شوند، راننده‌شان را پیاده کرده و می‌گویند: خودمان می‌رویم. سرانجام پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه‌ها و شرکت در عملیاتها و صحنه‌های افتخارآفرین، در درگیری با ضدانقلاب شربت شهادت نوشید و روح بلندش از این جسم خاکی به پرواز درآمد تا در نزد پروردگارش ماوی گزیند. همان طور که برادران را توصیه می‌کرد: ما باید حسین‌وار بجنگیم؛ حسین‌وار جنگیدن یعنی مقاومت تا آخرین لحظه؛ حسین‌وار جنگیدن یعنی دست از همه چیز کشیدن در زندگی؛ ای کاش جانها می‌داشتیم و در راه امام حسین(ع) فدا می‌کردیم؛ از همرزمانش سبقت گرفت و صادقانه به آنچه معتقد بود و می‌گفت عمل کرد و عاشقانه به دیدار حق شتافت. وصیت نامه شهید مهدی زین الدین بسمه تعالی اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار می‌رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است.
من تکلیف می‌کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین‌وار زندگی کردن.در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد. در این وصیت نامه فقط مقدار بدهکاریها و بستانکاریها را جهت مشخص شدن برای بازماندگان و پیگیری آنها می نویسم،به انضمام مسائل شرعی دیگر. 1- مسائل شرعی: الف)نماز: به نظرم نمی آید بدهکار باشم.ولی مواقعی از اوان ممکن است صحیح نخوانده باشم،لذا یکسال نماز ضروری است خوانده شود. ب)روزه:تعداد190روزه قرض دام ونتوانستم بگیرم. ج)خمس:سی و پنج هزار ریال به دفتر آیت الله پسندیده بدهکار هستم. د)حق الناس:وای از آتش جهنم و عالم برزخ،خداوند عالم بصیراست. 2- مادیات الف ) بدهکاریها: 1- مبلغ شش هزار تومان معادل شصت هزار ریال به طرح و عملیات ستاد مرکزی بدهکارم،البته قبض دویست هزار ریال است،ولی ازاین مبلغ شصت هزار ریال بدهی بنده است. 2- وام یک میلیون ریالی از ستاد منطقه 1گرفته ام که ماهانه بیشتر ازهزار ریال باید بدهم، از این مبلغ هزار و هفتصد و پنجاه تومان حق مسکن را سپاه می دهد و دویست و پنجاه تومان از حقوقم کسر نمایند. 3- پنجهزار ریال به آقای مهجور (ستاد لشگر) پول نقد بدهکارم و پرداخت شد توسط درگاهی. ب ) بستانکاریها: 1- مبلغ هفتاد و پنجهزار ریال رهن منزل که به آقای رحمان توفیقی جهت منزل مسکونی داده بودم و طلبکارم.این منزل را بمدت یکسال اجاره نمودم. باتفاق آقای رحمان توفیقی که ما در طبقه بالا و رحمان در طبقه پایین زندگی می کردند و ظاهراً شهیدحسن باقری از طریق آقای استادان منزل را از شخصی بنام معاضدی(صاحب اصلی خونه)اجاره کرده بودند،ولی نامبرده یکسال است که مبلغ فوق را مسترد ننموده است. 2- مقداری پول هم که مبلغ آن را نمیدانم (یادم نیست)نزد پدرم داشته‌ام و مقداری هم مجدداً اگر به پدرم داده‌ام جهت بدهی‌های پدرم ، برای خانه‌ای که خریده بود تا با آن زندگی کنیم ولی خانه متعلق به پدرم می‌باشد و من فقط مبلغ فوق ویکصد هزار تومان وام مندرج در بند2 بدهکاریها را از مبلغ نهصد و سی هزار تومان وجه بابت خانه مسکونی که پدرم خریده بوده است را داده‌ام که در صورت مرگ من و فروش خانه مستدعی است.باقیمانده وام را به سپاه برگردانده و طلبکاری من از پدرم را به همسر و فرزندم بدهید و باقیمانده پول خانه هم طبیعتاً به پدرم می رسد.مطلب دیگری به ذهنم نمی‌رسد و اگر کسی مراجعه کرد با توجه به وصییت من اقدام نمایید
ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها را خدمت امام زمان علیه السلام، نائب برحقش و تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می کنیم 🟢 و همچنین روز را خدمت پرستاران عزیز تبریک عرض می کنیم و از خداوند متعال سلامتی و موفقیت این قشر زحمت کش را خواهانیم 🌸🌸🌸🌹🌹🌹❤️❤️❤️ سلام الله علیها 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۱ سوره اعراف - بخش۲ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الٓمٓصٓ : به نام خداوند بخشنده مهربان الف، لام، میم، صاد ✍در مورد بسم الله الرحمن الرحیم در جلسه قبلی بیان شد و در این جلسه به ادامه آیه می پردازیم. الٓمٓصٓ به صورت الف، لام، میم، صاد خوانده می شود و حروف مقطعه هستند یعنی جدا جدا خوانده می شوند. بعضی از مفسرین این حروف را اشاره به اسم اعظم الهی و بعضی آن را از اسرار دانستند. 29 سوره از قرآن با حروف مقطّعه آغاز شده، بعضى با حروف «الم» و بعضى با حرف «ص» شروع شده است، امّا این سوره با مجموعه «الٓمٓصٓ» آغاز شده كه شاید بیانگر آن باشد كه آنچه در تمام آن سوره ‏ها مى‏ باشد، در این سوره نیز هست. یکی از اهداف این حروف مقطعه، جلب توجه شنوندگان، و دعوت آنها به سکوت و گوش دادن است، زیرا ذکر این حروف در آغاز سخن، مطلب عجیب و نوظهوری بوده، و حس کنجکاوی دیگران را بر می ‌انگیخت، و در نتیجه به دنباله آن نیز گوش فرا می ‌دادند. علاوه بر آن، این از همان حروف هجایی فراهم آمده است که شما گفتار و نوشتار خود را به آن ادا می‌ کنید. پس اگر درباره آسمانی ‌بودن دچار شکّ و تردیدید، سوره ‌ای همانند یکی از سوره ‌های آن را بسازید و ارائه دهید. خداوند همانطوری که از دل خاک صدها نوع میوه و گل و گیاه می آفریند، هم خلق می کند و با این حروف الفبا هم کتابی نازل می کند که هیچ شکی در آن نیست و مانند آن نمی توانید سوره ای بیاورید. 🔹پیامهای آیه ۱ سوره اعراف🔹 ✅ الف لام میم صاد از اسرار و رمزهای است. ✅ با همین حروف الفبا معجزه (قرآن) نازل می کند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
وقتی الگو است رهبر معظم انقلاب: «اگر ، زینب و فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها باشند، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیت‌ها و انتخاب بهترین کارها؛ ولو با فداکاری و ایستادن پای همه چیز.» ۷۷‌/۰۸/‌۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎راستى او بزرگ است! 🌻فَتَبَارَکَ اللهُ الَّذِي يَسْجُدُ لَهُ (مَنْ فِى السَّماوَاتِ وَالاَْرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاًوَ يُعَفِّرُ لَهُ خَدّاًوَ وَجْهاً، وَ يُلْقِي إِلَيْهِ بِالطَّاعَةِ سِلْماً وَ ضَعْفاً، وَ يُعْطِي لَهُ الْقِيَادَ رَهْبَةً وَ خَوْفاً! 🌖 «بزرگ و جاويدان است خداوندى که همه کسانى که در آسمانها و زمين اند از روى اختيار يا اجبار در برابرش سجده مى کنند و صورت و جبين را براى او بر خاک مى سايند و طوق عبادت او را در سلامت و ضعف به گردن مى نهند و زمام اختيار خويش را از روى ترس و بيم به او مى سپارند»; 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 ┗━━━🍁━━
؛ رفع فقر با نماز اول وقت 🎙 آیت الله بهجت 📌 از آیت الله سید عبدالهادی شیرازی(رحمه الله) که عالم واقعی بود، نقل کرده‌اند که در کودکی بعد از فوت پدرم، میرزای بزرگ، تکفل خانواده به عهده من بود. ایشان می‌گوید: «پدرم را در خواب دیدم.» از من پرسیدند: «آقا سید عبدالهادی! حال شما چطور است؟» در جواب گفتم: «خوب نیست.» فرمود: «به بچه ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع می‌شود.» 📚 در محضر آیت الله بهجت؛ ج 3 ؛ نکته 1608 ☘️🍀☘️🍀☘️🍀
... 🌱مشکل امر فرج با دست او وا می‌شود 🌱بر خود مَهدی قسم این کار، کار زینب است تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🍁🍂🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، محصولات فروشگاه کتاب جامعة الزهرا(سلام الله علیها) با تخفیف ویژه به صورت حضوری عرضه می شود. 📚کتاب های انتشارات چاپ جدید با 30% تخفیف 📚کتاب های انتشارات چاپ قدیم با 50% تخفیف 📚کتاب های چاپ سایر ناشران 10% 📝تخفیف لوازم التحریر 10% تخفیف ‼️این تخفیف فقط شامل خرید حضوری می شود. 🌐shamim.jz.ac.ir ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🆔 @admin_mobaleghan
💐 مقام معظم رهبری (مدظله العالی): ✨به نظر من بنیان گذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، زینب کبری (سلام‌ اللَّه‌ علیها) است. ✨اگر حرکت و اقدام حضرت زینب نمی بود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‌ اهل بیت (علیهم‌ السّلام) - حضرت سجاد و دیگران - نمی بودند، حادثه‌ عاشورا در تاریخ نمی ماند. ✨بله، سنت الهی این است که این‌گونه حوادث در تاریخ ماندگار شود؛ اما همه‌ سنت های الهی عملکردش از طریق ساز و کارهای معینی است. ✨ساز و کار بقای این حقایق در تاریخ این است که اصحاب سِرّ، اصحاب درد، رازدانان و کسانی که از این دقایق مطلع شدند، این را در اختیار دیگران بگذارند. (۳۱/شهریور/۱۳۸۴)
✍ امام على عليه السلام: كسى كه كارهاى شايسته اى از خود به يادگار گذارد كه ديگران از او پيروى كنند، هرگز نمرده است 📚كنزالفوائد جلد1 صفحه349 ✨ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۲ سوره اعراف.mp3
92.3K
🌷 آیه ۲ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۲ سوره أعراف 💥كِتَابٌ أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلَا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ وَذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ : كتابی است كه به سوی تو نازل شده است، پس در سینه ات ناراحتی و تنگی از آن نباشد، تا به وسیله آن مردم را هشدار دهی و برای مؤمنان تذكّر و پندی باشد. 🌷 : نازل شده است 🌷 : سینه ات 🌷 : سختی، تنگی 🌷 : تا هشدار دهی 🌷 : به وسیله آن 🌷 : یادآوری، تذکر، پند این آیه در مکه نازل شده است. آیات قرآن مثل گل ها آمدند که زندگی انسان ها را عطر انگیز کنند و آیات قرآن سبب از بین رفتن دلتنگی و از بین رفتن ناراحتی می شوند به این خاطر در اين آيه به صلی الله علیه و آله و سلم مى ‌فرمايد: «كِتابٌ أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ: این کتابی است که به سوی تو نازل شده است، پس در سینه ات ناراحتی و تنگی از آن نباشد» این جمله به «صلّى اللّه عليه و آله» دلدارى مى ‌دهد، كه چون اين آيات از ناحيه خداست، نبايد هيچ گونه نگرانى به خود راه دهد، نه نگرانى از جهت عكس العملى كه دشمنان لجوج و سرسخت در برابر آن نشان خواهند داد، و نه نگرانى از ناحيه نتيجه و برداشتى كه از تبليغ اين رسالت انتظار مى‌ رود. وقتی می دید کسانی آیات قرآن را نمی پذیرند دلتنگ می شد به این خاطر می فرماید در دل تو دلتنگی نباشد. هدف از نزول انذار و هشدار دادن مردم از عواقب شوم افكار و اعمالشان است و همچنين تذكّر و يادآورى براى مؤمنان راستين است. کسانی که در باور و اعتقاد دارند. لذا می فرماید: «لِتُنْذِرَ بِهِ وَ ذِكْرى لِلْمُؤْمِنِينَ: تا به وسیله آن مردم را هشدار دهی و برای مؤمنان تذکر و پندی باشد» 🔹پیام های آیه ۲ سوره اعراف🔹 ✅ ، كتابى بس بزرگ است. ✅ توجّه به و مفاهیم آن، سبب سعه‏ ى صدر است و دلتنگی را از بین می برد. ✅ شرط رسالت و تبلیغ، سعه‏ ى صدر است. ✅ از لجاجت كافران نگران نباش، وظیفه‏ ى تو انذار است، نه اجبار. «لتنذر» پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله پس از نزول قرآن، نگران نپذیرفتن مردم و مخالفت آنان با قرآن بود كه خداوند با این آیه را تسلّى مى‏ دهد. ✅هشدارهاى براى عموم است، ولى تنها مؤمنان از آنها بهره‏ گرفته و متذكّر مى‏ شوند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری